|
[ zorpetus @ 21.11.2008. 20:16 ] @
|
Vozim Dacia Logan za koji se preporucuje da se rashladna tecnost menja svake tri godine - sto bi za moja kola trebalo da bude bas ova sezona. E sada, u servisnoj knjizici preporucuju neki Glaceol RX Type D - koji se kod nas ne moze naci - izgleda da ga niko ne uvozi. Na nekom od Dacia forum sajtova sam nasao link gde se vidi da je ekvivalentan GLACELF Supra D fluid, koji je isto organski kao i Glaceol.
E sada, izgleda da uvoznik ove godine nije uvezao taj GLACELF (proizvodi ga francuski Total), i po svemu sudeci i nece (tako makar kazu po prodavnicama koje prodaju ELF program).
Ali vecina prodavaca mi kazu da je taj GLACELF SUPRA D tzv. "G12" tip fluida, i da umesto ELF-a njega mogu da uzmem G12 fluid bilo kog drugog proizvodjaca. Da li je to istina?
|
[ Goran Mijailovic @ 21.11.2008. 21:49 ] @
Procitaj ovde o G11 i G12 http://www.elitemadzone.org/t149069-1#2105508
G12 je crveni i sluzi za motore sa aluminijumskim blokom i glavom motora kao i sa al hladnjakom. Ako valja za VW ne znam sto ne bi valjao za Daciu.
[ vladd @ 22.11.2008. 01:11 ] @
Citat: zorpetus: Vozim Dacia Logan za koji se preporucuje da se rashladna tecnost menja svake tri godine - sto bi za moja kola trebalo da bude bas ova sezona. E sada, u servisnoj knjizici preporucuju neki Glaceol RX Type D - koji se kod nas ne moze naci - izgleda da ga niko ne uvozi. Na nekom od Dacia forum sajtova sam nasao link gde se vidi da je ekvivalentan GLACELF Supra D fluid, koji je isto organski kao i Glaceol.
E sada, izgleda da uvoznik ove godine nije uvezao taj GLACELF (proizvodi ga francuski Total), i po svemu sudeci i nece (tako makar kazu po prodavnicama koje prodaju ELF program).
Ali vecina prodavaca mi kazu da je taj GLACELF SUPRA D tzv. "G12" tip fluida, i da umesto ELF-a njega mogu da uzmem G12 fluid bilo kog drugog proizvodjaca. Da li je to istina?
Mozda za privremeno, mada je glaceol za par klasa bolji od G12, i menja se na 100kkm
http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_23/475.pdf
http://www.profaco.rs/brosure/antifriz%20coolant.pdf
http://www.elfcanada.ca/image/...%20data%20GLACELFAUTOSUPRA.pdf
Poz.
[ Goran Mijailovic @ 23.11.2008. 00:13 ] @
I sad je ta Dacia neko spejs vozilo pa mora ne znam ti ja koji antifriz za nju?!
[ Goran Mijailovic @ 23.11.2008. 00:20 ] @
@vladd
ne vidim iz ovih pdf-ova koje si prilozio komparaciju sa G12 antifrizima pa ako bi mogao neki dokument i o G11 i G12 antifrizima da prilozis, narocito me interesuje period izmene. Hvala.
[ zorpetus @ 26.11.2008. 20:22 ] @
Citat: Goran Mijailovic: I sad je ta Dacia neko spejs vozilo pa mora ne znam ti ja koji antifriz za nju?!
Pa u sustini to je konstrukciono motor iz Clia II, sa nekim manjim modifikacijama. E sada, nije naravno spejs satl, ali dovoljno je materijali od kojih je napravljen budu iole savremeniji (aluminijum npro) pa da se mora voditi racuna o tome sta se sipa.
[ vladd @ 27.11.2008. 01:49 ] @
Ne mislim da je spejs satl, ali ako su, patriotski sipali odlican antifriz, koji sami prave, zasto bi sad osmatrali nemce koi sipaju sto jeftinije, tek da radi..
Ne vidim da se kvalitetom nesto preterano izdvaja, glikol je glikol, ali dodaci su vec druga prica, i tu se spominju neke kilometraze, u periodu zamene, koje G12 moze smo da sanja .
Ali, mi smo disciplinovana nacija, kada nemac pravi tehniku, to se slepo kupuje, kune u istu, nemo' neko da mi dira svaaba
Poz.
