[ skemamen @ 04.03.2009. 07:09 ] @
U pitanju je Ford Fiesta 2006. god. Greskom je sipano 10 litara dizela, a u rezervoaru se nalazilo oko 3-4 litre bezolovnog. Posle nekih 300 metara auto je poceo da se gusi i tu je parkiran...
Sta raditi dalje? Video sam slicne situacije sa savetima koji su bili razliciti, sipanje punog rezervoara sa bezolovnim ili ispustanje benzina i kompletna provera...?!
[ palomas @ 04.03.2009. 07:47 ] @
U svakom slučaju, nema vožnje niti paljenja, sve dok se dizel ne ispusti iz sistema, bilo bi dobro odmah zamjeniti i filter goriva, a za ostale posljedice teško je reči... Dizel je kao gorivo gušći i "masniji" , postoji mogućnost da su se dizne za ubrizgavanje već sada začepile ili zaprljale.

Dobar servis je najbolje rješenje, s obzirom da motor nije dugo radio, štete može neće biti velike.
[ skemamen @ 04.03.2009. 08:38 ] @
Sad krecem u servis, rekli su da mora da se opere rezervoar i promeni filter za benzin. Upalice i radice auto, ali postoji sansa i da ce morati svecice da se produvaju... Videcemo...
[ vladd @ 04.03.2009. 11:15 ] @
To nije veliki problem, praznjenje rezervoara, zamena filtera, i nalivanje novog benzina treba da resi problem, i bez ciscenja svecica.

Poz
[ skemamen @ 04.03.2009. 14:05 ] @
Bio sam u servisu i evo sta je bilo...

Kupio sam filter za gorivo koji je zamenjen, majstor je to uredno zamenio, ocistio rezervoar i bilo je pitanje da li treba da se ciste dizne! Nisam imao para da cistim i dizne jer je 500 din. po komadu.
Auto je lepo upalio, ali ima neke cudne zvukove, nije kao ranije...

Sad se postavlja pitanje - DA LI TREBA OCISTITI DIZNE ili OSTAVITI AUTO NA PROBI DA PROBIJE MASNOCU OD DIZELA SA BENZINOM KOJI MU JE SIPAN (pun rezervoar) i da se nadam da ce sve leci na mesto...?!
[ hexter @ 04.03.2009. 14:23 ] @
Citat:
skemamen: Sad se postavlja pitanje - DA LI TREBA OCISTITI DIZNE ili OSTAVITI AUTO NA PROBI DA PROBIJE MASNOCU OD DIZELA SA BENZINOM KOJI MU JE SIPAN (pun rezervoar) i da se nadam da ce sve leci na mesto...?!


Nada umire poslednja.... Naravno uvek ostaje resenje da problem koji dovoljno dugo ostavis neresen uvek se resi sam od sebe.

Da pojasnim: ako su u servisu preporucili da cistis dizne onda cistis dizne. Tu nema diskusije. Ako hoces da imas ispravan auto onda radis ono sto kazu oni ciji je to posao. U suprotnom nika ne moze da ti kaze sta ce se desavati. Cesto ali previse cesto ljudi tako ostave da se "nadaju da ce sve leci na mesto" i obcno kegne ali na pogresno. Problem koji sada mozes da resis sa 2000din (4x500 za ciscenje) u buducnosti moze da ti donese problem koji se resava sa 2000evra.... Tako to ide.
[ skemamen @ 04.03.2009. 14:38 ] @
Sad cu da predjem nekih 20 - 30 km pa cu videti kako se ponasa auto. Inace, majstor je rekao da je ciscenje dizni "moguce" ali ne i "potrebno"...

Javicu kako je bilo...
[ Java Beograd @ 04.03.2009. 15:10 ] @
Čišćenje dizni nije problem koji može da se uveća ako se one ne očiste na vreme. S druge strane, ako je filter bio OK, ne vidim kako bi se dizne "onečistile" dizelom. Sa druge strane, dizel nije tovatna mast pa da neznemnijakoliko zamasti dizne.
Dakle, probaj, vozi neko vreme pa ćeš videti.

A o "majstorima" u "servisima", njihovom znanju i poštenju možemo na drugoj temi.
[ skemamen @ 04.03.2009. 15:54 ] @
Citat:
A o "majstorima" u "servisima", njihovom znanju i poštenju možemo na drugoj temi.


Upravo iz tog razloga je ciscenje dizni ostalo u drugom planu, jer sam otisao kod majstora koji mi je bio najblizi u kraju i bez ikakve preporuke... Nisam znao da li ce da me "zavrne" ili je postenjacina... Drugi razlog su bile pare, naravno, jer nisam imao tih 2.000 dinara za ciscenje dizni... E sad, da li ce to uticati na rad motora, videcu...

U svakom slucaju, kako se meni cinilo, majstor je bio korektan (cak mi je zamenio i sijalicu na faru, o njegovom trosku), tako da cela prica mi je sad bacena na neki "test drive"...

