[ basic10 @ 19.01.2009. 20:42 ] @
Zdravo
Radi se o Mercedesovom motoru OM 636 iz godine 1970
Problem je sljedeći
Mjesa vodu u ulje.Dakle nakon 10minutnog rada na ulje postane sivo.A netroši vodu
Skino sam glavu i odradio je i ispitana je i novi dihtung unačen i opet se isto dešava.
Sada sam malo čito po netu inašo sam nešto zamnljivo


Dali je ovo moguće.

Ako su oštečeni ležajevi na radilici ili čak ako su neke karike zaljepile dali onda motor može proizvoditi kondes i tako se stvari voda u ulju.
[ vladd @ 19.01.2009. 21:45 ] @
"Majonez", ili samo stvaranje emulzije (sivo ulje), se desava kada se pravi vakuum u karteru, intenzivan, tako da je verzija sa zapecenim karikama samo deo uzroka, moguc ali neobavezan a losi lezajevi nisu. I dobre karike mogu da naprave "mayo".

Odzracivanje kartera je sporno, to se obicno radi preko nekog kanala, zvona sa filterom, ili prostom crevom prema usisnom filteru..

Posto je to "marine" motor(cini mi se), moguce je da je nesto specificnije uradjena oduska, pa bi trebalo locirati mesto zagusenja.

Ako se na dnu kartera nalazi malo vode, intenzivne promene pritiska ispod klipova, napravice emulziju za par minuta. To mi je verovatnije nego da se "iscedi" poveca kolicina vlage iz vazduha.

Poz.
[ basic10 @ 19.01.2009. 22:00 ] @
Sivo ulje je u piatnju i jeste marine motor ali je ovaj fabrički ugrađen u viljuškar Steinbock

Sa desne strane motora imam tkz uberlauf crijevo koje izlazi iz bloka preko nekog alu kučišta pričvrščen na jednom šarafu,i crevo ide prema dole(nije nigdje priključeno)i iz njega isto malo curka sivog ulja.(u manjim količinama)
A evo na slici se vidi za desne strane(desna slika) gdje je dinama taj tkz uberlauf (slika nije mog motora ali je to taj motor samo sto kod mene dodavanje gasa ide preko boš pumpe a ovdje je na usisnoj grani)
Nisam neki majstor možeš li mi molim te malo bolje objasniti p0stupak ozračivanja(ako je moguče) i kako nači mjesto zagušenja na koji način to potražiti.
Ima neki pdf file sa slikama i reparatuhandbuch,werstatthandbuch pa ako malo pomaže staviću na RS da se može download

[ basic10 @ 19.01.2009. 22:06 ] @
Zaboravio sam dodati kada se motor ugrije na radnu temperaturu 90tak stepeni i tako radi 15tak minuta onda se ugasi i nemogu da ga upalim, a nije pregrejan.
[ vladd @ 20.01.2009. 01:15 ] @
Jedino ovo

http://www.blackmarketantiques...esel-om-636-om-621-p-3916.html

To lonce iza diname bi trebalo skinuti i dobro isprati. Negde po netu postoji breather pipe za desetak dolara..

To sto se zagrejan ugasi a deluje da nije pregrejan, jeste zanimljivo pitanje. To je veoma matora koncepcija sa pretkomorama, i sve je dosta robustno. Mozda ce trebati malo vise provera.

Mozda bi ipak trebao da proveris kompresije, na svim cilindrima, i pumpa visokog pritiska da se nasteluje, i pritisak i trenutak brizganja.

Da li je pumpa za gorivo ispravna? Da nije otvarana pa lose sastavljena?
Da li je motor radio, pa se pokvario, ili nije radio neko vreme, pa se pokusalo startovanje?

Poz.

P.S
Spomenuta losa ventilacija radilice-kartera, moze da pravi slicne simptome, ptrobaj da skines doticno lonce



[Ovu poruku je menjao vladd dana 20.01.2009. u 02:44 GMT+1]
[ basic10 @ 20.01.2009. 11:25 ] @
Pumpa bi trebala biti ok i paljeni se kod njega ne moze poremetiti jer ide preko zubcanika tako da ne moze da preskoci a niko nije to diro dok je dok je kod mene par godina i radio je dobro sve eto dok nisam vidio sivo ulje na sipci.

on upali normalno skinut cu ovo limenu kuciste da vidm sta ima u njemu.
[ vladd @ 20.01.2009. 12:27 ] @
Nije moje da preporucujem, drugacije se ljudi odnose prema motorima.

