[ X Files @ 10.01.2009. 20:08 ] @
Jutros (u Pozarevcu) htedoh da kao i obicno sipam Euro Diesel u 406-icu. Medjutim, na automatu stoji nalepljen natpis EKO 3. Tip koji sipa rece da JP od 1.januara vise ne drzi Euro Diesel ?! (Ne setih se da pitam da li je to samo u Pozarevcu). Jos me upucuje u OMV.

Zna li neko o cemu se radi?

Zapravo, dilema je sledeca... Ako se ne varam, Euro Diesel po nekim normama sa 50ppm sumpora sada mora da ima do 10ppm sumpora. Da li to mozda (optimisticki) znaci da je gorivo na JP automatu i dalje ono isto koje sam ranije sipao 'kao' Euro Diesel, ili se zaista radi o losijem kvalitetu, sa oko 350ppm sumpora?

[ X Files @ 11.01.2009. 09:51 ] @
^
Pitao sam tipa koji je zaposlen u JP.
Ako mu je verovati, radi se o gorivu apsolutno istog kvaliteta kao i ranije, ali sada vise ne smeju da ga drze pod starim nazivom jer su standardi za EvroDizel stroziji...
[ X Files @ 11.01.2009. 13:31 ] @
^
... a tip na pumpi koji toci (bio sam malopre da pitam) tvrdi da je Eko3 gorivo koje sada toce razlicitog (nizeg) kvaliteta od onoga sto je ranije toceno kao EvroDizel.

Totalna konfuzija.
[ coa76 @ 11.01.2009. 15:04 ] @
ja malopre u Smederevu nisam naso ni na jednoj JP pumpi Evro dizel. gde je bio Evro tu je sad nalepnica Eko3 dizel. tip na pumpi kaze da je to sad isti taj evro dizel, cak nisu ni prali rezervoar kad su sipali Eko3. zvao sam i neke drugove iz Nisa koji rade na JP pumpama i oni mi kazu isto da je to sad isto tj. ono sto je bio evro dizel sad je eko3, a kao da se spremaju da pocnu prodaju neki drugi dizel koji ce biti za euro5 motore. Jedino mi nije jasno da niko nije mogao da da neko zvanicno objasnjenje a ne da ovako tumaramo.
[ X Files @ 11.01.2009. 15:35 ] @
Još kad proradi domaća snalažljivostTM, pa pretoče 'stari' Eko3 u 'novi' Eko3 bazen... ;)
[ Deep|Blue @ 11.01.2009. 20:47 ] @
u svemu ovome ima jedna nelogicnost
eko3 je naziv za gorivo koje zadovoljava euro 3 standarde
kad je aktiviran euro3 standard, pancevo je kao proizvodilo taj euro3 dizel, sumnjivog kvaliteta.
zatim kad je aktiviran euro4 standard, pancevacki dizel se jedno vreme prodavalo kao eko3, pored uvoznog euro dizela - tadasji euro4.
posto sad eurodizel mora da zadovoljava euro5 standarde, po nazivu ispada da smo se vratili na gorivo generaciju stariju ... pancevacke proizvodnje

sad mi nije jasno, jel to ciste rezervoare? ili sto vec cekaju na uvoz euro 5 dizela... a dotad, srecni vlasnici novijih dizela, nek se pripreme na servisiranja.

inace, koliko pumpe imaju rezervoara za dizel?
sad ispada da im trebaju 3 komada ...
D2. eko3, euro 5
[ X Files @ 12.01.2009. 06:55 ] @
Ima neki tekst u Kuriru:
Citat:

Ekodizel umesto evrodizela
"Eko 4" i "eko 5" od 1. januara prodaje samo "NIS petrol", jer ostali "nisu informisani", a Dinkićevo ministarstvo još nije donelo pravilnik


BEOGRAD - Evrodizel od ove godine ne sme da se prodaje pod tim nazivom već isključivo kao ekodizel, saznaje Kurir. Po pravilniku o prometu nafte i naftnih derivata iz 2006, poslednji dan prošle godine bio je krajnji rok za prestanak prometa dizela pod starim nazivom. Novina je klasifikacija ekodizela, tako da će "eko 4" morati da se prodaje po jednoj ceni, a kvalitetniji "eko 5" po drugoj.

