|
[ despotbg @ 11.04.2009. 17:33 ] @
| Zna li neko ko to organizuje u beogradu? Interesuje me tandem skok (sa instruktorom) našao sam negde za 150€.Nisam nigde mogao da nadjem ko vrši obuku za samostalni skok kao ni koliko to košta i kakva je procedura... |
[ optix @ 11.04.2009. 22:31 ] @
Imas objasnjenja na PP.
[ dulsrules @ 12.04.2009. 00:36 ] @
A mozda jos nekoga zanima isto. Ne bi bilo lose da umesto na pm ostavis resenje ovde, na forumu.
[ biotech @ 12.04.2009. 00:57 ] @
slazem se
[ optix @ 12.04.2009. 01:09 ] @
Verovatno, ali ne bih da ispadne da ikog reklamiram. Tako da, PP...
Uostalom, nije tesko ni naci to sve i preko google-a.
[ bubalo @ 12.04.2009. 08:38 ] @
Ja ne mogu da razumem nekog da iskace iz ispravnog aviona i jos da plati za to.
[ dejande @ 12.04.2009. 08:57 ] @
poznavao sam decka kojem se nije otvorio padobran a iz razloga loseg pakovanja ... padobran su pakovali instruktori u toj skoli za padobranstvo .
tako da kada procitam ovako nesto ja se najezim.
razmislite svi dobro pre nego odlucite da napravite taj skok ... da li mozete da verujete drugome da je uradio sve za vashu bezbednost.
[ X Files @ 12.04.2009. 09:59 ] @
Pre nekoliko godina sam se zanimao za skok padobranom. Taman kad se sakupila nasa mala 'hrabra' ekipica, stigla je vest da se u Smederevu nekom tipu nije otvorio padobran na svom prvom skoku. Bilo je o tome dosta reci na TV-u tih dana. Uzas.
Odjednom vise nismo bili tako hrabri, pa smo se zadovoljili popodnevnim fudbalom ;)
E sad, kad malo bolje razmislim, nije da ne verujem padobranima - ali bih dobro razmislio kom drustvu (citaj: kadrovima za obuku i kvalitetu opreme) bih prepustio svoj zivot. Prosto, iskustvo mi govori se da u svakoj ljudskoj delatnosti (cak u i zivotno vaznim) nabasa na ljude koji nisu dostojni posla kojim se bave.
[ Odin D. @ 12.04.2009. 12:09 ] @
Kad sam je bio u vojsci neki od mojih kolega tamo su imali padobransku obuku. Jedan od njih je dobio padobran sa brojem 666, koji se nije otvorio. Srecom, uspio je da otvori pomocni i tako se spasio.
U principu nije veliki rizik ako imas malo iskustva i ne uhvati te panika, tako bar oni kazu.
Problem kod pocetnika (u vojsci) je bio sto prvi skok izvode sa male visine, od nekih cini mi se 600-700 metara ili nesto u tom rangu. Sto je manja visina, to manje vremena imas da se snadjes, ako nesto podje naopako. Pocetniku nije lako da pri prvom skoku ocjeni sta se desava, jer po iskakanju (ako mu se ne otvori padobran koji se kod tog prvog skoka otvara onom sajlom koja se kaci vec u avionu - dakle ne otvara ga sam skakac kad on hoce) on pocne da se prevrce i okrece i tesko mu je da ocjeni da li se padobran poceo otvarati, ili nije, ili je zaglavio ili mu se ucini u tom trenutku da vreme ide brzo/sporo i tome slicno. Onda neki u panici otvore i pomocni, koji se upetlja sa glavnim i izginu. A taj pomocni treba "odbaciti" od sebe da bi se otvorio, a u tom nasumicnom prevrtanju gdje imas samo nekoliko sekundi vremena nije bas tako lako kako zvuci, jer se moze i on upetljati itd...
Onda je tu problem pada na razno drvece, vjetar koji te vuce po zemlji preko svega i svacega jer nisi uspio da "ugasis" kupolu padobrana itd...
Tako su oni pricali kad se to sve zavrsilo...
