|
[ Nebojsa Milanovic @ 03.04.2009. 11:31 ] @
| Citat: pisac: ...sa buljavim farovima
Ti buljavi farovi često jesu ružno izvedeni, ali to je jedini način da se kod klasičnih farova dobije snaga svetla i iskoristi svetlosni fluks sijalice. Konačno su to shvatili, lično, to pričam već dvadesetak godina i drago mi je što su inženjeri napokon pobedili dizajnere.
Ali ni danas nije to uvek ispunjeno, recimo Insignia nema buljave farove, ali je njihova snaga više od 50% manja od snage buljavih. Šteta. Po meni, bolje buljavi nego nikakvi.
Naravno, najbolji su projekcioni farovi sa xenon lampama, oni mogu biti jaki, a proizvoljnog oblika. |
[ Zarko Silic @ 03.04.2009. 12:16 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic:Ali ni danas nije to uvek ispunjeno, recimo Insignia nema buljave farove, ali je njihova snaga više od 50% manja od snage buljavih. Šteta. Po meni, bolje buljavi nego nikakvi.
Odakle ti taj podatak od 50%?
Citat: Nebojsa Milanovic:Naravno, najbolji su projekcioni farovi sa xenon lampama, oni mogu biti jaki, a proizvoljnog oblika.
Ne mogu biti proizvoljnog oblika. Znas i sam da moraju biti precizno konstruisani.
Ugradnja xenona u standarne farove cesto daje katastrofalno lose rezultate i to lose za onog ko ih koristi jer slabije vidi od odgovarajuceg H4 i lose za vozila koja dolaze u sustret, jer sija svuda samo ne tamo gde treba i nepotrebno (opasno) zaslepljuje.
[ Ivan Dimkovic @ 03.04.2009. 12:24 ] @
Citat: zarsilic
Ugradnja xenona u standarne farove cesto daje katastrofalno lose rezultate i to lose za onog ko ih koristi jer slabije vidi od odgovarajuceg H4 i lose za vozila koja dolaze u sustret, jer sija svuda samo ne tamo gde treba i nepotrebno (opasno) zaslepljuje.
Da, vrlo opasno zaslepljuje !@*&@# pre neki dan sam bas imao bliski sustret sa "nabudzenim xenonom"... katastrofa za oci. Stvarno ti dodje da olupas majmuna od batina kada u ti se krivini sve zacrni zbog njegovog "besnog" BMW-a iz 1993 sa fitovanim xenonkama #@*()&...
Ovde gde zivim legalno uopste nije moguce nabudziti Xenon bez da se prsnu silne pare, jer zakon trazi za nabudzeni Xenon sledece stvari:
- Auto Levelling sistem (obicno pain in the ass da se "nadobudzi" jer automobili bez Xenona obicno dolaze bez mase kablova, modula i sl... za to)
- Automatsko ciscenje farova (zasto ovo traze, pojma nemam - ali traze)
Tako da ovde ima gomila likova koji nadobudze Xenon a onda pre svakog TUV testa skidaju te farove i vracaju stare halogenske :) Fora je, da ako se vozi dovoljno moderno vozilo - tipa Mercedes, VW, Audi... murija ne zaustavlja jer je Xenon uobicajena stvar pa ne upada u oci. Sa druge strane, ako bi neko stavio Xenon na... sta znam, neki mali Fiat ili nesto slicno, ne bi dugo vozio pre nego sto ga posalju na demontazu :) hehe.
Ima tu jos jedna stvar - o kojoj mnogi ne razmisljaju (mada, to je i za ocekivati) - ukoliko dodje do nekog udesa, i ako osiguranje utvrdi da je nepravilno osvetljenje doprinelo udesu... Onda, ... pa... puno srece sa osiguravajucom kompanijom.. jos ako je doslo i do teskih povreda, moze lako da se desi da konacni racun visestruko prevazidje cenu novog auta sa Xenon-om ;-)
[ Nebojsa Milanovic @ 03.04.2009. 13:08 ] @
Ivane, u pravu si u potpunosti, kod nas se o tome malo vodi računa. Zato je veoma bitno da originalni halogeni farovi budu kvalitetni.
Samo još jedna stvar:
Citat: Ivan Dimkovic:
- Automatsko ciscenje farova (zasto ovo traze, pojma nemam - ali traze)
Zato što kada su farovi prljavi drastično se pogoršava spektar i raspodela svetlosti. To u slučaju xenona može da dovede do zaslepljavanja.
@Žare, sada nemam vremena, danas uveče ti odgovaram ovo za Insigniju.
[ vladd @ 03.04.2009. 18:24 ] @
90% emisije xenona je UV, koji jako greje okolinu, i ima snazan toplotni uticaj i na reflektor i na staklo.
Svaja prljavstina je "hot spot".
