|
[ rale2rale @ 22.12.2008. 08:21 ] @
| Pozdrav,
Kupio sam novi automobil prošle nedelje bez kaska, i u subotu ga zaka+šim za neki betonski stub kod parkiranja. pa je iznad zadnjeg desnog točka skinuta farba, ništa strašno oko 10 cm ogrebotine slinuta crvena metalik farba i vidi se belan osnovna ispod, ali mi je totalno bez veze!
E sad pitanje jel postoji mogućnost da to nekako sam to sredimj ,gde da nađem tu metalik fau crvenu boju, da li sprej ili kantica, ili već šta da se radi!!!! tnx |
[ pctel @ 22.12.2008. 08:50 ] @
Strpi se dok udjes u auto, kad sednes posle to ionako ne vidis, a sve sto vidis ti je novo!
Ja nikad ne sredjujem auto okolo dok ne prodje zima - malo mene odnese sneg pa zagrebem negde, malo pesak i so koji se bacaju po putu ostete farbu... i onda tek u martu vidim sta sve ima i uzmem pa to sve sredim.
[ rale2rale @ 22.12.2008. 08:51 ] @
Kako??? :-)
[ Miroslav Jeftić @ 22.12.2008. 08:57 ] @
Citat: pctel: Strpi se dok udjes u auto, kad sednes posle to ionako ne vidis, a sve sto vidis ti je novo!
Ja nikad ne sredjujem auto okolo dok ne prodje zima - malo mene odnese sneg pa zagrebem negde, malo pesak i so koji se bacaju po putu ostete farbu... i onda tek u martu vidim sta sve ima i uzmem pa to sve sredim.
To baš i nije dobra ideja, bolje to srediti odmah, nego čekati da još počne i so da ga nagriza.
[ hexter @ 22.12.2008. 09:32 ] @
@rale2rale
Zao mi je kad tako nesto cujem.
Ali samo jedno upozorenje: nemoj nista sam da radis, moze izgledati samo jos gore.
Farba kod novih automobila je jako kompleksna i ima vise slojeva ukljucujuci
i zastitni lak preko. Sam tesko da mozes bilo sta osim zamazivanja.
Odvezi auto kod ovlascenog servisera koji bi trebao da ima i limarsku radionicu.
[ pctel @ 22.12.2008. 16:37 ] @
Citat: Miroslav Jeftić: To baš i nije dobra ideja, bolje to srediti odmah, nego čekati da još počne i so da ga nagriza. :) Ne znam kako to mislis - ako mislis da ce da nagrize lim, pa on do lima nije ni zagrebao, vec do osnovne boje, a osim toga, zar se u 21. veku ne prave automobili sa pocinkovanim limom??
[ ctrl alt del @ 23.12.2008. 20:12 ] @
To "pocinkovani" znači da je na limariju galvanski nanet mikronski sloj cinka, pa preko toga idu farba i lak. Ako je ogrebotina dovoljno duboka da ošteti i farbu i taj sloj cinka isto mu je kao da i nije pocinkovan. Zato se kod kupovine polovnih kola sa pocinkovanom karoserijom kaže da se samo gleda da nije udaran - pošto se na mestima gužvanja i češanja skida i zaštitni sloj cinka i auto je podložan koroziji.
EDIT: sad vidim u prvoj poruci da nije stiglo do golog lima. pctel je u pravu.
[ pctel @ 23.12.2008. 22:21 ] @
Ok, u pravu sam, ali zar se cink ne seta po limu i tako pokriva ostecena mesta?
[ ctrl alt del @ 24.12.2008. 07:51 ] @
Kako "šeta"?
[ tweeester @ 24.12.2008. 09:07 ] @
Cink je jako tanak sloj preko celicnog lima. Ako se taj sloj ogrebe i celik izlozi vazduhu pocece da korodira (manje ili vise, zavisi od kvaliteta lima). Ne moze cink da "seta" i pokrije delove koji budu otkriveni ...
[ palomas @ 24.12.2008. 09:53 ] @
Oštećeno mjesto treba prelakirati ponovno, ali pri tome treba izbjegavati korištenje laka u spreju, jer će se nakon njega to mjesto još više razlikovati od ostatka karoserije. Najbolje je koristiti mali i tanki kist, s kojim se prvo nanese sloj temeljne boje, samo na oštečeno područje.
