[ MatezYU @ 03.02.2009. 08:55 ] @
Interesuje me da li se isplati ispravljati felne i koliko to vredi. Imam celicne felne i pokupio sam par dobrih rupa na domacim putevima. Golim okom se vidi da je felna iskrivljena. Da li to vredi ispravljati kod nekog vulkanizera ili da trazim nove felne?
[ djricky @ 03.02.2009. 09:04 ] @
idi kod majstor Mice da izlupa to malo cekicem...
i naravno, balansiranje posle...
[ cozmo_im @ 03.02.2009. 09:26 ] @
Obicne felne mogu da se isprave kod dobrog opticara. Alu felne su za bacanje u tom slucaju recimo. Ali i kod celicnih ima limit, to ce vulkanizer-opticar da ti kaze.

Ja sam zvizno desnu jednom i lepo je ispravio.
[ pantic68 @ 03.02.2009. 10:16 ] @
Rade ljudi i alu felne. Ispravljanje, zavarivanje, obrada na strugu, rucno i farbanje. Neke legure Al su manje neke vise pogodne a ako je sa magnezijumom valjda i ne moze da se vari. Pa kome se isplati... Celicne nije problem ako su manja nagnjecenja po aksijalnoj ravni a ako je centralni deo deformisan onda na djubre. Ipak celicnih felni ima po autootpadima, daju ih uz gume znaci isplati se jedino ako je malo ostecenje ili redak model.
[ welding @ 03.02.2009. 10:31 ] @
Zavarivanje alu felni spada u one zavarivacke poslove koje savesni majstori odbijaju, jer mogu nastati katastrofalne posledice:

- Aluminijumske legure felni su termicki ojacane. Bilo kakav unos toplote omeksava i slabi strukturu. Iako je sam zavareni spoj savrseno saliven, i kasnije lepo obradjen, okolina zavara je omeksana tj oslabljena recimo 2 puta u odnosu na original. Pa moze da se tokom voznje desi da felna pukne ili se rasprsne i dovede do katastrofalnih posledica.

Zato se nigde u svetu ne preporucuje zavarivanje alu felni, a ponegde se izbegava da neko ne bi bio tuzen zbog nesavesnog posla. U najgorem slucaju treba barem kupca upozoriti na opasnost.
[ vladd @ 03.02.2009. 12:03 ] @
Moze se ispravljati celicna felna ako je iskrivljena po obimu. Ako je iskrivljena po osi tocka, nema pomoci, neisplatljivo je i neizvesno ispravljanje.
Znaci kada se pomeri povrsina sa rupama u odnosu na rubove tocka, tada je za bacanje.

Svako ispravljanje ulubljenja ivica zahteva balansiranje same felne, pa ako je manje od 5-10 grama potrebno, za kore kciju, mogla bi da posluzi bar za zimski set guma.

Poz
[ pantic68 @ 03.02.2009. 12:05 ] @
Citat:
welding: Zavarivanje alu felni spada u one zavarivacke poslove koje savesni majstori odbijaju, jer mogu nastati katastrofalne posledice:

- Aluminijumske legure felni su termicki ojacane. Bilo kakav unos toplote omeksava i slabi strukturu. Iako je sam zavareni spoj savrseno saliven, i kasnije lepo obradjen, okolina zavara je omeksana tj oslabljena recimo 2 puta u odnosu na original. Pa moze da se tokom voznje desi da felna pukne ili se rasprsne i dovede do katastrofalnih posledica.

Zato se nigde u svetu ne preporucuje zavarivanje alu felni, a ponegde se izbegava da neko ne bi bio tuzen zbog nesavesnog posla. U najgorem slucaju treba barem kupca upozoriti na opasnost.


Ne pricaj svasta, sta da pukne? Vari se okrzan obod koji je najmanje opterecen, nece je niko sklapati iz delova. Ja za zadnje dve decenije nisam video ni cuo da je nekom otpalo parce zavarene felne a ima dosta krpljenih po ovim nasim lepim putevima. Jasno da majstor mora da proceni sta moze da se uradi a da bude zadovoljavajuce e sad tu je mali problem sto ima svakakvih. Znaci stvarno mi je muka od saveta - idi u prodavnicu i kupi novo. To znaju i bez foruma.
[ vladd @ 03.02.2009. 13:20 ] @
Zavarivanje aluminijuma je ozbiljna ddelatnost, moraju se odabrati prave elektrode i dopune, a za to je neophodan sastav materijala koji se zavaruje.
Odgovoran majstor se nece petljati u ozbiljno zavarivanje delova koji trpe niki veci napor, bez dovoljno podataka. I uglavnom se izbegava zavarivanje "aluminijuma", bolje receno Al legura, kada god se to moze.

Estetska "zavarivanja" su gotovo "normalna", to je lagani zahvat koji ne utice na nosivost felne.

Mislim samo da je rec o celicnoj felni, sto prilicno menja odnos prema resenju problema. Moguci su i veci bravarski zahvati.

Poz
[ ALU_Vampir @ 11.05.2011. 08:34 ] @
Mašinsko ispravljanje i varenje aluminijumskih felni,hladnjaka i kartera.
Šabac , Brace Nedica 29, Vampir. 062/200-157

Najbolji smo u Srbiji provereno.