|
[ ladjora @ 10.04.2009. 22:05 ] @
| Vidim da na ova pitanja da li moze polaganje pre 18-te godine ima dosta nedoumica,pa kao radnik u saobracaju tj instruktor voznje,znam da na kako teoretsko tako i prakticno polaganje vozackog ispita moze se izaci tek sa navrsenih 18.godina,naravno obuka vozaca moze se zapoceti sa 17punih godina ,ali napominjem da na nijedno polaganje se ne moze izaci bez navrsenih 18.osim za vozace motocikla do 125cm3 oni mogu polagati u 16.godina,kao i vozaci mopeda do 50cm3 mogu polagati takozvani PSP-poznavanje saobracajnih propisa sa 14 godina.
Ako imate nekih dodatnih pitanja ,rado cu odgovoriti,
Pozdrav... |
[ iwica @ 11.04.2009. 00:11 ] @
Da li je ostala ona stavka da novi vozaci (bez obzira na godiste) moraju odredjeni period da voze u prisustvu iskusnijeg vozaca? A cini mi se da su bila predvidjena i neka ogranicenja (nocna voznja ili nesto slicno).
[ germanchc @ 11.04.2009. 12:20 ] @
17. godina , uz prisustvo vozaca koji ima 5 godina iskustva, voznja samo do 05-23h,
18. godina , voznja samo od 05-23h
romi , bez vozacke dovole , ne vezano za godine, registraciju i ostale tricarije
policija , dozvoljeno krsenje saobracajnih propisa kako im se cefne i sankcionisanje onih koji ih krse isto tako.
[ ladjora @ 11.04.2009. 13:21 ] @
Sto se tice novog zakona,koji je tek upucen u skupstinu na razmatranje po hitnom postupku ,po predlogu radne grupe predvidjeno je da vozaci starosti od 17 godina mogu voziti u prisustvu lica koje ima punu vozacku dozvolu najmanje 3.godine.Naime uvode se tri kategorije vozačkih dozvola:
1.Probna vozačka dozvola- za vozače sa 17godina(voze u prisustvu lica sa punom vozačkom dozvolom)
2.Privremena vozačka dozvola- za vozače koji uspešno završe obuku u auto školama (izdaje se na period od 2.godine,a onda se automatski posle 2.godine dobija puna vozačka dozvola.pod uslovom da vozač za vreme"probne dozvole" ne napravi veće greške u saobraćaju .
3.Puna vozačkog dozvola dobija se posle 2.godine vozačkog staža,pod uslovom da vozač sa privremenom dozvolom nije napravio krupnije greške.
Posebno se vodi računa o "mladim"vozačima,oni su pod tzv.prismotrom 2.godine,tako da će nesavesni "privremeni"vozači morati da dokazuju svesnost svojih grešaka kroz razne kontrolne preglede(psiholog,gledanje filmova o saobraćajnim nezgodama,ponovna obuka u auto školama i sl...
Još samo to da vozač od 17 godina koji ima probnu dozvolu mora:
obeležiti vozilo sa tablicom"P"
voziti samo u prisustvu lica koje je naznačeno u njegovoj probnoj dozvoli
voziti u odredjenom vremenskom periodu od 5 do 23
voziti odredjenom brzinom koja je za takve vozače uopšteno manja nego za ostale vozače
Ako imate dodatna pitanja ,izvolite,pomoćiću koliko god mogu...
[ Nabukodonosor @ 11.04.2009. 14:49 ] @
Koliko ce trajati polaganje, tj. koliko vremenski ce trajati auto skola? Jel isto kao do sada ili su i to promenili da bude kao na "savrsenom" zapadu?
[ Horvat @ 11.04.2009. 15:12 ] @
a kako se ta "pocetnicka voznja" odrazava na starije osobe? tj da li vazi samo za 17-18ogodisnjake ili i za 30-40...
i jos nesto,ako neko sa visegodisnjim iskustvom/vozackom sa b kategorijom,polaze za c kategoriju,da li ce imati ogranicenja na c kategoriji [ili nekoj drugoj koju polaze po novom sis.]
[ Dark_Runger @ 11.04.2009. 16:15 ] @
Dali ima nesto o ovima sto voze malu decu na prednjem sedistu ili ih puste nazad da skacu ili stoje izmedju 2 sedista?
Mislim da je to zapostavljanje deteta.Trebalo bi uvesti da mala deca moraju da sede u onom booster sedistu koje je privezano za pojas.
Ako nista onda bar malo da se edukuju vozaci pri polaganju kako bezbednije prevoziti decu.
[ dmauka @ 11.04.2009. 17:59 ] @
Član 37
Vozila ne smeju na prednjoj strani da imaju svetlosne, svetlosno-signalne ili reflektujuće uređaje ili materije koji daju svetla crvene boje, a na zadnjoj strani - uređaje ili materije koji daju svetla bele boje.
Član 39
Pre vršenja radnji vozilom iz člana 38 ovog zakona, vozač je dužan da druge učesnike u saobraćaju jasno i blagovremeno obavesti o svojoj nameri, dajući im znak pomoću pokazivača pravca ili - ako oni ne postoje - odgovarajući znak rukom.
Ako znak iz stava 1 ovog člana vozač daje pomoću pokazivača pravca, on mora da ga daje za sve vreme vršenja radnje vozilom, a po izvršenoj radnji - mora prestati da ga daje...
Član 55
Vozač kome je svetlosnim saobraćajnim znakom dozvoljen ulazak u raskrsnicu ne sme vozilom da uđe u raskrsnicu ako je gustina saobraćaja takva da se on sa vozilom očigledno mora da zaustavi u raskrsnici i da na taj način pri promeni svetlosnog znaka ometa ili onemogući saobraćaj vozila koja dolaze sa bočnih kolovoza.
Član 70
Vozač ne sme da zaustavi ili parkira vozilo na mestu na kome bi ono ugrožavalo bezbednost drugih učesnika u saobraćaju ili predstavljalo smetnju za normalno odvijanje saobraćaja ili kretanje pešaka.
Član 88
Od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), kao i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na vozilu u saobraćaju na putu moraju da budu upaljena svetla, i to:
....
4) na zaprežnom vozilu - najmanje jedno belo svetlo na prednjoj strani i najmanje jedno crveno svetlo na zadnjoj strani ili samo jedna svetiljka koja je izrađena tako da se sa prednje strane vozila vidi belo svetlo, a sa zadnje strane vozila - crveno svetlo.
Ako se na zaprežnom vozilu jedno svetlo nalazi na prednjoj strani, a drugo na zadnjoj strani, ta svetla moraju biti postavljena na uzdužnoj osi vozila ili na njegovoj levoj strani, a ako se na zaprežnom vozilu nalazi samo jedna svetiljka - ona mora biti postavljena na levoj strani vozila.
U uslovima iz stava 1 ovog člana, zaprežno vozilo mora da ima i dva katadioptera crvene boje, simetrično postavljena na zadnjoj strani vozila,....
Član 97
Vozač bicikla i vozač bicikla sa motorom dužni su da se kreću što bliže desnoj ivici kolovoza, a ako postoji biciklistička staza - po biciklističkoj stazi, odnosno traci.
Ako se dva ili više vozača bicikala ili bicikala sa motorom kreću u grupi, dužni su da se kreću jedan za drugim.
....
Član 98
Vozač bicikla, bicikla sa motorom i motocikla mora da upravlja vozilom na način kojim se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometaju drugi učesnici u saobraćaju, a naročito ne sme da skida ruke sa upravljača, da se pridržava za drugo vozilo, da prevozi, vuče ili gura predmete koji mogu da ga ometaju u upravljanju vozilom ili da ugrožavaju druge učesnike u saobraćaju.
Član 222
Novčanom kaznom od 100.000 do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće, samoupravna interesna zajednica ili drugo pravno lice:
1) ako ne organizuje ili trajno ne vrši kontrolu nad stanjem i održavanjem javnih puteva ili objekata na njima, nad postavljanjem saobraćajnih znakova, ili posebnih uređaja za odgovarajuće osvetljavanje i označavanje obeleženih pešačkih prelaza, kao i nad obezbeđivanjem uslova za bezbedan i nesmetan saobraćaj na javnom putu (član 8 st. 1 i 2);
...ovo je samo mali deo iz postojeceg zakona o osnovama bezbednosti u saobracaju.
A sada zatvorite oci i zamislite da se samo ove odredbe postuju...ha? Interesantno, zar ne?
[ ladjora @ 11.04.2009. 21:32 ] @
Što se tiče obuka u auto školama.dosadašnja praksa ,a i zakon su predvidjeli kako teoretsku tako i praktičnu obuku u upravljanju motornim vozilom,medjutim po starom zakonu teoretska obuka nije obavezna,pa su se budući vozači snalazili kako je ko umeo a najčešće učeći preko testova koji su instalirani na kompu.
Novi zakom predvidja OBAVEZNU teoretsku obuku,dakle ide se redovno u učionice na časove teorije.Lično iz dugogodišnjeg iskustva smatram da je ovaj način mnogo bolji i više razloga:
1.Bolje će se razjasniti stvarne situacije u saobraćaju kao i razumevanja zakonitosti koja se javljaju u raskrsnicama,prvenstva prolaza i sl
2.Imajući u vidu nove kaznene odredbe smatram da kandidatima treba potanko pojasniti moguće greške u saobraćaju koje se najčešće dešavaju zbog neznanja i neshvatanja stvarne situacije.
3.Mogućnost da se na licu mesta razjasne sve nejasnoće,tako da na najbolji način budete naučeni da zaštitite sebe a i druge
4.Lakša primena teoretske obuke u praksi,jer se sad često dešava da se ne razume suština obuke a to je vožnja koja štiti kako vozača tako i ostale učesnike u saobraćaju(pešake,bicikliste i sl)
Po novom zakonu tek kad uspešno POLOŽITE teoretski deo vozačkog ispita započinjete sa 1.časom vožnje.Prednost ovakvog načina obuke je u tome što će mnogo lakše biti razumevanje odredjenih situacija u saobraćaju,tako da možete (eventualno) da ispravite vašeg instruktora vožnje jer vi već poznajete zakon,što dosad nije bio slučaj.Napokon se shvata da je kako kandidat tako i instruktor na istom zadatku stvaranja novog i bezbednog vozača što će biti na obostranu korist.
Što se tiče dece kako u vozilu tako i van vozila ,smatram ,a to nov zakon i predvidja,maksimalno treba zaštiti decu u saobraćaju na sledeći način:
obaveza uvodjena posebnih sedišta za decu,mladjih od 7 godina u vozilu sa ugradjenim sigurnosnim pojasevima(mislim da netreba posebno upozoriti koliko je opasno po dete da sedi kako na prednjem sedištu što je čest slučaj,ili u krilima roditelja,a ne tako retko vidjamo i PONOSNE tate kako svoje mališane stavljaju u krila ispred točka upravljača(volana),a nesmem ni da pomislim šta bi se desilo da PONOSNI tata naglo zakoči....
posle je kasno.
Probna dozvola važiće sa pravilima za sve nove vozače bili oni od 17 ili 40 godina...Zašto? Iz prostog razloga početnici su uvek najrizičniji u saobraćaju iz raznih razloga bili oni previše samouvereni kao mladi početnici ili uplašeni i nešto sporijih refleksa kao stariji početnici.Jednostavno i kada se zaposlite treba da odradite pripravnički staž pa tek onda da se zaposlite za stalno tako tretirajte i ovu odredbu zakona pa izvolite pokažite se kao dobri i bezbedni vozači i onda neće biti nikakvih problema doće do PUNE vozačke dozvole.
Pozdrav i drago mi je što u velikom broju komentarišete novi zakon jer lepota jeste u različitosti mišljenja...
