[ zorpetus @ 20.11.2008. 21:54 ] @

U Logana 1.4 MPI idu standardno francuske svecice Eyquem RFC 58LZ2E.
Ta originalna francuska svecica iz prve ugradnje ima 2 kraka.

No, doslo vreme za zamenu, preslo se nesto preko 22.000 km. U knjizici pise da se svecice menjaju na 30.000, ali primetio sam da motor radi malo "nemirnije" na leru, pa mi neko rece da to moze da bude zbog pomalo dotrajalih svecica.

Elem, ta originalna francuska svecica u Dacia predstavnistvu kosta nesto preko 600 dinara komad dok se recimo razne NGK mogu naci za izmedju 200-300 din po komadu. Na 4 komada - pa i nije bas mala razlika.

E sada, po nekim web sajtovima:

http://www.ngk.de/index.php?id...=DACIA&h=DACIA&m=Logan

zamena je NGK BKR6E, a opet po nekim drugim pisanjima po Internetu, bolja zamena je NGK BKR5EZ, a za BKR6E kazu da se nije pokazala dobro u tom motoru?

Da li je iko menjao svecice u svom Loganu 1.4 MPI (ide na bezolovni, nije mu ugradjen gas), i mozda kojim slucajem stavljao neku NGK ili BOSCH? Kako su se pokazale? Ili ipak treba kupiti original?
[ vladd @ 21.11.2008. 01:27 ] @
Kupi originalne, ionako ih neces menjati par godina, tako da je cena skoro nevazna.
Mada, koliko se meni cini, slabo da ima NGK sa dve elektrode za 300din. Mozda obicne, kod zastupnika, ili neke fake NGK, za sitne pare.
Ja platih "obicnu" NGK, BPR6ES za Lancera(motor 4G37) nekih 450 po komadu..

Poz.
[ zorpetus @ 21.11.2008. 07:42 ] @
Citat:
vladd: Kupi originalne, ionako ih neces menjati par godina, tako da je cena skoro nevazna.
Mada, koliko se meni cini, slabo da ima NGK sa dve elektrode za 300din. Mozda obicne, kod zastupnika, ili neke fake NGK, za sitne pare.
Ja platih "obicnu" NGK, BPR6ES za Lancera(motor 4G37) nekih 450 po komadu..

Poz.


U NGK predstavnistvu su nudili BKR6E, koje su sa jednim krakom (ali se kunu u njih, i kazu da su ko stvorene za Logana i bolje od tih originalnih
Sagem svecica sa 2 kraka...) po ceni od 259 dinara po komadu.

U sustini, razlika u ceni na 4 svecice izadje oko 20-tak eura - sto i jeste i nije za bacanje, nego cuo sam o NGK svecicama sve najbolje a jos kada nisu ni skuplje od originalnih... iskusenje :)
[ pctel @ 21.11.2008. 07:59 ] @
Citat:
zorpetus: ...ali se kunu u njih, i kazu da su ko stvorene za Logana...

kako uopste neka svecica moze da bude "kao stvorena" bas za neki odredjeni model automobila? Svi automobili rade na slicnom broju obrtaja, svi trose bezolovni benzin, svima varnica radi na slicnom naponu, svakom motoru treba pouzdana i dobra varnica. Kako uopste svecica "zna" da je to Logan a ne neki drugi model automobila, sa njene tacke gledista sve je identicno. Razumem da su potrebne neke specijalne svecice za nekog Trabanta, ipak je to drugaciji motor, problematicna vrsta goriva, drugaciji nacin rada... ali Logan - isti je kao svaki prosecan auto.
[ zorpetus @ 21.11.2008. 08:55 ] @
Citat:
pctel: kako uopste neka svecica moze da bude "kao stvorena" bas za neki odredjeni model automobila? Svi automobili rade na slicnom broju obrtaja, svi trose bezolovni benzin, svima varnica radi na slicnom naponu, svakom motoru treba pouzdana i dobra varnica.


