|
[ d_toronto @ 19.01.2009. 18:39 ] @
| Pozdrav svima,
Koji mali dizel se najmanje kvari (ne sam motor, nego prateci delovi, pumpa, brizgaljke, turbina itd.), godiste 2004-2005? Imao sam utisak da je Reno-ov 1.5DCi jedna od najboljih opcija (bilo koja varijanta po snazi), al' sad citam na B92 test novog clia, te u komentarima pisu da Lucas pumpe riknjavaju, te ovo , te ono, te pumpe su bolje iza 2004-te, te 1.9 DCi ima Bosch pumpu koja se jeftinije reparira. Kontam, ako neko uvozi 4-5 godina star dizel, to bi trebalo prvo da gleda. Interesuje me da uvezem za oca neki dizel, razmisljao sam o Meganu ili Scenic-u (ili Loganu dizel), eventualno Pezo 307 (mada imam utisak da je Reno kvalitetniji uopsteno od Pezo-a) ili mazda dizel. Nekako bih Stila zaobisao jer se uglavnom uvoze iz Italije a cini mi se da je VW grupacija preskupa (sem Fabije ili Oktavije, to jos nisam proucio). Opela i Forda bih isto takodje preskocio (jel' gresim?). Da li da gledamo 1.5 DCi iza 2004-te ili da idemo na 1.9 DCi ili nesto bolje? Snaga nije previse bitna, 68 - 70 ks u osnovnim varijantama 1.5 DCi ili 1.4 HDi od Pezo-a je OK.
Hvala unapred. |
[ bakara @ 19.01.2009. 18:54 ] @
Za najbolje motore trenutno vaze fiatovi multi jet i renoovi dci motori, mada sve je to relativno sta je kome najbolje
[ d_toronto @ 19.01.2009. 19:01 ] @
Za mene je najbolji onaj koji ce najmanje da kosta kad nesto od gore navedenog rikne :-). Ne ozbiljno, ne govorim sad o samim automobilima, dizajnu, kako lezi, elektronika, kako vuce i to, nego bas o ceni i kvalitetu tih par delova koji riknjavaju brze nego motor sam.
[ bakara @ 19.01.2009. 19:07 ] @
Citat: d_toronto:Ne ozbiljno, ne govorim sad o samim automobilima, dizajnu, kako lezi, elektronika, kako vuce i to, nego bas o ceni i kvalitetu tih par delova koji riknjavaju brze nego motor sam.
Pa, onda su tu po meni fiatovi dizel motori neprevazidjeni, jeftini i jako dobri sa odlicnim performansama.
[ Zarko Silic @ 19.01.2009. 19:44 ] @
Sve je to jako relativno kad se uzima polovno auto nepoznate istorije.
Gledaj da je u sto boljem stanju i da sto bolje radi. Najbolje je povesti nekog ko se u to razume.
Opelovi dizelasi nisu losi (2004+). Poseduju Fiatovu ili Isuzu mehaniku. 1,7 cdti je Isuzu a 1,3 je Fiat.
[ etjen @ 19.01.2009. 20:27 ] @
i mene ova tema interesuje. Naime citao sam da kod 1.5dci redovno riknjavaju pumpe a da se one ne mogu remontovati, nego mora nova koja kosta gomilu para. Navodno nakon 2005 ili 2004 su u Renou resili taj problem. Da li neko zna nesto vise? Kako prepoznati taj, navodno, noviji tip motora?
[ vladd @ 19.01.2009. 22:01 ] @
1.5DCi je odlican motor, ali koliko vidim, poenta je u nekoj drugoj vrsti dizela.
Pitenje je mozda trebalo da glasi:
"Koji krs od novijih dizela najmanje boli"
U tom slucaju 1.5DCi je vatra za odrzavanje (ako se planiraju novi delovi), a Fiatovi dizeli spadaju u motore sa jeftinim(bolje reci jeftinijim) delovima.
Poz.
Isparvka
[Ovu poruku je menjao vladd dana 20.01.2009. u 00:56 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 20.01.2009. 00:10 ] @
Citat: vladd: a Fiatovi dizeli spadaju u motore sa jeftinim(bolje reci jeftinijim) delovima.
i bolje idu, a i bolje se daju popapriti ako je to nekom bitno.
[ vladd @ 20.01.2009. 00:23 ] @
Taj se nesto strasno cipuje, i 20 ks moze da dobije, ako se dobro secam?
Poz.
[ Zarko Silic @ 20.01.2009. 00:56 ] @
Cak i nesto vise.
Stvarno su ok.
E, al pazi obrtni momenat od 240Nm na tako lakom auticu!!! Podatak o obrtajima je graska. Treba da stoji 1750 o/min.
[ Nebojsa Milanovic @ 20.01.2009. 01:03 ] @
offtopic:
Meni se taj motorić jako sviđa, ali u verziji od 105 KS koji se za sada ugrađuje samo u Lancia-u Y-10 Ypsilon Sport MOMO Design.
Zverčica je zaista, osetno je jači nego onaj sa 90 KS, jer ima mnogo ispeglaniju krivu momenta.
[ vladd @ 20.01.2009. 01:23 ] @
Uz ovu krizu, taj 1.3 Multijet je moj sledeci motor. Bilo u Pandi ili kojecemu, obecavam!!
Poz.
[ Blaza55 @ 22.01.2009. 15:01 ] @
Ne verujem italijanskim dizelasima, a dci motor se ne moze porediti sa hdi motorom jer je po svemu mnogo losiji. Sta mislite sta bolje ide i manje trosi pezo 206 1.4hdi ili reno clio 1.5dci?? :))
[ vladd @ 22.01.2009. 16:15 ] @
Nije to neki ozbiljni nivo, Citat: Blaza55: Ne verujem italijanskim dizelasima, a dci motor se ne moze porediti sa hdi motorom jer je po svemu mnogo losiji. :))
Nije to neki ozbiljni nivo, ni poredjenja ni odnosa prema problematici.
Ako se covek zapita zasto nekome veruje ili ne, i da li je ljudski gresiti, ne bismo imali problema sa razvodima, ili sa tehnikom
Nema osnova za "verovanja" ili ne.
Kako zelite tako vam je. Predrasuda i sujeta puno kostaju, uglavnom kasnije, kada se ustanovi da je moglo "pametnije"
HDI motori su svakako jedni od savremenijih motora, ali dramaticne razlike sa DCI.. nema.
Pogotovo, sto se generalke ne isplate ni kod jednih ni kod drugih.
Multijet tehnologija je princip dopunske, kompleksnije kontrole ubrizgavanja goriva, i jednostavno je "drugi put", ali ozbiljna staza razvoja principa ubrizgavanja (kako za dizele tako i za benzince), dok se ne dodje do kontrole svake kapi goriva.
