[ vladakru @ 07.01.2009. 21:20 ] @
imam sav alat i pomalo znanja iz mehanike, ali nebi bilo lose kada bih video par slika uz par reci objasnjenja....
[ vladd @ 08.01.2009. 10:56 ] @
U slicnoj temi (peglica), dao sam link za skidanje Hejnsovog uputstva za Fiat 500, tu ima slicica, mali mutnih, ali mogu da posluze.

Stelovanje ventila je prost, gotovo dosadan posao. Posto ima 2 cilindra, jedan se namesta na "vagu", a drugi steluje.

Dao sam podatak da je zazor o,15, na oba ventila, ali to ne vazi za sve motore, odnosno trebalo bi neke detalje proveriti, za konkretan motor. Na nekim motorima(za peglicu) preporuceni zazori su 0.20 usis, 0.25 izduv, i to su motori do 1984. Nakon te godine, nesto se radilo na motoru, smanjivala se potrosnja, pa su menjani uglovi, zazori...

Potreban je drzac srafa za stelovanje zazora(poseban alat), i par kljuceva, jedna desetka sa kojim se okrece radilica (preko uljnog filtera), i , koliko se secam isto 10 za osiguravajucu maticu na srafu za stelovanje. Pridrzavati posebnim alatom sraf dok se otpusta matica, ubaciti liskun, blago zategnuti sraf, i dotegnuti osiguravajucu maticu da liskun moze olako(osrednje) da se ozvuce, da ne ispada i da nije zarobljen u zazoru. radilicu okretati u jednom smeru, kada se dodje do tacke za stelovanje, vratiti 30 stepeni radilicu, pa ponovo u smeru kretanja pazljivo prici poziciji za stelovanje. Ne cicati radilicu levo-desno.

Poz.
[ vidan kv @ 08.01.2009. 12:54 ] @
............samo da dodam.....kontra matica(osiguravajuća) na štelujućem šrafiću je za ključ 11 i obavezno koristiti okasti ključ+ne dotezati mnogo(što bi rekli majstori "ne vuče on kola").....posle toga obavezno prekontrolisati platine i paljenje....na kraju popiti jedno pivo(ako su letnji meseci) ili grejanu rakiju(ako su ovako ladni dani)....valja se....zbog malera.........pozzzz!
[ goat @ 08.01.2009. 14:10 ] @
@vladakru... okoreli pegličaru pozdrav

a zašto bi joj menjao glavčine kada su joj stare felne sa razmaknutim brezonima cool!?... jeste malo problematično za doboše i koćione papuče... ali...

štelovanje ventila je olako.. kao što rekoše vladd i vidan kv treba ti okasti 11 (da nebi menjao često kontranavrtke) klešta i parčence trafo-lima (on je negde oko 0,2mm).. ja sam koristio šmirglpapir, izmerim ga šublerom a on 0,2mm ... bmg... nisam imao ništa prikladnije... e sada pošto ti je mašina iz '81 ne znam koji ti je tip bregastog vratila... ako je menjano onda se najverovatnije radi o vratilu modela 650E (ima utisnut natpis na njemu "econom").. razlika je u odnosu na staro je u uglu otvaranja i zatvaranja ventila... podizači su ostali isti... klaclalice... takođe šolje... znači oba ventila 0.2-0.25mm nećeš da pogrešiš a ako imaš listiće za kalibrisanje onda si na konju... najsigurnije ti je da postaviš klipove u gmt da uradiš štelovanje na jednom cilindru pa okreneš remenicu rukom za pun krug i uradiš na drugom... treba ti cca 30min prvi put a sledeći još brže...


nego da te pitam... kako ti pali na ovakvom vremenu... mene izdade kao.... alnaser ti je na sajlu ili ima elektormagnet!?

pitanje
odgovara li alnaser od yuga 45 za peglu... peglin je 0,5KW a yugo je nešto jači!? da li je!?

... ja sam ga već jedanput zameniao i kao bilo malo bolje ali isto mi se ponaša... neki put okreće dobro neki put (u poslednje vreme svaki put) kao da nema snage... četkice su nove.. rotor i kolektor solidni... stator nije loš toliko.... razmišljam da promenim dovodni kabal!? kupim nov alnaser!?