A opet, kada odes na sajt nekog poznatijeg proizvodjaca svecica vidis da ih ima na stotine razlicitih. Da zanemarimo one vidljive razlike sa jednim, dva, tri ili cetri kraka, obicne, iridijumske... - cak i kada su spolja fizicki identicne (ista velicina, navoj...) ima ih jako puno razlicitih oznaka i modela. Neko moze da pomisli - pa dobro, to oni namerno "segmentiraju" trziste kako bi recimo fabricki istu svecicu prodali meni za Logan po ceni A a nekom ko vozi Audi po ceni B (pri cemu je B>A) - mozda ima _i toga_ , ali verujem da osim razlicite temperature razlicitih motora ima i drugih parametara koji uticu na pravilno konstruisanje svecice za odredjeni tip motora.
[ Java Beograd @ 21.11.2008. 09:29 ] @
NEMOJ DA BACAŠ PARE !

Sve što svećica treba da uradi, to je da "baci" varnicu. Ništa drugo ! Sve ostalo zapravo zavisi od drugih sistema i sklopova u automobilu. Kod varnice ne postoji "kvalitet", a svećica "nije odgovorna" za vreme bacanja varnice i "snagu" varnice.

Ono šta svećica treba da ispuni to je da ne dozvoli da struja "ode sa strane" već da sigrno baci varnicu kad joj se da napon. Jedina mera koja se kod svećica javlja je TOPLOTNA VREDNOST SVEĆICE. To je zapravo merilo koliko će svećica biti usijana, tj. kako će se i koliko hladiti.

Ono šta ti treba da znaš je: koja toplotna vrednost odgovara motoru tvog automobila, i onda možeš da kupiš bilo koju svećicu bilo kog proizvođača, naravno takvu da odgovara toj toplotnoj vrednosti. Uporedne tabele postoje svugde na netu, samo malo potraži (spark plugs)

Jedna elektroda je sasvim dovoljna da se upali smeša. Dve ili tri elektrode samo teoretski, u nekim posebnim uslovima imaju bolji efekat paljenja smeše.

"ORIGINAL" svećica za Logana nije preko 600 din zato što je "kvalitetna" već zato što su hohštapleri ubacili maržu od oko 1000% !

Izbegavaj "Champion" i "Bosch" zato što su na našem tržištu 99% falsifikati. NGK se već manje kopira, ali zato su tu odlične svećice Autolite, Beru i slične.
[ Java Beograd @ 21.11.2008. 09:31 ] @
Naravno, podrazumeva se da ćeš da kupiš istu svećicu po obliku tj. istih dimenzija. Ali i ovde ne možeš da pogrešiš, jer je to toliko standardizovano, da će ti zapravo biti problem da nađeš drugačiju svećicu !
[ vladd @ 21.11.2008. 10:47 ] @
Pare su bacene, kupljen je auto...vec..


Sitna jajarenja nazvana stednjom, nisu za tehnicki forum.

Da pojasnim, svecice se razlikuju, i po keramici i po kvalitetu elektrode i po kvalitetu spojeva metal keramika.

Sta imamo od raspolozivih podataka, za diskusiju..imamo samo informaciju da je jedna svecica(model i tip) odradila kvalitetno solidan period...

I sta se predlaze, da se krene u "racionalizaciju" i "inovaciju", kako naci zamenu za sto manje para..

Ko je spreman da podize kredit za 1200 dinara(davno bejase to 20€), i da se upusta u eksperiment sa neizvesnim ishodom, umesto da se drzi proverenog resenja.

Da se bar nastupa sa nekim argumentima, vec se spominje samo oblik u toplotna vrednost (koja moze ali ne mora da bude istog standarda, kod raznih proizvodjaca. Ili se misli da se konstruise sa tolerancijom 0, i da se broj 5 ili 6 na svecici potpuno identicne toplotne vrednosti kod razlicitih proizvodjaca....

Znaci ulazi se u eksperiment, sa nepoznatom keramikom, malo pomerenom toplotnom vrednoscu, i sa mogucim pazarom jos jednog kompleta...

Pare treba unapred stedeti, a ne unazad...

Poz.

