|
[ virtual zubo @ 27.10.2008. 12:57 ] @
| Mislim s obzirom na recesiju koja kuca na vrata, a kod nekih je vec usla.
Veliki igraci zatvaraju fabrike otpustaju radnike. Mislim da je logicno da i cene krenu dole, mislim da bi prodali nesto morace marze da se spuste, kako bi bili konkurentni na trzistu koje ima sve manje para i sve manje zelje da i ono sto ima trosi bas na kola, osim ko ne mora (kao ja npr. :) ).
sta mislite ? |
[ vladd @ 27.10.2008. 14:33 ] @
Ja mislim da ce da poskupe. Ta logika, zatvaraju se fabrike, pa ce da pojeftine kola, ne znam u cemu ima uporiste.
Recesija uvek sa cenom i inflacijom (ali samo na teret gradjana), regulise prihode i zarade korporacija.
Uz to, "trzisna ekonomija" diktira, da, kada je manja ponuda, cena je veca..
Zar je malo primer cena polovnjaka kod nas...ili tu "skolu" da zanemarimo..
Poz.
[ cozmo_im @ 27.10.2008. 15:49 ] @
Zavisi. Evo kako je sa stanovima. Vec su sisli dole 10% za nedelju dana.
Za automobile, pa hm... polovnjaci ce da odu u nebo. Novi ce moza pasti za koji procenat zbog manjih carina, ali kako ljudi nece vise olako uzimati kredite za kola, pasce i prodaja istih. Znaci - ljudi ce uzimati sto manje kredite ili krpiti malo kesa za polovnjaka, te ce traznja istih porasti, sto znaci i veca cijena.
Ali mislim da ce mozda i biti spustanja cena novih automobila jer ako prodaja bude stala kod nas... dzaba im sve. A vec kukaju da zadnjih mesec dana ne da se prepolovila prodaja nego kredite za kola niko ni ne uzima (ortak radi u Hipo banci i krediti i lizing za kola su stali, niko nece da kupuje sad auto na kredit, bukvalno mrtvo zadnjih mesec dana).
Pa pogledajte raspad u Novom Sadu na sajmu - uzas su prosli izlagaci. Nista. Znaci ili krediti koji se lakse dobijaju, sa manjom kamatom ili jos veca snizenja.
Ali ako ostane slaba potraznja za novim, polovnjaci sigurno rastu.
[ HoT_Steppa @ 27.10.2008. 16:03 ] @
Dajte mi kredit za kola koja dobija jedan Svedjanin i ja cu biti zadovoljan.
[ vladd @ 28.10.2008. 15:32 ] @
Gde njuh nadje, njih drma kriza i recesija kakvu nisu videli. Svedjani su na ivici bankrota. Puj, puj,
[ HoT_Steppa @ 28.10.2008. 17:40 ] @
Oni sa 3-5 % kamate su na bankropstvu, a mi sa 10-30 % prezivljavamo?
[ vladd @ 28.10.2008. 18:16 ] @
Pukle im neke banke, penzioni ili zdravstveni fond (oprostite mi sto njihovu krizu ne pratim do detalja:)), a iz privatnih kontakata sa nekim "nasima" u SV da ne detaljisem, nije naivno, losa je situacija..
A i nema vise ko da kupuje polovne vozove :D
Znam da ne treba da se brinem za njih, ali gase se postrojenja auto industrije, rezervnih delova, i Sevojno oseca pad proizvodnje, sve manje se arce sirovine za auto industriju.
E sad, da li je tako na pocetku, samo, ili je ovo pocetak veceh kermesa, nemam pojma, da imam, dobio bih Nobela za kontrolu svetske krize.
Uglavnom, recesija, uz krizu, i nestabilne berze, ne obecava da ce narod lepo ziveti, uglavnom se sve svodi na otimanje para od gradjana, tako da pojeftinjenja nece biti, cak ni u nekim etapama, kada se malo snize cene da se stimulise ikakva proizvodnja.
Ako i padnu cene, to je vec finalni incident, ali tada nece biti para ni za cipele, a ne za kola...
Poz.
[ virtual zubo @ 28.10.2008. 22:06 ] @
Naravno nisam mislio da ce cena da se prepolovi, ali jedno 10 tak posto bi moglo, pogotovo ovi nasi derikoze bi mogli malo da se spuste na zemlju ili ce da nestanu. Mislim na to ako se doda smanjenje carina, ne bi trebalo da bude lose, naravno pod uslovom da i sami ne ostanemo bez posla (nije nemoguce).
