[ peca26000 @ 29.01.2009. 01:45 ] @
opel astra t 92 kombi caravan 97 50kw X17DTL to je neki naziv !?

Problem je nastao posle duzeg perioda od godinu ipo tezeg verglanja i sve tezeg paljenja auta ! Auto u voznji nije imao nikakav problem !
Posle tog perioda auto se ugasio i vise nije mogao da se upali = simtomi su takvi da sad lako vergla ,nema dima ,nema bacanje nafte od bosh pumpe na ona 4 metalna creva !
Prolazi gorivo znaci ima protok na drugu stranu ,nesto pumpa radi ali ? ... sad kako nemam pojma ,nerazumem se . Skidane dizne zagaravljene i ociscene .
Zamenjen filter pre 2 godine ,promenjen anaser,izvadjeno djubre u dovodnom crevu u ulaz za bosh pumpu to je bilo zadnje i dalje nista osim brzog i neujednacenog zvuka dok vergla...
Sta je ovde problem ne znam i zanima me koliko bi kostala takva popravka i sta bi sam jos mogao da uradim .

Molim moderatore da mi ne premestaju temu u autodijagnostika forum .
I hvala na odgovorima i sugestijama ako postoje.
[ vladd @ 29.01.2009. 10:25 ] @
Citat:
peca26000:...Sta je ovde problem ne znam i zanima me koliko bi kostala takva popravka i sta bi sam jos mogao da uradim ...


Ovo je zaista pitanje za servis a ne za forum.

Mozemo samo, uz tvoju pomoc da probamo ili probas da lociras kvar. Koliko ce sta kostati zavisi od mnogo faktora.

Da li postoje neke informacije o grejacima ili kompresiji, Da li je neki majstor to pregledao , ili su samo ciscena creva.

Da li su proverevane brizgaljke?

Poz.
[ peca26000 @ 29.01.2009. 10:46 ] @
Da ovo zadnje pitanje u tvom citiranom ,mom opisu koliko ce da kosta to mi onako iz postovanja jer ne znam bas mnogo...

Pa sad tuga u svakom slucaju je ? ali bi voleo da znam sta bi to moglo da sad rikne u pumpi kad nema pritiska za brizgaljke ili nemislim u dobrom pravcu .
Grejaci ispravni ali nema onog zvuka da se cuje nizi ton dok vergla nego je ubrzan to me najvise brine! Proban je i na tegljenje u drugoj brzini od tad vise i nepali ali kad je tako upalio mnogo je i dimio beli dim .Brizgaljke su bile garave pa je ocisceno ali uzalud.
Ako neko zna samo ovaj podatak da li na metalna ona 4 creva gde ide u brizgaljke da li tokom verglanja treba da ide gorivo ? Probano je da se skine samo jedna da se to vidi ali nema.
[ tdusko @ 29.01.2009. 11:02 ] @
Citat:
Ako neko zna samo ovaj podatak da li na metalna ona 4 creva gde ide u brizgaljke da li tokom verglanja treba da ide gorivo ? Probano je da se skine samo jedna da se to vidi ali nema.


Ako mislis na cevke izmedju pumpe i dizni onda je odgovor da. Mora da ide gorivo kad se vergla. E sad, zasto tu nema goriva...ne znam, ako izuzmemo slucaj da nemas goriva u rezervoaru i ako sam dobro razumeo, gorivo dolazi do pumpe znaci ni rezervoar nije zacepljen.

Sobzirom da nisam bas upoznat sa tim motorom, jedno krajnje negativno pitanje: Da li je moguce da je puko lanac/pokidan kajs pa da se okrece samo radilica?
[ peca26000 @ 29.01.2009. 11:18 ] @
Pa sad do tog kajsa trebalo bi skidati onu zastitnu plastiku znam da sam video jedan zupcasti siroki kajs a dal ima lanac na to mesto nebi znao da kazem .
Radilica radi okrece se. Ali sad se okrece lakse ocu reci brze ? A gorivo nije moglo da prolazi i tako se gusio jer je islo djubre u crevu u dovodu i dimio je jako zadnji put kad je na tegljenje u drugu upali tesko .Sutradan je normalno palio i vise ne i tada sam pronasao djubre koje je islo u pumpi.Kad je to otklonjeno izgleda kasno ?
[ vladd @ 29.01.2009. 11:59 ] @
Treba proveriti pumpu za gorivo, i pumpu visokog pritiska. Na pumpi postoji mala bregasta koja hoce da pukne od stroke u gorivu (ako se cesto vozi skoro prazan rezervoar).
Lagano okretanje "mirise: na prezupcivanje, pa su u trenutku kompresije ventili otskrinuti. To bi razresio test kompresije i provera uzupcenja, nazalost, mor se skidati poklopac.