Ozbiljan, logican i ostvaren potez, ne vidim sta tu ima da se "veruje". Ocigledno da u 1400 +- 100ccm ima mesta za jos rada, ima prostora za jos unapredjenja.
Ako se ubrzano ne predje na neku alternativu.
Poz.
[ Darko Nedeljković @ 22.01.2009. 17:16 ] @
Citat: vladd: Pogotovo, sto se generalke ne isplate ni kod jednih ni kod drugih.
Citajuci o svim ovim manama savremenih dizel motora, zapitao sam se - imaju li oni makar neku prednost u odnosu na benzinske?
[ Blaza55 @ 22.01.2009. 18:34 ] @
vladd ja se osecam sigurnije u autu u koji "verujem" da je dobar i da me nece "izdati" u nekoj nedodjiji.
Zna se na sta sam mislio reći, nema potrebe filozofirati oko jedne reči.
[ momsab @ 22.01.2009. 18:48 ] @
meni nije jasno sta si hteo reci :)
nisam cuo da se neko zalio da ga je izd'o na putu Fiatov dizelas (mislim na ovaj o kome se pria u temi)
niti tvoje verovanje niti moje "nisam cuo" uopste nisu cinjenice o kvalitetu dizel motora
cinjenice su,npr, statisticki podaci o broju predjenih km bez popravke motora a u zavisnosti od vremenskih i putnih prilika
licno, meni su gotivni MultiJet motori :)
[ vladd @ 22.01.2009. 20:03 ] @
Sto se tice "izdaje" na putu, mislim da su izdaje i na putu na parkingu, novih tipova vozila, i skuplje i gluplje. Na samo paljenje signala "check engine" potrebno je stati, i nositi mezimmce na dijagnostiku.
Takvih situacija poznajem mnogo, a "kvarovi" su ili smesni ili za plakanje, od puknute glave do neispravnog prekidaca haube.
Da li ce pre izdati vozilo sa 156 ili sa 232 senzora, akademsko je pitanje.
Da li cemo kupiti dizela polovnjaka koji je presao 385000km za telekom italije, ili sa 460000km za nemacki adac, sta sad, kome "verovati", oba su naoravljena na 163000km...koji li je bolji...
Ili dobri Pezi HDI koji je preziveo pariske nemire ili poplave..
I ne vidim kakvo je to "merilo".
AKo govorimo o novim, nedostiznim nam sve vise, (ja prestao da mislim bas o novom), sta tek tu ima da se veruje, kada ce zasigurno preci 150kkm, za to vreme potrosice 8-10k€ na gorivo, i jedno 3-5k€ na servise i jedno 1000-4000 na delove.
Pa sa toliko novca, plus minus nekoliko hiljada evra, o kakvom verovanju treba da razmisljam, da me nece ostaviti?, pa nece..osima oko hoce...
Preko toga je poenta price, da li cu razmisljati vise ili ne, da li ima teskih a glupih kvarova, puknute pimpe za vodu, zacepljeni EGR, peti grejac, musave brizgaljke..
Multijet, u celoj prici, nudi manju kubikazu, bolju kontrolu goriva i dosta snage. Sta da mu se zameri? Nije svima "popularan" zbog predrasude da su pre xx godina "fijatovi motori kratkog daha"..ma daaaa
I ja sam pre xx godina bio zmaj, BMW medju momcima, a sada garazirani odtajmer...:D:D
Poz.
[ glackop @ 22.01.2009. 20:13 ] @
Italijani su nenadmasni,neka postavljac teme razgleda sve uporedne testove Italijanskih proizvodjaca automobila na you tube pa ce shvatiti zasto je pogresio izostavivsi Fiata u naslovu teme,za pocetak: www.youtube.com/watch?v=L4B4kiMqNM8&feature=related
[ goat @ 24.01.2009. 19:28 ] @
nekako mi se mota po glavi da je Fiat u svoju cromu prvi ugradio dizel motor sa ubrizgavanjem goriva direkno u cilindar.... i prvi je krenuo sa troslojnim ubrizgavanjem goriva- multidžet.... tu je pionir... mada su fijatovi motori s kraja prošlog veka važili za veoma loše (alfa 164 se izuzima)... setimo se ritma, regate.... naravno današnja slika o fijat dizelima je znatno promenjena (na bolje)
u principu svi novi dizel motori su dobri a najbolji su oni dobro i kvalitetnoi održavani u kojima sagoreva kvalitetno gorivo
[ Reno4 @ 30.01.2009. 10:08 ] @
Za Zarsilic: Da li je moguće da auto sa 25KS više ima samo 5km/h veću maks brzinu?! Tako piše u onom snapshotu koji si prikačio.
[ popovicvl @ 30.01.2009. 13:02 ] @
Naravno da je jeste kad nije menjan menjac.Auto razvija brzinu dok ima snage,a to je na ovom primeru oko 4000 rpm.
Menjac je namontiran da sa 4000 rpm ide 165 i to ti je,a dodatak od 5 kmh je malo pomeranje krive snage motora (na oko 4100 rpm).
Ugradi neki drugi menjac,ili samo prenos na diferencijalu ili najjeftinije i najlakse je staviti veci profil gume i time se menja prenosni odnos.
Za 95 KS 180 je plafon i tako treba nastimati menjac.
Na maksimalnu brzinu utice aerodinamika,otpor kotrljanja,u nesto manjoj meri tezina,a sa druge strane snaga koja je potrebna da se savladaju ovi
otpori.To se moze ocitati sa grafika nekog modela ili samim testiranjem.
[ Zarko Silic @ 30.01.2009. 18:37 ] @
Citat: Reno4: Za Zarsilic: Da li je moguće da auto sa 25KS više ima samo 5km/h veću maks brzinu?! Tako piše u onom snapshotu koji si prikačio.
Moguce je. Cilj ciptuninga nije povecanje maximalne brzine. Naprotiv, gleda se to da se ona ne dira. Osim ako iz posebnih razloga, to neko ne zahteva. Kad bi procitao komentare sa teme Tuning na ovom forumu, bilo bi ti jasnije.
@popovicvl
Vmax se ne povecava, ali ne bas po ovoj tvojoj racunici.
[ popovicvl @ 30.01.2009. 22:55 ] @
koliko ja shvatam ako auto ide 165 kmh na 4000 rpm,onda je nemoguce da ide 170 sa istim brojem obrtaja.Ove vrednosti su proporcionalne,
tako da 170 ide na 4121 rpm.Posle chipovanja treba menjati prenosni odnos,jer cemu sluzi ako ne povecam brzinu.Ubrzanje je identicno od
0 do 100,jer sad recimo je moguce do 100 ubrzati u dve brzine,a ne u tri (ovo su grube vrednosti).Samo se menjaju medju ubrzanja u istom
prenosu.Ako si ubrzavao 80-120 u cetvrtoj,posle produzavanja brzina,ovakvo preticanje je moguce u trecoj,a to nisi mogao pre,sto je opet
bolji rezultat.
