[ kovmisa @ 04.02.2009. 08:08 ] @
Menjao bih crknuti motor u svom jugicu 55, polovnim motorom. Kako provaliti da li je motor dobar ili ne? |
[ kovmisa @ 04.02.2009. 08:08 ] @
[ vidan kv @ 04.02.2009. 20:25 ] @
..........da povedes nekog vidovnjaka...........pozdrav!
[ vladd @ 05.02.2009. 00:46 ] @
Da ne bude da smo neozbiljan forum, mada se slazem sa vidanom.
Toliko se ti motori besomucno karabudze, razbusuju, krpe i aljkavo odrzavaju, da je mozda bolje krenuti u popravku postojeceg, isplatljivije je, a u krajnjoj liniji moze i da se krpi busi i lepi. Set delova, dihtunga, obrade, mogu da budu isplatljiviji od polovnog motora i zamena sobracajne.. Poz [ popovicvl @ 05.02.2009. 07:58 ] @
100% si siguran ako izmeris kompresiju i pritisak ulja,ovo dugo malo teze,ali tako je kako je
[ bakara @ 05.02.2009. 08:15 ] @
Tesko da ce da meri kompresiju kada su to obicno motori koji nisu na vozilu.
[ Galenika @ 05.02.2009. 09:27 ] @
Imaš onu najbolju i najsigurniju varijantu, a to je da odeš u DMB u Rakovicu i za jedan dan majstori ti ubace remontovan motor a zadrže taj tvoj stari. Ako imaš dovoljno keša, onda pravac DMB, nećeš se pokajati.
Moj tata je ubacio pre deset godina u Zastavu 128, motor od 1300 kubika i prešao je do 2005. godine 118 000 km, nakon čega je produvao. Tad je ta intervencija plaćena oko 700 maraka, što znači 350 €. [ mex2c @ 07.02.2009. 13:17 ] @
Citat: Galenika: Imaš onu najbolju i najsigurniju varijantu, a to je da odeš u DMB u Rakovicu i za jedan dan majstori ti ubace remontovan motor a zadrže taj tvoj stari. Ako imaš dovoljno keša, onda pravac DMB, nećeš se pokajati. Moj tata je ubacio pre deset godina u Zastavu 128, motor od 1300 kubika i prešao je do 2005. godine 118 000 km, nakon čega je produvao. Tad je ta intervencija plaćena oko 700 maraka, što znači 350 €. Ja sam mislio da su oni propali, medjutim oni jos to rade - ima na ovom linku tel.: http://www.vibilia.co.yu/srpsk...e/tenderi0302/7admb_181102.htm , sad sam zvao pre 5 min. za Yugo 55 kosta 31.600,00 din. sa PDV za 1 dan menjaju! [ Galenika @ 07.02.2009. 20:26 ] @
Pa extra je cena čoveče. Dodješ ujutru, ostaviš auto, uveče dodješ po njega, sve naštelovano, garanciju dobiješ na godinu dana. Sve u svemu, daleko sigurnija i jeftinija varijanta od bilo koje druge. I da bi ti taj motor izdrzao dosta dugo: redovna zamena ulja kvalitetnim uljem, zagrevanje motora pre kretanja, filteri, karburator. . . I naravno, nemoj da siluješ mašinu. Može taj od 1116 ccm da predje oko 100 000 km ako se vodi računa. Pozz.
[ vladd @ 08.02.2009. 00:59 ] @
Citat: Galenika:... zagrevanje motora pre kretanja... Ovo nije dobar savet, treba lagano voziti auto dok motor ne dostigne radnu temperaturu. U periodu razrade, menjati ulje na 2000 sledeca zamena na 5000km. Filter za ulje svaki put promeniti. Nije lose koristiti sinteticko ulje, mada zbog ustede moze se koristitii polusintetika 10W-40. Mada za 300 evra moze da se uradi solidna generalka, i sa vecim periodom garancije. Problem sa zastavom je, sto pored generalke motora, postoji kompletan niz sklopova zeljnih popravke...cela akcija je u stvari jedna velika igra bez granica. Poz. [ Galenika @ 08.02.2009. 09:21 ] @
Mnogo je povoljnije, brže i bezbednije zameniti motor u DMB-u, nego tražiti majstora, delove, čekati nekoliko dana da odradi posao. Ipak je DMB proveren, niko se do sad nije žalio. A što se tiče zagrevanja motora pre kretanja, jednostavno, na svakoj zastavi to treba uraditi. Na -15 juga odmah posle startovanja pokrenuti? Da li je to pametno? DMB-ov agregat mora pre svakog startovanja da se ugreje. Zimi min. pet minuta, leti min. dva minuta.
