[ Haski @ 30.01.2009. 03:24 ] @
Situacija je sledeca:
Plinska instalacija je Lovato (ako to u opste smem da kazem, nov sam pa ne znam, ako ne sme javite da u buduce ne pominjem proizvodjace). Zbog curenja plina zamenjene su membrane na isparivacu, do zamene potrosnja je bila 12L gradske voznje a oko 11L otvoren put i auto je lepo "vukao", naravno nesto slabije nego na benzinu.
Posle reparacije isparivaca, zamenjene su svecice ugradjene NGK, zamenjeni svi filteri (uradjen je i veliki servis, zamenjeni lezajevi itd ali predpostavljam da to nema uticaja) i plin je nastelovan na najekonomicniju potrosnju. Rezultat 10.5L gradske voznje i jedva je isao i uz manje uzbrdice. Nazad na stelovanje. Rezultat, sasvim zadovoljavajuce performanse- kakve je i imao kada je plin cureo na isparivacu, samo sto je sada potrosnja 13.5L gradske voznje. Sa ovim stelovanjem nisam probao potrosnju na otvorenom putu, ali sta moze i da se ocekuje. Zbunjuje me :-) Kada je plin cureo auto je isao sasvim dobro i sve skupa je bilo 12L/100km, sada ide isto tako samo je sada potrosnja 13.5L a pritom vise ne curi. :-)))
Ova potrosnja bi meni i bila podnosljiva da ne znam da drugaru isto Corolla 1.3 90god ne trosi 7.5 otvoreni put a do plafon 9 gradske voznje a pri tom "vuce" sasvim zadovoljavajuce..
Ako je neko imao slicno iskustvo, preporuku za nekog dobrog majstora ili ako neko ima ideju u cemu moze da bude problem, molim za savet!
Ma da polako pocinjemda se nosim mislju da povadim sve napolje i ugradim brc (aj da pomenem i ovog cuo sam da su stvarno kvalitetni)

Pozdrav i hvala, Milos!
[ Haski @ 23.02.2009. 19:15 ] @
Ajde ovako :-)

Ima li neko na ovom forumu da poseduje toyotu corollu (oko `90 god) sa ugradjenom plinskom instalacijom?
Ocigledno da postoji makar neko interesovanje za ovu temu posto je do sad bilo oko 100 pregleda..
Tako da ako neko ima neko iskustvo neka slobodno napise..
Pa da razmenimo iskustva..
[ pantic68 @ 23.02.2009. 22:28 ] @
Ima jedan drugar model iz 86. to je najslicnije sto znam. Pitacu ga kolika je potrosnja. Na kadetu 1.2 koji vozim ove zime potrosnja je 10-11l po gradu, izvan ne idem. Benzin trosi 9l. U mom mestu su kratke ulice a semafori podeseni u "crveni talas" tako da su cifre samo orijentacione. Ocigledno da su ti menjali membrane reda radi. Sad moras ici negde da to podese. Treba odredjeni odnos promera usisa za vazduh, ulaza za plin na karburatoru i podesavanja na isparivacu da bi motor u svim rezimima dobijao optimalnu smesu.
[ Haski @ 27.02.2009. 15:05 ] @
Prvo hvala na pomoci!
Evo ja cu nastaviti pricu, mozda ce neko imati slicnu situaciju pa mu moze koristiti ovo iskustvo.

Prvu gresku sam napravio jer nisam testirao prvo potrosnju benzina da bih znao ocekivanu potrosnju plina!

