[ Extradan @ 09.04.2009. 20:35 ] @
Na forumu postoji tema o kilometraži, ali pored vraćanja kilometraže prodavci se služe i drugim stvarima, kako bi prikrili nedostatke, ili prodali neregularan auto.

Ukoliko znate kako da otkrijete moguću prevaru napišite, ja ću dati jedan primer sa auto pijace.

Na prodaju je bio Renault Megane 1.9d 1998. godište. Na staklima je poslednji broj bio 6, što bi značilo da su proizvedena 1996, a slučajno znam da je Renault u 1998. godištu ugradjivao samo 1.9 dti i 1.9 dci motore, dakle, ne običan 1.9d koji je išao 1996 i 1997. Kada sam pitao prodavca za pojašnjenje, pao je u žešću vatru, tvrdeći da je sva stakla polupao, pa menjao i slične priče za malu decu.

[ etjen @ 09.04.2009. 20:57 ] @
ima zaista puno nacina za otkrivanje, a i jos vise prevara. U svakom slucaju, ono sto ja uvek kazem-ne kupovati na pijaci! i vlasnik kola prodaje kola a tek onda stanje vozila. Na primer, ja bih uvek uzeo pre udaren auto od vlasnika koji mi deluje ok i koji je duze vreme vlasnik (najbolje jedini) nego uglancan sa auto placa
[ inobradovic @ 09.04.2009. 20:59 ] @
primer za kadeta recimo od 88god imaju kratke menjace a na auto pijaci prodaje 86god a on ko lutkica malo bolje pogledah on 90god i naravno kratak menjac a da je original 86 imao bi dugacku sipku menjaca.
[ sasa022 @ 10.04.2009. 01:02 ] @
Godina proizvodnje je oznacena u broju sasije.Stakla mogu da budu starija godinu dana - vazno je da je na svim ista godina sto moze da znaci da nisu lupana.Godina prve registracije moze biti i 2-3 godine manja od godine proizvodnje,pa tu nasi "strucnjaci" stupaju na scenu :(.

Primera sa krpljenjem i vestim zafarbavanjem nedostataka ima koliko hoces,"sredjivanja kompjutera" takodje ( brisanje kodova gresaka i vadjenje signalnih lampica na instrument tabli ),sitnih trikovi sa uljem,mastima i modifikatorima.....
[ subidubidu @ 30.04.2009. 15:38 ] @
Citat:
Extradan: Na forumu postoji tema o kilometraži, ali pored vraćanja kilometraže prodavci se služe i drugim stvarima, kako bi prikrili nedostatke, ili prodali neregularan auto.

Ukoliko znate kako da otkrijete moguću prevaru napišite, ja ću dati jedan primer sa auto pijace.

Na prodaju je bio Renault Megane 1.9d 1998. godište. Na staklima je poslednji broj bio 6, što bi značilo da su proizvedena 1996, a slučajno znam da je Renault u 1998. godištu ugradjivao samo 1.9 dti i 1.9 dci motore, dakle, ne običan 1.9d koji je išao 1996 i 1997. Kada sam pitao prodavca za pojašnjenje, pao je u žešću vatru, tvrdeći da je sva stakla polupao, pa menjao i slične priče za malu decu.


Ja posjedujem Renault Megan 1998 1.9 D. Renault je ugradjivao 1.9D motore do `99 , tacnije F8Q 620, 47 kw od `95 do `99, a F8Q 624, 47 kw od `98 do`99.
[ HoT_Steppa @ 01.05.2009. 08:10 ] @
Citat:
inobradovic: primer za kadeta recimo od 88god imaju kratke menjace a na auto pijaci prodaje 86god a on ko lutkica malo bolje pogledah on 90god i naravno kratak menjac a da je original 86 imao bi dugacku sipku menjaca.


Ovo moze, a ne mora nista da znaci. Evo mog primera:

Ford Escort 1.3 '87 kupljen sa 4 brzine, tada se nije pravio sa 5 brzina, tek od 1988. U medjuvremenu sam ja ugradio menjac sa 5 brzina, i jos sam stavio prelepu rucicu menjaca od Honde CRX. Da li je moj auto prevara? Naravno da nije.
[ vladd @ 01.05.2009. 10:04 ] @
Ukratko..

Upoznati trziste i upoznati vozilo. Pratiti blisku istoriju dogadjaja.