Ja, kao obozavalac, narocito starih i robustnih motora, mogu da kazem sta bih uradio.

Taj motor je, koncepcijski star 50 i vise godina. I ne treba mu zameriti potrosnju oko 4L na sat

Ocistio bih mu tu odusku, zamenio ulje za neko dobro, trenutno postojece ulje, za radne masine, i ekvivalentne dizele, i onda probao kako radi.

Pogotovo sto je motor vredan i pouzdan, i dalje je aktuelan i postoje i delovi i ramontovani polovni motori. U nekim luksuznim jahtama i dalje sluzi kao pomocni motor, pored cudovista od 1000ks.

Jedan "dragulj" medju dizelima.

Poz.
[ basic10 @ 20.01.2009. 21:51 ] @
Danas sam probusio rupu na poklopcu glave motora 8mm i stavio crevo koje sam prikopcao na usisnu granu tako da kada motor radi usisava taj kondens i gle cuda ulje jos nije postalo sivo a radio je dosta.
međutim stvorio mi se nvi problem
Nakon rada oko pola sata ugasio je se kao da mu nestaje goriva i ja odvrne crevo visok pritiska sa prve i druge dizne i zaverglam kada ono tamo nista ne baca goriva i odvrenem ova druga dva creve viskog pritiska tamo mi baca gorivo, a na prva dva ne baca izgleda da nesto nije uredu sa bos pumpom.u međuvremenu se smrklo pa sam ostavio pa cu sutra da vidim dalje.
Problem ce mi biti skinuti tu pumpu jer nikada nisam radio ovakav motor jos je prenos preko zubcanika, koce posle nastelovati paljenje.....

pozz
[ vladd @ 20.01.2009. 22:56 ] @
Nemoj da izupcujes pumpu, to se nece vratiti na pravo bez tehnickog uputstvam, a jos su i ekscentri porblematicni.

Ima na ovoj strani opis, pa vidi, mozda je samo vazdusni cep, sto voli dizele da zaglavi, narocito kada ponestane goriva..

http://west4x4.demonweb.co.uk/OM636/index.html


Poz.
[ basic10 @ 21.01.2009. 15:10 ] @
gotovo ja sam je vec skino, imaju oznake koje se ja mislim lako opet ustimaju,(valjda) i dizne sam skino pa sam odnio bos majstoru da vidi sve to i 3 grijača mi nerade moram i to kupiti
Za par dana ce pumpa biti gotova pa cemo smontirati pa vidjeti

ZAboravi da pitam
na ovom linku http://west4x4.demonweb.co.uk/OM636/marine.html
sto si mi dao ova slika ovog motora,pa gledam a nevidim tacno gdje ovdje ide ovo crijevo od uberlaufa(molim te pogledaj i ti)

[Ovu poruku je menjao basic10 dana 21.01.2009. u 16:25 GMT+1]
[ vladd @ 21.01.2009. 21:41 ] @
Malo modernija i bas za camac verzija. Nalazi se na istom mestu, samo zakrenuta kutija, ofarbana, izmedju meraca ulja i automata alnasera.
I crevo je fleksibilno, posle "lonceta" i ide negde nagore, mozda u filter vazduha.

Poz.
[ basic10 @ 21.01.2009. 23:20 ] @
Trebo bi ja fino kod tokara napravit na usisu jednu rupu i isto ovako dovesti ovo uberlaufcrijevo da ga motor usisava.

Čitajući po netu tek sam se sada zabrino kako cu nastelovati paljenje kada mi pumpa bude gotova.
Na ovo sajtu http://www.motoren.ath.cx/menus/mercedes.html
sam naso repair manual i svasta nesto korisno od ovog motora međutim ne znam bas najbolje jezik pa tako da sam samo to nagrubo pregledo(slike) :)
Vidjecemo kada dodje pumpa ako se bude napravila pa cemo raditi dalje nama mi druge.Moram nekako završit(šta je reč moram, trebo bi pa...)