Ali u maniji neregularnih xenona (zakoni nam kasne za svetom zadnjih 50 god), vazna je zarada, vazan je imidz, a najtuznija je floskula o "bezbednosti" zbog boljeg svetla..
Kao da se ginulo zbog svetla a ne zbog brzine ...
Poz
[ Zarko Silic @ 03.04.2009. 19:05 ] @
Ginulo se zbog brzine, ali i zbog svetala. Ne retko i to bas u "situacijama zaslepljenosti". Statistiku, na ovim nasim ravnicarskim prostorima sa dugim pravcima potvrdjuje ozbiljan skor saobracajnih udesa gde se kao uzrocnik spominju "duga svetla" u susretu. Zbog toga bi zakonom trebalo regulisati intezitet i kvalitet farova. Tehnicki je to izvodljivo. Treba samo malo dobre volje.
[ ghost2k3 @ 03.04.2009. 21:04 ] @
Kada bi normalno vozio, ili tacnije prilagodio brzinu uslovima puta, da ne kazem postovao ogranicenja, sa normalnim fabrickim farovima, koji su ispravni, sasvim se lepo vidi i imas vremena da odreagujes na osvetljene objekte ako se pojave ispred tebe. Svaki dan se vozim 100km do posla i nazad i cele zime sam to radio po mraku. Tako da ta prica o bezbednosti ne pije vodu bas. Jeste da se bolje osvetli, ali samo u slucaju fabricki upakovanih xenon farova. Meni moji lepo osvetle put. Mnogo gora situacija po bezbednost je kada ti naidje neko sa golf 2 i xenon svetlima koja zaslepe sve u krugu od 500m, tako da on covek zaista vidi sve, ali niko drugi. X puta mi se desavala da naletim na neosvetljen traktor, na parkiran kamion pored puta, traktorska prikolica pored puta, i uopste neka prikolica pored puta, o biciklistima da ne govorim. Sam Bog mi je bio u pomoci da sve to izbegnem, posto je bilo bas gustih situacija, jer kada ti neko dolazi u susret, nema sile da vidis prikolicu, kojoj ni macije ochi ne rade zbog blata, a kamoli nesto drugo, jos kad ti u susret ide losh xenon ... Moram da napomenem da pored losih xenona smrt za oci na putu je i zastava 10 ili ti punto sa onim velikim farovima. Taj far topi oci.
Odo u off ...
Da se vratim na temu. Jel moze neko da mi objasni kakvi su to buljavi farovi? Oni koji imaju odvojen far dugi, kratki (kao VW polo i merc-benz)?
[ pisac @ 03.04.2009. 21:09 ] @
Citat: zarsilic: Ugradnja xenona u standarne farove cesto daje katastrofalno lose rezultate i to lose za onog ko ih koristi jer slabije vidi od odgovarajuceg H4 i lose za vozila koja dolaze u sustret, jer sija svuda samo ne tamo gde treba i nepotrebno (opasno) zaslepljuje.
To znaju svi upućeni, sem SAT MEDIA GROUP i gospode Alvirovića, koji su veselo pre godinu dana u više navrata "preporučivali" da se ugrade ksenonske sijalice u obične farove, jer će to doprineti boljoj vidljivosti. I naravno, pominjali su i ime servisa koji to radi .
E posle toga sam vala prestao da ih gledam, jer ne mogu više u ništa da verujem što čujem u njihovoj emisiji. Sve je to samo reklama za onoga ko više plati, a bezbednost je fraza za naivne gledaoce.
[ Nebojsa Milanovic @ 03.04.2009. 22:47 ] @
Citat: zarsilic: Ne mogu biti proizvoljnog oblika. Znas i sam da moraju biti precizno konstruisani.
Naravno. Mislim na spoljni oblik, unutrašnji mora biti precizan u deo milimetra. Pošto je kod projekcionih farova cela konstrukcija zajedno sa sočivima i optičkim delovima u prečniku velika samo nekoliko santimetara, toliko mala konstrukcija se lako može smestiti u far proizvoljnog spoljnog oblika.
Citat: zarsilic: Odakle ti taj podatak od 50%?
Do njega možeš da dođeš i sam. Podeli prostorni ugao od 180 stepeni na četiri dela i pogledaj koliki procenat svetlosnog fluksa svaka od tih četvrtina koristi.
Dakle, zbog oblika farova male visine i velike žiže u odnosu na spoljne dimenzije, gornja i donja četvrtina gotovo da uopšte ne reflektuju svetlo. Već samo to je gubitak od skoro 50% svetlosnog fluksa.
Osim toga, zbog male visine u odnosu na širinu, i leva i desna četvrtina parabole gube po najmanje trećinu od svog kapaciteta, što ukupno čini gubitak veći od 50% u odnosu na potpunu iskorištenost cele parabole koja se ima kod kružnih konstrukcija.
