|
[ Darko Nedeljković @ 14.01.2009. 14:45 ] @
| Pre par dana, imao sam potrebu da zaustavim vozilo na kolovozu na 4-5 minuta. I tako, gledam ja, stoji ona putaca koja oznacava zabranu zaustavljanja i parkiranja, medjutim, 20-30 metara kasnije ugledam raskrsnicu (slepa ulica udesno, prakticno nekakav prolaz). Odmerim odokativno 5 metara od ukrstanja sa poprecnim kolovozom i tu zaustavim vozilo (podrayumevajuci da saobracajni znak vazi do prve raskrsnice, pa makar ona vise licila na prolaz nego na raskrsnicu). Posle minut, nailazi neki cikica sa fotoaparatom i slika nesto po ulici, ja kontam kupio fotoaparat pa ga isprobava, prodje dva minuta, vraca se on i opet slika, meni nista nije jasno. Taman kad sam hteo da krenem, eto policajca, nosi nekakav papir, zadeva za brisac i odlazi. E, tu ja napravim gadnu gresku... pozovem policajca da se vrati i objasni mi sta nije u redu. On jedva doceka, zatrazi mi dokumenta i popuni jos jedan papir. Pogledam ja, taj drugi papir je prijava sudiji zbog pogresnog parkiranja, pogledam onaj prvi, a ono resenje o neophodnosti uklanjanja vozila ako ga ja sam ne uklonim u roku od 15 minuta
I, eto, sada pisem vama da ne uradite najgluplje sto se moze uraditi isto kao ja, vec kad vam policajac zadene papir za brisac, samo sacekajte da se udalji 10 koraka, uskocite u auto i nagazite pre nego sto dotrci da vam trazi dokumenta.
[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 14.01.2009. u 17:28 GMT+1] |
[ biber021 @ 14.01.2009. 16:07 ] @
To je zato što nemaš diplomatske ili crnogorske tablice. A i predpostavljam da ne voziš nekog besnog audi-a pa ti se sve ovo ne bi ni desilo
[ machiavelli @ 14.01.2009. 19:27 ] @
Mislim da je trebao da te nagradi zato sto si parkirao nepropisno....
[ Darko Nedeljković @ 15.01.2009. 08:11 ] @
A ti si sudija ili... samo volis da trcis pred rudu?
Ja sam prilicno siguran:
1) da se nisam parkirao uopste (parkiranje traje >15 minuta)
2) da se nisam zaustavio nepropisno (znakovi vaze do prve raskrsnice)
Ali, to nije bitno, da bih se oslobodio kazne od 2.000 dinara bice mi potreban slobodan dan, 100 km voznje i raspravljanje sa sudijom, tako da ce to biti tzv. pirova pobeda (vreme, gorivo i nerviranje visestruko prelaze vrednost 2.000 dinara). Upravo zbog toga prenosim iskustvo ostalima kako da postupe - samo neprimetno uci u kola i sto brze se udaljiti.
[ Horvat @ 15.01.2009. 08:21 ] @
Citat: Darko Nedeljković: Pre par dana, imao sam potrebu da zaustavim vozilo na kolovozu na 4-5 minuta.
i treba da te kazne,sta ima da stojis na putu
[ Darko Nedeljković @ 15.01.2009. 10:22 ] @
Citat: Horvat: i treba da te kazne,sta ima da stojis na putu
Pa ako cemo da cepidlacimo - ja sam hteo da stojim samo 5 minuta, a na insistiranje policajca stajao sam 30 minuta.
Mogli bismo tu kaznu da podelimo srazmerno udelu u stajanju na putu
[ Horvat @ 15.01.2009. 10:54 ] @
pa da.podelite kaznu jer je saucesnik u ometanju saobracaja :D
[ Bojan Basic @ 15.01.2009. 11:22 ] @
Citat: Horvat:
i treba da te kazne,sta ima da stojis na putu
ZOBS dozvoljava zaustavljanje (i parkiranje) vozila na putu:
Citat: Član 72
Vozač koji zaustavlja ili parkira vozilo na javnom putu dužan je da ga zaustavi, odnosno parkira neposredno uz desnu ivicu kolovoza, a na javnom putu na kome se saobraćaj odvija samo u jednom smeru - može da ga zaustavi, odnosno parkira uz desnu ili levu ivicu kolovoza.
Naravno, ne kažem da je svako zaustavljanje na putu ispravno, jer neki članovi definišu izuzetke, npr.:
Citat: Član 71
Na javnom putu van naselja vozač je dužan da uvek kad za to postoji mogućnost zaustavi ili parkira vozilo van kolovoza.
...
Član 74
Vozač ne sme da zaustavi ili parkira vozilo, naročito:
7) na delu javnog puta gde bi širina slobodnog prolaza od zaustavljenog ili parkiranog vozila do neisprekidane uzdužne linije na kolovozu, ili do suprotne ivice kolovoza ili do neke prepreke na putu bila manja od 3 m;
Evo i tumačenja jednog advokata koji se time bavi ( link):
Citat: U mojoj ulici odskora su postavljeni, jedan iznad drugog, na istom stubu, znak da je parkiranje dozvoljeno i znak da je parkiranje zabranjeno. Da li je moguće da je došlo do takve greške i koji je znak u tom slučaju jači?
(Slobodan)
Na prvi pogled može izgledati da su ta dva znaka u suprotnosti, ali nije tako. Pošto je na trotoaru zabranjeno parkiranje ako znakom nije izričito dozvoljeno, a na kolovozu obratno - dozvoljeno je parkiranje ako znakom izričito nije zabranjeno, to jednostavno znači da je na tom delu ulice dozvoljeno parkiranje na trotoaru, a zabranjeno zaustavljanje i parkiranje na kolovozu. Inače, dva saobraćajna znaka nikada ne smeju imati suprotno značenje, pa ne postoji pravilo "jačeg znaka".