Zubčanik koji pokreče pumpu(tj bregasta osovina) ima na sebi jednu oznaku tj,tačku na jenom zubu i ta se tačka našima između dva zuba koji se nalaze na zubčaniku od pumpe i tada sam pogledao gde se nalazi onaj klip pumpe na prvom cilindru.Bio je na pola puta prema gore.nije baš na pola jedno 1/3 puta otprilike
Kada sam onda odvrno šarafe i pumpu izvadio vani na pumpi je bio drugi zubčanik (mali 3cm promjera)koji se preko osovinice kačio na ovaj veliki glavni zubčanik.
I na tom malom zubčaniku ima crta i na pumpi isto ima crta koji se bas u 2 milimetra nisu slagale(dali je se pomjerilo kada sam vadio ili treba tako da bude ne znam)

Sad mislim da bi trebalo kada budem to sve vraco na jesto gdje je i bilo da nastimam ovu oznaku na pumpi na malom zubcaniku i da je onda ugadim i onda ovaj velik zubcanik uklopiti na one tacke.
Malo cu probati crtez da napravim pa cu postavit sliku malo sam ja ovo zakomplikovo izgleda.

pozz
[ basic10 @ 22.01.2009. 19:25 ] @
[ vladd @ 23.01.2009. 00:29 ] @
Kolko sam video iz uputstva, imaju neki alat za fiksiranje pumpe (str 38, slika na str,39) koi se skida posle montaze pumpe.

Bice tu da treba treca i cetvrta ruka za drzanje.

U krajnjoj liniji, moze nesto da se zbudzi, nalik na "installation gauge", samo treba videti oslonce i dimenzije.

Poz.
[ basic10 @ 23.01.2009. 16:54 ] @
Videcemo kada pumpa bude gotova pa cu probati onako kako sam si zamislio,
Mozes li molim te nesto pojasniti posto vidim da imas dosta iskustva

Osnovna stvar a ja je bas najbolje ne znam.

Na svom golfu 1, 1.6 dizel uzubljujem sljedecim postupkom
Radilica na OT
Pumpa tacno na oznaku i bregasta tacno na oznaku i motor radi i pali.

Sad na ovom motoru.
Radilica na OT oznaku
Pumpa i bregasta i sto tacno na oznaku isto bi motor trebo da radi normalno.

Eh sad na ovom motoru ne znam tacno gdje je OT posto nemogu da skinem poklopac zubcanika jer je motor jos u stroju.(nije izvadjen)
Kako sada da nadjem OT tacno preko zice ili neceg da stavim kroz rupu gdje se dizna zavrce.
Dali je OT tacno kada klip dosegne GMT ili malo prije.
Kada je pumpa na oznakama dali PRVI klip treba tada da bude u GMT ili malo prije GMT (gornjamrtva tačka) ovo mi nikada bas nije bilo najjasnije

Jos nesto da dodam.Kada sam sada skino pumpu, radilica i bregasta se nisu iz zubuli i motor nisam okreto nikako, stoji isto onako kako sam izvadio pumpu i primetio sam da prvi klip nije u GMT vec malo prije otprilike pola centimentra
Vidio sam u onim upustvima isto tako neki stepeni 25,28,32 se spominju za stimanje paljenja,Šta to znaći.

Zabrino sam se za ovaj motor skroz me unistava a nemam koga da mi ovo radi,Iskreno sramota me sto sumnjam da ne znam ubaciti pumpu i uzubiti ovako prost motor(klasika)

pozz
[ vladd @ 23.01.2009. 21:31 ] @
Nemam dosta, imam neko iskustvo.

Na strani 40 malo si pogresili. Posto sa strane zamajca motor se okrece ulevo, prvo sledi FB, brizganje goriva, pa OT. Motor ima pretkomoru, pa ima "predubrizgavanje", 7-8 zubaca ranije, ako je tacna slika, i doticnih 20-ak stepeni.

Klip treba da je pre GMT, tih nekoliko zubaca (da ne bi skidao motor i gledao crte).

