[ zeljkoprotic @ 19.01.2009. 00:07 ] @
Imam Mondeo 2.0 benzinca, 2002. godište.
Da ne dužim, stavio sam plin pre godinu dana, sve je OK sa tim, ali pre par nedelja mi se desilo da posle jačeg ubrzavanja mi skočio ler na 2k obrtaja pa potom na 4-5k. To mi je rešio majstor za plin čišćenjem leptira od lera, i zaista je upalilo. Pre par dana se to ponovilo pa sam ga oterao kod majstora koji mi održava vozilo već duže vreme. Posle čačkanja po elektronici i vakum priključcima, ostala mu je samo opcija usisne grane koja je pukla. Kad ju je skinuo, zvao me je da vidim i da odlučim šta ću dalje. Naime, na grani postoje leptirići za svaki klip koji navodno služe za skretanje, usmeravanje vazduha ka ubrizgivačima goriva....i oni su na jednoj osovini koja je s jedne strane zakačena na vakumski regulator a s druge strane na čep, kojeg više nema i zbog kojeg je nastala zbrka, bar smo tako mislili. U grand motoru su mi rekli da imaju set za reparaciju ventila, što me začudilo, ako ga imaju posebno, a ne samo u kompletu sa celom granom, nešto ne valja...
Onda sam ja čeprkao malo po netu, i eto čuda, to je hroničan problem, zbog kojeg mnogi na zapadu se vrlo, strašno jako nerviraju, a vrlo je često da leptirići popucaju, ostane gola čelična osovina koja takođe pukne, uleti u makinu i eto sra*** i generalke.
Za zainteresovane, evo linka:
http://www.robertjenkins.co.uk/mondeo/index.php
pitanje je vrlo prosto, a postavili su mi svi majstori koji su čeprkali oko ovoga:
Da li je možno da se grana vrati bez ove skalamerije od ventila, i sa novim čepom?
Da li je neko imao iskustva s ovim, i koja su mišljenja oko ovih leptirića, staviti ili ne (komplet jeu Grandu oko 17.000 din, sa 4 leptira, osovinom, 2 bolcne i čepom)
[ vladd @ 19.01.2009. 12:16 ] @
"Lopez efekat" na Fordu. To je ono sto ne volim kod forda.

Mislim da bi to i osrednja bravarska radionica napravila da valja, za tepsiju bureka.

Mesingane ili duralne ploce, za leptirice, osovina se moze raditi od celika, malo frezovanja na mestima gde zasrafiti leptire, i jedno 4-5 sati posla. I manje, ako vlasnik ima nekih vestina.

Cak i da nisu preterano precizni, pravljeni leptiri su bolji nego nista, ako se ne planira kompletno menjanje rezima rada motora, u sta se ne bih ni ja upustao, niti bih savetovao...

Poz.
[ zeljkoprotic @ 22.01.2009. 08:04 ] @
Skinuo leptiriće i osovinu, začepio rupe,
skinuo, tj nisam vratio taj vakum ventil koji je preko ekscentra pomerao osovinu leptirića za nekih 60-tak stepeni (znaci cista mehanika, bez elektronike),
a sve to pošto sam kontaktirao one iz UK i lepo mi odgovorio tip da su i njihovi skidali ta sranja i da radi OK bez toga,
pa pošto eto nismo mi Srbi najgori, i englezi mrljave ko i mi, vratim nazad (tj.majstor) ono što je preostalo i
koliko sam primetio od juče, motor radi OK, ne čuje se zveckanje, dobro prima gas, u leru je čak i mirniji,
još da vidim kolika mi je potrošnja (plina)
i da proverim kod engleza da li ima još neka fabrička greška na mondeu....