[ markelja @ 01.02.2009. 19:23 ] @
Trebao bi da napišem neki rad uopšte o jeftinim automobilima. Pa nikako da nađem to na Internetu.
Rad bi trebao da sadrži sledeće:

1.Zasto su nastali low-cost automobil?
2.Kada su prva low-cost vozila stigla na trziste?
3.Koji je najvrci proizvodjac low-cost automobile?(ko je bio,a ko je sada?)
4.Garancija(sigurnost) I standardi kod low-cost vozila
5.Verovatno ce u buducnosti biti napravljena low-cost vozila sa drugim
alternativnim pogonima(na gas,na vodonik,na solarnu energiju…).Tvoje
tvrdnje?
6.Koliko kosta low-cost vozilo u proizvodnji ,a koliko za kupca?
[ vidan kv @ 01.02.2009. 20:06 ] @
Jel bre zemljak pa ko treba da ti piše taj rad,mi ili ti?......mislim ako je do nas mogu ja da ti napišem al za pare..........šalim se ,naravno....ti si baš postavio mnogo pitanja.....počni ti od nečega pa ćemo mi da ti pripomognemo...........pozzz!
[ reject @ 01.02.2009. 20:43 ] @
http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_car

Extremni primerci: :)


[ momsab @ 01.02.2009. 20:48 ] @
ima ovde nesto, valjda ce ti biti od pomoci http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1272355
i/ili http://www.businessweek.com/magazine/content/07_17/b4031064.htm
toliko od mene
[ markelja @ 01.02.2009. 20:55 ] @
Hvala svima! Našao sam i sam neke tekstiće.
Ne radim to za sebe. Ovo zadnja stavka mi je nejasna skroz:

6.Koliko kosta low-cost vozilo u proizvodnji ,a koliko za kupca?
[ Miroslav Jeftić @ 01.02.2009. 21:03 ] @
Što nejasno? Pitanje je samo koliko te košta da ga napraviš, a za koliko ćeš da ga prodaš.
[ vladd @ 01.02.2009. 21:05 ] @
Pa valjda kosta u proizvodnji koliko kosta(to je mnogo kompleksan racun da bi definisali tu cenu, zavisi od produkcije, slozenosti vozila-tehnologije i broja delova, broja radnih sati..), pa plus transport, trgovacka marza i na kraju porez, kao slag na tortu, za kupca.

Poz
[ popovicvl @ 02.02.2009. 06:21 ] @
Ne znam da li je tacno da jedan BMW 7 u proizvodnji kosta 7-8 hiljada eura,a u prodaji Ohhooooo.
Slicna je prica sa manjim autima,oni kostaju nesto manje 5-6 hiljada,a prodajnu cenu formiraju koliko mogu marketingom postici.
[ Miroslav Jeftić @ 02.02.2009. 07:36 ] @
Teško da sedmica košta sedam hiljada evra, jedino ako je cene po ceni starog gvožđa.
[ Java Beograd @ 02.02.2009. 09:06 ] @
Nakon što se završi razvoj, uznapredi tehnologija, naprave specijalne mašine, prese i ostalo, onda cena BMW 7 može da bude i manja od 7.000.
Slično kao i što i proizvodnja najnovijeg procesora sa 4 jezgra ne košta više od 2 USD.
[ Mobtel @ 02.02.2009. 19:16 ] @
a koliko se ulozi u razvoj dok se ne dodje do proizvoda?
[ Miroslav Jeftić @ 02.02.2009. 19:25 ] @
Nekoliko milijardi, plus-minus.
[ vladd @ 02.02.2009. 19:45 ] @
Nekako je cudan taj razvoj. Ukljucuju se razne ustanove, razni biroi, unutar i van fabrike ili koncerna, i nikada nije okvirna cifra tacna, ali ne necemu se gubi, na necemu drugom dobija. Realan razvoj se retko naplati i isplati u potpunosti, ali to nije problem sa kojim se koncerni bore.

Neki deo proizvodnje moze da kosta 7000 evra, za BMW-a 7, mozda tehnoloski plus montazni, ali svakako, celokupan razvoj ne, delovi za sklapanje, takodje imaju svoju cenu, ali razvoj je neka vrsta ostavstine za buducnost. I razni modeli koriste iste razvojne segmente..

Poz.