[Ovu poruku je menjao skemamen dana 05.03.2009. u 09:50 GMT+1]
[ vladd @ 04.03.2009. 17:55 ] @
Ne moze da bude toliko nekorektan, ali moze malo da "otvori" posao.

Vozi neko vreme, cak i da dizel nije dovoljno ociscen iz rezervoara, 5-10% dizela u gorivu je nevazno..

Najvise ce da pati lambda senzor, ali i to ce ga proci..:)

Poz
[ smatch @ 04.03.2009. 19:56 ] @
Znam da je off topic, ali možda nekome bude od koristi. Sipanje dizela u benzinca je gora stvar od sipanja benzina u dizel. Ako vam se desi da vam na pumpi sipaju benzin u dizelasa, resenje je sipanje sto vise dizela u rezervoar. Ako nema previse benzina u ovakvoj smesi ne bi trebalo da dodje do bilo kakvog problema.
[ palomas @ 05.03.2009. 08:48 ] @
Za čišćenje dizna (i kompletnog sistema ubrizgavanja) postoje i razni aditivi, koji se dodaju u tank s gorivom!

Njih je poželjno povremeno koristiti, čak i kad se ne radi o problemu sa zamjenom goriva. Treba odabrati neko poznatije ime, i dozirati količninu prema uputstvu proizvođaća. Inače, američki forumaši kunu se u Seafoam, ali nažalost u Europi to je slabo poznati proizvod...
[ skemamen @ 05.03.2009. 08:54 ] @
Za sada auto radi korektno (ako izuzmemo taj neki cudan zvuk prilikom okretanja servo volana dok sam parkiran), vozicu ga neko vreme dok ne istrosim benzin pa cu videti kako ce se ponasati prilikom sledeceg sipanja goriva.

Citat:
palomas: Za čišćenje dizna (i kompletnog sistema ubrizgavanja) postoje i razni aditivi, koji se dodaju u tank s gorivom!


Znas li koji su to aditivi, odnosno sta da jurim...? Bukvalno "aditiv za ciscenje dizni" ili sta...?
[ vladd @ 05.03.2009. 13:13 ] @
Servo instalacija nema veze sa dizelom, to je problem br 2, mozda neka gumica..

Sredstva za ciscenje dizni se bas tako prodaju, potrazi neku renomiranu firmu u kvalitetnijim prodavnicama auto delova, i upotrebi prema uputstvu na bocici.

Kod sitnijih problema u radu moze da pomogne, za krupnija zacepljenja, skidanje i kupanje..

Poz
[ skemamen @ 05.03.2009. 13:55 ] @
Citat:
vladd: Servo instalacija nema veze sa dizelom, to je problem br 2, mozda neka gumica..


Servo je samo pravio cudan zvuk, ne znam da li to ima veze sa ovim, verovatno nema, ali i to se sredilo... samo od sebe :)
[ vidan kv @ 05.03.2009. 19:41 ] @
Što se tiče aditiva za gorivo najpouzdaniji su ti proizvodi firmi Wynns ili Wurth......nisu ni skupi ali najčešći "problem" predstavlja činjenica da se aditiv dodaje u 40-50 l goriva tj. pun rezervoar....rešenja pola/pola(pola bočice na pola kol goriva) se nisu pokazala efikasnim.........pozdrav!
[ botr @ 24.07.2012. 14:42 ] @
Da ne otvaram novu temu.

Danas mi je pumpadzija sipao dizel umesto benzina u Alfu, zasto je pomislio da je dizel, nemam pojma, jer je varijator ispravan.

Srecom, primetio sam na vreme, pa je sipao samo 8 litra, umesto 30 koliko sam hteo da sipam. Potom sam dosuo jos 30 litra benzina, i u rezervoaru je bilo 20-ak litra benzina, i dodao sam aditiv za ciscenje dizni. Auto radi normalno, cak sta vise, za 160 km potroseno je 11 litra goriva, pa ispada da je potrosnja malo vise od 6.5 litra.

Moze li ovakva glupost da napravi neki problem?


[ vladd @ 24.07.2012. 18:07 ] @
Imas manje od 20% dizela, a vise od 5%. Jednostavno se direktno ne zna da li je steta sigurna ili ce se problem pojaviti recimo na katalizatoru. Preko 20% bi se napravili problemi, u nekoj meri...

S obzirom da je benzinac, kontrolisanog paljenja, verovatno nece biti velikih problema, uz potpuno sagorevanje smese.

Licno bih uskoro menjao filter goriva, kada se potrosi mesavina, ili umanji ispod odredjenog procenta, recimo 5%, a interval zamene ulja smanjio za 500km.

I ne bih forsirao auto neko vreme.

