[ ba301 @ 11.04.2009. 09:31 ] @
pozdrav drustvo. znate da kupovina auta nije mala stvar posebno ako covek misli da se zarobi na sledecih 7 godina. zato bih voleo da cujem profesionalce koji poznaju ova dva auta za savet.
naime meni je najmanje bitna jacina i brzina. pre svega mi je na prvom mestu efikasnost i ekonomicnost. znaci da manje trosi da je jeftiniji za odrzavanje da se manje kvari da je udobniji da je sigurniji da ima vecu zapreminu gepeka itd. to bi bio nas porodicni auto a ne auto za trke.
znaci da li izabrati pezo 206 1.4 hdi ili citroen c3 1.1 benzinac. pezo je dosta skup za odrzavanje ali je dizel. znaci voleo bih da cujem sve za i sve protiv. ali malo mi je hitno posto planiram da uzmem auto u narednih mesec dana. hvala unapred
[ etjen @ 11.04.2009. 11:32 ] @
sve sto mogu da ti kazem je da je meni C3 daleko lepsi i prakticniji auto. Mada C31.1 mi deluje suvise slabasno, ne znam koje su cene, ali ja bih odabrao makar 1.4 (pa makar i bio benzinac, nije to tolika razlika u potrosnji, nadoknadi se ona na odrzavanju, pa dodje na skoro isto)
[ ba301 @ 11.04.2009. 11:51 ] @
posle razgovora sa dilerima ipak je otpao c3 jer mi je cens skroz neprihvatljiva za moj dzep. i to za taj 1.1. da ne pricamo za 1.4. jer ako imate odredjen budzet i 100 evra preko njega vam je mnogo. ostao je 206.
a evo i njegove specifikacije dodatne opreme
* tip menjača : manuelni,
* servo upravljač,
* podesavanje volana po visini i dubini,
* elektricni podizaci na prednjim vratima,
* 4 airbag-a,
* AC klima,
* radio CD,
* kodirani kljuc,
* centralna brava,
* sistem protiv blokade točkova pri naglom zaustavljanju ABS

mislim da je dobra kupovina. posebno sto ima dosta zadovoljnih vlasnika. naravno da ima i onih koji su protiv. ali mislim da 206tica nije losa. medjutim ne bih da brzam iako sam se bas zagrejao za taj auto. sta treba obratiti paznju kod 206tice pri kupovini. valjda ima nekog eksperta za nju. hvala jos jednom
[ Nebojsa Milanovic @ 11.04.2009. 11:57 ] @
Nisi rekao koje je godište, koliko "kilometara", koja je cena itd
[ ba301 @ 11.04.2009. 13:36 ] @
2005 godiste i 106000. mada iskreno ne verujem u tu kilometrazu ali nema veze. meni je bitno da je u dobrom stanju. sto naravno treba nekako ispitati. ali ne znam kako. a cena 5500
[ etjen @ 11.04.2009. 15:43 ] @
ja sam mislio da pricas o novim kolima... I jos se cudim zasto poredis bas ta dva modela kad znam da je C3 sad na dobrim akcijama i pri tom i noviji model...
[ ba301 @ 11.04.2009. 16:06 ] @
daleko sam ja od novog. jedva sam skrpio i ovo.
[ sasa022 @ 11.04.2009. 16:43 ] @
Da li imas kes na gomili ili "uleces" u kredit ???

Prezaduzivanje i to jos za polovan auto nije bas pametna ideja....
[ ba301 @ 11.04.2009. 17:48 ] @
kes nemam sigurno. imam za ucesce 2000.ali volks banka daje kedite vezane za dinar a ne za euro. tako da bi mi rata bila fiksna oko 7000 dinara. toliko mogu da podnesem. jer imam dobre prihode i privatno i iz firme gde radim. ali da skupim 5500 ne mogu. 2000 sam skupio ostalo ide na kredit.
[ BBS @ 11.04.2009. 20:36 ] @
Mnogo je taj auto presao, pazi kad kupujes da te nebi docekala popravka motora od 1500eura vrlo brzo nakon kupovine
[ sasa022 @ 12.04.2009. 00:00 ] @
Za te pare ( 2000€ ) kupi Fiat Pandu.
Nije "lepa i elegantna" kao 206-ica,ali je OK autic cije odrzavanje nije komplikovano i skupo.

I jos jedan plus - neces biti "vezan" 7 godina.....
[ kuntalo @ 12.04.2009. 00:29 ] @
Čovek reče da mu treba udobniji auto, a Panda je, kao što se zna, udobna do...