Poz.
[ basic10 @ 24.01.2009. 22:06 ] @
Kada je pumpa i bregasta tacno na oznakam, radilica bi trebala biti prije GMT-e bar koliko sam ja to kapiro.
Pumpa je gotova danas ali nisam imo vremena da je preuzmem sutra ili prekosutra idem po nju. pacemo vidjeti.
[ basic10 @ 26.01.2009. 19:24 ] @
Pumpa dizne i grijači su stigli.Sutra cemo sa božijom pomoči probati ovo ubaciti kako treba.

pozz
[ basic10 @ 27.01.2009. 21:00 ] @
Zdravo
Evo i mene da javim rezultate
KAda sam podigao pumpu i dizne majstor mi je rekao da je pumpa 100% dobra i nastelovana međutim dizne su dosta istrosene ali mogu da rade a nove nema da mi proda niti je ikad dosad vidio ovakve.
I danas sam ubacio sve to na motor, nastelovo sam onako kako sam i mislio malo pre GMT-e i ozracio sam rucno sve do dizni i ugrijo ca 20sekundi i odmah motor upali.(kao nikad dosad)
Nisam bio ni usisnu i izduvna granu montiro onako reko samo da vidim dali ce upaliti i kako ce da upali i ako upali :)
Iz izduvne grane je izlazio malo crni dim( po meni je to ok) i iskre/varnice ali je motor imao snagu kada se gas da super dobru.
I radio jedno 10tak minuta i ja ugasim reko da smontiram ostatak.Prilikom drugog paljenja motor jedva da je upalio i pusio je extremno bijeli dim odvrto sam crijeva dizne jednu poo jednu i vidjeh da na prvoj motor uopste ne reaguje kada sam odvrno crijevo viskog pritiska ima gorivo izbaciva ali ne reaguje na to sto sam prekino dotok goriva,vjerovatno je ta dizna zablokitala ili sta vec.
Na drugoj i trecoj kada odvrnem hoce odmah da se ugasi a na cetvrtoj ko nekad i hoce da radi i nece.
U međuvremenu i prođe dan mrak nasstupi na snagu i tako ja to sve ostavi do sutra.(napolju radim ne moze da mi uđe u garažu visoko g.v.o a i garaža bi bila zauzeta nebi mogo nista drugo raditi)

1-Dakle treba da nabavim dva uloska dizni ili dizne kompletne.ALi gdje to naci?
2-Dali je ovo dobro sto su iskre/varnice frcale iz usisne grane,motor je imo super snagu kao nikad prije i super dobro je upalio.
3-Dali treba opet malo da ventile prestelujem zbog ovi iskri /varnica sto frcaju iz usisne grane(te se iskre vide kada motor radi bez namontirane grane)



Gdje da nadjem ove dizne pobogu.

Pozz
[ vladd @ 27.01.2009. 22:17 ] @
Kao prvo, dobro je da si uzupcio kako treba .

Iskre iz izduvne grane su normalne kod tog motora, i slicnih. Narocito ako nemas auspuh.

Iskre iz usisne grane nisu u redu, nesto nije dobro sa trenutkom ubrizgavanja. A to mogu i dizne da naprave.

Provericu koji su ekvivalenti, mozda se nadje nesto.

Poz
[ vladd @ 27.01.2009. 22:39 ] @
Evo nekih podataka za Bosch injektore, za doticni motor

(1) glow plugs. Your original KE/GA 2/2 plug is listed in Bosch books today as KE/GA 2/1. This latter number converts to Bosch 0-250-002-001. That is a good number, valid in USA today. Your Bosch vendor should be able to produce it from USA stocks.

(2) injector nozzles. Your number DNO SD 211 is for the nozzle only, not the complete injector. The nozzle number converts to Bosch 0-434-250-009. It may or may not be available from USA Bosch sources. Have your Bosch vendor be sure to ask the Bosch order desk to check with Germany. Otherweise the order desk will not do this. The M-B number for this is: 000-017-13-12.

(3) injectors complete. Your DNO SD 211 Bosch nozzle number converts ultimately to two complete injector assembly numbers as follows:

(a) Bosch 0-432-217-008. That has a pressure rating of 115 bar. The M-B number may be: 000-017-28-21.

(b) Bosch 0-432-217-010. That has a pressure rating of 138 bar. The M-B number may be: 000-017-41-21.

The service manual shows the pressure for new injectors at 110-120 kg/cm2.

Treba proveriti Bosiste ili dobavljace. Sigurno imaju serijske brojeve.