[ vidan kv @ 08.02.2009. 11:40 ] @
......kao što ti misliš da je DMB zakon tako ja mislim da nije!........doduše možda jeste nekad bio ali sada treba uzeti u obzir da je to jedan od relikta (socijalističke) prošlosti što samim tim podrazumeva i sam odnos prema poslu kakav je bio (i ostao) u takvim preduzećima.....dakle ako želiš završiti posao u jednom danu(što je nekom ko dolazi iz unutrašnjosti jako bitno) trebaš pre svega poznavati glavnog baju u firmi.To najčešće nije gen. direktor nego neki poslovođa koji sve majstore i magacionera(koji je jako bitan lik u celoj priči) drži u šaci i koji samim tim ima motore i "motore" s tim da u ove druge ugrađuje "delove"......elem,nekada sam se trudio da mušterijama koje su se zanosile željom da remontuju motor u DMB-u,Zastavi ili u bilo kom drugom državnom preduzeću objasnim kako je drug Tito umro,kako su u međuvremenu i čika Sloba sahranili i kako je od tih giganata srpske auto industrije ostala samo želja tajkuna da iste kupe nebi li na njihovom zemljištu napravili stambeno poslovne objekte.....kažem trudio sam se jer sad kapiram da za svoje pare imaš pravo da kupuješ snove kakve želiš s tim da kad takvi posle dođu kod mene jer "mi motor duva na iberlauf a nisam prešao ni deset hiljada posle generalne" imaju poseban tretman tj cenovnik je bar za 50% veći.........pozdrav!
[ vladd @ 08.02.2009. 13:29 ] @
Industrijski remontovan motor ima neke svoje pozitivne osobine ali nije "generalka". Znaci vlasnik ostavi svoj motor i dobije drugi, sledi zamena saobracajne, ali da ne spominjemo to kao zabavu.
Industrijsko remontovanje se sastoji u kompletnom rastavljanju motora, premeravanju delova po standardima neke izlazne kontrole u proizvodnji, odnosno odluke mehanicara da li neki deo motora moze da posluzi jos neko vreme. Ako je jedan klip dobar, on ostaje, menjaju se ostali, a po toj logici, sto se manje delova zameni, odnosno, sto se vise polovnih delova (u granicama tolerancije, ili po odluci majstora) iskoristi, zarada je veca. Pri tome, logika nastanka remontovanog motora, u trenutku propasti posla Yugo-floride, i hiperprodukcije rezervnih delova, je bila da DMB pokrene praznjenje magacina, efikasnijom metodom, stimulativno za potrosace i bez trgovackih posrednika. Delovi su bili po ceni skoro kao za prvu ugradnju. Ne znam koliko bi klip kostao, ali znam da je cena prve ugradnje pumpe za gorivo manja od 2 evra, pumpa za keca ekvivalent recimo 160 din. Firma koja nije DMB, ne znam kako donosi odluke o popravci motora(zameni delova) i koje delove ubacuje, ali porediti generalku za 300 evra i industrijsko remontovani motor je blago receno smesno. Kod generalke se moze stedeti, i potrebno i nepotrebno, ali tada je cena manja od 300€. Mogu se menjati leteci lezajevi i bez obrade radilice a moze se i korektno odraditi, u oba slucaja moze motor da predje 1 godinu lagane voznje, s tim sto ovaj "drugi" korektnije popravljen, moze jos 5, sigurno. Ipak govorimo o motoru vozila koje kosta 4000 evra, davati 300 evra za polovan motor, za razliku od privatne prodaje polovnog, proveren i doradjen, kada nov moze da bude oko 1000, sa svim agregatima..ne znam sta da kazem Da, kod industrijsko remontovanog motora, agregati ostaju vlasniku, kakvi god da su, ispravni ili ne... Moj licni stav, koji sam odrzavao po velikoj ceni posedovanja doticne zastave, je da je generalka, korektna, bolje resenje, a celokupan auto je rupa bez dna, i iluzija je da se moze korektno odrzati u ispravnom stanju. Kostao me je 800 evra, nema sklopa kojeg nisam "preslisao" i na kraju otpala greda..prodat za 200 evra. Opisao sam negde svoju sagu, i ne bih mogao ponovo, bolje da sam se taksijem vozikao.. Poz. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|