Mada, interesantno je kako se po inerciji udobnim smatraju sva francuska vozila, čak i u ovoj klasi, valjda isto kao što je Golf II naj auto ikada...
[ BioSQUAD @ 12.04.2009. 01:45 ] @
Ne znam sta ste navalili za te Pande. Kupi si 206, uzmi kredit, cim imas dobre prihode.
Sigurno nemas nameru da ga prodas za kratko vreme.
[ sasa022 @ 12.04.2009. 04:24 ] @
Citat:
kuntalo: Čovek reče da mu treba udobniji auto, a Panda je, kao što se zna, udobna do...

....ali znamo i da se izgled enterijera u takvom auticu lako menja ( a izbor po otpadima je veliki - za sitne pare se mogu naci ekstra sedista ) :)
Citat:
BioSQUAD: Ne znam sta ste navalili za te Pande. Kupi si 206.....

Jeste 206 OK autic,ali..... tesko je naci mlad auto u dobrom stanju i sa malom kilometrazom za malo para.




[ kuntalo @ 12.04.2009. 07:36 ] @
Sasa, PM-uj me za ta sedišta.
Ako stvarno nije neki izdatak, da upgrade-ujem Pandinja.

PS: Za pravu razliku u vožnji, pored sedala, koja su stvarno... khm, tanka... moraju se menjati i amortizeri i opruge.
Skup sport. A vadimo se da je ovako muškije.
[ tdusko @ 12.04.2009. 07:46 ] @
Ako si se vec odlucio za jedan od ta dva, ja bih ti preporucio da uzmes benzinca 1.1. Prvo zbog toga sto je vrlo verovatno u boljem stanju od dizela, jeftinije je odrzavanje, manji je rizik od preskupih kvarova u odnosu na hdi. Trosi mozda litar-dva benzina vise u gradu ali brzo se to kompenzuje jeftinijim kvarovima i novim akcizama.

A ako se jos uvek nisi definitivno odlucio za model, ja bih ti preporucio da pogledas neku astru g 1.6 benzinac. Recimo malo stariji je u tom cenovnom rangu, a mislim da je bolji izbor od ova dva
[ ba301 @ 12.04.2009. 09:12 ] @
slazem se da je astra bolje resenje ali starija. a banka me ogranicava godistem. 2005 je najstarije koje mogu da uzmem. sve bi bilo drugacije da ja imam kes. onda bih znao sta da uzmem. za te pare imas 2000 i 2001 god sta god pozelis. ali jbg. nezgodno je. ono sto ja stalno ponavljam kao pitanje je na sta najvise obratiti paznju kada ga budem gledao. postoje li neke cake koje mozes videti ili cuti kod hdi motora a da procenis da li je motor pri kraju ili nije. vec sam rekao da cu pogledati tu 206ticu ali sve opcije su jos u igri. nisam ja jos odlucio da uzmem bas nju. najvaznije mi je motor da je dobar. samo ne znam kako da ga proverim da li je dobar.
e da da napomenem jos nesto. ja vec imam jugica i zastavu. tako da taj novi necu voziti svakodnevno. ovde po gradu cu se ja jos majati sa ovim mojim starim krsevima. a taj da kupim za kad krenem negde. na more recimo. mada i moj posao je takav da sam stalno negde na daljim putevima.trebace mi on ali kazem ne za svakodnevnu upotrebu.
[ tdusko @ 12.04.2009. 10:51 ] @
Nema tu cake. Motor kao motor, isto kao pre 50 godina. Skines uber lauf i dignes sipku od meraca ulja. Ako dimi i baca ulje, zaboravi, a ako ne onda na merenje kompresije za svaki slucaj ako je moguce. Ono sto je problem tu jeste elektronika za upravljanje ubrizgavanja goriva, brizgaljke, kvacilo... To je ono sto je lutrija. Ako je auto presao 150000+, a nije nista menjano od toga budi spreman u svakom trenutku da se olaksas za 500-1000 Eur. Ako nisi spreman, nemoj da kupujes CR dizela!
[ ba301 @ 12.04.2009. 11:19 ] @
sad sam nasao jos jednu ponudu. ne znam koliko je dobra. mada ne znam ni da li jos uvek vazi. nisam jos pozvao coveka. sta vi mislite o ovom

