[ Mahasematman @ 25.03.2009. 20:07 ] @
Pozdrav svima.. imam jedno pitanjce.. u kojim rezimima rada radi egr?? mislim na ler, startovanje motora, visoki obrtaji, niski obrtaji, temperatura motora.. Hvala u narped.. :D |
[ Mahasematman @ 25.03.2009. 20:07 ] @
[ Reno4 @ 28.03.2009. 23:16 ] @
Ne radi na leru (ne bi mogao da se stabilizuje) i na punoj snazi (da bi se uopšte i dobila). U ostalim režimima, vrši se povrat izd gasova, samo zavisi u kolikom procentu (maks 40%).
[ Mahasematman @ 29.03.2009. 04:01 ] @
kako bi to objasnio nekome ko je ubedjen da radi na lekru, svga ti??? imam prof, koji pored 15 majstora koji su rekli da ne radi, vice da radi na leru.. :S:S kontam sto sam se sad zakacio sa njim da ce mi dati 2 na kraju.. :D ja mu kazem ugusice se motor, on meni kaze, "pa merili smo otvorenost klapne na praxi.." :D:D cega se niko sem njega ne seca.. :S POMAGAJ...
I HVALA.. ;) [ vladd @ 29.03.2009. 12:01 ] @
Pa nema potrebe objasnjavati
Postoje ljudi koji razumeju kako radi EGR, i postoje majstori koji bi da nesto odcepe kada se zacepi i da se zovu majstori.. A sto je najgore, ako se neko bavi objasnjavanjem, je cinjenica sto razni proizvodjaci automobila prave razllicite algoritme rada motora, cak i u okviru sopstvene palete modela i motora. Pa se dogadja situacija da su "svi u pravu". Stvar je velicine vozila, cene i predvidjene eksploatacije da li ce se neka opremakoristiti, i kako ce se koristiti, i koliko je jeftino-skupo koncipirana, bolje receno prostije ili slozenije..inace bi EGR ventili bili kompatibilni skoro kao lambda sonda, ili svecice...ali nisu. Veci je "problem" za korisnike sto se sistemi ESP ili sistemi za regulaciju sile kocenja, iako rade na identicnom principu, u stvari dramaticno razlikuju na vozilima.. Tako da nema iskljucivog odgovora(a i sam "odgovor" nije bas nesto "upotrebljiv", da ne kazem pametan), DA li "radi" ili NE.. Nismo ni definisali sta to znaci "radi"...sve sto radi ima neke svoje "prelazne rezime" u radu..i sta od toga se moze smatrati za "rad"..Da li televizor na stend baju "radi" ?? Tako da prihvati stav profesora, nastanika, koji bar pokusava grupi magarad da usadi neke informacije i tehnike razmisljanja, odnosno baratanja informacijama, uz upoznavanje oblasti o kojoj se smarate.. Tako cete nauciti, jednoga dana, da nista nije crno-belo, i da 1 i 1 nisu uvek 2... Poz. P.S. Zamisli , da si konstruktor motora, ili da zelis da sam isprojektujes sebi neki custom, kako bi tretirao rad na leru EGR-a(recirkulacije izduvnih gasova), na motoru do 75KS, i na motoru preko 150KS, a pri tome treba da kalkulises ulazne kolicine vazduha, sistem za dopremanje goriva(precizno doziran, ili aljkav, da poliva gorivo, pa koliko se dizna otvori...), obezbedis miran rad, uz minimum zagadjenja(uglavnom se izbegavaju monoksidi), uz variranje broja lambda sondi..jedna, dve...ili dopunskog grejaca na izduvnoj grani... Pa ne bi bas EGR identicno "radio" uz variranje ovih parametara, negde vise, negde manje, a negde iskljucen... [ Mahasematman @ 29.03.2009. 19:11 ] @
ima logike, al kad gledas okvirno, egr na letu Ne radi.. da definisemo "rad" -- klapna je zatvorena, ili (posto je kod nekih to nemoguce) minimalno otvorena.. ;)
a meni je jasno da nije crno-belo.. al pogledaj to iz mog ugla.. radis kontrolni i dodje ti pitanje: EGR.. sta ces napisati?? ne radi, i biti u pravu i dobiti ASA, ili radi, za sta znas da nije tacno, ali da se jedino boduje.. :S:S i hvala ti jos jednom.. ;) [ vladd @ 29.03.2009. 20:14 ] @
Na ispitu cu vezati konja kako gazda kaze, a posle ispita kolegijalno raspraviti sve aspekte problema i zatraziti neke dokaze za bilo koju tvrdnju...