[ vidan kv @ 08.01.2009. 14:37 ] @
Nije isti alnaser od Yuga 45....pozzz!
[ vladd @ 08.01.2009. 15:08 ] @
Ne vidim u cemu je problem sa anlaserom, peglica nikada nije vrtela nesto "veselo", ni kada je bila nova. Jeste malo slabiji, ali je dovoljan, i zadovoljavajuce je da upali na tri-cetiri kruga, ipak su dva cilindra u pitanju, kilav karburator...specifican sistem za vazduh...

Ako neko vec hoce da se igra, moze se koristiti preradjeni razvodnik ili elektronsko paljenje, koje daje nesto vise varnica. Mada, ta sprava jede svecice pet puta brze.

Imao sam problema sa kabllovima, pa sam (pre vise od 15 god) stavio gumene, mislim da su bili Lika promet. I to je delimicno popravilo stvar.

Drugi problem je cimanje motora prilikom starta, gde razbucava gorivo po karburatoru, i sto je najgore, napreze kabl od razvodnika do bobine, koji se cese o lim i razglavljuje(i pucaju licne) kod klema..

Nakon toga, izbacio sam razvodnu ruku sa otpornikom i smanjio zazor u osovini razvodnika, stavljanjem veceg osiguraca u osnovi.

Ako se ovome doda i sinteticko ulje, pegla mora da radi kao satic...

Poz

P.S Jeste 11, samo ja imam okasti 10-11, kratki sa procepom za alat (mada ne treba, ali navika) a sa dugackom desetkom (za razliku od duge devetke) sam okretao radilicu...mada, ako se izvade svecice, moze i kaisem, rukom..

Ja licno bih pre postavio diskove napred, i malo bolji kocioni cilindar, zadnje ne bih dirao, mozda bih stare felne prosirio za 1cm(mnogo su kvalitetnije od novijeg modela), a prednje neke malo drugacije
[ vidan kv @ 08.01.2009. 17:00 ] @
Aj i ja da se pohvalim kakvu sam Peglicu imao,inače to mi je bio prvi auto,.........ne znam gde da počnem.....bila je u full standardna-god "89.,znači nikakve dorade al samo ću reći da kad sam je prodao(2000-te god) dao sam dečku garanciju godinu dana!.........i dan-danas želim jednu Peglicu,mali potrošač,pali i na -20,zakon za parkiranje i gradsku gužvu...problem je zimi to njeno čuveno grejanje ali i to sam bio rešio.......pozzzz!
[ goat @ 08.01.2009. 19:12 ] @
vidan kv.. da ti prodam moju... :)))))))))))))))))))))))))....

ma pregledao sam večeras.... zamenio sam alnaser sa istim kršom otprilike... sve mi liči da su i na ovom rasklimani namotaju na statoru... sada razmišljam kako da rešim problem... liskun, izolacioni lak... lep poslić za ove krizne dane i prinudne odmore... mada nisam na odmoru...

ma pegla je luda mašina... s njom nikada nije dosadno i vozi se prljavim rukama.. :))))... moje iskustvo ;)... karburator je kao na motokultivatoru i to nekim modelima iz prošlog veka... čim oštrije prikočiš njoj se zatalasa gorivo i karbu i odmah smanji lergas na kratko dok se ne smiri... a pojedina tehnička rešenja su unikatna


"
"Ako neko vec hoce da se igra, moze se koristiti preradjeni razvodnik ili elektronsko paljenje, koje daje nesto vise varnica. Mada, ta sprava jede svecice pet puta brze.



Nakon toga, izbacio sam razvodnu ruku sa otpornikom i smanjio zazor u osovini razvodnika, stavljanjem veceg osiguraca u osnovi."


ako imaš vremena malo mi pojasni nisam baš razumeo, mada nisi u obavezi-nije obavezno
pozzzzz
[ goat @ 08.01.2009. 19:16 ] @
Citat:
vidan kv: Nije isti alnaser od Yuga 45....pozzz!

u čemu je razlika?
[ vidan kv @ 08.01.2009. 19:31 ] @
......razlika je u svemu....odakle ti uopšte ideja da može da odgovara od Y45?.......pozzz!
[ pantic68 @ 09.01.2009. 00:30 ] @
Cak i kad bi ga naglavio nekako problem je sto se vrti u pogresnom smeru.
[ vladd @ 09.01.2009. 01:52 ] @
Citat:
goat:

ako imaš vremena malo mi pojasni nisam baš razumeo, mada nisi u obavezi-nije obavezno
pozzzzz


Sta sve nisi razumeo, ili sve nisi razumeo.