[ ladjora @ 11.04.2009. 22:04 ] @
Dodatak,
Polaganje će realno trajati duže zbog obavezne teotetske obuke,koja je predvidjena u planu od 30 časova ,tako da dnevno možete slušati najviše 4 časa.Detalje same teoretske obuke tek treba da donese MUP kroz pravilnik o NAČINU I IZVODJENJU TEORETSKE OBUKE,tako da je to za sad nepoznanica.
Što se tiče vozača koji su položili važi sledeći član zakona:
Član 196.
Licima koja su do dana stupanja na snagu ovog zakona stekla pravo na upravljanje motornim vozilima odnosno skupovima vozila određene kategorije, traktorima, radnim mašinama, motokultivatorima biciklima sa motorom i tramvajima, na njihov zahtev izdaće se vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilom odnosno skupom vozila sledećih kategorija:
1) A kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija A, A1, A2, F, AM i M;
2) V kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija V, V1, VE, F, AM i M;
3) S kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija S, S1, V, V1, VE, F, AM i M;
4) D kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija D, D1 S, S1, V, V1, VE, F, AM i M;
5) potvrda o poznavanju saobraćajnih propisa - F, M i AM;
6) S, D i E kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija VE, SE, S1E, DE i D1E;
7) S i E kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija VE, SE i S1E;
8) V i E kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija VE;
9) dozvola za vozače traktora - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija F, M i AM.
ostali koji žele drugu kategoriju a već poseduju neku od postojećih moraće da polažu po novim pravilima koje pobliže donosi MUP.Naravno tek od dana kad zakonodavac to odredi.
[ Horvat @ 12.04.2009. 08:26 ] @
dakle i ako imas neku "manju" kategoriju punu kada polazes za "vecu" dobijas samo privremenu?
[ ladjora @ 12.04.2009. 09:47 ] @
Ne, ova odredba se iskljucivo odnosi na "nove" vozače,ali pošto konkretno taj slučaj novi zakon nedefiniše,sama oblast obuke i polaganja već postojećih vozača za nove kategorije rešiće se novim PRAVILNIKOM O NAČINU OBUKE I POLAGANJA VOZAČKIH ISPITA koje naknadno treba da donese MUP.Smatra se da MUP treba da donese oko 20-40 pravilnika koji pobliže definišu ovu oblast.Tako da nam ostaje da čekamo nova rešenja...
[ Horvat @ 12.04.2009. 11:05 ] @
aha,hvala na odgovoru :)
[btw usvojila je "skupstina" ovaj zakon?]
[ vladd @ 12.04.2009. 16:35 ] @
Ne, ne jos, a mozda i nikada, u ovoj formi.
Cak je i naslov pogresan, bolje bi mu stajao naslov "Zakon o zamisljenim situacijama i kaznjavanju u saobracaju"
Iako se pisci zakona hvalisu, zakon je glupav i restriktivan, svaki clan se moze dvojako protumaciti, a osnovna sustina zakona je da je vozac kriv u svakoj situaciji, odnosno, cim je seo u vozilo, napravio je prekrsaj.
Poz
[ oporavak u banji @ 12.04.2009. 18:40 ] @
ovaj zakon ce da posluzi za 2 stvari.
posto panduri vise ne smeju da naplacuju kaznu na licu mesta, a sve kazne su skocile gore,
cena mita ce da skoci sa jedne na bar 3 crvene. i jos nece morati ni da pisu fiktivni racun i kaznu.
na pocetku ce opasti broj nesreca jer ce se svi uplasiti, ali ce dejstvo biti kratkotrajno, jer nije
problem u zakonu vec u policiji, putevima i vozacima.
[ ladjora @ 12.04.2009. 19:21 ] @
Moramo se složiti da je sadašnji zakon o bezbednosti saobraćaja prevazidjen jer njegovo stvaranje 1983.pregazilo i vreme i način primene.Drago mi je što većina nas shvata suštinu problema a to je da jedno zakonsko rešenje nemože nekome da bude majka a drugom maćeha.Mišljenja sam da i najduži put počinje prvim korakom,pa hajde onda da svi mi učesnici u saobraćaju učinimo sve što je do nas da se pridržavamo zakonskih normi u interesu kako nas tako i svih drugih učesnika u saobraćaju.Da li je normalno da u civilizovanoj zemlji neko puca i ubije policajca na dužnosti?Da li je normalno da policajac na dužnosti upotrebi vatreno oružje i oduzme život ma ko to bio?Da li je normalno da moj "komšija vozi u alkoholisanom i ko zna kakvom stanju u 2.sata noću i prekine kako svoj tako i tuđ život.Još mnogo ovakvih situacija svi poznajemo.A ŠTA SMO UČINILI DA ŠTO JE DO NAS IZMENIMO,ili dalje mislimo da to za nas treba neko drugi da učini.
Zato pridržavajmo se pravila ,da bi sa PUNIM pravom od drugih učesnika u saobraćaju tražili to isto.Duboko sam uveren da samo tako možemo postideti svakoga ,pa makar on bio i policajac,ako radi ono što je van zakona treba da bude osudjen i izvrgnut ruglu javnosti.
Još jednom Hvala svim učesnicima u diskusiji...
[ pri3rak @ 12.04.2009. 19:47 ] @
Citat: ladjora: Dodatak,
Polaganje će realno trajati duže zbog obavezne teotetske obuke,koja je predvidjena u planu od 30 časova ,tako da dnevno možete slušati najviše 4 časa.Detalje same teoretske obuke tek treba da donese MUP kroz pravilnik o NAČINU I IZVODJENJU TEORETSKE OBUKE,tako da je to za sad nepoznanica.
Što se tiče vozača koji su položili važi sledeći član zakona:
Član 196.
Licima koja su do dana stupanja na snagu ovog zakona stekla pravo na upravljanje motornim vozilima odnosno skupovima vozila određene kategorije, traktorima, radnim mašinama, motokultivatorima biciklima sa motorom i tramvajima, na njihov zahtev izdaće se vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilom odnosno skupom vozila sledećih kategorija:
1)A kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija A, A1, A2, F, AM i M;
2)V kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija V, V1, VE, F, AM i M;
3)S kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija S, S1, V, V1, VE, F, AM i M;
4)D kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija D, D1 S, S1, V, V1, VE, F, AM i M;
5)potvrda o poznavanju saobraćajnih propisa - F, M i AM;
6)S, D i E kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija VE, SE, S1E, DE i D1E;
7)S i E kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija VE, SE i S1E;
8)V i E kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija VE;
9)dozvola za vozače traktora - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima kategorija F, M i AM.
ostali koji žele drugu kategoriju a već poseduju neku od postojećih moraće da polažu po novim pravilima koje pobliže donosi MUP.Naravno tek od dana kad zakonodavac to odredi.
Sta se dogadja sa onim (buducim) vozacima koje zakon zatekne na obuci?
[ Joker @ 12.04.2009. 20:14 ] @
Koliko bi trajao put od npr. Beograda do Novog Sada kada bi se poštovao boldovani deo ovog člana novog zakona ?
Član 64.
Na javnom putu van naselja vozač je dužan da, uvek kad za to postoji mogućnost, zaustavi ili parkira vozilo van kolovoza.
Vozač koji zaustavlja ili parkira vozilo na javnom putu dužan je da ga zaustavi odnosno parkira, neposredno uz desnu ivicu kolovoza, a na javnom putu na kome se saobraćaj odvija samo u jednom smeru, sme da ga zaustavi, odnosno parkira, uz desnu ili levu ivicu kolovoza.
Ukoliko se uz desnu ivicu kolovoza nalaze tramvajske ili druge šine, vozač ne sme da zaustavi ili parkira vozilo.
Vozač može da zaustavi ili parkira vozilo na mestima koja se nalaze na sredini kolovoza, samo ako su ta mesta obeležena saobraćajnim znakom kao mesta za parkiranje vozila.
[ waikiki @ 12.04.2009. 20:15 ] @
Ovaj zakon je Policijski, antievropski i pritivustavni.. Sa ovim zakonom nase dozvole i dalje nece vaziti u EU.
Dovoljno govori cinjenica da je Policijski zapisnik neoboriv dokaz na sudu. Nesto oko cega se vise ne raspravlja. Znaci, mozete da se bunite koliko hocete i ubedjujete sudiju da nije tako kako stoji u zapisniku, nece vam nista vredeti. Prakticno, po novom Policijskom zakonu bice vam zabranjeno da dokazujete da ste u pravu. Policija je sama sebi dodelila ulogu ne samo tuzitelja nego i sudije. Po njima vozac ce biti kriv za sve. Ako vozite dozvoljenom brzinom i iza krivine naletite na rupu, odgovaracete.. jer po novom Policijskom zakonu vozac je obavezan da predvidi rupu na putu. Odgovornost drzave, putara i ostalih vise ne postoji.. vozac ce ubuduce biti kriv za sve. Tesko svima koji rade u saobracaju.. ne bi bio u kozi profesionalnih vozaca, instruktora, taksista i sl.. Predvidjene kazne za njih su stravicne. Mozda bi i trebalo tako. Ali samo ako vozac ima mogucnosti da dokazuje na sudu da nije kriv. Ovako, bice prepusteni na milost i nemilost Policiji.
Ja na ovaj Policijski zakon gledam kao na pocetak otvorenog lova na vozace. Istina smanjice se broj nezgoda ali samo zbog nacina kaznjavanja.. preventiva u novom zakonu za Policiju ne postoji.. ne postoji podeljena odgovornost. Nadam se ce ovi iz EU spreciti donosenje ovog Policijskog zakona..
[ deki77 @ 12.04.2009. 21:01 ] @
a šta ćemo sa Policijom..
[ pri3rak @ 12.04.2009. 21:07 ] @
mozda je jurio onaj cverni bus, mada bas i ne vidim rotaciju :)
[ Tehnoman @ 12.04.2009. 21:42 ] @
Citat: waikiki: Ovaj zakon je Policijski, antievropski i pritivustavni.. Sa ovim zakonom nase dozvole i dalje nece vaziti u EU.
Dovoljno govori cinjenica da je Policijski zapisnik neoboriv dokaz na sudu. Nesto oko cega se vise ne raspravlja. Znaci, mozete da se bunite koliko hocete i ubedjujete sudiju da nije tako kako stoji u zapisniku, nece vam nista vredeti. Prakticno, po novom Policijskom zakonu bice vam zabranjeno da dokazujete da ste u pravu. Policija je sama sebi dodelila ulogu ne samo tuzitelja nego i sudije. Po njima vozac ce biti kriv za sve. Ako vozite dozvoljenom brzinom i iza krivine naletite na rupu, odgovaracete.. jer po novom Policijskom zakonu vozac je obavezan da predvidi rupu na putu. Odgovornost drzave, putara i ostalih vise ne postoji.. vozac ce ubuduce biti kriv za sve. Tesko svima koji rade u saobracaju.. ne bi bio u kozi profesionalnih vozaca, instruktora, taksista i sl.. Predvidjene kazne za njih su stravicne. Mozda bi i trebalo tako. Ali samo ako vozac ima mogucnosti da dokazuje na sudu da nije kriv. Ovako, bice prepusteni na milost i nemilost Policiji.
Sve sto si rekao je tacno i bas tako. Samo postoje i drugi zakoni u ovoj drzavi. Tako da, cini mi se, da kada neko podigne tuzbu protiv osobe XYZ onda osoba XYZ moze bez ikakvih troskova da podigne kontra-tuzbu.
Uprosteno: ako prema osobi XYZ nije zapisnik u redu, bez problema podize konta-tuzbu protiv odgovornog lica (u ovom slucaju policajca) koji je odgovoran za zapisnik. Ako nije oboriv u postupku koji je po njemu podignut, moguce je znaci pokrenuti zaseban kontra-postupak. Samim rim tekuci postupak mora da saceka odluku kontra-postupka.... Ima jos iha haaaaaa zakonskih mogucnosti..
