[ mikssa_f3 @ 08.01.2009. 01:07 ] @
| Zdarvo, interesuje me da li je pozeljno skadati katalizator sa auta radi dobijanja boljeg zvuka posto planiram da stavim sportski zadnji lonac? U dosta servisa su mi rekli da skidanje istog uopste ne utice na dalji rad auta, kao i da je to totalno beskoristan deo??? Da li je to tacno, nisam uopste iskusan u tome, iskreno, ne znam ni cemu katalizator sluzi :)
U pitanju je slabija masina (Fiat Brava, 1.4) i da li bi na tom autu uopste imalo efekta skidati katalizator i ugradjivati sportski zadnji lonac? Hvala unapred na svakom odgovoru, i srecni praznici svima!!! |
[ sasa022 @ 08.01.2009. 02:20 ] @
Kakva si ti paljevina - ko se jos lozi na Bravo 1.4 ????
Bolje ugradi neki dobar audio sistem ako se vec lozis na dobar zvuk
[ ctrl alt del @ 08.01.2009. 09:22 ] @
Ovde možeš da pročitaš nešto o katalizatorima...
http://www.elitemadzone.org/t77800
Uzgred prema novom zakonu o saobraćaju - trebalo bi da bez ispravnog katalizatora ne možeš da prođeš tehnički.
Još sam čuo da ljudi skidaju katalizator kada se zapuši i lambda sonda krene da zeza motor, ali zbog zvuka????? Bolje skini ceo auspuh.
[ vladd @ 08.01.2009. 11:00 ] @
Ako zanemarimo propise(sto nije u redu, ali nisam ja vaspitac nacije), skidanjem katalizatora se dobija tako pistav i cvrckav zvuk da je to za povracanje.
Bolje je ubaciti neki tjuniran zadnji lonac, koji ima predprojektvan zvuk(borla, remus), zamena celog sistema moze da dovede do problema u radu motora..
Poz.
[ mikssa_f3 @ 08.01.2009. 13:17 ] @
Hvala vam ljudi na odgovorima... Izgleda da cu ostati samo pri tome da stavljam zadnji lonac (sportski)... Hvala jos jednom!
[ mikssa_f3 @ 08.01.2009. 13:23 ] @
Za << sasa022 >> Druze stvarno ne znam da li si upucen, ali postoje ljudi koji su zaljubljenici u automobile, i oni su njihova strast. Isto tako postoji mnogo ljudi koji se loza na Brava (npr. ja), i mislim da on stvarno nije za potcenjivanje, jer se u mom slucaju pokazao kao veoma zahvalan auto kako sa tehnicke strane, tako i za tuning-styling podvige, a i mnogi ljudi ga rade. Svrljaj malo internetom, nisi ni svestan sta ljudi mogu od njega da naprave!
[ sasa022 @ 08.01.2009. 21:57 ] @
@mikssa_f3
Znam da se Bravo/Barava moze itekako lepo srediti,ali isto tako znam da mnogi unakaze auto misleci kako su majstori za tuning/styling.Budziti auspuh na modelu sa 1.4 motorom nema neke narocite svrhe - reski zvuk rasnog trkaca neces dobiti....
[ frenkijevac1 @ 15.01.2009. 16:44 ] @
Ja imao bmw 325i.
I zadnji lonac remusov original.
I remus posle 5 godina istruli :(
I odem kod bate u petrovaradin.
I covek mi napravi novi zadnji lonac, navari one remusove dve cevukarde na njega i kaze:
Hoces da ti skinem srednji lonac i katalizator, da ispravimo ovu krivinu pre motora sa nekim većom cevi, ne steti motoru, a dobice najmanje 10ks i auto ce ici kao zmaj!?
I ja reko ajde.
I covek to sve uradi. Znaci isece srednji lonac (original bmw-ov) i stavi samo dve cevi pocinkovane i polirane, i isece katalizator i sredi tu krivinu.
Auto je posle toga isao kao zmaj. Bolje je vukao, radio je nekako cistije i imao je vecu Vmax.
Katalizator sluzi kako bi se smanjila stetnost gasova po okolinu i nista vise. On se na zapadu menja na svake dve godine obavezno, kako bi se stavio cist koji ne prlja njihove parkice, ovaj se menja i jer se zaprlja, zapusi i pocne da gusi auto. Kod nas se katalizatori ne pregledaju na tehnickom, tako da nisu obavezni (jugo i ostali krsevi mogu da sanjaju katalizatore), za okolinu nas zaboli k, tako da ako neces da ga menjas (za bmw-a nov katalizator 250e) mozes komotno da ga iseces i zavaris cev. (sto bolji materijal cevi, bolje ce izduvni gasovi da izlaze - sto se bolje resavas čadji i gasova, auto ce bolje da ide i lepse dise :)))
Ne steti to nicemu, ali moze auto malo vise da trosi, ako ti je lambda sonda iza katalizatora, jer ona ocitava kolicinu kiseonika u izduvnim gasovima, pa prema tom parametru upravlja ECU-om, dozira odnos goriva, vazduha i sta ti ja znam sta vec, pa ako skines katalizator, kontam da se kolicina o2 poveca i onda se sve ostalo ispomera. Moguce je da se onda steluje ECU ali to je vec druga prica. A ako je lambda pre katalizatora mozes opusteno da ga otfikaris :),
Na tog brava, posto ga toliko volis, uradis celu sportsku granu izduva, skroz od motora, i stavis mu K&N filter, onaj 51i ili tako nesto, sa komplet silikonskim crevima i to ti je neki osnovni tjuning za auto, da ne cackas motor i izadje te <1000e.
Dobijes 15ks :)
Pa ti vidi sada.
Ako hoces samo zvuk. Zvuk iz njega neces dobiti nikakav, mozes malo da pokusas samo sa loncem, katalizator ti tu nece puno pomoci. Motor je mali i moze da zvizdi samo :) Da rezi nece :))
Inace nemam veze sa tjuniranjem niti sam mehanicar. to ti je onako savet - hoces neces :)
Pozdrav
[Ovu poruku je menjao frenkijevac1 dana 15.01.2009. u 17:57 GMT+1]
[ X Files @ 15.01.2009. 17:03 ] @
Evo moje iskustvo sa Passat-om B3.
Nakon uklanjanja katalizatora, po nagovoru nekog auspuh majstora - ugradio sam dodatni lonac na mestu katalizatora. Po mom misljenju dzaba sam to radio (zvuk se nije popravio), ali nema veze. (prethodno je bila samo stavljena debela cev).
Sve mi se to ipak cinilo Ok (kao logicno je da i katalizator bude neki mali prigusnik), sem sto se u praksi pokazalo da je taj sistem lonaca (zadnji, katalizator, srednji) postao isuvise krut - i nije dugo tajao.
Usled prevelike duzine, vibracija i oslanjanja sistema na varove, pucao je na spojevima lonaca. Kao da je sistem ulazio u 'rezonancu', sto se najbolje videlo kada auto radi (i dodaje se gas) a gleda se iz kanala.
Tada mi je jedan drugi majstor objasnio da se obicno ta 'duzina' skracuje onom kratkom pletenom (azbest) zicom sto se ispostavilo kao tacno, jer dugo nakon toga nisam imao nikakvih problema, a nije bilo ni cudnih zvukova.
Ovo cisto navodim kao napomenu, da pitas majstora da li je pametno staviti taj zicani prelaz. A ja nisam ni znao da to postoji.
[ MatezYU @ 17.01.2009. 17:46 ] @
Nemoj ga skidati...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.