[ rinenad @ 25.03.2009. 13:12 ] @
Kako Vam se sviđa?


Sve do sada objavljene službene fotografije nove generacije VW Pola prikazivale su automobil u pet vratnoj izvedbi.
Sada prvi put imamo priliku vidjeti kako će izgledati sportskija trovratna izvedba koja će se na tržištu pojaviti koji mjesec nakon početka prodaje obiteljski orijentiranog malog hatchbacka. Čak je i VW odlučio minimalno distancirati dvije izvedbe tako da promatraču već na prvi pogled bude jasno o kojem se automobilu točno radi. Zanimljiv je i podatak da trovratna izvedba ima par milimetara kraću platformu od pet vratne. Osim dizajna sve drugo će, razumljivo, biti istovjetno kao kod standardne izvedbe, a posebno zanimljivi biti će novi 1,2L TSI benzinac sa 105 ks i 1.6L TDI dizelaš sa 90 ks.


[ Nebojsa Milanovic @ 25.03.2009. 13:22 ] @
Mali i slabi autić, celu klasu ispod onih o kojima se ovde priča, a čija je tražena cena veća od mnogih o kojima ovde diskutujemo.

Znači - worst buy, slično kao i njegov prethodnik.
[ Nikola_BGD @ 25.03.2009. 15:26 ] @
Citat:
mm koncept: Kako Vam se sviđa?


Iskreno, prvi pogled na sliku, bez citanja texta ispod - mislio sam da je neko u ps-u modifikovao pro ceed i izmedju ostalog nakacio vw znacku.
Tek posle citam - novi polo.

Izgleda odlicno, 1.2 TSI ce sigurno biti pun pogodak. 90 turbodizel konja ce takodje tom autu sigurno sasvim lepo leci tako da ne vidim preslabost u ovoj prici, osim ako Nebojsa nije mislio na neke entry level modele sa atmosferskim motorima...
[ Zarko Silic @ 25.03.2009. 21:35 ] @
Uvek sam smatrao, pa i danas, da u B segmentu FIAT nudi vise. Novi "Grande" ce opet odskociti od konkurenata.
[ Nebojsa Milanovic @ 26.03.2009. 00:08 ] @
Citat:
Nikola_BGD: ...osim ako Nebojsa nije mislio na neke entry level modele sa atmosferskim motorima...


Mislim na bilo koju verziju osim najjačih. Uvek ću za cenu jednog Pola/Golfa kupiti bolji, a naročito jači auto, osim kažem, eventualno u GTI verzijama. Te GTI varijante valjaju jer su to najčešće (mada ne uvek) dobri motori, a i konkurencija je u tom podsegmentu manja i slabija.

Ali što se tiče ulaznih i srednjih varijanti - VW je po pitanju pogona bedan.
[ Laki024 @ 26.03.2009. 08:18 ] @
@Nebojsa slazem se sto se tice VW ali ne u potpunosti.

Vozio sam golf IV nekoh pola godine sa dosta opreme - naravno kupio sam ga jedino za trgovinu ( jer su samo za to dobri - ispostavilo se ni za to).
Oduvek sa mrzeo VW, ne zbog marke auta, svaki auto ceni nja naki nacen , ali sto se ticve naseg trzista i polovnih VW jednom recju strasno.
GOlf IV dizel 2002. 6500-7500 euer, po meni za takav auto realna cena je optilike pola od toga, ako uzmemo u obzir dizajen, kvalitet nemogu da kazem da je los , ali strasno auto koji ne lici ni na sta.
Evo da pogledanmo npr sta se moze kupiti za ove pare u ovom rangu npr Megan II 2003-2004god, golf VI nenmoze da stane pored njega.

E da nebojsa ne slazem se u vezi GTI verzija.

To jeste mali segment, ali, ne znam zasto bi neko uopste kupoovao nesto iz tog segmenta.

Da uzmemo isto jedan goltf IV GTI 2002god cena 7000-8000eur , sta se moze kupiti za te pare , ( a i mnogo manje )

NPR za manje pare Hyundai coupe to godister, alfaromeo odlican auto koji neam cenu, za te pare moze da se sastavi izuzetna 156 itd itd.....

Tako da je VW necu da kazem los auto da me ne bi pogresno razumeli, ali definitivno wrong bay.

I jos nesdto kada sam kupio golf IV za trgovinu, zalio sam svaki euro koji sam dao za njega, iako sam ga uzeo 1500eur ispod cene proslog leta, sad kad vozim normalan auto , nezalim ni euro koji sam dao za njega iako ga nisam kipio ispod cene, a ipak me je izasao mnogo jeftinije nego VW to godiste.
[ Nebojsa Milanovic @ 26.03.2009. 08:58 ] @
Laki024, uvek pričam o novim vozilima.

Tema je Polo za koji VW u najbednijoj klot varijanti sa tri cilindra i 60 KS traži više od 12 k €.

Ako se samo letimično pogleda šta se danas može kupiti za te pare - dalja priča gubi smisao.
[ cozmo_im @ 26.03.2009. 09:51 ] @
VW Polo - preskup, kao sto je uvek i bio, a malo nudi - manje od konkurencije. A verzije 1.2 su najkvarljivije bile i ostale.

1.4 odlicno ide stvarno, pouzdan je, ali nista ne nudi u odnosu na ostale. Slaba oprema, velika cena, mali auto, bucan na rupe i sto se tice motora...

Da je niza cena, recimo da je tu negde sa full opremom 1.4 oko 12000e kao i Hyundai I20 onda mozemo da pricamo nesto o Polu... ovako... auto samo za one koji MORAJU da voze VW pa makar imao i dva cilindra i volan od bambusa...
[ Nebojsa Milanovic @ 26.03.2009. 09:58 ] @
Koji to 1,4 ide odlično? Sa 75 konja?

Svi iz konkurencije u toj klasi nude 100 KS + bogatiju opremu.
[ cozmo_im @ 26.03.2009. 10:22 ] @
Da, taj 1.4 sa 75KS.

Proslo leto burazer i ja isli do Bora sa 1.4 Polom (courtesy Porsche SCG).

Prijatno sam bio iznenadjen odzivom motora, nisam uopste primetio veliku razliku od Getza koji ima 97KS. Medjutim, Getz je tisi, udobniji, manje se cuju rupe, volan je direktniji, menjac bolji... Getzovu snagu mozes da osetis samo na nekoj povecoj uzbrdici, ali u nekoj realnoj, normalnoj voznji nisam nesto primetio vece razlike. Cak i klimu nije osetio, nismo nesto primetili da mu treba vise gasa uzbrdo. Doduse, samo nas dvojca... Ne znam kakav je odziv kad je auto pun (Getz ne oseca 5 osoba).

Meni je mali napred, ne volem aute sa malo mesta napred, volan ti dodje u grudi maltene. Burazer koji je ogroman pomeri sediste tako da pozadi mozes da smestis samo nekog pekinezera...

Posto sam vozio Getza, mogu da kazem da je Getz zakon za Polo sto se tice upravljivosti, udobnosti, prostora. Jedina razlika kod Pola je malo bolja izrada i materijali kod armaturne ploce instrument table i rukohvati.
[ Laki024 @ 26.03.2009. 10:31 ] @
@ nebojsa

Znam da je rec ovde o nevim vozilima, ali sam uporedio polovne posto su kod polovnih jako nerealne cene, tj VW je strasno precenjen.

KOd novih se isto slazem da VW nevredi te pare, ali su malo realnije cene.

Slazem se kod novih da polo 12000, a za te pare se moze kupiti mnogo bolji Hyundai i30 koji je u klasi golfa, ali ni golf VI koji je za 50% skuplji u osnovnoj varijanti ne moze da stane pored njega , a kamoli polo.

Ali za 5 godina kada ovi automobili budu polovnjaci situacija ce biti sledeca:

Polo i i30 koji su u istom cenovnom rangui bili kao novi, 5godina star polo ce se ceniti 7000eur, dok idto toliko star i30 ce vredeti 5000, a golf 5 godina star ce biti 10000!

I gde je tu realnost!!!

Za 5 godina u cenu jednog golfa 6 , ce se moci kupiti 2kom Hyundaia i30 isto kodiste , koji spada u isto kategoriju, ali ni jedan golf VI po dizajnu , pa cak i kvalitetu= ne moze da stane pored Hyundaia i30, a da pritom i zamerimo konfor. Odite sa golfom do crne gore i nazad, i uzmei nekog japanca... mislim ko je probao to sa jednim VW zna o cemu pricam, posle 200km voznje imas osecaj kao da sedis na drvenoj klupi kad putujes VW.
[ Nebojsa Milanovic @ 26.03.2009. 12:31 ] @
Laki024, sasvim je sigurno da za 5 godina tržište polovnjaka neće biti isto kao danas, ali ako te cenovne disproporcije i budu postojale, one, kao što ranije rekoh, više govore o kupcima nego o samim autima.

Cozmo, razlika između Getza od 97 KS i Pola od 75 KS je velika, ali se ona ne oseti na celom području isto. Oseti se najviše u višim obrtajima, zato što je zapremina jednaka.

Da bi se ravnomerno mogla osetiti potrebna je bar jedna od ove stvari:

1. Veća zapremina motora
2. Turbina

Ako malo bolje pogledate, videćete da VW 1,2 TSI motoru odgovaraju 1,6 CVVT motori kod konkurencije, koji svi imaju više od 120 KS.

Takav 1,6 CVVT motor je neuopredivo bolji izbor od VW 1,2 TSI turbo motora ne samo zbog veće snage, nego i zbog daleko veće pouzdanosti i jeftinijeg održavanja.

[ cozmo_im @ 26.03.2009. 12:46 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic
Cozmo, razlika između Getza od 97 KS i Pola od 75 KS je velika, ali se ona ne oseti na celom području isto. Oseti se najviše u višim obrtajima, zato što je zapremina jednaka.


Pazi - ne znam, nisam vozio istu relaciju Getzom, samo mi je odziv na gasu u normalnoj voznji autoputem i u gradu bio jako slican. Kazem, verovatno tamo gde trebaju visi obrtaji Getz ima prednost (tipa uzbrdo i neka dosta brza voznja, mi nismo isli dalje od 130-140kmh autoputem), posto Getz ume da malo bolje povuce ako se stisne bas do kraja.

Ne mogu da gresim dusu i da kazem da je 1.4 los u Polu, nije - lepo ide to. Ali auto kao auto je u dosta stavki malo losiji od konkurencije (buka, udobnost, prostranost i komande), a skuplji.

Po meni, za svaki auto te klase, nista ispod 1.4 motora.

A ovaj novi Polo mi izgleda ko zipovan, sabijeni Golf. Nisu se potrudili, ili nedostatak ideja ili samo da isprate konkurenciju u klasi pa da izbaci i VW nov model.
[ Zarko Silic @ 26.03.2009. 16:27 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:Takav 1,6 CVVT motor je neuopredivo bolji izbor od VW 1,2 TSI turbo motora ne samo zbog veće snage, nego i zbog daleko veće pouzdanosti i jeftinijeg održavanja.


A odakle znas kakva je pouzdanost 1,2 TSi morora?
[ rinenad @ 26.03.2009. 16:40 ] @
Lično ne bih imao ništa protiv da ste u pravu, što se Golfa tiče tržište Vas demantira. Osim ako pokazatelji ne lažu da je Golf godinama među dva najprodavanija auta u Evropi(čitaj najprodavaniji). Obećao sam sebi da ću provozati I30, nisam stigao ali sve sam više nestrpljiv. Nego stalno razmišljam da li ste Vi koji tako pišete o Golfu provozali V ili VI-generaciju. Po meni VW je vrh u svakom segmentu i zastupljen je što recimo Audi nije i realno A3 ne daje puno više od Golfa ali nemogu reći da ta raskoš ne vredi. Svaki VW je auto koji možete ako imate novaca individualizirati do sitnica...to kod konkurencije nije moguće. Golf se u Nemačkoj može naručiti u 38 boja, sve to košta i vredno je pažnje. Problem je što se danas pljuje po vrednostima i što neki po svaku cenu žele da nam nametnu nove. Svi ti auti iz Koreje nude sve osim snage motora lošije nego nemački automobili.
[ swordfin @ 26.03.2009. 16:53 ] @
Posto trenutno gledam polovna kola za kupovinu, uzasnuo sam se koliko je VW precenjen. Ne vredi bre te pare. Stvarno. Za cenu golfa IV iz 99 imate vrlo pristojnog 406 2003! Ta dva automobila ne mogu da se porede. Po snazi mozda, ali po opremi i jos nekim stvarima koje cine automobil? Ne znam zasto je toliko precenjen VW kod nas. Nije mi jasno.