Prica je malo veca, a ja sam nabacao teze:).


Dokonih '90-ih sam sa drustvom pravio elektronska paljenja raznih fela, sa ili bez prerade razvodnika. Prerada se sastojala u izbacvanju razvodne ruke i platina i ubacivenje optokaplera. Halovi senzori nisu bili tako pristupacni za nabavku.

Elektronaska paljenja , za peglicu, su se pokazala tranzistorska, kao najbolje resenje, posto tiristorska vise efekta imaju na motorima sa vecom kompresijom i sa vise cilindara. Tranzistorsko paljenje je bilo specificnog tipa (lab-made) koje je davalo pakete impulsa na bobinu i to je, osim pouzdanosti, imalo zavarivacki efekat na svecice.

Na kraju, izbacio sam sve(mrzelo me svaka dva meseca da menjam svecice) i samo iskopao otpornik iz razvodne ruke (nije bas bilo u prodaji rr sa cistim provodnikom) i ubacio mesinganu traku. Sto je bilo dovoljno pouzdano i dobro.

Alnaser sam sam remontovao, istina malo uz pomoc pribora u radionici, narocito oko rajbovanja biksne. Lager sam stavljao sa valjcima, a cetkce pravio od malo vecih cetkica sa dc motora. Naravno, obrada kolektora se podrazumevala, uz prociscavanje kanala. Sa statorom nisam imao problema, ali sam, posle 8 god imao problem sa poteznim kontaktima na starteru. To sam nesto probao da pravim od bakar berilijuma, ali sam naleteo na novi sklop, ugradio, a stari sredio za rezervu...nepotrebno..
Od "tjuninga", na dinami sam postavio klin od dobrog celika, zacepio sve otvore na limenom oklopu, stavio produzenu osivinicu na pumpu za gorivo i biksnovao osovinu leptira karburatora

Poz.
[ goat @ 09.01.2009. 19:33 ] @
Citat:
vidan kv: ......razlika je u svemu....odakle ti uopšte ideja da može da odgovara od Y45?.......pozzz!


pomislo sam da vode isto poreklo... fijat... šta znam... možda fićin... a i taj starter je počeo da mi ide na živce i ....... kidao sam sajlu tri puta do sada... najradije bih kupio nov starter ali nisa uspeo da ga pronađem.. za stari tip nema ni delova... ima delova (njuška, viljušja, automat)... mada nije taj alnaser svemirska tehnologija... imam nekompletan sa automatom (nedostaje viljuška).... ali me obeshrabruje što su mi dva sa poteznom sajlom (koje mi je majstor sređivao) trajali po 5-6 meseci pa kvrc... nekako mi se čini da je ovaj sa sajlom nepouzdaniji mada bi trebalo biti suprotno.. ima manje delova za kvar (po ruskom sistemu - što prostije i manje delova to pouzdanije)

Citat:
vladd: Sta sve nisi razumeo, ili sve nisi razumeo.

Prica je malo veca, a ja sam nabacao teze:).


Dokonih '90-ih sam sa drustvom pravio elektronska paljenja raznih fela, sa ili bez prerade razvodnika. Prerada se sastojala u izbacvanju razvodne ruke i platina i ubacivenje optokaplera. Halovi senzori nisu bili tako pristupacni za nabavku.

Elektronaska paljenja , za peglicu, su se pokazala tranzistorska, kao najbolje resenje, posto tiristorska vise efekta imaju na motorima sa vecom kompresijom i sa vise cilindara. Tranzistorsko paljenje je bilo specificnog tipa (lab-made) koje je davalo pakete impulsa na bobinu i to je, osim pouzdanosti, imalo zavarivacki efekat na svecice.