[ goat @ 31.01.2009. 11:31 ] @
Citat: popovicvl: koliko ja shvatam ako auto ide 165 kmh na 4000 rpm,onda je nemoguce da ide 170 sa istim brojem obrtaja.Ove vrednosti su proporcionalne,
tako da 170 ide na 4121 rpm.Posle chipovanja treba menjati prenosni odnos,jer cemu sluzi ako ne povecam brzinu.Ubrzanje je identicno od
0 do 100,jer sad recimo je moguce do 100 ubrzati u dve brzine,a ne u tri (ovo su grube vrednosti).Samo se menjaju medju ubrzanja u istom
prenosu.Ako si ubrzavao 80-120 u cetvrtoj,posle produzavanja brzina,ovakvo preticanje je moguce u trecoj,a to nisi mogao pre,sto je opet
bolji rezultat.
@popovicv
jedan prijateljski savet... tema je malo promašena koliko mi se čini....
osnove nauke o kretanju vozila možeš da nađeš u literaturi namenjenoj studentima mašinskog fakulteta... nije komplikovano (brošura je u pitanju)... biće ti mnogo jasnije šta je otpor kretanja vozilja, koji otori postoje i kako se menjaju u zavisnosti od brzine , težine i nagiba po kojim se vozilo kreće, šta je rezerva snage, kako se dimenzionišu prenosni odnosi menjača i diferencijala... onda će ti biti mnogo jasnije čemu služi tjunovanje motora
pozdrav
[ popovicvl @ 31.01.2009. 17:51 ] @
nauci me,cemu sluzi tunovanje pametnjakovicu?
[ goat @ 01.02.2009. 09:37 ] @
Citat: popovicvl: nauci me,cemu sluzi tunovanje pametnjakovicu?
eh ta sujeta... a nisam ništa loše mislio... šta više svoje znanje smatram minornim
e ovako... snaga motora je proizvod ugaone brzine kolenastig vratila-radilice (n*Pi/30) i obrtnog momenta iste... neko želi, a verovatno i ti, da ima vozilo sa što "jačim" motorom zbog.. :)))...... nekada se tjunovanjem povećavao broj obrtaja motora- doradom usisnih i izduvnih kanala tj. smanjenjem aerodinamičkih otpora kroz disajne kanale motora, a obrtni moment se povećavao povećanjem stepena kompresije npr.
danas se to na "finiji " način radi jer savremenim motorima upravljaju računari....
..................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
pozzzz
[ Nebojsa Milanovic @ 01.02.2009. 10:40 ] @
Citat: zarsilic: Cilj ciptuninga nije povecanje maximalne brzine. Naprotiv, gleda se to da se ona ne dira.
Žare, više puta si ovo rekao, ali to nije sasvim tačno, mora da se dopuni i precizira. Jasno je da se čiptjining može raditi i tako da se selektivno izdiže neki raspon obrtaja, ali ovo što ću reći važi generalno.
Naime, tvoje iskustvo dominantno potiče od VW programa, a rekoh već, svi oni imaju kratke prenose.
Pošto se čiptjuningom diže obrtni momenat u svim, pa i u režimima maksimalnih obrtaja, to mora da rezultuje povećanom maksimalnom brzinom.
Ali samo ako je ispunjen jedan uslov: Da poslednji stepen prenosa bude dovoljno dug da može da iskaže taj dobitak.
Pošto su prenosi na VW modelima kratki, bez obzira na linearno povećanje snage, motor u max. brzini ulazi u previsok broj obrtaja i snaga mu zbog toga naglo pada. Time se eliminišu svi dobici čiptjuninga i zato se max. brzina ne povećava.
Kada bi se max. brzina ostvarivala u overdrajvu na oko 5% obrtaja manje od režima max. snage, regularnim čiptjuningom bi se sigurno povećavala i maksimalna brzina.
[ popovicvl @ 01.02.2009. 11:09 ] @
Iskreno jako sam zainteresovan za chip tuning na nekom sledecem vozilu koje budem uzeo.
Sve sto znam jeste da se samo snaga povecava na motoru,a sta dobijamo sa tom snagom,zavisi od menjaca.
Recimo Focus 1.6 16V koji imam ide 180 Kmh sa 4500 rpm.A u cetvrtom ide 190+ kmh (pri max 6000).Peti stepen je tako nastiman
da odrzava putnu brzinu i imaju racunicu da je 75 KS dovoljno za 180 KMH.Time je motor rasterecen na putovanjima auto putem.
Do stotke mogu da se zaletim u dve brzine u 6500 rpm,sto za zetec nije neki problem,treca u 6500 ide 150 KMH!
Od Krusevca do Sr Mitrovice sam isao prosecno 160 - 180 Kmh,a da auto nije stucnuo ni najmanje.
Oktavia 2 1.6 8V koju imamo u firmi ide 190 kmh u petoj na 6000 rpm.Putovanje istim tempom je morala dva puta da stane da oladi,jer
je non stop prijavljivala "check engine".Za sto na sat mora da se promeni tri brzine.
Prema tome na focusu bih se usudio da chipujem motor na 110 KS jer ce onda ici 190+ na manje od 5000 rpm,a na oktaviji ne nikad,
jer ona vec ide 190 na max "vrucim" obrtajima.Jedino resenje je da se menjac malo produzi, tj. za koji procenat.
[ goat @ 01.02.2009. 11:13 ] @
prenosni odnos menjača u stepenu prenosa u kome automobil postiže maksimalnu brzinu se odabira tako da se kriva snage potrebne za savlađivanje otpora kretanja vozila na ravnom putu preseče sa krivom snage motora u polju gde su obrtaji malo iznad obrtaja u kome motor postiže maksimalnu snagu (npr. ako je max snaga motora na 5400o/min, onda se prenosnik "štima" da se max brzina ostvari na 5600o/min npr.) ... ovo se odnosi na vozila za svakodnevnu upotrebu... tjuniranjem se između ostalog postiže povećanje obrtnog momenta što se odražava na povećanje snage... znači postoji više raspoložive snage za savlađivanje otpora inercije- boja ubrzanja vozila i /ili otpora savlađivanja uspona i /ili tereta kamp-prikolice ))... povećava se i maksimalna brzina ako ostane "stari prenosnik" jer motor na tim krajnjim obrtajima ima veću snagu (zbog većeg momenta) i pored većeg pada snage u još višim obrtajima opet će je imati više od standradnog motora ... ko nije zadovoljan time može da se igra i prenosom (najčešće tanjirastokonusnim zupčastim parom diferencijala)... malo će izgubiti na ubrzanju a malo će dobiti na maksimalnoj brzini..
pa ko šta voli nek izvoli
[ goat @ 01.02.2009. 11:29 ] @
da popovicvl..
možeš da dobiješ solidno poboljšanje max brzine čipovanjem kod vozila kojima je posledjni stepen prenosa za "krstarenje" a predposlednji za max brzinu.. posle čipovanja u krstarećem stepenu prenosa ćeš imati max brzinu
poz
[ popovicvl @ 01.02.2009. 11:37 ] @
Citat: goat: da popovicvl..
možeš da dobiješ solidno poboljšanje max brzine čipovanjem kod vozila kojima je posledjni stepen prenosa za "krstarenje" a predposlednji za max brzinu.. posle čipovanja u krstarećem stepenu prenosa ćeš imati max brzinu
poz
...i u prve cetiri cu imati jos bolje ubrzanje (naravno i u petoj).Zato mi se vise dopadaju ovako nastimani menjaci.
