I ja sam tako čitao, a imam i takav utisak... ALI...
Istorija:
Piše da je napravljena i sa motorom od 3000ccm, ali je to odbačeno. (18 komada - kad bi negde neko izbunario jedan ovaj - obogatio bi se
)
Prva 850-ka izbačena 1991 godine imala 296ks (300ps) četvorostepeni automatski i ŠESTOSTEPENI manualni menjač
(20.072 komada)
Onda 840 Ci 1993-1995 295 ks 4000ccm V8, pa 4.4 sa isto ps, ali vecim obrtnim momentom i manjom potrosnjom. 7/7.4sec do 100kmh
(4728 komada jedne i 3075 komada druge napravljeno.)
Ovaj motor je korišćen u BMW X5 1999-2003, BMW 740i 1999-2001, Morgan Aero 8 2000-2004, Range Rover 2003-2005... sa malim izmenama (drugacije ubrizgavanje i sl, jos veci obrtni moment)
(nije mi jasno ovo sto je bmw radio, npr. imao sam 325 od 192ks i mislim da je obrtni moment bio 245Nm, a onda posle njega izadje 328 sa 193ks (skoro isto konja, nije povecana snaga), ali sa vecim obrtnim momentom od 280 Nm.. Veći motor, noviji, a isto snage - malo mi je to čudno. To su uradili i kod 4.0 - 4.4 - 400ccm vise, a snaga ista. zasto?)
Onda 850 Ci, 5.4l 322ks V12 (1.218 komada napravljeno)
I na kraju 1992 godine BMW 850 CSi V12 , 5.6L motor, 396 ks, 550Nm, 6sec 0-100kmh, 1975kg (1996 prestanak proizvodnje, jer nisu mogli da usklade ekoloske norme, a da ne menjaju pola motora
) inače, ovo je - Lowest production engine in BMW history—1,510 units (ima ih na mobile.de jedan cak 60k evra) za američko tržište napravljeno samo 225 komada
Ovaj motor je kasnije korisćen u mclaren F1 (povećan na 6.1L)
Ovo mi deluje kao neki vikend auto
voleo bih da imam jednu u garaži (bilo koju), čisto za zezanje, samo registracija uuuu.. a i potrošnja uuuuu
(prosek 14/15l /100km)
Zato i kažem vikend auto, 8 dana vožnje mesečno
Bila jedna u novom sadu, bordo, pre par godina, lepa jako.. ne znam šta je bilo sa njom.. a mislim da trenutno ima jedna plava...
Sta mislite, vredi li uzeti jednu V12 za 4-5000, kolika ce to avantura da bude?