Poz.
[ basic10 @ 27.01.2009. 23:40 ] @
Zdravo vladd
Iskre su bilie samo iz izduvne grane.
Grijače sam kupio Monark Diesel Glühkerze
12€ komad
Artikelnummer: 090 505 906
vergleichbar mit Bosch 0 250 201 010

A za dizne cu mislim da je najboljeda sutra skinem doticne dvije i redom od radnje do radnje dok nesto ne nadjem.Pravi pritisak bi trebo biti 135 a kod mene isto sve nastelovane na 135 međutim ne bacaju pravi mlaz(istrosene sve cetiri) One bi i mogle raditi kao sto je bosmajstor majstor i reko da nezaštekaju ili zaljepe ili šta već kada se ugriju.

Pozz
[ vladd @ 28.01.2009. 01:13 ] @
Zalepe, kao i ove novotarije.

Grejaci dobri, "spori" inace bi morao da prevezujes struju (premostis resni otpornik).

Mozda bi pomoglo ultrazvucno kupanje, dok se ne nadju nove, bar za probu.

To su matore dizne (odgovaraju za Mercedes 170), tako da potrazis medju oldtajmerima, mozda neko ima rezervu.

Ako ne uspe, pozvacu zastupnike Boscha, pa da cujem sta kazu, mozda nesto moze da se uradi..

Poz
[ basic10 @ 28.01.2009. 12:29 ] @
KCA 30SD2/4
127 135 at
Ovako pise na kucistu
[ vladd @ 28.01.2009. 17:12 ] @
To je nosac brizgaljke, Bosov.

Imas na sajtu i oznake brizgaljke.

http://www.chinanozzle.cn/bosch_merced.htm

Pa put pod noge, nije Kina daleko .

Proizvodnju je Bosch prebacio u Indiju, pa mozda svratis

Naravno, probaj kod predstavnika, ja sutra treba da zovem, nije danas bio komercijalista?? na poslu.

Poz.
[ basic10 @ 28.01.2009. 21:32 ] @
Zdravo
Nisam danas nigdje ni iso da vidim imal gdje nisam imo vremena sutra äu.
Vidio sam koja ide tacno za ovaj moj motor na ovom sajtu sto di mio dao(HVALA)DN0SD211

Vidi zapada i ljepote i pravo jeftino nije neka marka ali moze valjda raditi neko vreme mada je 115bara ali mislim da mi mogla

http://cgi.ebay.de/Einspritzd%...127?IMSfp=TL090127195003r21351


Pozz
[ vladd @ 29.01.2009. 10:42 ] @
Nisam imao iskustva sa pstavljanjem dizni za nizi pritisak, verovatno ubacuju malo vise goriva.

Nije skupo, ali se sastavlja ko puzzle, tre cetri stvari po 10-ak evra, i eto 80-ak evra po cilindru, samo na glavi

Mialim da ni "originalne" nisu nesto skuplje, ako ne i iste cene

Poz.
[ basic10 @ 30.01.2009. 21:37 ] @
Zdravo
Našo sam uloške dizni (bar mi je preko telefona reko da ima)
4 komada 100€ nove sutra idem 100KM od mene daleko da ih čovek spakuje

pozz
[ basic10 @ 31.01.2009. 16:25 ] @
Pozdrav
Kupio sam uloške dizni i ugradio sam i motor dobro upali kada ga ugrijem 5 secundi vruc nece da upali odmah(vergla duze) a kada upalim malo grijace onda upali fino
međutim baca mi crni dim zamješan sa bijelim na auspuh trebalo bi vjerovatno jos pumpu dostelati ja mislim, ali nisam siguran na koju stranu naprijed ili nazad
evo na youtube snimak pa ako ti nije sta pogledaj

http://www.youtube.com/watch?v=pC-YdIusWZ4

pozz
[ vladd @ 31.01.2009. 17:43 ] @
To je stari dizel sa pretkomorama, i potrebno je pre svakog paljenja da grejaci rade par sekundi. To su ionako grejaci za krakotrajan rad, i moraju da se gase.

Beli dim je vidljiv, pumpu ne bi trebalo da diras zbog toga (osim ako nema snage i sl.), mada mi se cini da se pojavljije samo kada otpustis gas, dok se dodaje, nema ga.