Medjutim oni su prije toga imali intenzivnu psiho-fizicku obuku gdje su vjezbali pravilan doskok da se ne bi lomili i gdje su i psihicki bili spremani i na problematicne situacije kao sto je neotvaranje glavnog padobrana. Vjerujem da ima i dobrih skola, a nesrece se desavaju i u najboljim, jer ginu i profesionalni padobranci, iz razno-raznih razloga, a ne samo amateri.
Ako je nekom to zelja (kao i meni) bolje da razmislja u pravcu kako da je ispuni nego sta sve drugo moze da se desi. Na kraju krajeva, nije problem traziti i da ga nauce kako se pakuje padobran, pa da sam sebi spakuje (pod nadzorom instruktora) ako nema povjerenja u druge.
[ vidan kv @ 12.04.2009. 13:23 ] @
Bio sam (i ostao) pripadnik 63.Padobranske Brigade......tandem skok i solo skok su dve kategorije koje se razlikuju baš kao i nebo i zemlja.....postoji više centara u Srbiji gde se to može odraditi(kao što neko reče googlajte) i 100% je bezbedno jer se radi o ljudima koji imaju licence i jako veliko iskustvo....ko hoće da proba pravu stvar preporučio bih mu samostalan skok jer je to jedini pravi filing.....tandem skok je isto kao da sedneš na mesto suvozača u trkačkom autu......što se tiče obuke i bezbednosti pravila i propisi su jako strogi tako da ceo proces nadgleda instruktor.Princip je da uvek sam sebi pakuješ padobran uz nadzor instruktora koji kontroliše sve faze takovanja kao i sve faze samog skoka...... Citat: bubalo: Ja ne mogu da razumem nekog da iskace iz ispravnog aviona i jos da plati za to. bubalo:postoji jedna pošalica koja kaže da su avion izmislili kako bi se pametni vozili a budale skakale iz njega.......i kaže se da padobranac pogine onog trenutka kada postane siguran u sebe!....pozdrav!
[ Horvat I @ 12.04.2009. 13:26 ] @
Napraviste bauka!
Pogine vise pesaka nego padobranaca
Buraz i snaja su Padavicari,normalno i deca.
Ja nazalost ne podnosim visinu.
Izuzetan je osecaj biti izmedju neba i zemlje Citat: bubalo: Ja ne mogu da razumem nekog da iskace iz ispravnog aviona i jos da plati za to. Da dodje sposla kuci.
@Odin D.Neznam kad i gde si sluzio vojsku,ali buraz je pricao da su u jedinisi bili SAMO momci sa vise skokova.Vojni rok (pogotovu sadasnji) nije dovoljan da se prodje teoretska i trenazerska obuka
[ vidan kv @ 12.04.2009. 14:03 ] @
.......broj skokova uopšte nije preduslov za služenje u padobranskoj brigadi.Kompletnu obuku prolaze svi pripadnici jer se sam način izvršenja skoka kao i uslovi za skok(oprema i naoružanje) bitno razlikuje od sportskih skokova..........veća je verovatnoća da nastradaš kao pešak na ulici nego kao padobranac-pod uslovom da se poštuje bezbednosna procedura........pozzzz!
[ Odin D. @ 12.04.2009. 14:06 ] @
Citat: Horvat I:
@Odin D.Neznam kad i gde si sluzio vojsku,ali buraz je pricao da su u jedinisi bili SAMO momci sa vise skokova.Vojni rok (pogotovu sadasnji) nije dovoljan da se prodje teoretska i trenazerska obuka
Ovi o kojima sam pricao bili su djaci vazduhoplovne vojne gimnazije koja je po pocetku rata bila preseljena iz Mostara u Bg. Dakle, srednjoskolci, treca godina u vreme tih skokova. Njima je obuka trajala 15 dana.
Onaj kome se padobran sa brojem 666 nije otvorio bio je iz genereacije prije njih, pa su tada svi strepili ko ce te godine da izvuce "srecni broj".
Ja nisam u to vreme sluzio vojsku, bio sam tamo nekim drugim poslom.