Na kraju, izbacio sam sve(mrzelo me svaka dva meseca da menjam svecice) i samo iskopao otpornik iz razvodne ruke (nije bas bilo u prodaji rr sa cistim provodnikom) i ubacio mesinganu traku. Sto je bilo dovoljno pouzdano i dobro.

Alnaser sam sam remontovao, istina malo uz pomoc pribora u radionici, narocito oko rajbovanja biksne. Lager sam stavljao sa valjcima, a cetkce pravio od malo vecih cetkica sa dc motora. Naravno, obrada kolektora se podrazumevala, uz prociscavanje kanala. Sa statorom nisam imao problema, ali sam, posle 8 god imao problem sa poteznim kontaktima na starteru. To sam nesto probao da pravim od bakar berilijuma, ali sam naleteo na novi sklop, ugradio, a stari sredio za rezervu...nepotrebno..
Od "tjuninga", na dinami sam postavio klin od dobrog celika, zacepio sve otvore na limenom oklopu, stavio produzenu osivinicu na pumpu za gorivo i biksnovao osovinu leptira karburatora

Poz.


sada mi je jasnije, poznajem solidno osnove elektortehnike mada nemam neko radioničko iskustvo
[ vidan kv @ 10.01.2009. 12:59 ] @
.. "možda fićin"...e taj tek neodgovara.Što se tiče delova ima u KV lik koga zovu Mile Peglica(pogodi zbog čega?)...znači nemož da nema mož samo da zafali.......2.probaj po oglasima,ima poprilično delova pa tako možeš da nađeš alnaser novi tip+ da ga kompletno remontuješ i da taj problem rešiš jednom za svagda.........pozzz!
[ vladd @ 10.01.2009. 14:48 ] @
Ma naravno, ima po otpadima i kod sakupljaca delova svega.

Stari je prost kao pasulj, i prostiji i jeftiniji od pasulja

Stator se moze ocistiti u fazonu ciscenja karburatora, sa "peskiranjem" ali sodom. Ne preporucujem skidanje namotaja, ako ne postoji ozbiljna elektroradionica za ponovnu montazu (ima u BG-u u jednoj skoli..). Neophodan je pribor, presa...

Prednja biksna se moze kvalitetno postaviti (sa sadasnjim lepkovima i mazama), samo se mora rajbovati u priboru (da ne kazem alatu) pod pravim uglom, najbolje na nekoj frez masini. Automat sa kontaktima, ako se kupi nov, moze da traje godinama.
Moze i da se pravi, ili neka postojeca da se adaptira, biksna je prilicno standardan masinski element, klizni lezaj..
Postoje sada i radionice (nisu radile jedno 10-ak godina) za sinterovanje....

Sajla mora da je kvalitetna, a moze se naci, i plastificirana, da ne bi pravila otpor u kretanju, teglila rucicu i automat imao nedefinisan kontakt, i sagoreo brzo.
Znaci, treba joj obezbediti lagano kretanje kroz buzir...

Cetkice se mogu naci razlicitih tvrdoca, posto se ne koristi cesto (kao dinama) mogu i od sinter "bronze", i njih ima veleizbor, sada...

Zadnji lager, nosac lagera i cetkica, takodje se mogu remontovati vrhunski, i na kraju sklapanje, sa dobrim mastima, sa pastama i trakama za zaptivanje, moze se napraviti cudo od startera...

Rotor je solidno klasican, nekada je mogao ceo da se kupi, sada je moguca kompletna provera, remont, samo ako zona lezista nije pojedena. U krajnjoj liniji, i to moze da se remontuje, ali je malo specificniji posao...puno zezanja..troskova...
Moze se zona i prebrusiti, ispolirati i postaviti lezaj malo drugacije tolerancije unutrasnjeg precnika, ili caura...

Ako je problem, i zamajac moze da se zameni..sve je mnogo lakse nego na nekom motoru sa 4 cilindra i 150 kila

Cak i na E-bay ima zastitnih gumica..peglica se dugo proizvodila, BIS cak do 2000-te, ima delova na biranje..