Nego sam zamenio mesac (savet majstora iz ovlascenog servisa deo/ruke blizu 5 000din), jer ce to navodno SIGURNO da normalizuje potrosnju,
a pre toga mi kaze da na potrosnju auta starog 20 god moze dosta toga da utice :-)..
Pre toga sam (sto se tice plinske instalacije): reparacija isparivaca 2 700din nov 4 500din savet je bio reparacija i kaze sad mozes da budes miran 70ak hiljada.
A pre toga su zamenjena neka creva i isparivac postavljen u odgovarajuci poozaj (mora da prati osu auta). Suma sumarum oko 11 000din sam potrosio delovi/ruke
pokusavajuci da svedem potrosnju na zadovoljavajuci nivo !!! :-) Bolje da nisam nista dirao za te pare bih se navozao :-)
I sad i dalje imam bocu u gepeku i multiventil koji ne moze da prodje atest.. :-)
Da sam dodao jos koju hiljadu mogao sam kompletnu instalaciju da zamenim!
E da :-)) vod iz boce do ispod haube prolazi isuvise blizu auspuha! I to mora da se pomeri! :-)
Sta je tu je..

E posto sam udario glavom o zid aj na benzin (sto ne poslusah Ivanov savet odma!)..
Auto trosi oko 13l/100km gradske voznje!!!

Inace u medjuvremenu je nastelovano paljenje na stepen i po ranije zbog plina.. bilo je poprilicno rastelovano,
kompresija je cini mi se skroz ok tri cilindra 13 jedan 13,5-14.. Mozda nesto vece nego po podacima iz auto-data..

Sledeci korak majstor za karburator, Gavra!
I nadam se da ce tu mojim mukama i rashodima ne bi li dosao do nize potrosnje doci kraj!

Ostala mi je jos samo jedna stvar koja me pomalo zbunjuje..

Navodno.. "karburator nema nekog uticaja na potrosnju plina jer je to samo tunel kroz koji plin prolazi.." ??? Koliko je to tacno?
Meni iz jednog ugla deluje i logicno, a i benzina trosi oko 13l plina oko 12l (sve vreme je naravno gradska voznja u pitanju)..

Ima li neko, neko objasnjenje..





[ goat @ 27.02.2009. 17:47 ] @
@haski

ako ti je za utehu vozio sam yugo tempo 1.1... 48000km ... u gradu je trošio 12-13l!!! ... pre toga sam vozio isto 55-icu ali kršina u odnosu na tempa kojeg sam imao i on je u gradu trošio 9l i išao kao zmaj (posle urađene glave motora, inače je + malo više duvkao) ... odem u prodavnicu autodelova da kupim karburator nov jer nisam znao šta da mu više radim... tamo sedi baja i kada sam upitao prodavca za cenu ovaj mi ponudi za duplo manje pare uradi postojeći... ajd rekoh jugo je to, a i baaj je poznat u gradu kao doktor za karburatore i Z vozila.... uradi mi on karb, paljenje, svećice nove... a ono još gore... rekoh ajd što slabije ide nego mu se potrošnja ne smanji... posle pet dana odlučim da ugradim plin... prešao sam još 5000 km i podvukao crtu.. 11.3l/100km, za 50% gradske vožnje i ostalo otvoren put...

ne znam šta je bilo i nije me intersovalo... na pijacu sam ga prodao za 5 min... ekstra, očuvan, sređen, spušten...
[ djosavl @ 04.05.2009. 18:13 ] @
Ovako, vozim Toyotu corollu 91' 1.3 efi 55kw direktno ubrzgavanje, bez karburatora i verovali ili ne na otvorenom troso oko 6 litara plina a u grafu oko 8 sto znaci da sa 500 dinara predjem 200km, ko neveruje moze da dodje i da se uveri! Prvi sam vlasnik auto presao 130000 ujeda kako ubrzava i vuce! Nemogu da verujem da imate takvih problema sa autom! Verovatno zato sto imate karburator...? Neznam
[ dulsrules @ 04.05.2009. 22:20 ] @
Ja sutra ujutru idem na ugradnju plina moj auto Toyotu Corollu '90 god. Konkretno, prebacujem plinsku aparaturu iz mog bivseg auta, Stojadina '86 god koji mi je u brutalnoj voznji (pali gasi, kreni stani) trosio oko 12 do 13l. Sad cemo da vidimo, ipak je ovo japanac. Trebalo bi ga "pronaci" kako kazu majstori i ne bi trebao da pravi problem. Sve je do odnosa dotoka plina, ler gasa i naravno seta paljenja. Ako je sve ok ne bi trebalo da bude problema. Sutra javljam kako je proslo.
[ Haski @ 05.05.2009. 19:27 ] @
Nekako sam uspeo da smanjim malo potrosnju sa 12 na oko 10 i da budem iskren ne mogu vise da se bakcem oko toga jer je pocelo da me strasno nervira!
A ovu potrosnju oko 10 mogu nekako da "progutam" jer za 400din (po ovoj ceni od 40din/L) mogu da predjem oko 100km..
A u sustini sam ja napravio gresku!

