[ mt2807 @ 26.01.2009. 14:24 ] @
Pozdrav interesuje me imam problem sa senzorom za gume prilikom stavljanja kartice za startovanje motora pali mi se na displeju lampica u obliku tocka kad se motor upali ona se gasi napominjem to mi se nije desavalo ranije, a pocelo je kada sam kupio dve zimske gume i ispravljao felne na prednjim tockovima. Mozda nije i odmah pocelo to da se desava nisam siguran. Kada je to radjeno bio sam prisutan tako da nisam video da je tamo nesto tocak fizicki ostecen ili senzor. Danas sam bio tamo gde su mi to radili i decko koji je to radio rece da je mozda leva felna stavljena na desnu stranu a desna na levu i sve mi to obrnemo al opet isto, isto sam sve gume danas naduvao na 2.3 ali opet isto. Hvala unapred na pomoci.
[ JankoNIS @ 26.01.2009. 14:37 ] @
Pokusaj da preciznije objasnis koja je to lampica. Mozda ti prikazuje istrosenost obloga za kocnice, ako je nesto osteceno prilikom montaze/demontaze tocka.
[ mt2807 @ 26.01.2009. 14:45 ] @
Hmm pa na gornjem displeju znaci ne na instrument tabli nego na onom displeju gde je nacrtan mali auto sa onim senzorima za vrata gepek e tamo ima pored tog autica tri lampice jedna je za pojas jedna je za vrata sija kad su neka otvorena a za vrata se vidi na slicici za auto i ova u obliku tocka znaci te lampice su ne lampice nego kao sijaju male slicice ne znam kako da objasnim e ova je u obliku gume znaci vidis kao sad da lupim petokraki tocak i na jednom delu nesto kao ventil tako nekako izgleda slicica i drugih lampica tu nema mislim ima na onoj slicici za auto ali pored te slicice ima samo ove tri slicice koje sam reko ova je na vrhu i ostatak tog displeja je za radio. Sad neverujem ni da guma pusta posto kao sto sam reko probo sam da naduvam gume i sve su imale vec pritisak 2.3 tako da ne znam sta moze da bude. Ako treba jos neki info recite hvala.
[ vladd @ 26.01.2009. 16:26 ] @
A da se zameni baterija na senzoru?

Ili je ostecen od udara, nevidljivo, ali lemna mesta i kontakti ne mogu da izdrza veliku G

Poz.
[ mt2807 @ 26.01.2009. 18:30 ] @
Ne znam za bateriju ne verujem jer mi se to desava ubrzo posto sam menjo te gume verujem da je negde tu problem al moracu da ga teram u renoov servis izgleda bode mi oci to hvala na pomoci u svakom slucaju.
[ vladd @ 26.01.2009. 22:13 ] @
Pa eto, saznao si. Sklop ima u sebi procesor za kodiranje, rf komunikaciju i bateriju koja sve to napaja.

Baterija jeste long life, procesor uglavnom radi na send baju, i oglasava se nakon "prozivke" procesora u kolima, sve to jako dugo traje, ali ne beskonacno. Ako je felna udarana, udar se preneo na senzor koji se "razbio".

E sad, u servisu mogu da ga testiraju, rasklope i konstatuju sta nije u redu.

Poz.
[ Reno4 @ 28.01.2009. 22:02 ] @
Ne znam kako to funkcioniše kod Lagune, ali kod VW ima varijanta sa senzorima na točkovima (skuplji modeli tipa Touareg) ili ABS određuje na osnovu broja obrtaja točka da li je guma ispumpana (ispumpana guma manji obim više obrtaja). Dakle kad zameniš gume, one više nisu istog obima i procesor ABS-a sumanja da nešto nije u redu. To je najverovatnije slučaj i kod tebe i sve što treba da se uradi je kalibracija. Kod VW se to radi tako što se taster za kontrolu pritiska u gumama pritisne na 2 sec i posle zvučnog signala, sve je ok, gasi se lampica. Probaj da nađeš uputsvo za korišćenje auta i opis ove procedure. U svakom slučaju, ne daj da te vaćare na foru da ti je crko senzor ili procesor koga možda i nema na autu.
Pozzz
[ vladd @ 29.01.2009. 01:19 ] @
@Reno4

Gde si se ti naslusao bajki. Da li ti znas gde je senzor za ABS i kakve su to klinacke verzije na "skupim" modelima, ima negde u Americi, valjda, niko nezna..
Kakav srni obim guma, daj proveri sam ta lupetanja, nije normalno..