-Obratiti paznju na zemlju porekla. Zbog poplava i ulicnih nereda.

-Ispitati otprilike uvozni kanal, da li je Sabac NS..ili sl..

-Prouciti doticno vozilo, preko interneta, "lemon" biltena, istorijata modela, problema i kvarova, ili postaviti pitanje na nekom forumu, neki info, za neke dobre ili lose detalje u vezi vozila.

-Nakon ovih seansi,, korisnik ce moci da daje kvalitetne odgovore na ovakva pitanja

Kada se otkrije prevara, pianje je sta onda. Cena tesko da ce biti manja, prevarant ceka ovcu...

A dobri primerci su retki kao kisa u Julu

Poz
[ nitobe @ 29.10.2009. 08:17 ] @
Omiljena koju sam cuo (i video) - obicno modeli iz 80tih
Ako pali lampicu za pritisak ulja u motoru - ta zica se stavi na lampicu od alternatora, a zica od alternatora na lampicu za pritisak ulja - sledi objasnjene da cetkice na alternatoru ili diode treba da se srede posto covek nije imao vremena za to - u stvari sledi vam generalna!

Ah da - i sundjer u iber laufu
[ mkvb @ 29.10.2009. 09:36 ] @
Sta dobija sa sundjerom u iberu? Manju potrosnju ulja i cistiji filter? Kako to utice na rad motora?
[ cozmo_im @ 29.10.2009. 09:45 ] @
Verovatno da mu iber lauf ne dimi dok ti razgledas kako radi motor...
[ mkvb @ 29.10.2009. 09:57 ] @
Nisam do sada cuo za tu foru pa mi smesno cime se sve sluze...
Svasta
[ nitobe @ 29.10.2009. 11:37 ] @
Sundjer sluzi bas da zadrzi uljne pare kratko vreme koje pocinju da se kondenzuju pa posle par sati ( kad ste vec kupili auto) vidite da iz laufa kaplje ulje, ali i dalje ne duva.

Sada se slicno radi sa gumenim prstenovima ili isto sundjerima ali u cevi za merac ulja - kad povucete merac na gore da vidite da li duva iz bloka - nema nicega ali problem je sto to parce sundjera obrise i ulje sa meraca pa se tesko utvrdjuje koliko ima ulja u motoru.


Ima i jedan stos sa kupovinom - kako vas nasade da je izgoreo dihtung na glavi?
Prvo trazi kupac da se motor dobro zagreje ( da bi otvorio termostat i tecnost za hladjenje pocela da cirkulise) potom otvara posudu za antifriz kao da vidi koliko je topla - tada iz one male pipete za kapi sa usi ukaplje malo ulja i to je to! Pogledaj, covece, ulje u antifrizu - tebi je skroz izgoreo dihtung na glavi!!!

Dok se covek ceska po glavi - ode auto za minimum 500 k evra manje!!!
[ vladd @ 29.10.2009. 12:01 ] @
Ovo tesko da moze da prodje.

Nije prodavac u frci da proda vozilo, da bi ga sibicar navukao.

Mada moze da napravi pometnju ili dekoncentraciju.

Sve se to izbegne pripremom vozila za prodaju.

Poz
[ nitobe @ 29.10.2009. 12:35 ] @
Fazon je dosao iz autoservisa (imam dva automehanicara u porodici - jedan radi vec 30 godina, a drugi 10), a posle su ga preuzeli preprodavci - stos pali narocito kod matorih i rasejanih vlasnika. Kod nekoga ko se iole razume u motore to se i ne pokusava.

Kako odmeravaju coveka koji prodaje ima u onom postu na temu "kako da postanem preprodavac".
[ glackop @ 29.10.2009. 13:17 ] @
Godina proizvodnje na staklu vam nista ne kaze ako bas dobro a najbolje lupom ne zagledate da li je broj brisan i ponovo odstampan,to se radi tako strucno da ga je jedva primetiti.
[ tomajon @ 30.10.2009. 09:02 ] @
Pa ti sad budi hrabar i kupi polovan automobil od nepoznatog čoveka.
[ etjen @ 30.10.2009. 09:51 ] @
Citat:
nitobe:


Ima i jedan stos sa kupovinom - kako vas nasade da je izgoreo dihtung na glavi?
Prvo trazi kupac da se motor dobro zagreje ( da bi otvorio termostat i tecnost za hladjenje pocela da cirkulise) potom otvara posudu za antifriz kao da vidi koliko je topla - tada iz one male pipete za kapi sa usi ukaplje malo ulja i to je to! Pogledaj, covece, ulje u antifrizu - tebi je skroz izgoreo dihtung na glavi!!!

