[ Fuda75 @ 09.04.2009. 09:53 ] @
Interesuje me da li neko ima iskustva sa korišćenjem sopstvenog vozila za potrebe posla. Naime,supruga je nedavno poćela da radi za jednu kompaniju i posao joj se sastoji u obilasku kupaca u nekoliko gradova Centralne Srbije(cca 100 km u krug) za šta koristi sopstveno vozilo. Koliko sam ja razumeo troškove će joj plaćati na osnovu fiskalnih računa za utrošeno gorivo,ali nisam siguran da li će plaćati i neki procenat na ime amortizacije vozila. Još me interesuje da li treba sklopiti neki ugovor za angažovanje vozila sa poslodavcem. Znam da bi najlakše pitati poslodavca o svim pojedinostima,ali tek idućeg meseca ima sastanak sa poslodavcem,pa želim da se spremi i da bude upoznata šta može da traži od poslodavca,a šta može da očekuje kao odgovore.
Unapred se zahvaljujem svima koji svoja iskustva u ovakvoj situaciji podele samnom!
[ pctel @ 09.04.2009. 15:49 ] @
Citat:
Još me interesuje da li treba sklopiti neki ugovor za angažovanje vozila sa poslodavcem.

Podrazumeva se da treba.
[ Voodoo_master @ 13.04.2009. 13:43 ] @
Bolje neka bezi od takvog poslodavca!
Zasto?
1. Ako poslodavac realno zeli da plati gorivo + amortizaciju po zakonom utvrdjenim tarifama ne isplati mu se da radnik koristi svoje vozilo vec iskljucivo da koristi firmino jer moze sa racuna placati i servis pomenutog i gorivo i sve, a ovako ne gine mu "pucanje" na poreze i doprinose.
2. AKo poslodavac zeli da plati samo gorivo onda i jeste prevarant.
3. Sta iko da ocekuje od posla gde poslodavac (kao ozbiljan preduzetnik, dobrostojeci, perspektivan) trazi da koristite sopstveno vozilo, a ovamo nema 4000e za neki novi Yugo ili tako nesto, a niko mu ne brani da kupi i polovnjak za 2500 star 2-3 godine. To sve lici na tasna-masna varijantu i klasicnu "ispalu".
[ Fuda75 @ 13.04.2009. 16:43 ] @
Poslodavac je agencija koja zapošljava(prijavljuje) radnike za potrebe velikih kompanija(iznajmljuje ih) koje nemaju dozvolu sa vrha(ili ne žele) da zapošljavaju nove radnike!
[ momsab @ 13.04.2009. 16:54 ] @
i u tom slucaju bi trebalo lepo da se ugovori koriscenje opreme (prevozno sredstvo, masine itd itd) zaposlenog
barem ja tako kontam
[ brezna @ 03.06.2009. 10:25 ] @
Moželi mi neko reći, kada koristiš sopstveno voozilo za potrbe firme, kakve su to varijante da poslodavac plaća za amortizaciju 30%, a računa 10 litara goriva na 100 kilomerata? Da li 30% od potrošenog goriva ili pređenih kilometara?
[ Voodoo_master @ 03.06.2009. 14:03 ] @
Mislim da se racuna 0,4l po kilometru. Dakle ako imas 100km to je 40l. Pomnozeno sa cenom goriva izadje 97.2x40=3888din.

Ako ti auto trosi oko 7litara ispada da ti je amortizacija cisto 40-7=33x97,2=3207dinara za 100km. Uzmi to pomnozeno sa 1000 (za 100000km kada vozilo vise nema knjigovodstvenu vrednost)=3207000dinara=34.000EUR. Cena vozila neka je 16-17k EUR i toskovi servisa, registracija, nepredvidjenih servisa, gume, filteri... nakupi se i sigurno kosta bar 25.000EUR.

kazem ako firma nije prevara ispada da su majmuni i da ti daju da teras jenu recimo Octaviu i da sve servisiras i jos imas i ostatka. Dakle nesto ne stima ako firma zeli da ti placa realno po zakonu amortizaciju. Ako se dobro secam to je onih 0.4l po km, mozda sam se zbunio pa je to 0.3l po kilometru, ali opet im se ne isplati. Sva je prica da on hoce "dusebriznicki" da plati gorivo, a servis, gume, habanje na racun radnika.

Moj otac je pre 25 godina radio u jednoj velikoj firmi (sve bile komunisticke) i tada nisu imali dovoljno vozila i nekad je morao da ide na put svojim i sve su uredno placali 0,4l po km. No to je bilo drugo vreme, sve po PS, danas svako gleda kako da te zavrne.
[ Beltrammi @ 23.06.2009. 20:17 ] @
pa u Italiji je normalna stvar da zaposleni koriste svoja kola i to se jasno daje u oglasu. Znaci nije nikakva ispala ili tasna-masna.