P.S.
Evo, pa kupujte jeftino.... po obliku
http://pilotodyssey.com/fakengk.htm
[ Java Beograd @ 21.11.2008. 11:12 ] @
Hm, mislim da si se meni obratio, pa evo da odgovorim.

1. U pravu si. Dakle svećice se razlikuju po kvalitetu keramike, po kvalitetu elektrode i po kvalitetu spojeva metal keramika. Zato uvek treba kupovati kvalitetne svećice. Najpoznatiji brendovi i najkvalitetnije svećice prave Champion, Bosch, NGK i još neki, naravno. Verovatno se slažeš da nikako ne treba kupovati "lažnjake", "pirate", "turke". Zato sam čoveku predložio da izbegne dva najizvikanija brenda. I pomenuo sam da je svakako dobro kupiti i kvalitetne svećice poznatih brendova Autilite, Beru i slične.

2. Kupovina i ugradnja standardnih kvalitetnih svećica za auto, odgovarajuće toplotne vrenosti i odgovarajućih dimenzija nikako ne može biti eksperiment sa nepoznatim ishodom. Tj. može za onog ko ne zna razliku između automobilskih svećica i rođendanskih.

3. Racionalizacija je uvek sastavni deo života i krajnje je tendenciozno nazvati je "jajarenjem". Čovek se "pruža koliko je dug". I celog života se čuva lopova i hohštaplera. Ako ti kupuješ po principu "original - pa šta košta - da košta" ne znači da i ostali treba da budu ovce za šišanje, i da slepo kupuju proizvode sa nesuvislo visokim maržama. Ako malo pogledaš po netu, videćeš da original svećica košta oko 2 USD ili, po današnjem kursu oko 150 din ! 600 din za jednu svećicu je četiri puta skuplje !

4. Pare nikako nisu "već bačene". Verujem da zorpetus svakako zna da je Mercedes SLK bolji od Logana, ali kao što rekoh - čovek se pruža koliko je dug.
[ vladd @ 21.11.2008. 11:42 ] @
Ne , ne, nisam se obratio tebi vec PRINCIPU.

Elem, da bi se pazarilo JEFTINO(jeftinije) a BOLJE, za to su potrebni neki preduslovi.

Preduslovi su odredjeno znanje, i odredjeno poznavanje trzista. Znaci, jedna solidna kolicina informacija, kvalitetnih, ukomponovana u doticni problem.
A ne prosta MANIPULACIJA parolama i izjavama, pa jos povrsna.

Cinjenice si izneo, a da li mogu da izdrze neku raspravu. Da li Logan, kao losiji auto od nekih, moze da podnese jos "racionalizacije" i stednje...da nije fabrika vec odlucila o "minimumu" za te pare, za taj kvalitet..

Da li se poznaje dovoljno multipoint motor, i da li se obavila, ili saznala neka informacija, o koriscenju drugog tipa svecica, uspesno ili ne..ne vidim ni u jednom postu...da bi olako preporucili nesto drugo..

Nista od toga..

Idemo dalje, da li se poznaju radnje za prodaju opreme, da li im se zna dobavljac, ili se snabdevaju na kineskom buvljaku, i "pecaju" "racionaliste", koji bi da stede na svemu...
Nema informacija, takodje..

Mislim da nosimo cipele-patike, a ne opanke, mada su opanci 20-200 evra jeftiniji..a traju znatno krace od svecica..

Znaci da raliku u ceni moramo nadoknaditi trudom i vremenom, potrebnim za sakupljanje informacija, proveru i pamcenje..

Nisam protiv racionalizacije, ali mora da bude potkovana.
Kupiti SAMO jeftinije, i da SAMO malo lici, takav PRINCIP ne smatram korektnim...ni tehnicki, a ni...

Sa tako uproscenim "savetima", bez ponudjenih "preduslova", detaljnog informisanja o postupku nabavke...smatram da je prosto BACANJE KORISNIKA U RALJE PREVARANATA...naravno, uz neku omanju verovatnocu, da ce naleteti na korektnog trgovca...sto se nije desilo, koliko vidim..