[ goat @ 01.02.2009. 12:17 ] @
paaaaaaa.... imaju kapaciteta....
[ Zarko Silic @ 01.02.2009. 12:43 ] @
1. Citat: Nebojsa Milanovic: Pošto su prenosi na VW modelima kratki, bez obzira na linearno povećanje snage, motor u max. brzini ulazi u previsok broj obrtaja i snaga mu zbog toga naglo pada.
Ovo sam ti vec jednom objasnio i molim te nemoj vise da potezes pitanje menjaca. Tvoje shvatanje menjaca nije ono sto je realno vezano za prenosne odnose (da ne kazem da nema veze s mozgom ), ali ajd ovako, mozda ce napokon upaliti.
I "dugi" i "kratki" stepeni tj poslednji stepeni prenosa su predugi da bi se mogla ostvariti brzina iole bliska teoretskoj maximalnoj brzini.
To sto ti mislis da duzi stepen prenosa ide brze, to je netacno. Da bi se tako nesto ostvarilo na primer kod Fiata, snaga bi trebala da bude najmanje duplo veca, a ne 20 do 30% sto bi se eventulno tuningom postiglo.
Brze ide bolje proracunati menjac, a ne duzi
2. Ogranjcenje brzine na pojedinim vozilima nije vezano samo za menjac ili tacnije uopste nije vezano za menjac. Na Vmax uticu sasvim drugi parametri.
3. Sto se VWa tice. Bas se kod njega, prilikom tunovanja, i desava najvise povecanje Vmax, ali to nije namera tunovanja (proizvodjaca softa) vec je to kolateralna steta (ili korist nazovi; kako hoces).
Kod drugih proizvodjaca je manji dobitak na maximalnoj brzini.
[ Nebojsa Milanovic @ 01.02.2009. 12:55 ] @
Naravno da duži prenos sam po sebi ne znači veću brzinu.
Gledaj dobro šta sam rekao i ne stavljaj mi u usta ono šta nisam ;).
Rekao sam da ako je prenos tako izračunat da se regularna max. brzina postiže u režimu oko 5% manjem od max. snage - tada nakon tunovanja sigurno raste i max. brzina.
Ali ako je prenos kratak, pa se regularna max. brzina postiže u režimu npr. 6-10% većem od max. snage - tada se tunovanjem neće dobiti veća max. brzina, jer bi to onda ulazilo u opseg velikog pada momenta nakon režima max. snage.
[ Zarko Silic @ 01.02.2009. 12:57 ] @
Citat: goat: da popovicvl..
možeš da dobiješ solidno poboljšanje max brzine čipovanjem kod vozila kojima je posledjni stepen prenosa za "krstarenje" a predposlednji za max brzinu.. posle čipovanja u krstarećem stepenu prenosa ćeš imati max brzinu
poz
Moze se desiti, ali ne mora.
Citat: popovicvl:
Oktavia 2 1.6 8V koju imamo u firmi ide 190 kmh u petoj na 6000 rpm.Putovanje istim tempom je morala dva puta da stane da oladi,jer
je non stop prijavljivala "check engine".Za sto na sat mora da se promeni tri brzine.
Neki drugi problem ima ta Oktavia. Voznja sa Vmax ne sme da prouzrokuje ovako nesto.
Citat: Nebojsa Milanovic:Ali ako je prenos kratak, pa se regularna max. brzina postiže u režimu npr. 6-10% preko max. snage - tada se tunovanjem neće dobiti veća max. brzina, jer bi to onda ulazilo u opseg velikog pada momenta nakon režima max. snage.
[ Zarko Silic @ 01.02.2009. 13:00 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic: Rekao sam da ako je prenos tako izračunat da se regularna max. brzina postiže u režimu oko 5% manjem od max. snage - tada nakon tunovanja sigurno raste i max. brzina.
Takva putnicka vozila danas ne postoje i ponavljm ponovo (valda ce sad upaliti )
I "dugi" i "kratki" stepeni tj poslednji stepeni prenosa su predugi da bi se mogla ostvariti brzina iole bliska teoretskoj maximalnoj brzini.
[ Nebojsa Milanovic @ 01.02.2009. 13:07 ] @
Nije bitno da li postoje i koja su vozila sa baš takvim prenosom (siguran sam da postoje), bitan je princip, a on je potpuno jasan.
Sad vidim da si editovao pretposlednju poruku: Šta ti nije jasno u tome??
Evo ti primer: max. snaga je na 5500 rpm, a regularna max. brizina je na 6100 bez overdrajva. Da li tunovanjem raste max. brzina? Ne, ili raste vrlo malo.
Drugi primer: max. snaga je na 5500 rpm, a regularna max. brizina je na 5300 ali u overdrajvu. Da li ovde tunovanjem raste max. brzina? Da, osetno, jer će ovaj motor moći da dostigne režim max. snage (ako je dobitak veći moći će i da ode nešto preko) čime raste max. brzina.
[ Zarko Silic @ 01.02.2009. 13:14 ] @
Ako nije bitno zasto postavljas pitanje?
Danas ne postoji putnicki automobil cije su teoretska i prakticna maximalna brzina relatinno bliske. Bez obzira da li je rec o benzincu ili dizelu ili vankelu, ili parnoj lokomotivi.
[ Zarko Silic @ 01.02.2009. 13:18 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic:Evo ti primer: max. snaga je na 5500 rpm, a regularna max. brizina je na 6100 bez overdrajva. Da li tunovanjem raste max. brzina? Ne, ili raste vrlo malo.
Neso, Neso, kako je to moguce? Sta mislis?
[ Nebojsa Milanovic @ 01.02.2009. 13:20 ] @
Dva su moguća razloga za to:
1. Veliki pad snage nakon režima max. snage i uspostavljanje ravnoteže ukupnih otpora i ukupnog momenta.
2. Isključivanje sistema za ubrizgavanje (blokada).
[ Zarko Silic @ 01.02.2009. 13:30 ] @
jok
[ Zarko Silic @ 01.02.2009. 13:38 ] @
Ajd malo pomoc:
Citat: Nebojsa Milanovic:Ali ako je prenos kratak, pa se regularna max. brzina postiže u režimu npr. 6-10% preko max. snage - tada se tunovanjem neće dobiti veća max. brzina, jer bi to onda ulazilo u opseg velikog pada momenta nakon režima max. snage.