[ augustus @ 12.04.2009. 21:57 ] @
Prijatelji koji su bili u USA na radu kao studenti su odlazili na polaganja za vozacki i to zavrsavali bez obuke i za par sati. Platili su neku sicu za testove i neku sicu za voznju. U zavisnosti u kojoj drzavi, neki su pitani da li zele sa svojim autom da polazu. Nakon zavrsenog polaganja, odlaze da se slikaju i odmah im se stampa kartica tj vozacak dozvola.
Ako oni mene ne lazu imamo ocigledan problem. Dakle oni poloze sve vez zezanja sa kojekavih glupostima i cak sve zavrse sa jedan dan.
Ono sto ne znam jeste, koliko je siguran saobracaj u USA? Koliko saobracajnih nesreca ima? Kolika je smrtonost u tim nesrecama itd.
Ako je sve gore pitano manje nego kod nas, a polaze se vise nego lagano, gde je problem kod nas?
Posto moja devojka upravo polaze, kakva je njena situacija prema novom zakonu?
[ ladjora @ 12.04.2009. 22:07 ] @
Zašto onda ne izvršimo pritisak na razne forume posvećene ovoj temi da bi došli do što boljeg rešenja.Itekako sam svestan propusta koje policija pravi kako u kontroli saobraćaja tako i u kontroli svih auto škola.Iskreno se nadam da opšti pritisak javnosti može sprečiti donošenje kontraproduktivnih članova zakona.Treba baš na ovaj način pokazati sve anomalije u saobraćaju i zašto da ne poslati ovaj snimak užasnog preticanja policijskog vozila na adresu MUP-a.Po pravilu niko nije van zakona.Nadam se da će kao i u svim razvijenim zemljama,moći svaki gradjanin da prijavi ovakve slučajeve,još ako ima ovakav snimak još bolje.
Pozdrav i reagujte...
[ ladjora @ 12.04.2009. 22:18 ] @
Istina je da SAD imaju mnogo liberalnije zakone što se tiče obuke vozača,ali u isto vreme pokušajte da vozite pod uticajem alkohola,ili nedaj bože da se raspravljate sa policajcem,a tek da ga podmitite.Iz iskustva mojih prijatelja i kumova iz Čikaga noćna kontrola čikaških policajaca izgleda kao horor film ,gde oni ne prilaze autu dok jasno nevide ruke na volanu.Nesmete ni da pomislite da brže krenete rukom da pokažete dozvolu jer bi vas to moglo koštati života.Sve se može reći za "truli"zapad,ali država funkcioniše na svakom koraku.
Svi kandidati koji su započeli obuku po starom tako će je i završiti jer po predlogu novog zakona uskladjivanje će trajati najmanje 6 meseci, a iz iskustva znam da će to potrajati malo duže jer naša administracuja nije baš toliko ažurna da donesu gomilu pravilnika koji pobliže definišu zakon!!"
[ waikiki @ 12.04.2009. 23:05 ] @
Citat: ladjora: jer naša administracuja nije baš toliko ažurna da donesu gomilu pravilnika
Mislis "nasa Policija"..
Mi radimo, odvajamo kroz porez i placamo Policiju da kontrolisu sprovodjenje zakona a oni umesto toga poceli da pisu zakone. I to za vreme radnog vremena. Pa sad jos i pravilnike. Namestili oni sebi, bas ih briga..
Sto se ne ugledamo na okolne zemlje (Hrvatska, Madjarska, Rumunija...da ne govorim o zapadnim zemljama) pa samo prepisemo od njih ili se bar prilagodimo njihovim zakonima. Ne, mi smo pametniji od svih. Nigde policija ne moze da pise zakone.. a kod nas moze. Kazu to je prirodno.. Pa da, kad je Srbija u pitanju.. onda je prirodno..
Citat: Joker: Koliko bi trajao put od npr. Beograda do Novog Sada kada bi se poštovao boldovani deo ovog člana novog zakona ?
Član 64.
Na javnom putu van naselja vozač je dužan da, uvek kad za to postoji mogućnost, zaustavi ili parkira vozilo van kolovoza.
A ovo je stvarno biser nad biserima.. Vec sam napisao u drugoj temi ranije.
Ako to zaista prodje skupstinu.. mislim, stvarno..
[ ladjora @ 12.04.2009. 23:32 ] @
U potpunosti se slažem sa tobom ,da na primer od svih evropskih zemalja kontrolu nad radom auto škola obavlja ministarstvo zaduženo za saobraćaj ili obrazovanje jedino kod nas a i u Rusiji kontrolu vrši MUP.Zato stoji primedba da onaj ko vrši kontrolu i represiju NEMOŽE da piše zakon,nego je zadužen da ga sprovodi.Ako su toliki "EVROPEJCI"koliko svaki dan slušamo i gledamo postojeća vladajuća garnitura treba da usmeri rad na donošenju novog zakona tako da on bude prilagodjen svim evropskim normama.Plašim se da smo mi daleko od donošenja odluke da je zakon ISTI ZA SVE.Nadam se da će stručna a i ona druga javnost tražiti da se ustavni sud izjasni o selektivnoj primeni pojedinih članova zakona,kao da će i ispravka pojedinih odredaba predloga zakona dovesti do poboljšanja istog.
[ waikiki @ 12.04.2009. 23:45 ] @
Citat: ladjora: Nadam se da će stručna a i ona druga javnost tražiti da se ustavni sud izjasni o selektivnoj primeni pojedinih članova zakona,kao da će i ispravka pojedinih odredaba predloga zakona dovesti do poboljšanja istog.
Traze oni ali ne vredi. U pitanju je politika. Zna se ko stoji iza Policije. Pa jos dil izmedju partija.. ja tebi ovde, ti meni onde.. i kako to vec ide u Srbiji.
Nego, Policija ima jos lepih novosti za vozace... bilo na B92.. kazu, ako vozac ima zeleno i na pesackom prelazu udari pesaka koji je iznenada zapoceo prelazak na crveno, vozac ce da odgovara, bez obzira sto realno nije mogao da izbegne sudar sa pesakom. Zasto.. pa zato sto je po Policijskom zakonu vozac duzan da predvidi da ce neki pesak da mu iskoci ispred vozila... I ajd sad ti vozi.. Boli me bas, nek vozi ko mora.
Ha..ha.. sto kaze jedan.. ima da budu puste ulice i puni zatvori..
[ Ivan Dimkovic @ 13.04.2009. 10:16 ] @
Tako je isto i sirom EU i nema veze sa "policijskim" zakonom u Srbiji - ako si zveknuo pesaka odgovaras u 99% slucajeva, osim eventualno ako se dokaze da je pesak hteo da izvrsi samoubistvo i namerno se bacio na tvoj auto.
Moze da bude pesaku crveno koliko hoces - ti si taj koji je trebao da uspori u onom momentu kada si video pesaka koji ima nameru da predje ulicu. Jbg, moras da ovladas telepatijom tj. da usporis cim vidis nekog na 1m. od prelaza bez obzira da li taj hoce da predje ulicu ili gleda u sunce :)
Isto vazi i za #@(^!^@!bicikliste - moj kolega sa posla je davno, dok je vozio kamion u vojsci u Nemackoj, zveknuo neku budalu na biciklu koja nije gledala kuda ide i izletela mu na sred puta sa trotoara, izlomio mu nogu.... Jedva se izvukao sa teskom novcanom kaznom.
[ pri3rak @ 13.04.2009. 10:31 ] @
To sto je tako u Evropi ne znaci da je to right way.Misljenja sam da svako treba da preuzme odgovornost za svoje ucesce u saobracaju pa samim tim i za svoju bezbednost.Stvarno zbog cega bi pesak zapocinjao prelazenje nakon sto vidi crveno svetlo, i jos gore zasto da vozac odgovara za tako nesto kada krivica uopste nije na njemu?
[ Ivan Dimkovic @ 13.04.2009. 10:37 ] @
Ne, ni ja se ne slazem da je to "right way" - ali se takodje ne slazem da je to nekakva unikatna kreacija srpske policije (jbt koliko je bizarno samo to da je policija draftovala zakon uopste... no dobro ;-)
Mada, nije da ne razumem logiku iza takvog nacina razmisljanja - meni je ona odgovarala dok nisam vozio auto jer mozes da predjes ulicu gde hoces i da se ljudi zaustavljaju. Medjutim, cim krenes da vozis auto - pocinje da ti se VRLO ne svidja.
Ipak, fakat je da je pesak taj koji je daleko vise ranjiv od vozaca automobila, i zbog toga su moderni zakoni obicno na njegovoj strani - cak i kada to znaci da vozac treba da iracionalno mnogo pazi da slucajno ne bi udario potencijalnog samoubicu :)
[ pri3rak @ 13.04.2009. 11:16 ] @
Da u pravu si, upravo ta ranjivost pesaka je formalno opravdanje za takve zakone.No ja mislim da je logika iza tih zakona pogresna.Pogresna je zbog toga sto pesaku daje veliku mogucnost zloupotrebe svojih prava, a upravo zbog toga pesaci najvise i ginu.Kada bi pesak znao da vozac automobila nije duzan da koci kada pesak prelazi na crveno (sad problem bi bio sa onima koji su zapoceli po zelenom a upecalo ih crveno ali dalo bi se resiti podesavanjem semafora), ili van prelaza te da nece nikako odgovarati sigurno bi vecina odustala od pomisli da prelazi ulicnu u kaubojskim stilu, dok ovako znaju da su zasticeni pa ih nije ni briga dok ne nalete na nekog kome je los dan ili sta vec ...
[ waikiki @ 13.04.2009. 11:35 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: osim eventualno ako se dokaze da je pesak hteo da izvrsi samoubistvo i namerno se bacio na tvoj auto.
Upravo o tome se radi. Napisao sam gore. To je slucaj kad vozac nije u mogucnosti da izbegne sudar. Znaci mozete da se krecete 30 km/h (to je 8,33 m/s) i ako vam neki pesak iskoci na udaljenosti manjoj od 8,33 m (za vreme 1 psihicke sekunde) vi sigurno nalecete na pesaka i odgovarate za to iako realno niste bili u mogucnosti da se zaustavite pre mesta sudara. I jos ste se kretali duplo sporije od propisane brzine.
Ovde u Srbiji po Policijskom zakonu vozac ce biti obavezan sve da predvidi. Cak i meteorite ako padnu na kolovoz. Vozac ce za sve da odgovara.
Ne mozemo mi da poredimo Srbiju i EU. U EU vozac moze da dokazuje da nije kriv, ovde po Policijskom zakonu vise nece moci. U EU postoji preventiva.. ovde ne postoji. U EU pored vozaca, mogu da odgovaraju i drugi drustveni subjekti kao na primer putari. U Srbiji po Policiji putari vise ne odgovaraju nizasta. Mogu da vam postave znak najmanja dozvoljena brzina 40.. vi ispostujete upadnete u neku rupcagu i po Policiji bicete odgovorni za to. Vozac ce biti duzan da predvidi da se neko zajebo' kad je postavljao saobracajne znakove. A taj ko se zajebo' moci ce i dalje da se zajebava jer za njega nije predvidjena odgovornost.
Meni stvarno nije jasno.. imali smo predlog zakona koji je dobio najvise ocene od strane EU i mi to odbacimo. Nama je lepsi Policijski..