http://www.polovniautomobili.c...i/Fiat/Punto_1.2_ACTUAL/133708

meni je pre svega ekonomicnost na prvom mestu. ovaj je benzinac. ali je sigurno u mnogo boljem stanju nego onaj 206. meni se nekako vise svidja dizelas zbog potrosnje ali nije samo potrosnja glavni faktor. sta mi vi predlazete. da li je ovaj puntic dobar.
[ tdusko @ 12.04.2009. 11:39 ] @
Recimo da sada kupujem auto i da me interesuje ovakav punto, sigurno bih otisao da ga pogledam. Deluje jako pristojno na slikama. Registrovan godinu dana, ima klimu, abs, vazdusnjake, odlicne gume...
[ etjen @ 12.04.2009. 16:19 ] @
i meni se bas svidja. Sigurno je bolji od tog hdi-a. A delova svuda i nisu skupi. Pogledao bih ga i ja sigurno.
[ ba301 @ 12.04.2009. 18:46 ] @
zvao sam coveka. dogovorili smo se da se nadjemo. videcemo sta ce biti
[ Sc0rp10 @ 12.04.2009. 18:48 ] @
Cek, i ja sam razmisljao da uzmem kredit za polovnjaka kod te banke i sta je uslov?Ne sme biti stariji od 2005?
[ tdusko @ 12.04.2009. 19:26 ] @
^ Sigurno je ona fora da auto nakon isplate poslednje rate kredita na sme da bude stariji od x godina
[ ba301 @ 12.04.2009. 20:29 ] @
jeste. upravo tako. ne sme biti stariji ako se ja dobro secam od 12 godina u trenutku isplate. ili tako nekako. sto znaci da mozes da uzmes i neki stariji ali sa kracim rokom otplate. uslov ti je da ti 50% plate pokriva ratu i da imas kasko na tom vozilu. nista vise. jos ako si klijent njihove banke imas popust tj nizu kamatu. ja cu da prebacim platu kod njih. ne kosta me nista ali usteda mi je 50000 dinara. a to je i vise nego kasko.
odi kod njih. ispricace ti sve sta je potrebno
a da ne kreditiraju ispod 4000 i moras najmanje da das ucesce 20 ili 30%. meni ona rece 1000 evra za moj slucaj stim sto cu ja da dam vise.
[ etjen @ 12.04.2009. 21:24 ] @
aj bas napisi sta bi sa tim Punticem, stvarno izgleda lepo
[ kuntalo @ 12.04.2009. 22:25 ] @
Da ne budem baksuz, ali Puntić izgleda i previše dobro, posebno motorni prostor, a i nikada nisam video ovu boju
na njemu.

Voleo bih da grešim i da kupiš dobar, održavan i pouzdan automobil.
[ kamicak @ 13.04.2009. 08:08 ] @
Pa u Srbiji svi polovnjaci stari par godina izgledaju suviše dobro, čak i bolje od novih, he he he,
po meni dići kredit za automobil koji neće zarađivati je čist luksuz,
a dići kredit za polovan auto je luksuz i igra na sreću u kojoj uvek, naravno, ne dobiješ ti,
dalje, dizel je skuplji za održavanje i kada sa zapada dođe dizel znači da je mnogo, ali mnogo prešao,
uzeti ozbiljno u razmatranje ugradnje plina u kola,
kupuje se porodični auto ,diže se kredit, daje se 5 i više hiljada evra, i onda se razmatra kupovina kola sa dvoja odnosno troja vrata, besmisleno,
i na kraju, za normalnu upotrebu automobila kao prevozno sredstvo, a ne za duvanje, puvanje, produžetak penisa itd., najlogičnije je kupiti Fiata,
pošto nam je najbliži, samim tim delovi će biti najjeftiniji i za koju godinu svi majstori će znati da rastave i sastave Punta,
eto to su samo moja razmišljanja,
Pozdrav
[ ba301 @ 13.04.2009. 12:53 ] @
hehehe lep komentrar. u sustini u potpunosti se slazem sa tobom. ipak sam odustao od podizanja kredita. moj drug hoce da mi da kes pa njemu da otplacujem kao i banci. ali naravno BEZ kamate. tako da umesto da vracam 7 godina vraticu ga za 3 godine sa istom ratom. to je mnooooooooooooooogo bolja varijanta.
[ sasa022 @ 13.04.2009. 13:51 ] @
Lepo je imati takve drugove .......

Posto se sada situacija izmenila - trazi malo stariji,ali veci auto...

[ ba301 @ 13.04.2009. 14:27 ] @
e necu veci. registracija, pa potrosnja pa parkiranje itd. ekonomicnost na prvom mestu. malo a novo. zadovoljan sam ovim.
[ ba301 @ 15.04.2009. 22:04 ] @
e pa ljudi nista od onog posla. posle konsultacije sa nekim ljudima video sam da je 5000 za auto star 5 godina i sa 102000km previse. jeste da je stvarno u extra stanju ali mnogo je to. a posto vec drug daje kes nisam ogranicen uslovima videcu nesto malo jeftinije da nadjem. javicu vam u svakom slucaju ako nadjem nesto
[ etjen @ 15.04.2009. 22:25 ] @
hmm, steta. Nije to previse, veruj mi. Ako je u odlicnom stanju, nikako nije previse... Ali, naravno, svako ima svoje misljenje. Srecno na dalje sa kupovinom!
[ sasa022 @ 16.04.2009. 03:47 ] @
Tesko ces ostvariti to sto si naumio....
Zapitaj se da li bi ti da si u ulozi prodavca prodao dobar auto za malo para.