Kreni od ovog sto si napisao da je netacno.
[ Nebojsa Milanovic @ 01.02.2009. 13:38 ] @
Nije netačno, naravno...
To je slučaj pod 1. kada pumpa nije limitirajući faktor.
Pošto tuning diže momenat, ali tako da skoro ne dira raspodelu momenta, prema tome ni tačku max. snage - nakon te tačke snaga naglo pada bez obzira na tuning.
Dakle, kada se ravnoteža uspostavi, to je tačka nove max. brzine. Zbog naglog pada snage, ona je vrlo blizu svojoj prethodnoj vrednosti, onoj koja se imala bez tuninga.
[ goat @ 01.02.2009. 13:45 ] @
Citat:
goat: da popovicvl..
možeš da dobiješ solidno poboljšanje max brzine čipovanjem kod vozila kojima je posledjni stepen prenosa za "krstarenje" a predposlednji za max brzinu.. posle čipovanja u krstarećem stepenu prenosa ćeš imati max brzinu
poz
Moze se desiti, ali ne mora.
naravno @zarsilic
kada sam ovo pisao mislio sam na automobile uslovno manje snage koji ostvaruju max brzinu u opsegu gde teoriska kriva snage otpora nije suviše strma, recimo do brzine 200km/h
ruku na srce ali ja ne znam mnogo modela koji imaju poslednji stepen prenosa za ekonomičnu vožnju-krstarenje!!.... sem naše Zastave sa prvim petostepenim menjačima, činimi se i neki stari Volvoi!??..
[ Zarko Silic @ 01.02.2009. 13:52 ] @
Netacno, netacno i to mlogo.
Citat: goat: ali ja ne znam mnogo modela koji imaju poslednji stepen prenosa za ekonomičnu vožnju-krstarenje!!.... sem naše Zastave sa prvim petostepenim menjačima, činimi se i neki stari Volvoi!??..
Ima vise proizvodjaca koji takve invalidske menjace ugradjuju u svoja vozila. Obicno tome pribegavaju ako ne uspeju na "normalan" nacin resiti problem prosecne potrosnje (i buke) pa se onda hvataju za takve slamcice.
[ Nebojsa Milanovic @ 01.02.2009. 13:57 ] @
Citat: zarsilic: Netacno, netacno i to mlogo.
Pa nikako već jednom da čujemo šta je ono šta je tačno...
A to što menjač sa overdrajvom zoveš "invalidski" samo govori o tvom poimanju prenosa...A ja ponavljam da ni u kom slučaju ne bih kupio auto bez overdrajva...
[ popovicvl @ 01.02.2009. 14:34 ] @
Citat: zarsilic: Ima vise proizvodjaca koji takve invalidske menjace ugradjuju u svoja vozila. Obicno tome pribegavaju ako ne uspeju na "normalan" nacin resiti problem prosecne potrosnje (i buke) pa se onda hvataju za takve slamcice.
Inace su Fordovi Zetec motori poznati po buci i potrosnji. Benzinski motor 16V sa kompresiom 11:1 su ekonomicniji od VW 8V sa kompresijom 10:1.
[ vladd @ 01.02.2009. 14:58 ] @
U ala si nasao
Pa VW 8V je ekonomicniji jedino od V8
Ja vec sumnjam da ta napomena o "ventilima", 8V, je u stvari "ocekivana potrosnja kao kod 8 u V"
Poz
[ Zarko Silic @ 01.02.2009. 14:58 ] @
Maximalna brzina moze biti ostvarena samo pri maximalnoj snazi.
Ako nije rec o maximalnoj snazi, onda nije rec ni o maximalnoj brzini.
Ako se maximalna brzina ostvaruje u 4. stepenu prenosa na 6100 o/min onda je u tom stepenu prenosa maximalna snaga na 6100 o/min, a ne na 5500 kako vecina misli.
Ako je na primer 5. stepen tako proracunat (invalidski) da se u njemu ne moze ostvariti maximalna snaga, onda u tom stepenu prenosa vozilo ni ne moze ostvariti maximalnu brzinu.
Ista ovakva uzrocno posledicna veza moze se formulisati i prko otpora kretanja.
[ Zarko Silic @ 01.02.2009. 15:29 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic: ...A ja ponavljam da ni u kom slučaju ne bih kupio auto bez overdrajva...
To je domen psihologije a ne tehnike.
[ Nebojsa Milanovic @ 01.02.2009. 19:11 ] @
Citat: zarsilic: Ako se maximalna brzina ostvaruje u 4. stepenu prenosa na 6100 o/min onda je u tom stepenu prenosa maximalna snaga na 6100 o/min, a ne na 5500 kako vecina misli.
Prvo sam pomislio "U jbt, nije valjda da on ovo ne zna", a onda mi pade na pamet da mi ipak ne mislimo na istu stvar.
Naime, ti verovatno misliš da proizvođači često greše u navođenju obrtaja pri kome motor razvija max. snagu. To je tačno, naravno, i ja sam se sretao sa tim dosta puta.
Međutim, ja govorim da je itakako moguće, čak je često u praksi, da se max brzina nekog auta postiže na obrtajima koji su veći od onih gde taj motor zaista razvija max. snagu. To je ta situacija gde je menjač kratak.
Dakle, pošto snaga do određenih obrtaja raste, a posle naglo pada, kratak prenos ne dozvoljava da se max. brzina ostvari upravo u tački max. snage i to ja ta tipična situacija o kojoj govorim i koju ne volim.
U izboru prenosa i ukus igra određenu ulogu, ali je po meni ubedljivo najbolji prenos onaj koji u (n-1)-vom stepenu prenosa ostvaruje max. brzinu tačno u tački max. snage (ili na mrvicu većim obrtajima), a da mu n-ti stepen prenosa bude čist overdrajv.
[ goat @ 01.02.2009. 21:08 ] @
Citat: zarsilic: Maximalna brzina moze biti ostvarena samo pri maximalnoj snazi.
Ako nije rec o maximalnoj snazi, onda nije rec ni o maximalnoj brzini.
Ako se maximalna brzina ostvaruje u 4. stepenu prenosa na 6100 o/min onda je u tom stepenu prenosa maximalna snaga na 6100 o/min, a ne na 5500 kako vecina misli.
