[ sleepko @ 04.11.2008. 22:33 ] @
| Pozdrav ljudi. Treba mi pomoc. Imam korolu 88 god 1,3 xl. Nakon paljenja duze vreme mi motor radi na 1500-1600 obrtaja, kasnije se spusti na 800-900 i lepo radi. Cuo sam da je u pitanju temperaturni davac. Da li mogu sam da otklonim kvar? Takodje mi trebaju podaci za stelovanje ventila. Hvala unapred. |
[ tweeester @ 05.11.2008. 10:16 ] @
1. Definisi "duze vreme"?
2. Da li tako radi i kad je zagrejan ili samo ujutro (tj. kad je motor hladan)?
pozz
[ cozmo_im @ 05.11.2008. 10:19 ] @
Pali ti se automatski saugm radi on nekoliko minuta. Eventualno mozda da ga dostelujes ako duze radi tako (duze od 5 minuta), ako ne onda je ok. On radi na 1800-2000 o/m kad je jako hladno i izmedju 1200-1500 kad je ovakvo vreme...
I ne treba ti stelovanje ventila osim ako ne stekcu u toku voznje. Ne diraj nista sto je fabricki namesteno.
[ sleepko @ 05.11.2008. 16:58 ] @
Treba mi stelovanje, jer se jedan cuje da stekce, nevezano za prethodni
problem. Cini mi se da i trosi nesto vise,jer svi pricaju da su oni mali
potrosaci, a ovaj moj po gradu ide oko 10 litara. jel imas podatke za
stelovanje ventila
[ sleepko @ 05.11.2008. 16:59 ] @
pa sigurno 5-6 minuta radi na 1500-1600 obrtaja i onda se smanji na oko
900. kad je motor zagrejan onda je ok. Mislim da ne bi trebalo toliko dugo
da ga drzi na visokim obrtajima
[ vladd @ 05.11.2008. 17:00 ] @
NIje bas klasican temperaturni davac, vec u okviru karburatora i sistema automatskog obogacenja smese. Trebalo bi pregledati i membrane na karburatoru, moguce je da je jedna odgovorna za slabije "vracanje" sauga.
Poz
[ sleepko @ 05.11.2008. 17:03 ] @
nema karburator, ajnspric je
[ KMaRKo @ 05.11.2008. 17:13 ] @
Nemoj da mislis da te pitam gluposti ali me zanima koliko si siguran da je ajnspric? Pitam zato sto su te corolle koje su se tih godina uvozile kod nas bile uglavnom sa karburatorom. Sto se tice ventila na donjem delu haube (onom do motora) imas zalepljenu nalepnicu sa tim podacima (ako je hauba origonal). Pogledaj pa javi!
[ sleepko @ 05.11.2008. 19:33 ] @
>pa sigurno 5-6 minuta radi na 1500-1600 obrtaja i onda se smanji na oko
>900. kad je motor zagrejan onda je ok. Mislim da ne bi trebalo toliko dugo
>da ga drzi na visokim obrtajima.
[ sleepko @ 05.11.2008. 19:34 ] @
>Treba mi stelovanje, jer se jedan cuje da stekce, nevezano za prethodni
>problem. Cini mi se da i trosi nesto vise,jer svi pricaju da su oni mali
>potrosaci, a ovaj moj po gradu ide oko 10 litara. jel imas podatke za
>stelovanje ventila?
[ vidan kv @ 05.11.2008. 19:48 ] @
"I ne treba ti stelovanje ventila osim ako ne stekcu u toku voznje. Ne diraj nista sto je fabricki namesteno".........................ne mogu da shvatim kako neko ovo može da napiše......zašto onda postoje servisi i majstori....i što mora da čeka da nešto "počne da štekće" pa da bi terao u servis.Obično onda bude kasno i rutinska stvar se pretvori u zajebanciju.Po toj logici nebi trebao ni svećice da menja dok ne počne da trokira...........mislim šta reći,ne znam koliko nekome pomažeš takvim savetima,pozdrav!