[ Java Beograd @ 27.11.2008. 08:23 ] @
Evo šta je zapravo antifriz
1. Glikol alkohol, kao osnovni element koji štiti od smrzavanja
2. Aditivi protiv stvaranja pene. Jer, pena u hladnjaku znači termoizolacija i nikakva razmena toplote
3. Aditivi protiv korozije. Mada, blok motora je od livenog gvožđa, koje je inače znatno manje podložno koroziji. E ovde je caka ! Stari, obični aditivi protivu korozije imaju osobinu da stare i posle oko 2 godine gube svoju glavnu osobinu, a sada postoje neki novi, "organski" koji tu osobinu ne gube.
Sve je bilo jednostavno, dok su svi blokovi motora bili guseni, a svi hladnjaci limeni. Ali, dosetio se švabo, pa su sad neretko blokovi motora aluminijmski, hladnjaci takođe, a poklopac hladnjaka plastičan. Ta se plastika, jelte, lepi za aluminijumsko telo epoksi lepkovima.
E, sad, koji god da se antifriz sipa, neće se zalediti, to je fakat, ali od aditiva koji nisu pogodni 'oće da stradaju ovi spojevi.
(Znam da će neki da negoduju, ali nema veze ...)
Dakle, šta treba znati ? Kakav ti je motor i kakav ti je hladnjak. I onda, kad to znaš, odeš lepo i kupiš bilo koji kvalitetni antifriz, koji odgovara tvom motoru. Nemoj se zaluđivati XY-777-OXB52 oznakama i razlikom između MN-45-889-XZ i MN-45-88-XY (malo karikiram)
Ne, ne moraš poznavati kompletno tržište, principe rada multipointa, a i postupak nabavke je jednostavan - prodavac tebi robu a ti njemu kintu.
Inače, najboljni odnos antifriz : voda je 55% : 45% što daje osobinu da ne ledi na oko -40 C
[ vladd @ 27.11.2008. 10:55 ] @
Ovako bi bilo uprosceno, ali zelimo vise, bolje..
Nije svabo smislio alu hladnjak, vec japanac, avio industrija, svabo je prvi zakacio indzeksn u mesersmita da bi mogao da se prevrce i mlati saveznike u dog fajtu
Postavlja se pitanje, sta je "dobar" antifriz...
Nekada je bio dobar kakav god, i u naucenom, ekonomskom odnosu 60% voda 40% stednja. Pa kako bude...
U ovom tekstu, ako se pazljivo procita, a red je,
http://www.elfcanada.ca/image/...%20data%20GLACELFAUTOSUPRA.pdf
Imamo precizne odnose, i temperature(bolje receno mrazeve) za aplikaciju. Pa sad, ako je neko u Finskoj, ili na Alpima, njemu je dobar neki drugi odnos...osim ravnicarskog ili mediteranskog.
Druga je pricao vrsti aditiva, znaci da nema fosfata, koji su egzistirali i gusanim i limenim instalacijama, da redukuju okside gvozdja(setite se efikasnih fosfatnih "antirost" hemikalija)
Znaci neorganske komponente, koje odrzavaju izuzetno blagu baznost, skoro pa neutralna smesa, otporna na penusanje, visoke temperature(stabilna), i prilagodjena tvrdoj vodi, sto oznacava veliku stabilnost koju daju aditivi...
Poseban problem je visoka temperatura, kojoj su izlozeni savremeni visokofrikcioni motori, ne samo aluminijumski delovi.
Radne temperature su dramaticno porasle i prisle tackama kljucanja vode.
Prvo je bilo skormnih 92C, a sada su sve cesce radne temperature 95C.
Antifriz pomesan sa vodom, jako malo pomera tu gornju kriticnu tacku (sto je nekada bilo predmet podsmeha, kada YU "krsevi" kuvaju u Alpima), 0tprilike na 108-112C, na normalnom pritisku, na vecim nadmorskim visinama, potrebna je veca koncentracija antifriza, i veca otpornost na penusanje, da ne bi doslo do kuvanja i nabijanja pritiska u instalaciji..