Rezime: zaustavljanje na putu je načelno dozvoljeno, a u određenim, izuzetnim slučajevima ipak nije. Ti ne možeš znati da li Darkov slučaj upada baš među ove izuzetke (jer nije dao dovoljno podataka), pa je tvoj napad sasvim neosnovan. (Naravno, ja ne tvrdim kako je Darko sve uradio po propisima, samo naglašavam da takva mogućnosti i te kako postoji, i da je ti nisi mogao eliminisati pre nego što si napisao to što si napisao.)
[ Darko Nedeljković @ 15.01.2009. 13:23 ] @
Evo, moze neko da kaze misljenje na kolikoj duzini ulice vazi znak zabranjenog zaustavljanja - da li je to do prve raskrsnice ili nekada moze vaziti i dalje?
[ Horvat @ 15.01.2009. 14:58 ] @
cekaj,ti si parkirao u ulici u kojoj je znak,ili si skrenuo u drugu ulicu?
ta ulica [ako sam dobro skontao] je slepa ulica?
koliko je ona siroka,da li pored tebe tako parkiranog moze proci auto?
@bojan,to znaci da oni parkirani po ulicama beograda i novog sada su punopravno parkirani?
[ Darko Nedeljković @ 15.01.2009. 15:44 ] @
Citat: Horvat: cekaj,ti si parkirao u ulici u kojoj je znak,ili si skrenuo u drugu ulicu?
Parkirao sam u ulici u kojoj je znak, ali ne na delu ulice na kom je znak, vec na delu ulice na kom nema znaka.
Ulica je taman tolike sirine da se pored mene mogao odvijati dvosmerni saobracaj bez stvaranja zastoja. Ako treba da napomenem - nisam bio jedini, ispred mene je bilo jos 10-ak automobila.
Citat: Horvat: to znaci da oni parkirani po ulicama beograda i novog sada su punopravno parkirani?
U Beogradu izmedju ostalog imas obicaj da se parkira u raskrsnici - vidjao sam raskrsnice sa 3 parkirana vozila u okolini ulica Njegoseve i Strahinjica bana. To je recimo nedvosmisleno nelegalno, jer je parkiranje u svakom slucaju zabranjeno na udaljenosti manjoj od 5 metara od raskrsnice. Pa... nisam primetio da neko intervenise.
[ Horvat @ 15.01.2009. 16:21 ] @
izvini,i da si kriv i da nisi ,opravdanja tipa "i drugi su bili tamo" i " te u bg-u u centru niko ne sklanja" bas nisu na nivou,ne?
dakle na pocetku ulice xy,postoji znak zabranjeno zaustavljanje i parkiranje,ta ulica je duza,i preseca je nekoliko ulica,ti si prosao prvu raskrsnicu i na udaljenosti vecoj od 5 m od raskrnice si se parkirao?tako?
[nego,kako se slepa ulica uklapa u ovo?ta ulica koja je preseca je slepa?]
[ Darko Nedeljković @ 15.01.2009. 16:42 ] @
Citat: Horvat: izvini,i da si kriv i da nisi ,opravdanja tipa "i drugi su bili tamo" i " te u bg-u u centru niko ne sklanja" bas nisu na nivou,ne?
?!?
Ti si pomenuo problem legalnosti u BG i NS i postavio pitanje:
Citat: @bojan,to znaci da oni parkirani po ulicama beograda i novog sada su punopravno parkirani?
pa sam ja dao sebi za pravo da te dopunim. Izvini zbog neovlascenog, nepravednog i nicim izazvanog dopunjavanja!
Je li sad u redu?
Citat: dakle na pocetku ulice xy,postoji znak zabranjeno zaustavljanje i parkiranje,ta ulica je duza,i preseca je nekoliko ulica,ti si prosao prvu raskrsnicu i na udaljenosti vecoj od 5 m od raskrnice si se parkirao?tako?
Pa, otprilike tako, samo sto ja to ne bih nayvao presecanjem, jer nema i levo i desno - ima samo desno, ali to je ipak raskrsnica, zar ne?
Ne znam da li ima neki problem u tome sto je ulica slepa (znaci, nisam mogao doci otuda i ne videti znak), ali bez obzira sto sam video znak smatrao sam da on vazi zakljucno sa prvom raskrsnicom...
nego, nije to ni bitno, o tome cu ja sa sudijom, mada, imam dodatni problem u vezi toga - ne mogu da procitam gde treba da dodjem:
[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 15.01.2009. u 17:54 GMT+1]
[ dmauka @ 15.01.2009. 18:16 ] @
Sledeci put koristi fazon ovih sa mne(monik) nalepnicama. Stanu gde hoce, skinu tablice i paljba...
[ dmauka @ 15.01.2009. 18:19 ] @
Ovde ti inace pise " SO Rakovica K. Jelene" (verovatno kraljice Jelene), znaci, mup rakovica...milsim;)
[ biber021 @ 15.01.2009. 19:59 ] @
Citat: dmauka: Sledeci put koristi fazon ovih sa mne(monik) nalepnicama. Stanu gde hoce, skinu tablice i paljba...
Ako misliš na crnogorce, oni ne moraju da skidaju tablice, jel im naša draga država ne šalje kazne na kućnu adresu tj. mogu da rade šta hoće - što i rade.
Isto se odnosi i na diplomatske tablice.
[ Darko Nedeljković @ 15.01.2009. 20:26 ] @
Hvala. Vidim postoji u Rakovici ulica Kraljice Jelene, ali nisam bas siguran da tamo postoji policijska stanica. Ima li neko ko zivi u blizini da mi potvrdi postoji li?
Koliko se ja secam, policijska stanica u Rakovici se nalazila u ulici Miska Kranjca, a posle poplave je premestena u ulicu Patrijarha Joanikija.
[ pisac @ 16.01.2009. 00:27 ] @
Znak važi do prve raskrsnice, a posle toga ne važi, jer onaj koji iz te raskrsnice ulazi u dotičnu ulicu ne može da zna šta je postavljeno na "početku" ulice.