[ cozmo_im @ 05.11.2008. 22:23 ] @
Ventili se kod nje ne steluju ko kod Yuga, ako imate original servisno uputstvo videcete sta pise, na svakih 20.000 stavku A:
KONTROLA I/ILI PODESITI AKO TREBA
Znaci steluju se AKO treba a ne malo malo. Na leru kad se cuju ventili, onda se steluju, inace se ne diraju. Vozim Corollu sto godina (preko 200.000km) pa valjda znam a i imam original uputstvo i servisnu knjigu.
Zazor je 0.20 za sve ventile na vruc motor. (ako je 2E motor).
Automatski saug se steluje tako sto se otpusta ili zateze opruga u kucistu istog.
Servis karburatora kod Gavre (jedini zna da odradi to) je 2500 din a najcesci uzrok velike potrosnje kod nje je karburator, tj. zaprljanost istog. Ako se menjaju svi delovi potrosni onda izadje oko 5000 din.
Kod mene za preko 205.000km se ne cuju uopste, jednom su provereni i perfektan je zazor.
Savet: NE CACKATI COROLLU AKO NE TREBA.
Imam je 18 godina pa valjda znam sta pisem.
[ cozmo_im @ 05.11.2008. 22:30 ] @
Da dodam:
Ako REDOVNO sve potrosne stavke menjate na njoj (po knjizici) sve ce raditi kako treba.
Eventualni kvarovi kod nje (na motoru) su gumice ventila, a na preko 300.000 garnitura dihtunga u glavi i mozda neki izduvni ventil i to je to.
[ vladd @ 05.11.2008. 23:20 ] @
I ne cackati korolu gde ne treba.
Na doticnoj proveriti injektore, i paljenje, pre "napada" na glavu. Moguce je da tu nesto nije u redu, a kliktanje da se cuje od samodetonacija.
Poz.
[ skorohaker @ 06.11.2008. 16:58 ] @
Ma da Cosmo, ali u prvom postu reče: "ako ne štekću u vožnji" a tada se štektanje lako zameni sa samodetonacijom, kao što reče Vladd. Lakše je ustanoviti problem sa ventilom u leru, pri zagrejanom motoru. Tada se, doduše, može pomešati sa "caktanjem" injektora, mada se zvuk prilično razlikuje. Potrošnja od 10l je uobičajena za sličan motor sa injektorima u verziji 1.5 pa pretpostavljam da bi na 1.3 trebalo da bude manja. Mada, zavisi i kako se meri, koja je maršruta najčešća, kakve su navike u vožnji, kakve su navike u održavanju i još puno toga. Slažem se sa prethodnicima, svakako proveriti štošta pre nego se skine poklopac ventila.
[ cozmo_im @ 06.11.2008. 18:31 ] @
2E 1.3 motor nema injection, ima dva tipa karburatora, klasican i onaj V type. Oba posle tolikih godina se zaprljaju i saug zeza i veca je potrosnja.
Moja potrosnja, nakon ciscenja karburatora:
Otvoreno do 110kmh, oko 5,5l max, do 130kmh oko 6 lit. Preko 140 na sat oko 6.7 lit
Kombinovano kuca-posao (2/3 auto put, 1/3 grad) na NBGD 6 lit.
Po gradu mi nije prelazilo 7.5 lit.
Zimi mozda za nijansu vise.
Inace, moj karburator naizgled cist bio je u haosu kad je ciscen. Posle ciscenja sam merio ovu potrosnu, ranije je mozda trosio litar vise sigurno.
Nakon remonta karburatora auto je u leru tisi i mirniji nego Hyundai Getz (presao oko 30.000km skoro smo testirali oba) recimo a mogu da 100% potvrdim da lepse i bolje ubrzava od doticnog u 3. brzini recimo. (Getz 1.4, 97ks), u ostalim brzinama su tu negde.
Kod karburatora testirati vakuume, saug, ler, smesu... ali rekoh vec koji servis je OK za to.
Naravno pre svega detaljan servis (filteri, svecke, ulje...) pa tek onda ici dalje s problemom.
Ventili stekcu a detonacije kuckaju. Dakle ako se ravnomerno cuje tik tik tik i na leru i kad auto ide, to su kod nje ventili.
Ako se cuje ko klikeranje pri ubrzanju to je detonacija (proveriti smesu, paljenje i svecke kao i viskozitet ulja).