Sta je tu komplikovano ?? Poz [ Mahasematman @ 29.03.2009. 22:37 ] @
znas, ima ljudi koji ne mogu da kazu izvini, bravo, upravu si, pogresio sam.. ja ne mogu da cutim.. ;)
ne moz' jednostavnije.. svi mi govore kako cu zbog toga jednom na****ti, al.. sta je tu je.. ;) [ vladd @ 29.03.2009. 22:59 ] @
U ovom slucaju bas i nisi u pravu, moze se reci da sprava radi, cak iako mozda(ponegde) nije u funkciji..Ali ti uporno mislis da je "rad" EGR-a samo kada "zine" maksimalno...
Zasto bi se ugusio motor, na leru, ako se EGR incidentno zaglavi (i tada se susrece sa majstorima) obicno trza motor, nema snage na visim obrtajima. Tehnika ne poznaje termin "tvrdoglavost", tu je bar stvar prosta, po pitanju karaktera i emocija. Mozes da budes drcan do neba, stvari rade onako kako rade. Poz. [ Mahasematman @ 30.03.2009. 20:11 ] @
jel mi verujes da vise ne znam.. 6 majstora, bukvalno 6, mi je reklo da ne radi na leru.. ni kod jednog auta.. gusiobi motor ako bi radio na leru.. mada kazu i da bi vazduhu, kada je egr otvoren na leru, bilo lakse da izadje preko egr-a na auspuh, nego da savladava pritisak ulaskom u komoru za sagorevanje..
[ vladd @ 30.03.2009. 22:44 ] @
Ako je demokratski, onda 6 mastora i ti cinite veliku vecinu u odnosu na bilo kog pojedinca..a koliko je demokratija prisutna u tehnici, valjda ce se konstatovati..
Elem, ti bi zeleo odgovor "radi" ili "ne radi", i da se polarises na "jeste" i na "nije".. A to nema veze sa realnoscu... Postoji X vrsta EGR-ventila i X*Y aplikacija.. Neki su predvidjeni da rade maksialno otvoreni(ili zatvoreni, zavisno koja se grana gleda) samo kada je vakuum u usisnoj grani maksimalan, "pun gas", neki imaju par kontrola, elektromagneta(solenoida, kako god), pozicionera, elektricnu kontrolu i regulaciju..takvi rade u svim "potrebnim" rezimima, odnosno mogu i da "rade" na leru, ako neki senzor posalje informaciju da je potrebno... EGR ventili se kontrolisu, pokrecu, vakuumom, elektricnim impulsima, promenljivim naponom, delom natpritiska sa turbo punjaca(sto narocito tjuneri vole)... Da li je crno ili belo...nije ni vazno.. Poz. P.S. Ako ti je laske, pitanje kao takvo je poprilicno tupavo, ali takva su mnoga pitanja tokom skolovanja. U principu je bitno da znas, da EGR ubacuje deo izduvnih gasova u usisnu granu, da bi smanjio kolicinu smese za sagorevanje. Ako uradi previse, zagusice motor, ako uradi premalo, doci ce do pregrevanja motora, zbog prebogate smese, a ostali sistemi ne pokrivaju taj deo regulacije...pa tu negde oko nekoliko...kako je ko i koliko ukljucio EGR u celokupnu pricu o regulaciji..potrosnje, ekologije.., tako ce EGR i da "radi" Da li "radi" na leru, potpuno je nevazno, kao i da li je neko doruckovao...moze a ne mora, mozda je neka dijeta u pitanju [Ovu poruku je menjao vladd dana 30.03.2009. u 23:59 GMT+1] [ Mahasematman @ 30.03.2009. 23:08 ] @
e sad si rekao nesto za sta su se i prof i majstori slozili, a ti negiras.. :D:D kazes: "U principu je bitno da znas, da EGR ubacuje deo izduvnih gasova u usisnu granu, da bi smanjio kolicinu smese za sagorevanje.." ja koliko sam cuo i od prof i od majstora, egr vraca izduvne gasove na usis, ali se ponasa kao inertan gas (ne ucestvuje u sagorevanju)uloga mu je i da snizi temperaturu sagorevanja, kako bi se smesa sto bolje sagorela i samim tim smanjila kolicinu stetnih izduvnih gasova.. :D