Jedino je pitanje da li je ta tvoja slepa ulica bila zaista ulica ili ulaz u nečije dvorište. Onda to nije raskrsnica.
[ bubalo @ 16.01.2009. 00:50 ] @
Sada cu da odem u off ali meni je interesantno da policajac u bilo kom gradu da je nezna da pise.Skoro sam i ja dobio kaznu i jedva sam protumacio sta je pisac hteo da kaze.Izvinjavam se za off ali ovo mi je zanimljivo.
[ Horvat @ 16.01.2009. 08:16 ] @
"ne zna" ;)
mislis po rukopisu ili sta?
misle da su doktori :D
@danko ti si rekao "bilo ih je jos tamo parkirano",iskreno to bas i nije opravdanje da krsis zakon [naravno,ne mora biti da si prekrsio...
[ Bojan Basic @ 16.01.2009. 14:00 ] @
Citat: Horvat:
@bojan,to znaci da oni parkirani po ulicama beograda i novog sada su punopravno parkirani?
Naglasio sam kako čak ni za Darka ne tvrdim da se propisno zaustavio, samo objašnjavam kako je to savršeno moguća situacija. Samim tim, za ovako opštu kvalifikaciju („oni parkirani po ulicama“) ne mogu reći apsolutno ništa konkretnije.
@Darko:
Rakrsnica se prema Zakonu o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima definiše ovako:
Citat: Član 10
...
24) raskrsnica je površina na kojoj se ukrštaju ili spajaju dva puta ili više puteva, kao i šira saobraćajna površina (trgovi i sl.) koja nastaje ukrštanjem, odnosno spajanjem puteva;
...
Oblast važenja saobraćajnog znaka regulisana je Pravilnikom o saobraćajnim znakovima na putevima:
Citat: Član 67
Znakovi izričitih naredbi moraju se ponovo postaviti posle svake raskrsnice puta na kome je takav znak postavljen sa drugim putem, ako izričita naredba važi i posle navedene raskrsnice.
Obavezno javi kako se rasplela situacija.
[ Nabukodonosor @ 16.01.2009. 15:16 ] @
Jel zna neko kako je regulisano zakonom zaustavljanje komercijalnih/dostavnih vozila na ulici?
[ Bojan Basic @ 16.01.2009. 15:27 ] @
Zašto misliš da se takva vozila tretiraju drugačije od ostalih?
[ Nabukodonosor @ 16.01.2009. 15:37 ] @
Pa ne znam zasto ali mislim da imaju neke povlastice.
A primetio sam i dok sam radio i sam nesto slicno, zaustavljao sam se na mestima gde je zabranjeno i zaustavljanje i parkiranje i dolazio je pandur da mi kaze da ne smem tu da stajem, i samo sam mu rekao "istovaramo neku robu" i on je rekao "u redu".
[ Darko Nedeljković @ 16.01.2009. 19:27 ] @
Citat: pisac:Jedino je pitanje da li je ta tvoja slepa ulica bila zaista ulica ili ulaz u nečije dvorište. Onda to nije raskrsnica.
Po kom kriterijumu mogu to da razlikujem? Ajd dok ne utvrdimo da koristim naziv prolaz... Prolaz je izmedju dve zgrade i u produzetku ima po red zgrada sa obe strane (sto mu daje izgled ulice). Taj prolaz stanari te dve zgrade koriste da bi dosli do svojih zgrada (pesice ili automobilom). Asfaltirano je ali nema trotora - sve je u jednom nivou (sto mu remeti uobicajeni izgled ulice). Ja sam odmah bio u dilemi da li je to ulica, pa sam krenuo od pretpostavke da jeste, ali je sasvim moguce da je ta moja pretpostavka bila pogresna - nemam definiciju ulice da to utvrdim. Mora li ulica da ima trotoar da bi bila ulica? Zivi li neko u ulici bez trotoara?
Citat: @danko ti si rekao "bilo ih je jos tamo parkirano",iskreno to bas i nije opravdanje da krsis zakon [naravno,ne mora biti da si prekrsio... Nisam ni rekao da je opravdanje, samo zelim da ilustrujem situaciju:
Vozis bryinom 2km/h u dilemi da li je zaustavljanje zabranjeno ili dozvoljeno... primetis 10 zaustavljenih automobila i, sta kazes sebi? E, pa ja sam sebi rekao "aha, znaci dozvoljeno je". Hocu da kazem, covek kad je u dilemi 50%:50% onda se osvrne oko sebe trazeci bilo kakav pokazatelj koji bi mu umanjio dilemu... Eto, rekoh, a ti sad raspali paljbu kako se pravdam bez dozvole.
Citat: Član 10
...
24) raskrsnica je površina na kojoj se ukrštaju ili spajaju dva puta ili više puteva, kao i šira saobraćajna površina (trgovi i sl.) koja nastaje ukrštanjem, odnosno spajanjem puteva;
Hvala Bojane, a sad mi treba definicija sta je to put :-)
Aha... evo:
Citat: Član 10
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeća značenja:
1) put je svaki javni put i nekategorisani put na kojima se vrši saobraćaj;
Ok, onda je to to, jos samo da definisemo sta je to saobracaj... pretpostavljam da se dovozenje 10 automobila ispred zgrade smatra saobracajem? Ili ne?
ima i dalje nesto o ucestvovanju u saobracaju:
Citat: 47) učesnik u saobraćaju je lice koje u saobraćaju na putu upravlja vozilom ili se nalazi u vozilu ili na vozilu, koje tera, vodi ili jaše životinju koja se kreće po putu, kao i pešak ili lice koje svoje radne poslove i zadatke obavlja na putu. Pod izrazom učesnik u saobraćaju, u smislu ovog zakona, podrazumeva se i lice koje na putu klizi klizaljkama, skijama, sankama ili se vozi na koturaljkama;
Sve u svemu, cini mi se da bi advokat dobio ovaj slucaj kao od sale, a sa mnom mogu i ovako i onako.