Policiji je glavni cilj kaznjavanje i pored toga uzimanje love kroz vozacke ispite. Vec sada naplacuju gradjanima 100 din po listu iako realno vredi najvise 10 din. Sta ce tek biti po novom. A kazu, novac nam nije bitan. Pa onda ajd, nek naplacuju 10 din po listu umesto 100. U jednoj emisiji Policajac objasnjava sta su predvideli po novom zakonu.. kazne za mobilne, prekoracenja, uvodjenja negativnih poena i td.. i td.. sav se zajapurio objasnjavajuci kako ce da kaznjavaju.. e onda jedan sagovornik primeti i kaze...vi ste izbacili preventivu iz zakona i po ovom sto vi pricate gospodine ispada da je vama jedini cilj kaznjavanje i da vozaci sto pre dodju do negativnih poena.. vama treba da bude cilj da vozac ne stigne do tih 18 negativnih.. a ne suprotno. Policajac je potvrdio da je preventiva izbacena iz zakona, ali da ce to pitanje da resavaju kroz pravilnike.. Ha.. pazi da nece..
[ kuntalo @ 13.04.2009. 12:03 ] @
Neko reče da će pred sudijom za prekršaje policijski zapisnik biti dovoljan dokaz o načinjenom prekršaju?
Ako je to tačno, a voleo bih da neko demantuje ovu informaciju, seksualno smo svi opštili sa ježevim lumbalnim delom...
[ hexter @ 13.04.2009. 12:12 ] @
Daleeeeeeko od toga da je zakon dobar. Jeste strozi ali nikako nije dobar. Kao pismeni zadatak na odredjenu
temu a ti naspises yyy strana ali promasis temu.
Ali sta ako ga usvoje, a sve su indicije da hoce?
Citat: kuntalo: Neko reče da će pred sudijom za prekršaje policijski zapisnik biti dovoljan dokaz o načinjenom prekršaju?
Ako je to tačno, a voleo bih da neko demantuje ovu informaciju, seksualno smo svi opštili sa ježevim lumbalnim delom...
Tesko da moze da se demnatuje ali uvek mozes da tuzis policajca u drugom postupku. Jes komplikovanije ali je jedini nacin.
Citat: waikiki: Upravo o tome se radi. Napisao sam gore. To je slucaj kad vozac nije u mogucnosti da izbegne sudar. Znaci mozete da se krecete 30 km/h (to je 8,33 m/s) i ako vam neki pesak iskoci na udaljenosti manjoj od 8,33 m (za vreme 1 psihicke sekunde) vi sigurno nalecete na pesaka i odgovarate za to iako realno niste bili u mogucnosti da se zaustavite pre mesta sudara. I jos ste se kretali duplo sporije od propisane brzine.
Inace i do sada je propisana brzina preko bilo kog pesackog sa semaforom ili bez, bez pesaka ili sa pesacima bila 30 km/h.
Citat: waikiki: U EU vozac moze da dokazuje da nije kriv, ovde po Policijskom zakonu vise nece moci. U EU postoji preventiva.. ovde ne postoji. U EU pored vozaca, mogu da odgovaraju i drugi drustveni subjekti kao na primer putari. U Srbiji po Policiji putari vise ne odgovaraju nizasta. Mogu da vam postave znak najmanja dozvoljena brzina 40.. vi ispostujete upadnete u neku rupcagu i po Policiji bicete odgovorni za to. Vozac ce biti duzan da predvidi da se neko zajebo' kad je postavljao saobracajne znakove. A taj ko se zajebo' moci ce i dalje da se zajebava jer za njega nije predvidjena odgovornost.
Meni stvarno nije jasno.. imali smo predlog zakona koji je dobio najvise ocene od strane EU i mi to odbacimo. Nama je lepsi Policijski..
Kao sto rekoh saobracjano nece biti krivi putari ali u privatnoj tuzbi mozes da ih tuzis. Nije nesto, ali sluzi za borbu protiv glupog zakona...
[ cozmo_im @ 13.04.2009. 12:47 ] @
Citat: hexter: Inace i do sada je propisana brzina preko bilo kog pesackog sa semaforom ili bez, bez pesaka ili sa pesacima bila 30 km/h.
Kad prilazi obeleženom pešačkom prelazu, vozač mora da vozi posebno pažljivo i ako treba zaustavi vozilo ispred prelaza.
Ako je saobraćaj na obeleženom pešačkom prelazu regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima ili znacima ovlašđenog lica vozač je dužan da:
* zaustavi svoje vozilo ispred pešačkog prelaza kad mu je datim znakom zabranjen prolaz,
* ne ometa kretanje pešaka koji su već stupili na pešački prelaz i kad mu je datim znakom prolaz dozvoljen.
* Skreće smanjenom brzinom i porpusti pešake koji prelaze bočni kolovoz, i kad je dozvoljen prolaz.
Brzina, koliko znam, u gradu ne sme biti preko 50km/h osim ako nije drugacije regulisano saobracajnim znakom, tako da ovo za 30kmh nije tacno, vec treba samo prilagoditi brzinu.
[ vladd @ 13.04.2009. 16:01 ] @
Nista sa novim zakonom nije jednostavno. Nedefinisan je termin "naseljeno mesto", da li postoje kuce pored puta... ili ne..
Smanjenje maksimalne dozvoljene brzine na 50km/h(negde, u nekom gradu, na nekim nejasnim deonicama puta) je diletantski potez, vozila su opremljenija za kocenje nego pre xx godina(ako predpostavimo da ce uskoro, zbog EU, strasni krsevi nestati sa ulica), pa je irelevantna tako niska max brzina, a smanjenje brzine smanjuje propusnost puta, koji se nece sustinski menjati(u naseljima je nemoguce prosiriti ulice za duplo) tako da su guzve zagarantovane, u uvecanoj meri..
Smanjenje sa 60 na 50 nece povecati bezbednost, indirektno ce je ugroziti, ali ce povecati priliv u kazneni budzet
Vozac moze biti kaznjen ako se nije zaustavio na doticnom putu, ako se nije zaustavio "kada se ukaze prilika"...moze se protumaciti da je zaustavljanje obavezno kada god postoji parking pored.
Jedan uzasan primer, drzavne birokratije, koja dvaput naplacuje ucesce u radu, prepravljajuci solidan zakon iz 2005-e godine u los, pa zatim slede korekcije, tako da je drustvancetu koje piskara zakone za honorare obezbedjena tezga...za treci .. a mozda i cetvrti put..samo na zakonu o saobracaju..
Poz
[ ladjora @ 13.04.2009. 19:44 ] @
Što se tiče testova za polaganje vozačkog ispita,iz ličnog iskustva znam da je cena jednog lista testa 264 dinara i ona se množi sa 4 lista za "B" kategoriju,a prema nekim nezvaničnim podacima ta cena u zavodu za izradu novčanica iznosi 20-tak dinara,iako zakon kaže da "TESTOVI PREDSTAVLJAJU SLUŽBENU TAJNU i čuvaju se u CENTRIMA ZA OBUKU VOZAČA.Na pitanje ,Zašto se svesno krši zakon od strane MUP-a,dobio sam "suludi"odgovor TAKO SMO SE DOGOVORILI,(nije naznačeno ko su strane u dogovoru).Sa druge strane članovi zakona koji odgovaraju MUP-u se poštuju do tačke i zareza.Vrhunac ove pravne zavrzlame je taj da smo morali da potpišemo ugovor da moramo redovno izmirivati višestruko uvećane cene MUP-u.Na moju primedbu da li su svesni da krše zakon po više osnova,rekli su da je naređenje takvo ,kao da smo mi(Auto škole) u najmanju ruku specijalni odred policije koji sluša naredbe.
Moj stav o svakom zakonu je jasan,moraju ga poštovati svi konzumenti zakona od Predsedenika do najtazijeg početnika,što bi se reklo "LOŠ ZAKON AL ZAKON".
[ augustus @ 13.04.2009. 19:56 ] @
Devojka danas pala na voznji. Razlozi koju su joj saopsteni:
* oklevanje kod polukruznog okretanja na semaforu
* kasno prestrojavanje
* skretanje u trecoj brzini (niko sem supovca ovo nije potvrdio, cak je instruktor posle rekao da nije to uradila :) )
Instruktor rec nije rekao. Na pitanje koji su saobracajni propisi povredjeni, odgovor je samo ono gore navedeno. Jesu li gore navedene stvari saobracajni prekrsaji?
[ Zarko Silic @ 13.04.2009. 20:23 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: osim eventualno ako se dokaze da je pesak hteo da izvrsi samoubistvo
Pa zar pesak koji krece na crveno nije samoubica?
[ ladjora @ 13.04.2009. 20:25 ] @
oklevanje kod polukruznog okretanja na semaforu- smatra se za grešku jer vozač je dužan da napusti raskrsnicu pre promene svetla,kao i da nesme da udje u raskrsnicu ako gustina saobraćaja takva da nemože bezbedno da napusti do promene svetala na semaforu.U principu sama polukružna okretanja treba izvoditi na raskrsnicama gde sama radnja neće predstavljati opasnost da dodje do zagušenja iste.
kasno prestrojavanje- opasna radnja u saobraćaju ,jer svako naknadno menjanje saobraćajnih traka posle prestrojavanja smatra se za "potencijalnu"saobraćajnu nezgodu,ovo se odnosi u slučaju da je devojka već ušla u jednu sao.traku na primer za kretanje pravo ,a onda naglo promenila smer i prestrojila se u sob.traku za skretanje levo.Moram napomenuti da su oznake na kolovozu imaju isto značenje kao i znakovi na stubu(horizontalna i vertikalna signalizacija je izjednačena).
* skretanje u trecoj brzini (niko sem supovca ovo nije potvrdio, cak je instruktor posle rekao da nije to uradila :) )-Skretanja u trećoj brzini nisu dozvoljena jer svaki vozač pri skretanju mora da prilagodi brzinu skretanja a po svim tehničkim karakteristikama to je2.stepen prenosa.
Što se tiče ovog slučaja savetujem svakog svog kandidata da pre izlaska na polaganje MORATE ZAHTEVATI od svog instruktora da vam pokaže koje su to radnje koje vas čekaju na polaganju.Da vam se ukaže na eventualne greške i da se iste VIŠE PUTA PROVEŽBAJU.Vi plaćate i za svoj novac tražite uslugu.Što se tiče polaganja ispitivači su JEDNAKI u odluci da li kandidat treba ili ne da položi,zato zahtevajte da vam se objasne eventualne greške da bi ste za sledeći put imali jasnu situaciju šta vi to treba da uradite da bi ste položili.Zahtevajte objašnjenje od svog instruktora zašto vam eventualno nije pokazao radnje koje se traže na polaganju.
[ augustus @ 13.04.2009. 20:43 ] @
Citat: ladjora: oklevanje kod polukruznog okretanja na semaforu- smatra se za grešku jer vozač je dužan da napusti raskrsnicu pre promene svetla,kao i da nesme da udje u raskrsnicu ako gustina saobraćaja takva da nemože bezbedno da napusti do promene svetala na semaforu.U principu sama polukružna okretanja treba izvoditi na raskrsnicama gde sama radnja neće predstavljati opasnost da dodje do zagušenja iste.
Subjektivno dozivljavanje, ko kaze da se svetlo promenilo?
Citat: ladjora:
kasno prestrojavanje- opasna radnja u saobraćaju ,jer svako naknadno menjanje saobraćajnih traka posle prestrojavanja smatra se za "potencijalnu"saobraćajnu nezgodu,ovo se odnosi u slučaju da je devojka već ušla u jednu sao.traku na primer za kretanje pravo ,a onda naglo promenila smer i prestrojila se u sob.traku za skretanje levo.Moram napomenuti da su oznake na kolovozu imaju isto značenje kao i znakovi na stubu(horizontalna i vertikalna signalizacija je izjednačena).
Nije naglo, vec 15 metara od same raskrsnice. Bila je prva u svojoj traci ali je u levoj traci bila guzva. Cim je guzva prosla prestrojila se. Nesto sto radimo svaki dan. Opet subjektivno.