Mislim da je 15 dana sasvim dovoljno. Toliko je otprilike trajalo i kad sam ja htjeo da idem na neki kurs, ali sam dosao suvise kasno (bio je pocetak jeseni), jer se sezona zatvarala zbog vjetrova i tako toga, pa sam do sledece sezone pare koje sam za to ostavio potrosio na nesto drugo, pa poslije zaboravio na to i eto tako ostadoh do danas bez skoka.... Ali bice, bice, nisam odustao...
[ vidan kv @ 12.04.2009. 14:27 ] @
Svojevremeno su aeroklubovi preko leta organizovali obuku u padobranstvu.....trajala je 15-20 dana s tim da su kandidati već dolazili dobro fizički pripremljeni.Sem fizičke pripreme deo obuke je i pakovanje padobrana,treniranje tehnika odvoja iz aviona i doskoka,postupci u prinudnim situacijama,meterologija,..........danas,zahvaljujući savremenim padobranima,vreme obuke je skraćeno na par dana........pozdrav!
[ optix @ 12.04.2009. 14:30 ] @
Svaki ucenicki padobran, i svaki tandem padobran u klubu u kome ja skacem opremljeni su Cypres automatom. Cypres reaguje na brzinu kojom padate i visinu na kojoj ste (pritisak). Ukoliko se nadjete na 250m (na toliko je obicno podesen da se aktivira ako idete samostalno, nesto vise ako ste u tandemu) i idete brze nego sto bi trebalo sa otvorenom kupolom, Cypres preseca veze glavnog padobrana i otvara rezervni.
Cypres se (opravdano) hvali time da nije imao nijedan jedini otkaz! Automat kosta oko 1000€ i zajedno sa padobranom (4-5-6k €) se tretira kao avio prevozno sredstvo...
Necu da kazem da je nemoguce da vam se nesto lose desi dok skacete sa padobranom koji ima cypres, ali sanse da vam se padobran ne otvori su prakticno nepostojece.
Nemojte da skacete bez Cypres-a!
[ Horvat I @ 12.04.2009. 15:40 ] @
Vecina nesreca za koje sam saznao se desila zbog loseg secenja glavnog padobrana
[ popusicko @ 12.04.2009. 15:43 ] @
Imam jednog padobranca u penziji u kuci koji je takode bio pripadnik 63. padobranske brigade u Nis davne 67-68 godine.
Kaze da je ogromna razlika izmedju vojne kupole i sportskog pravougaonog padobrana.Sa vojnim padobranom je brzina poniranja veca
i ispada da zemlju dodirnes kao da skocis sa recimo prvog sprata i zato je potrebno znati pravilan doskok i bacanje na stranu.S druge strane
sa sportskim padobranom mozes doskociti na vrh prsta tj pete i mnogo je manja brzina pri doskoku.
[ dejande @ 12.04.2009. 16:10 ] @
Bračni par Svetlana Simić i Ljubiša Naumović, višestruki državni prvaci u padobranstvu, osuđeni su na uslovnu zatvorsku kaznu zbog pogibije padobranca Dejana Nenadovića (25), kome se prilikom skoka na aerodromu u Davidovcu kod Paraćina nije otvorio padobran! Vlasnike škole padobranstva „Skaj" Opštinski sud u Paraćinu osudio je na osam meseci zatvora, uslovno na tri godine, jer nisu ispoštovali procedure pre izvođenja padobranskog skoka posle kojeg je nesrećni Nenadović nastradao.
Tragedija na aerodromu u Davidovcu dogodila se 14. decembra 2003. godine, na 25. rođendan Dejana Nenadovića iz Beograda! Nenadović je sa još dvojicom padobranaca skočio takozvanu „vezanu trojku" iz aviona „utva 66", koji je klub „Naša krila" iz Paraćina pozajmljivao privatnoj školi „Skaj". Međutim, njegov padobran se prilikom skoka nije otvorio i Nenadović je poginuo! Istraga o tragediji vođena je nekoliko godina, a kada je optužnica podignuta, sredinom 2007. godine, utvrđeno je da su Simićeva i Naumović dozvolili Nenadoviću da skoči iako uređaj za automatsko otvaranje nije bio u funkciji, što je po svim pravilima obavezno kada je padobranac početnik.