Citat: Obavezno javi kako se rasplela situacija.
hocu... samo mi se cini da me policajac uputio na pogresnu adresu... a kad smo vec kod necitkog rukopisa, one cudne cifre u datumu su dvojke a ne jedinice, je li tako? 26.02. a ne 16.01. niti 26.01? I da li je moguce da sudija za prekrsaje u Rakovici radi do 20.00h? I - sta cu ja u Rakovici kad niti tamo zivim, niti sam tamo napravio prekrsaj? Nije problem da odem... samo, je li to uobicajeno?
[ Horvat @ 16.01.2009. 19:37 ] @
i ja bih rekao da je 26.2.
da radi od 08-20,tj da se tada javis
rd rakovica k. jelene
a zasto tamo ne bih ti znao reci,moguce da je to okruzni sup ili sta li je vec [s tim da ne znam sta mu dodje rd]
edit:greskom napisah 1,2 sam hteo napisati :)
edit:google je cuo za tu ulicu i broj
prvi rezultat kad se upise "kraljice jelene 9"
"24. Radovi na sanaciji objekta MUP - a u ulici Kraljice Jelene 9 ..."
[Ovu poruku je menjao Horvat dana 16.01.2009. u 21:01 GMT+1]
[ zmau @ 17.01.2009. 16:59 ] @
Citat: Posle minut, nailazi neki cikica sa fotoaparatom i slika nesto po ulici, ja kontam kupio fotoaparat pa ga isprobava, prodje dva minuta, vraca se on i opet slika, meni nista nije jasno.
Imaš li ideju kakav je to čikica ? Pandur ili građanin ? Nije valjda da kad prijaviš panduru nekog nepropisno parkiranog - on ode i počne da radi svoj posao ? Ali i dalje uporno ignoriše onih ostalih zilion nepropisno parkiranih :D.
[ Darko Nedeljković @ 17.01.2009. 18:05 ] @
Citat: zmau: Imaš li ideju kakav je to čikica ? Pandur ili građanin ?
Gradjanin, dedica, na prvi pogled svako bi pomislio - penzioner. Posle sam isti fotoaparat video okacen oko ruke policajca. Kad se situacija malo proanalizira, sva je prilika da je parking servis je angazovao cikicu da skljoca jer ih je verovatno neko prethodno izuo iz cipela tuzbom za bespravno odnosenje vozila. A pandur kad bi se pojavio i poceo da skljoca svi bi se raybezali, pa bi mu propao biznis. Posle 15 minuta od skljocanja (dok smo ja i ostali prisutni primali pozive za sudiju za prekrsaje), stihao je pauk, stao i poceo da turira kako bi dotrcao jos neko, dao pare i oslobodio ih obaveze odnosenja vozila.
Oni tu valjda imaju foru da ako nadju coveka pre podizanja vozila, naplate mu samo podizanje, a ako ga ne nadju naplate mu i podizanje i odnosenje. E, sad, fora je sto odnosenje mogu da urade jedno za pola sata a "podizanja" mogu da urade 10 za pola minuta, zato sto se auto i ne podize ako vlasnik ima da plati. Meni naravno nisu odneli vozilo niti naplatili podizanje jer sam iz stanja zaustavljanja u stanje parkiranja presao po zahtevu policajca.
[ Bojan Basic @ 17.01.2009. 20:45 ] @
Citat: Darko Nedeljković:
...sva je prilika da je parking servis je angazovao cikicu da skljoca jer ih je verovatno neko prethodno izuo iz cipela tuzbom za bespravno odnosenje vozila.
Parking servis se bavi samo vozilima koja su parkirana po „zonama“. Nepropisno parkiranje nema veze s njima.
[ Darko Nedeljković @ 17.01.2009. 20:54 ] @
@Bojan Basic
Ne bih rekao. Parking servis se bavi i odnosenjem nepropisno parkiranih vozila. Beogradski parking servis je svojevremeno imao reklamu "zasto biste koristili nasu najskuplju uslugu" koja se odnosi na uslugu koriscenja pauka.
[ Darko Nedeljković @ 25.02.2009. 17:27 ] @
Sutra idem kod sudije. Ne znam kako se nisam setio ranije da ovde postavim satelitski snimak:
[att_img]
Sta moyemo videti sa ove slike? Pa, malo je losa perspektiva, ali se vidi prolaz izmedju dve zgrade, o kome sam govorio. U nastavku tog prolaya, vidi se prosirenje sa parkingom na kom se vidi 10-ak automobila. Dalje, u produzetku tog puta/ulice/parkinga/dvorista, ko ga vec cime smatra, nalazi se izlaz na nekategorisani put koji vodi u neko selo. Mesto gde je auto je obelezeno crvenom, a mesto znaka plavom bojom. Automobil pazljivo smesten na 5 metara od raskrsnice, tj. od onoga sto ja smatram raskrsnicom, a policajac ocigledno ne smatra. Eto, sad imate sve informacije neophodne da date svoja misljenja.
[ Bojan Basic @ 25.02.2009. 18:06 ] @
Situacija je nezgodna, sa slike mi se čini da taj prolaz može da bude put ali i ne mora, ništa konkretnije ne bih mogao reći. Naravno, kod sudije insistiraj na svojoj priči, a jedino što mi pada na pamet da bi prethodno mogao uraditi jeste da pogledaš plan grada (nisi rekao gde se sve ovo izdešavalo), pa ukoliko je tamo prolaz ubeležen, ponesi to kod sudije — možda zaradiš koji poenčić.
Podrazumeva se da se naoružaš i onim propisima ovde već navedenim, sa sve zakonima i članovima koji to regulišu.
Druga stvar koja se podrazumeva jeste da ovde redovno izveštavaš o razvoju događaja.