Citat: ladjora:
Skretanja u trećoj brzini nisu dozvoljena jer svaki vozač pri skretanju mora da prilagodi brzinu skretanja a po svim tehničkim karakteristikama to je2.stepen prenosa.
Khmm, ko kaze da brzina nije bila prilagodjena? Sta znaci biti u 3 pa skrenuti?
Nije problem u bitangi od instruktora, mene zanima po kojim arsinima supovci rade. I ja sam polagao o ovakva sranja nisam imao. Dakle zavisimo od toga ko je kako sapvao prethodnu noc, u kom gradu zivimo itd. Naravno da ce isti takvi supci napisati ovakav zakon jer im se moze da rade bez logike i kontrole.
[ mladja73 @ 13.04.2009. 20:51 ] @
Stanje u saobracaju se moze resiti vrlo brzo:
1. Uvesti zakon da je vozac nosioc registarske tablice (pri kupoprodaji automobila obavezno je promeniti i tablice tj. nema voznje na ovlascenja i sl.).
2. Instalirati kamere gde god je to moguce
3.Kaznjavati tako sto cete dobiti kuci uplatnicu sa slikom i kaznenim poenima. Zato je bitno da se zna ciji je automobil!
Sustina: Uvesti automatsko kaznjavanje tj. izbeci policajce
[ ladjora @ 13.04.2009. 21:58 ] @
Kako kažeš interesuje te kako SUP-ovci rade.Oni rade kako im INSTRUKTOR ai PREDSEDNIK komisije dopuste.Napominjem da komisiju čine tri člana:
1.instruktor(imenuje ga auto škola)
2.član komisije iz SUP-a(imenuje ga opštinski organ za unutrašnje poslove)
3.Predsednik komisije(imenuje ga škola)
Članovi komisije odlučuju PROSTOM većinom o tome ko je položio ,a ko ne.U praksi ako se taj SUP-ovac ne slaže sa tim da devojka položi ,a druga dva člana kako kažeš "bitanga"od instruktora i predsednik komisije kažu DA položi ,devojka je položila.Zato nemoj da povećavaš "cenu" Sup-ovcu koju nema,nego jasno se obratite instruktoru(jer kod njega ste upisali obuku vozača)da vam jasno kaže šta nije u redu sa vožnjom vaše devojke i da se ne izvlači preko druga dva člana komisije kao "francuska sobarica"koja ništa nezna,nego da prihvati krivicu za "eventualne"greške u obuci i to ispravi sa par BESPLATNIH časova vašoj devojci.
A što se tiče druge u skretanju postiji pesmica od starih istruktora:Prvom KREĆI,DRUGOM skreći,TREĆOM vozi....
Aono što mi radimo u sobraćaju svaki dan sve je samo nije vožnja po pravilima i propisima...zato je i nažalost broj žrtava u saobraćaju OGROMAN...uvek kažem svojim kandidatima da uvek zaštite prvenstveno sebe i svoj auto,da propuste one koji svakodnevno:
Pretiču vozilo auto škole na pešačkom prelazu a u tom trenutku dete prelazi preko pešačkog,
Ne zaustavljhaju se na znak STOP koji valjda za te svakodnevne subjektivne vozače valjda znači"Šta bre staješ p.... ti m......?!!!!
Kada radiš polukružno okretanje,jedan te pretiče s leve a drugi sa desne strane....
Kad ideš gradom gde je ograničenje 40km/h.pored tebe prodje vozilo koji ide preko 100km/h...itd..veruj mi lista je mnogo duga...
Zato razumem tvoj bes,ali ja nepristajem da se pridružim svakodnevnim vozačima jer polazim od sebe:Koga ću ja da naučim da se pridržava propisa ako ja to neradim?
Pozdrav
[ augustus @ 13.04.2009. 22:25 ] @
Citat: ladjora:
Zato razumem tvoj bes,ali ja nepristajem da se pridružim svakodnevnim vozačima jer polazim od sebe:Koga ću ja da naučim da se pridržava propisa ako ja to neradim?
Poenta je i bila da propisi nisu prekrseni. Ali ovo sto si objasnio u vezi polaganja mi daje za pravo da popricam sa cika instruktorom onako roditeljski :) jer sve mi je nekako zvucalo sumnjivo kad covek rece da bi devojka trebalo da dokupi par dodatnih casova....kupite blic prekosutra :D
[ 101010 @ 14.04.2009. 00:05 ] @
Ne znam cemu cudjenje.
~99,9% kandidata se ne mogu nazvati vozacima, vec osobama koje su upoznate sa osnovnim principima voznje, ili konkretnije savladali su radnje koje se od njih ocekuje da ponove na polaganju.
U voznji vecine tih ljudi bez problema mozes da nadjes razlog da ih oboris, ili ih dovedes u situaciju da naprave gresku. Samo je pitanje praga toleranacije i dogovora komisije sta je minimum koji mora ispostovati neko ko ce dobiti dozvolu.
Vecina kandidata koji padnu stvarno naprave neke greske, samo je pitanje da li ima smisla obarati ih zbog stvari koje se savladaju cistom rutinom.
Sistem je jezivo korumpiran.
Secam se da sam na polaganje dosao sa poljuljanim samopouzdanjem [nikoga nisam poznavao u toj auto skoli i nisam vozio njihove automobile], da bi se posle odgledanih po 500m voznje desetak kandidata osecao kao Fandjo, jer veze nisu imali. Redovno su se najvise zalili oni koji su pravili flagrantne greske.
U mom slucaju kriminalac je bio vlasnik auto skole, a panduri su samo igrali sporedne uloge. On je bio taj koji je udarao reket, a to su znali i ostali instruktori i to se potpuno javno govorilo.
Kada je devojka koja je udarila autom u drvo na poligonu polozila tog puta, sve mi je bilo jasno...
Tako da sto se tice ovih zamerki, realno ne znam gde se to skrece u trecoj na polaganju ? 1. kreci, 2. skreci, 3. vozi, 4. boze pomozi :) "oce nas" polaznika auto skole.
Prvo ako je tako ucio instruktor, on veze nema. Ali ce pre biti da je vozacka greska i pocetnicki strah od shaltanja i pogresan trip "sto brze vozim to sam bolji vozac" .
I ostale stvari zavisno od situacije mogu i ne moraju biti ozbiljne greske zbog kojih se odmah pada.
S druge strane sistem je 100% korumpiran, bar je tako bilo pre, a po pricama koje cujem i ostalo u Bg.
[ augustus @ 14.04.2009. 07:53 ] @
Opet subjektivno. Skretanje u 3 nije zabranjno. Pesmica postoji da bi pocetnici upamtili neko "pravilo" po kojem je najbolje voziti, ali to nema veze sa stvarnim propisima. Od pocetnika ne mozes ni ocekivati ne znam kakvu voznju jer nemaju rutinu i samopouzdanje u saobracaju. Opet se vracam na USA polaganje i koliko je to smesno i jednostavno pa opet nemaju problema kao mi. Problem je u glavi budala, koje su kao takve rodjene, a restrikcija za takvo poasenje nema.
[ Ivan Dimkovic @ 14.04.2009. 08:43 ] @
Citat: vladd
Smanjenje maksimalne dozvoljene brzine na 50km/h(negde, u nekom gradu, na nekim nejasnim deonicama puta) je diletantski potez, vozila su opremljenija za kocenje nego pre xx godina(ako predpostavimo da ce uskoro, zbog EU, strasni krsevi nestati sa ulica), pa je irelevantna tako niska max brzina, a smanjenje brzine smanjuje propusnost puta, koji se nece sustinski menjati(u naseljima je nemoguce prosiriti ulice za duplo) tako da su guzve zagarantovane, u uvecanoj meri..
Smanjenje sa 60 na 50 nece povecati bezbednost, indirektno ce je ugroziti, ali ce povecati priliv u kazneni budzet
Na zalost, nije Srbija jedina ima jos genijalnih i oko nje - recimo u Nemackoj, gde su kola u proseku relativno kvalitetna i nemaju problem sa kocenjem (nemoguce dobiti TUV sertifikat i za mnogo manje stvari), vazi sledece:
* Unutar gradova je max. dozvoljena brzina 50 km/h sa jedinim izuzetkom magistralnih puteva bez prelaza van urbanih zona, gde je nekad EVENTUALNO dozvoljeno 60 km/h (jos jedan izuzetak su delovi autoputa koji prolaze kroz gradsku zonu, ali to je nesto drugo)
* Unutar skoro svake urbane zone u manjim ulicama je max. brzina 30 km/h
Nemas pojma koliko iritira kada moras da milis 30 km/h bez nekog posebnog razloga, ali jbg... kazu da to smanjuje broj povredjenih i umanjuje buku... sta ces :-)
Najjace je kada imas jebenu ravnu ulicu - brisan prostor par kilometara, ali oces 'djavola... 50 km/h (ili jos gore - 30 km/h), a svako malo te ceka kamera... pa ti stisni gas... #@*(@#
Garant ce se i u Srbiji setiti tih "urbanih 30 km/h" vrlo brzo - cim vide da je tako moguce ubirati jos vise $$$ za kazne...
Doduse, ima to neke logike za smanjenu buku (i za povredjivanje donekle) ali cenim da se buka moze daleko vise smanjiti insistiranjem na tehnicki ispravnim vozilima (tipa raskantani auspuh, dizel motor kome se izolacija zvuka raspala pre 10 godina itd...)
[ Zarko Silic @ 14.04.2009. 10:31 ] @
U principu se slazem sa Vlaaddovim zakljuckom.
Smanjenje brzine na Zapadu u urbanim sredinama na 50, ili ekstremnih 30 nije prvenstveno radi smanjenja eventualnih udesa vec bas ono drugo sto je Ivan spomenuo. Smanjenje buke.
Nasi samo klonerski odradjuju posao gde ce kao kolateralnost, svakako puniti budzet.
Mogu da zamislim stojadine bez auspuha koji ce sad, po novom, duplo duze uznemiravati gradjane u popodnevnom dremkanju.
Citat: [url=/p2253237]I
Nemas pojma koliko iritira kada moras da milis 30 km/h bez nekog posebnog razloga, ali jbg... kazu da to smanjuje broj povredjenih i umanjuje buku... sta ces :-)
Tempomat je pravo resenje. . Moguce ga je ugraditi u svako savremeno vozilo.
[ ladjora @ 14.04.2009. 11:10 ] @
Cilj novog zakona jeste bar prema predlogu zakona da svi koji učestvuju u edukaciji novih vozača moraju da polažu za licencu koja se izdaje na dve godine.Plašim se da kako mi obesmislimo sve što donosi dobre novine ne ostane mrtvo slovo na papiru,pa opet neki baja dobije licencu jer poznaje ili je u dilu sa ispitivačima koji daju licencu,pa nam se onda dešava da totalno neuko lice prenosi ono što nezna početnicima.Pa jovo nanovo,opet problemi sa trećom,prestrojavanjima i sl...Ako neshvatimo da je saobraćaj taj koji se uči i shvata od 1.razreda osnovne škole(stariji učesnici foruma će se setiti čuvenih takmičenja u "Šta znaš o saobraćaju"),da se deci forsiraju pozitivni primeri ponašanja u saobraćaju,a ne neki baja koji sunča lakat kroz otvoren prozor i pusta muziku koja bi zasenila i mnogobrojne diskoteke.Tu je razlika izmedju nas i tog zapada gde KULTURA u saobraćaju itekako postoji.
[ Zeleni zub @ 14.04.2009. 11:26 ] @
Kad sam polagao za auto odmah sam se obucavao na kamionu.
Vec 14 godina vozim auto sa nekim korisnim navikama iz C kategorije, a koje nema skoro niko od mojih prijatelja koji su se obucavali na B kategoriji.