Iza toga dolazi metalic lak boja (može se koristiti i ona iz spreja), ali nanosi se sa ručno - sa kistom, nikako ne špricati. Nanošenje laka može se ponoviti više puta, dok se ne dobije ton što sličniji originalu. Kad se sve to osuši, ide završni sloj bezbojnog laka, a na kraju može se to mjesto dodatno ispolirati sa sredstvom za poliranje metalic lakova.
[ smfilip @ 24.12.2008. 10:04 ] @
idi kod nekog limara, i ne razmisljaj mnogo, sam ces napraviti jos gore, ipak je to novo auto
[ pctel @ 24.12.2008. 17:57 ] @
To sam procitao na jednom hrvatskom forumu, pa ako su oni lagali mene, i ja lazem vas:
"i auto koji nije fabrički pocinkovan može da se naknadno zaštiti, u gepek se postavi cink ploča i dobro spoji sa čistim neofarbanim limom.
cink će sam da se pokrene, i sam će otići na mesto koje je podložno koroziji i "trudiće" se da pokrije to mesto.
ta prednost cinkovanja se obilno koristi na brodovima, izmedju ostaloga.
na fabrički pocinkovanim automobilima takodje cink se šeta i putuje na oštećena mesta, sve dok ga ima kao obloge."
http://www.oldschoolhr.com/forum/viewtopic.php?t=729
[ damg @ 29.12.2008. 19:47 ] @
Svašta ljudi škrabaju po forumima, pa ne treba sve uzimati zdravo za gotovo.
Ne može cink nigde da se šeta. Mogu se "šetati" samo elektroni. Ta cink ploča će samo da primi elektrohemijsku reakciju na sebe umesto gvožđa, pa će ona da rđa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cathodic_protection
[ xspeed @ 30.12.2008. 17:31 ] @
Idi u bilo koju prodavnicu gde prave boju za auto i neka ti naprave po broju tu farbu.Uzmi cetkicu to jest kist kao za likovno tanki i polako lepo to zatackaj.Ako to ne znas onda idi kod autolakirera naka ti on to uradi a ne kod limara kako ti neki to ovde predlazu.
[ Dalibor81 @ 30.12.2008. 20:14 ] @
Na novom autu ne postoji nesto kao temeljna boja! kako si uspeo tako precizno da zagrebes da ne dodjes do lima a ostetis boju, svaka cast! To se po pravilu uspricava, pa po tom ispolira, i ne pozna se vise nikada da je radjeno. kod limara treba samo ako je ulubljenje, mada ako nije veliko moze da se gituje! Za sada do proleca naj bolje je da se nanese wosh ili ich prajmer, ako vec neces da radis odmah, inace sve kosta 50 eur. +-10
Podrav!!
[ rale2rale @ 31.12.2008. 11:07 ] @
Pozdrav Dalibore, zakačio sam stub (pola metal pola beton) i kad sam čuo tup udar, povukao ručnu i izašao i video da se dodiruju i da nema šanse da ga izvučem bez daljnjeg struganja, ali sam opet nekako ispravio točkove i krenuo napred, ogreban jeste , na njemu je crvena f metalik farba, ispod je bela, i pod prstima možeš da osetiš neravninu na tom mestu, kažem ništa strašno nije neka velika površina, ali mi je baš bez veze, svega sam bio prešao 150 km sa njim do tada, ali s obzirom da je veće auto od prethodnog (jugić) nisam se baš snalazio tako lako prvih dana, sad je već bolje! :-) p.s. treba da mi stigne rođo, koji je ekspert za te stvari (autolakirer) kojega sam pitao šta da radim, on je samo rekao može da se popravi!!! sad će da vidimo!!! u svakom slučaju postovaću šta majstor bude odradio!
[ Dalibor81 @ 31.12.2008. 19:39 ] @
Naravno da moze, za tu sitnicu nema smisla aktivirati komoru, kvarcna grejalica je idealna! Ja bih: Izmatirao okolnih 20-ak Cm sa p 80, potom grubo naneo mipa alu kit, a ako je hrdja (pu pu :) )vec krenula uklonio i nju pa naneo fiber-kit pre mipa-alu! Nakon toga car-system debeloslojni soft pa onda mipa-soft sa oznakom p98, i kao finish mipa p-99, pa zagladio sa smirglom p180, nakon toga tecni kit, obrada sa granulacijom p220, pa spric kit, uz obradu od pocetka to bi bilo pripremljeno za lakiranje, tj. uspricavanje! koje je vec druga prica,(sirenje vodenom p2000 i trajzakom pre i posle lakiranja) to je jedan dan do sada, i sutra poliranje koje traje cca 60min. NE POZNA SE NISTA!!!!