[ Darko Nedeljković @ 02.03.2009. 18:00 ] @
Izvestavam:
Sudija u principu ne dovodi u dilemu cinjenicu da je ovo raskrsnica, ali otvoreno izrazava nepoverenje u cinjenicu da na toj raskrsnici nema znaka (misli da sam parkirao na metar od znaka). Takodje otvoreno negoduje na zapisnik gde policajac navodi samo da sam postupio protivno saobracajnom znaku, a ne navodi ni koji je znak u pitanju, ni gde se tacno nalazio. Imam predosecaj da ce prijava biti odbacena kao nepotpuna.
Inace, u ulici gde se nalazi sudija za prekrsaje izbrojao sam 22 nepropisno parkirana automobila. Obisao sam par krugova okolo i konstatovao da u tom delu grada bukvalno ne postoje legalno parkirani automobili (niti postoje mesta gde bi se moglo legalno parkirati). Uzimajuci u obzir trenutno stanje infrastrukture i motorizacije u Beogradu, dolazi se do okvirnog podatka od oko milion nelegalnih parkiranja dnevno. Imam utisak da se ovom problemu pristupa na pogresan nacin - JKP parking servis tvrdi da nema novca za izgradnju garaza. Pri tom, oni stalno kupuju "paukove", a malo je poznato da se za novac koji se potrosi za 3 pauka moze izgraditi jedna gradska garaza. Ali, jbg, pauci donose mnogo vise novca.
Inace, nisam napomenuo na pocetku teme - ovo je jedna od retkih prilika da sam odbio placanje kazne. Moj posao zahteva ponekad i do 10 zaustavljanja/parkiranja dnevno i relativno je cesta pojava da ne postoji legalno mesto gde bih to mogao da ucinim. U takvim situacijama izvadim pare i platim. Odgovaralo bi mi da se uvede neka mesecna taksa za zaustavljanje vozila za hitne intervencije na nedozvoljenim mestima, pa da mi to u firmi uplate i da sam miran mesec dana.
[ knezmarko @ 17.07.2009. 12:05 ] @
Darko, propustio si da objasnis da nisi bio kod sudije, nego u Odeljenju za vodjenje prekrsaja u saobracaju pri MUP-u. Po novom zakonu o prekrsajima (od 2004.) MUP moze voditi prvostepeni prekrsajni postupak za prekrsaje za koje je zaprecena mandatna kazna (u fiksnom iznosu). Taj ko te saslusao je pravnik po struci ali zaposlen u MUP-u, pa cesto moze doci i do pristrasnosti. Nesto kao, "kadija te tuzi - kadija ti sudi". Nisi nam nikad napisao kakvo je na kraju bilo resenje.
[ ognjenr @ 11.08.2009. 10:25 ] @
Pre par dana me je na ulazu u Pirot zaustavio saobracajni policajac, redovna kontrola. Prilikom provere svetlosne instalacije, ustanovljeno je da mi ne radi prednje oboreno i zadjne poziciono svetlo. Pretpostavljao sam da je u pitanju osigurac, i poceo sam da preturam po osiguracima, ne bih li nasao neki neispravan. Za to vreme, saobracajac me je pozurivao recima da nema ceo dan na raspolaganju. Da skratim pricu, napisana mi je mandatna kazna, iako sam, dok je pandur pisao kaznu zamenio neispravne sijalice. Zapisnik nisam potpisao, rasprava je trajala jedno pola sat, dok on u svom primerku kazne nije upisao da sam zamenio sijalicu posle dvadesetak minuta, uz komentare tipa ne znam iz kog si ti grada, ovde se ne voze vozila bez svetala itd.
Pitanje je sledece, da li ja kao vozac imam pravo da zamenim neispravnu signalizaciju na licu mesta, bez pisanja kazne, ili se kazna mora platiti, bez obzira da li sam kod sebe imao komplet rezervnih sijalica. Da li postoji nacin da izbegnem placanje kazne (pozivajne na neki clan zakona)...
[ yeljko @ 11.08.2009. 10:42 ] @
Citat: ognjenr: Pre par dana me je na ulazu u Pirot zaustavio saobracajni policajac, redovna kontrola. Prilikom provere svetlosne instalacije, ustanovljeno je da mi ne radi prednje oboreno i zadjne poziciono svetlo. Pretpostavljao sam da je u pitanju osigurac, i poceo sam da preturam po osiguracima, ne bih li nasao neki neispravan. Za to vreme, saobracajac me je pozurivao recima da nema ceo dan na raspolaganju. Da skratim pricu, napisana mi je mandatna kazna, iako sam, dok je pandur pisao kaznu zamenio neispravne sijalice. Zapisnik nisam potpisao, rasprava je trajala jedno pola sat, dok on u svom primerku kazne nije upisao da sam zamenio sijalicu posle dvadesetak minuta, uz komentare tipa ne znam iz kog si ti grada, ovde se ne voze vozila bez svetala itd.
Pitanje je sledece, da li ja kao vozac imam pravo da zamenim neispravnu signalizaciju na licu mesta, bez pisanja kazne, ili se kazna mora platiti, bez obzira da li sam kod sebe imao komplet rezervnih sijalica. Da li postoji nacin da izbegnem placanje kazne (pozivajne na neki clan zakona)...
U autu moras da imas rezervne sijalice i osigurace.
Po danu moras da koristis svetla.
Ako te policajac zaustavi u toku dana sa neispravnim svetlom ne moze
ti pisati kaznu zbog tog sto po danu nisi u stanju da vidis da li radi ispravno.
Kvar se mogao desiti i toku vozne pre stajanja.
Kad te zaustavi duzan si da odmah nadjes rezervu i zamenis.
Nema, kazne.
Ako nemas rezervu kazna moze da se pise.
Pak ako je po noci voznja onda si vec mogao da primetis da ti svetla nisu u redu
i duzan si bio da zamenis.
Kad te zautavi policajac je duzan da te upozori da zamenis a i nemora da ti pise kaznu ako nece.
Moze da je napise.