Postavlja se pitanje da li radi sa filterom, ili bez, ovih dana, hladno a velika vlaznost, i dizeli i benzinci imaju beli dim.

Jedin da radi neko vreme, pa da vidis da li trosi vodu, da se ne bi dogodilo da je i dihtung malo busan. Mada bi bilo dima u svim rezimima, a ne samo kada pustis gas.

Nee znam kakav mu je regulator ubrizgavanja, kod nekih su ekscentri.

Dok dodajes gas, dim deluje "cisto" i normalno za matoru dizelcinu.

Poz.

P.S. Vratio si kondens u usisnu granu? Da nije to izvor belog dima?

[Ovu poruku je menjao vladd dana 31.01.2009. u 19:06 GMT+1]
[ basic10 @ 31.01.2009. 18:35 ] @
Pozdrav

Dobro to za grijače onda je ok.KAda je vruc ukljucim jedno par sekundi u upali odmah bez grijača vergla jedno 10sekundi
Bijeli ili malo plavkasti dim se pojavljuje i kada dam veči gas zajedno sa crnim dimom ca. 80%crnog 20% bijelo/plavog
Nisam ga palio sa filterom jer nisam ni usisnu grano namontiro a inace je onaj njegov zračni filter ima ulja u sebi koje mu se sipa ne znam zasto to ide na dnu zračnog filtera jedna casa ulja.
Imam osjecaj kao da mu je previse goriva, a na ovj pumpi ne znam dali se moze kolicina goriva smanjiti kao na golf dizel pumpama

Sutra cu ubaciti i filter zraka i da vidim kako ce da upali na hladno i kako se ponasa.Misim da je sad negdje oko 30stepeni prije OT-a pa ako nista ne bude bolje da vratim bar 2-3 stepena pa da probam.Sve u svemu bolje pali nego prije 5puta i mislim da i prije nije bio dobro ustiman.

pozz

P.S Kondens nije jos vračen na usisnu granu,a izgleda da neče ni trebati to.Sad je ulje normalno crno i nisam primjetio potrosnju vode isad stoji na istom nivou.
[ vladd @ 31.01.2009. 21:24 ] @
Treba da ubrizgava na 32 stepena, ako nema spricfersteler, a na slici koju si postavio, rece da ga nemas, zaokruzio si ga..

Sa ferstelerom je 26 pre GMT..

Poz.
[ basic10 @ 01.02.2009. 00:21 ] @
Imaj taj spritzversteller znaci ipak da ga vratim jos koji stepen
probat cu sutra ako vreme dozvoli


Hvala
pozz
[ basic10 @ 01.02.2009. 21:11 ] @
Pozdrav
Danas sam citav dan probavo da nesto nastimam da smanjim klicinu crnog dima ali bez uspjeha
Sutra cu opet probati
Dali je normalno da se vidi explozija iz glave kada nije namontirana izduvna grana ili ipak treba dostelati ventile ili pumpu,jos ako treba dali da im smanjim zazor ili povečam sad je 20/25
video snimka explozije
http://www.youtube.com/watch?v=5cEAQv2B6v0

Opet imam dosta crnog dima kao da je previse goriva ne znam kako ovo da rešim.
[ basic10 @ 01.02.2009. 21:18 ] @
Zaboravi reci kada sada motor radi i kada ga opteretim tj. kada hocu da dignem viljuskar hidraulika se pokrece onda se puno cuje zvonjenje tik tik tik tik tik kao na starom golf dizelu kad je saug/choke povucen valjda sam se dobro izrazio

pozz
[ vidan kv @ 01.02.2009. 21:33 ] @
......Ako dozvoljavate da se umešam......meni tu sve miriše na ranije paljenje tj predubrizgavanje.....jel moguće tu pumpu pomereat malo napred/nazad ili isključivo ide preko zupčanika?.....pozzzz!
[ vladd @ 01.02.2009. 21:38 ] @
Naravno da je dozvoljeno mesanje :).

Kod promene ugla predubrizgavanja, potrebno je prestelovati zazor ventila, postoji podatak na slici 15.

Plamen je moguc, i zbog pomerenih uglova, i viska goriva, mada je u nekoj manjoj meri normalno. Ipak nema preciznu regulaciju u svim rezimima.