Mora deo po deo, sumnja po sumnja, da se eliminise, ovako, samo pricom, tesko :)

Poz.
[ peca26000 @ 29.01.2009. 12:17 ] @
Tacno to znaci koliko ja hteo da jeftinije prodjem tesko da ta kombinacija ide mada sam pomislio da ima neka precica na primer ako neko to radi svaki dan al opet takvav nece ovde da sedi i da bas kaze tacno ipak je to neciji lebac ali koliki za nase uslove.
E da kad je rec o pumpi visokog pritiska neradi ako je to u bosch pumpi?
Pozdrav
[ vladd @ 29.01.2009. 12:42 ] @
Ako hoces jeftinijie ovo je put. Ali i da vrtis google. Svakako da neko ko zivi od popravke opela nece olako nuditi resenja na forumu.
Ovde mozemo samo smernice da razmatramo, neke stvari ces sam morati da izbunaris po netu, nesto mozemo da sugerisemo, ali ronjenje pod haubom je sport za vlasnika.

To su vec dovoljen ustede, i da te ne zavlace majstori, i da se ne "otvara" posao, a u neke stvari ces i sam da se uveris...kako je lepo prljavo ronjenje, ali bar nesto saznas...

Moraces da pojuris tu pumpu po netu, da vidis sta se moze naci o njoj, da je upoznas "na papiru", pa da se obave provere. Ako te ona zanima..

Nake druge stvari mozes i sam da pogledas.

Ili da se jave mehanicari opelasi

Poz
[ peca26000 @ 29.01.2009. 12:56 ] @
Ma sve takve kombinacije su mi prihvatljive jer para sad nema za to jedva se prezivljava danas !

A cilj mi jeste da to naucim na papiru ili nekom dokumentu gde mi je nacrtano za ovaj model auta .
Pokusao sam da nadjem bilo sta ali uopste mi ne polazi za rukom taj model auta kao ikognito da je ? a u saobracajnu pise taj naziv koji sam napisao na pocetku.
Sad bas da ronim i da zasucem rukave ako nisam siguran nebih da napravim neznanjem veliku stetu .Jednim delom i jeste da sam na vreme reagovao za ovo sve opisano od mene to se verovatno nebi desilo .Zanimljivo da kad nesto trazim sve drugo mi je ponudjeno ono sto hocu nema a za pare ima sve i to se toliko vrti i ovde po internetu i mislim da treba ipak necije iskustvo ali sad je to oohohooo ...
Samo me zanima ta famozna bosch pumpa kako radi ali samo za ovaj model e to je sad meni jako zanimljivo ali pitanje je do koje granice?
Gledao sam i onaj spisak na cd-u autodata i tu nista precizno nema uglavnom uopsteno cak ni slike nema . Zanima me kako to izgleda ispravno pa bi po tome znao koliko je to ustvari uopste komplikovano?

[Ovu poruku je menjao peca26000 dana 29.01.2009. u 14:11 GMT+1]
[ sasa022 @ 29.01.2009. 23:27 ] @
Vazne su oznaka motora - X17DTL i broj sasije ( VIN - Vehicle Identification Number )...

Kad skupis pare,vozi auto kod majstora...

[ peca26000 @ 30.01.2009. 06:16 ] @
Slazem se ali to sve ce morati bez para i majstora cim nema para .
Ima da iskopam i prekopam bosch pumpu .
Takvih saveta sam cuo i video na gomile jedva cekaju i trljaju ruke sa osmehom koji ja netreba da vidim .

Evo malo egzotike citiram :"U svakom slucaju odvezi auto na citanje greski i ocekuj P1631...u tom slucaju spremi i nesto novaca...nadam se da nisam u pravu..."

I eto para i za doktora i za majstora.

Sve sama logika posebno za sisanje ovaca .Ako nemas para i volje nemoj da smaras ,to bi bilo drugim recima.
Ko zna mozda cu i ja to uspeti da resim .
Kad resim eto mene sa informacijama ,pa neka me mrzi ko hoce. Da li neko zna dal bi moglo da se ocisti bosh pumpa kompresorom ili kontra pritiskom (usisaljkom pritiska)
Pozdrav


[Ovu poruku je menjao peca26000 dana 30.01.2009. u 07:44 GMT+1]
[ tdusko @ 30.01.2009. 08:21 ] @
Da li moze neko da mi objasni sta to moze da ne valja na pumpi pa da ne baca uopste gorivo?!?!?!
[ vladd @ 30.01.2009. 10:27 ] @
Pumpa visokog pritiska je specifican i slozen mehanizam (ovo je recimo uopsten odgovor, moze svasta da crkne), i zato majstori iza ledja musterije trljaju ruke.

Osim nesto specificnog znanja, iz par oblasti, ili direktnog kursa popravke pumpi, potreban je vrlo specifican alat i nameski pribor, i za rasklapanje i sklapanje, a narocito za testiranje.