Ovaj polo sa slike mi se svidja ali je cenovno previse blizu novom meganu 1.6, i30, pro_ceed. Mada, siguran sam da ce se prodavati....
[ rinenad @ 26.03.2009. 17:12 ] @
Tu si u pravu Golf iz 99 verovatno nije bolji od te 406-ce 03. Tu je već stvar održavanja...
[ Nebojsa Milanovic @ 26.03.2009. 19:42 ] @
Citat:
zarsilic: A odakle znas kakva je pouzdanost 1,2 TSi morora?


Svakome ko zna kakva je konstrukcija turbomotora jasno je koliko su oni nepouzdaniji od atmosferskih.

1,2 turbomotor ni po jednom kriterijumu, bilo tehničkom, konstrukcionom, ekonomskom, ili bilo kom drugom - nije bolji od 1,6 CVVT/VVTl/VTEC motora.
[ HoT_Steppa @ 26.03.2009. 20:15 ] @
Citat:
mm koncept: Lično ne bih imao ništa protiv da ste u pravu, što se Golfa tiče tržište Vas demantira. Osim ako pokazatelji ne lažu da je Golf godinama među dva najprodavanija auta u Evropi(čitaj najprodavaniji).

Svi ti auti iz Koreje nude sve osim snage motora lošije nego nemački automobili.


Psihologija marketinga i gadjanje u emocije kupaca igraju veliku ulogu kod kupovine automobila. Koga interesuje, moze da potrazi brdo dokumetaraca na Netu cime se sve sluze ljudi u uticanju na izbor kupovine, kao i u donosenju drugih bitnih odluka u zivotu. Recimo ovaj:

BBC Horizon - How to Make Better Decisions [2008]

Sve dokle se vrzino kolo kupovine necega cemu malo pada cena ne prekine, ljudi ce kupovati VW i tvrditi da je dobra kupovina i nesto pretplatiti jer ce se kasnije lakse i brze prodati nekom sledecem koji isto tako razmislja.

VW ce u Evropi doziveti za koju godinu ono sto su americki proizvodjaci vec doziveli na svom terenu, a to je da su dosljaci dosli i naucili ih lekciju kako se prave i prodaju automobili.
[ rinenad @ 26.03.2009. 20:41 ] @
Dobro da naučimo koji su bolji turbo ili atmosferski, ja se baš provozao u nekom Shiroccu TSI i mislio sam da je vrh:).
Molim brojke kako smo se dogovorili.
[ vladd @ 26.03.2009. 20:46 ] @
Slabo mi se svidja.

I pored pokusaja okretanja prstena i proricanja da ce za 20 godina da kosta cak 2000 evra...

Mozda ce za 5 godina NOV polo kostati 5000 evra..

Prosto mi nisu jasni ljudi koji uredno i doslovce prepricavaju neku pricu iz, sada vec, zaboravljenih vremena.

Ili cemo da napunimo usi sa vodom, i da ne cujemo, da je pre tri meseca postojalo 6 modela jeftinijih od 10000 evra, a sada ih ima 16, da je pre tri meseca "Astra Clasic" kostala 11700 evra i bila interesantna varijanta, "narodnog" vozila, istina klot(sa pripremom za radio...kojeg kupac moze slobodno sam da kupi), i koje ce "drzati cenu", kad za par meseci, nova drzalja cene je pojeftinila za 20%..i sisla u "klasu" gde i pripada...istina ima jos da radi na sebi.. do jedno 4000, kao matori Yugo

Ili da podrzimo zanosnu autosugestiju....mozda sa "velikom" prodajom Pola u Nemackoj, koja je cela pod strojem kupovine "domace" ponude, uz drzavnu beneficiju 2000 evra i smanjene poreze i kamate, a ima ih 60 miliona...

Poz
[ HoT_Steppa @ 26.03.2009. 21:30 ] @
Sustina je u poslednjoj recenici, kao i uvek.
[ Ivan Dimkovic @ 26.03.2009. 22:08 ] @
Citat:
vladd
Ili da podrzimo zanosnu autosugestiju....mozda sa "velikom" prodajom Pola u Nemackoj, koja je cela pod strojem kupovine "domace" ponude, uz drzavnu beneficiju 2000 evra i smanjene poreze i kamate, a ima ih 60 miliona...


Pa sad, ako cemo da budemo ipak posteni, tesko da neku dobru prodaju Pola mozes atribuirati ovim faktorima koje si naveo; Drzavna beneficija u DE vazi za sve nove automobile, gde god da su napravljeni - od Indonezije do Amerike.

A smanjeni nameti u smislu nemanja carine vaze za sva vozila koja se naprave u EU (single-market) - tako da tu upadaju takodje, recimo - Skoda i Fiat ;-) Skoda, recimo, obicno nudi bolje opremljena vozila za cenu manju od VW modela.. E sad sto ima cobana koji "nece da voze Skodu" to je vec psiholoski problem, a ne problem neke ponude ili vestackog manipulisanja trzista.

Ako se polo dobro prodaje u DE (mada, gledajuci sta je sve ovde dostupno ove godine, bicu vrlo iznenadjen ako i dalje bude tako) - razloge treba ipak traziti negde drugde. VW ima vrlo dobru servisnu mrezu u DE i relativno nisku cenu odrzavanja vozila... I, sto je jos vaznije, to vazi duze vreme - a takve stvari obicno zahtevaju neko vreme kako bi postale identifikovane sa brendom.

[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 26.03.2009. u 23:18 GMT+1]
[ miljanl @ 26.03.2009. 22:15 ] @
Ne znam zasto je hejtovanje VW-a toliko popularno. VW je uvek bio dobra kupovina zato sto niko nikad nije pogresio kupujuci VW. Nikada nije najlepsi u klasi, nikada nije najbrzi u klasi, ali je uvek medju najboljim izborima jer je kompletan-nema ni jednu izrazenu manu. Sto se tice tih prica o pezoima i italijanima, malo mi je to neozbiljno porediti. Radio sam preko godinu dana u ovlascenom Peugeot servisu i NIKADA nisam upoznao zadovoljnog vlasnika Peugeota. Svaki Peugeot motor (narocito dizeli) je zamascen kada ga odozdo pogledate jer pusta ulje svuda. To se desava cak i kada auto dodje na prvi servis. O "genijalnim" resenjima zadnjeg trapa pomocu torzionih osovina i iglicastih lezajeva necu ni da pricam. Renault je vec kvalitetnija marka.
Meni VW nije omiljeni auto - daleko vise cenim Hondu i Tojotu, ali daleko od toga da je los i da se modni asesoari poput Fiata i Peugeota kojima je lepota jedini kvalitet mogu meriti sa njim. Za koreance verujem da su dobri i da ce se pridruziti japancima na vrhu liste kvalitetnih vozila.
[ rinenad @ 26.03.2009. 22:45 ] @
Problem je u samom čoveku. Svako ko nije škrt, a može sebi da priušti nemački auto će i da ga kupi. Pa čak i u toj j. Americi je in voziti evropski auto. Zar je Vama Lexus stvarno jednako dobar kao i Mercedes?
[ komosarz @ 26.03.2009. 22:52 ] @
Ni ja nevolim ww,a ne vozim ga ne zato sto nisam imao para za njega vec iz neke moje tvrdoglavosti,ali ruku na srce uvijek su imali dugotrajne motore i dobre skoljke.Jest da mi se nikad nisu svidjali trocilindrasi,a ne svidjaju mi se ni doticni dizeli sa pumpa brizgaljkom koji fantasticno vuku,ali kao sto vidimo i ww prelazi na komon reil ubrizgavanje tako da ako pogledamo na tradiciju,kvalitet i to sto smo mi oduvijek bili cobani,a polo sto jest,jest lijepo izgleda na slici(jos ga nisam vidio uzivo) i ako mu svabo spusti cijenu u rangu svoje klase dobro ce se prodavati.Ljudi treba misliti i na sutra.Kome ce moj komsija sutra prodati svoju daciu ili jedan prijatelj svog daewo koji lici na kadeta.Dobro prvi mi je odgovorio da ce se vjencati,a drugi da ce zapaliti svoj auto kad stane...
I zakljucak.Polo je lijep auto ima tradiciju i svabu iza sebe koji nije glup.
Eto toliko za sad,a za drugi put cu se javiti kad ga provozam i budem ili nebudem pun lijepih utisaka.
pozz
[ kuntalo @ 26.03.2009. 23:04 ] @
Citat:
miljanl: VW je uvek bio dobra kupovina zato sto niko nikad nije pogresio kupujuci VW. Nikada nije najlepsi u klasi, nikada nije najbrzi u klasi, ali je uvek medju najboljim izborima jer je kompletan-nema ni jednu izrazenu manu.


Ali je u svakoj klasi UBEDLJIVO najkradeniji.

VW. Za lak san.

Citat:
mm koncept: Zar je Vama Lexus stvarno jednako dobar kao i Mercedes?


Perque no?
[ Nebojsa Milanovic @ 26.03.2009. 23:59 ] @
Moglo bi se ovde mnogo reći, ali samo par crtica:

Citat:
miljanl: Ne znam zasto je hejtovanje VW-a toliko popularno.


Nije ovo nikakvo hejtovanje, mada onim šta traži za svoja vozila - VW pre zaslužuje sprdanje.

Evo malopre pročitah da je cena klot pasulj varijante Pola sa tri cilindra i 60 KS tačno 12.885 evra u Nemačkoj! Voleo bih da upoznam nekoga ko zaista izbroji tu sumu za njega.

Citat:
uvek medju najboljim izborima jer je kompletan-nema ni jednu izrazenu manu.


Nema manu?!? Ono za skoro 13k ??

Pogledaj šta se danas kupuje za te novce pa reci šta njegovo u odnosu na te aute nije mana? ( vrlo sam ozbiljan)

Citat:
Sto se tice tih prica o pezoima i italijanima, malo mi je to neozbiljno porediti.


Niko ovde ne priča o Pežoima i Italijanima, oni su u još goroj poziciji od VW.
[ Ivan Dimkovic @ 27.03.2009. 00:03 ] @
Citat:
mm koncept
Problem je u samom čoveku. Svako ko nije škrt, a može sebi da priušti nemački auto će i da ga kupi. Pa čak i u toj j. Americi je in voziti evropski auto. Zar je Vama Lexus stvarno jednako dobar kao i Mercedes?


Tesko je generalizovati - mozemo pricati o ODREDJENIM modelima Leksusa i ODREDJENIM modelima Mercedesa - recimo da neki Leksusi pogtovu iz LS klase jesu bili poprilicno konkurentni u odnosu na ono sto je Mercedes nudio u momentu kada su izasli, a u zavisnosti od reference mozda cak i bolji... Uzgred, Lexus se izuzetno dobro prodaje tamo gde su ga namenili - u USA. Lexus je u Nemackoj ocajno skup i Lexus nije uopste agresivno pristupio marketingu (ne secam se uopste da sam video neku reklamu osim u nekim novinama ponekad, i to jako retko)... ocigledno ih DE trziste ne zanima, ili su procenili da nemaju puno sanse na trzistu gde su "domaci" Porsche, Audi, Mercedes i BMW ;-)

Cak i sam Mercedes sa novom E klasom je najavio povratak u neka stara vremena po pitanju kvaliteta i inovacija - naravno, nece oni nikad priznati da su, u poredjenju sa nekim starim (sada vec "kultnim") modelima, u protekle 2 decenije vreme provodili spustajuci kvalitet i dizuci cenu - ali, neka - i to sa "povratkom" je dovoljno ;-)

Sa druge strane, ako se okanemo Mercedesa koji prodaje luksuzna kola (u koja, po definiciji, obicno mora biti ugradjeno svasta i ona moraju biti relativno dobrog kvaliteta iz prostog razloga zato sto za ulaznih 40-hiljada EUR ocekujes ipak mnogo vise od auta od 20 hiljada EUR) i fokusiramo se na VW... kao "narodni" auto (kao sto mu ime kaze ;-) onda...