[ skorohaker @ 07.11.2008. 06:12 ] @
^ Dobro, 2E je karburator, ali je ovaj opisan u ovoj temi očigledno injection, pretpostavljam 2E-E. Da ne ulazimo suviše u akustične detalje i bavimo se stilskim figurama srpskog jezika, da li se čuje tik-tik, cak-cak, klak-klak ili šta već, činjenica je da manje iskusno uho može da ih pomeša i pogreši uzrok. S druge strane, mislim da je veća greška od čačkanja venila, čačkanje smese, čak je taj zavrtanj i fabrički zapečaćen. S druge strane, lično sam impresioniran podacima o potrošnji koje si nam prezentirao, mada mi po tom pitanju mogo toga nije jasno. Pritom ne mislim da namerno predstavljaš preuveličane podatke. U svakom slučaju, ako je tako, radi se o fantastičnom karburatoru i ništa manje fantastičnom majstoru. A po opisanom bih se za tog Getz-a ozbiljno zabrinuo, kad ga tuče slabiji motor daleko starije tehnologije.
[ cozmo_im @ 07.11.2008. 07:47 ] @
Prvo, taj motor u Getzu je samo varijacija na temu Toyotinih (ima dosta istih delova kao na 2E), drugo ne znam da li si upoznat sa sledecim podacima za Corollu XL 2E:
Fabricko ubrzanje: 0-100kmh: 10.7s
Fabricka potrosnja:
pri 90kmh: 5.1 lit na 100km, grad 7.4 lit.
Max. brzina:
165kmh.
Medjuubraznje sam merio od 70-110kmh i to je oko 12 sekundi (Grande Punto 1.2 to odradi za vise od 15s recimo po testu). U petoj.
2E ima vratilo za uravnotezenje i odatle izuzetno miran rad.
Ne znam da li su se u XL ugradjivali 2E-E motori.
Smesa se cacka pri remontu karburatora, nema druge.
Moja potrosnja je u okvirima za normalno odrzavanu Corollu (istu ima moj prijatelj).
A ventile nek mu pregleda majstor, dao sam zazore.
[ vladd @ 07.11.2008. 10:47 ] @
2E motor postoji u obe varijante, mislim cak od '86 godine. Injektori su solidno retki na ovim prostorima, ali zadnjih godina se svasta uvozilo, i pitanje je ko se uopste bavio pricama o Coroli '90-ih. Jednostavno se nisu kvarile, vozile, vozile...do besvesti.
Eto, posle 20-ak tricavih godina, pocela je nesto da stekce :D:D
10L po gradu, starog motora, i koncepcijski i po godinama, sa danasnjim domacim benzinima(razne vrste losih goriva) se moze nazvati malom potrosnjom.
Poz
[ cozmo_im @ 07.11.2008. 13:53 ] @
Znaci pitanje je da li je auto stranac, kod nas su se ovi modeli prodavali:
2E
4A-F (1.6)
4A-GE (1.6)
1C (dizel)
2E ima dva tipa karburatora a taj V type je slican singlepoint ubrizgavanju, majstori misle da je ajnspric, ali nije.
2E-E se nije nikad prodavao u Jugoslaviji u periodu 88-92. Mislim da on nema sistem sauga, 2E i 4A-F su karburatorci i samo oni imaju sistem coka koji mi pominjemo (servisnu knjizicu gledam). 2E-E verovatno ima nesto kao na motorima sa ubrizgavanjem, tj. nema taj sistem koji je na 2E motoru sa karburatorom.
Prvo treba ustanoviti motor (pogledati u saobracajnu) a zatim videti sta je u pitanju oko potrosnje.
Inace, ventili se kod nje jedva primete, najvise na leru.
Da ponovim: zazor ventila je 0.20mm i za usisne i za izduvne na vruc motor, za svecice 1.1mm za Evropsko trziste.
Corolla 1.3 2E NE SME NIKAKO da trosi 10 litara u gradu, to je apsolutno previse za taj motor. Ortaku je trosio 10-11 lit kad mu je krahiro karburator, on ga je doduse pre 7 god. remontovao u Bolecu i od tad mu trosi 7.5 do 8 MAXIMUM.
Ja nisam imao tih problema, ali mi je saug zezao, na hladan motor nije hteo da pali iz prve, gasio se dok je hladan, malo vise trosio (oko litre), economy senzor nije radio i slicno.
