[ pctel @ 12.12.2008. 23:47 ] @
Zaludnom coveku u petak uvece svakakve lude ideje padaju na pamet.
Ja nisam bas neki strucnjak, pa mi je forum pravo mesto da mi bolji od mene kazu da li sam u pravu ili negde gresim. Ideja je sledeca...
Poznato je da je vecina motora automobila napravljena za benzin od 95 oktana. Evidentno je da je opsta je pojava da se automobili prepravljaju tako da kao pogonsko gorivo koriste TNG. E, sad, posto je motor napravljen i podesen za 95 oktana, on upotrebom TNG-a od 104 oktana nema niti snagu koju bi mogao imati, niti iskoriscenje goriva koje bi mogao imati (drugim recima trosi vise nego sto treba). E, sad, jelte, tehnicki je izvodljivo da se automobil prepravi na 104 oktana, cime bi isti manje trosio a isao kao zvrk. Problem pri tome je sto u tom slucaju ne bi smeo da se koristi benzin jer bi doslo do detonacija koje bi unistile motor.
Ali... poznato je takodje da etanol ima oktanski broj oko 118, sto znaci da ako pomesamo benzin od 95 oktana i etanol od 118 oktana mozemo dobiti gorivo koje ima isti oktanski broj kao i TNG, te mozemo pristupiti modifikaciji motora automobila.
E, sad, ono gde mi fali malo znanja - kako se kompresija motora moze promeniti da odgovara gorivu od 104 oktana umesto 95? Pada mi na pamet da mogu da se promene klipovi tako sto ce se staviti malo duzi, cime ce se smanjiti slobodan prostor i povecati kompresija. Postoji li jos neki nacin?

Druga luda ideja odnosi se na nabavku etanola. Zna li neko koliko otprilike kosta litar?
Inace, etanol nije tako tesko praviti u kucnim uslovima - kad su nasi pradedovi jos u srednjem veku pekli rakiju, zasto mi to ne bi radili danas. E, sad, ono najzanimljivije - razmisljajuci od cega bi covek koji zivi u gradu mogao da pece rakiju, naisao sam na informaciju da se rakija moze praviti od starih novina. Nasao sam i podatak da je za pravljenje 100 litara etanola potrebno oko 370 kg starih novina.

[Ovu poruku je menjao pctel dana 13.12.2008. u 01:04 GMT+1]
[ vidan kv @ 13.12.2008. 00:03 ] @
Super...............daću ti ja 500 klila starih novina,ne moraš da mi daješ etanol......samo nemoj da skapiraš kako je pametnije da od toga posle praviš rakiju.....da ne bude nova zozovača........pozzz!
[ pctel @ 13.12.2008. 00:13 ] @
Citat:
daću ti ja 500 klila starih novina,ne moraš da mi daješ etanol......samo nemoj da skapiraš kako je pametnije da od toga posle praviš rakiju...

Pola pijem, pola "Sarcu" dajem
[ Miroslav Jeftić @ 13.12.2008. 00:14 ] @
Ovaj ovde mi ne izgleda toliko oduševljen.

Citat:
I don't remember anyone that owned an ethanol-fueled car besides my father. And he used to complain a lot about it. He complained that he had difficulties to ignite the car in cold days (and a cold day in Brazil is warmer than a summer day in most cities of the United States). Only when there were created flexible-fuel vehicles (allowing people to run cars both on gasoline and ethanol) that the Brazilian consumer began to see ethanol as a compelling alternative. In 1997, only 1,117 cars running on ethanol were produced in the whole country, in 2000 almost zero! No one wants to rely only on ethanol.


http://www.lewrockwell.com/orig7/desousa1.html
[ pctel @ 13.12.2008. 11:25 ] @
Sto se zimskih problema tice, naisao sam na podatak da motori sa karburatorm treba da se pale na benzin u zimskom periodu, ali sto se injection motora tice izgleda da oni nemaju taj problem:
Citat:
An interesting feature of the fuel injection system is that it doesn't require any gasoline during the cold weather starting process to fire the engine up. Since the fuel is injected at a pressure of about 250 PSI, the alcohol fuel is sufficiently vaporized to ignite easily within the combustion chamber.

http://journeytoforever.org/bi...y/ethanol_motherearth/me2.html

Evo nesto sto je meni bilo interesantno - prepravka sportskog motocikla da radi na etanol:
Citat:
I also ran my Kawasaki 440 cc motorcycle on my own 160 proof, and it ran just great! Perhaps I wasn't having any trouble with the oil as I liked to use synthetic oil, which was never bothered by the alcohol.
Thank you for your information on engine conversion.
[ tode @ 16.12.2008. 21:29 ] @
Uvek sam cenio kreativnost kod ljudi ali ti ga baš pretera. Nemoj mi zameriti ali ideje koje ti padaju na pamet (nije da su bez osnova) su pomalo sulude. Savetujem ti da višak energije preusmeriš u nešto objektivnije/korisnije. Poz.
[ pctel @ 16.12.2008. 22:15 ] @
Citat:
tode: Nemoj mi zameriti ali ideje koje ti padaju na pamet (nije da su bez osnova) su pomalo sulude.

To me zanima - zasto?
Mislis da je diskutabilna tehnicka izvodljivost, ili ekonomska isplativost ovoga sto sam naveo?