Poz.
[ vladd @ 21.11.2008. 11:57 ] @
Da ponovim, nevezano za predhodni post, veoma je sporna usteda na potrosnom materijalu. Moze da se razvije beskonacna diskusija, za i protiv, sa raznim plivajucim argumentima.

Bolje je kupovati jeftine unico filtere inego mann ili filtron, jeftine svecice ili polusintetike(koriste se samo zbog za nijansu nize cene), a kada dodje do vecih problema, zamaskirati i prodati nekome celo vozilo.

To je jedna filozofija, sa kojom ne sporim, ali se ne uklapa u moje pozicije posmatanja zivota i drustva.

Zasto ja idem "tezim" putem, moja stvar...

Filozofija sa kojom se slazem, tehnicki korektna, drustveno "postenija"(mada je i termin postenje i moral za posebnu diskusiju..), je da treba vozilo, ma kakvo se poseduje, odrzavati tehnicki vrhunski, i zbog eksploatacije, konfora(da se ne popravlja po vejavici i pljusku zbog ustede od 137 din...negde), zbog eventualne kvalitetne, neprevarne, daljne prodaje, i zbog kvalitetnijeg ucesca u igri "nosenje glave u torbi", zvanoj saobracaj..

Poz.

P.S Kupovinom kola, platilo se da se bude kum, i sada je kesa izgorela, muzikanti, po mestima za prodaju goriva, delova, majstori razni, polacajci i parking majstori....cekaju... ...umetnost je proveseliti se, i odluciti kome platiti vise, a zbog toga, drugima manje

[Ovu poruku je menjao vladd dana 21.11.2008. u 13:09 GMT+1]
[ Java Beograd @ 21.11.2008. 12:05 ] @
Citat:
vladd
...
Preduslovi su odredjeno znanje, i odredjeno poznavanje trzista. Znaci, jedna solidna kolicina informacija, kvalitetnih, ukomponovana u doticni problem.
...
Sa tako uproscenim "savetima", bez ponudjenih "preduslova", detaljnog informisanja o postupku nabavke...smatram da je prosto BACANJE KORISNIKA U RALJE PREVARANATA...naravno, uz neku omanju verovatnocu, da ce naleteti na korektnog trgovca...sto se nije desilo, koliko vidim..Poz.


... Preduslovi za kupovinu ...
... Određeno znanje i određeno poznavanje tržišta ...
... Solidna kolicina informacija, kvalitetnih, ukomponovana u doticni problem ...
... Detaljno informisanje o postupku nabavke !
... Da li se poznaje dovoljno multipoint motor ...
... Idemo dalje, da li se poznaju radnje za prodaju opreme ...


Alo, brate, ovo je tema o kupovini svećica ! Gde ćeš dalje, stani malo ?!

Uzgred, niko ovde ne piše o štednji nauštrb kvaliteta, već upravo o neupadanju u RALJE PREVARANATA koji glupu fuckin svećicu prodaju 10x skuplje !

off topic
Jel ti uvek ispuniš sve ove "preduslove" pre bilo koje kupovine ?


[ Java Beograd @ 21.11.2008. 12:13 ] @
Vezano za tvoj nevezani post
Sasvim se slažem da treba u širokom luku izbegavati bilo kakve jeftine zamene za kvalitetne rezervne delove. Ja to nikad ne radim ! Ali ne dam ni da me tretiraju kao ovcu, pa da mi uvaljuju robu 10x skuplje.
Uostalom ako su toliko perfidni, sve mi govori da će baš oni prvi da uvale reciklirano ulje iz turske garaže i svećice sličnih proizođača. I sve to "originalno" da zapakuju i naplate papreno !

Adio
[ zorpetus @ 21.11.2008. 12:16 ] @

Nazalost, diskusija je otisla pomalo u drugom smeru. Kao sto rekoh, nije primara stvar u toj ustedi, vec me je interesovalo da li neko ima prakticnih iskustava sa NGK svecicama u Loganu. Zastupnik NGK svecica mi je usput na putu od kuce do posla (Mirijevo) pa cenim da cu tu dobiti original. Takodje, za NGK sam cuo da su dobar proizvodjac, a Sagem koji pravi ove koje idu u mnoga francuska kola (pa i rumunski Logan) kao prva ugradnja je takodje poznata firma, ali ne pravi samo svecice vec kojesta drugo. Ukratko, razmisljao bi o NGK svecicama cak i da su iste cene kao francuske.
[ vladd @ 21.11.2008. 12:26 ] @
Pa ukratko nema iskustva sa NGK, na Loganu.