Ne, VW danas ne nudi nikakav poseban kvalitet ili opremu u odnosu na ne-nemacku konkurenciju u tom segmentu - stavise, u mnogim slucajevima se dobija i te kako manje - i kvaliteta i opreme, sve na konto "brenda" i vrlo duboko ukorenjene slike o kvalitetu. Ali da se ne varamo, ta "slika" moze vrlo lako da ispari - sto se desilo americkim proizvodjacima (koji su nemerljivo gori od VW-a - ali poenta je ista, isli su na istu pricu u odnosu na Japance, i na kraju su ih ovi pretekli i ostavili u prasini)

Mislim treba pogledati taj Polo, i ono sto nudi konkurencija... pa to je nebo i zemlja. Jedina stvar na strani Polo-a izvan Nemacke je "imidz kvalitetnog nemackog auta" tamo gde se ljudi loze na to - u Nemackoj postoji jos jedna prednost u vidu servisne mreze gde svaki gradic od 100 stanovnika i 10 krava ima svoj VW servisni centar... i to je to, ne mogu da vidim ama bas nista vise od toga ;-)

A da... i ta pretpostavka o deprecijaciji u Srbiji, gde se pretpostavlja da ce taj VW imati vise sacuvane vrednosti od Kia-e npr.. Sto moze ali i ne mora biti tacno, pogotovu ako se uzme u obzir da su Azijati sve kvalitetniji i vrlo rade na svom imidzu.
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 01:08 ] @
Slazem se, ali vec smo ranije utvrdili da to "najbolji automobil" je vrlo relativan pojam, ono sto je tebi bitno na nekom automobilu drugima je nebitno, tako da nema potrebe ubedjivati druge da nisu izabrali "najbolji automobil" samo zato sto se ne poklapaju stavovi i zahtevi za jedan automobil.
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 01:24 ] @
Takodje smo ranije utvrdili da kad bi hyndai/kia/reno/pezo/fiat prodavali B klasu za istu cenu kao polo niko ih ne bi kupio.


Pa sta mislis, zbog cega se Hyndai/Kia bore protiv konkurencije sa najnizom cenom?

Jer mislis da im je zao da oderu kupce pa zbog toga imaju nizu cenu?

Neka povecaju svi cenu kao za polo pa da vidis da li ce prodati jedan komad.

Jel sad malo jasnije zasto je polo skuplji?
[ Nebojsa Milanovic @ 27.03.2009. 01:32 ] @
Citat:
DrJekyll: Takodje smo ranije utvrdili da kad bi hyndai/kia/reno/pezo/fiat prodavali B klasu za istu cenu kao polo niko ih ne bi kupio.


To si samo ti govorio i niko drugi nikad jer naravno nema nikakvog smisla.

Citat:
DrJekyll:
Pa sta mislis, zbog cega se Hyndai/Kia bore protiv konkurencije sa najnizom cenom?


SVI proizvođači se bore protiv konkurencije SVIM što znaju i umeju. Cena je samo jedan, ali nikako jedini ili glavni parametar. Glavni je kvalitet.

Citat:
DrJekyll:
Jel sad malo jasnije zasto je polo skuplji?


Kao i obično, tvrdiš nešto, ali nisi naveo ni jedan tehnički/automobilski/sigurnosni/zdravorazumski/bilo kakav smisleni kriterijum za to što tvrdiš.

Iako u životu ne poznajem nikog takvog, na to smo već navikli.
[ Nebojsa Milanovic @ 27.03.2009. 02:14 ] @
Glavno pitanje sam jasno naveo:

Citat:
Nebojsa Milanovic: I dalje bih bio zahvalan onome ko navede prednosti VW Pola 1,2 60 KS u odnosu na sve ono šta konkurencija nudi za 13 k €.


..ali na njega, kao i obično, odgovora nema.

Ali, takođe kao i obično, ja ću tebi odgovoriti:

Citat:
DrJekyll: zasto Hyndai/Kia ne prodaju svoje automobile za isti novac kao VW ako su sigurni da ce ih tada neko kupiti?


Zato što imaju takvu tehnologiju proizvodnje koja im omogućava da ponude niže cene od drugih i da time velikim koracima povećavaju svoj udeo u svetskog proizvodnji. Toga smo vrlo očigledno svi svedoci. Neće te njihove cene biti uvek takve, dizaće ih i oni.

Japanci su već prošli taj put, pa su sada već preterali sa cenama i prinuđeni su da ih obaraju. Ali srećom po njih, oni to mogu jer im njihova tehnologija proizvodnje to omogućava.

Međutim, VW (ali i neki drugi) ne mogu da obaraju cene jer im je proizvodnja jednostavno neekonomična. Ta činjenica će u skoroj budućnosti dovesti do priličnih promena u svetskoj autoindustriji.

[ lancia88 @ 27.03.2009. 07:28 ] @
Pozdrav,

da korejska vozila isto kostaju koliko i nemacka, tesko da bi se plasirala sa iole zadovoljavajucim ekonomskim rezultatom na trzistu iz najmanje dva razloga:

1 proveren kvalitet nemackih vozila
2 imidz nemackih vozila skopcan sa statusnim simbolom

Iskreno, toliko sam godinama udaljen od nemackih vozila agresivnim, pretencioznim i ponekad krajnje nepismenim nastupom obozavalaca nemacke autoindustrije, da se ne secam kada sam zadnji put nesto ovako izjavio o nemackim vozilima, iako sam sve vreme to i mislio. Prepotentni stavovi me nateraju da precutim one afirmativne misli i iskustva, jer bih se njihovim iznosenjem svrstao neminovno u front polupismenih uke-bukaca ciji je jedini argument bio - nemacki auto. Kako nemam finansijskih poteskoca da isprobam vecinu ponudjenog na trzistu, a dosta cesto menjam vozni park koji broji 4-6 automobila po jednom cugu (iz poslovnih razloga uglavnom iako u porodici ima i svako svoj automobil), relativno rano sam se upoznao sa alternativama, narocito kada su me moji omiljeni Italijani poceli razocaravati svojim modelima.

Ipak, evo sedeci za racunarom zadnjih meseci ne osecam ni trunku zelje da iskazem sta afirmativno o tom alternativama, zivot je cudo, ocas posla se okrene sve za gotovo celih 180 stepeni, i sa panikom konstatujem kako zadnjih meseci sedajuci za racunar i izlazeci na AZ naprosto plovim potpuno suprotnim kursom od vlastitih iskustava!

Nazalost, vec godinama ne vozim automobile iz svog zadovoljstva jer su takvi uslovi saobracaja, posla i zivota. Jos me vise zalosti sto ni motocikle vise ne vozim iz tih razloga, vec skoro iskljucivo zbog saobracajnih guzvi, osim nekih vangradskih putovanja, koliko posao, zdravlje i tempo zivota dozvole.

Tesko mi je ovde citati ubedjivanja kako nesto ima ekstra snazan motor i zato to treba obavezno kupiti jer ono drugo nista ne valja, ali istovremeno promovisati voznju sa minimumom obrtaja u krajnjem stepenu prenosa kao najprijatniji vid voznje. Ne zelim reci da zvuci licemerno, ali ne pronalazim uporiste za argumentaciju. Nesto sto ne koristis, a platis za to i jedan obican dinar vise, neisplativo je. Samo je stvar licne definicije sta tacno zelis za svoj novac.

Odgovor je verovatno - hocu da imam mogucnost ako zazelim snazan motor.
Posto ne bih da ulazim u raspravu, odmah cu da kazem, i imidz je ono sto neko zazeli iako nema pravu upotrebnu vrednost uglavnom (ne i uvek, u ponekim sferama ume da itekako otplati automobil).

Osecaj da vozis nesto sto ima svoje ime, a ne probija ga tek, je osecaj da si nesto uradio od svog zivota i to za dobar deo ljudi. Osecaj da moras da se negde guras u redu za spomenicu i budes pionir u necemu, je osecaj da jos nisi dosegao nivo iz prethodne recenice i upustas se u rizike na koju je imuna ta klasa koju zelis da dosegnes. Osecaj da si prisiljen na kompromis.

Koliko god covek pokusavao da zamaskira taj osecaj isticajnem nekih argumenata, pa cak i kontradiktorno kao u navedenom primeru, ne ide....jasno je da je u pitanju opravdanje za gorcinu u ustima zbog osecaja prinudjenosti na kompromis.

Neko to prevazidje, pa cuti i kupi ono sto mu se svidja, neko ne uspe u tome.....

...a Polo mi se ne svidja nesto posebno na izgled iako je danas umetnost pronaci ruzan automobil uopste, ali usled cene, kradljivosti i opet onog imidza koji za mene vuku nemacka vozila zahvaljujuci njihovom klubu obozavalaca na domacim prostorima i parolama koje pritom deklarisu (rec "parola" moze se citati kao argument bez argumenata), nemam ga u vidu ni za 5 godina iako zivot nikad ne zna sta se krije iza coska ;)
[ rinenad @ 27.03.2009. 08:24 ] @
Jako mi se sviđa ovaj posljednji post, realan je i pošten u najmanju ruku. Jedino što zameram je dovođenje u vezu pismenost, aroganciju i dar da se prepozna sve ovo što si u daljem tekstu naveo. Naravno, a u vezi je sa VW. Upravo sam postigao ono što pokušavam sve vreme, a to je da dokažem da je interesovanje za VW vozila pa makar ona bila i niže klase još uvek na zavidnom nivou. Vidite koliko klikanja na ovu bezazlenu temu kao što je najgori Polo. Otvorite temu Matiz ili kako se već sada zove i svima će biti jasan stav svakoga od nas unapred. Kada je tolika ekspanzija tih istočnjačkih vozila na naše tržište kako onda da su evropski auti najprodavaniji. To su podaci koje čitam. Znam da u Aziji stvari drugačije stoje i to ne bih ni poredio, verujem da u Singapuru možeš da na prste izbrojiš aute iz Evrope npr.

Što Fiata tiče definitivno najviše daje u B segmentu za uloženi novac iako je Grande Punto po meni zakoračio u C segment ako se gleda upotrebna vrednost.
[ Zarko Silic @ 27.03.2009. 08:49 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Svakome ko zna kakva je konstrukcija turbomotora jasno je koliko su oni nepouzdaniji od atmosferskih.

1,2 turbomotor ni po jednom kriterijumu, bilo tehničkom, konstrukcionom, ekonomskom, ili bilo kom drugom - nije bolji od 1,6 CVVT/VVTl/VTEC motora.


Pricas napamet.

Nesto slicno su pametnjakovici mislili za Kadet Interkuler 1,5 TD kad se pojavio (1989.). Ispoostavilo se sasvim suprotno.

Kakvi su TSI (pogotovo 1,2) jos ne zna niko.

Samo odrzavanje turbo i atm motora je identicno. Turbina i sistem vezan za turbinu ne zahteva nikakvo odrzavanje u smislu redovnog servisiranje i slicno.
[ Nebojsa Milanovic @ 27.03.2009. 08:57 ] @
Citat:
lancia88:
Tesko mi je ovde citati ubedjivanja kako nesto ima ekstra snazan motor i zato to treba obavezno kupiti jer ono drugo nista ne valja, ali istovremeno promovisati voznju sa minimumom obrtaja u krajnjem stepenu prenosa kao najprijatniji vid voznje. Ne zelim reci da zvuci licemerno, ali ne pronalazim uporiste za argumentaciju. Nesto sto ne koristis, a platis za to i jedan obican dinar vise, neisplativo je.


Čini mi se da sam ovde pronašao delove nekih mojih izjava, pa, iako mislim da su jasne svakome ko vozi auto, dodatno ću ih pojasniti.

Odnose se na stil vožnje. Moj, i ne samo moj, nego stil velikog broja vrlo iskusnih ljudi za volanom je da u proseku voze relativno brzo (ne prebrzo) i tečno. To je najefikasniji, najudobniji i najekonomičniji način vožnje.

Da bi mogao da ga ostvariš, neophodan je relativno jak motor.

Međutim, to nije sve. Pošto se ne može uvek tako voziti, često je potrebna snaga za iznenadne manevre, obilaženje, izbegavanje vožnje iza kamiona itd.