Pozdrav!!
[ rale2rale @ 05.01.2009. 11:52 ] @
Pozdrav,
evo šta je urađeno, kupljena i izmiksovana farba crvena b76, rođak ispolirao mesto sa pastom i polirkom cc 5 min, zatim fenom za kosu zagrejavana površina za farbanje, onda vrlo tankom četkicom nanesena farba na mesta gde se videlo oštećenje (belo), Majstor kaže da nema potrebe da se dalje bilo šta radi , eventualno da se nanese sloj laka jer se uočava razlika između farbanog i prvobitne boje (presijavanje), da bi se prekrila razlika, po njegovim rečima oštećenje nije veliko i nije došlo do lima, e sad isto on kaže da postoji mogućnost da se to sve i bolje uradi ali ne u ,,poljskim uslovima'' i da je ovo sasvim ok što se tiče zaštite od korozije!
[ barons @ 05.01.2009. 15:46 ] @
moj auto je sav izubijan i necu da ga opravljam sve dok ga ne budem hteo prodati.
Uzgred, kaze se ogreban nov auto, a ne "novo auto" jer auto je TAJ auto, a ne TO auto.
[ pctel @ 05.01.2009. 19:03 ] @
Citat: barons: moj auto je sav izubijan i necu da ga opravljam sve dok ga ne budem hteo prodati..
Kad smo vec kod toga, imas li ranijih iskustava na tu temu? Ja sam uvek lakse prodavao nesredjen auto nego sredjen, kad sam prodavao sredjen kupcima je to bilo sumnjivo. Prethodni kad sam prodavao, otisao sam sa kupcem na auto pijacu, nasli smo najskuplji takav auto, uzeli tu cenu kao etalon i od nje odbili cene svih neophodnih popravki (generalna motora, sitne limarske intervencije, farbanje kompletno, novi amortizeri). Jos je covek bio presrecan sto ja pristajem da mu prodam pod tim uslovima, kaze "necu da rizikujem, hocu da sredim i da znam da je sredjeno".
[ barons @ 05.01.2009. 20:16 ] @
pa ne znam stvarno kako ce to izgledati. U Srbiji bi mi trebalo jedno 300 evra da ga dovedem red i razmisljam da ponudim kupcu da on to sam zavrsi. Problem je sto ipak ljudi vole da kupe lepu stvar iako se radi o 10god starom tvingu.
Mislim da je bolje srediti auto jer on ti skine 200 evra za ogrebotinu, a to kosta 50 evra.
[ rale2rale @ 06.01.2009. 07:38 ] @
uz dužno poštovanje auto je za mene stvar, predmet za upotrebu zato je TO!
[ barons @ 06.01.2009. 11:29 ] @
TAJ predmet, TA stvar, TA upotreba, ...
[ rale2rale @ 08.01.2009. 08:16 ] @
To!
[ ctrl alt del @ 08.01.2009. 10:09 ] @
Citat: rale2rale: uz dužno poštovanje auto je za mene stvar, predmet za upotrebu zato je TO!
Ako je stvar - onda je TA stvar...
Ako je predmet - onda je TAJ predmet...
AUTO je imenica muškog roda - TAJ auto!!!!
"TO AUTO" je izraz koji srećem samo po internetu u zadnjih nekoliko godina, izgleda da se najčešće koristi u BiH. Očigledno još jedan primer nakaradnog novogovora.
[ rale2rale @ 08.01.2009. 14:27 ] @
Mislim da smo debelo počeli da se bavimo stvarima van ovog topica, za mene će moje auto da i dalje da bude TO auto, makar i iz BiH da je uvezeno, a kome smeta nek nabavi konvertor svog omiljenog jezika, pa kad neko napiše TO, da mu izađe TAJ... a ako stvarno nema se šta više da kaže na ovu temu ogrebanog auta, ok, ali ove sulude rasprave oko jezika su za mene završene i naravno ostaje TO auto . :-) Pozdrav svima!
[ bakara @ 08.01.2009. 18:36 ] @
Ipak, ovde se necemo baviti gramatikom.
Lock!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|