Pre napada na pumpu, moguce je, na motoru, proveriti neke druge stvari, za sta je neophodno ronjenje pod haubom, i posedovanje neke (da kazem lako natprosecne) kolicine pribora.

Tada se, kao prvo, moze konstatovati razlog laganog verglanja, mogu se konstatovati preduslovi rada pumpe visokog pritiska, i konacno, ustanoviti da je "bosh" pumpa jedan od krivaca, a ne brizgaljke, grejaci...

Samo treba neke volje, ili para..

Poz
[ peca26000 @ 30.01.2009. 12:03 ] @
@tdusko pa to i mene zanima i kako uopste ima protok kroz pumpu a nema na brizgaljkama ili pitanje dal je odvojen sistem u samoj pumpi protok i brizgaljke na koji nacin to radi.
Sta nedozvoljava izbacivanje nafte iz pumpe a ima protok goriva ? Jako sumnjivo !

vladd iako ne popravim ili nekrenem da jurim kvar ja cu saznati od nekih mojih prijatelja ,neverujem da ovde nema takvih koji ne znaju nesto o tome .
Volje ima ,para nema ali necu da se zbog toga demoralisem ,ipak cu se potruditi i sa vasim sugestijama imam utisak da je ipak nesto prosto jer je zaustavljeno delimicno pumpa a to znaci da ima i dalje chep negdi ? pa sad sam pomislio da uradim nesto nesvakidasnje ... palo mi napamet da skinem samo one 4 cevke i vakumom da cupam djubre iz pumpe ,mozda i nije nesto puklo .Ostaje mi za sad da se nadam a kad malo ode temperatura napolju da uradim to ali moracu neke savete odavde da uzmem kako nebi napravio jos gore.
Hvala svima koji mogu da pomognu.
[ vladd @ 30.01.2009. 16:55 ] @
Citat:
peca26000: ,neverujem da ovde nema takvih koji ne znaju nesto o tome


Ima i mogu, ali samo da kuckaju po tastaturi i da daju pretpostavke. Za konkretnija saznanja moras da uspostavis "povratnu spregu"

Ima ljudi koji se razumeju, ali oni razumeju da nisu vraci pogadjaci. Znaci moras nesto da pogledas i javis.

Citat:
peca26000: ... palo mi napamet da skinem samo one 4 cevke i vakumom da cupam djubre iz pumpe ,mozda i nije nesto puklo ...


Ovo je u rangu paljenja svece ili bacanja pasulja. Kakvo djubre i sta da se nadas.

Moras, na neki nacin konstatovati da li radi pumpa za gorivo i dovodi gorivo do visokog pritiska.
Moras pogledati da li su markeri na kaisu na svom mestu, to je samo odsrafljivanje.

Pa tek onda napad na pumpu visokog pritiska.

Ako je prezupcio i pukla osovinica, sta ocekujes VODU U GORIVU???

Ne razumem kakav utesan odgovor hoces, a da samo sa prostim alatom nesto cackas. MOzes i da obrises gume..

NE moze tako.

Poz.
[ peca26000 @ 31.01.2009. 06:28 ] @
Evo vladd odgovora da budem jasan kako se to desilo i sta sam ustanovio kad je stao.
Prvo sam skinuo 4 cevke metalne koje idu na dizne i bile su 2 prljave . Kad sam skinuo crevo u dovod pumpe bilo je isto prljavo ali sa djubretom koje je uvuklo u pumpu .
Evo sad i moj zakljucak zasto radilica lakse vrti ,zato sto nepostoji kompresija na diznama.
Zato nisam voljan da bajam dal je prezubio i ako se to uopste desilo jer auto nebi ni pre toga radio . Mada moguce je i to ali to za sad necu dok pumpa na 4 stafa nepusti gorivo!
Tako samo mogu sebi da napravim problem koji kosta vise ali razumem ja vas to je obicaj da se i to pogleda doci ce i to na red ali moram skidati plastican poklopac i nije mi lako dostupan auto sa te strane u garazi a auto ima tonu i nesto Kg pa cu malko da sacekam stim ...
[ vladd @ 31.01.2009. 13:12 ] @
Citat:
peca26000
Zato nisam voljan da bajam dal je prezubio ...


Kao sto sam rekao, NIKO nije voljan da baje. Treba da pogledas

Citat:
peca26000:.. ali to za sad necu ...


Mislim da je ovo sustina

Citat:
peca26000:..Tako samo mogu sebi da napravim problem koji kosta vise ...


Ako si teko odlucio.

Mada tvoj nacin gledanja problema i donosenja odluke svodi situaciju da ti nema pomoci, jedino odlazak kod majstora, a on ce da naplati i tvoje pogresne poteze i odluke. Svojim stavom uvecavas cenu popravke, ali to je tvoja volja, i tvoje pare.

