[ rale2rale @ 12.02.2009. 07:52 ] @
| Pozdrav
Na Dacia Sanderu nakon prvog punjenje do vrha (prešao oko 1200 km do tada) i pređenih oko 350 km nakon toga primetio sam da se nivo goriva na instrument tabli ne spušta (elektronski kao kod logana ili fabije), u servisu su pogledali i kažu plovak, isti je zemenjen, ali novi i dalje pokazuje isto, u servisu rekoše vozi i prati (rezervar je bio relativno pun prilikom promene, ali ne i sasvim pun). Pitanje, ako nije plovak, šta može još da bude neispravno, a da na instrument tabli pokazuje stalno pun rezervoar, da li negde daje masu, kratak spoj..... ili već šta? |
[ cozmo_im @ 12.02.2009. 10:24 ] @
Desava se - mojoj koleginici na novoj Pandi su 2 puta menjali plovak dok se nije sredio pokazivac. Vrlo slican simptom, i bio je plovak... Njoj je pokazivao pun non-stop i onda odjednom zvizne na rezervu.
Nek provere oni to jos jednom - kao i kontakte na pokazivacu i plovku... imas garanciju sta te briga.
[ Java Beograd @ 12.02.2009. 10:28 ] @
Pazi, nema šta drugo da bude nego - plovak. Pri tome ne mislim bukvalno samo na plovak, već na ukupan sklop plovka. Oni su "popravili" a ti idi ponovo i kaži da nisu. Nema ti druge.
[ vladd @ 12.02.2009. 11:00 ] @
Taj "plovak" sklop se lako proverava. To je jedan (ne)obican potenciometar na koji se dovodi napon, a sa klizaca dobija informacija o nivou goriva.
Ako pokazuje da je pun, moze da se desi da je neka masa u prekidu, pa kluster (instrument) dobija maksimalni napon.
Ili je problem na instrument tabli, sklop merenja nivoa goriva je iz nekog drugog rrazloga na visokom potencijalu (mozda neki hladan lem, ili fals kontakt), sve i svemu lako se proverava i sklop "plovka" i signal na klusteru, i to voltmetrom..
Poz.
[ skorohaker @ 12.02.2009. 13:54 ] @
Osim ako se nesto nije drasticno menjalo u potonjih desetak godina, pomenuti klizac dotice cekas zicu i tako menja elektricni otpor i na osnovu tog podatka pomera se pokazivac kolicine goriva, i to po principu: manji otpor-veci nivo, tako da mi u tvom slucaju ("zakucano" na maksimum) deluje da ima kratkog spoja, negde izmedju klizaca i pokazivaca.
[ vladd @ 12.02.2009. 14:16 ] @
Menjan je cekas sa provodnom pastom, ista stvar. Drugaciji merac nivoa goriva jos nije apliciran u kolima, inace bi kostao kao ceo ecu, kako formiraju cene elektronike..
Poz.
P.S. Cak i da su elektricno zakomplikovali senzor( ozim po obliku nisam sretao ni kapacitivne ni opticke senzore u kolima), on treba da salje clusteru neku informaciju. Najefikasnije je da salje naponski nivo u nekom opsegu, 0-5V ili 0-12V, slanje digitalnog paketa bi bas bilo klanje vola za jednu sniclu, moralo bi da sadrzi vise elektronike potopljene u gorivo ili u benzinske pare, uz set zica za komunikaciju, bar dve za CAN, plus dve za napajanje...
[Ovu poruku je menjao vladd dana 12.02.2009. u 15:30 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.