.
obično se ide malo iznad obrtaja na max. snazi.. prvo zbog rezerve snage motora za ubrzanje i /ili savlađivanje uspona, ali ide se 2-3% veće obrtaje.. ipak između 5500 i 6100 je malo veća razlika , a i na kraju kriva snage u max režimu je relativno zaravnjena pa se ima prostora za korekciju gde se malom promenom broja obrtaja vrlo malo menja snaga... još ako se radi o motorima sa 4 ventila po cilindru kod kojih ima manji pad snage u odnosu na dvoventilske....
hahahahhaha... "invalidski".. dobar naziv za menjače kojima se tamo osamdesetih prošlog veka pokušavalo postići magična potrošnja od 5.5L/100km pri brzini od 90km/h sa bukom manjom od mlaznjaka...
[ Nebojsa Milanovic @ 01.02.2009. 21:53 ] @
Ako ste pratili druge teme, spomenuo sam da sam vozio Hondu Civic iz 80-tih kojoj je treća direktna, a i četvrta i peta su overdrajv. To je previše, naravno, naročito što ih je ukupno samo pet.
Međutim, danas, kada sve češće ima ukupno šest stepeni prenosa - jedan bi morao da bude čist overdrajv.
[ goat @ 01.02.2009. 22:34 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic: Ako ste pratili druge teme, spomenuo sam da sam vozio Hondu Civic iz 80-tih kojoj je treća direktna, a i četvrta i peta su overdrajv. To je previše, naravno, naročito što ih je ukupno samo pet.
Nebojša
neki menjači su izvedeni tako da jedan stepen prenosa od njih više bude direktan, što znači da se snaga u menjaču ne prenosi preko zupčanika tj. ne vrši se redukcija niti multiplikacija, odnosno slučaj kada je spojničko vratilo putem kandžaste spojnice direkno povezano sa izlaznim vratilom menjača.. rezultat je nešto manji gubitak u mehanizmu prenosnika od motora ka točkovima pogonskim (na svakom paru spergnutih zupčanika gubi se cca 0,5-1% snage)... neki konstruktori su takav prenos koristili za brzine-stepen prenosa kojim se postiže maksimalna brzina (uglavnom četvorobrzinski menjači), a neki zbog raspoloživog konstrukcionog prostora su bili prinuđeni da rade nešto drugo (slučaj honde koja ima pogon na prenje točkove i kojoj ne možeš da štimaš prenosni odnos diferencijala, čija veličina zavisi od prenosnog odnosa i slučaj jedne lade 1200 na kojoj pozadi imaš mesta da ugradiš zadnji most nekog Zil-a....
samo peta može biti overdrajv (i to kod loših konstruktora i tehnologa)
[ Nebojsa Milanovic @ 01.02.2009. 22:40 ] @
Nisam siguran da si me razumeo kada kažem da je ovoj Hondi treća direktna.
To znači da u njoj postiže max. brzinu i to oko režima max. snage, a i u IV i u V može manje, naravno sa mnogo manje obrtaja.
[ vladd @ 01.02.2009. 23:59 ] @
Jako puno zavisi da li je poslednja brzina namenjena za krstarenje i stednju, ili se nalazi na snaznom motoru i ima odnos 0.9 : 1, sto je "direktnije" od jedinice, a ipak nije "overdrajv, sa 0.8:1
Za putnicka vozila vazi jedna a za jurcanje druga "filozofija".
Inace, nemam srca da motor svog auta isterujem na 6000, spoznao sam da to uvek kosta :).
Poz.
[ goat @ 02.02.2009. 06:46 ] @
Za Honde kao automobile na početku svog postojanja, može se reći da su bile egzotične.... sporske mašine male kubikaže koje su se obrtale u vrtoglavim režimima tamo preko 6500o/min da bi postigle mah snagu u odnosu na nekog npr. opela čiji se motor okretao recimo max na 4800o/min.... nekako tu vidim razlog hondinog egzotičnog petobrzinskog menjača sa trećim stepenom za postizanje max brzine i smanjenja troškova proizvođača koji bi bio dužan da uz automobil isporučuje antifone kao osnovnu opremu
[ Zarko Silic @ 02.02.2009. 14:02 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic: Prvo sam pomislio "U jbt, nije valjda da on ovo ne zna", a onda mi pade na pamet da mi ipak ne mislimo na istu stvar.
Ne znam na sta ti mislis. Ja mislim da ne mislis ni na sta.
Ako motor (automobil) ne moze da ispolji ili realizuje maximalnu snagu u poslednjem stepenu prenosa onda je menjac lose projektovan.
Ako se tebi svidja da u poslednjem stepenu prenosa vozis njanjav auto koji iskoriscava 70% predvidjene snage, onda to nije povezano sa tehnikom vec mentalnom strukturom osobe koja auto vozi.
Maximalna brzina se ostvaruje SAMO SA MAXIMALNOM SNAGOM.
Ostavte se i dijagrama i NETa.
[ Zarko Silic @ 02.02.2009. 14:15 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic: Nisam siguran da si me razumeo kada kažem da je ovoj Hondi treća direktna.
To znači da u njoj postiže max. brzinu i to oko režima max. snage, a i u IV i u V može manje, naravno sa mnogo manje obrtaja.
Direktna je onaj stepen prenosa gde je prenosni odnos 1 ili priblizno jedinici.
Prenosni odnos moze biti i manji i veci od 1. (misli se na poslednji stepen prenosa u okviru menjaca), a kakav ce on biti zavisi od:
Karakteristike morora;
Potrebe vozila;
Znanja i iskustva projektanta. (proizvodjaca).
Naravno postoje i druge barijere tipa zakonskog ogranicenja, tehnoloske mogucnosti i sl.
[ Zarko Silic @ 02.02.2009. 14:22 ] @
Citat: goat: obično se ide malo iznad obrtaja na max. snazi.. prvo zbog rezerve snage motora za ubrzanje i /ili savlađivanje uspona, ali ide se 2-3% veće obrtaje..
Broj obrtaja pri kome odredjeni motor ispoljava maximalnu snagu je aproksimativan sa izrazenim devijacijama te je procentualni ili koeficijentalni parametar pri proracunu neminovan.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 02.02.2009. u 15:39 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 02.02.2009. 14:27 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic: Ako ste pratili druge teme, spomenuo sam da sam vozio Hondu Civic iz 80-tih kojoj je treća direktna, a i četvrta i peta su overdrajv. To je previše, naravno, naročito što ih je ukupno samo pet.
Međutim, danas, kada sve češće ima ukupno šest stepeni prenosa - jedan bi morao da bude čist overdrajv.
Meni to govori nesto drugo.
Da su u Hondi uspeli postici zahtevane performase sa "krstenim" menjacem, ne bi se upustali u ovakve "vratolomije".
[ goat @ 02.02.2009. 15:13 ] @
direktan stepen prenosa ima prenosni odnos 1 i samo JEDAN (1,00000000000000000)... ne postoji manje ili više direktan... ako je 0.99999 onda je multiplikacija (ma koliko bila mala), a 1.000001 je redukcija.... inače direktni stepeni prenosa su "krasili" retardirane menjače vozila koja su aerodinamikom bila podudarna kontejnerima.... kod takvih menjača ostali stepeni prenosa su išli preko dva zupčasta para!!, a zlatni direkt direktno sa motora na diferencijal.... posle male evolucije stvari su se izmenile...
i još razmišljam o Hondinom 5-obrzincu sa terćom direktnom kojom doseže max brzinu???? ili je po serdi greška u tekstu ili je konstruktor izvršio harakiri?