sad ispada ili da te zajebavam, ili da se trudim da ti kontriram, al 'ebiga.. takva tema.. :D [ vladd @ 31.03.2009. 16:42 ] @
Citat: Mahasematman: ali se ponasa kao inertan gas (ne ucestvuje u sagorevanju) Nalik na inertan(bolje receno u velikoj meri pasivan) gas sa malo primesa polusagorelih produkata, i svojim prisustvom smanjuje ukupnu zapreminu smese gorivo-vazduh. To je sustina.."rada EGR-a A za ovo, ako su bas tako tvrdili Citat: Mahasematman:uloga mu je i da snizi temperaturu sagorevanja, kako bi se smesa sto bolje sagorela i samim tim smanjila kolicinu stetnih izduvnih gasova.. Mozes da im kazes da je ordinarna glupost, i da toplija primesa ne moze da hladi hladniju, a potpunije sagorevanje se postize na visim temperaturama...kod nizih T je tinjanje..itd... Tako da u ovom slucaju mozes, SAM protiv svih, da budes u pravu.. Poz [ Mahasematman @ 31.03.2009. 19:38 ] @
mozda se nisam bas najbolje izrazio.. to nije HLADJENJE, to je SPUSTANJE TEMPERATURE.. kaze: savrsena temperatura za sagorevanje smese je 1800*C, a najveca kolicina NOx-a nastaje kada se sagorevanje odvija na visim tep od 1800.. tako da izduvni gasovi dolaze u komoru i spustaju temeraturu za nekih 100tinjak *C, sto je taman toliko da se smanji emisija NOx.. ;)
[ vladd @ 31.03.2009. 20:53 ] @
Aaa, to je efekat "u daljini", dramaticno indirektno, malo su zbrzali proces, pogotovo zakljucivanje.
Manja kolicina goriva, odnosno zapaljive stehiometrijske smese, znaci i manju temperaturu u cilindru, a ne zato sto ce izduv nesto da "hladi". Kada stigne vise goriva, tada je visa temperatura sagorevanja, indirektno, (posto je temperatura sagorevanja smese konstantna, ali visoka), i cilindri su na visim temperaturama, pa visak energije mora da se odvede, sistemom za hladjenje, koji je inertan, tako da visak energije krece da pregreva motor.. To su neki razlozi zasto velikim i snaznim masinama EGR mora da radi na leru, proizvode previse tog viska energije za prosto okretanje neopterecenog motora. Prosto receno i na leru imaju dvadesetak i vise konja.. Ali to ne ora da bude slucaj kod slabijih motora, pa se moze, za njih, kao neko ogranicenje, da im EGR ne "radi" na leru, posto nema vece(ili nikakve) potrebe. U sustini, takvi motori i najcesce stizu "majstorima" na praksiranje, sto je moguce i glavni uzrok njihovog "iskustva" i saznanja, sa mocnim i snaznim motorima nema igranja.. Poz [ Reno4 @ 31.03.2009. 22:48 ] @
Za Mahasematman:
Pazi, mnogo je bitno da kad koristiš net kao izvor informacija, uzmeš u obzir da će neki podaci na koje naletiš, naročito na forumima, biti totalna glupost. Ovde si se upustio u polemiku sa čovekom koji NE RAZUME princip EGR-a. Potpuno si u pravu kada si napisao da uvedeni gasovi iz izduva treba da smanje maksimalnu temperaturu tokom procesa sagorevanja i to maks temperaturu produkata sagorevanja, da bi se smanjio sadržaj NOxa u produktima sagorevanja. To je jedini razlog što je EGR i ugrađen na motoru. Sve ostale teorije su potpuno pogrešne. Da ne širimo dalje šta su loše strane uvođenja