Dok se covek ceska po glavi - ode auto za minimum 500 k evra manje!!!


mislim stvarno... Ovo je po meni kriminal!
[ Dr.sima @ 30.10.2009. 13:55 ] @
+ ako te neko nahvata ima obe ruke da ti polomi... :)
Najbolji način da se izbegne prevara je da povdedeš proverenog automehaničara sa sobom ...
[ krckosky @ 02.11.2009. 20:08 ] @
Da li neko moze da preporuci auto plac za prodaju polovnjaka za koji zna da su kola onakva kakva pisu u "servisnim knjizicama"?
Da li postoji posten prodavac (na veliko) polovnjaka u zemlji Srbiji?
Ili pokusavam da nadjem zivog dinosaurusa?
[ bakara @ 02.11.2009. 20:14 ] @
@krckosky

To sto trazis je protiv pravilnika!
[ Java Beograd @ 03.11.2009. 07:31 ] @
Citat:
krckosky: Da li neko moze da preporuci auto plac za prodaju polovnjaka za koji zna da su kola onakva kakva pisu u "servisnim knjizicama"?
Da li postoji posten prodavac (na veliko) polovnjaka u zemlji Srbiji?


LOL
Idu ulicom: Deda Mraz, Baba Roga, glupa plavuša i pošten preprodavac (" ... koji prodaje kola onakva kakva su u servisnim knjižuicama" ) i neko se nakašlje. Ko se nakašlljao ?
[ pantic68 @ 03.11.2009. 08:04 ] @
Dobri su ti vicovi ali sve je stvar poslovne politike. Najbolje su radili oni preprodavci koji su bili pošteni prema kupcima, iznova su isti kupovali i dovodili prijatelje. Preporuka zlata vredi.
[ Nocni @ 03.11.2009. 14:20 ] @
Ako se pitanje iz naslova odnosi na prevaru u smislu da je vozilo tehnicki neispravno, vracana kilometraza i sl. ima vise mogucnosti da se covjek zastiti...
Kod kupovine polovnjaka najgora varijanta je kada kupac pazari nelegalan auto, sve drugo sto se tice tehnicke ispravnosti nije toliko vazno kao sama regularnost. Tehnika svakim danom napreduje pa tako napreduju i tehnicke mogucnosti u sluzbi "legalizacije" ukradenog vozila koje se rade kod nas a i u svim zemljama evropske unije vise ili manje.
Italijani su poznati po dupliranju vozila vec godinama, oni kazu "dupione", kada se od jednog vozila koje se uredno odjavi naprave dva ili tri tj. jedno se registruje kod nas, drugo npr. u Skandinaviji ili Rusiji a trece ode za emirate itd... ne prezaju da ovo urade i sa najskupljim vozilima kao sto je ferari i sl. posebna je tehnika kupoprodaje vozila kroz par vlasnika posle same odjave vozila iz maticne drzave...
Tehnika prepravljanja brojeva sasije i svih naljepnica, elektronskih zastita na vozilu, kartica, kompjutera itd je takodje napredovala tako da se prakticno nista "ne dira rukom" vec su u upotrebi razne cnc masine sa glodalom i sa laserima, postoje cijele organizovane grupe koje se bave ovim vidom kriminala...
Obican kupac, pa u mnogim slucajevima ni policija uopste nije u mogucnosti da raznim provjerama udje u trag ovakvim aktivnostima a ponajmanje samim tehnickim pregledom vozila... Vjerujte da na mnogim placevima u drzavama u okruzenju ima ovakvih vozila i diskutabilno je da li vlasnici placeva znaju za to ili ne... u vecini slucajeva ne...
I sve to nebi bilo toliko strasno da neko i kupi ovakvo vozilo jer ono nikada nece biti oduzeto u redovnim kontrolama na granicama da tu ne postoji onaj stari problem... ako neko jedno od ovih vozila ponovo ukrade sva ostala se takodje traze i na taj nacin se donekle odmota klupko i samo donekle utvrdi kanal sverca...
Ovo je samo 1 nacin na koji se svercuju vozila a ima ih na stotine...
Sami proizvodjaci vozila ne mogu a inace ni nece da zastite svoj proizvod od kradje jer ovo njima prakticno ide u prilog i samim cinom kradje dobijaju jednog potencijalnog kupca vise... tu gube jedino osiguravajuce kuce...