Cene polovnjaka ce da se povecaju to mi jeste logicno (ako uopste moze da se govori o logici u krizi koja je vec pocela).
Ma treba da uzmem kola, planirao sam negde oko sajma na prolece, a sad mi je jasno koliko je to ustvari duuuuugooo za planove ovakve vrste ( u ovo ludo vreme).
[ Beltrammi @ 29.10.2008. 05:40 ] @
pa treba se setiti samo kako je bilo. 2000 pocinje eksplozija kupovine automobila zbog naglog ulaska love u zemlju. Shodno tome, sada se ocekuje pad prodaje. Medjutim to ne mora da znaci i pad cene mada ja mislim da ce se i to desiti.
Polovni automobili s jako cudljiva roba.
[ HoT_Steppa @ 29.10.2008. 06:51 ] @
Nasi prodavci su stvarno alavi, posto vecina nas ne zna nabavne cene nekih automobila, setio sam se sta je vladd rekao za cenu Ford Mustanga u Americi, 25 000 $. Gledam sinoc neku emisiju o sajmu u Novom Sadu i ladno glupavi novinar reklamira stand i kaze cena Mustanga pocinje od SAMO 35 000 evra?!? Ako uzmemo nasu racunicu za taj auto (a nije tako, nize je) 25 000 $ ~ 19263 evra x 1.4=26969 evra. Eto koliko. A onda se iznenadimo kad neki tamo auto srednje klase pojeftini za 3-4 000 evra...
[ Beltrammi @ 29.10.2008. 07:46 ] @
mislim da je danas svako novinar. Strasno je slab kvalitet novinara i stampa je ustavri obican portparol raznih interesnih grupa: politicara, mafije, biznisa, estrade.
Citam samo vesti, cinjenice...
[ virtual zubo @ 29.10.2008. 09:35 ] @
Nasi prodavci kola su lopine da im niko nije ravan, a tome smo i mi sami krivi. Oni samo koriste situaciju da smo navikli da klimamo glavama i cutimo doka nam vade pare iz dzepa.
Nadam se da ce ova kriza da ih dooobro uzdrma. Ili da ce se pojaviti ozbiljnija konkurencija.
Gledao sam pre nekog vremena kad su prodavci odusevili jedan par sa time da ce im pokloniti uz kola i radio Cd... (cca 70evra, a kola vrede 14-15k), a pri tome ne pricaju o tome kako kola nemaju klimu, eeeej bre u danasnje vreme nemaju klimu, imaju samo jedan vazdusni jastuk eeeej samo jedan, pa nije ovo '85 pa da je to neko cudo (godinu sam opalio onako odoka)
Ma odoh sad off
Nadam se padu cena dakle do 10-15%, a kako ce biti videcemo
[ Beltrammi @ 29.10.2008. 19:01 ] @
Citat: Nasi prodavci kola su lopine da im niko nije ravan, a tome smo i mi sami krivi. Oni samo koriste situaciju da smo navikli da klimamo glavama i cutimo doka nam vade pare iz dzepa.
Mislim da je ovo prilicno proizvoljna ocena. Da li mozes da das neke brojeve, podate da temeljno ispitamo ili samo zeli da se zalis na skupocu ?
[ vladd @ 29.10.2008. 20:07 ] @
Marza na maloprodajne cene su oko 40%, u Eu, kojoj ubrzano tezimo su manje od deset, incidentno preko, ali ne preko 20%.
Pa malo li je, da placamo 80% uvecanu vrednost robe sa sve porezom. Jednostavno, "pokrili" su PDV sa marzom, pa jos malo vise, da pokriju troskove obracuna.
Tako je i sa aktuelnim plinom, kompjuterskom robom, patikama, automobilima, motorima...najskuplji u okruzenju...cak i sa carinom 10%..
Malo li je "dokaza"
Poz.