izd gasova u komoru za sagorevanje. Elem, EGR ventil je zatvoren UVEK i kod svih vozila u režimu praznog hoda (na leru), jer bi bilo veoma teško ostvariti miran rad motora. Ne bi se verovatno ugasio, ali bi nestabilno radio. Pokušaću da nađem originalno VW uputstvo i iskopiram ga, pa da probaš da ubediš profu. I u jednom je Vladd u pravu: nemoj da kontriraš bez veze profesoru, nema svrhe. Bitno da ti imaš jasnu situaciju u glavi, a on nek misli i da je Zemlja ravna ako hoće. Pozzz [ Mahasematman @ 31.03.2009. 23:37 ] @
ajde probaj.. i havla vam momci, prosvetljen sam.. :D:D
sto se tice profe, inace sam takav, a kod ovog se jos vise palim jel se lik jako tripje da je najpametnije covek na svetu (pazi, to su njegove reci), a ne mogu da cutim.. radim kontrolni, i dodje mi pitanje egr.. i sad ja treba da napisem to sto je on rekao.. pa to je slihtaje.. a ja slihtanje NE podnosim.. ni one kojima to imponuje.. pa sam pokrenuo ovu temu, posto nisam bio siguran, a trebaju mi argumenti, inace ce mi ova budala dati 2.. :S Hvala vam jos jednom, puno ste pomogli.. ;) P.S. A ti reno, ako uspes da nadjes te podatke od vw, posalji, da mu dam da izbije oci.. :D imam ja od rextona, video si ako si citao celu temu, al tamo pise: "blabla.. extended idle.. blabla" pa me to "extended" jako buni.. :S [ vladd @ 31.03.2009. 23:59 ] @
Nije to slihtanje, jednostavno prezentujes nesto sto si naucio, odnosno, ovlasceno lice ispredavalo. Da li ti znas varijante odgovora, ili vise od gradiva, tvoja stvar, tvoj plus.
Na nekom nivou matematike 1 i 1 su 2, a na nekom bas i nisu, istina nivo je drugaciji.. Nema tu slihtanja, odgovaras obavezama.. BTW uputstvo za jednu klasu vozila nije univerzalno merodavno.., a i u okviru marke, postoje varijacije na temu.. Extended idle je kod snaznih masina dozvoljen duzi period rada na leru..da li je zbog ukljucenja EGR-a ili nekog dodatnog interkulera potpuno je sve jedno.. Inace su VW kriticni sa grejanjem, radna temperatura im je (pre)visoko, uz to su solidno snazne masine, tako da nije preporuka da dugo rade na leru.. Poz P.S.Moram da dopunim da ne bude promasivanja teme. Mada mozemo o tim detaljima da otvorimo i novu temu. Koga zanima... Kod dizela, velikih narocito, je problem "vaste heat", u sustini, odrzavanje radne temperature motora, i u leru. Kod nekih se pothladjuje, pa im treba "high idle" a kod nekih ima viska toplote. Da ne ulazimo previse u takve detalje, svaki motor ima svoju pricu i svaka firma ima svoj metod borbe sa odrzanjem toplote i ekologijom.. Sta kod koga sve moze da znaci "extended idle"..moze da bude predmet rasprave, ali je sustina spoznati probleme i principe, a ne da je biblija kako je koja firma resila problem.. I kada pricam o dizelima, ne pricam iskljucivo o 1.9 TDI [Ovu poruku je menjao vladd dana 01.04.2009. u 17:15 GMT+1] [ sasa022 @ 02.04.2009. 00:49 ] @
EGR ventil ( Ventil regeneracije izduvnih gasova ) je veoma važan senzor u vozilu, jer on smanjuje emisiju NOx gasova, čime se postiže da temperatura sagorevanja ne prelazi optimalnih 1800 C (ovo je temperatura pri kojoj nastaje NOx). Takođe pomaže da se zadrži optimalna temperatura, tako što se deo izduvnih gasova vraća u cilindar.