Na primer, prostrana raskrsnica, nema linija na njoj, izlazim iz sporedne ulice sa namerom da skrenem u levo i cekam da se razidje saobracaj. Prestrojavam se bas kao da vozim kamion, stajem uz zamisljenu belu liniju ostavljajuci dovoljno mesta za one koji skrecu udesno.
A - strasno me iritiraju oni koji u toj situaciji 'iseku' raskrsnicu i stanu nasred iste, pa onaj ko im dolazi zdesna: ili mora da ih propusti, ili da ih zaobidje sa leve ili u sirokom luku sa desne strane, ili da ih pokupi onako muski...
Mada priznajem - nisam ni ja svetac... ;)
[ augustus @ 14.04.2009. 11:32 ] @
Ko sve moze biti instruktor voznje u USA? (u zavisnosti od state-a do state-a) Da li i njima svima treba licenca za obuku vozaca? Kultura kazes, opet subjektivno. Moja poenta je da je bezveze zasnivati pravila na subjektivnom misljenju, vec treba ici po slovu zakona. Ako ti tumacis skretanje u 3 kao prekrsaj a to nigde ne pise, ti i ja bi imali ozbiljan problem.
[ ladjora @ 14.04.2009. 12:00 ] @
Kažeš da sve treba da bude po slovu zakona,ako je tako zakon kaže da skretanja treba izvršiti bezbedno.Da li stvarno misliš da brzina treće koja ide od recimo 30-80km/h bezbedna za skretanje,ja iz iskustva znam da nije.Zašto?Zato što pri skretanjima vozač menja smer kretanja ,zar nije bezbednije vratiti u niži stepen prenosa odnosno drugu,i tako sa smanjenom brzinom na vreme uočiti moguće prepreke tipa pešaka koji prelazi ulicu,vozilo koje se zaustavilo odmah posle skretanja,isl.Možda tebi i meni nepredstavlja problem da izvršimo skretanje i petom ali početnik pri toj brzini će se sigurno zbuniti i reagovati mnogo dramatičnije nego da je to učinio smanjenom brzinom i nižim stepenom prenosa.Poenta je da svako zaštiti sebe i druge u saobraćaju ,a ne da to izvede na što brži a samim tim i brzopletiji način.
[ X Files @ 14.04.2009. 12:19 ] @
Primena novog zakona na velika vrata promovise sigurnost u saobracaju (bas ih briga), a na mala punjenje drzavnog budzeta (ovo im je mislim bitnije).
Uvodi se bodovanje i sl. sto bi kao trebalo da psiholoski utice na vozace.
Ja znam sta na mene utice psiholoski - saznanje da se policija rasporedila po putu i ceka me na ziceru. Dalje, licno, dovoljno mi je kao 'vaspitna' kazna sam dozivljaj neprijatnosti kad me zaustave i atakuju na moje samopostovanje plus gubljenje vremena kod sudije za prekrsaje. Tada sam miran naredni period.
Visina kazne po meni treba da bude uvek u razumnim granicama, spram licnih dohodaka, a ne da to bude jedina i omiljena varijabla kojom manipulisu.
Ono gde bi policija trebalo da bas bude uporna je insistiranje na kulturi saobracaja:
- u gradu (nepropustanje pesaka, nasilnicko preticanje kolone, prebrza voznja i nagla kocenja pred pesackim prelazima i sl).
- van grada, prilagodjavanje brzine, mada smatram da su ogranicenja vec sada debelo ispod realnog.
E sad, centar Beograda. Cim udjem vozilom u Beograd, realno odmah sticem uslov da mi se oduzme dozvola:
- ne drzim rastojanje; jer odmah neko uleti u to moje 'rastojanje'
- vozim prebrzo; jer je opasno po sve izdvajati se od kolone po stilu voznje
- proletim kroz par crvenih svetala; jer se to od mene ocekuje, u suprotnom bi me neko nasadio otpozadi; u BG-u barem jos tri vozila prodju na crveno nakon zelenog, a svi su jedan drugome na braniku.
Bas me zanima kako ce se to resiti.
[ vilil1 @ 14.04.2009. 12:36 ] @
Citat: Bas me zanima kako ce se to resiti.
Kaznama naravno. Pa ce valjda dovesti u red one "mangupe" koji ostave auto na sred ulice, samo da "skoknu" tamo negde. One koji se "ubiju" od pica, krenu negde, pa ubiju i sebe i druge...Udri samo po dzepu, drugacije ne vredi. Kako su na zapadu dovedeni u red, tako cemo i mi ovde. Samo drasticnim kaznama. Mozemo mi da se ljutimo koliko hocemo zbog ovog zakona, sigurno ce se malo promeniti u raspravi, ali je takav zakon neophodan.
[ cozmo_im @ 14.04.2009. 13:41 ] @
Citat: ladjora: Kažeš da sve treba da bude po slovu zakona,ako je tako zakon kaže da skretanja treba izvršiti bezbedno.Da li stvarno misliš da brzina treće koja ide od recimo 30-80km/h bezbedna za skretanje,ja iz iskustva znam da nije.
A sto nije? Moj auto iz trece povlaci normalno sa oko 20 na sat, kao da je u drugoj... osim ako bas neces se trkas sa formulom. Ja uvek u trecoj skrecem, maltene, iz druge krecem ukoliko je auto u bilo kakvom pokretu brzem od 1kmh... Jedino ako je na Yugu vozila pa je umro.
Zavisi od tipa auta... ako polazes i na dizel autu, on trecom moz krene maltene a ne da skrece... kazem jedino ako je Yugo bio.
[ augustus @ 14.04.2009. 13:58 ] @
@cozmo_im, bas to sto si rekao. Nije bio Yugo, neki Opel cini mi se. Tumaci se zakon kako se kome cefne jer on misli da tako treba. Katastrofa, zamislite kad pocnu biseri od saobracajaca da ga tumace, a njegova je poslednja :)))
[ skorohaker @ 14.04.2009. 16:28 ] @
Mnogo je toga trebalo da bude reseno pre zakona. Zar je logicno da neki semafori imaju trepcuce zeleno pre crvenog a neki ne. Mnogi se po suncu i ne vide, kako svetle. Horizontalna signalizacija MORA da bude dobro vidljiva, zaustavne linije, pesacki prelazi i sl. Vertikalna ne bi smela da bude zaklonjena krosnjama, reklamama i sl. Potreban je minimum zdravog razuma pri odredjivanju ogranicenja brzine. Moze se poprilicno nabrajti. Jednom recju, neophodno je obezbediti uslove za postovanje zakona, makar osnovne. Zakon bi trebalo da dodje na kraju, pre svega afirmativan a ne pre svega restriktivan. Svakako nesto mora da se menja, uzasno se mnogo gine, ali nisam siguran da je ovo dobar nacin. Zakon mi na momente deluje kao da ga je pisao neko ko nikada nije vozio ili da je zelja za novcanim prilivom prevashodna.
[ Ivan Dimkovic @ 15.04.2009. 13:05 ] @
Citat: zarsilic
Tempomat je pravo resenje. . Moguce ga je ugraditi u svako savremeno vozilo.
Istini za volju, moj auto je dosao fabricki sa tempomatom - ali doticnu spravu nisam nikad koristio.
Ono sto je problem sa 30 km/h ogranicenjima je sto totalno ubijaju uzivanje u voznji, i neverovatno usporavaju kretanje od tacke A do tacke B.
Slazemo se da je logika bila "manje buke" - ali tvoje zapazanje je isto tako vrlo validno: ako vozim 30 km/h ja cu zapravo duze da prolazim pored neke zgrade = moze da znaci vise uznemiravanja ;-)
[ Zarko Silic @ 15.04.2009. 14:11 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Slazemo se da je logika bila "manje buke" - ali tvoje zapazanje je isto tako vrlo validno: ako vozim 30 km/h ja cu zapravo duze da prolazim pored neke zgrade = moze da znaci vise uznemiravanja ;-)
Izracunali su to oni precizno i sve to lepo izmerili. Nemoj u to sumnjati. Problem nastaje kad neko drugi, u ovom slucaju mi, postupa po principu: videla zaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu.
Plasim se da ce preslikavanje "saobracajnog modela" sa Zapada nama doneti manje koristi od stete, al ajde, da vitimo i to cudo.
Izdrazili smo bombardovanje. De necemo jedan Zakon o bezbednosti u saobracaju.
[ Haski @ 18.04.2009. 17:34 ] @
Mislim da je zakon ublazen iz sledecih razloga:
1. Prvobtni predlog zakona bi bio isuvise skup za drzavu da bi se realizovao
2. Prepuni su zatvori
3. Mora jos nekako da se popunjavaju budzetske rupe (a sada je aktuelna "stednja")!
A sto se tice policiske subjektivnosti..
Voleo bih da se vrati period od nekih par meseci mislim da je 2001. god bila kada je prica za koju
znam da je tacna. Ostavila je utisak na sve koji su je culi a verovatno je imala najvise uticaja na pripadnike saobracajne polocije.
Neka unutrasnja kontrola je napravila prekrsaj na radnom mestu saobracajnog policajca... da skratim pricu
Bla bla kako vec ide cela prica ponude mu pare on uzme oni se predstave ko su i taj policajac je na kraju klecao na kolenima
zena, deca.. I dobi covek otkaz u rekordnom roku!
Jadan covek zao mi ga sto je bio zrtveni jarac, ali jos vise mi je zao kad je posle nekog vremena
ta prica bila samo prica koja se nekada nekome desila u nekom periodu neke pomalo cudne zemlje
ali je taj narod to brzo proslo pa se hvala Bogu ubrzo sve normalizovalo!
Mislim da bi se kotrolom njihovog rada gde god da su dobilo mnogo!
Ali jeli zamisli imamo problem korupcije u Srbiji! :-)))
I obicno ljudi misle da to nema sanse da se promeni, da ce se vremenom promeniti (verovatno samo od sebe)
ili da ce to neko drugi promeniti ili da ce se vec nekim cudom preko noci promeniti stanje u saobracaju i da nece biti poginulih na putevima kojim isti ti mi vozimo.
Neko je pomenuo .. oko polaganja voznje u sjedinjenim drzavama..
Pa ovako..
Tamo na trupere i njihove policajce kakvih sve sorta i vrsta da ih ima, njihovo stanovnistvo za razliku od naseg, shvata pa i tretira mnooooogo drugacije od nasih ljudi!
Sto je u potpunosti i logicno sa moje strane!
NIKOM ni na kraj pameti ne pada da ponudi policajcu realno mito a to sto mi to shvatamo kao nesto malo da se podmaze cisto kao da nas nije ni zaustavio, to je druga stvar!
NPR zabranjeno je imati otvorenu ambalazu bilo kog pica koje u sebi sadrzi alkohol u kolima !
Ako vas zaustavi policija (ili ko god tog tipa) iz opravdanog razloga (a ne ko kod nas zato sto mu se moze) i nadje otvorenu flasu pica u gadnom ste problemu!
E sad, sta se desava u praksi! Ako pijete recimo limenku piva i jeli vozite naravno mimoidjete se sa nekim jeli normalno.. Covek lepo pozove policiju i prijavi vas zaustavi vas policija i sprovede zakon u praksu zahvaljujucim RAZUMNIM LJUDIMA!
Zakljucak sve dok bude u ovoj zemlji vise BEZ RAZUMNIH od RAZUMNIH necemo imati bezbedniji prevoz od tacke A do B.
A to da li ce se menjati zakoni naravno da moze dosta da pomogne ali dok se npr. ne uvede kao sto neka zena na tv-u pre neki dan rece predmet u osnone skole od prvog razreda nista sustinsko se nece promeniti sto ce stvarno imati efekta na duge staze.