[ virtual zubo @ 04.11.2008. 09:17 ] @
Pre cca 3 godine jedan rodjak iz Slovenije je kupio novu mazdu 3. Uz kola je dobio 4 nove zimske gume good year, ugradjena su mu po njegovoj zelji jos dva zvucnika, sve za cenu koja pise na kolima, na koju je jos dobio neki popust (doduse neki zanemariv, nesto tipa 300 evra ne secam se vise). I takva kola su bila jeftinija od onih kod nas, s tim sto kod nas nisu imala pola dodatne opreme, da ne pricam o poklonjenim gumama, ugradnji zvucnika, na kraju i popustu, mislim kad bi dosao sa ovakvom pricom da bi me streljali. Medjutim kod njih je to normalno, kaze da su u najuzoj konkurenciji bili mazda i neki nisan, ali da u nisanu nisu bili tako predusretljivi, pa je uzeo mazdu.
Cifara se tacno ne secam ali, ako bas nekog zanima mogu da ga pitam.
Radi se o odnosu prema kupcu.
Kako ih nije sramota npr da napisu u spisak opreme: 'zastitnik od sunca za vozaca i suvozaca' (pogodite o cemu se radi)
Bilo kako bilo kad se odbiju sve dazdbine mislim da i dalje prodavci kola zaradjuju previse za uslugu koju nude, o tome se radi.
[ vladd @ 04.11.2008. 10:28 ] @
Stvar je u provesionalizmu, a ne u klepanju i otimanju, najprimitivnijem. Nasi prodavci ne zele da shvate, da je vec bazna cena maksimalno otimanje para od kupaca, plus sistemi za odrzavanje, redovni servisi i naknadno odrzavanje.
Oni zele da klepaju preko toga, unose inovacije bez mozga, zive danas, ne misle na sutra, i kada ostanu bez posla i prometa, zive od price o lepim vremenima. Koliko god da su uzeli, malo je, i treba jos, pa objektivno nemaju neku trajnu korist, niti je vide...
Te dodatne gume su verovatno odneli kuci, vajdica, i sta ce kupcu, vec ima nove, nece valjda da menja svaki cas.
To sto bi ima neki zadovoljan kuppac bio reklama, bolja nego flajer u casopisima(inace desetostruko skuplji), nema veze, sve su to tudje pare...
Dok ne pocnu realne teskoce, recesije, otkazi(koji slede), da se odrazavaju na domace trziste, nema puno pomoci.
Poz
[ Java Beograd @ 04.11.2008. 10:37 ] @
Citat: virtual zubo: Kako ih nije sramota npr da napisu u spisak opreme: 'zastitnik od sunca za vozaca i suvozaca'
Već vidim da će u sledećoj iteraciji da su i četiri točka u osnovnoj opremi i za njih se ne doplaćuje ništa !
[ damg @ 04.11.2008. 17:35 ] @
Šta se bunite... eto npr. kod yuga su kočnice i zavrnuti šrafovi odavno dodatna oprema.
[ virtual zubo @ 05.11.2008. 11:10 ] @
Znam sve to, al da se vratimo na temu, mislim da ce cene 'preko' da padnu, samo je pitanje kako ce to da se odrazi na cene koola kod nas. Mada kako cujem cene polovnjaka su u blagom porastu, jer su se sad rusi otvorili kao trziste.
[ tdusko @ 05.11.2008. 12:43 ] @
Voleo bih da se ovde javi neki trgovac polovnih automobilima i da kaze kako se trenutno krecu cene.
Moja saznanja su da svi kukaju da se trenutno nista zivo ne prodaje i da svi cekaju smanjenje carina. To znaci da je potraznja mala, a samim tim prica o povecanju cene polovnjaka nije realna. Automobili se prodaju i po 10-15% nizoj ceni nego sto su u navedene oglasima.
[ vladd @ 05.11.2008. 16:41 ] @
Stoji prodaja, kao zamrznuta. Cene nisu vazne kada nema aktivnosti. Smesno bi bilo da preprodavci misle da ce kriza nekoga zaobici
Poz
[ HoT_Steppa @ 05.11.2008. 18:56 ] @
Citat: virtual zubo: Znam sve to, al da se vratimo na temu, mislim da ce cene 'preko' da padnu, samo je pitanje kako ce to da se odrazi na cene koola kod nas.
Nema nista od toga, suvise su slatke pare. Jedino resenje koje su i proizvodjaci uvideli je da otvaraju low cost firme ili modele (Dacia, Skoda) koji ostvaruju pravi bum u zapadnoj Evropi, ali i oni polako poskupljuju, primer Skoda. Sve vise ljudi kupuje jeftin nov auto. Pitam se, pitam, zasto li je Fiat dosao ovde ako ne upravo zbog toga....