Kako bi se postigle dobre performanse EGR ne funkcioniše kada je motor hladan. http://www.autodijagnostika.eu/test-egr-senzora.html [ Reno4 @ 02.04.2009. 15:52 ] @
Citat: sasa022: EGR ventil ( Ventil regeneracije izduvnih gasova ) je veoma važan senzor u vozilu, jer on smanjuje emisiju NOx gasova, čime se postiže da temperatura sagorevanja ne prelazi optimalnih 1800 C (ovo je temperatura pri kojoj nastaje NOx). Takođe pomaže da se zadrži optimalna temperatura, tako što se deo izduvnih gasova vraća u cilindar. Kako bi se postigle dobre performanse EGR ne funkcioniše kada je motor hladan. http://www.autodijagnostika.eu/test-egr-senzora.html Nijr senzor već aktuator ili preciznije ventil. [ vladd @ 02.04.2009. 18:05 ] @
I nije regenerator nego recirkulator, i nije mu "obaveza" da radi ili ne radi na leru, vec da ucestvuje u regulaciji..gde treba, radi, gde ne treba ne radi.
Ako je vakuumski, u najvecem broju slucajeva ne radi, ni na leru mozda ni na par stotina obrtaja iznad, dok se ne postigne potreban vakuum.. Poz [ vladd @ 03.04.2009. 21:17 ] @
EGR, da nekako zakljucim, je sistem za recirkulaciju koji ubacuje deo izduvnih gasova u usis.
Postoji jako puno varijanti EGR-a, kako po lokaciji, tako i po upravljanju. Npr, unutrasnji i spoljasnji, ali nije moje da drzim predavanje, samo da potaknem inicijativu za istrazivanje Kod vozila koja koristimo u najvecoj meri, da ne spominjem retke primere, EGR ima, najcesce, recimo, tri rezima rada, na koja se obraca paznja (sto ne znaci da nije linearan, eksponencijalan, ili sa kompleksnim upravljanjem) i to su -zona velikog EGR protoka(maksimalnog ubacivanje izduva u usis, koje ide i do 50%), za neki "srednji" rezim rada motora, ili krstarenje, voznja na auto putu(u granicama ogranicenja brzine).. -zona niskog protoka, niskog ucesca izduvnih gasova, na malim brzinama i malom opterecenju, gradska voznja(ustaljena, ne ova stani kreni) -zona iskljucenog EGR-a, na leru i na maksimalnom gasu. Ali to nije "biblija", sistem datira iz '70-ih, i postoje motori kojima je prilagodjen rad EGR-a, koji se najcesce upravlja kolicinom NOx, i temperaturom motora, kao "ulaznim podacima", preko racunara i koji ce ukljuciti EGR, u onoj meri u kojoj je neophodno da nesto regulise..drugacije receno, nije prosto slepo vezan za broj obrtaja, direktno, indirektno preko drugih efekata deluje da jeste.. Pitanje je, standardno za skolstvo, tupavo, i ne pogadja sustinu...ne meri nikakvo znanje...naprotiv, odvlaci ucenike u neke stereotipe, i limitira im saznanje (to je nekako pravilo u nasim skolama, da zavisno od stepena, jako se redukuje broj informacija, pa se dodatno pojednostavi..kao prilagodi) Poz Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|