Ali ako ne planinarimo, ne treba da razmisljamo o tim detaljima
Ali i povecana otpornost prema penusanju, je neko merilo kvaliteta...takodje i period eksploatacije, koji pokazuje stabilnost i konzistentnost aditiva(ne vezuju se za materijale, ne isparavaju....)
Mislim da je doticni "antifriz" pravo malo otkrovenje kvaliteta..
Zasto ga ne priustiti svom mezimcu...
Poz.
[ skorohaker @ 27.11.2008. 14:35 ] @
Koliko znam, a ispravite me ako gresim, G12, G11 i sl. su oznake standarda, kvaliteta, cini mi se bas nemacka specifikacija. Totalov narandzasti je po G12 specifikaciji. Ali, pitanje je dal' meni treba verovati, ja sam bas taj Totalov G12 sipao u svoj motor starije konstrukcije, sa nealuminijumskim blokom i pored suprotnih saveta, tako da...
O svabo-ama, neki drugi put, ionako me bije (ne)opravdano glas da sam nemcomrzac a dovoljno je o njima receno u ovoj temi. Mada, dobar im je potez bio taj sa Mesersmitima, osakatili englesku avijaciju "naoruzanu" karburatorima. Jedino mi nije poznato sta je Mitsubishi stavljao u Zero-e.
[Ovu poruku je menjao skorohaker dana 27.11.2008. u 15:45 GMT+1]
[ vladd @ 27.11.2008. 20:32 ] @
Ajd kada je off :)
..The A6M4 (turbo-supercharged engine) A6M6 {water-methanol injection) A6M7 (fighter-bomber version) A6M8 (1350hp Kinsei engine) were all built in varying quantities..
i
..The Mitsubishi MK2 Zuisei 13 of 875hp was selected, and advanced techniques utilising extra-super duralumin to ensure lightness..
Uglavnom, masine su im bile za dve klase bolje, ali dzabe, kada su iskusni USA piloti bili nadmocniji nad priucenim letacima posle kratkih kurseva..
Sto se tice G12(standarda i tako preporucenog antifriza od strane servisa recimo VW), nije to los i nije pogresan antifriz, solidno je neutralan, ali nemam nacina da doznam podatke kako se ponasa u dodiru sa solidnom kolicinom gvozdja, da li mu se povecava kiselost.
Ostatak je prica samo redovnog odrzavanja, i sklonosti G12 postojecih roze da pravi naslage..mada nista strasno, povremeno se procisti hladnjak, i to je gotovo uvedeno pod redovno odrzavanje nemackih nam predragih vozila..
Poz
[ skorohaker @ 27.11.2008. 23:10 ] @
Jeste off, ali poučan i informativan, rekao bih. Uzgred, pročačkah malo i u jednom data sheet-u nadjoh da nema štetnih uticaja Glacelf Auto Supra ( G12 specifikacija) na motore sa čeličnim blokovima.
[ Java Beograd @ 28.11.2008. 09:14 ] @
Jednom sam već pisao, ali evo ponoviću: vreme potrebno da "naslage u hladnjaku" načine ikakvu štetu, ili znatno umanje efekat hlađenja je mnogo duže od vremena prosečnog ljudskog vozačkog života, a nemerljivo duže od prosečnog veka automobila.
Neko auto iskreno voli, mazi i pazi i naziva ga svojim mezimcem. A nego ga tretira kao stvar, alat, koji je tu da posluži svrsi. Teme o različitosti antifriza, "jedino podobnim svećicama" su mi potpuno jednake sa temom "pumpati gume azotom ili vazduhom".
Edukacija je ono šta je potrebno ljudima koji nisu iskusni u održavanju auta, a imaju želju da to rade. Stoga su moji postovi takvi u želji da razbijem famu, koju namerno stvaraju proizvođači automobila, kojima ogroman prihod dolazi od "održavanja" u garantnom roku. Finansijsi aspekt za pojedinca nije zanemarljiv. Zašto pare dati lokalnom, najčešće glupom i priučenom mehaničaru, ili hohštaplerima u sjajnim žutim kobinezonima (koji sve rade u belim rukavicama), kad se za te pare može provesti lepo porodično veče u nekom lepom restoranu.
E, sad ja spadam u ove druge, kojima je važnija porodica od MN-45-88-XY antifriza, svećice i slično, a naravno, pri tome imati uvek kvalitetno održavan auto za umerenu cenu.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|