Radio sam kod Gavre na Karaburmi i od tad je sve perfektno, zamenio komutator i bobinu (gasio se ponekad kad je ugrejan). Auto je kao kad je kupljen, necujan i neprimetan u leru, na 110km/h apsolutno se nema utisak da motor uopste radi, drasticno je utisan prilikom veceg broja obrtaja (nema ono BUUUUU), u drugoj maltene kreces bez problema, nema se gusi uopste. Odziv na pedali gasa je apsolutno trenutan u svim rezimima voznje, motor se jako lepo vrti, a skoro sam ga terao u petoj preko 170 na cajgeru (potez Bataja- St. Pazova, prazan autoput maltene). Miran, bez vibracija, buka sasvim u granicama normalnog (moze da se prica i slusa muzika), upija put kao pijavica, kocnice grabe (ne bas drasticno kao kod Getza s kojim sam poredio, ali tu su negde).
Tako treba da izgleda Corolla koja je redovno servisirana.
Inace, retko ko ih radi i nemojte davati na servis kod nekog ko se ne razume.
[ skorohaker @ 07.11.2008. 20:25 ] @
Citat: cozmo_im: Prvo, taj motor u Getzu je samo varijacija na temu Toyotinih (ima dosta istih delova kao na 2E), drugo ne znam da li si upoznat sa sledecim podacima za Corollu XL 2E:
Fabricko ubrzanje: 0-100kmh: 10.7s
Fabricka potrosnja:
pri 90kmh: 5.1 lit na 100km, grad 7.4 lit.
Max. brzina:
165kmh.
Ne znam da li su se u XL ugradjivali 2E-E motori.
Prvo, mislim da je motor u Getzu varijacija na temu Mitsubishi-jevih motora, sa njima su usko saradjivali dok nisu poceli sami da ih prave. Drugo, nisam bio upoznat sa podacima, iz te price su mi uvek bili zanimljiviji Mazda 323 i Mitsubishi Lanser, zahvaljujem se na trudu. Jel mozda pise u tom izvoru u kom su gradu merili? Trece, lepo rekoh da se radi o fantasticnom primerku, ti si cak postigao bolje rezultate od fabrickih. Cetvrto, ne znam ni ja da li su se ugradjivali 2E-E motori ali covek kaze da je injection, priznaces da je onda dosta glupo da ide na servis karburatora. Slazem se s tobom da ne treba davati auto na servis nekome ko se ne razume, a nikako nekome ko ne razlikuje monopoint od multipointa.
[ sleepko @ 07.11.2008. 21:43 ] @
xli 2E-E model je sa 12v i ajnspricom, dakle nema karburator, koji ji po mom misljenju sa sistemom "obicnog" sauha "mama" za elektronski.
[ cozmo_im @ 08.11.2008. 19:04 ] @
Ti imas potpuno drugaciji sistem nego na karburatorcu.
XLi modeli su se retko vidjali ovde jer se nisu prodavali. Eventualno servis Forma na Novom Beogradu ili da pitam mog majstora da li on moze da pregleda auto. Oni imaju iskustva, sigurno mogu sve lepo da srede.
Karburatorac ima isto elektronski saug u potpunosti i vakuumske regulatore istog i nije bas jednostavan. Samo ljudi koji se razumeju to sredjuju.
[ RasaZP @ 09.11.2008. 11:22 ] @
Imam i ja slicne probleme. Uzeo sam korolu pre 10-tak dana. Ono sto bih uradio pored stvari koje su vec odradjene je stelovanje ventila (cuje se "taktanje" i u leru i u voznji), imam problem i sa dimom, dosta purnja i to plavicasto. Inace radi se o 1.3 XL Sedan varijanti '90 godiste sa plinom. Presla je 200.000 km. Dobro vuce. Da li predlazete majstora Topica i koliko moze da kosta merenje kompresije, stelovanje ventila i zamena gumica ventila? Desava mi se i kad je motor vruc (inace ne ide preko pola skale) ponekada kada ga ugasim treba mi 20-tak sekundi verglanja da bi upalio. Hladan pali "na pola kljuca" i ponekad kad je vruc a nekad se muci.