Dakle, za sve te povremene radnje takođe je potreban jak motor.

Prema tome, snaga motora direktno određuje način vožnje, stepen sigurnosti i nivo umaranja tokom vožnje. Zato je to jedan od najbitnijih kriterijuma prilikom odabira auta.

Citat:
Osecaj da vozis nesto sto ima svoje ime, a ne probija ga tek, je osecaj da si nesto uradio od svog zivota i to za dobar deo ljudi. Osecaj da moras da se negde guras u redu za spomenicu i budes pionir u necemu, je osecaj da jos nisi dosegao nivo iz prethodne recenice i upustas se u rizike na koju je imuna ta klasa koju zelis da dosegnes. Osecaj da si prisiljen na kompromis.
Koliko god covek pokusavao da zamaskira taj osecaj isticajnem nekih argumenata, pa cak i kontradiktorno kao u navedenom primeru, ne ide....jasno je da je u pitanju opravdanje za gorcinu u ustima zbog osecaja prinudjenosti na kompromis.


Ovo apsolutno sigurno za mene ne važi, za druge naravno ne znam. Gorčinu bih osećao samo ako bih se odlučio za nešto što je lošije najboljeg za taj novac.

Citat:
Nesto slicno su pametnjakovici mislili za Kadet Interkuler 1,5 TD kad se pojavio (1989.). Ispoostavilo se sasvim suprotno.


Niti pričam napamet, niti pravim paralelelu koju si naveo, ona me uopšte ne interesuje.

Nego, reci ti nama u čemu je VW 1,2 TSI bolji od bilo kog 1,6 CVVT motora?
[ Zarko Silic @ 27.03.2009. 09:01 ] @
Citat:
mm koncept: verujem da u Singapuru možeš da na prste izbrojiš aute iz Evrope npr.


Svakako.

Vise puta sam napomenuo da je pojam "dobrog auta" vezan za odedjenu regiju. Tako da "dobar auto" za Evropljana ne znaci da je to i "dobar auto" za Kanadjanina.

Isto tako, Balkan sa svojim osobenostima, predstavlja posebno arsinsku kategoriju.

Citat:
mm koncept
Što Fiata tiče definitivno najviše daje u B segmentu za uloženi novac iako je Grande Punto .


U svakom slucaju. Uvek bilo.

Posebno za nas, ovobalkanski, nemaran i bahat odnos prema automobilima.
[ Zarko Silic @ 27.03.2009. 09:06 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Niti pričam napamet, niti pravim paralelelu koju si naveo, ona me uopšte ne interesuje.

Nego, reci ti nama u čemu je VW 1,2 TSI bolji od bilo kog 1,6 CVVT motora?


Zasto ja? Reci Ti nama, a da ne pricas neprovereno, insinuativno i napamet: NE prazne price.

Ja NE ZNAM kakav je 1,2 TSI. Nisam ga ni video, a kamoli vozio, ili imao uvid u veci uzorak u exploataciji. Rekao sam da se o njemu ne zna jos nista. Bar mi ne znamo.
Ako nesto znas, slobodno napisi. Mi, koji smo daleko od dogadjaja smo uvek spremni da nesto saznamo.
[ Nebojsa Milanovic @ 27.03.2009. 09:13 ] @
Rekao sam već mnogo puta, toliko puta da se nekima već muka da čitaju (a pomalo i meni da pišem), ali evo još jednom:

Ne treba ti veliko auto-obrazovanje da uvidiš da je 1,6 litarski motor sa varijabilnim usisom u svakom režimu vožnje jači od od nominalno 20% slabijeg 1,2 turbo motora. Osim toga, zbog jednostavnosti konstrukcije taj 1,6 CVVT je i neuporedivo pouzdaniji od turbomotora.

VW TSI su solidno izbalansirani motori, sa ispeglanom karakteristikom, ali to su i dalje turbomotori sa svim slabim tačkama koje to sa sobom nosi.



[ rinenad @ 27.03.2009. 09:15 ] @
Meni je recimo vredno pažnje to što za Golf kao dodatnu opremu možeš da naručiš oves za lošije puteve, da sam imao strpljenja da čekam možda bih to i stavio na auto. Shvatio sam da su meni niskoprofilne gume suvišne, ja moj Stilo ni pet puta nisam popeo na trotoar za četiri godine. Prešao je samo 48000 km, nikada nije bio udaren, niko nikada nije pušio u njemu, abarth orig. alu 17.... i nema šanse da ga prodam. Oglašavao sam ga već tri puta. Prijatelj je bez problema prodao Golf 4 98 god. za 6000 e??!!
[ Ivan Dimkovic @ 27.03.2009. 09:16 ] @
Hajd na stranu motor i to... cisto u ovoj diskusiji "VW vs. Korejanci (i drugi)" mene kao posmatraca zanima jedna stvar...

Kako stvari stoje sa eksploatacijom u Srbiji? Znaci, servis, garancije, cene i dostupnost delova u poredjenju izmedju VW-a i, recimo, Kia-e i Hyundai-a...

Mislim, za glavno trziste Polo-a je to uvek bio udarni argument - svako selo ima potpuno opremljene servise i relativno niska cena odrzavanja...
[ lancia88 @ 27.03.2009. 09:38 ] @
Pozdrav,
Nebojsa, da mi je palo napamet da ces ovako naivno odgovoriti, ne bih javno pisao to sto sam napisao:

"Odnose se na stil vožnje. Moj, i ne samo moj, nego stil velikog broja vrlo iskusnih ljudi za volanom je da u proseku voze relativno brzo (ne prebrzo) i tečno. To je najefikasniji, najudobniji i najekonomičniji način vožnje.

Da bi mogao da ga ostvariš, neophodan je relativno jak motor.

Međutim, to nije sve. Pošto se ne može uvek tako voziti, često je potrebna snaga za iznenadne manevre, obilaženje, izbegavanje vožnje iza kamiona itd.

Dakle, za sve te povremene radnje takođe je potreban jak motor.

Prema tome, snaga motora direktno određuje način vožnje, stepen sigurnosti i nivo umaranja tokom vožnje. Zato je to jedan od najbitnijih kriterijuma prilikom odabira auta."

Sjajna opservacija, skroz kako treba.
E hajde sad, kada smo se slozili oko toga, da vidimo malo koja je to snaga koja je relativna i bez obzira sto sebi ostavljas prostora za manevrisanje oko direktnog odgovora relativizirajnem te misteriozne snage motora.

Kazes u drugoj temi za Meganov motor od 110 ks da je slab, da je zastareo i da je iz doba Clia II, ma i ne secam se sad sve tacno, a to je za mene biser par ekselans, ako ga ukrstims a ovom izjavom koju sam sada citirao.

Da li Megan sa 110 ks ne moze da pretekne kamion kada zatreba u "iznenadnim manevrima" ili je nesposoban za overdrajv?
Za sta tacno od toga nije dovoljan, odnosno cak preslab ispade u toj diskusiji, motor od 110 ks?
Ako nije cista demagogija i mesetarenje podacima onako kako nam na kom mestu odgovara, onda nam ostaje jos samo ona izlazna strategija sa relativnoscu snage.

Vidis, ja de facto nisam klinac, pojma nemam vise koliko sam automobila promenio dok nisam poceo sve jednog da - ne volim, ali vozio sam nekada na krugu u A klasi kola sa otprilikenesto preko 100 ks sa maksimalnim naporima, vozila koja nisu tehnoloski pripremljena u potpunosti za te snage i kod kojih je pogibeljno zaboraviti na taj nesklad izmedju fabrickog i abartovanog. Iza toga sam vozio kola sa snagama koje valjda sada Tebe zadovoljavaju i to na istim tim, ili nekim slicnim stazama. Bez saobracaja, sa sudijama i obezbedjenim krivinama, ali kola koja su sada imala manji nesklad izmedju fabrickog i abartovanog, i na kojima sam mogao da insistiram na maksimumima za razliku od nizih klasa, i nisam ni tada primecivao realno neku preveliku razliku razliku u krajnjim rezultatima. Paradokslano, ali bilo je trka u kojima se spajaju dve klase zbog manjeg broja ucesnika, voze se zajedno a boduju odvojeno, ali reda nije uopste bilo unapred poznatog - stizalo je i ponekoliko vozaca nize kategorije na cilj izmedju dva prvoplasirana iz vise klase.

Danas su automobili fabricki mocniji vec za obicnog kupca, kompletni sistemi im omogucuju maksimalno iskoriscenje agregatskog potencijala, i meni je apsolutno smesno procitati da danas nekoga ne zadovoljava motor od 110 ks a da pritom deklarise overdrajv kao stil voznje. Da se razumemo, to je i moj stil voznje, pa mi je jos smesnije kada procitam da je motor od 110 ks preslab.....hej, ma kojih 110 ks, igrala se deca. Odrasli smo ljudi da bi se tek tako frljali konjskim sanagama, za takav stil voznje i "iznenadne manevre" treba daleko manje od tih 110 ks...ali to je vec relativno, zar ne ;)


Cosmo, skroz si u pravu....a i sta drugo da napises?
I ja sam tada u toj istoj Sarajevskoj bio prisiljen na kompromis, ali sam se lako ubedio da samo zelim da isprobam nesto novo sto je sasvim slucajno uklopivo u tadasnji moj budzet...danas znam da je bilo drugacije, ali danas mogu i da vozim vecinu onoga sto bih pozeleo, naravno, ne bas novo-novo ali tu negde ;)

MM concept, pod nepismenoscu sam mislio na one "meckare" i dzambase po pijacama, kafanama, "servisima" ("sad sam ti ja ovo super sredio, ali prodaj ti to bato sto pre, a sada je super sredjeno, vidis da bolje radi nego") i one bukace sa kajlama oko vrata i trenerkama navucenih iznad pupka i slicno.
[ HoT_Steppa @ 27.03.2009. 09:40 ] @
Hyundai u Srbiji daje 5 godina garancije na nov auto, VW 2. Kia za neke modele daje 7 godina.
[ rinenad @ 27.03.2009. 10:02 ] @
To sa servisom je zaista veliki problem, narčito sa garancijom. Stalno razmišljam o Audi-u koji je uveo garanciju 4 godine. Servis VW je jako loše organizovan za moj pojam, zapravo ja imam loša iskustva. Kompletan odnos prema kupcu je loš makar ovde u Cro. Kada sam kupio Golfa tražio sam da mi stave na račun isključivo originalne gumene patosnice jer sa onim tepisima imam loša iskustva(uvek mi se čine nekako prašnjavim). U Porsche-u su mi rekli da ne brinem da ću to dobiti od njih i onda su mi dali zadnje smeće koje klizi po autu jer su one rupe preširoke, pa se kvačilo podvuče pod njih i sl...kada sam im ukazao na to oni su mi ponudili da vratim te no name hibridne gume i doplatim razliku za originalne. Meni je to ispod nivoa naravno i kupiću ih u Sloveniji prvom prilikom, a i servisiraću tamo auto. Odnos kupac-VW po meni jedva prolazna ocena. Da takav odnos imaju ovi drugi ne bi prodali ni to što prodaju. Udavio sam Vas...sorry...lakše mi je...:).

Nije isto 2 godine u Nemačkoj i kod nas tamo ti sve na autu izmenjaju odmah, a kod nas trebaš da dokazuješ da nešto nevalja.
[ cozmo_im @ 27.03.2009. 10:05 ] @
Servisna mreza za VW je, dakako, rasprostranjenija i bolja, to se ne moce poreci.

Medjutim, postoji jedan problem, van ovlascenih servisa - stvar je u tome sto svaki majstor misli da je zakon za VW i da zna sve i svasta, pa je odrzavanje polovnjaka uglavnom lose jer majstori misle da su sveznalice kad je VW u pitanju.

Imas servis na svakom cosku, ali nije poenta samo u kvantitetu. Ima nesto i u kvalitetu.

Sa druge strane, manjak garaza-servisa za japance i koreance je stvar neke odbojnosti majstora. Iz ne znam kog razloga. Ono sto sam ja dosad video, japanci su ultra pristupacni za rad, delovi se lako i brzo menjaju, nikakve mudrolije i slicno. Dosta delova sa jednog modela mozes da stavis na drugi, drugog proizvodjaca i slicno. Mada, bolje je da ima manje servisa a da su kvalitetniji. A ne da mi svaki majstor sa 3. stepenom srednje tambura po autu...