[ Zarko Silic @ 02.02.2009. 15:22 ] @
Naravno. Teoretski je to svakao "1".
Ovi stari Japanci su prepuni bisera. Nekad sam vozio Mitsubichi (80ih) sa nekom dodatnom rucicom menjaca (mala rucica kao gas kod Fergusona) za medjustepene. Nesto slicno kao kod autobusa. Kako to radi znaju samo oni.
Zanimacija.
[ vladd @ 02.02.2009. 17:45 ] @
Citat: goat: direktan stepen prenosa ima prenosni odnos 1 i samo JEDAN (1,00000000000000000)... ne postoji manje ili više direktan... ako je 0.99999 onda je multiplikacija (ma koliko bila mala), a 1.000001 je redukcija.... inače direktni stepeni prenosa su "krasili" retardirane menjače vozila koja su aerodinamikom bila podudarna kontejnerima.... kod takvih menjača ostali stepeni prenosa su išli preko dva zupčasta para!!, a zlatni direkt direktno sa motora na diferencijal.... posle male evolucije stvari su se izmenile...
i još razmišljam o Hondinom 5-obrzincu sa terćom direktnom kojom doseže max brzinu???? ili je po serdi greška u tekstu ili je konstruktor izvršio harakiri?
JA razumem ovako histericnu preciznost, sretao sam inzenjere koji su trazili tolerancuju 0 i apsolutno tacnu meru.
Prenosni odnos NIKADA nije 1, uvek se koriste benefiti ili reduktora ili multipliktora
Shvati to goat kao asimptotu kojoj se tezi ali se NE KORISTI, inzenjerski nije korektno, ostavlja se sloboda adaptiranja menjaca prema motoru i prema ostatku prenosa.
Prenos u brzini 1:1 je uludo trosenje zupcanika, bez iskoriscenja nekih povoljnosti koje pruzaju ostali sklopovi, motor, diferencijal..
U krajnjoj liniji kompletna redukcija je, recimo od 2,5(ili manje) pa do 4 ili vise, zavisno od svih parametara vozila.
Tako da je 0.9 priblizniji direktnom prenosu nego 0.8, bilo to da se nekome svidja ili ne, nije kosmicki precizno, ali je tako
Poz.
[ Nebojsa Milanovic @ 02.02.2009. 20:05 ] @
goat, što se tiče Civica kojeg sam pomenuo, nije greška u tekstu, naravno, vozio sam taj auto, a i negde u podrumu imam njegov AutoMotor und sport test. Tako je kao što sam napisao, i mene je to bilo iznenadilo.
Što se tiče definicija oko direktnog prenosa tu se svi slažemo, a i jasno je, što reče vladd, da on nikada nije tačno 1. U praksi, direktan prenos se naziva onaj kojim se ostvaruje max. brzima na obrtajima jednakim ili višim od onih gde se razvija max. snaga.
Međutim, sve vreme razmišljam o jednoj stvari:
Citat: zarsilic: Ako se tebi svidja da u poslednjem stepenu prenosa vozis njanjav auto koji iskoriscava 70% predvidjene snage, onda to nije povezano sa tehnikom vec mentalnom strukturom osobe koja auto vozi.
Ovo je meni nezamislivo, da li sam ja lud što ne mogu da zamislim savremen, jak i brz auto bez overdrajva?
Imao sam desetak auta u životu i svaki je imao overdrajv, počev od prvenca Yuga 65 GVX, pa na dalje...
Voziti savremen auto po autoputu, često i van njega, u bilo čemu što nije overdrajv meni je ravno vožnji u taljigama...To sam prvi put osetio još kao osnovac vozeći ćaletov auto sa 4 brzine, a već sa pomenutim Jugom sam uživao u overdrajvu.
Ali da ne bi bio preveliki off u ovoj temi, o tome otvorih novu:
http://www.elitemadzone.org/t353476-0#2187323
[ goat @ 02.02.2009. 20:24 ] @
daa preterao sam! ... u proračunima se dozvoljavaju aproksimacije tako da se ne pravi greška veća od 5%... a za ove decimale je kriva moja profesorka mašinskih elemenata.. tražila je tačnost do 5-te decimale ....
šalu na stranu... poenta sa prenosnim odnosom 1:1 je u tome da on ne ide preko zupčastog para, već preko kandžaste spojke između dva vratila, i ako zanemarimo dinamiku prenosa (elastične deformacije kandži i vratila) prenosni odnos je uistinu 1 sa tačnošću od 5 decimala.... prenos preko dva zupčanika nikada se ne radi da bude 1 ili uopšte izričito se izbegava da prenosni odnos uopšte bude ceo broj.. ali to je druga priča zbog čega... mada ima izuzetaka.... recimo kod nekih starih motora kojima se pogoni bregasto vratilo putem zupčanika....
u današnjim menjačima obično je 1,2,3 stepen prenosa redukcija a 4,5, (6) multiplikacija.. naravno za mehaničke menjače, mada nije pravilo... takva konfiguracija obezbeđuje najoptimalniju veličinu menjača (a traži se što manji i lakši, a da se ne zakine na robusnosti-trajnosti)...opet kažem nije pravilo.. pa i moja buđava peglica u 4 stepenu ima multiplikaciju, a šaltam je sa međugasom kao "dajc-a" da ne pogubim one kotrljiće ... ...
poz
[Ovu poruku je menjao goat dana 02.02.2009. u 21:34 GMT+1]
[ vladd @ 02.02.2009. 23:47 ] @
Ja ne volim ove nove menjace, ja sam pre za neki zastareli
http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1
A i prenosni odnos mu je po 15-20%, pitam se zasto, da nije tajna u ekonomicnom motoricu
A da imam peglonija ugradio bih mu ovaj par, pa sta bude
http://cgi.ebay.co.uk/BMW-WILL...90104?IMSfp=TL090104114001r396
Poz.
[ Zarko Silic @ 03.02.2009. 13:05 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic: Ovo je meni nezamislivo, da li sam ja lud što ne mogu da zamislim savremen, jak i brz auto bez overdrajva?
Milanovicu, Milanovicu,
a koji to savremeni auto nema overdrajv?
Mislim da se ovde brkaju pojmovi i to ne samo kad je u pitanju overdrajv. Malo je cudno, da i osobe tehnicke naobrazbe isto tako brkaju pojmove.
Eh, tako ti je to kad se uhvatite, sad vec visedecenijske, alvirovske terminologije.