I zamolio bih vas za telefon majstora Topica ko ima (moze i na PM).
Hvala unapred!
[Ovu poruku je menjao RasaZP dana 09.11.2008. u 12:50 GMT+1]
[ cozmo_im @ 09.11.2008. 11:54 ] @
To sto dosta purnja plavo - trosi ti ulje zbog gumica ventila, to im je taman na toj kilometrazi. Moze da popije litar ulja na oko 1000km zbog gumica, prati potrosnju ulja na svakoh 5-6 dana dok ne zamenis gumice (nije skupo, mislim ispod 100e sa original gumicama).
E sad kad je vruc pa mora duze da se vergla, moz svasta da bude, od zagrejanih benz. isparenja (probaj kad je vruc da drzis pedalu gasa pritisnutu dok palis, tako kaze uputstvo), do prljavog karburatora (razdesen sistem sauga i paljenje, smesa), pumpa za benzin (ali sumnjam). Moze da bude i do komutatora, bobine...
Da li si odradio servis? Ako nisi obavezno - zupcasti sa spanerima, semerinzi, klinasti, svecice, filteri, razvodna kapa, ruka, kablovi za svecice (ako ne znas kad su menjani i da li su). Naravno i presteluj ventile.
Mozes u Formi preko puta kod Kineza na NBGD, oni daju popust na usluge ako uzmes delove kod njih... mozes i kod Topica... ako treba ostavicu ti telefone na PM.
[ RasaZP @ 09.11.2008. 12:20 ] @
Hvala na brzom odgovoru. Do sada sam zamenio zupcasti, klinasti, spaner, klizac, semering bregaste, semering radilice, filtere za ulje i vazduh, ulje, ulje za kocnice, levi cilindar i zadnje paknove, sajlu od rucne i neke sitnice. Trebao bi i dobose da zamenim. Potrosnju ulja cu svakako pratiti. Molim te posalji mi na PM telefone Topica i Forme ako imas.
[ RasaZP @ 16.11.2008. 16:57 ] @
Sad sam izmerio potrosnju ulja. Zamenjeno pre 300km i do sada je potrosio 1L, zaista dimi jako puno!!! Da li cu ja dobiti nesto izmenom gumica ventila ili je problem malo "dublji"?
[ cozmo_im @ 16.11.2008. 17:04 ] @
Moze on puno da popije od gumica, ortaku je trosila 1L na oko 500km samo od gumica i dimila ko kamion.
A mogu i uljne karike da se slepe i onda trosi dosta. Mada mislim da je kod tebe rekord, 1l na 300km... Sredjivanje karika i svega je oko 350e sa rukama (ako su hilzne i klipovi OK). Znaci menja garnituru dihtunga u glavi (plus gumice), obrada glave, sve karike, ventili...
[ igor06081970 @ 19.11.2008. 09:21 ] @
Evo i ja da se uključim u temu ,naime isti problem imam i ja sa toyotom corollom 1,3 xl 1990 god. troši ulje za medalju oko 2 lit. na 1000km. obilazim servise ali svi su malo preterali sa znanjem pa se desilo da imam i više različitih odgovora kao na primer nije to nista samo sipaj i vozi. pošto vas pratim na forumima i vidim da imate iskustva molio bih vas da mi preporučite nekog normalnog majstora koji je prošao tu školu i da brate nedere ljude kao ostali takozvani majstori.
Često pominjete nekog Topića pa ako može on na PP, za karburator sam zakazao kod Gavre sa Karaburme i tom prilikom ti se zahvaljujem Cozmo.
A da ima jedan auto otpad zove se ‚‚Inter Sint‚‚ selo Brđani pored magistralnog puta posle Gornjeg Milanovca ka Čačku čovek samo drži corolle iz 90 god. ima dobre cene i šalje pouzećem delove zove se Dejan.
pozdrav,
[ cozmo_im @ 19.11.2008. 13:00 ] @
Pa, pazi moze da bude i od gumica, ali mogu i karike da zapeknu (uljne), dok je kompresija odlicna, tj. motor radi sasvim normalno, samo pusi plavi dim.
U sustini ako non stop ide plavi dim, mozda su karike, gumice se manifestuju pri paljenju automobila (najvise ako je stajao preko noci) i pri davanju gasa u prvoj i drugoj brzini, trebalo bi u toku voznje da ga ima sasvim malo ili nikako. Ako dimi konstantno dosta, moguce je da su karike.
