[ Mahasematman @ 25.03.2009. 20:51 ] @
jos jedno pitanje? da li je smesa u leru ultra siromasna, siromasna, ili bogata?? imam rad iz egr-a i cenio bi svaku pomoc, pa i najmanju.. a i posvadjao sam se sa jednim profesorom oko egr-a, pa moram da mu utuvim u glavu pojedinosti u vezi egr-a.. :D:D


hvala u napred.. :D:D
[ Mahasematman @ 25.03.2009. 20:59 ] @
momci jel moguce da niko ne zna.. znaci ja sam '90 godiste, i znam odgovore.. ali nisam siguran.. recite bilo sta sto znate, pomocice mi.. trebaju mi samo sitnice, detalji..

(mozda sam malo drzak, al frka mi je.. treba mi do sutra.. )

hvala jos jednom.. ;)

[Ovu poruku je menjao Mahasematman dana 25.03.2009. u 22:26 GMT+1]
[ glackop @ 25.03.2009. 21:55 ] @
Kad ti vec niko strucniji ne odgovara...mislim da je na leru najbogatija-sa povecanjem broja obrtaja regulator osiromasuje smesu/ali tek kad motor dostigne zeljeni broj obrtaja/ zato sto se vremenski ciklus usisavanja smanjuje te se cilindri nedovoljno pune vazduhom pa se i smanjuje potreba za jos bogatijom smesom.
[ Mahasematman @ 25.03.2009. 22:47 ] @
haa.. jbg sad.. ja bas mislim da je ultra siromasna.. :S da radi na granici, i zato pri najmanjim nepravilnostima kod egrm evap, motorica lera, ili neceg slicnog dolazi do gasenja motora na leru.. a definitivno sam ubedjen da je najbogatija pri maximalnim obrtajima.. ti kad ocepis gas, zelis da te zalepi, a tad ti je potrosnja 15 litara.. tako da mislim da je na leru minimalna.. i da zato egr ne radi na leru.. jer bi ugusio motor.. to su mi svi majstori koje sam pitao rekli.. (inace sam na praxi u asta group), a prof me ubedjuje da egr radi na leru.. sto nikako nema smisla.. :S ali hvala u svakom slucaju.. ;)
[ vladd @ 25.03.2009. 23:01 ] @
Kod karburatorskih sistema je smesa nesto bogatija, u kojoj meri, zavisi od karburatora. Neki imaju podesavanja u tri tacke, a neki u pet. Prvi se podesavaju za ler, srednji rezim i maksimalni rezim, dok ovi drugi imaju jos par zona dodatne regulacije.

Kod sistema sa ubrizgavanjem goriva i recirkulacijom izduvnih gasova, smesa je uvek identicna, uz mala variranja(takodje u identicnom odnosu), zbog nacina rada lambda sonde, i nacina doziranja, odnosno radnih ogranicenja brizgaljki. Lambda sonda obezbedjuje merenje, a ECU dozira gorivo zavisno od kolicine vazduha, informacija sa MAF-a.

Bogatija oprema motora omogucava preciznije doziranje goriva. Razni senzori samopaljenja, dodatni meraci natpritiska ili vakuum regulatori, dodatni meraci temperature, su u glavnom u sluzbi bolje regulacije rada motora, maksimalnog iskoriscenja i efikasnosti, uz minimalnu potrosnju i odrzanje stehiometrijskog odnosa u cilindru.

Poz
[ Mahasematman @ 26.03.2009. 20:10 ] @
ok, al mi nerece kakva je smesa u leru..? :D:D samo da je identicna.. za karburatr znam, al koliko ja znam, karburatorski motori nemaju egr.. tako da to otpada.. uzmi u bozir recimo A3 pa dalje, ili golf 3 pa dalje tj. malo novije modele, euro 3 - 4.. i da, jel znas mozda da li egr radi u leru??

i hvala za odgovor.. ;)
[ vladd @ 26.03.2009. 20:37 ] @
Smesa je kontrolisana sa povratnom spregom, preko lambda sonde, i znaci da je identicna u svim rezimima motora, tezi idealnom odnosu, ili prostije i na leru je vrlo blisko 14,7:1, 14,7kg vazduha prema 1kg benzina.

Najjednostavnije.

E sad, to je neka realna smernica. Konkretno kod nekog motora, jako zavisi od osmisljenog rezima ECU, u nacinu koriscenja dodatne opreme, ali to su razlike u algoritmima kod proizvodjaca(kao i za sve druge dopunske "pametne" sisteme na vozilu), pa se mozda u nekom algoritmu intenzivnije koristi merenje protoka vazduha, a negde lambda sonda ili MAP.

Egr sistem takodje treba da radi u svim rezimima, i monitorise se, a da li je potpuno otvoren ili zatvoren, stvar je uslova i "zadataka" motora.

Tako da se moze reci da EGR "radi" i na leru, samo je neprimetno "otvoren", manje propusan, manje izduva ide u recirkulaciju. Ako je do detaljisanja, zavisno od proizvodjaca je na kom ce vakuumu, odnosno broju obrtaja doci do maksimalnog efekta EGR-a, i preko tog broja obrtaja nema posebne regulacije, odnosno nema povecanja recirkulacije.


Poz
[ Mahasematman @ 26.03.2009. 23:04 ] @
pazi ovako, sta sam ja do sad cuo:

od majstora iz aste (oficijalni servis za audi, seat, sang yong, chevrolet): egr ne radi pri startovanju motora, leru (jer bi ugusio motor), visokim obrtajima (priblizno maximalno opetrecenje, logicno, posto nam treba bogata smesa), i na radnoj temperaturi (odnosno: radi izmedju 10C i 100C) (*)

profesor: sa njim sam se zakacio i poceo sve ovo, pokusava da me ubedi da egr radi i u leru, pitao sam 7-8 majstora od kojih su 3 sad skoro bili na predavanjima u bg, vezano za egr sistem na novom Q5, i svi su rekli ono sto sam prvo napisao (*)..
mada i meni to deluje logicno.. :S

e sad ne znam jesi ti majstor ili se samo razumes pa ne znam jesi li upucen, zato cu ti ovo napistai (ne zelim da vredjam ili da steknes utisak da se kurcim..)

TPL - je upit koji ovlasceni servisi salju (u mom slucaju, astino sediste je u nemackoj) u slucaju da ne znaju da rese problem u sediste i oni ga tamo resavaju i salju uputstva..

sad TPL za sang yong rexton (dzip) mi je jedan majstor odstampao na kome pise ovako:

vezano za egr (ja ga imam na engeskom, nadam se da ne predstavlja problem, ne bih da ti prevodim da ne bih pogresio.. ovako ces se lakse snaci.. ;))

operating Conditions:

-Engine is running
-Engine RPM is within a secified range (EGR OFF under high RPM range)
-Engine torque is within a specified range (EGR OFF under high torque range)
-Vehicle speed is within a specified range (EGR OFF under high speed range)
-Atmospheric pressure is within a specified range (EGR OFF under high altitude and low atmospheric pressure)
-Coolant temperature is within a specified range (EGR OFF under high or low temperature)
-EGR OFF under extended period of ifling

Tako kazu svabe.. :D

Hvala jso jednom.. ;)