Posto mi burazer radi u tom servisu Porschea SCG, unzad vec nekih 13-14 godina znam kako izgleda "servis" garaza za VW. I to masa njih. A i dosad je VW bio najrasprostranjeniji kod nas, pored Zastave. I onda svaki uzme da majstorise a pola njih upropasti auto.

Dakle taj kvantitet ima i drugu stranu medalje.
[ hexter @ 27.03.2009. 10:10 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Hyundai u Srbiji daje 5 godina garancije na nov auto, VW 2. Kia za neke modele daje 7 godina.


Moze da daje i 20 godina garancije. Kakve veze ima sto popravku ne platis, kada ga popravljaju po nekoliko nedelja, jer nemaju iskustva, znanja, delova, podrske itd.
Ajde, sada svi koji se hvatate za garancije od 5 ili 7 godina, setite se vozila prodatih od 2002. godine na ovamo (7 godina), redovno odrzavanih u ovlascenim servisima (uslov za garanciju), koliko njih je imalo te kvarove nakon isteka garantnog roka a do granice od 7 godina. E onda pogledajte koliko su te popravke kostale i koliko su vremenski trajale. Tek onda ima smisla spominjati garanciju od toliko godina kao relevatnu.

Da budem iskren, ja silno zelim da kupim auto, za koji me bas briga sto uopste nema garanciju, a ne da kupim auto i budem srecan sto ima veliku garanciju.
Velike garanacije se daju na lose stvari da bi ih ljudi kupovali. Nece ljudi da kupuju stvari loseg kvaliteta koje se cesto kvare ali ako im ponudis da im placas popravke i delove onda "legnu na rudu" i kupe ne racunajuci na vremena koja ce biti potrebna na popravke nekvalitetne robe, pa makar i nista ne placali.
[ rinenad @ 27.03.2009. 10:12 ] @
Ne znam da li sam dobro shvaćen servisom i garantnim uslovima koji su kao po istim standardima kao na zapadu nisam zadovoljan. Mislim da je to stvar našeg mentaliteta. Garancija i dve godine može biti dovoljna ako se reaguje na pravi način. Pozdravljam sve koji je daju duže, ali bez onih sitnih slova tipa doplate, nekih čudnih uslova i sl...
[ cozmo_im @ 27.03.2009. 10:16 ] @
Citat:
lancia88:Kazes u drugoj temi za Meganov motor od 110 ks da je slab, da je zastareo i da je iz doba Clia II, ma i ne secam se sad sve tacno, a to je za mene biser par ekselans, ako ga ukrstims a ovom izjavom koju sam sada citirao.
Da li Megan sa 110 ks ne moze da pretekne kamion kada zatreba u "iznenadnim manevrima" ili je nesposoban za overdrajv?
Za sta tacno od toga nije dovoljan, odnosno cak preslab ispade u toj diskusiji, motor od 110 ks?
Ako nije cista demagogija i mesetarenje podacima onako kako nam na kom mestu odgovara, onda nam ostaje jos samo ona izlazna strategija sa relativnoscu snage.


Taj motor u Meganu III ide odlicno, evo da prenesem utiske gl. urednika Top Speeda koji sve moze da isproba kad mu se to prohte (eh, kad nemam vremena da idem svugde kad me zove...). Znaci auto je kao munja, ide odlicno, preticanja ne oseca cak i u petoj, jedino u prvoj malo jaci gas i to je to. Posle samo klizi, kaze ne osecas ga uopste, za cas si na 160-170 jer je izolacija unutra apsolutno perfektna. Auto prosto grabi asfalt i agilan je. Naravno ako si lak na gasu i auto je kao da je krenuo u laganu setnju... ali cim noga postane teza ume da zarezi i postane trkac samo tako.

I generalno to se trazi od auta - da je ugladjen, umeren, da klizi i da se srodis s njim u normalnoj voznji.. a kad zatreba moze i da se pretvori u opasnog geparda (da ga citiram)...

Offtopic, ali apropo slabih 110KS u Meganu...
[ Zarko Silic @ 27.03.2009. 10:29 ] @
Da,
mnogima je vaznije da vozilo imaju na putu za max 24h od toga da li ce intervenciju platiti, ili ne.

Tu su VW, Fiat i Opel u prednosti na ovim nasim prostorima.
[ vilil1 @ 27.03.2009. 10:33 ] @
Citat:
Svakome ko zna kakva je konstrukcija turbomotora jasno je koliko su oni nepouzdaniji od atmosferskih.

Citat:
Dobro da naučimo koji su bolji turbo ili atmosferski, ja se baš provozao u nekom Shiroccu TSI i mislio sam da je vrh:).
Molim brojke kako smo se dogovorili.

Naravno da neces dobiti odgovor, nista cudno, bitno je samo da on napise nesto, pa kad neko zatrazi obrazlozenje, onda krene sa zamenom teza. Ne zaboravi da je nedavno napisao da se odjavljuje sa ovoga foruma. Kol'ko je to trajalo!?

@cozmo_im
Bas sam pomislio da ce ovo biti jedina tema u kojoj neces pomenuti svoju corolu, ali si me uspesno demantovao. Mnogo volis svoj auto, ali skoro bas u svakoj temi u kojoj se javljas da moras da ga pomenes...
[ rinenad @ 27.03.2009. 11:19 ] @
Evo još sličica da tema živne......


[ hexter @ 27.03.2009. 11:21 ] @
Citat:
mm koncept: Znam sve, ujedno Vas zamoljavam da ne odemo previše off. Moderatori su opaki..., a i dogovorili smo se.:)


Slažem se!

O topicu: sviđa mi se novi Polo. Ali ne bih ga nikada kupio. Uopšteno imam averziju prema VW vozilima.
[ rinenad @ 27.03.2009. 11:40 ] @
Slažem se!

O topicu: sviđa mi se novi Polo. Ali ne bih ga nikada kupio. Uopšteno imam averziju prema VW vozilima.



Ja iskreno ne znam koji mi je lepši, ovaj crveni mi je mrak. Još u nekoj GTi verziji......
[ rinenad @ 27.03.2009. 11:44 ] @
Evo i malo podataka....


Die Motoren des neuen VW Polo auf einen Blick


Motor kW/PS l/100 km g/km CO2
Höchstg. Getriebe
BENZINER
1.2 44 / 60 5,5 128 157 5-Gang
1.2 51 / 70 5,5 128 165 5-Gang
1.4
63 / 85 5,9 139 177 5-Gang
1.2 TSI *
77 / 105 ca. 5,5 ca. 129 190 6-Gang
DIESEL

1.6 TDI
55 / 75 4,2 109 170 5-Gang
1.6 TDI *
66 / 90 ca. 4,2 ca. 109 180 5-Gang
1.6 TDI
66 / 90 ca. 3,8 ca. 96 180 5-Gang
1.6 TDI
77 / 105 ca. 4,2 ca. 109 189 5-Gang

* optional mit 7-Gang-Doppelkupplungsgetriebe


Prokomentarišite nevernici potrošnju TDI-a. Te su motore trebali i u Golf da stave..........
[ Nikola_BGD @ 27.03.2009. 12:00 ] @
Fabricki podaci su nesto sto ja iz dosadasnjeg iskustva vise posmatram kao "obecanje proizvodjaca" nego fakat.
Izmedju ostalog, i na primeru mog auta je ono sto je "obecano" u katalogu dosta razlicito od onoga sto se dobije u praksi. Jedva cekam da vidim kako ce se tu pokazati ovaj tdi. Mada su retki vlasnici vozila (pogotovo vw) koji su iskreni kada odgovaraju na pitanje o potrosnji svojih ljubimaca.

To je sto se tice potrosnje. Dizajn: Autic super izgleda spolja, rekao bih da je vw najzad poceo da razmislja o dizajnu u ovoj klasi, sto je stidljivo najavio sa poslednjom restilizacijom pola, za razliku od svih predjasnjih modela koji su bili (subjektivno) najruzniji u klasi.
Ipak, iznutra mi se ne dopada, ubili su u pojam sa ovim dosadnim dizajnom kokpita.
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 12:07 ] @

Jos jedna sjajna stvar pola je sto mozete na osnovni model ugraditi od opreme samo ono sto zelite i sto vam je potrebno, niste primorani kao kod nekih drugih da

kupujete neke gotove pakete opreme gde vam uz neku opremu sto ste zeleli ubace jos desetak nekih potpuno nepotrebnih stvari a naravno prinudjeni ste da to

platite.

[ Ivan Dimkovic @ 27.03.2009. 12:12 ] @
Citat:
DrJekyll
Ovo se odnosi na sve ljude koji uporno pokusavaju da plasiraju neku drugu pricu, a sustina je upravo ovo.


Hm.. mozda, u odredjenim regionima/podnebljima... To opet meni ne moze da "opravda" neku veliku prodaju VW Pola u trzistima gde se najvise prodaje..

Zasto? VW polo je mali auto, u toj kompakt klasi - nisam bas siguran da ljudi kupuju automobile iz te klase radi nekakvog "statusnog simbola", vec su vise okrenuti ekonomksim parametrima iliti sta dobijaju za pare... E, sad, pojma nemam - mozda i tu dolazi do onoga da gram brenda vise vredi od nekih objektivnih stvari tipa oprema, jacina motora i sl... nisam psiholog niti sam bio u situaciji da kupujem takav auto, tako da pojma nemam...

U svakom slucaju, VW definitivno ne nudi najvise za te pare (cak je i pri dnu) ali definitivno nudi par drugih stvari:

- Brend (uslovno receno, kao sto rekoh, u odredjenim regionima i za odredjene grupe ljudi)
- Servisnu mrezu i dostupnost delova / brzinu opravke itd...
- "Proveren je" iliti VW obicno ne zaserava svoje automobile - jeste da se ne dobija puno za neke pare, ali bar to ne varira
- U Srbiji - ociglendo, VW je do sada predstavljao relativno "sigurnu" investiciju u smislu deprecijacije tokom vremena (lako se prodaje, i ne opada mu cena puno)

Sa druge strane, ovaj novi VW izgleda daleko lepse nego prosli - tako da su bar jednu manu ispravili...

Sad, kome je sta bitnije - to je na individuama.

Da sam licno u situaciji da kupujem auto u toj klasi, ja bih licno isao vise na ono sto dobijam za $$$ i gotovo sigurno ne bih kupio VW - ali opet, racionalnija osoba od mene bi verovatno uracunala i neke druge faktore ;-)
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 12:24 ] @
Citat:

VW polo je mali auto, u toj kompakt klasi - nisam bas siguran da ljudi kupuju automobile iz te klase radi nekakvog "statusnog simbola", vec su vise okrenuti ekonomksim parametrima iliti sta dobijaju za pare...



Slazem se samo delimicno, jer na slican nacin i mercedes prodaje skupo svoju A klasu zar ne?

Ocigledno su utvrdili da postoji dovoljan % ljudi spremnih da plate to, pa zasto im onda ne bi ponudili..



Citat:

- Servisnu mrezu i dostupnost delova / brzinu opravke itd...
- "Proveren je" iliti VW obicno ne zaserava svoje automobile - jeste da se ne dobija puno za neke pare, ali bar to ne varira



Ovo je presudno za vecinu "obicnih" vozaca, obicnih u smislu da im auto sluzi od tacke A do B, a takvih je najvise, zbog toga su tako dugo najprodavaniji.
[ Nikola_BGD @ 27.03.2009. 12:30 ] @
Pa pazi, ovo sa mercedesom moze i ne mora biti tacno - Skoro mi jedna ortakinja rece da je vozio neki tip u nekom malom mercedesu (A klasa) i da joj auto deluje u svakom pogledu bednije od kie pro ceed. Sad, to je bilo NJENO subjektivno misljenje, na stranu toga sto je ta A klasa sigurno ipak kvalitetniji auto ok kie pro ceed. Ne bih se svakako usudio da generalizujem ni to njeno misljenje, a ni suprotno misljenje.
[ Ivan Dimkovic @ 27.03.2009. 12:31 ] @
Hmm... moze biti,

Ali opet - Mercedes je u odnosu na VW mnogo vise percipiran kao nesto sto je "visoka klasa"... Pogotovu u njihovom najvecem trzistu - VW slovi za "narodni auto" (sto mu i ime kaze) a Mercedes slovi za lukzuz...