- Jedino gorivo koje se toči po zakonu jeste ekodizel. Do sada je taj pravilnik poštovao uglavnom samo "NIS petrol", na čijim se pumpama više ne toči gorivo pod starim nazivom. Mi smo to uradili, iako smo bili svesni da ćemo trpeti štetu, jer kupci nisu upoznati s tom promenom i ne znaju da je reč o istom gorivu. Zanimljivo je da mnoge druge pumpadžije to nisu uradile. Najgore je što finansijska inspekcija ne kontroliše pumpe i ne naplaćuje kazne zbog nepridržavanja propisa koje je donela država i koji su objavljeni u Službenom glasniku još 2006. - kaže naš izvor iz NIS.

Predsednik AD "Nafta" i vlasnik benzinske pumpe Nebojša Atanacković kaže da nije bilo dovoljno informacija i da će njihovo udruženje posavetovati ostale pumpadžije da to urade u najkraćem roku. On naglašava i da će po istom pravilniku morati da postoji klasifikacija dizela, pa će "eko 4" na pumpama OMV, koji ga nabavlja u Rumuniji, morati da bude jeftiniji nego na ostalim pumpama koje prodaju kvalitetniji "eko 5" iz Mađarske.

U Ministarstvu energetike rekli su nam da se čeka pravilnik o tehničkim propisima, koji treba da donese Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja i koji reguliše klasifikaciju i cene dizel goriva.
[ tdusko @ 12.01.2009. 08:28 ] @
^Ovaj tekst dosta toga razjasnjava ali i dalje mi nije jasno zasto se "stari" evrodizel sada prodaje po nazivom eko3 dizel?!?!?!!?!??
[ X Files @ 12.01.2009. 09:07 ] @
^
Misliš, zašto se ne prodaje pod nazivom Eko4 (ako već ne sme da stoji naziv EvroDizel (koji će biti Eko5), a kvalitetniji je od Eko3) ?

(Jedino objašnjenje mi je da su sve svi standardi pomerili kvalitativno za jedno mesto, pa tako da stari EvroDizel ne upada više ni u Eko4 standard)


Mene su najviše zbunili oni što toče gorivo (očekivao sam da oni najbolje znaju), jer bukvalno tvrde da je 'ovo' novo u rezervoaru manje kvalitetno od 'onoga' što je bilo ;) !
[ Deep|Blue @ 12.01.2009. 09:27 ] @
pa teoretski i jeste manje kvalitetno.
eko3 je u biti euro 3 standard pancevacke proizvodnje, koji bash i ne odgovara euro3 standardima.
eko4 bi sad trebalo da se sad zove ono ste je do nove godine prodavano kao eurodizel.

ovako ispada, da nis jos ne moze da uvozi euro 5, a nece da uvozi euro4, pa prodaje euro3.
a ostali uvaljuju euro?! 3 ili 4 pod nazivom euro5 (ako je verovati nis-u)
[ Zarko Silic @ 12.01.2009. 09:27 ] @
Citat:
X Files: Mene su najviše zbunili oni što toče gorivo (očekivao sam da oni najbolje znaju), jer bukvalno tvrde da je 'ovo' novo u rezervoaru manje kvalitetno od 'onoga' što je bilo ;) !


U tome je poenta.
Neverovatno kako su ljudi imuni na ucenje.
[ X Files @ 12.01.2009. 09:47 ] @
Citat:
Deep|Blue:
ovako ispada, da nis jos ne moze da uvozi euro 5, a nece da uvozi euro4, pa prodaje euro3.
a ostali uvaljuju euro?! 3 ili 4 pod nazivom euro5 (ako je verovati nis-u)

Izgleda da je ovo suština stvari, koliko sam ja sklopio sliku :)

Citat:
zarsilic: Neverovatno kako su ljudi imuni na ucenje.

Ne zele ljudi da nauce nista novo, nece ni za 100E ;)
[ Deep|Blue @ 12.01.2009. 09:56 ] @
zalosno je to sto ce vlasnici novijih dizelasa ovo zbilja osetiti,
a naravno da ni nis ni ostale pumpadzije nece snositi odgovornost.

ukoliko nis pod svojim eko3 gorivima podrazumeva euro3 standard, onda bi trebalo da izda upozorenje da postoji mogucnost ostecivanja vozila sa euro4 motorima.
ma da, ipak je ovo srbija.
ko jos ovde snosi odgovornost za bilo sta
[ Zarko Silic @ 12.01.2009. 10:51 ] @
Citat:
Deep|Blue:  onda bi trebalo da izda upozorenje da postoji mogucnost ostecivanja vozila sa euro4 motorima.
:) ma da, ipak je ovo srbija.
ko jos ovde snosi odgovornost za bilo sta



Problem je u tome sto se posledice ne primete odmah.
[ vladd @ 12.01.2009. 11:06 ] @
Osete se neke posledice odmah, nov proizvod-nova cena, ocigledno im se ne svidja pad cene goriva u trenutku kada dinar konstantno pada, pa su se dosetili.