Tehnicki overdrajv je vrlo precizno definisan pojam za razliku od novinarskog overdrajva koji, nit je precizno definisan, nit se koristi tamo gde mu je mesto, nit onaj ko ga koristi zna o cemu prica, nit ja (hm, ja) znam sta se takvim pojmom zeli reci.
I ponavljam po vec ko zna koji put. SAMO PRAVILNO PRORACUNAT MENJAC JE DOBAR MENJAC.
[ vladd @ 03.02.2009. 13:13 ] @
Citat: zarsilic: SAMO PRAVILNO PRORACUNAT MENJAC JE DOBAR MENJAC.
Nesporno, usaglasen sa motorom, diferencijalom, tezinom i namenom vozila. Da ne kazem konstruktorskoj zamisli namene vozila.
Poz.
[ Nebojsa Milanovic @ 03.02.2009. 13:38 ] @
Citat: zarsilic: SAMO PRAVILNO PRORACUNAT MENJAC JE DOBAR MENJAC.
Nikad nisi rekao šta je to što ti zoveš pravilno proračunat menjač...
Samo nemoj da pominješ one kratke ala VW, i to bez overdrajva, jer oni sigurno nisu dobro proračunati...
I ne pričamo o tehničkom overdrajvu, njega smo definisali, nego o praktičnom...
Ali nemojmo više o tome u ovoj temi, postoji posebna tema za to...
[ etjen @ 03.02.2009. 14:31 ] @
Citat: zarsilic: Naravno. Teoretski je to svakao "1".
Ovi stari Japanci su prepuni bisera. Nekad sam vozio Mitsubichi (80ih) sa nekom dodatnom rucicom menjaca (mala rucica kao gas kod Fergusona) za medjustepene. Nesto slicno kao kod autobusa. Kako to radi znaju samo oni.
Zanimacija.
he, he, @zarsilicu da nisi slucajno vozio Mitsubishi Cordiu?!? Na njoj se pali zvezdica na komandnoj tabli kada prebacis tu polugu na gore (kraci stepeni prenosa). Inace menjac je imao 4 brzine! (ili 8 zavisi kako gledas)
[ Zarko Silic @ 03.02.2009. 16:00 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic: Nikad nisi rekao šta je to što ti zoveš pravilno proračunat menjač...
Samo nemoj da pominješ one kratke ala VW, i to bez overdrajva, jer oni sigurno nisu dobro proračunati...
I ne pričamo o tehničkom overdrajvu, njega smo definisali, nego o praktičnom...
Ali nemojmo više o tome u ovoj temi, postoji posebna tema za to...
Diskusija o "prakticnom overdrajvu" je ista kao o slatkim kruskama. Nikad ne znas koliko je to nekom slatko ili manje slatko.
Definicija je samo jedna. Ako za nesto postoji vise od jedne definicije onda se smatra da definicija ne postoji.
Overdrajv poseduje SAMO JEDNU.
Postoji overdrajv;
Postoje precizni podaci o menjacu i
postoje nestrucni novenarski komentari.
Cetvrto nema.
A to sta neko misli da je overdrajv, je sasvim nesto drugo.
Citat: etjen: he, he, @zarsilicu da nisi slucajno vozio Mitsubishi Cordiu?!? :) Na njoj se pali zvezdica na komandnoj tabli kada prebacis tu polugu na gore (kraci stepeni prenosa). Inace menjac je imao 4 brzine! (ili 8 :) zavisi kako gledas)
Da to je taj. I to u onoj pop zlatnoj boji . Desna ruka vecito nesto radi. Nema sanse da zadremas.
[ etjen @ 03.02.2009. 22:36 ] @
sjajno :))) Mislio sam da sam bio bezmalo jedini :). Moj je bio crveni, sa usisnikom za vazduh kao u Mad Max-u. Nekad bio sa turbinom, ali mu je onda radjena generalna i pritom skinuta turbina, jer je tada remont iste kostao koliko i generalna :))) Cini mi se da je bio 1.6ccm
[ Nebojsa Milanovic @ 04.02.2009. 11:37 ] @
Uvek bih menjao nemačke četvorobrzinske, pa i petobrzinske menjače za taj sa reduktorom.
Kao pravi ljubitelj vožnje, volim da imam što više, a ne što manje prenosnih odnosa na raspolaganju.
Taj od ukupno osam bi mi bio sasvim potaman.
Kada bi i sada mogao da se dobije reduktor, doplatio bih ga. Što više prenosa na raspolaganju - to bolje.
[ goat @ 04.02.2009. 11:47 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic: Uvek bih menjao nemačke četvorobrzinske, pa i petobrzinske menjače za taj sa reduktorom.
Kao pravi ljubitelj vožnje, volim da imam što više, a ne što manje prenosnih odnosa na raspolaganju.
Taj od ukupno osam bi mi bio sasvim potaman.
Kada bi i sada mogao da se dobije reduktor, doplatio bih ga. Što više prenosa na raspolaganju - to bolje.
ti bi "kanda" voleo varijator?.... heheheh.. nabaviš neki skuter pa se oduševljavaš..
[ Zarko Silic @ 04.02.2009. 12:05 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic: Uvek bih menjao nemačke četvorobrzinske, pa i petobrzinske menjače za taj sa reduktorom.
Kao pravi ljubitelj vožnje, volim da imam što više, a ne što manje prenosnih odnosa na raspolaganju.
Taj od ukupno osam bi mi bio sasvim potaman.
Kada bi i sada mogao da se dobije reduktor, doplatio bih ga. Što više prenosa na raspolaganju - to bolje.
Nisam ni sumnjao u ovo. Neki ljudi uzivaju u mucenju.
Citat: goat: ti bi "kanda" voleo varijator?.... heheheh.. nabaviš neki skuter pa se oduševljavaš.. :)
To postoji. Po meni je to i jednostavnije i bolje resenje od ovod ovde Renoovog. Fiat ga plasira pod nazivom Selekta a korene vuce od Daffovog variomatika samo sto su ga malo bolje skockali.
Ima samo jedan problem: nema rucicu pa nas Nasa nema s cim da se igra. .
P.S. Neso druze mnogo me zabrinjavas u poslednje vreme. Izvini.
Kako moze nekom da se svidja auto sa 8 rzina. Meni je i 6 previse.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.02.2009. u 13:27 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 04.02.2009. 12:48 ] @
Nije to 8 brzina, nego 4 sa mogućnošću odabira krajnjeg prenosa u dve varijante, kraća i duža.
Sasvim lepo bi mi legao taj menjač: kada hoću tečnu i udobnu vožnju po boljem putu ili autoputu - uzmem dužu varijantu, a kada želim oštriju vožnju po krivinama ili usponima - odaberem kraću.
Inače, slažem se da je jedan dobro proračunat menjač sa 6 brzina od kojih je jedna overdrajv, sasvim dovoljan.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|