[ nvidojkovic @ 27.03.2009. 18:59 ] @
auto je 2002 godiste
ima problem sa senzorom spoljne temperature
na displeju u autu spoljna temperatura varira i do 60 stepeni ,
i po nekad se izgubi sa displeja

dali je tu neispravan senzor ili je neki drugi problem

pozdrav

Sale Knjazevac
[ vladd @ 28.03.2009. 08:14 ] @
NTC otpornik se polarise u konfiguraciji jos jednog ili tri otpornika i prosto se prati napon na njemu. Moze se otkaciti od kola i proveravati omski. Od neke vrednosti koju ima na spoljnoj temperaturi, zagrevanjem se moze ocitati promena.

Problem moze da bude u doticnom otporniku, tj "senzoru", ali moze da bude i u kontaktima, kablazi ili ostalim otpornicima i konfiuraciji kola.

Ntc je solidno robustna komponenta, ali nije neosetljiva na vibracije.

Trebalo bi ga staticki proveriti, pa onda razmisljati sta dalje.

Poz
[ nvidojkovic @ 28.03.2009. 22:30 ] @
ok

a dli bi se video kvar na nekoj diagnostici


i dali ima negde diagran za taj senzor

gde tacno ide



pozdrav
[ vladd @ 29.03.2009. 12:35 ] @
Malo je kompleksno, a ja se nesto nisam udubljivao u klija, vise nego sto treba.

Postoji senzor spoljne temperature u levom retrovizoru...za volan na levoj strani.


E sad, nastupaju problemi ako je auto "prepakivan" sa desnog volana na levi, sto zamenom klustera ne odgovara prikljucak, odnosno retko se i retrovizor menja...

Tako da, u tom slucaju, ne znam gde bi mogao biti senzor, i kakvo je stanje..

Moguce je da se vidi na dijagnostici, ako postoji dijagnosticki paket za kluster ili dijagnosticki paket koji pokriva automatsku klimu...

Poz
[ nvidojkovic @ 04.04.2009. 23:14 ] @
neki senzor se vidi na desnom retrovizeru.
a mislim da auto nije prepravljan od desnjaka
auto je ocuvan i na prvi pogled se ne vidi nikakva prepravka

a treba mi neka elektricna sema za tog klia
ali ne samo motora nego cele instalacije

pozdravv

Sale Knjazevac
[ BioSQUAD @ 05.04.2009. 00:28 ] @
Imao sam problem sa tim senzorom kod 307-ice. Kostalo je oko 20e. Znam da je bio na desni retrovizor.
[ bobiska @ 05.04.2009. 08:28 ] @
Naravno da je na desnom, a ne levom retr. Ako taj retr. ima zglob koji često zatvaraš, veće su šanse da sam u pravu. Vremenom se "precvika" neka od žičica koje idu do senzora, tako da je kvar 99% mehanički (iz ličnog iskustva). Može da bude i prodor vode oko senzora, pa jednostavno treba očistiti kontakte. U svakom slučaju sledi skidanje retrovizo(e)ra, pa će ti biti jasnije.