Iskustvo je bas za pracenje.. bez nekog veceg straha

Poz
[ Nocni @ 24.07.2012. 18:18 ] @
Iako nisi napisao o kojoj se alfi radi, nisi trebao da sipaš tih 30 litara već da ispustis sve pa da se očisti sve i promijeni filter...
Ovako, imaš 15-20 % nafte u rezervoaru i kad to sve potrosis crknuce ti katalizator u kakvom god da je stanju sada.
Ostalih problema može biti više kao što je crkavanje lambda sonde itd.
Preporuka je da se to gorivo izvuče i iskoristi u nekom primitivnom vozilu kao što je lada niva ili jugo a da se alfi očisti sistem, promijeni filter i uspe novi benzin.
U ovoj temi je rečeno i nešto što nije tačno a odnosi se na probleme sa obrnutom situacijom, odnosno kada se u dizela uspe benzin... Tada su problemi a i posljedice mnogo veći i to progresivno što je motor noviji.
[ botr @ 24.07.2012. 18:52 ] @
156 1.6 TS.
Na zalost, bio sam u zurbi, tako da sam na brzinu razmislio, nasuo benzin i produzio. Uglavnom vodim racuna da nikada nemam ispod pola rezervoara, ali se desi.
Sto se tice katalizatora, nemam pojma ni da li ga ima, tj. ima ga, ali ne znam da li je supalj ili nije. Trebao bi da radim auspuh u skorije vreme, pa cu da iskontrolisem i taj detalj.

Sto se tice promena filtera, to je nemoguce odraditi, jer je on u sklopu pumpe za gorivo, tako da ako bude bilo nekih posledica, morace da se zameni kompletna pumpa, sto opet nije neki strasan trosak, nova je 100-tinak evra.

Znaci, neki zakljucak vezan za moju situaciju je da tocim gorivo cesce, i da uglavnom drzim pun rezervoar, pa sta bude, posto je steta, kolika god bila, vec nacinjena.


[ Nemanja @ 24.07.2012. 19:56 ] @
Znam da pumpe ociste o svom trosku rezervoar , posle verovatno odbijaju radniku koji je pogresio od plate, ili sta vec, ali mislim da si trebao tako resiti ...
[ anon115774 @ 24.07.2012. 22:06 ] @
A stvarno, kako se desavaju te situacije?

Svaki put kada tocim sam bar tri puta pogledam da li sam se uhvatio za dobro crevo a kada pumpadzija toci uvek (ali uvek) me pita koje gorivo treba da sipa. Jos ni jednom mi se nije desilo da se pumpadzija uhvati za crevo a da me nije pitao sta da sipa.
[ botr @ 25.07.2012. 07:50 ] @
Jbg, desi se. Ja uglavnom uvek gledam, ali na toj pumpi sipam stalno, pa sam se verovatno malo opustio, pa nisam pogledao. inace, radnik je uzeo crevo jos pre nego sto sam stao i pitao me koliko. U sustini jeste njegova greska. Trebao je da me pita koje gorivo.
[ cozmo_im @ 25.07.2012. 09:20 ] @
Zar nisu pistolji razlicitog obima kao i ulaz za sipanje goriva?
[ Nocni @ 25.07.2012. 09:27 ] @
Citat:
botr:
Sto se tice promena filtera, to je nemoguce odraditi, jer je on u sklopu pumpe za gorivo, tako da ako bude bilo nekih posledica, morace da se zameni kompletna pumpa, sto opet nije neki strasan trosak, nova je 100-tinak evra.


Ne mora da se mijenja kompletna pumpa jer se sito odvaja od kućišta pumpe...
U nekoj krajnjoj liniji može se i probušiti potpuno pa se na pogodnom mjestu postaviti eksterni filter benzina koji bi i u buduće bio lako dostupan za zamjenu. S obzirom na kvalitet goriva na ovim prostorima to je i najbolje rješenje.
[ ventura @ 25.07.2012. 09:50 ] @
Citat:
cozmo_im: Zar nisu pistolji razlicitog obima kao i ulaz za sipanje goriva?

Novi pištolji za evrodizel su istog promera kao i za bezolovni.. Na novijim dizelima ti širi pištolji za običan dizel ni ne mogu da uđu, pa mora da se stavlja neki adapter... Par puta sam tako mogao da ostanem bez goriva, dođem na pumpu, a ono široki pištolj i plus nemaju taj adapter..
[ botr @ 25.07.2012. 13:10 ] @
Citat:
Nocni:
Ne mora da se mijenja kompletna pumpa jer se sito odvaja od kućišta pumpe...
U nekoj krajnjoj liniji može se i probušiti potpuno pa se na pogodnom mjestu postaviti eksterni filter benzina koji bi i u buduće bio lako dostupan za zamjenu. S obzirom na kvalitet goriva na ovim prostorima to je i najbolje rješenje.


Dobra ideja! Inace, za koji sat idem kod majstora da ocistimo rezervoar, jer sam se jutros namucio sa paljenjem. Valjda se natalozio dizel, pa je u pocetku vukao samo dizel, i "malo" je dimio.
[ Milojkovic @ 26.07.2012. 21:41 ] @
Posle dima uglavnom sledi vatra.
[ botr @ 27.07.2012. 06:27 ] @
Da, da ......