Nesporno su dobre svecice, samo treba odabrati doticnu toplotnu vrednost. Za moj auto (prelaz sa japanskih Denso na NGK) je trebalo eksperimentisati (srecom voljan sam i platio sam eksperiment, i podelio sa vama. Uzeo sam br6 umesto preporucenog 5 koji se nije pokazao ekvivalentnim.

Sluzbenog Logana 1.4 servisiram u servisu, tako da menjaju sta menjaju, poslednji put su naplatili i podloske ispod svecica, 80 din komad...sto govori o njihovim teznjama....

Nabavi original NGK, ako zelis promenu, umesto proverenog resenja , za pocetak probaj sa 6 , sa dve elektrode, radice zasigurno dobro i dugo, kolko, to je vec vracanje.

Posmatraj potrosnju goriva, zbog multipointa, moze da se jako malo promeni, na vise ili na manje, i tada ces znati da li odgovaraju motoru.

Neko mora da proizvede iskustvo.

Poz.

[ vladd @ 21.11.2008. 13:08 ] @
Citat:
Java Beograd... Preduslovi za kupovinu ...
... Određeno znanje i određeno poznavanje tržišta ...
... Solidna kolicina informacija, kvalitetnih, ukomponovana u doticni problem ...
... Detaljno informisanje o postupku nabavke !
... Da li se poznaje dovoljno multipoint motor ...
... Idemo dalje, da li se poznaju radnje za prodaju opreme ...


Alo, brate, ovo je tema o kupovini svećica ! Gde ćeš dalje, stani malo ?!

Uzgred, niko ovde ne piše o štednji nauštrb kvaliteta, već upravo o neupadanju u RALJE PREVARANATA koji glupu fuckin svećicu prodaju 10x skuplje !

off topic
Jel ti uvek ispuniš sve ove "preduslove" pre bilo koje kupovine ?


-Uglavnom za sve, a posebno ako ja sam placam. Naravno, koliko se moze, nekada postoji visak vremena, nekada ne postoji na trzistu najbolja opcija, ali se trudim, "dajem sve od sebe"..
Sto se tehnike tice, moze se reci da pazljivo pratim neke trendove, profesionalno, pa imam manje problema u istrazivanju.
-Uglavnom su poznati dobavljaci odredjenih auto-komponenti, pa ni tu nema puno problema, a i na svakoj kutijici i deklaraciji pise..

-Ako se ne zeli upoznavati sopstveno vozilo, nikakav problem, prepustiti se ovlascenom servisu, i ne brinuti brigu, ali za to nije pokazana zelja...

Ako je rec o kupovini obicnih svecica, zasto onda inovacije i usteda i ALO...ALO, neka se kupi sta se potrosilo...

Ali to nije poenta. Zeli covek nesto drugacije, pa jos ako je jeftinije, onda da pomognemo da ne bude nekvalitetnije...

Ako su svecice nevazne, koliko je vazno 1200 din..

Da li slabije paljenje, ili samopaljenje kod uzarene neke zamene, promenom rada motora i povecanjem potrosnje moze da napravi ustedu...o drugim detaljima preranog paljenja ili nejasan rad multipointa(ko zna sta ce ECU da pamti kao optimalno), koliko mogu da se odraze na vece dodavanje gasa za postojece efekte i navike voznje...

Ovo je auto forum, sa ciljem razmene iskustva. Da je prosto i jednostavno, nije, da se covek obratio, jeste, i srazmerno tome, necemo umanjivati neke detalje, a praviti od 20 evra kapitalnu investiciju...

Ne vidim sta je nejasno?

Poz.

[ vladd @ 21.11.2008. 13:29 ] @
Ili drugacije.