[ virtual zubo @ 12.11.2008. 12:18 ] @
KAo sto vidimo CITROEN POKLANJE CARINU, FORD nikad nize, neka to neko zove "poklanja carinu", .... ali mislim da cene polako idu dole
[ vladd @ 12.11.2008. 17:17 ] @
Sta to Dacija ostvaruje, kada su poslali radnike na odmor i zatvorili fabriku. A ne zna se ni ko ni kada ce biti vracen na posao, nakon "odmora".
Poz
[ virtual zubo @ 17.11.2008. 19:41 ] @
a koliko vidim i Toyota "poklanja" carinu, mada mislim da je to sve zbog onoga sto kazu da je vlada obavestila kupce da od nove godine ukida ili smanjuje carinu ili sta vec,pa kao svi kupci cekaju NG da krene kupovina, mada nisam siguran da ce i posle NGda krene kupovina bas tako kako se nadaju prodavci jer kriza kuca i na nasa vrata. Zanima me kakve ce sve akcije da budu za sajam tamo u aprilu, mislim da ce u poredjenju sa sadansnjim cenama da bude znacajnijih pomeranja (mislim nadam se jer moram da uzimam kola)
[ cozmo_im @ 18.11.2008. 09:36 ] @
Prodaja novih vozila je skoro stala.
Ortak iz Hypo banke koji radi na lizingu i kreditu za kola kaze da je mrtvo more zadnjih mesec i po dana. Cak i prodaja najjeftinijih automobila je opala za 3 puta maltene, a desava se da po 7 dana niko ne podnese zahtev za lizing i kredit sto je katastrofalno (nije se desilo od kad rade lizinge i kredite za kola).
Drzava je apsolutno kriva - prevelik PDV, ogromna carina, nema bonusa pri registraciji ako si vozac bez prekrsaja... i slicne stvari. A prodavci automobila isto doprinose tome jer su cene u Srbiji i bez PDV-a i carine vece svejedno.
[ vladd @ 18.11.2008. 11:31 ] @
E, to je resenje. Nema veze svetska ekonomska kriza, i gasenje fabrika za proizvodnju automobila, otpustanja radnika, neizvesna buducnost, za koju svako sa imalo pameti preporucuje da nije trenutak za trosenje para na potrosna dobra...KRIVA JE DRZAVA..
Nije nego, sada drzava treba da reaguje da dilere sa marzom 40%, banke sa uvecanim kamatama na 17%(uz razna osiguranja kredita to iznosi preko 30%), treba valjda dodatno da ih pomazi i doturi im zeljene parice, stimulanse, da im proizvede ili privede musterije, a da oni samo beru parice i pricaju o sposobnosti..
Neka se bankarska momcad, managerska, osvrnu malo oko sebe...i porazmisle sta ce da rade kada ostanu bez posla...kao i mnogi drugi...
Probudili se iz uljuljkanosti, i videli nema para, e sad DRZAVA da se odrekne dela kolaca, da bi "ortaci iz XXX banke" imali i dalje iste platice, profitan posao i ziveli lagodno...
Ako su vec bili "sposobni", pa neka iznadju sposobno resenje iz situacije, neka ostave drzavu da spava..i ne brine o njima, kao sto nije brinula ni o gradjanima...koji su izdrzali i poreze i carine...i bankarske managere...i "velike dilere"...
Neka smanje plate, troskove poslovanja, prodaju par zgrada, umanje broj zaposlenih, ponude manje kamate, predloze 0% ucesca (po europskim standardima)..i pesma, pohrlice bar oni kojima jos malo preliva budzet..
Poz.
[ Bartman @ 18.11.2008. 12:27 ] @
Da, da DRŽAVA JE KRIVA, a oni su u pravu, nije nego !!!
More ja bi sve te lihvarske neradnike otpustio, a banke bi vratio tamo odakle su došle pa neka globe svoje građane a ne naše.
Danas sam u Nacionalnoj Banci Grcke video da je kupovni kurs evra 83.2 a prodajni 89.4 dinara !!!
Država treba da reaguje i da rebne te lihvare, a ne da daje naloge saobraćajnoj policiji da svaki pub dnevno piše jadnom narodu koji vozi Yugiće i Kečeve kazne kako bi ispunili kvotu za platu, dok bitange jure po gradu u Bembarama i nepoštuju ni jedan zakon !!!