[ ognjenr @ 11.08.2009. 16:16 ] @
Hvala na odgovoru, inace sve se ovo odigralo oko 9 sati pre podne.
[ bttp @ 11.08.2009. 17:48 ] @
Citat: ognjenr: Pre par dana me je na ulazu u Pirot zaustavio saobracajni policajac, redovna kontrola...
A najviše mi se sviđa ovo "redovna kontrola". Šta to znači? Koliko ja znam redovna kontrola se vrši jednom godišnje na tehničkom pregledu prilikom registracije. Ovo može da bude samo vanredna kontrola. I to samo kod nas može te zaustavi pandur iz čista mira i da te smara, da li imaš trougao, da li imaš prvu pomoć itd. Iako nisi napravio nikakav prekršaj i nomalno ideš svojim poslom.
[ Nabukodonosor @ 12.08.2009. 13:58 ] @
Citat: Po danu moras da koristis svetla.
Od kad? Jel po ovom novom zakonu? Jel on uopste stupio na snagu? Ja nikad, ali NIKAD, danju ne palim svetla, i do sada me nijednom niko nije zaustavio zbog toga.
[ augustus @ 12.08.2009. 15:49 ] @
Citat: Nabukodonosor: Od kad? Jel po ovom novom zakonu? Jel on uopste stupio na snagu? Ja nikad, ali NIKAD, danju ne palim svetla, i do sada me nijednom niko nije zaustavio zbog toga.
Pa nisam siguran da to NIKAD zvuci ok. Naime svetla po danu imaju itekako smisla. I najmanja naoblaka, malga, kisica dovode do toga da se automobili odredjenih boja jedva vide! Kad imaju svetla upaljena oni se vrlo lako uoce. Mislim da je jedan od boljih poteza donosenja takvog pravila. Imao sam gomilu situacjia da ne vidim da li mi neko ide u susret po losijem vremenu dok vozim (ne mroa biti nevreme), i da mi je tesko proceniti brzinu njegove.
Jednom sam imao priliku da krenem u obilazenje jer sam mislio da je auto koji mi dolazi u susret daleko, medjutim vozac je samo upalio svetla da mi pkaze gde je i ponovo ih ugasio!?
Nece Darko skoro dobiti odgovor o njegovom slucaju. :)
[ cozmo_im @ 12.08.2009. 15:59 ] @
Po vazecem zakonu svetla NISU obavezna po danu.
Dakle NE MOZE da kazni pandur za to.
Drugo, NE SME da kazni bilo koga ukoliko je neispravna svetlosna signalizacija a ti imas rezervne sijalice i zamenis pred njim. Kako covek da zna da mu u voznji nisu crkle ili kad je gasio farove prethodno vece? Nikako. Ili da je stop svetlo crklo.
Mene je zaustavio pandur, bilo je predvece, svetla upaljena ali se ne vide toliko jer nije bio mrak. Nije mi radio desni far (oboreno, dugo je radilo), to je prvi put posle 19 godina da mi crkla sijalica - ali nisam primetio jer je bio zalazak sunca, a farovi na autoputu se nisu reflektovali dovoljno da mozes uociti neispravnost.
Pandur mi je to rekao, pitao za sijalice, ja mu pokazao ispravne rezervne sijalice, rekao mu da nisam znao da je svetlo neispravno, posto je vece pre toga uredno radilo i da mislim da je crklo sad u voznji. On je video da imam sijalice, pozdravio me, pitao gde idem i rekao da zamenim pre mraka. Pitao sam da li da uradim to pred njim, rekao je nema potrebe, samo zameni dok ne padne mrak (a vec sam bio blizu kuce, to sam mu naglasio). Da je bio mrak, video bih da ne radi i zamenio naravno, ali u sumrak (ono kad pocinje sumrak a i dalje se puno vidi, ja uvek palim svetla) se bas nije reflektovalo ispred.
[ Nabukodonosor @ 12.08.2009. 16:26 ] @
Citat: Pa nisam siguran da to NIKAD zvuci ok. Naime svetla po danu imaju itekako smisla. I najmanja naoblaka, malga, kisica dovode do toga da se automobili odredjenih boja jedva vide! Kad imaju svetla upaljena oni se vrlo lako uoce. Mislim da je jedan od boljih poteza donosenja takvog pravila. Imao sam gomilu situacjia da ne vidim da li mi neko ide u susret po losijem vremenu dok vozim (ne mroa biti nevreme), i da mi je tesko proceniti brzinu njegove.
Besmislica! Ljudi vec decenijama voze po danu bez upaljenog svetla i nisam do sada cuo da se desio neki sudar zato sto neko NIJE VIDEO automobil po danu. Ti ako dozivljavas slicne stvari mozda treba da odes kod ocnog, vrlo moguce da ti vid nije dobar.
A drugo, mene vise nervira kada danju vidim neku budalu koja pusti duga svetla, pa me zaslepi u sred bela dana. Ili cak je dovoljno da su mu i oborena svetla previsoka da te zaslepi.
Citat: Po vazecem zakonu svetla NISU obavezna po danu.
Tako sam i mislio.
[ jablan @ 12.08.2009. 16:35 ] @
Idi. Možda ti treba da odeš kod očnog, s obzirom da te zaslepljuju farovi usred bela dana...
http://en.wikipedia.org/wiki/Dilated_pupils
[ OffShore @ 12.08.2009. 17:15 ] @
Upaljena svijetla su super stvar, vozila su uocljivija i u puno zemalja su obavezna (medju prvima su ih uveli Madjari) ali evo u Austriji su ukinuli obavezu radi neke analize gdje su dosli do zakljucka da upaljena svijetla zagrijavaju atmosferu;)
[ stewuss je @ 12.08.2009. 17:41 ] @
Upaljena svetla po danu mogu veoma puno da pomognu, mene je par puta sreca (ili oko sokolovo, osecaj, whatever) spasilo od uletanja u makazice kada je situacija sledeca: pocinje sumrak, sunce mi je iz ledja, hocu da zaobidjem vozilo, u daljini vidim kaion i neku mrljuna mestu maske hladnjaka kamion a sunce je toliko nisko i asfalt toliko izlizan da je odsjaj svetla veoma velik, a dovoljno je velika vidljivost te niko ne pali svetla.. Vozila koja su bila ispred kamiona su bila svetlih boja: bela, zuta i siva.. Nisam zapocinjao preticanje jer mi je bilo sumnjivo sto ne vidim lepo masku hladnjaka kamiona, a trebao bih cim prepoznajem vozilo, marku.. Da su na tim kolima bili upaljeni farovi ne bih se nasao u tim situacijama.,.