Konkretno ja sam radio u firmi gde sam mogao da biram firmin auto i fiksno radno vreme ili svoj i varijabilno. I za plata vecu oko 250 evra izabrao sam ovo drugo i nisam se pokajao. Trosio sam oko 120 evra za benzin mesecno.
[ S A J A @ 25.06.2009. 17:32 ] @
Poslodavac moze, ukoliko zeli, da zaposlenom isplati naknadu za koriscenje sopstvenog vozila u sluzbene svrhe. To se isplacuje neoporezivo do iznosa 30% cene jednog litra super benzina po predjenom kilometru, najvise do 4115 din mesecno. Dakle, treba da popunjavate putni nalog i za svaki predjeni kilometar mozete da dobijete od poslodavca oko 30 din, najvise do 4115 din mesecno. Takva isplata se NE oporezuje. Preko tog iznosa se oporezuje sa 12% .
[ Voodoo_master @ 26.06.2009. 06:52 ] @
Citat:
Beltrammi: pa u Italiji je normalna stvar da zaposleni koriste svoja kola i to se jasno daje u oglasu. Znaci nije nikakva ispala ili tasna-masna.

Konkretno ja sam radio u firmi gde sam mogao da biram firmin auto i fiksno radno vreme ili svoj i varijabilno. I za plata vecu oko 250 evra izabrao sam ovo drugo i nisam se pokajao. Trosio sam oko 120 evra za benzin mesecno.

kao sto si i rekao to je u Italiji, ovo je ipak Srbija. Kada ovde vidis takav oglas odmah znaj da hoce da te zavrnu.
[ Beltrammi @ 27.06.2009. 07:18 ] @
dok te Italijani ne bi nikad zavrnuli, ahahah ahahaha...
[ Marko Enter @ 27.06.2009. 12:22 ] @
Hehehehe , Valjda je normalno da ako radnik koristi njegova kola da mora da mu se plati i habanje koli ne samo gorivo

pozdrav
Marko
[ Beltrammi @ 27.06.2009. 13:44 ] @
hahaha, neee stanite, ljudi pliz, ne zasmeeeejavajte mee, ahahahaaa
[ S A J A @ 27.06.2009. 15:05 ] @
Citat:
Marko Enter: Hehehehe , Valjda je normalno da ako radnik koristi njegova kola da mora da mu se plati i habanje koli ne samo gorivo


Ne postoji "normalno". Ti dobijas platu za to sto radis i njome pokrivaj sve svoje troskove.

Kakva je razlika izmedju plate od 30.000 i plate od 26.000 + 4.000 dodatka za upotrebu privatnog automobila u sluzbene svrhe?

Za radnika je bolje da ima celu platu 30.000 jer mu staz ide na tu platu. Bolja kreditna sposobnost, veca penzija itd...

Za poslodavca je bolje da isplati 26.000 + 4.000 jer se taj dodatak za upotrebu privatnog automobila u sluzbene svrhe NE OPOREZUJE. Dakle on bi platio samo poreze i doprinose za 26.000 i samim time bi ga radnik manje kostao. U tom slucaju bi radnik dobijao na ruke 30.000 ali bi se njegova plata vodila kao 26.000 jer ovaj dodatak nema karakter zarade.

[ Beltrammi @ 27.06.2009. 17:11 ] @
Citat:
Za poslodavca je bolje da isplati 26.000 + 4.000


ne, za poslodavca je bolje da isplati radniku 2,66 dinara i da izbegne placanje poreza i socijale. A auto ko jebe.
[ momsab @ 27.06.2009. 17:50 ] @
hm, koriscenje sopstvenog vozila u sluzbene svrhe (ne za put od kuce do posla i natrag) shvatam kao ulaganje u firmu
kupim polovan auto za 6000e, koristim ga 3 godine sto me izadje godisnje 2000e
ako za te tri godine otpirliek 12 meseci koristim u sluzbene svrhe ispada da sam poslodavcu na lepe oci dao 2000, ne racunajuci dodatne troskove u vidu registracije (osiguranje, porez, tehnicki pregled...), rezervnih i potrosnih delova, i za usluge majstora

ako je potrebno koriscenje sopstvenog vozila u sluzbene svrhe, nek se isto plati prema posebnom ugovoru

[ dsmr @ 07.07.2009. 13:35 ] @
Svojevremeno (OKO 2000.GOD) sam video neke ugovore za koriscenje sopstvenog goriva i cena je zavisila od predjene kilometraze (moraju da se vode putni nalozi) i cene goriva. Cena po predjenom kilomteru=30%od cene goriva.
[ Dr.sima @ 07.07.2009. 15:13 ] @
Verujem da bi joj platili i autobuske karte tako da nije u obavezi da ide svojim kolima ... Mislim da u ovakvim slucajevim nigde nije eksplicitno navedeno da je radnik obavezan da koristi svoja kola u sluzbene svrhe...