[ Darko Nedeljković @ 05.02.2009. 18:33 ] @
Imam taj auto vec tri godine i perfektno me sluzio bez ikakvih servisnih intervencija. Sada takodje dobro vuce, mirno radi, ali kad izbacim na ler obrtaji opasno padnu, posle cega sledi ili oporavak (vracanje na normalan broj obrtaja i stabilan rad) ili gasenje. Nakon toga vergla 7-8 sekundi i posle opet radi super do sledeceg menjanja brzine. Uspeo sam da nadjem nacin kako da ugasim auto dok stojim u mestu i motor stabilno radi - samo pipnem pedalu gasa i odmah pustim. Znaci, kad god hoce da smanji broj obrtaja, motor se zbuni i smanji ih previse, a onda vidi da je pogresio, pa ako vec nije kasno on tu gresku ispravi. Isti problem se desava i na benzinu i na plinu. Plin ide na usis vazduha, a benzin na brizgaljke, sto bi trebalo da znaci da problem nije do kompjutera ili brizgaljki, jer oni ne uticu na rad na plinu. Svecice - ne znam, nisam ih nikad menjao, moguce da su one ako je vama logicno da auto sa losim svecicama moze da radi stabilno do smaka sveta na leru, sve dok ne pipnem pedalu gasa.... Motor je inace u naizgled perfektnom stanju - ne trosi ulje, ne dimi, ne pregreva se, pa ne bi trebalo da je nesto do njega. Verovatno je neka glupost, ako znate sta je recite, ako ne onda da vozim ovako dok ne pocne da se daje Fiat staro za novo.
Nervira me jedino kad je bas velika guzva po gradu, od NBG do Slavije nekad treba 300x stati i krenuti, a od toga se 50x ugasi, a kad izadjem na magistralu i ubacim u petu, onda mogu tako i na put oko sveta - auto vise ne pokazuje nikakve nedostatke :-)
[ Darko Nedeljković @ 06.02.2009. 13:07 ] @
Da li ovo cutanje da shvatim kao savet da batalim popravku i sacekam novog Fiat-a?
[ vladd @ 06.02.2009. 16:35 ] @
Skoro da je tako.
Potreban je detaljan pregled veceg broja sklopova, uglavnom ispravnih.
Mozda je neki dihtung, naprslo crevo vakuuma, necistoca u gorivu ili los pritisak goriva..

Poz.
[ bugsu @ 06.02.2009. 21:36 ] @
imas auto tri godine a svecice nisi menjao ?
Jel su ti upaljeni neki el. potrosaci kad ti pada ler?
Kakav saug imas , automatski il rucni ?
[ Darko Nedeljković @ 06.02.2009. 23:15 ] @
Citat:
bugsu: imas auto tri godine a svecice nisi menjao ?

Auto je pre toga redovno teran u Italiju na odrzavanje, i svi delovi su skroz kvalitetni. Imam pakovanje novih svecica za koje kazu da su isto original, ali ja im ne verujem mnogo pa nisam smatrao za potrebno da ih menjam.
Citat:
bugsu:
Jel su ti upaljeni neki el. potrosaci kad ti pada ler?
Nisu, tj. nisam primetio da ima nekog uticaja. Ono sto je jako interesantno da ne pada ler sam od sebe, vec je potreban i dovoljan uslov da makar pipnem pedalu gasa - da obrtomer skoci recimo sa 900 obrtaja na 1000, kako pustim gas tako padne na 500 i ako se ne ugasi za sekundu-dve se opet vrati na 900 i tu ostaje.
Saug automatski.
Citat:
vladd: Skoro da je tako.
Potreban je detaljan pregled veceg broja sklopova, uglavnom ispravnih.

Ok onda... Fiat-e cekam te.
Nego, moglo bi biti od pomoci ako krenemo sistemom eliminacije - sta sigurno ne moze biti problem. Znaci, gorivo nije, jer se isto desava i na benzinu i na plinu. Svecice... hm... da li iko sumnja u njih? Vakum - prilicno logicno, ali ja o tome nista ne znam, cemu sluzi vakum i kako on utice na broj obrtaja? Moze neki sajt gde bih se upoznao sa tom problematikom?
[ bugsu @ 07.02.2009. 09:28 ] @
sajt....
http://www.arcs.org.rs/forum/index.php

fan sajt alfa romeo srbije ...imas sekciju za boxer motore.....


pa pazi svecice mogu da uticu da motor mirnije radi ,kako ti opisujes ispadne da motot (nekad) nema snage ni sam sebe da pokrene, ko da nema dovoljan protok...

nisi probao das jaci gas a da ti se ne ugasi...recimo na 2k obrtaja?


pitam te sve ovo jer imam isti auto koji je mozda u gorem stanju al nemam tih problema :D
[ Darko Nedeljković @ 08.02.2009. 02:24 ] @
Citat:
bugsu: nisi probao das jaci gas a da ti se ne ugasi...recimo na 2k obrtaja?

I na 6k obrtaja - ne vredi, cak sto jaci gas dodam cini mi se da veci zalet ima skala obrtometra kada pada :-)
Resio bih ja to sigurno, ali ja uopste ne razumem princip rada injection motora, u smislu kako on povecava i smanjuje broj obrtaja. Sta je to sto u povratku treba da ga zaustavi na 900 obrtaja? Sutra cu da probam da skinem onaj usisni deo gde ulazi sajla za gas i vazduh iz protokomera. Valjda cu tako shvatiti princip rada - sta drugo kad nisam nasao gde da procitam o tome.