[ Zarko Silic @ 04.04.2009. 09:46 ] @
Znaci ovo od 50% je odokativno. Mislio sam da imas podatke sa nekakvih merenja?
E, vidis ja sam se nekad bavio bas takvim i slicnim merenjima (doduse za nesto starije generacije vozila-farova) te sam svoju tvrdnju o traljavostin Opelovih svetala izneo kao "posledicu" merenja i licnog iskustva.
Medjutim, za Opel generalno postoji resenje. Uz relativno mala ulaganja, ljubitelji dobrog svetla mogu svolje vozilo (farove) da prerade i da od svog vozila naprave auto za uzivanje u nocnoj voznji (bez smetnje za ostale ucesnike u saobracaju).
[ Nebojsa Milanovic @ 04.04.2009. 09:49 ] @
Ne bih to nazvao odokativno. Pre bih to nazvao matematički, jer je matematika tu potpuno jasna.
Da budem sasvim precizan, zbog nesavršenosti ljudskog oka, prosečan vozač verovatno neće primetiti baš toliku razliku, da su farovi na Insigniji duplo slabiji od recimo farova obične Zastave 10, ali to je nesumnjivo tako.
Koja rešenja predlažeš za Opel?
[ Zarko Silic @ 04.04.2009. 10:14 ] @
Za Svabe uvek postoji resenje. Nekad je za Imsir Hella proizvodila poseban program koji se mogao kupiti kod ovlascenog Opel zastupnika i nije predstavljao prevelik izdatak (oko 800 DM komplet farova sa preciznom parabolom u kombinaciji H1/H7) koji je od od originala bio bolji za min 50% prema njihovim specifikacijama. Po mojoj slobodnoj proceni negde na nivou standardnih BMW farova.
Danas postoji velik izbor dodatne opreme koja udovoljava zahtevima i najprobirljivijih korisnika. Cak se i za VW Golf prodaju slicni setovi, mada ne vidim razlog da na Golfu treba menjati nesto po pitanju "rasvete" jer poseduje najbolju u klasi, ali eto...
http://cgi.ebay.de/Hella-Schei...dZViewItemQQptZAutoteile_Zubehör?hash=item250320417474&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1309
http://cgi.ebay.de/Hella-Dynab...dZViewItemQQptZAutoteile_Zubehör?hash=item350155983495&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.04.2009. u 13:13 GMT+1]
[ ghost2k3 @ 04.04.2009. 10:29 ] @
Da li to za losa svetla na opelu vazi generalno ili za neke posebne modele?
Na astri imam H7, jel to ok? Rekli su mi da je to samo lose zbog toga sto mi je sijalica za dugo svetlo preskupa, ostalo je ok.
[ Zarko Silic @ 04.04.2009. 12:34 ] @
Ne treba odmah paniciti,
nije to bas tako tragicno kako Nesa predstavlja. Opeli novije generacije ipak bolje sijaju.
Ne kao BMW ili VW ali su prihvatljivi. Preciznim podesavanjem farova na Astri G moguce je postici optimalni rezultat. Kombinacija H7/H1 je jeftina i korektna opcija.
[ Nebojsa Milanovic @ 04.04.2009. 17:19 ] @
Da je tragično - nije, ali se primeti itekako.
I ne treba izjednačavati sve Opele. Recimo Astra H (naročito posle fejs-liftinga) i nova Corsa imaju sasvim solidne farove.
Loše imaju stari modeli i Insignia. Ali ne treba zaboraviti da se uz Insigniu može doplatiti bi-xenon kada svi problemi sa farovima nestaju.
Korisna diskusija:
http://www.elitesecurity.org/t308700-0-Xenon-svetla-sta-gde-kako
[ Galenika @ 05.04.2009. 03:43 ] @
Da iznesem svoje vidjenje o ksenonskim farovima.
U susret mi je išao golf dvojka sa ksenonima, zaslepeo sam kao slepi miš. Posle toga, pežo 206 GTI, takodje sa ksenonima. E on me je dotukao, zato što je sijalo 30 % jače od golfa. U oba slučaja sam morao da stanem sa strane da me slepilo prodje. Totalno druga priča je fabrički ksenon na polu. On ne zaslepljuje.
[ rinenad @ 05.04.2009. 19:49 ] @
Moram pohvaliti vozila kod koji se farovi za maglu pale pri skretanju. Fenomenalna stvar za svaku pohvalu, investcija se isplatila.
[ pisac @ 08.04.2009. 20:52 ] @
Citat: ghost2k3:Jel moze neko da mi objasni kakvi su to buljavi farovi? Oni koji imaju odvojen far dugi, kratki (kao VW polo i merc-benz)?
To je moj izraz za ove moderne farove. Evo primera:
Jel' da deluje kao da te neko gleda sa izbečenim očima? Ružno po meni.
[ Zarko Silic @ 08.04.2009. 21:21 ] @
Kao skalpirani ruski hrt.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|