[ vilil1 @ 18.04.2009. 22:25 ] @
Citat: NIKOM ni na kraj pameti ne pada da ponudi policajcu realno mito...
Aha, pogotovo u Illinoisu ili Louisiani, jer ako sad ponudis 20$ kao nekad za neki njihov "fond za udovice", ili slicno, lose ces da prodjes. Cena je oko 100$, jer imaju i one kamere na kolima, pa ne smeju bas tako javno da primaju "donacije".
Svuda ima korumpiranih policajaca, pa zato i postoje unutrasnje kontrole, da bi se sprecile raznorazne zloupotrebe.
[ axone @ 19.04.2009. 11:17 ] @
Ne daj boze da te uhvate pijanog u Moskvi, 'iljadu dolari odma'.
Neverovatno kako se uporedo sa povecanjem standarda povecava i kolicina novca
za podmicivanje.
Burazrovog druga sa faxa(rus) uhvatili da duva, i bio je iznad neke granice.
Oni kazu ili leti dozvola(ali ne kao kod nas, zabrana na 3-9 meseci, nego ponovno polaganje)ili $1000.
On gleda po dzepovima, nema, samo $100-200.
Oni ga pitaju da li ima kreditnu karticu, on odogovri potvrdno, te ga oni lepo odvezu do bankomata,
on podigne svoju celu platu, plati im, i oni ga lepo vrate do njegovih kola- Full Service!!!
A pre desetak godina 20 dolara im je bila sasvim dovoljna "nagrada".
[ Horvat @ 17.05.2009. 09:01 ] @
ako nekog zanima,danas...
Citat:
14:53
SAT
Gost ovonedeljne emisije SAT je general policije Stojadin Jovanović, koji govori o novinama koje donosi novi Zakon o bezbednosti saobraćaja.
Gledaoci će biti u prilici i da eksluzivno vide prve snimke nove Opel astre, čija premijera se očekuje krajem godine.
Svakako, najatraktivniji će biti specijalni uporedni test na pisti dve najmanje Toyote-modela IQ i Aygo.
Urednik i voditelj je Mirko Alvirović
[ kalimero 011 @ 05.06.2009. 12:20 ] @
[ MatezYU @ 09.06.2009. 21:48 ] @
Jedva čekam da stupi na snagu novi zakon...
[ waikiki @ 13.10.2009. 21:50 ] @
zbog sporosti drzavnih organa Srbije izgleda da ce novi zakon o bezbednosti saobracaja biti odlozen...
http://www.novosti.rs/code/nav...p;status=jedna&vest=159552
[ ladjora @ 13.10.2009. 22:56 ] @
Kao što vidite Zakom o bezbednosti saobraćaja ostaje mrtvo slovo na papiru,ako nepostoji želja i volja da se on primeni.Ruku na srce,stari zakon nije bio toliko loš i mogao je na isti način da se promeni raznim uredbama,da se REALNO i postepeno menjaju prevazidjene forme starog zakona koji nije menjan nekih 25 godina,zato sam ,kao i mnogi od nas, bio skeptik po pitanju primene zakona i zadatih rokova za primenu.Naime samo MUP mora da donese nekih od 20 do 40 pravilnika koji pobliže objašnjavaju zakon.
Tu su i novi pravilnici o radu Auto škola,novi izgled dozvola ,reg tablica,novi testovi za polaganje uskladjeni sa novom terminologijom novog zakona,dakle mnogo,premnogo posla samo za jednu instituciju kao što je MUP.
Što se tiče Agencije za bezbednost saobraćaja,od početka javne rasprave o zakonu ona je bila trn u oku mnogima,naročito MUP-u.Agencija je trebala suštinski da razdvoji edukativni deo saobraćaja od kaznenog dela zakona.Medjutim tu su se javili ogromni otpori od strane MUP-a,tako ste i dalje na televiziji vidjali samo pripadnike MUP-a kako komentarišu predlog zakona,iako su oni samo jedan deo u složenom sistemu kao što je bezbednost saobraćaja.O samoj obuci i sistemu obuke za buduće vozače oni koji to znaju ,a to su valjda Auto škole i ljudi koji dugo godina rade taj posao ,najmanje su konsultovani o greškama starog zakona u oblasti obuke vozača,nego je MUP i dalje naviknut da je njegova reč zadnja što se kaže prelomio preko kolena i doneo predlog zakona koji je i u skupštinskoj raspravi naišao na mnogobrojne kritike,jer definitivno nije usaglašen sa evropskom praksom.
I šta sad.... nadamo se da će se krenuti sa mrtve tačke , da se napokon uključe svi subjekti zakona( saobraćajni fakultet, auto škole,sve školske ustanove,pedagozi ,psiholozi i naravno MUP) da napokon postanemo NORMALNI vozači koji će poštovati drogoga ,a samim tim i sami sebe.
[ vrobec @ 15.11.2009. 22:25 ] @
Kako je regulisano u novom zakonu pitanje sedista za malu decu, u kola koja nemaju zadnje sigurnosne pojaseve? Dete od 6 i od 10 godina.
Konkretno imam Opel Kadett iz 1981. godine, kako da ugradim decja sedista nazad, a nemam sigurnosne pojaseve?
Unapred hvala na odgovorima.
[ ladjora @ 15.11.2009. 22:41 ] @
U novom zakonu ova oblast je uredjena ovako:
Član 31.
U motornom vozilu na prednjem sedištu ne sme da se prevozi dete mlađe od 12 godina, kao ni lice koje je pod uticajem alkohola, odnosno psihoaktivnih supstanci ili iz drugih razloga nije sposobno da upravlja svojim postupcima.
Dete do tri godine starosti prevozi se u bezbednosnom sedištu, odnosno korpi, osim u vozilima za javni prevoz putnika.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, dete do tri godine, može se prevoziti na prednjem sedištu, ukoliko se prevozi u bezbednosnom sedištu - korpi, koja je okrenuta suprotno pravcu kretanja vozila, kada vozilo nema ili je isključen bezbednosni vazdušni jastuk.
Bliže propise o načinu prevoženja dece i uslovima koje mora da ispunjava bezbednosno sedište – korpa donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja.
Kao što vidiš, pravila o prevozu dece tek će se urediti posebnim pravilnikom.
[ vrobec @ 15.11.2009. 23:20 ] @
Hvala na odgovoru!
[ gleb @ 16.11.2009. 13:32 ] @
Imas u svakoj pozamanterijskoj radnji (one sto prodaju dugmad, rajsfersluse, konce) pojaseve na metar. Razlicitih sirina, debljina. Kupi u skladu sa sirinom pojasa, prodavac ce ti tacno dati koja treba, i plasticne kopce. Provuces taj kais / pojas kako li se vec zove, kroz otvore decijeg sedista tamo gde je predvidjeno, a kopcu zatvoris u gepeku recimo, da ne smeta ili se dete ne dohvati iste.
Radi provereno a nije ni skupo.
Mada, o ceni ovde ne bih ni razmisljao…
pozz,
[ Kovacevic Vladimir @ 09.12.2009. 13:17 ] @
Danas sam dobio i neku Međunarodnu polisu osiguranja AMSS.
Ona je obavezni deo uz auto...putovao van - ili ne.
Izdaje se uz redovnu Polisu i ne košta ništa.
Policija će to tražiti uz redovna dokumenta!
Pozdrav
[ augustus @ 09.12.2009. 13:25 ] @
To onaj zuti papir? Ja sam to platio 1500 dinara, ak omislimo na isti.
[ Angliana @ 13.12.2009. 16:42 ] @
Ljudi,ako mogu samo da Vas sve zamolim za jedan savet...oni koji su podrobno procitali i iscitali zakon o bezbednosti saobracaja verovatno ce znati da mi odgovore...naime...cula sam da ce registracija sa sve tehnickim pregledom da kosta od Nove godine 27000 din. za sva vozila preko 15 godina starosti.Da li je to tacno?
Ja imam Yuga 55 1992. god. je ,bila sam u banci da podignem kredit ali mi ne daju,kazu nemam dovoljno veliku platu..a htela sa da svog Yugica recikliram pa da uzmem Fiat Punta...elem...eto sad...kad mi ne dadose kredit! I sad sam prinudjena da vozam svog Yugica ali kad sam dobila informaciju da ce toliko da kosta tehnicki i registracija zajedno.....meni dodje da se ubijem...meni auto treba ,nemam cime na posao...imam takvo radno vreme da ne mogu da koristi javni saobracaj...jer ga ima 2x dnevno....zivim na selu...uzas!...sta su ovim zakonom uradili????da ce peske hodati do posla ljudi koji ne mogu da podignu kredit za auto niti mogu da kupe kesom novi?????
Majmunska drzava!!..stidim se sto zivim u Srbiji!!!
[ MatezYU @ 13.12.2009. 16:55 ] @
Citat: Angliana: cula sam da ce registracija sa sve tehnickim pregledom da kosta od Nove godine 27000 din. za sva vozila preko 15 godina starosti.Da li je to tacno?
Ma jok, ne znam gde si to cula.
Cena registracije ostaje ista, jedino vozila starija od 15 godina idu na tehnicki pregled na svaka 6 meseca umesto na 12 kao sto je bilo do sada. Sada je cena tehnickog pregleda oko 1500din.
[ Angliana @ 13.12.2009. 17:05 ] @
e hvala ti puno :)
ma cula sam od mog druga koji opet ima druga koji radi sad na tim tehnickim pregledima!...e sad ..ocigledno je dezinformacija ;)...ali ..znas kako kazu stari "gde ima dima ima i vatre"...pa sad...videcemo..da li je to tacno ili ne!
elem...ako mogu da Vas pitam jos nesto....
meni registracija istice 6.5.2010. znaci da mi je auto vec odavno prosao onih 6 meseci...znaci li to da sam 'ladno moze policija da me posalje na tehnicki ako me zaustave i pogledaju u saobracajnu dozvolu???
i ta sva oprema : set, reflektujuci prsluk, trougao i prva pomoc....ja to nista nemam..ali i nemoguce je naci zbog ogromne potraznje a prodavnice auto-opreme ne mogu da u ovo dogledno vreme nabave tu opremu koja je obavezna....imam ja stari trougao i staru prvu pomoc ..ali kazu da sad to ne vazi! je li to istina??
moze li to da bude zamena jedno vreme dok ne nabavim tu novu opremu?
hvala Vam puno1 :)
[ MatezYU @ 13.12.2009. 19:05 ] @
Kako sam ja obavesten, tek kada ti istekne sledeci put registracija od onda vazi onih 6 meseci. Znaci mirna si do isteka registracije.
Prsluk moras da imas, a sto se tice kutije za prvu pomoc jos je nema na nasem trzistu. Tek ce sledece godine poceti da se proizvodi (sa novim sadrzajem), dotle moze ova stara.
[ hobbista @ 14.12.2009. 08:17 ] @
U novom ZOBS-u u čl.30 piše:
Citat: ...
Kada vozilo učestvuje u saobraćaju na putu, u putničkom, teretnom vozilu i autobusu se mora nalaziti odgovarajući svetloodbojni prsluk.
U nacrtu pravilnika o tehničkim uslovima za vozila (možete preuzeti ovde ) piše:
Citat: Član 129.
Motorna vozila, osim vozila kategorije L moraju da imaju najmanje jedan reflektirajući prsluk koji odgovara standardu EN 471, kojeg je vozač dužan da koristi - obuče kada na putu obavlja radnje uz vozilo (menja točak, obavlja manje popravke na vozilu, naliva gorivo kada vozilo ostane bez goriva, traži pomoć zaustavljajući druga vozila i sl.).
Za prvu pomoć ovaj pravilnik kaže:
Citat: Član 125.
...