Poz.
[ peca26000 @ 31.01.2009. 17:41 ] @
Pozdrav vladd drago mi je da bar ti dajes neki odgovor ali cu morati neke stvari da razjasnim .
Sa ovakvim odgovorom ja sticem pogresan utisak ,necu to sad da opisujem jer ne znam namenu ovog foruma.
Pokusavam da budem logican iako to mozda ne izgleda tako kako pisem .
Taj moj nacin razmisljanja nece me odvesti u pogresnom pravcu ,ako nije kvar konacan da je crkla bosch pumpa .
Ovo moze da ispadne smesno -meni nije videcemo za koji dan ,imam nekoliko prijatelja mehanicara ali dotle cu malo da sacekam jer nisu iz Panceva. Za to moje famozno pitanje da li ili ne ? Pitanje izgleda jednostavno ali odgovor mi je sve drugo od onoga sto ja trazim ,bez obzira koliko ja to shvatam trazim i mislim da cu uspeti.
ZA konacan odgovor bice izgleda na kraju od mene ... Videcu sta ce majstori reci na moje pitanje .
Odgovor cu dati u ovoj temi koju sam zapoceo.
Mozda se oodgovor ocekuje bas od mene ,to cu jos videti a vama u forumu necu ostati duzan.
Mozda jos neko ocekuje da procita vec reseno i sazvakano=ja to volim najvise a da se nepatim
Pozdrav
[ vladd @ 31.01.2009. 18:17 ] @
Da li je nesto crklo, i sam znas da ne moze da se baje.
Koliko mislis da je korisnika kojima nije auto hteo da upali, pa su na silu probali pa posle toga se motor "lako okrece".

Tu ima par problema, i to solidno nezavisnih, prvi i novonastali problem, rad pumpe i "lako" okretanje radilice.

S obzirom da ne mozes-zelis, da proveris ono sto mozes (predpostavljem da nemas merac kompresije, da nemas uslova za skidanje glave ili pumpe), ja ne vidim ko bi mogao bez ikakvog, osnovnog, pregleda da ustanovi tacnu dijagnozu, ili samo da nabroji sta je sve moguce.

Ono sto mozes, sa malo alata, malo pribora i srazmerno malo znanja, to ne zelis.

Proveri dovod goriva do pumpe visokog pritiska, pa tek onda situaciju posle. Uzupcenje kaisa mozes da pogledas..to je sve sto mozes, plus da odsrafljujes neke srafove i cistis neku prljavstinu, koju mozes da dohvatis. Ono sto ne dohvatis to ostaje nedohvaceno.

Ne znam sta drugo da ti savetujem osim da sacekas majsore, da budes uz njih i da vidis sta sve proveravaju, pa i da naucis neku proceduru.

Poz.
[ peca26000 @ 31.01.2009. 18:33 ] @
Za moju utehu i za vas jasniji odgovor ako to nesto znaci ,tesko je pogurati ili nemoguce kad je auto u brzini.
Da li to sad ima neki smisao da nije pukla bregasta .
Mozda nisam dobro opisao na pocetku da malo lakse vergla (ne daje gorivo na diznama i verovatno nema tad kompresije ) e tu sam se zadrzao.
vladd nemam nista od pomenutog alata koje si naveo.
[ vladd @ 31.01.2009. 21:02 ] @
Nesto sam ja utripovao da si ga palio tegljenjem.

Da li mozes da proveris pumpu za gorivo, da nije ona crkla, da nemas neki imobilajzer koji zaustavlja gorivo do pumpe visokog pritiska.

Ako imas autodatu za taj tip.

[ peca26000 @ 31.01.2009. 21:24 ] @
imao sam autodatu ali tesko sam se snalazio sa tim programom jer mi je nesto povezivao neke modele astre drugih tipova.
Ja najvise sumnjam da je tako nesto da je zakljucana pumpa i jeste tegljen vise puta u 2 brzinu . Pre nego sto je stao nije tegljen 1 nedelju palio je normalno .
Ima nekih senzora unutra sigurno i potenciometar za pedal pozition ili su te 3 zice bas za taj potenciometar koji verovatno neradi od 1998 godine je taj proizvod :) e sad dal to ima veze sa imobilize to vec ne znam .Nedaje znake zivota na te 3 zice nemenja se otpor pri pritiskanju pedal za gas? ako to ima veze sa kompijuterom? Nepostoji na mom autu ta zuta lampica za IMMO
Evo nesto sam nasao za bosch pumpe ali mio slika nije bas jasna nevide se neki detalji http://www.cs.rochester.edu/u/jag/vw/engine/fi/injpump.html
[ peca26000 @ 01.02.2009. 10:57 ] @
Da li neko zna otpor koliki je od elektricnog ventila za bosch pumpu ?