Ali, da - slazem se, prosto je neverovatno koliko ce ljudi pljusnuti pare za A klasu samo zbog onog logo-a...
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 12:34 ] @
Citat:

Ali opet - Mercedes je u odnosu na VW mnogo vise percipiran kao nesto sto je "visoka klasa"... Pogotovu u njihovom najvecem trzistu - VW slovi za "narodni auto" (sto mu i ime kaze) a Mercedes slovi za lukzuz...



Tacno, zato i kosta vise od Pola ;)


Slozicemo se da MB na ime imidza moze uzeti vise od VW, i to je potpuno ocekivano.
[ Nikola_BGD @ 27.03.2009. 12:48 ] @
Naravno,

ali isto tako, su cak i "plavuse" skapirale da je GOLF dobar auto i zelja mnogih. I povezale sa statusnim simbolom.

I onda dodje neko ko nije dosanjao golfa, i pazari polo - koliko prosecnih "plavusa" ume da razlikuje ta 2 auta ? One uglavnom ne vide dalje od vw, audi mercedes ili bmw loga...
naravno, ne mislim ovde samo na "plavuse" vec na jednu celu grupu, koju cini mnogo veci broj ljudi nego sto neko ko je upucen u automobile primecuje.
[ Slobodan Miskovic @ 27.03.2009. 12:53 ] @
Ovo je mnogo bolje od tog pola...a i jeftinije...

http://suchen.mobile.de/fahrze...=&lang=en&pageNumber=1
[ Nikola_BGD @ 27.03.2009. 13:06 ] @
... subjektivno.. meni se uopste ne dopada.. sigurno bih pre vozio onog pola sa slike nego ovu Y...
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 13:09 ] @

Nesto je mnogo ova unutrasnjost izlizana za samo 101km...pogledaj volan i onaj pretinac za sitnice sa desne strane, a i rucica menjaca ne deluje original-mozda ovde gresim.



[ Slobodan Miskovic @ 27.03.2009. 13:19 ] @
Ima koliko hoces 1.3 multijet Y za max 12000 sa ESP, klimatronikom i jos gomilom stvari sa predjenih 0-1000Km... Em bolji motor, em kvelitetnija izrada am vise stvari za manje para a i lepsa je :) no to je ipak subjektivno (ovo poslednje) :)
[ aleksandar k @ 27.03.2009. 13:24 ] @
Au bre al ga zagrdi, pa ova Lancia je nista za tog novog Pola , sto se tice izgleda nemam reci, pa stavi tu Lanciu i tog Pola jedno pored drugog i pitaj ljude sta im se vise svidja. Uveren sam da bi od 100 ljudi 98 reklo da je Polo puno lepsi.
Ne znam za druge ali kod mene izgled igra presudnu ulogu u odabiru auta.
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 13:30 ] @

Da ne ulazimo u to sad ko je lepsi, slazem se da je kupovina godisnjaka mnogo pametnije od kupovine novog automobila (ako neko vec zeli da ustedi) jer kao sto neko nedavno rece kada nov auto provozate dva kruga on istog trenutka postaje polovan i automatski gubite 2000evra.




[ rinenad @ 27.03.2009. 13:56 ] @
Pa napisao sam Vam priču o mom Stilu to će se dogoditi i ovoj Y za četiri godine. Polo će i dalje da vredi, a nju će možda da kupi neko ako je dobro očuvana i jeftina. Već jednom je neko rekao da pogrešno poredim generacije auta.....Evo Golf 4 98 sa puno km utvrđena cena, Stilo=0 niko ne želi taj auto, svi kažu da je lepši i kupe Golfa.
[ rinenad @ 27.03.2009. 15:00 ] @
Imam konkretan primer Stilo 1,4 6 speed sa abarth paketom platio sam 2004 na akciji 14100 e, danas kada ima 48000 km bih bio sretan da dobijem 7000 e.
Moj prijatelj je u isto vreme kupio Golfa 4 za 8500 e i ladno ga je prodao za 6000 e mislim da ima 150000 km. To je stvarnost, da sam tada kupio 5-cu koju su mi nudili za 15300 e klot danas sa nepunih 50000 bih ga prodao sigurno za 8300. O tome govorim, to što je dao oglas neznači da ga je prodao(i ja sam davao oglas):).

Stilo sam izabrao zbog te famozne opreme..felne, gume F1(koje su sada ćelave), dva praga, spojler, maglenke..perla boja...s....da sam tada kupio Golfa....
[ hexter @ 27.03.2009. 15:02 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic: Obratiti paznju na motore...


...i opremu!!!

[ Slobodan Miskovic @ 27.03.2009. 15:13 ] @
Citat:
Stilo 1,4 6 speed sa abarth paketom...


...ne postoji.
[ rinenad @ 27.03.2009. 15:23 ] @
Dobro to je vizualni sport paket, okačiću ti sliku samo da je nađem za 15-ak minuta. Abarth recimo nema pragove kao moj....slikaću ga....




[Ovu poruku je menjao mm koncept dana 27.03.2009. u 16:39 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 27.03.2009. 15:37 ] @
Citat:
DrJekyll: Nesto je mnogo ova unutrasnjost izlizana za samo 101km...pogledaj volan i onaj pretinac za sitnice sa desne strane, a i rucica menjaca ne deluje original-mozda ovde gresim.


Fotograf nema pojma
[ rinenad @ 27.03.2009. 16:34 ] @
Vidiš ovaj auto sa 50000 ovde ne vredi te pare....zato je VW zakon kada je u pitanju pad vrednosti.
[ vladd @ 27.03.2009. 16:55 ] @
Nije nikakav "zakon", vec toliko zahteva investicija da ne moze da bude jeftiniji. Ostali automobili ne prave toliki trosak za nekoliko godina eksploatacije.

A jasno je da "drzanje" cene na Balkanu nema velike veze sa ostatkom sveta, posto se u cenu polovnjaka ugradjuju bar dvojica, a vrlo cesto i trojica.
Izmedju istaknutih cena i realnih cena(po kojima se zavrsava prodaja), najveca je razlika bas kod VW-a, i najlosiji je odnos cena-kvalitet, polovni VW su uglavnom izraubovani ili samo prikrpljeni za zavaljivanje.

Poz
[ Zarko Silic @ 27.03.2009. 17:04 ] @
Taj Polo koji si postavio je sa najjacom opremom + NAVI sistemom. Ako dobro vidim ima i IC uredjaj za voznju po magli.
Poznavajuci VW tesko da ce tako opremljenom modelu cena biti ispod 20.000 eura bez obzira o kom agregatu je rec (sa ovakvom opremom ne idu "sicijalne" varijante motora).

Y Lancia nije ista kategorija sa Polom. Y je u "A" segmentu dok je Polo u "B". Samo da napomenem da su gabariti novog Pola (pa i prethodnog) otprilike kao u Golfa II.

"Velike" cene VWu nisu samo na Balkanu. One su velike i u maticnoj zemlji.

Tacno je to da su VW polovnjaci mahom izraubovani, pogotovo dizelasi kod kojih je ta paradoksalnost jos izrazenija: em su izraubovani, em su skuplji.
[ Slobodan Miskovic @ 27.03.2009. 17:16 ] @
Dajte pogledajte malo mobile.de, Golf IV se krece oko 3500-4000e 2001. godiste... Nista vise ili manje od ostalih automobila u toj klasi..
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 17:21 ] @
cene su slicne zato sto je 2001 GIV vec bio na zalasku karijere, a konkurencija je izbacila nove modele 307, stilo i slicno.

Citat:

"Velike" cene VWu nisu samo na Balkanu. One su velike i u maticnoj zemlji.


Cene su velike u celoj evropi, jer da nije tako vrlo brzo bi krenuo masovan uvoz bas iz te zemlje pa makar ona bila spanija ili rusija.


[ vilil1 @ 27.03.2009. 17:50 ] @
@Slobodan Miskovic

Ima razlicitih cena, npr. iz Halooglasa -

LANCIA Y 1.2 (2001), siva metalik, klima, ABS, servo, CB, CD, 76.000km, urađen veliki servis, BG table, vlasnica, 3.800 EUR.


LANCIA Y 1.2 (2001), uvezena, metalik plava, garažirana, urađen servis, airbag, servo, podizači, registrovana do 10.2009, 3.400 EUR, može zamena.


VW Polo 1.0 (1997), 3v, crn, alufelne, muzika, ABS, 3.500 EUR.



VW Polo 1.0 (1998), 5v, metalik, servo, alarm, registrovan do maja, 3.800 EUR.


Obrati paznju na motore.


Ali sve to nista ne bi trebalo da znaci. Svako kupuje-prodaje auto po svojoj zelji-mogucnosti. Tako da i te istaknute cene ne znace da ce se auto prodati bas za te novce.
[ lancia88 @ 27.03.2009. 17:58 ] @
Pozdrav,

he, he, ja sam se malo jezio na Lanciu Y (najmanja koju sam imao/imam), ali sam se vremenom navikao. Interesantan mi je sada taj centralno postavljeni blok sa cajgerima a zanimljiv mi je i "valov" kako sam nazvao deo za sitnice jer mi je tako izgledao kada sam je uzeo. Unutra ima sve sto pozeleti mozes uz neke redovne stvari (podizaci, centralna, servo itd. ali ja sam jedan od nepazljivih bisera koji je ima Logana bez serva volana, eto, desava se kad ne pazis....), a klimu i kozu kao redovnu opremu u Lanciama tretiram kao vlastiti standard vec dosta godina, pa je vise i ne pominjem kao nesto posebno. Naprosto, to su neki elementi zbog kojih i uzimam stalno bar po jednu Lanciu. Drugo je sve premaleno sem za vozaca/suvozaca ali takav je autic. Stane gde god valjda pozelim da je parkiram i lakse mi je voziti je nego, recimo, Punta (i to sa jos onim nesrecnim Multijetom, kao kod ove na slici) jer mogu da podesavam sediste po visini sto mi sada sa povredjenim kolenom itekako znaci. Ostala kola su veca pa nema smisla ni da ih poredim, ali cisto neka napomena ako neko smeka Lanciu Y, na osnovu vlastitog iskustva.
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 18:05 ] @
Evo jos malo slika





[ Flo33 @ 27.03.2009. 19:09 ] @
Ne sviđa mi se. Dosadno, skupo, golo. Tj. duplo golo. Za te pare svi konkurenti su bolji.
[ rinenad @ 27.03.2009. 19:20 ] @
Dobro si to primetio, sumnjam da postoji i jedan drugi proizvođač kod koga možeš tako da individualiziraš auto kao VW. Kada sam spomenuo da se Golf u Nemačkoj prodaje u 38 boja niko od VW skeptika to nije prokomentarisao...kod ovih drugih dobiješ konfekcijski paket i uzmi ili ostavi. Dobio sam neki letak pa VW nude sigurno desetak modela alu felni za Golfa. Koliko imaš da biraš za Kiu, hyundai, čak i kod Fiata nemaš neki izbor. Kod Audia dobiješ knjigu dodatne opreme, treba ti sat vremena da je pročitaš.



170 ks, a neki i dalje misle o Koreji?

[Ovu poruku je menjao mm koncept dana
27.03.2009. u 20:39 GMT+1[
/b]]


[Ovu poruku je menjao mm koncept dana 27.03.2009. u 20:52 GMT+1]
[ icobh @ 27.03.2009. 19:44 ] @
Svako će da brani ono što je njemu drago, a pogotovo ono što vozi... Ja sam se, iako mlad, navozao raznih auta i vozila uopše, i mogu da kažem da ono što radi VW ga je dovelo dovde. Mislim, pogledajte malo ko je postao VW a bio je jedan mali ogranak Porsche-a. VW je većinski vlasnik Audi-a, Škode, Bugatija i Bentlija, dok je opet Audi većinski vlasnik Seat-a i Lamborginija. Nije to malo, pogotovo ne ako se pogleda konkurencija koje uopšte ne manjka... Moj Passat ima sigurno 500.000km prevaljenih (Na satu ima manje ali kupljen je polovan i jeftino je plaćen) i sem redovnog servisa, nemam nekih većih ulaganja. I što je najzanimljivije, ne moram kupovati dijelove za njega, nego mogu za jeftiniju Škodu, kad odgovara...