Usteda na MOSTU zvanom svecica, otvara dve cuprije, potrosnja ulja i potrosnja goriva.

U bilansu na 20000 km, imamo znaci ustedu 20 evra na svecicama. Peciznije 13..

Uz potorsnja od 6 lit na 100km, i cenu 1 evro za lit, zabava iznosi 1200 evra, 1% promene je 12 evra. Pa da razmisljamo, sta su to "samo" svecice...veci procenat, neprimetnih 2% je veseliji...

Nesto je lepse kod ulja, zamena moze da bude dve, znaci 40-ak evra, pa je cena trece(vanredne) zamene(ili doivanje), pojela ustedu....

Pa ko zeli da stedi, neka racuna...

Poz.
[ etjen @ 21.11.2008. 13:31 ] @
imam ja jedan odlican savet- NEmoj jos da menjas svecice pre vremena, nije potrebno. To sto ti radi nemirno na leru je 99% do goriva ili vec pomalo zaprljanog sistema ubrizgavanja.
Ja promenio svecice (doslo im vec vreme za zamenu) nikakvu razliku nisam osetio, ali bas nikakvu. I dalje, kao i pre zamene svecica, se oseti mala nemirnost na leru.
Ne vozim Logana, vec Twinga, ali princip je isti, sve su ostalo nijanse :)
[ Skandy @ 21.11.2008. 13:46 ] @
@etjen, nije samo ujednacen rad motora jedini pokazatelj da svecice nisu za zamenu. Sta cemo sa potrosnjom ili kada dodje zima pa taj isti ato treba upaliti na ispod -10 ?
[ etjen @ 21.11.2008. 14:22 ] @
pokretac teme je rekao u svom prvom postu da je tek presao 22kkm a da je redovna zamena na 30kkm. Koliko sam ja shvatio jedino sto on navodi kao nepravilnost u radu, je neravnomeran rad motora u leru i nista drugo. Htedoh samo da kazem ako je to tako, nema potrebe u njegovom slucaju menjati svecice, ipak je to nov auto i svi delovi su fabricki
[ zorpetus @ 21.11.2008. 20:10 ] @
Citat:
etjen: pokretac teme je rekao u svom prvom postu da je tek presao 22kkm a da je redovna zamena na 30kkm. Koliko sam ja shvatio jedino sto on navodi kao nepravilnost u radu, je neravnomeran rad motora u leru i nista drugo. Htedoh samo da kazem ako je to tako, nema potrebe u njegovom slucaju menjati svecice, ipak je to nov auto i svi delovi su fabricki



Jeste, po servisnoj knjizici zaista nije vreme za zamenu, ali ide zima i mada je prosle dve zime (ovo ce mu biti treca) palio "ko mina" i na -17C (Zlatibor prosle zime, upalio nakon deset dana nepaljenja bez ikakvog duzeg verglanja ili sl.) - mozda nebi bilo lose da ga sada "castim" novim svecicama, a i antifrizom (to je posebna prica, pa cu zapoceti zasebnu temu). Nemirniji rad na leru se primecuju kao malo vise nepravilnih vibracija motora (oseti se kada se drzi ruka na rucici menjaca npr.). Moze da je to, kao sto neko rece, i do goriva.

[ vladd @ 22.11.2008. 01:02 ] @
Moze da bude od goriva, brizgaljki, filtera goriva. A moze i od svecica.

Poz.
[ zorpetus @ 26.11.2008. 20:30 ] @
Citat:
vladd: Moze da bude od goriva, brizgaljki, filtera goriva. A moze i od svecica.

Poz.


Proverio sam prosli vikend svecice: izgledaju prilicno dobro, cisto, i zazor je i dalje u toleranciji (0.95 +/- 0.05 po servisnom uputstvu). Sipao sam gorivo na drugoj pumpi i te "vibracije" gotovo da su sasvim nestale. Oh, Boze, kakvo djubre sipamo u rezervoare, to je strasno :(

[ etjen @ 27.11.2008. 22:34 ] @
rekoh ja, al me niko ne slusa