Poz.
[ micky @ 18.01.2009. 20:05 ] @
A sta je sa ostalim pumpama ? Mol?OMV?Lukoil? sta li oni prodaju? kazu da je eurodisel iz uvoza ,a dovoze ga barzama dunavom.Jugopetrol izbegavam u sirokom luku odavno...
[ Zarko Silic @ 18.01.2009. 21:51 ] @
Neke pumpe oseduju dizel sa 10 ppm (euro5) sto sam naknadnom proverom uspeo doznati. Najsigurnije resenje je pronaci prijatelja koji radi u nabavci i proveriti iz, uslovno receno, prve ruke.

Ovde kod nas sam pronasao pumpu koja je spramna i na posmenu garanciju o kvaliteti dizel goriva.
Pretpostavljam da i u ostalim delovima Srbije postoje distributeri koji ozbiljno shvataju svoj posao.
[ etjen @ 22.02.2009. 14:02 ] @
da li neko zna gde je u Beogradu najsigurnije sipati dizel koji odgovara Euro 4 normi i kako se taj dizel zove?
[ centaur @ 22.02.2009. 18:10 ] @
^Na bilo kojoj Mol-ovoj pumpi (doduse, ima ih ukupno 4 u Beogradu).
I zove se euro5 dizel...

PS Sorry, prevideo sam da pitas za euro4, kod Mol-a je u pitanju euro5.

[Ovu poruku je menjao centaur dana 22.02.2009. u 19:24 GMT+1]
[ X Files @ 22.02.2009. 18:31 ] @
Video sam da na JP pumpama pise:
"Eko 50 Dizel"
(50 ppm sumpora)

To je valjda taj Eko4. Eko5 ima 10 ppm sumpora.


[Ovu poruku je menjao X Files dana 23.02.2009. u 08:11 GMT+1]
[ etjen @ 23.02.2009. 11:25 ] @
skroz me zbuniste sad! (ispade sad nauka oko toga koje gorivo sipati:)). Taj Euro5 dizel, naravno, moze i za Euro4 motore, jel tako?
Nekako nemam poverenja u JP pumpe... A opet mi je glupo da trazim uvek kad hocu da sipam, OMV ili MOL pumpu. Mislim OMV mi je relativno blizu ali je tamo skoro uvek guzva...
@x Files
Sta znaci to 50 ppm sumpora?

I sve u svemu, za Euro 4 dizel motor, koliko treba da obracam paznju na kvalitet goriva? (a verovatno treba)
[ X Files @ 23.02.2009. 11:38 ] @
Citat:

@x Files
Sta znaci to 50 ppm sumpora?
I sve u svemu, za Euro 4 dizel motor, koliko treba da obracam paznju na kvalitet goriva? (a verovatno treba)


Na ova pitanja je najbolje da ti da odgovor neko ko ima dovoljno iskustva sa dizelima, a ja cu samo pokusati...

"ppm" bi trebalo da je standardna engleska skracenica za "Parts per million". A ono 50 odredjuje kvantitet. Dakle, sto je manji broj, to dizel ima manje sumpora u sebi.

Mislim da JESTE bitno sipati sto kvalitetniji dizel, jer citajuci po forumima sticem utisak da je jedan od glavnih razloga kvarova kod dizel motora (ja imam HDI) upravo los kvalitet goriva, koji je u praksi jos losiji od onoga sto pise.

Ja sada sipam Eko50 Dizel na JP ili EuroDizel (trebalo bi da je Eko10) na Lukolu, a zapravo pojma nemam da li je na Lukoilu stvarno Eko 10 ili samo nisu skinuli staru nalepnicu.
[ etjen @ 23.02.2009. 21:35 ] @
pa izgleda da se tu tacno i ne zna sta je sta... Hvala u svakom slucaju na odgovorima :)