Ovaj tekst izgleda kao da pripadam lobiju prodavaca novih auta ali to je surova realnost i jednostavno se moze posmatrati statisticki kroz broj ukradenih vozila na stranicama interpola... dobar dio tih vozila naravno ide za djelove sto je poseban vid kriminala ali se dobar dio njih i dalje vozi a samo mali dio se pronadje i vrati vlasniku...
[ vladd @ 03.11.2009. 17:07 ] @
Pa i to je neki plus.

Znanje, informacije, to je jedina zastita. Sve sto se vise zna, povecava nivo zastite.

Apsolutno znanje, kao i apsolutna zastita je nemoguca.

Samo treba kalkulisati stetu ili isplatljivost, kompromise na koje je moguce pristati.

Ako su krimosi koristili laser da zarade par hiljada, pa neka su, to je to, vozilo je trajno promenilo godiste. Ni fabrike ne ulazu previse tehnologije u vozila, a svaka kosta:).

Ali, opsti pregled stanja, poznati kvarovi, pregled limarije i velikih sklopova je velika stvar. Ako je to u redu, moze se pristati na sitnije kompromise manjih popravki ili zamene delova.

Ko je bas paranoican, postoji opcija nova kola.

Poz
[ 101010 @ 03.11.2009. 18:19 ] @
Najvaznije je biti informisan i oprezan. Cak i povrsna informisanost o nacinima prevare i insistiranje da auto pregleda iskusan automehanicar ce eliminisati vecinu prevaranata.
Pored znanja majstora ono sto vam ide u korist je ogroman broj "ovaca". Da, jos uvek postoje kupci koji mahinalno kupuju auto, bez provere i po pijacama. Dok je takvih iskusan prevarant nece gubiti vreme sa kupcem koji ce potencijalno otkriti o cemu se radi.

Najgora varijanta za otkriti jeste kada je vozilo po papirima 100% legalno, pa cak ni prodavac ne zna sta prodaje. Nedavno je bio slucaj oduzimanja na hiljade vozila koje su uvezli preprodavci iz Rume i S. Mitrovice.
vozila nisu bila kradena, ali je njihov uvoz bio carinski prekrsaj, koji je naravno izveden u saradnji sa korumpiranim carinicima i policijom. Pa su ta vozila imala "ciste" originalne papire s laznim podacima.
Na hiljade neduznih ljudi je izgubilo posteno placen automobil, zbog kriminala koji su pocinili drzavni cinovnici... Ali i tu je bilo prilike za informisane da osete prevaru, zbog nizih cena po kojima su prodavani i mogucnosti provere datuma proizvodnje vozila po broju shasije (kod proizvodjaca ili specijalizovanih softvera, EPER za italijane, sajt IT policije gde mozete proveriti da li je ukradeno u IT http://coordinamento.minintern...ver2/SCAR/cerca_targhe_ing.htm, za VW u servisu mozete dobiti servisnu istoriju...).

Ali ima i primitivnih nacina prevare, drug je izgubio auto u totalnoj saobracajno nesreci, a posto mu hitno treba bilo kakav, odlucio se da uzme konvertibilnog juga koga ce lako da utopi posle.
Sinoc me pozove da pogledam jedan koji je hteo da kupi u mom komsiluku, noc, vlasnik nervozan, a drug odlucio da kupi, pa o glavu. Stvarno jugic kao casa, a male pare, cudno, a noc nista se ne vidi. Na moje insistiranje i srecu da je moj majstor slucajno ostao u servisu do kasno u noc, nekako odemo na proveru.
Pozove nas majstor da mi pokaze kako je "slucajno" bas oko dela limarije sa brojem sasije vareno, a onda hit na novom auspuhu jos uvek stoji stiker slovenacke radnje u kojoj je kupljen :).
Slovenac koji je prebacen na nase papire.
[ krckosky @ 05.11.2009. 09:53 ] @
Sto bi rekao Homer Simpson: " You tried your best and failed miserably. The lesson is, NEVER TRY!"