Ili znas ili ne znas nesto, ako imas potrebu da lupetas, nece biti dobro

Brzo na ucenje, sa jos skupljim modelom

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1817987
[ mt2807 @ 31.01.2009. 11:56 ] @
E sad i ja bi voleo da kazem da znam o cemu se radi ali kolko sam uspeo sa prevodjenjem one knjizice za kola sa francuskog posto ne mogu da nadjem na engleskom mogu da izbacim bateriju kao razlog i ostecenje senzora posto bi mi onda lampica non stop sijala a ne samo pri guranju kartice e sad sam dosao na ideju da one letnje pirelijeve gume imaju nesto posebno moracu da probam da ih vratim pa da vidim. E sad sam isto dosao do nekih informacija da je kutija koja se nalazi na levoj strani ispod kola na sredini koja dobija signale sa sva cetri tocka nezasticena pa je moguce da je ona ostecena po losijem putu. Kad budem video u cemu je problem javicu za slucaj da kanije jos neko bude imao problema slicnih meni. Hvala ostalima na pomoci. ps.neverujem da je u pitanju kalibracija posto se meni ta lampica pali samo kad guram karticu znaci ne pri kretanju, ne znam videcu pa javljam.
[ deki45 @ 01.02.2009. 19:54 ] @
Za Vladd-a,evo kako to radi kod Kuge...

Operating principle

The ABS module measures the loss of pressure in the tyres by calculation using the wheel speed sensors of the ABS system. If a tyre loses pressure, its diameter decreases and the speed of the wheel therefore increases. If the ABS module detects such a loss in pressure, it sends a signal to the instrument cluster via the CAN bus and a warning message is displayed in the message centre. The warning threshold depends among other things on the dimension of the tyres being used, the vehicle operating conditions and the status at the last initialisation. Since neither the absolute tyre pressure nor the position of the tyre is known, the pressure of all the tyres must be checked and the system re-initialised after a tyre pressure warning. If necessary, the cause of the loss of pressure must be investigated
[ vladd @ 01.02.2009. 21:15 ] @
To je detekcija kompletno neispravne gume, a ne neispravnost konkretnog preciznog davaca.

Ovde govorimo o konkretnom, davacu Reno Laguna, koji radi iz gume RF komunikacijom, i vrlo je precizan, moze da javi i opasno umanjen pritisak, a ne kompletan defekt. Moze i da posalje i tacnu vrednost pritiska, ali to je opcija.

I naravno, za gumu visine 45 je malo problematcna promena obima, sistem "preko ABS-a" jednostavno ne funksionise.

To je jedan od razloga zasto se odustalo od "low cost" verzije i stednje, svojstvene nekim brendovima.
Zaprljanost ABS-a moze da odvede dijagnostiku u pogresnu stranu...

Ko govori o Fordu..uopste...


Poz
[ deki45 @ 01.02.2009. 21:35 ] @
To nije detekcija kompletno neispravne gume,vec indikacija da je pritisak u jednoj manji od drugih,i to vrlo lepo radi u praksi,a funkcionise i na manjim gumama,veruj mi
A moj post je samo osvrt na tvoj odgovor Renou...
[ vladd @ 01.02.2009. 23:46 ] @
Razumem ja osvrte, a koliko lepo radi necu da komentarisem.
Ali, za zFord bi to bio enormni skok u troskove i tehnologiju, ovako posredno je prema zasluzi.

Ali reno ne prati fabulu, i primeri koji nemaju veze sa temom ili resenjem problema, priznacete obojica, i nisu neki primeri.

Uostalom, nije zgoreg nauciti da postoji i neka druga, savremenija, bolja, varijanta, osim fordove.


Poz.
[ Reno4 @ 03.02.2009. 09:30 ] @
Za Deki45
Imenjače, vidiš da se čovek u sve razume, džaba mi njemu lepo kažemo da je to tako napravljeno kod Forda odn. VW. On što zna, zna. A zna sve. Blagoš njemu. Dogurao je do moderatora foruma.
A osvrt smo napisali da pomognemo vlasniku Lagune. U svakom slučaju ne može da škodi.
Pozdrav kolegama iz Forda.