Poz.
[ vladakru @ 11.01.2009. 10:09 ] @
hvala na ovim odgovorima, nisam znao da ima toliko pegla fanova :)))
sto se tice paljenja u ovim zimskim uslovima je jednom recju tuga... posto mi je akumulator star ova zima ga "sisisa" za noc i ujutru nema snage ni pola kruga da okrene kako treba zato je drzim u garazi :)
hvala za ovo objasnjenje za ventile, posto treba da se namolim da poskidam i one limove sa 1000 srafa da bih resio grejanje jer nece dovoljno da duva kod termostata tada cu i ventile da sredim pa cu iznesem iskustva ako ne zaj... nesto :))))

a ono sto je pitao GOAT u vezi glavcina... jesu stare felne cool ali sam hteo da stavim neke alu 13-ice :))) pa zato moram da menjam glavcine...
[ goat @ 17.01.2009. 18:23 ] @
Citat:
vidan kv: Aj i ja da se pohvalim kakvu sam Peglicu imao,inače to mi je bio prvi auto,.........ne znam gde da počnem.....bila je u full standardna-god "89.,znači nikakve dorade al samo ću reći da kad sam je prodao(2000-te god) dao sam dečku garanciju godinu dana!.........i dan-danas želim jednu Peglicu,mali potrošač,pali i na -20,zakon za parkiranje i gradsku gužvu...problem je zimi to njeno čuveno grejanje ali i to sam bio rešio.......pozzzz!


Vidan kv
kako si sredio grejanje zimi?...... šoferka ti nije ledila?
[ vladd @ 17.01.2009. 19:58 ] @
Jeste da si prozvao vidana, ali da ja kazem svoja iskustva:)

Soferka ce da ledi, na ovolikim minusima. Mada ima neke (sitne) pomoci

Da bi to bilo podnosljivo, neophodan je ispravan termostat i ispravna cev od desnog oklopa do ulaza u karoseriju za sistem grejanja.

Ta "harmonika" je nekada bio jezivo redak deo.

Ja sam imao stari tip ( i nesto noviji) bez ventilatora u haubi. deo cevi koji se nalazi pd haubom sam izolovao sundjerima, i sto vise sundjera postavio prema panelu instrument table. Nerviralo me duvkanje.

"Glavni" ventilator je bio onaj na dinami, pa sam uvek dodavao vise gasa zimi bas zbog grejanja. Ipak, obavezna spahtla za struganje leda sa soferke, sa unutrasnje strane.

Resetke za uvodjenje vazduha nisam dirao(ispod zadnjih bocnih stakala), ubacivanje sundjera i mrezastog filtera nije pokazalo rezultate, moze vise stete da napravi kada se to smrzne i zapusi.

Ako je termostat neispravan, onda bi klapnu trebalo malo zatvoriti, zicom, na oko 1cm ali voditi racuna da je grejanje ukljuceno, da se ne smanji protok vazduha oko glava, motor se pregreva, trosi ulje...

Naravno, unutrasnje zaptivanje, stakala, vrata, je vazno da je dobro, eventualno se malo leptir otvori zbog natpritiska..

Poz.
[ vidan kv @ 17.01.2009. 21:29 ] @
...šta ja da dodam?...imao sam ventilator u kabini,nisam nosio strugaljku ali sam oblačio deblji džemper!...inače,da se ne lažemo,grejanje u Peglici ima dva stupnja:Loše i Očajno...kome je loše znači da je dobro......Očajno podrazumeva da posle duže relacije ličiš na sneška belića kad stigneš na željeno odredište...tešio sam se samo kad pomislim na Poljake i na njihove zime.......jedan je dolazio kod mene i donosio delove(za Peglicu i PZ-a),kada sam ga pitao za grejanje u njegovoj Pegli samo me začuđeno pogledao pa kad je malo bolje razmislio reče:"više vodke"......pozzz!
[ pantic68 @ 17.01.2009. 21:49 ] @
Nije mi jasno sto svi kukaju na grejanje kod vazdusara, imao sam mozda 20 sto peglica sto dijana, amija i spaceka i ako su cevi, creva i klapne u redu greju sasvim pristojno. U svakom slucaju nije potrebno strugati led sa stakala bar ne posle 2 km. Na pegli ona klapna moze po ovakvom vremenu i rucno da se zaglavi ako termostat ne radi. Mislim da je problem sto ljudi i nemaju ona creva ili su prelomljena, uvrnuta a za razliku od vodenih auto moze da ide i tako dok ne zazimi a onda niko nema volje da zaviruje oko auta.
[ vladd @ 17.01.2009. 21:56 ] @
Citat:
vidan kv: ..."više vodke"...