Poz.
[ pantic68 @ 01.02.2009. 22:25 ] @
Po onome kako opisujes rad motora moras staviti kasnije paljenje. 32 mi deluje mnogo ali ako tako pise ajde a i zavisi kako meris pocetak ubrizgavanja. Posto ne verujem da imas odgovarajuci alat za stvaranje pritiska u napojnom vodu i cekanja na kap na cevi savijenoj u labudov vrat verujem da imas gresku tj da je paljenje u realnom radu ranije nego sto mislis. Ma jebes brojke mrdaj ga dok ne dobijes zadovoljavajuci rad, dovoljno mekan ali sa dobrim odzivom. Plamen koji se vidi je manje vise normalan.
[ vladd @ 01.02.2009. 23:44 ] @
Vrati brizganje na 26 stepeni i proveri oprugu br 27 na saug ventilu, da nije neispravna.

Prerano ubrizgavanje smanjuje snagu i povecava potrosnju, ne bi smelo da se cuje kliktanje pod opterecenjem.

Poz
[ basic10 @ 02.02.2009. 00:35 ] @
Code:
......Ako dozvoljavate da se umešam......meni tu sve miriše na ranije paljenje tj predubrizgavanje.....jel moguće tu pumpu pomereat malo napred/nazad ili isključivo ide preko zupčanika?.....pozzzz! 

MOže se pomerati na ona četiri šarafa napred nazad, jedno pola centrimentra napred i nazad.Probo sam i to i opet isto malo losije radi kada je gurmen napred malo glasnije kada je gurmen nazad.

Code:
Kod promene ugla predubrizgavanja, potrebno je prestelovati zazor ventila, postoji podatak na slici 15.


Zanimljivo i ovo cu probati
Izgleda da je ovaj motor toliko osjetljiv na čak 1stepen kada se pogreši motor ne radi kako treba.Dali je to moguče da je tako osjetljiv?

Code:
Plamen koji se vidi je manje vise normalan

Valjda bi trebalo kada se zapali smjesa da se nevidi vani (ne znam jli ovo normalno
Glava je kompletna uređena u servisu koji samo to i rade,Jedan komora zamenjena bila slaba valjda,ušlajfani ventili i provjereni na na neki vakum dali drže,poravnata glava minimalno samo je toliko trebalo i isprobana na pritisak dali je negde pukla.Dakle glava bi trebala biti ok.
KAda je glava bila skinuta, baš sam gledo klipove i izgledali su dobro malo zazora je samo bilo kada saguro klip tamo vamo u cilindru.A cilndri nisu imali onaj tkz zub istrošenosti pri vrhu
Nemam onaj kompresiometar a od komšije mi se ne uzima znate veče kako je to.A probaču da ga nabavim pa da vidim i kompresiju.Na hladan i vruc motor.

Code:
Ma jebes brojke mrdaj ga dok ne dobijes zadovoljavajuci rad

Ovako ce na kraju i bit izgleda mic po mic do nedodje gdje treba, a prvo cu probati ovo sto je Vllad reko sto ima na slici 15 8.75mm list staviti gdje se stima zazor ventila i okrenuti radilicu dok klip ne udari u ventil i tu je onda 99% 26 stepeni. A opet se postavlja pitanje dali je pumpa kada je na onakama u predpaljenju tačna??Ono sa onim crevom labudovim vratom nisam baš dobro razumio u onoj knjigi nerazum jbg ako može neko pojasniti i to bi probo.
Nije da mi je se ogadio vec je gore od toga.Kada ujutro izadjem is kuce vidim ovaj viljuskar i odmah mi dan neide kako treba.A radit cu ga jos mjesec dok ga ne napravim necu da odustajem.Danas zena izadje iz kuce sa fotoaparatom i uslika me kraj njega ono nabrzinu kaze da imas uspomenu gdje si smrzo citavu zimu(januar 2009) a inace je bila trudna i veceras je odvukao u bolnicu oko 8 sati u 11 sati rodila mi drugog sina a ja razmisljam o viljuskaru.bog neka mi je na pomoci.
Ipak cu opet sutra raditi jer je ona svakako jos koji dan u bolnici pa kad dodje ako nebudem do tada rjesio napravit cu pauzu bar 5 dana (red je :)