E sad gumice nije tesko zameniti, nije skupo, pa ako se potrosnja ulja drasticno smanji to je to...
Za to vreme (dok trosi ulje) svecice umesto na 20.000km menjaj na oko 10.000km max jer ih prlja.
[ vladd @ 19.11.2008. 13:08 ] @
Jeste da nisu skupe, ali svecice mogu da se ociste, pranjem u acetonu ili razredjivacu, i pazljivim skidanjem cvrstih naslaga. Na 10kkm nisu potrosene elektrode i izolacija nije popustila.
Ovolika potrosnja ulja moze da bude velikim delom zbog gumica ventila, mada ne treba iskljuciti da je neki dihtung popustio. 2 litre na 1000km malo prelaze kapacitet gumica. Obavezno proveriti pritisak ulja, boju ulja, i kompresiju motora, da ne bi i neka karika uzela ucesce u potrosnji.
Poz.
[ igor06081970 @ 19.11.2008. 13:27 ] @
Da dimi konstantno i pri većem gasu napravi oblak plavog dima i jako se oseća i u kabini što poprilično smeta jer vozim decu.Nisam merio kompresiju ali on za sada dobro vuče doduše vozim na plin i potrošnja plina mi je od 9 na otvorenom do 12 po gradu.
Ujutro kada palim na plin dosta verglam jer još nisam otisao da sredim karburator a dim se proteže duž celog parkinga zato ako imate majstora bilo bi ok.Stanujem na Vidikovcu.
Kada sam menjao ulje ono je vrlo brzo posle 500-600 km promenilo boju i skroz pocrnulo.
pozdrav,
[ skorohaker @ 19.11.2008. 14:54 ] @
Ma ne znam dal' uopste postoji maksimalni kapacitet gumica kod tih motora, meni svojevremeno trosio 3l na 1000km, promenio gumice i resio. Ako je kompresija dobra i ujednacena i ne ispusta na nekoj zaptivki, vrlo je moguce da je samo do gumica.
[Ovu poruku je menjao skorohaker dana 21.11.2008. u 08:26 GMT+1]
[ cozmo_im @ 19.11.2008. 17:06 ] @
Ortaku je trosio litar na 400-500km zbog gumica, isto je zadimljavao celu ulicu...
[ vladd @ 20.11.2008. 11:26 ] @
Citat: igor06081970: Da dimi konstantno i pri većem gasu napravi oblak plavog dima i jako se oseća i u kabini što poprilično smeta jer vozim decu.Nisam merio kompresiju ali on za sada dobro vuče doduše vozim na plin i potrošnja plina mi je od 9 na otvorenom do 12 po gradu.
Ujutro kada palim na plin dosta verglam jer još nisam otisao da sredim karburator a dim se proteže duž celog parkinga zato ako imate majstora bilo bi ok.Stanujem na Vidikovcu.
Kada sam menjao ulje ono je vrlo brzo posle 500-600 km promenilo boju i skroz pocrnulo.
pozdrav,
Menjaj gumice pod hitno, ulje i filter. Nemoj da ga palis na plin ujutru, potrosi koji gram benzina dok se ne zagreje, nije neko rasipnistvo, posto sa hladnim motorom trosis vise plina, moze da ga se nadje previse u usisnoj grani pa da dozivljavas eksplozije filtera za vazduh.
Pitaj Toyotase za nekog dobrog majstora, ako nema, poslacu ti podatke jednog na PM pa servisiraj to sto treba.
Poz.
[ igor06081970 @ 21.11.2008. 12:59 ] @
Dobio sam telefon od Topića i idem da pregledam ceo auto pa šta bude neka radi.rasa zp hvala.
[ Haski @ 30.01.2009. 03:58 ] @
I kako se ponasa sada posle servisa?
Kako si zadovoljan majstorima?
Imam i ja slicnih problema sa "nestajanjem" ulja iz motora, ali ne dimi u opste i ima dobru kompresiju tri cilindra 13, a samo drugi cilindar nesto vise 13.5, i kaplje sa motora (zamenjeni semerinzi)..
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|