Elem,
@Darko
Koliko ja mogu da protumacim onaj satelitski snimak, i ako je vozilo tvoje bilo parkirano na mestu obelezeno crvenom bojom, ako sudija uvazi ukrstanje puteva kao raskrsnicu, zar ti nisi bio parkiran "na" raskrsnici?
[ cozmo_im @ 12.08.2009. 18:12 ] @
Farovi po danu naravno da mogu da pomognu, zato je u dosta zemalja obavezno voziti s upaljenim svetlima po danu.
Inace, kod nas po vazecem zakonu NIJE DOZVOLJENO voziti danju s upaljenim svetlima. Takodje na magistralnom i autoputu i putu striktno rezervisanim za motorna vozila odredjene kategorije kod nas po zakonu se MORA VOZITI SA DUGIM SVETLIMA a u gradu i putevima druge kategorizacije sa OBORENIM.
To malo ko zna.
Isto tako ako nekog zaslepljuju farovi po danu, stvarno ne valja, onda nesto sa vidom nije bas kako treba, moguce je postojanje pritiska u irisu/roznjacama (poznajem materiju). To se testira specijalnim pistoljem za merenje tog pritiska (na osnovu reakcije oka).
[ ognjenr @ 12.08.2009. 19:11 ] @
Hvala na odgovorima, ali napominjem da je pandur napisao kaznu, i na njegovom primerku napisao da sam zamenio sijalice (ali je naglsio da ce dopisati iskljucivo ako napise da je to bilo posle dvadeset minuta). Njegov primerak nisam video, nisam ni potpisao, a u mom primerku stoji da je prilikom kontrole ustanovljeno ono sto sam u ranijem postu napisao.
Pitanje je sledece, posto sigurno necu stici da se javim u SUP Pirot radi davanja iskaza, kakva je mogucnost zalbe po donosenju presude (planiram da je posaljem postom), postoji li clan zakona koji kaze da nisam kriv (ako to zaista nisam)....
[ augustus @ 14.08.2009. 16:29 ] @
Citat: Nabukodonosor: Besmislica! Ljudi vec decenijama voze po danu bez upaljenog svetla i nisam do sada cuo da se desio neki sudar zato sto neko NIJE VIDEO automobil po danu. Ti ako dozivljavas slicne stvari mozda treba da odes kod ocnog, vrlo moguce da ti vid nije dobar.
A drugo, mene vise nervira kada danju vidim neku budalu koja pusti duga svetla, pa me zaslepi u sred bela dana. Ili cak je dovoljno da su mu i oborena svetla previsoka da te zaslepi.
Ti trebas malo da razmislis pre nego padnes u vatru. Tamno sivi automobil koji se krece po putu se slabo vidi iz suprotnog pravca i jako je tesko odrediti njegovu brzinu. A kod lekara slobodno idi ti jer definitivno imas problem.
[ augustus @ 14.08.2009. 16:31 ] @
Citat: cozmo_im:
Inace, kod nas po vazecem zakonu NIJE DOZVOLJENO voziti danju s upaljenim svetlima. Takodje na magistralnom i autoputu i putu striktno rezervisanim za motorna vozila odredjene kategorije kod nas po zakonu se MORA VOZITI SA DUGIM SVETLIMA a u gradu i putevima druge kategorizacije sa OBORENIM.
To malo ko zna.
Gde pise daje zabranjeno voziti sa upaljenim svetlima?
Duga svetla van naseljenog mest su u redu i jos se secam da je u testovima pisalo sa kojim svetlima se treba voziti van naseljenog mesta, nisam znao da ljudi to ne znaju :)
[ Nabukodonosor @ 14.08.2009. 19:15 ] @
Citat: A kod lekara slobodno idi ti jer definitivno imas problem.
Ne mlatikurchi molim te. Hoces da kazes da ako ti uperim reflektor u oci da nece da ti smeta samo zato sto ej u sred bela dana. Mnogo si pametan. To sto meni smeta kada mi neko ko je na 20 metara od mene pusti duga svetla, ne znaci da sam slucaj za lekara. Nisam ja rekao da mi smeta toliko da ne mogu da se kontrolisem, vec da mi ne prija. Isto tako kada mi neko i nocu pusti duga ne smeta mi u toj meri da moram sebi da otkinem ruku samo da bih skrenuo misli sa toga sto mi se desilo, vec mi samo ne prija. Isto i danju. Svakako ne sa 200-300 metara kao nocu ali kada dodje na 20-30 metara svakako da nije prijatno. Zato ne pametuj previse.
[ augustus @ 14.08.2009. 21:21 ] @
Yeah right, whatever...
[ Lacika.1991 @ 14.08.2009. 21:31 ] @
po meni ja mislim da bi trebalo zakonom zabraniti vožnju bez svetala danju,pogotovo zbog brzih motora,jel nije neki problem razvući danas već 300 pa do 380-390,a ima takvih,pa bolje je da se vidi da bar neka svetla tačka ide,nego da samo proleti,onako se može reagovat,a i mislim da takodje pravilno podešeni farovi ne bi trebalo da smetaju ostalima,ali ima i takvih budala koje ne obraćaju pažnju na auto,voze neku besnu mašinu i misle da su sami na drumu,to ne može tako.
