[ frenkijevac1 @ 04.03.2009. 19:11 ] @
Po nekima jedan od najlepsih automobila ikada..
BMW Serija 8

Čisto malo da diskutujemo...



Cene idu od 5000e do 65000 e za CSI-a individual...

Kod nas ima jedna na prodaju za 5k, '90 godište neregistrovana.. sta mislite o ovome? (samo za ljubitelje)

Novi BMW CS treba da izadje ove godine... dosta podseca na ovo.
[ Nebojsa Milanovic @ 04.03.2009. 20:00 ] @
Da je jedan od najlepših, slažem se u potpunosti, o tehnici da i ne govorimo.

BMW je jedan od onih proizvođača koji nikada nije pravio kompromise, za razliku Mercedesa, recimo (nikada njih nisam izjednačavao).

BMW je tehnički ono što je oduvek i bio, jedino imam problem sa spoljnim izgledom novijih modela, po mom mišljenju stariji su atraktivniji.
[ rinenad @ 04.03.2009. 20:07 ] @
Definitivno isred vremena...kada se samo sjetim onih naslona za glavu..Viđao sam nekada jedan u Bg...davno...
[ rinenad @ 04.03.2009. 20:19 ] @
Mnogim ljudima se svidjela pojava još jednog velikog BMW-ovog coupéa poslije nestanka serije 6, međutim bilo je i onih koji nisu željeli coupé toliko velik, toliko skup i sa tako velikom potrošnjom. Dok je «šestica» imala ponudu dobrih šest-cilindarskih motora te koliko toliko prihvatljivu cijenu, BMW 850i pojavio se sa neuvjerljivim V12 motorom te ogromnom cijenom. Kada je izašao na tržište, 1990. godine, u Velikoj Britaniji ste za cijenu jedne «osmice» mogli komotno kupiti dva Jaguara XJS sa motorom od 12 cilindara. BMW 850i je elegantan coupé, koji je uveo mnoge inovacije na polju elektronike, kao što su limitator brzine, pomoć pri kočenju i automatsko spuštanje stakala za jedan centimetar pri otvaranju i zatvaranju vrata bez okvira, ali od «osmice» se ipak očekivalo više. Iako je BMW 850i velik automobil, na sjedalima straga ima dovoljno mjesta tek za dvije manje vrećice. Uz malu ponudu prostora ni sportske karakteristike koje bi se mogle očekivati od ovakvog coupéa nisu ispunile očekivanja. «Osmica» nije bila ništa brža, okretnija ni upravljivija od BMW-a 750i. Užitak u vožnji i zabava ovom su automobilu strani pojmovi. Vozeći se u «osmici» imat ćete osjećaj kao da se vozite u vlaku. Nakon svega pitate se koji je bio cilj stvaranja ovakvog automobila. BMW je tri sezone poslije pokušao spasiti stvar uvođenjem 5.6 litrenog V12 i 4.0 litrenog V8 motora, ali tada se «osmica» već činila starom i preskupom za ono što je mogla ponuditi. Ne desi se tako često da BMW napravi grešku, ali ovaj coupé je upravo to.



Tako pišu..?..?
[ frenkijevac1 @ 04.03.2009. 21:49 ] @
I ja sam tako čitao, a imam i takav utisak... ALI...

Istorija:

Piše da je napravljena i sa motorom od 3000ccm, ali je to odbačeno. (18 komada - kad bi negde neko izbunario jedan ovaj - obogatio bi se )

Prva 850-ka izbačena 1991 godine imala 296ks (300ps) četvorostepeni automatski i ŠESTOSTEPENI manualni menjač (20.072 komada)

Onda 840 Ci 1993-1995 295 ks 4000ccm V8, pa 4.4 sa isto ps, ali vecim obrtnim momentom i manjom potrosnjom. 7/7.4sec do 100kmh

(4728 komada jedne i 3075 komada druge napravljeno.)

Ovaj motor je korišćen u BMW X5 1999-2003, BMW 740i 1999-2001, Morgan Aero 8 2000-2004, Range Rover 2003-2005... sa malim izmenama (drugacije ubrizgavanje i sl, jos veci obrtni moment)

(nije mi jasno ovo sto je bmw radio, npr. imao sam 325 od 192ks i mislim da je obrtni moment bio 245Nm, a onda posle njega izadje 328 sa 193ks (skoro isto konja, nije povecana snaga), ali sa vecim obrtnim momentom od 280 Nm.. Veći motor, noviji, a isto snage - malo mi je to čudno. To su uradili i kod 4.0 - 4.4 - 400ccm vise, a snaga ista. zasto?)

Onda 850 Ci, 5.4l 322ks V12 (1.218 komada napravljeno)

I na kraju 1992 godine BMW 850 CSi V12 , 5.6L motor, 396 ks, 550Nm, 6sec 0-100kmh, 1975kg (1996 prestanak proizvodnje, jer nisu mogli da usklade ekoloske norme, a da ne menjaju pola motora ) inače, ovo je - Lowest production engine in BMW history—1,510 units (ima ih na mobile.de jedan cak 60k evra) za američko tržište napravljeno samo 225 komada

Ovaj motor je kasnije korisćen u mclaren F1 (povećan na 6.1L)


Ovo mi deluje kao neki vikend auto voleo bih da imam jednu u garaži (bilo koju), čisto za zezanje, samo registracija uuuu.. a i potrošnja uuuuu
(prosek 14/15l /100km)

Zato i kažem vikend auto, 8 dana vožnje mesečno

Bila jedna u novom sadu, bordo, pre par godina, lepa jako.. ne znam šta je bilo sa njom.. a mislim da trenutno ima jedna plava...
Sta mislite, vredi li uzeti jednu V12 za 4-5000, kolika ce to avantura da bude?
[ rinenad @ 04.03.2009. 22:18 ] @
Ako je kompletna i nije udarana vrijedi.
[ rex1825 @ 09.01.2013. 14:25 ] @
Auto me je odusevljavao i jos uvek odusevljava, kao i vecina BMW-a iz tog vremena, pored E31 serije tu je i legendarna E30 serija koja se tih godina zavrsavala, pa legendarna E38 i E39 serija... Po meni, posle tih automobila, BMW nece nikad izbaciti nista lepse.

Ima jdna 750i u mom komsiluku, sam auto je u odlicnom stanju, vlasnik ga retko kad vozi, ali mi se ne svidja sto mu je farba vec polako pocela da bledi i gubi sjaj. Ali auto, kad prodje, jos pod punim gasom... muzika za usi.

...da je bio isplatljiv, BMW bi nastavio sa prozivodnjom tog modela, ali na zalost...

Pozz...