Ee moze i kuvana rakija, vino, mada je votka bez mirisa

Koliko se secam Poljskih zima, tamo je hladno ali je vazduh suv, pa im se ne magli toliko, ali je votka pravi antifriz.

Bilo je tu puno igrarija. Uredno zamrznuta "duda" za pranje vetrobrana, sa osetnim krckanjem leda unutra, kao prvi problem i sitnog mraza.. Pazario kesu sa motornom pumpom, instalirao, sve se pod haubom smrzlo. Ubacio kesu unutra, pored leve noge suvozacke, i nesto je malo pomoglo.
Pravio sam tecnost za vetrobran, 100g alkohola, 50g carlija za sudove, i litra vode(destilovane)..drzalo do -4, naravno mnogo brze se odledjivalo u kabini, ali se ledilo (kada sam konacno uspeo po zimi da stricnem vodu na vetrobran) na soferki...sajbna ledena..lep neproziran film leda sa spoljne strane..

Za struganje leda sa unutrasnje strane sam imao recept. Ruka u rukavici naslonjena na kanal za duvanje "toplog" vazduha, par minuta, pa se golom rukom topi led na soferki u visini nosa, pa brisanje krpom. Inace stalno krpe i maramice u dzepu. Ako ostanu vlazne u peglici (da ne kazem kolima), smrznu..

Oprema za voznju po minusu, kapa, rukavice, sal, razni dzemperi, jastuce za sediste (od kuce, toplo)

Votku ne bih bas smeo javno da propagiram

Poz.
[ goat @ 18.01.2009. 14:29 ] @
ma moja solidno greje, ali na tempreaturi ispod -5... brrrr... klapnu sam joj totalno zatvorio, bar u ovim hladnim danima... crevo je ok, mada se svuklo sa desnog oklopa (fali mu malo parče) ali je posvtavljeno u pravcu i ubacuje vazduh topao... najtoplije je u predelu ručne kočnice mada tu ne osećam da izduvava... na menjaču sam postavio meh da i tu ne gubi.. lepo duva i na ona dva otvora u kolena mada u noge i šoferku slabo.. kontrolisao sam klapne i dobro stoji.. a i silikonom sam zatvarao rupe oko volana i glavnog kablovskog voda + što nema "keder" na prednoj haubi pa sam strugao sneg sa rezervnog točak i akumulatora... i jeste malo neobično kada je voziš sa snegom na prerdnjoj haubi koji nikako da s eototpi :)!!... i nije toliko u njoj hladno... malo noge otpadaju... duva oko glave... i malo se oseća bočni vetar...

nego ... o kakvom s eto dodatnom ventilatoru radi? nešto od novijeg modela?.. pod haubom?

PS. reših problem annasera... kada sam ga rasturio čudio sam se kako je uopšte radio.. totalno je korodirao... pre nego što sam ga ugradio stajao je na otvorenom bar 2 godine... :).... očistio sam ga, umasio dodatno na deklu -držaću četkica.... sada pišti kada startuje, a upali na pola okreta... oduševljen sam! :-D)))))))))))))))))))))))))
[ vladd @ 18.01.2009. 21:20 ] @
Radialni ventilator je bio na nekim modelima, mozda i kod BIS peglice, kacio se na mesto klapne svezeg vazduha pod haubom.
Kupio sam, svojevremeno, taj ventilator (u starom Merkatoru, koji je bio leglo jeftinih delova za 126), ali sam ostao bez peglice...:(

Simpatican link za poznavaoce nemackog jezika, i vlasnike malog cuda

http://www.126bis.de/en/126repbuch.html


Poz.
P.S.
I za entuzijaste :D
http://pages.zoom.co.uk/blitzracing/tuning.htm

[Ovu poruku je menjao vladd dana 18.01.2009. u 22:44 GMT+1]