[ gasic ljubisa @ 04.01.2009. 20:48 ] @
opel ascona 1.6,nece da pali na plin,prvi put ove zime,da li neko zna potencijalan problem i resenje...sve sam probao! |
[ gasic ljubisa @ 04.01.2009. 20:48 ] @
[ bakara @ 04.01.2009. 20:52 ] @
A niko ti nije rekao da se na plin ne pali hladan motor...nikad, a narocito zimi?
[ lancia88 @ 04.01.2009. 21:00 ] @
Pozdrav,
tjah, ja imam jedan auto koji godinama nije video nista drugo sem plina (valjda i ne ume vise drugacije), i danas prvi put nije upalio.....nekih -7 i on vec kljoknuo, grozno. [ misterno2008 @ 05.01.2009. 09:11 ] @
Citat: gasic ljubisa: opel ascona 1.6,nece da pali na plin,prvi put ove zime,da li neko zna potencijalan problem i resenje...sve sam probao! Pozdrav, Vec napisah u jednoj od slicnih tema svoja iskustva.Naime,ukoliko su agregat i akumulator ispravni,prvo jutarnje paljenje na gas ce biti olaksano prilagodjavanjem ugla paljenja zimskim uslovima,kao i obogacivanjem smese gas-vazduh(potrosnja ce biti neznatno povecana).Sve to iz razloga,jer sama smesa propan-butan u TNG nije ista u letnjem tj. zimskom periodu.Naravno da se preporucuje za prvo jutarnje startovanje paljenje na benzin(ja se prvi toga na zalost ne pridrzavam),ali eto,ako te mrzi(kao mene) stalno prebacivanje prekidaca gas-benzin-gas,pokusaj sa ovim mojim iskustvom,trebalo bi da resi problem. [ Zeleni zub @ 05.01.2009. 22:48 ] @
Dok sam imao Ladu samaru 1.3, jedno vreme, mislim dve godine je nisam prebacio na benzin. Plin leti, plin zimi, sve dok u jednom trenutku nesto plin nije poceo da me zeza, pa sam probao da prebacim na benzin. Naravno da nije htelo ni da mrdne...
Da bih to popravio, morao sam temeljno da ocistim benzinski sistem. Rezultat je bio da sam morao dva puta da nosim karburator na ciscenje, jer su ljudi na moje oci izvadili toliko kamenca i djubreta iz njega da je to strava, smeo sam da se kladim da cu morati da kupim novi karb. Dalje su morali da mi menjaju pumpu benzina jer je ova bila raspadnuta. Naravno i onaj filter ispred karburatora koji je bio protruleo. Kako se citav problem pojavio u toku mrazeva, sledece jutro auto nije hteo da upali. Analizom problema se doslo do toga da se usled dugotrajnog stajanja benzina u rezervoaru pojavila voda u iistom, tako da sam morao i rezervoar da skinem i da ga ocistim. Koliko sam mulja izvadio, ono je bilo jezivo. Kad sam konacno video da je sve u redu i sipao benzin video sam da su one cevcice koje ispod auta dovode benzin do motora sve ispucale od mraza i sirenja vode, tj. leda, pa sam i njih morao da menjam. Kad se sve sabere od troskova, plus zivci tih nekoliko dana dok sam to sve sredio, ispade mi skuplje od ustede koju sam ostvario nepaljenjem na benzin... Sad sa autom koji imam (Audi80) strogo postujem i leti i zimi jutarnje paljenje na benzin, jer kad se setim pretrpljene muke nije mi zao tog jednog lonceta benzina koje potrosim. Disclaimer Za one koji nisu izvukli zakljucak evo jedan copy-paste uputstva koje sam koristio dok sam palio na plin i leti i zimi, a nasao ga i tada negde na netu --- copy / paste ---- Auto se zimi pali na gas na sledeci nacin. Da se kontakt i stisne se ono crveno dugme za saug (ne mora biti crveno) 1 do 3 puta kratko, zavisi od auta do auta, to morate sami utvrditi. Napomena je na kratko sekunda maksimum. Okrenete kljuc da pocne paljenje i u tom trenutku dodate oko 1 do 2 santimetra gasa na pedali. Auto pocinje da se pali posle par sekundi i onda se doda gasa koliko treba. Tek onda se povuce saug da bi motor radio stabilno. Kako se auto greje tako se vraca saug i to je to. Važna napomena, ako se auto ugasi u prvih minut ili dva, potrebno je vratiti saug do kraja, stisnuti pedalu gasa do kraja i tako paliti auto. Posle kraceg verglanja ce upaliti. Nekad je potrebno staviti i prekidac u srednji položaj da se zaustavi dotok gasa. Kad upali vratite prekidac na gas. --------------------- [ milosbeli @ 06.01.2009. 21:00 ] @
ja sam do sada uvek palio na plin i nisam prebacivao na benzin. e od ove zime sam poceo da palim na plin i odmah prebacim na benzin, pa na benzinu radi dok se motor ne zagreje. trenutno tako radim jer mi auto nije video benzin u sustini od kad sam ugradio plin, pa je karb prljav i nece da upali na benzin. e od ove godine nije problem da upali na plin, nego je problem da radi na plin prvih par minuta dok se ne zagreje, jer se desi svaki put, ako ne uradim kao sto sam rekao, da zaledi gasni uredjaj, ali bukvalno zaledi. po mojoj proceni, tng vise nije istog kvaliteta kao sto je bio. to smatram jer sam cele prosle zime palio auto na plin i nikad se nije deslio da zaledi isparivac. ako se nekome desi da u zaledi isprivac, to se vidi tako sto podignete haubu i vidite da se plinski isparivac pretvorio u "santu leda", treba da uzmete vrelu vodu i da prelijete sve gde se uhvatio led ili je samo malo pobelelo, pa da onda sacekate izvesno vreme (minut) i da upalite auto na benzin. ako se desi da nece da upali ni na benzin, a sigurni ste da moze da upali na benzin, budite uporni sa vrucom vodom ili upalite auto na gurku. pazite samo prilikom polivanja vrucom vodom da ne polivate, bubinu, razvodnu kapu, kablove i da vam nikako voda ne udje u usis.