Nije mi bio problem,
do duse tad sam imao kesa za sta god je trebalo da se menja, popravlja ali sad je vec druga situacija :-),
da sve nazovi sporedno pregledam, filtere, paljenje, svecice.. i zamenim novim,
a kad je glavnu stvar karburator trebalo uraditi kako treba.. nadjem na tome da stedim! Debil!
Bilo mnogo koja hiljada vise...
A covek mi lepo kaze "ja imao taj problem bio i posle sve ok", idi ...

Ima ovde nekoliko vlasnika ovog auta koji ga imaju dosta dugo. Glupo je ne poslusati ih!

Al dobro ceo zivot se uci :-)

Tako da sad cim budem mogao da odvojim koju hiljadu za auto (mnogo me kostao servis alternatora pre par dana)
otici cu da ispravim gresku.

Hvala svima na prenesenim iskustvima za plin.

Bilo bi ekstra da javis kako je proslo oko plina..

Koji tip plinske instalacije ugradjujes, koji brend je u pitanju, koja boca, koji multiventil..
I naravno cene koliko te sta kostalo delovi, ugradnja..
Kako oko papira.. Servis koji ugradjuje daje neki papir na osnovu kojeg se regulise oko atesta da/ne?


Pozdrav
[ dulsrules @ 07.05.2009. 10:39 ] @
Odmah cu ti odgovoriti.
Znaci moji vec postojeci delovi + nova creva, cevi, ploca na karburatoru i teleskopi. Imam opremu Lovato. Sve to za 10000 din. Radio sam to u firmi Dino Gas na Vidikovcu. Sada auto ide strava. Vuce, pali na pola kljuca, znaci skoro kao na benzin. Potrosnju mu jos nisam merio, al za koji dan cu i taj podatak imati. Sad idem i atest da uradim. To je jos 5000 + 2000(za uslugu, da se ne cimam ja tamo po masinskom i sl). I to bi bilo to. Boca 50l. Sve je do jaja. Sta te jos zanima?
[ Haski @ 07.05.2009. 14:28 ] @
Ti si mesac, isparivac.. sa keca stavio na corollu ?!

Ne razumem se ja toliko da bih mogao da okaraktersem to kao "budzenje" ali mi je malo nelogicno..

Na primer mesac koji je bio za motor keca je taj koji sada treba staviti na corollu ?!

Na sta mislis kad kazes "ploca na karburatoru"?

Pozdrav
[ dulsrules @ 07.05.2009. 23:23 ] @
Najbolje bi bilo da posetis neki od servisa za plinske uredjaje i da ti oni na licu mesta objasne sve sto te zanima. Ja nisam neki strucnjak ali nacujem po neki majstorski savet(izraz). I ovde na forumu ima dosta poznavalaca materije tako da ...

Ja sam prebacio plin sa keca na corollu i ide kao mecava. Ne trosi puno (oko 9 l plina u gradu) i pali kao grom. Lovato ili BRC, kazu da je najbolje ugradjivati. Zasto? Nemam pojma. Pozdrav.