[ Miroslav Jeftić @ 18.11.2008. 12:31 ] @
Bome, baš jutros komšija koji radi kao mendžer (tako nešto) prodaje u VW-u, mi kaže da je kod njih sve stalo i da nemaju predstave šta da očekuju od sledeće godine.
[ cozmo_im @ 18.11.2008. 14:07 ] @
Krivi su i drzava i prodavci i bankari sto mogu da koriste tu drzavu.
Imamo najveci porez, najvise carine, kamate, marze... a sve je to povezano.
Ali uskoro ce shvatiti da mora i narodu nesto da se da - inace ce da popuca po savovima cim stane skroz trziste nekretnina i automobila.
[ Miroslav Jeftić @ 18.11.2008. 14:20 ] @
Naravno, ali i u Nemačkoj je recimo Opel pred kolapsom (dobro, verovatno više zbog GM-a nego zbog sebe), iako imaju i državu i sistem i sve.
[ virtual zubo @ 18.11.2008. 14:34 ] @
bankari su najmanje krivi u ovoj situaciji veruj mi, cim primete da im opada plasman kredita, nema zarade vrlo brzo ce da se otrezne i da krenu da se cupaju, jer stalno to i rade jer je konkurencija medju bankama ogromna u srbiji i svako gleda da zgrabi onog drugog, a konkurencija je nemilosrdna. Dokle god opstaju nenormalne kamate na kreditima znaci da neko i koristi te kredite. Hocu da kazem da su banke vise trzisno orjentisane od prodavaca kola koji su godinama ziveli na neradu i neposlovnosti i na zelji nasih ljudi da imaju maximalno dobra kola (iako mozda i ne mogu da ih plate, realno), e sad je sve stalo preko noci, sad ce da nude gusto, odnosno sad treba da se ide na minimum zarade da bi se sacuvala glava u ovom teskom vremenu. Videcemo ko ce to pre da shvati ?
[ Branko Santo @ 18.11.2008. 17:26 ] @
Ja sve gledam na ova nagla pojeftinjenja i jos kad skinu taj PDV pa malo stisne eto meni novih kola na leto :)
[ RobertoKish @ 18.11.2008. 21:33 ] @
tesko da ce do leta,ovakvi popusti ostati!
daj boze da sam u krivu.
[ vladd @ 19.11.2008. 01:06 ] @
U martu cemo znati da li kupujemo kola (u sledecih x ili xx godina), ili spustamo potrosnju na nivo hrane i garderobe. O popustima na automobile, malo ce ko da brine.
Kriza u auto industriji je mnogo ozbiljnija nego sto informacije stizu do nas (inkrement losih informacija se uvecava). Koliko ce to da povuce ostale grane, videcemo. Mislim, nije pitanje da li ce uopste, vec koliko, zasigurno ce startovati recesija, samo u nepoznatom intenzitetu.
Opel vec trazi milijardu dolara za oporavak, ali sta dalje, koliko ce oporavak trajati, mogu oni na svaka tri meseca da traze novu milijardu. Zatim sledi odluka drzave(u ovom slucaju Nemacke), pa zatim reakcija i nemacke privrede i EU, koja inace osluskuje kako ce SAD reagovati na krizu njihove auto masinerije.
Jako se komplikuje situacija, i sve mi se cini da je kupac u zapecku. Slabo da neko razmislja o masovnim potrosacima. Vise mi lici na trend prema ekskluzivi, pa ko ima strasno mnogo para, moci ce i da se vozika, a da ne pricam o smanjenju potrosnje nafte, smanjenju zagrevanja i zagadjenja..
Po meni, smanjenje troskova proizvodnje, a radnike vec otpustaju, i proizvodnja manjeg broja skupljih modela prezivljava. Manje potrosenih resursa, manja angazovanost troskova, a profit proporcionalno uvecan( sada recimo hiljadu radnika proizvede 100mil evra i recimo 10000 automobila, a za koju godinu, petsto radnika napravi 60 miliona evra i 3000 autica).
Mada i ekonimija nije neka nauka. Kada sve metode propadnu, nastampa se dovoljno papirica...i resi problem
Poz.
[ RobertoKish @ 19.11.2008. 20:46 ] @
svakako ne mirise na dobro!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|