[ Nabukodonosor @ 14.08.2009. 21:50 ] @
Pa zar ne bi bilo pametnije zabraniti voznju od 390km/h, nego uvoditi svetla danju?!
[ Lacika.1991 @ 14.08.2009. 22:00 ] @
pa gde piše i da je dozvoljeno,al jbg,teško je odoleti sa takvim motorom,a zakon se krši hvala bogu masovno,tako da to se nikada neće iskoreniti,il ovaj što razvlači mašinu na tu brzinu pogine,ili ništa xD nema druge,slabo policija radi nešto,nemogu ih stići
[ Ivan Dimkovic @ 14.08.2009. 22:03 ] @
Citat: Nabukodonosor
Pa zar ne bi bilo pametnije zabraniti voznju od 390km/h, nego uvoditi svetla danju?!
Pa u Srbiji voznja od 390 km/h jeste zabranjena :-)
Citat: jablan
Idi. Možda ti treba da odeš kod očnog, s obzirom da te zaslepljuju farovi usred bela dana...
Budzeni Xenoni i te kako mogu da zaslepe u bilo koje doba dana, bas kao i ne-odrzavani xenon farovi (kojima je crkla nivelacija, recimo - ili je razdesena)
[ Lacika.1991 @ 14.08.2009. 22:09 ] @
niste vi videli šta je zasleplljivanje kad džip sa 6 reflektora na krovu upali svih 6 komada usred mrklog mraka xD posle nisam 10 minuta mogao da gledam normalno,osećaj je kao kad varite bez maske neko vreme xD
[ jericho1405 @ 14.08.2009. 22:16 ] @
Citat: Nabukodonosor: To sto meni smeta kada mi neko ko je na 20 metara od mene pusti duga svetla, ne znaci da sam slucaj za lekara.
Duga svjetla se ne koriste u gradskoj voznji, niti kada se ide u susret drugom automobilu ili iza drugog automobila. Ukoliko neko, vjerovatno iz nehata, ima upaljena duga svjetla, obican ablend najcesce rjesava takve stvari. Dakle po danu se koriste kratka svjetla koja ne mogu da ti smetaju, a sa druge strane, koja u velikoj mjeri doprinose vidljivosti tj. laksem uocavanju drugih ucesnika u saobracaju.
U Bosni je takav zakon na snazi vec 2-3 godine, i velika je razlika u uocavanju automobila koji ti ide u susret sa upaljenim il' ugasenim svjetlima. Podrzavam zakon.
[ Nabukodonosor @ 14.08.2009. 22:22 ] @
Citat: Pa u Srbiji voznja od 390 km/h jeste zabranjena :-)
Znam ja to, kao sto i ti verovatno znas sta sam hteo da kazem. Mnogo je pametnije postaviti fiksne radare svuda, kao na zapadu, pa da vidis kako niko nece da divlja i da vozi 390km/h, pa neces moci da ga ne uocis na vreme.
[ Lacika.1991 @ 14.08.2009. 22:24 ] @
na nekim strancima što sam video nemožeš ni ugasiti svetla,čim upališ mašinu pale se automatski
[ Ivan Dimkovic @ 14.08.2009. 22:30 ] @
To verovatno ako su ti stranci uvezeni iz zemlje u kojoj je obavezno svetlo.
Recimo na mom autu se svetlo pali automatski samo u slucaju kise ili mraka.
Citat: Nabukodonosor
Znam ja to, kao sto i ti verovatno znas sta sam hteo da kazem. Mnogo je pametnije postaviti fiksne radare svuda, kao na zapadu, pa da vidis kako niko nece da divlja i da vozi 390km/h, pa neces moci da ga ne uocis na vreme.
Dole radari! :)
Uzgred, za to postoji vrlo jednostavno resenje - zove se GPS sa mapama radara. Brilijantan servis, stedi puno para. Ako imas para da kupis skup motor ili auto u kome divljas, imas para i za GPS sa servisom redovnog apdejtovanja sa pozicijama radara ;-)
Jedini pouzdan nacin za ogranicenje brzine je da se postave citaci tablica po magistralnim putevima i da se racuna prosek (takav sistem postoji u Holandiji).
[ Lacika.1991 @ 14.08.2009. 22:52 ] @
al znate vi kada će to da naidje u srbiju,kada bude već previše ne dužnih ljudi poginulo,pošto se u ovoj državi na bezbednosti radi samo kada neko ode bogu na ispovest
[ ognjenr @ 06.10.2009. 21:20 ] @
Da nastavim svoj post iz prethodne stranice...
Dakle pandur me zaustavio ujutru , nakon provere signalizacije ustanovio neispravnu signalizaciju, dok je pisao kaznu sijalicu sam uredno zamenio, dobio sam zapisnik na kome nije hteo da upise da sam na licu mesta otklonio kvar, a koji ja nisam hteo da potpisem...
Kazna od sudije 2500 dinara,odnosno Sefa prekrsajnog postupka doticnog supa, dakle pandura.
Kadija te tuzi, kadija te sudi.
[ skymobile @ 07.10.2009. 11:11 ] @
@ognjenr
Morao je da ti dopusti da stavis primedbu na zapisnik, tj da upises da si zamenio na licu mesta neispravnu sijalicu, ali to ti i ne bi mnogo pomoglo jer si napravio prekrsaj. Zabluda je da ne moze da ti napise prijavu zbog toga sto si otklonio kvar. Kad te OSL zaustavi i uoci da ti je signalizacija neispravna, ima ovlascenje da te iskljuci iz saobracaja, a ako to otklonis na licu mesta onda duzan je da ti dozvoli da se ponovo ukljucis u saobracaj, dok prijavu moze da podnesea ne mora, sto je njegova dobra volja.
[ ognjenr @ 07.10.2009. 16:25 ] @
Citat: dok prijavu moze da podnesea ne mora, sto je njegova dobra volja
hvala na odgovoru, bio sam u zabludi da ukoliko imam rezervne sijalice policajac ne moze da me kazni.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|