Jednostavno, sigurna kupovina...

P.S. Mislim, ne znam, ali meni se više sviđa interijer ove šestice nego ovo http://www.automagazin.rs/slik...a%20Beograd_20090327022155.jpg

[Ovu poruku je menjao icobh dana 27.03.2009. u 21:04 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 27.03.2009. 21:07 ] @
Citat:
mm koncept: Dobro si to primetio, sumnjam da postoji i jedan drugi proizvođač kod koga možeš tako da individualiziraš auto kao VW. Kada sam spomenuo da se Golf u Nemačkoj prodaje u 38 boja niko od VW skeptika to nije prokomentarisao...kod ovih drugih dobiješ konfekcijski paket i uzmi ili ostavi. Dobio sam neki letak pa VW nude sigurno desetak modela alu felni za Golfa. Koliko imaš da biraš za Kiu, hyundai, čak i kod Fiata nemaš neki izbor. Kod Audia dobiješ knjigu dodatne opreme, treba ti sat vremena da je pročitaš.


Izvini, ali ovo me nekako podseca na kupovinu brand kompjutera, imamo ogroman izbor ali u okviru brenda. Kao da ne mogu da napravim beskonacno mnogo kombinacija komponenti u svom racunaru po sistemu "sklopi sam"?
Nudi 38 boja? A koliko postoji boja u spektru? Milion? Ako mi treba custom boja ( a to ce samo znaciti da sam teski "pimp my ride" seljak), uradicu je u nekoj specijalizovanoj lakirnici, i verujem da ce da me kosta veoma slicno kao i ta boja da sam je uzeo iz fabrike.
Kao da ne mogu da kupim custom alu felne? Opet ce kostati manje ili slicno kao i te "originalne" VW? I sta je tu u stvari originalno? Ono sto mi oni kazu da jeste?

U vreme krize nije mi bas na prvom mestu ( a nije mi bilo ni ranije) da li cu biti toliko "individualan" da sklopim unikatnu kombinaciju VW delova od onih koje mi ONI nude.


Sto ne pomenes koliko VW daje godina garanciju?
Ja se vozim u automobilu, ne u boji ili felnama.

VW 2 godine
KIA 7 godina
Hyundai 5 godina
Ford 4 godine

Jednom recju:

SRAMOTA!!!!!
[ rinenad @ 27.03.2009. 21:22 ] @
Trebalo je da pročitaš moj stav u vezi sa jamstvom od dvije godine, originalnost je po meni stvar fikcije, dogovora i normi. Htio sam samo reći kako i ta mogućnost ima neku cijenu. Btw. kod nas nema te opcije ali su auti u startu nešto jeftiniji.

Nije ti dobra komparacija to sa kompjuterima, nemožeš da kupiš odvojeno motor i karoseriju različitih proizvođača. Cocpit od trećeg. O brand kompjuterima imam svoj stav. U pravilu su bolji i stabilniji.

[Ovu poruku je menjao mm koncept dana 27.03.2009. u 22:37 GMT+1]
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 21:31 ] @
Vec smo sazvakali tu garanciju, ljudima je bolje da plate opravku i da imaju auto sredjen za 24h, nego da imaju popravku za dzabe a da stoji tamo danima. Ili jos gore, da kazu "sredili smo" ti odes kuci i sutradan opet isti problem.

Pogledaj onu temu hyndai santa fe, tu ces videti ovo o cemu pricam.


Edit: a pogledaj i ovu temu:


http://www.elitemadzone.org/t3...ic-twinport-luft-poluosovinama

Citat:

Jos jedno zapazanje, auto je pod garancijom i, takodje, sam poceo da sumnjam da zbog toga govore u servisu da to nije nista i da je to normalno.



E sad zamisli da te neko 7 godina ovako dribla.



[Ovu poruku je menjao DrJekyll dana 27.03.2009. u 22:48 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao DrJekyll dana 27.03.2009. u 22:53 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 27.03.2009. 22:07 ] @
Ako je tako odes u drugi ovlasceni servis ili im zapretis tuzbom. Pozalis se evropskom centru te marke sa svojim problemom. Ima da se puse.
[ bakara @ 27.03.2009. 22:08 ] @
Citat:
DrJekyll: Vec smo sazvakali tu garanciju, ljudima je bolje da plate opravku i da imaju auto sredjen za 24h, nego da imaju popravku za dzabe a da stoji tamo danima. Ili jos gore, da kazu "sredili smo" ti odes kuci i sutradan opet isti problem.

Pogledaj onu temu hyndai santa fe, tu ces videti ovo o cemu pricam.


Ne vidim kakve veze ima tema o santa fe?

Niti je bio u servisu niti ima naznaka da ce ostati bez auta danima, i u opste mi nije jasno odakle ti takvi zakljucci?

Znas li u opste koliko VW ima ovlascenih servisa?




Pripazite malo sta i kako pisete, svi beskorisni postovi ce biti obrisani!


Hvala!
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 22:11 ] @
Bio je u servisu, rekli su mu da su mu sredili ulje koje kaplje, sutradan pogleda ispod automobila-opet kaplje.

Tu temu sam uzeo kao primer za ono sto sam pre toga napisao-da ti kazu sredjen automobil, a sutradan opet isti kvar.


A to da si bez auta danima sam mislio na onu pricu kad je NikolaBGD (valjda ne gresim) ostetio vrata na ceed-u pa su mu rekli da saceka na njih 45 dana.


Citat:

Ako je tako odes u drugi ovlasceni servis ili im zapretis tuzbom. Pozalis se evropskom centru te marke sa svojim problemom. Ima da se puse.



Bakara je u pravu, da ne idemo previse u off-na tuzakanje i pretnje i sta ti ja znam ces izgubiti jos vise vremena a automobil i dalje stoji nepopravljen.
[ bakara @ 27.03.2009. 22:21 ] @
Citat:
DrJekyll: Bio je u servisu, rekli su mu da su mu sredili ulje koje kaplje, sutradan pogleda ispod automobila-opet kaplje.

Ja sam objasnio sta je u pitanju, a sa tim "kvarom" moze da predje bar jos sto hiljada kilometara

Ista stvar se moze dogoditi i u VW servisu, ili mozda...ne moze?

Citat:
DrJekyll:

A to da si bez auta danima sam mislio na onu pricu kad je NikolaBGD (valjda ne gresim) ostetio vrata na ceed-u pa su mu rekli da saceka na njih 45 dana.

Ako sam dobro razumeo cekace na vrata, nece mu auto ostati u servisu 45 dana.

Mozda je dobro pitanje i da li porshe ima na stanju leva i desna vrata za golf 6?

Cozmo, pitaj burazera
[ HoT_Steppa @ 27.03.2009. 22:24 ] @
Sto se mene tice, ne idemo u off, VW garancija od 2 godine spada u temu. Ovde se pokusava izokrenuti normalna logika pojedinacnim problemima drugih firmi u toku garancije kao nesto sto me treba naterati da se odlucim za auto sa sto manje garancije?!? Losa logika.

Vratimo se opet na racunare. HP ( i jos neke marke) zna da nudi nesto sto se zove produzena garancija. Znaci, moze da se bira, 1,2,3 godine. Ne znam koliko automobilskih brendova koje nude smesnu crkavicu od 1-2 godine garancije nude nesto ovako kao opciju.
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 22:28 ] @
Auto ce mu biti neupotrebljiv 45 dana, nema veze da li stoji u servisu ili dvoristu.

Ajde cosmo zaista, pitaj burazera da li imaju vrata na lageru i ako slucajno nemaju koliko dana se ceka na to, evo pretvorio sam se u uvo? :)


PS: Mozda je malo nefer zahtevati vrata na lageru za 6-icu kada je tek izasao, ali za 5-icu mogu da potpisem da je imaju.
[ rinenad @ 27.03.2009. 22:33 ] @
Evo imam očiti primjer za garanciju, večeras sam napisao e-mail. Kupio sam u 10. mjesecu 2008. Dell laptop po mojim mjerilima ja sam zadovoljan ali sam danas primjetio da mi se ogulilo jedno slovo...očekujem nepovoljan nastavak. To je zato što ljudi koji rade u našim servisima imaju privatne probleme(najčešće nemogu da sastave kraj s krajem)zbog niskih primanja i naprosto ih baš briga za klijenta. Danas sam prigovorio i za one gumene patosnice u Golfu koje ne valjaju jer imaju debeo rub i kvačilo udara u njih i sl. Rekli su mi otprilike "daš ciganu kobasicu, a on kaže kriva" ako u ponedjeljak ne dobijem orig. gume pišem e-mail u Nemačku pa možemo da pratimo šta se dešava.
[ bakara @ 27.03.2009. 22:39 ] @
Citat:
DrJekyll

Ajde cosmo zaista, pitaj burazera da li imaju vrata na lageru i ako slucajno nemaju koliko dana se ceka na to, evo pretvorio sam se u uvo?


PS: Mozda je malo nefer zahtevati vrata na lageru za 6-icu kada je tek izasao, ali za 5-icu mogu da potpisem da je imaju.

Kako nefer?

Ajde nemoj reci da sumnjas...

VW uvozi veliki porshe, a ko uvozi kiju...razlika je ipak velika moras priznati?

A sto se tice samih vrata evo ja cu sacekati da nam Cozmo javi...

Nego ne rece mi da li znas koliko VW ima ovlascenih servisa u srbiji?
[ bakara @ 27.03.2009. 22:42 ] @
Kad vec pricamo o garancijama, ja sam ovde na forumu vec otvarao temu u problemima (grejanje sedista) sa mojom fabijom i ovlascenim servisima i to sa jako dobrom servisnom mrezom....

LM, za neupucene predlozena mi je zamena celog sedista (zbog neispravnog grejaca) a ne popravka i to bih morao da cekam i da platim celo sediste samo zbog grejaca.
A i da ne pricam o glupim komentarima (ovlascenih) servisera da mi to u stvari i ne treba....(a platio sam da ga imam)

Toliko o sposobnim ovlascenim servisima.
[ rinenad @ 27.03.2009. 22:45 ] @
Pitam i ja u Zagrebu sutra ili u ponedjeljak, a pitamo i vrata za pro ceed a?
[ bakara @ 27.03.2009. 22:48 ] @
Pitaj naravno, nema sta da se krije...

Pitaj i za ostalo sto obicno strada:
-prednji branik, far, hauba, vrata...a pitaj i cenu

Sve to nemate nigde drugde da kupite osim kod "ovlascenih" posto su u pitanju novi modeli.
[ DrJekyll @ 27.03.2009. 22:48 ] @
14? nisam hteo da odgovorim da ne bi sirili off.

http://www.volkswagen.co.yu/sa..._Na%C4%91ite%20servis%2Fdilera

[Ovu poruku je menjao DrJekyll dana 28.03.2009. u 00:10 GMT+1]
[ rinenad @ 27.03.2009. 22:53 ] @
Nije off u smislu osobnih uvrijeda i sl. Naprosto na trenutak se diskusija proširi, nastojati ćemo da je vratimo u kolosjek. Neukusne porcije cinizma i ironije su svakako off i predlažem još jednom da svi dobro pazimo.
[ bakara @ 27.03.2009. 23:18 ] @
Citat:
DrJekyll: 14? ne vidim poentu za to pitanje, zar nismo rekli da necemo off?

http://www.volkswagen.co.yu/sa...dilera/?rel=statBanner_Nađite servis/dilera


Pa poteglo se pitanje servisne mreze...

Evo rezultata za jednu kiju:
http://www.kia.co.yu/representatives/search

I isto za hyundai:
http://www.hyundai.rs/cms/view.php?id=103

Kao sto vidis servisna mreza VW nije nista veca, narocito uzimajuci u obzir broj vozila.
[ Nikola_BGD @ 28.03.2009. 14:33 ] @
Samo da razbijem eventualnu nedoumicu: Nisam ja taj koji je imao problema sa zamenom vrata na ceed-u, ali jedan od ucesnika na onoj temi /najbolja kupovina/ jeste izneo takav problem.