nije preporucljivo paliti auto na plin, zato sto je tng u tecnom stanju na temperaturi oko -27ºC i prilikom paljenja auta, gasni uredjaj zbog toga sto nije zagrejan ne uspe da tng iz tecnog prebaci u gasovito stanje i desi se da se zaledi membrana niskog pritiska u isparivacu. tada moze da se desi da zbog stvaranja "vakuma" koji ustvari i vuce plin u usis motora, pokida tu membranu. tada auto vise nece da ide na plin i potreban je servis plinskog uredjaja. jednostavno, ako ste u mogucnosti palite auto na benzin i neka na benzinu odradi barem 2,3 minuta zimi, a leti moze i 30 sek. ja cu verovatno kad se zavrsi zima i dalje da nastavim da palim auto na plin, jer ako mi se i desi da pukne membrana nije mi problem da je zamenim. [ goat @ 06.01.2009. 21:17 ] @
na niskoj temperaturi propan se odvaja od butana.. ne znam tačno ali jedan od njih se teže pali i kada se jedna faza potroši onda nastanu ili prestanu problemi... pa preporučuju da se rezervoar ne prazni do kraja , a najbolje da bude češće punjen i to do vrha... znači potrošiš trećinu pa natankiraš do vrha..... inače sam svojevremeno vozio yuga na plin i rekao nikad više!... i ja sam koristio foru strat na plin pa čim krene prebacim na benzin dok kazaljka termometra ne izađe iz plave zone (yugo je bio u pitanju), pa onda natrag na plin
[ milosbeli @ 07.01.2009. 10:23 ] @
da, ali u mom slucaju to je problem koji se javlja kad je i polu prazna i kad je tek napunjena boca!
[ pudar @ 08.01.2009. 00:35 ] @
Evo ti jedan savet iz dugogodisnjih iskustava mojih drugara i mene.Savet ce,verovatno,naici na kritike,ali nisam jos upoznao coveka koji je unistio plinski uredjaj ovom tehnikom(stotine hiljada predjenih kilometara sa razlicitim automobilima i nikad pocepana membrana,a kompletno odrzavanje se svodi na jedno ciscenje isparivaca od mulja na 100.000 km i par puta ciscenje filtera u plinskom ventilu-njega treba menjati,al' ajd' sad). Kad podjes od kuce,ponesi 2l vruce vode i pre nego sto pocnes da palis,polivaj isparivac tom vodom(nemoj da sjuris sve za 5 sekundi,nego da to traje bar minut).Isparivac ce biti vreo i ti palis ko zmaj! Prvih par minuta malo drzi gas(oko 1500 obrtaja),dok se sistem ne zagreje.Posle-vec znas.Kad sam ja vozio na plin,nisam imao kap benzina u rezervoaru(na jednom Passatu nisam imao ni rezervoar!).Kad ugradis plin,moras da se pomiris sa time da auto vise nikad nece raditi na benzin kako treba(plinu treba manje vazduha,pa se onom medju-plocom,izmedju ostalog,smanjuje dotok vazduha),a da ne pricam o rasusivanju benzinske instalacije i lufta koji se pojavljuje u pokretnim delovima karburatora i usisa(naravno,cela prica ne vazi za sequent uredjaje)). E,sad,moj bivsi komsija koji menja auto svake godine(mnooogo vozi),cim kupi auto skida benzinski rezervoar(na njegovo mesto stavlja plinski),skida benz.pumpu(umesto nje stavlja plocicu koja zapusava postojecu rupu) i skida karburator(stavlja neki sa otpada,stanje nebitno-samo da radi leptir).Sledece godine,kad ga bude prodavao,skida plin i vraca sve u fabricko stanje,tako da tu losu stranu plina ne oseti(ni novi vlasnik ne pretpostavlja da je auto mnogo presao-jer kod nas jos uvek vazi prica da se plin isplati samo ako se mnogo vozi). Vidis,razliciti ljudi-razlicita misljenja,pa ti proceni iz koje si price. Pozdrav..
[ lancia88 @ 08.01.2009. 08:04 ] @
Pozdrav,
pokusajte da kod ovakvih problema sa zaledjivanjem isparivaca proverite nivo tecnosti za hladjenje u sistemu. Ukoliko je malo ispod propisanog nivoa, probajte da dolijete do propisanog nivoa, pa onda pratite da li se zamrzava isparivac. Sistem sa nalivanjem vruce vode je provereno OK, ali je veoma beskoristan ukoliko treba da se pojavite negde cistih ruku :) Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|