Drušvto hvala što mi želite pomoci
Malo sam brzo tipko pa vjerovatno ima i gresaka u pismu pa eto ne zamjerite.Posto sam TATA po drugi put pa se malo i cudno osjecam

pozz
[ pantic68 @ 02.02.2009. 01:35 ] @
Cestitam na prinovi. Nisam bas cesto palio bez izduvne grane ali koliko se secam isto je bilo plamena cak i iz namontirane grane bez auspuha. I teorija kaze da su izduvni gasovi na 500-600C tako da se uklapa. Osim toga hladan motor pa cak i topal dok malo ne odradi da pretkomore ne postignu radnu temperaturu ima produzeno sagorevanje. I prilikom davanja i oduzimanja gasa motor ne radi sa optimalnom smesom pa se takve stvari normalne. Nisam se bas ni sretao ovim motorima uglavnom onim 200-240D dok mi se nisu smucile crne ruke. To iz onih grbavih mercedesa '5x godiste? Cini mi da i treba da imaju malo tvrdji zvuk. Steta sto ne videh temu ranije, stoji mi negde puna kutija novih ulozaka za dizne koje mi lice na te tvoje, sad me mrzi i da proveravam. Sto se merenja kompresije tice i ne moras se muciti ako motor lepo pali hladan i ne dimi previse na odusku. Sistem za podesavanje predpaljenja sam i ja video u knjizi. Kad gledas da krene gorivo na prikljucak cevi to je automatski 5-10 Stepeni kasnije.
[ vladd @ 02.02.2009. 11:13 ] @
Cestitke za tatu, i neka je bebce zdravo i veselo

Batali viljuskar i pazi da ne prelijes kolicinu alkohola. Te su dizne nezgodne, kada se otvore

Poz
[ basic10 @ 02.02.2009. 15:58 ] @
Pozdrav i Hvala na čestitkama
Dansa samo opet čitav dan stimo i nastimo kako je moglo najbolje po mom.MAlo se više čuje da kucka (klasični dizelov zvuk) a dobro pali i vruč i hladan manje puši nego prije
Možda se da i ovo kuckanje riješiti ventilima ali ne znam dali da im povecam ili smanjim zazor.SAd su nastelovani na 20/25
ČAk sam ga uspio i ofarbati danas i sve sam završio prje mraka fala bogu.
evo uplodovo sam klip
http://www.youtube.com/watch?v=-jhEuZlSE-A

pozz
[ vladd @ 02.02.2009. 17:34 ] @
Malo je nizak ler, mislim da je oko 300 obrtaja.

E sad, vazno je da mercedes radi, sada je vreme za remont pelena

Poz.

[Ovu poruku je menjao vladd dana 02.02.2009. u 20:39 GMT+1]
[ basic10 @ 02.02.2009. 20:17 ] @
Probat cu malo jos ventile dostelati ali tek dok vidim kako ce sutra ujutro da upali.
A pelene ;)

pozz
[ basic10 @ 03.02.2009. 07:30 ] @
Dobro jutro
Evo upravo sam iso da palim jedno +10 stepeni je vani utisci su dobri.Grijace sam upali 10tak sekundi i od preve je upalio
Mislim da necu vise nista da diram Nigdje ne curi ulje i voda(to je dobro).Malo cu da ga provozam ovdje oko kuce u toku dana da vidim kako se ponasa i to je to što se tiče motora.Treba još da ga ofarbam kada vec radi dobro da bar dobro i izgleda koliko tolko.

Video klip jutarnje paljenje +10stepeni
http://www.youtube.com/watch?v=lQ_o9VrNSXw
pozz

[ basic10 @ 05.02.2009. 14:46 ] @
Zdravo ljudi
Danas sam maolo vozo ovdje oko kuce nije se lose ponaso i ono kuckanje malo prestane kada se zagrije na radnu temperaturu,malo me jos nervira onaj crni dim ali nemogu nista da dostelujem.
Jedino ako neko zna dali se moze na Boschpumpi smanjiti količina goriva nekako, kao na onim Golf 1.6dizel Boschpumpama onaj šaraf.
evo jedna slika pumpe



pozz