Sto duze citam ovu temu sve mi se vise cini da se Homerov citat moze primeniti 100% na kupovinu polovnjaka u Srbiji.

Na kraju cu stvarno dici ruke od polovnjaka i terati ovo sto imam dok ne kupim nov auto.
[ popovicvl @ 06.11.2009. 06:17 ] @
Nije sve tako crno.Ipak broj neregularnih polovnih auta je daleko manji od broja regularnih.
Najbolja kupovina je polovnog auta od prvog vlasnika,sa servisnom knjizicom,a takvih je realno najvise.
[ Java Beograd @ 06.11.2009. 07:14 ] @
Citat:
popovicvl: Nije sve tako crno.Ipak broj neregularnih polovnih auta je daleko manji od broja regularnih.
Najbolja kupovina je polovnog auta od prvog vlasnika,sa servisnom knjizicom,a takvih je realno najvise.

A još bolje ako je prva registracija bila u Srbiji.
[ pantic68 @ 06.11.2009. 07:44 ] @
Citat:
101010
Pozove nas majstor da mi pokaze kako je "slucajno" bas oko dela limarije sa brojem sasije vareno, a onda hit na novom auspuhu jos uvek stoji stiker slovenacke radnje u kojoj je kupljen .
Slovenac koji je prebacen na nase papire.


Možete da birate izmedju onog kojem je koš varen jer je istrulio ili ovog sa nalepnicama... good choice

Citat:
vladd:
Ko je bas paranoican, postoji opcija nova kola.

Poz
[ temptemp @ 11.11.2009. 12:37 ] @
Citat:
vladd
-Ispitati otprilike uvozni kanal, da li je Sabac NS..ili sl.


Postoji li nesto u vezi sa gore pomenutim "kanalima" sto bi (manje upuceni) citaoci ovog foruma trebalo da znaju? Ja sam svoj (polovni) auto kupio u Sapcu pre desetak godina. Par puta mi se desavalo da me patrola saobracajne policije zaustavljala, trazili su mi saobracajnu i vozacku dozvolu i licnu kartu i govorili da treba da "provere neke podatke", sto je uvek trajalo oko pola sata, a dok ocekujete ishod te "provere", to je ipak pomalo dugotrajna, mucna i neprijatna procedura. Na kraju je sve bilo O.K, ali cisto me zanima da li to ima neke veze sa "uvoznim kanalima" i da li pomenute kanale treba izbegavati?
[ etjen @ 11.11.2009. 14:33 ] @
ma Šabac je na zlom glasu zbog blizine granice i gomile autootpada i samim tim i većeg broja muvanja. Ja sam isto jednom prilikom, doduše davno, kupio Korsicu u Šapcu i nisam imao nikakvih problema.
I tamo, ko i svuda, ima i poštenih i nepoštenih...

Ali, stvarno, kako reče Java, sada je izgleda najbolje kupovati auto koji je ovde kupljen kao nov, i ako je moguće od prvog vlasnika. Košta više, ali je mirna savest i praktično je nemoguća prevara.
[ miljanrajkovic @ 06.12.2009. 17:26 ] @
Nedavno sam otišao do jednog auto placa u Niškoj ulici u Leskovcu u nameri da pogledam automobil Kia Rio. Vlasnik placa je pristao da automobil oteramo kod majstora na pregled. U toku pregleda automobila izašao sam ispred radionice da telefoniram. Razgovor nije trajao duže od 2 minuta. To je bilo sasvim dovoljno vlasniku placa da iskoristi situaciju i ponudi majstoru 200 eura da me ubedi da je auto dobar. Na moju sreću, majstor nije pristao da učestvuje u prevari i posavetovao me je da automobil zaobiđem.
[ RobertoKish @ 07.12.2009. 19:56 ] @
a i ti sta si tad nasao da telefoniras.
[ popovicvl @ 08.12.2009. 13:43 ] @
Pre neki dan sam registrovao auto i u agenciji za registraciju me pita za predjenu kilometrazu.Jbg,koji cemu,ali posle razmisljam,covek raspolaze sa tom informacijom. Ako kupujete auto negde ovde,onda samo skoknite do agencije u kojoj je zadnju registraciju zavrsio i pitajte za predjene kilometre na datum zadnje registracije. Naravno ako je manja od predjene kilometraze na dan registracije,znaci da licno prodavac hoce da vas zajebe i slobodno mu lupite samar.