U motornim vozilima kategorija M, N, i T mora postojati oprema za pružanje prve pomoći (kutija prve pomoći veličine „A“) koja odgovara standardu A SRPS Z.B3.001, tako da se može po potrebi koristiti. U vozilima kategorija M2 i M3 koja imaju više od 22 mesta za sedenje mora se nalaziti dve kutije prve pomoći veličine „A“.
Međutim, ovo je samo nacrt, tako da do usvajanja i objavljivanja u Sl. glasniku R. Srbije ne obavezuje nikoga.
U važećem Pravilniku o dimenzijama, ukupnim masama i osovinskom opterećenju vozila i o osnovnim uslovima koje moraju da ispunjavaju uređaji i oprema na vozilima u saobraćaju na putevima (preuzeti sa sajta MUP-a ) ne postoji tumačenje za svetloodbojni prsluk, pa samim tim ni obaveza da odgovara standardu EN 471 (ili grešim) ?
Takođe piše i:
Citat: Član 89
U motornim vozilima, osim u motociklima radne zapremine motora do 50 cm3, mora postojati, na vidnom mestu, oprema za pružanje prve pomoći (kutija prve pomoći) tako da je vozač može, po potrebi, koristiti.
Nigde se ne pominje standard A SRPS Z.B3.001, pa nije obavezujući ?
Ko skine novi ZOBS sa zvaničnog sajta u latiničnoj verziji, primetiće u Članu 195 i 196 novu kategoriju vozila - V
U ćiriličnoj verziji ovo je kategorija B :D
[ Deep|Blue @ 14.12.2009. 12:10 ] @
u jednim nasim "emitentnim" novinama izasao je clanak o policijskom kontrolisanju novih zakona sa simpaticnim naslovom Ne smem da se vezem stavila sam silikone.
Pored simpaticnog naslova neugodno me iznenadila jedna izjava jednog naseg duznosnika u plavom
Citat: Dragan Bogosavac, načelnik saobraćajne policije za grad Beograd:
... narednih nekoliko dana policajci će upozoravati vozače na propuste i neće ih kažnjavati ako, primera radi, nemaju u kaseti automobila prsluk ili trougao, ali će i te kako biti rigorozni ako primete da je vozač pijan, da je prošao kroz crveno ili vozi brže nego što je dozvoljeno...
Posto ovo za trougao prvi put cujem ... da li neko ima informaciju da li se ovde plavac nesrecno izrazio ili manijaci zbilja ocekuju da drzimo i trougao u kabini.
[Ovu poruku je menjao Deep|Blue dana 14.12.2009. u 13:34 GMT+1]
[ BBS @ 14.12.2009. 18:20 ] @
Ovo je pandurski zakon i oni polupismeni su ga i pisali, tako da nemoj nista da te cudi
[ Deep|Blue @ 15.12.2009. 07:14 ] @
Ma to mi je poznato,
nego nisam nasao u zakonu nigde o lokaciji trougla, a ako se ne varam to ne bi trebalo ni da bude propisano zakonom vec pravilnicima koji jos nisu doneseni.
Samo jos fali da neki plavac procita to pa da pocne da kaznjava "po naredbi durga komandira"
[ BBS @ 16.12.2009. 04:16 ] @
tačno je da takve stvari zapravo uredjuju pravilnici koji jos nisu doneti
[ srdjee @ 16.12.2009. 08:17 ] @
Pravilnik o tehnickim uslovima:
1. http://www.informisanje.info/2...lnik-tehickim-uslovima-vozila/
2. Evo ovde i nacrt pravilnika, ali probajte preko Google cache i Google docs viewer-a da otvorite, posto nesto nece direktno
http://doku.mi.gov.rs/dokument...%20O%20TEH%20USLOVIMA%20MI.pdf
[ ladjora @ 16.12.2009. 22:07 ] @
Većina pravilnika je u izradi,tako da smo mi (auto škole),dobili obaveštenje da će se stari zakon primenjivati do dana donošenja podzakonskih akata vezanih za rad auto škola.MUP je u obavezi da u narednih 6 meseci od dana kad je zakon stupio na snagu (10. decembar) donese podzakonske akte vezane za rad auto škola.Tako da to može biti kako u Januaru tako i najkasnije u Maju.Od datuma donošenja podzakonskog akta ,stari kandidati moraju da završe obuku u naredna tri meseca npr. ako se akt donese 25. januara stari kandidati koji su započeli obuku moraju da završe do 25. aprila itd.
Što se tiče polaganja kako testova tako i vožnje ostaje do daljnjeg po starom s tim što će se neki odgovori priznavati kao tačni kako po starom tako i po novom zakonu( po starom 60km/h u naselju,a po novom 50km/h).
Takođe smo u dužnosti da obavestimo sve kandidate sa novinama koje predvidja novi zakon.
Krenulo je ,ali će ipak trebati malo više vremena za prilagođavanje nego što se prvobitno mislilo.
[ Horvat @ 16.12.2009. 22:53 ] @
^^glupo pitanje,da li to znaci da ako neko sutra ode u auto skolu i hoce da polaze za a/b/c/e... kategoriju [ispunjava uslove punoletnosti i zdravlja] polaze po starom sistemu i kada polozi dobija "full dozvolu" ili ipak one krnje verzije?
[ ladjora @ 16.12.2009. 23:24 ] @
Naravno,sve dok na snagu ne stupe podzakonsi akti,obuka i polaganje obavljaće se po starom,tako da i dozvole koje proističu iz toga ostaju po starom.Danom stupanja na snagu podzakonskih akata "aktiviraju" se pravila koja važe za polaganje vozačkih ispita i to :
1.za kandidate koji su završili obuku a nisu polagali predviđena su tri časa dopunske teorije po novom,kao i tri časa dopunske vožnje po novom,
2.posle odslušane nastave i odvožene dopunske vožnje pristupaju polaganju po novom ,a kako će to izgledati regulisaće već pomenuti podzakonski akti.
[ Horvat @ 17.12.2009. 12:55 ] @
hvala
samo jos nesto,da li imas mozda informaciju kako ce se resiti prelazak sa starih na nove kategorije za one koji imaju vec polozene vozacke kategorije a,b,c,d,e
odnosno,da li ce [kako mi je logicno] ako neko vec sada ima b kategoriju dobiti punu b kategoriju ili ce ukoliko ima b kategoriju manje od 2 godine,dobiti krnju verziju b kategorije?
da li ce sadasnja a kategorija vaziti za sve l kategorije
i isto i za c,d i e
edit:nesto nevezano za pricu iznad,vezano za novi zakon
Citat: # čl. 66. – Nova mesta na kojima vozač ne sme da zaustavi i parkira vozilo (5.000 dinara):
* fizički odvojene kolovozne trake,
* traka za uključivanje,
* zaustavna traka,
* žuta traka i tramvajska baštica,
* rezervisana parking mesta i
* na površini na kojoj je zabranjen saobraćaj.
izvor
wtf?!
pa cemu onda sluzi zaustavna traka?
[Ovu poruku je menjao Horvat dana 17.12.2009. u 15:06 GMT+1]
[ ladjora @ 17.12.2009. 14:21 ] @
Svi vozači kji do dana pune primene zakona polože bilo koju od starih 5 kategorija(A B C D E) automatski stiču na pravo na sve kategorije koje proističu iz toga npr stara B baži za sve nove kategorije B B1 B+E...itd.
[ Horvat @ 17.12.2009. 14:31 ] @
hvala jos jednom
[ hobbista @ 17.12.2009. 18:32 ] @
@Horvat:
Citat: Član 196.
Licima koja su do dana stupanja na snagu ovog zakona stekla pravo na
upravljanje motornim vozilima, odnosno skupovima vozila određene kategorije,
traktorima, radnim mašinama, motokultivatorima, biciklima sa motorom i tramvajima,
na njihov zahtev izdaće se vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilom,
odnosno skupom vozila sledećih kategorija:
1) A kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija A, A1, A2, F, AM i M,
2) V kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija V, V1, VE, F, AM i M,
- 70 -
3) S kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija S, S1, V, V1, VE, F, AM i M,
4) D kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija D, D1 S, S1, V, V1, VE, F, AM i M,
5) potvrda o poznavanju saobraćajnih propisa - F, M i AM,
6) S, D i E kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija VE, SE, S1E, DE i D1E,
7) S i E kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija VE, SE i S1E,
8) V i E kategorije - vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija VE,
9) dozvola za vozače traktora - vozačka dozvola za upravljanje motornim
vozilima kategorija F, M i AM.
V = B (još nisu ispravili)
Koliko vidim, imaš pravo na kategorije, ali moraš sam da tražiš da ti upišu. Opis kategorija je u Čl. 195
[ cozmo_im @ 17.12.2009. 18:54 ] @
Citat: Horvat:
wtf?!
pa cemu onda sluzi zaustavna traka?
[Ovu poruku je menjao Horvat dana 17.12.2009. u 15:06 GMT+1]
Da zaustavis vozilo U KVARU.
Ovde se misli na nepropisno zaustavljanje (kad auto nije u kvaru).
[ Horvat @ 17.12.2009. 20:08 ] @
pa ne pise da smes da zaustavis u kvaru,pise zaustavljanja i parkiranja su zabranjena...koliko nedorecenosti u zakonu :S
[ne mislim samo na ovu sturu verziju "najvaznijih izmena" sa mup-ovog site-a,nego bas taj clan zakona]
@hobbista,a ako ne zahtevas sta onda?
[ hobbista @ 17.12.2009. 20:34 ] @
Pretpostavljam da će ti onda upisati samo B (t.j. osnovnu kategoriju)
Inače, deo Člana 195:
Citat: 5) V1 - Teški četvorocikli,
6) B - Motorna vozila, osim vozila kategorije A, A1, A2, AM, F i M, čija
najveća dozvoljena masa nije veća od 3.500kg i koja nemaju više od
osam mesta za sedenje ne računajući sedište za vozača,
7) BE - Skup vozila čije vučno vozilo pripada kategoriji V, najveća dozvoljena
masa priključnog vozila je veća od 750 kg, a nije veća od 3.500 kg,
Interesantna je kategorija BE
[ vjamovic @ 13.01.2010. 23:00 ] @
Kome se po novom zakonu moze prijatiti vozilo na javnoj parkirnoj povrsini koje usled tehničke ne isprvanosti alarma tokom 5 sati noču uznemirava stanovništvo. https://static.elitesecurity.org/angry.gif
Ovo je mnogo gori prekršaj od slušanja muzike u zatvorenom automobilu.
[ salezmajjj @ 26.03.2010. 10:55 ] @
Tema je malo stara ali imam jedno pitanje na koje nigde ne mogu da dobijem odgovor.
Da li po novom zakonu ATV motor od 250cc moze da se vozi sa vozackom dozvolom B kategorije. Covek koji prodaje ATV motore mi je rekao da sa B kategorijom mogu da se voze ali ja bih ipak da proverim.
Nasao sam odgovor -jer sam uspeo da nadjem ceo Zakon.
Ako nekog zanima moze da pogleda Zakon ovde http://www.registracija-vozila...tories/zakon_o_bezbednosti.pdf
Moj odgovor sam nasao na strani 61 pri kraju.
@ vjamovic - Mozes prijaviti policiji ali moras da znas koje su registarske table vozila i koji je model.
Oni ce na osnovu reg.tabli naci cije je vozilo i stupiti u kontakt sa vlasnikom. Ovo znam 100% jer su drugara zvali kuci, pitali ga da li je vlasnik tog i tog vozila i zamolili ga da iskljuci alarm.
[ AstralPro @ 26.03.2010. 17:43 ] @
hteo bih da polazem za A kategoriju po starom pa me zanima kada je poslednji datum kad mogu krenuti u autoskolu a da me ne uhvati novi zakon? u maju?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|