[ kamicak @ 16.04.2009. 08:27 ] @
Pa ako ti je ekonomičnost na prvom mestu, što ne uzmeš ovog našeg Punta, još ako imaš nekog krša za trampu,
bilo šta u Srbiji polovno da kupiš znaj da je udaren auto i da je vraćena kilometraža,
e sad dati 5000 eur za ambalažu i još na kredit......ali to svi rade, a da li ćeš i ti biti kao i drugi to zavisi samo od tebe,
pozdrav
[ Nikola_BGD @ 23.04.2009. 19:58 ] @
Rekao si da imas dve zastave za vozikanje po gradu, te da ces novi kupljeni auto uglavnom voziti kad krenes negde na put.
Ako se to nije promenilo u medjuvremenu, rekao bih da imas nekih kontradikcija, pa bih ti skrenuo paznju na sledece:

1. mali auto (B segment - 206, punto, itd) je na putovanjima vise nuzno zlo nego nesto sto dobro zavrsava posao. Kuburices sa prostorom, narocito ako imas/planiras porodicu. Naravno, nije neupotrebljiv, samo je ipak malo cimanje koristiti auto te velicine za putovanja, na kraju - to im nije ni namena. Takodje, potrosnja na otvorenom nije znatno veca kod auta C segmenta ali je zato konfor koji dobijes ZNATNO veci. Sto se tice registracije, razliku od par hiljada dinara godisnje verujem da ne bi ni osetio.

2. Na otvorenom putu benzinci relativno skromno trose, tako da bih ja ipak dao prednost benzincu da sam na tvom mestu. Pogotovo uzevsi u obzir da svaki put kad dizu akcize, dizel poskupi vise nego benzin. Ne bi me cudilo da se u jednom trenutku u buducnosti, cene cak i izjednace. Dalje, razlika u nabavnoj ceni auta (benzinac:dizel) je takva da pri sadasnjem odnosu cena goriva (benzin:euro dizel) treba relativno mnogo kilometara da predjes da bi ti se pocetni trosak usmeren ka dizelu isplatio. Jer razlika u potrosnji nije prevelika, a cene goriva su sve slicnije. Narocito ako budes uzeo CR dizel.. Cene odrzavanja....Potencijalni PRESKUPI kvarovi kod polovnih dizela...
Jedino realno na strani dizela su trenutno performanse ali rekao si da ti to uopste nije bitno. Takodje, benzinac sa plinom je znatno ekonomicnija voznja u odnosu na dizela. I mnogo pre isplatis investiciju u plin nego u dizel auto. Medjutim, sa plinom imas problem zvani boca, i gde je spakovati da ne uzima previse mesta. Ipak posto toliko forsiras ekonomicnost, plin je prava stvar za tebe.

3. Sto se tice parkiranja, manje vise gde god budes parkirao 206 stane nekako i astra. Osim ako se bas ne "guzis" na kojekakvim uskim mestima i rizikujes da te neko cukne. Takodje, ako putujes negde, parking ti nije toliki problem kao u gradu.

Ako zelis da se zadrzis na autu iz B segmenta: Po meni ti je punto (po mogucstvu sa 5 vrata) prilicno zahvalan auto u ovim trenucima, jednostavan je, poznat je majstorima, jeftin za odrzavanje, delova ima gde hoces, lako se preprodaje, ne krade se previse, nudi relativno dosta prostora. 206 mozda jeste lepsi i eventualno udobniji auto, ali je po meni neopravdano skuplji. O ceni odrzavanja da i ne govorimo, naravno fiat ima prednost.

Ako se ipak odlucis za (osetno) veci auto iz C segmenta, astra nudi lep odnos cene i onoga sto dobijas za svoje novce, izuzetno su jeftine za odrzavanje, vrlo dobro poznate majstorima, delova ima dovoljno, nezanimljive za kradju ali se lako preprodaju. Benzinci su im se pokazali kao prilicno kvalitetni. Zapravo, uzev u obzir cenu, astra moze biti i najprimamljivija ponuda u golf klasi :) A za tih 5500 mozes i da biras...

Sorry svima na poduzem postu...

Edit:

Zaboravih da napomenem: ako bude benzinac, gledaj da izbegnes ove najslabije modele, imaju tu nezgodnu osobinu da budu bas neubedljivi, pa da moras da ih teras u vise obrtaje cesce nego jace motore, a to se (naizgled paradoksalno) negativno odrazava na potrosnju.