Ja sam imao potrebu da ispravljam sajtnu koju sam nasukao na neki beton koji nisam primetio provlaceci se oko zgrade i iskustvo je sledece:

ovlasceni servis u zemunu - 18K dinara, zavrsili bi za 3-4 radna dana. Nemaju limara u sklopu servisa, isti dolazi svaki dan, odvozi vozilo koje ce raditi kod sebe u garazi i zatim ga vraca nazad.
Ovlasceni servis u beogradu - 7K dinara za isti posao, odvezao auto u ponedeljak ujutro dobio ga nazad u utorak popodne ako se dobro secam (neka je i sreda, nebitno). Primetio sam da su lose naspricali farbu, kad otvorim vrata iznad sajtne se vide kapljice. Takodje mislim da ne rade limariju u tom servisu nego da je limar izmesten.
[ rinenad @ 28.03.2009. 15:19 ] @
Da li ste znali da se još proizvodi?


[ millko @ 28.03.2009. 16:37 ] @
ako moze mala sugestija,predlozio bi otvaranje nove teme vezane za samu postprodaju i postprodajni servis.ljudima koji bise odlucili za nov automobil ova stavka je veoma bitna,a vidim da bas nikako nismo zasli u ovu tematiku kako treba.imam jako dobrih i losijih iskustava kod razlih ovlastenih servisa i ne sam ja vec i ostali ucesnici na forumu,pa mislim da bi svi mi mogli dosta pridonijeti ovoj temi.moderator(i) jeste li za?1
[ bakara @ 28.03.2009. 16:50 ] @
Citat:
millko: imam jako dobrih i losijih iskustava kod razlih ovlastenih servisa i ne sam ja vec i ostali ucesnici na forumu,pa mislim da bi svi mi mogli dosta pridonijeti ovoj temi.moderator(i) jeste li za?1

Na zalost tako nesto ne moze bito dozvoljeno!

Hvala.
[ rinenad @ 28.03.2009. 17:08 ] @
A ovaj se još pravi za Canadu i može se kupiti nov.




2,0 115 KS 15300 C$

kamata je 1,9%-2,9%
[ HoT_Steppa @ 28.03.2009. 18:17 ] @
Citat:
mm koncept: Da li ste znali da se još proizvodi?




Da, u Juznoafrickoj republici, i cini mi se u Brazilu.
[ komosarz @ 28.03.2009. 23:04 ] @
Bogami reko sam da se necu javljati dok ne provozam novog pola ali moram.Procitao sam sve postove i ima ih i g....h,a bogami svaka cast i veoma pametnih.E sad opet koliko sam vidio postoje dvije vrste ljudi koji se javljaju.
1.Ljudi koji voze i vole ww
2.svi ostali
U prethodnom postu sam reko da smo cobani,tako da sad necu,jer nebih nikoga da vrijedjam.
Vidite kako ja to gledam,to vam je isto kao i ljudi koji nose i vole nokiu i ne bi je promijenili nizasta na svijetu i opet ce da kupe nokiu.Tako i ljudi koji voze ww nikada nece promijeniti marku pa makar vozili i ww starog 25 g.,ali to je ww!!!Pazite ima i onih dubljeg dzepa,sta mislite da li ce on otici u neki drugi salon i kupiti drugu marku.Ne i nece otici ce direktno u ww i kupiti svog ljubimca,bez obzira sto je konkurencija daleko jeftinija.(ovo su ljudi pod br.1.)Ne zamjeram im nimalo.I ja sam isti takav,ali ne bas isti.(ja spadam u ljude pod br 2.)Nosim siemensa zadnje generacije(zamislite prestao se proizvoditi prije 3 ili 4g.) i opet bih ga kupio novog da ima(nokiu nikad).I da imam para za nov auto nikad ne bih kupio ww!!!Kupio bih grande punta jer sam okorjeli fiatista.Mozda bih malo razmislio o suzukiju,jer imam lijepa sjecanja na swifta 1,3 gti kojeg sam imao daleke 1996g.,tako jednostavan,a tako mocan autic...
Pozz
[ Reno4 @ 28.03.2009. 23:39 ] @
Ruku na srce, izgleda opasno. Koliko je meni poznato, dizajnirao ga je Da Silva, pravi je mag.
A o ceni, kvalitetu i pratećim stvarima, može da se diskutuje kad se pojavi na tržištu.
[ vilil1 @ 29.03.2009. 00:25 ] @
@komosarz
Citat:
1.Ljudi koji voze i vole ww
2.svi ostali

Procitaj ono sto si ti napisao u svojoj poruci, sve si sam rekao...Neko se vezao za VW, ti si vozio Suzukija, i kazes, opet bi ga kupio, tako i za Siemens tf.
Kazes, ti spadas u 2. a kazes ovo-
Citat:
Kupio bih grande punta jer sam okorjeli fiatista.

U cemu je razlika? Nekoga kritikujes sto se vezao za marku, a sebi dozvoljavas isto.

Zar ne moze ovako-
1. Ljudi koji voze i vole Fiat
2. svi ostali?

Ljudi se vezuju za nesto, za marku-vrstu cigareta, za odredjene novine...pa sto ne bi i za marku automobila, to je u ljudskoj prirodi. VW ima ime i tradiciju, ne samo kod nas, i nista nije cudno sto su se ljudi vezali za tu marku. I svi proizvodjaci to znaju, pa tako i prave automobile, da bi ljudi kupovali tu marku u svim klasama, kako im status(novac) dozvoljava. Pa zasto MB, BMW, Audi, napravise one male automobile!? Sigurno ne za sredovecne kupce, nego za mladje, koji ce se vezati za tu marku, a kasnije ce kupovati i luksuznije automobile istog proizvodjaca. VW je napravio promasaj sa Phaeton-om, nije uspeo da se ubaci medju MB, BMW, Audi, ali ovaj Polo im garantuje dosta kupaca.
[ Zarko Silic @ 29.03.2009. 09:27 ] @
Citat:
bakara: Na zalost tako nesto ne moze bito dozvoljeno!

Hvala.


Zasto nije dozvoljeno? Nije rec ni o kakvoj reklami vec o licnom iskustvu onih koji bi u takvoj temi ucestvovali. Zar to ne spada u razmenu iskustava?
Nema u pravlniku ni jedan clan koji sprecava ucesnika u diskusiji da iznese svoje pozitivno, ili negativno iskustvo.
Bas naprotiv, svrha foruma je upravo to.
[ bakara @ 29.03.2009. 10:45 ] @
^^ Zbog toga sto ce doci do toga da nezadovoljni ostave ime i adresu servisa, a i sam znas da to na forumu nikada nije bilo dozvoljeno.
[ vladd @ 29.03.2009. 12:15 ] @
I zato sto su ljudi takvi kakvi su.

Prvo bi nastale "crne" pa "bele" liste davalaca usluga, zatim bi neke musterije prenele pljuvanje na doticnu adresu, pa bi davaoci usluga uzeli neki nick i ukljucili se u raspravu, ili hvaleci sebe ili unistavajuci konkurenciju...

A to za korisnike foruma nema nikakvog znacaja...

Postoje na drugim, tehnickim forumima, i za vozila, primeri takvog zabalabuckavanja...tako da nema potrebe da ponavljamo istoriju...

Poz
[ lancia88 @ 29.03.2009. 14:45 ] @
Pozdrav,

da ne diskustujemo dalje o urednickoj politici, sto je receno jasno da nije dozvoljeno, nije i nece ni biti dozvoljeno, a samo nas udaljava od teme.

Dakle, - Polo!

:)
[ komosarz @ 30.03.2009. 11:08 ] @
Nisam htio da reagujem odmah,cekao sam da vidim hoce li jos neko da se zakaci za moj post,pa posto si samo TI iznio svoje misljenje(da je bilo jos replika vjerovatno bih se presabrao),a i ovo je forum gdje ljudi iznose svoja misljenja,koja veoma mnogo cijenim,vidim da sam potpuno u pravu.Cjenim i to sto si napisao postoje fiatisti i svi osatali,jer je to tvoje misljenje.Ali ostajem pri svome.Ako procitas moj post od prije par dana vidjet ces da sam novog pola pozitivno ocijenio.Znaci nisam nikog htio da ponizim ili uvrijedim,ali ostajem pri svome.Vidite svake nedjelje odem na auto-pijacu i gledam sto se kaze od igle do lokomotive,a ovaj put sam samo gledao ww.Pa zar je realno da golfa 3 dizela 93-94g. nemozes da kupis ispod 4000eur,a tipa dizela iste god. za 1500eur.Necu reci da golf nije bolji od tipa,bolji je,ali brate za toliku cjenovnu razliku nije.
Pozz
[ rinenad @ 31.03.2009. 21:50 ] @
Danas sam pročitao zanimljiv podatak, prodaja vozila u Njemačkoj po modelu i marki....sve bih Vam povjerovao da Vas tržište ne demantira:

2009 godina

Prodaja marke:
1.VW 93168
2.Mercedes 35802
3.Ford 35680
4.Opel 35635
5.Audi 32919
6.BMW 27903
7.Škoda 20463
8.Toyota 20211
9.Renault 16132
10.Hyundai 15998



Prodaja modeli:
1. VW Golf 34495
2.VW Polo 14363
3.Audi A4 13026
4.VW Passat 12068
5.Mercedes C 11989
6.Škoda Fabia 11818
7.Ford Fiesta 11636
8.Opel Astra 9645
9.Opel Corsa 9574
10.Ford Focus 8959
[ Nebojsa Milanovic @ 31.03.2009. 21:57 ] @
Koje tržište? Nemačko? Ne razumem zašto bi nemačko, kao i bilo kakvo tržište neke pojedine zemlje - trebalo da bude referenca po bilo čemu...

Da sam recimo rođeni Nemac koji živi Nemačkoj, možda bih i ja iz patriotsko-solidarno-poslovnih razloga vozio neki domaći auto.

Ali pošto nije tako, ne vidim zašto bih se vezivao za bilo kakve nemačke statistike...
[ vilil1 @ 31.03.2009. 22:01 ] @
@rinenad
Mozes la da das link ka toj vesti? Ja danas procitah ovo-
Citat:
Najveća potražnja je za modelom "fabia" koji je drugi najprodavaniji automobil u celoj Nemačkoj.


http://www.blic.rs/blic_auto.php?id=86045
[ rinenad @ 31.03.2009. 22:04 ] @
Evo linka:

http://novine.novilist.hr/Defa...F285E285F28632863286328592863S
[ bakara @ 31.03.2009. 23:54 ] @
Citat:
rinenad: Danas sam pročitao zanimljiv podatak, prodaja vozila u Njemačkoj po modelu i marki....sve bih Vam povjerovao da Vas tržište ne demantira:

Ovo ti dodje lista kao da si zakljucio da je u srbiji najprodavanija zastava...
[ rinenad @ 03.04.2009. 15:58 ] @
Uvid u novi Polo GTI 02.04.09,10:00

Nakon što je na nedavno održanom Ženevskom salonu automobila predstavljena nova generacija Pola, u Volkswagenu pripremaju skorašnji debi sportske GTI inačice. VW-ova tradicionalna GTI oznaka pojavit će se i na novom Polu kojeg će pogoniti 1,4 litreni benzinac s nadodanim turbopunjačem i kompresorom, a procjenjuje se da bi trebao razvijati okvirnih 180 KS.



Serijski će biti opremljen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, opcijski će biti dostupan i DSG sa stupnjem prijenosa više, a prema neslužbenim informacijama do stotke će ubrzavati za svega 6 sekundi, dok bi se maksimalna brzina trebala kretati oko 225 km/h. Kao što se može iščitati s kompjutorskih rendera Polo GTI dobiva i brojne dodatke na vanjštini koji će ga vizualno odvajati od klasične izvedbe.

Po uzoru na većeg brata Golfa GTI tu je crna saćasta maska hladnjaka s crvenim obrubom, veći usisnici zraka, body-kit s malenim krovnim spojlerom te alu naplatci većih dimenzija. Unutrašnjost također prati GTI temu sa sportski profiliranim sjedalima, aluminijskim papučicama te kvalitetnijim materijalima u odnosu na slabije izvedbe.

Nova generacija Volkswagen Pola GTI-ja trebala bi debitirati kroz koji mjesec, odnosno vrlo je izvjesno da će službeno predstavljanje uslijediti na domaćem tlu, tj. salonu automobila u Frankfurtu.




[ Nebojsa Milanovic @ 03.04.2009. 21:29 ] @
Slično kao Golf GTI, sa malo realne konkurencije..