Majka poginulog Slavica Nenadović nezadovoljna je uslovnom kaznom i kaže da će zatražiti od tužilaštva da uloži žalbu.
- Simićevu i Naumovića smatram odgovornim za loše pakovanje padobrana i za to što uređaj za automatsko otvaranje padobrana na određenoj visini nije bio povezan sa glavnim padobranom. Posebno me boli to što su njih dvoje na sudu tvrdili da je moj sin imao suicidne namere i da je skokom izvršio samoubistvo... Svetlana i Ljubiša su mom sinu dozvolili da skače iako nije imao padobransku dozvolu niti lekarsko uverenje. Čak me nisu ni obavestili o smrti mog sina. To su učinili njegovi drugovi koji su skakali s njim - rekla je majka poginulog Dejana.
Opštinski javni tužilac Ljubiša Branković kaže da će, kada bude dobio pisani otpravak presude, najverovatnije uložiti žalbu Okružnom sudu, s obzirom na to da je izrečena uslovna osuda za smrtnu posledicu.
- Po nama, izrečena sankcija nije primerena delu i mi ćemo sigurno uložiti žalbu. Istraga jeste trajala dugo, ali bila je obimna, a bilo je neophodno i angažovanje komisije veštaka iz Vazduhoplovnog opitnog centra Batajnica - kaže Branković, i objašnjava:
- Urađena su dva veštačenja. Prvo je radio veštak koji nije bio posebno stručan za tu problematiku i on je dao procenu da je u pitanju praktično samoubistvo, odnosno da je uzrok pada u propustu samog padobranca. Mi time nismo bili zadovoljni i tražili smo da se obavi komisijsko veštačenje. Sačinjen je tim stručnjaka iz različitih oblasti vezanih za padobranstvo, za pitanje tehničke ispravnosti opreme, za vazduhoplovne nesreće vezane za pogibije padobranaca. Obavljena je i rekonstrukcija događaja na aerodromu u Davidovcu, nakon čega je komisija dala pisani nalaz da je učinjen propust od strane odgovornih lica - rekao je Branković, i dodao da je Nenadović skakao padobranom koji su izradili Simićeva i Naumović. Žalbu će, kako se očekuje, uložiti i branilac okrivljenih.
p.s. ljudi pamet u glavu .... nekima je bitno samo da uzmu novac za taj skok a ako vam se nesto dogodi pocnu da se brane na fazon on je bio suicidan .
dejana sam znao , sin moje koleginice sve mogu reci za njega ali nikako da je imao suicidne ideje.
[ optix @ 12.04.2009. 16:18 ] @
Postoji mnogo tipova padobranskih nesreca, i naravno, moze iskonstruisati takva nesreca da vas ni automat ne moze spasiti... Kao u ostalom i u svakoj aktivnosti ma koliko bezbedna ili osigurana bila (vozenje u automobilu, prelazak ulice, boravak u skoli)...
Ipak, takve situacije su zaista vrlo retke i u 99% slucajeva su posledica ljudskog faktora a ne otkaza opreme.
Ono sto automat garantuje je da ce bez obzira na to da li ste vi onesvesceni, uplaseni ili ne znate sta da radite, otvoriti rezervni padobran na najbolji moguci nacin. Ukoliko izlazak i naduvavanje rezervnog padobrana nije nicim spreceno (npr. umotan glavni padobran), to je kraj potencijalne nesrece.
Skakanje padobranom ipak nije za svakoga (kao i bilo koja druga aktivnost), morate biti psiho-fizicki stabilni, i upoznati sa svim potencijalnim problemima ukoliko skacete sami.
Skokovi sa starim, vojnim, okruglim kupolama nemaju previse slicnosti sa danasnjim skokovima sportsim, 'krilo' padobranima. Osim manje brzine pri doskoku (zbog mogucnosti upravljanja krajevima preko konopaca), krilo padobrani su upravljivi padobrani, dok kod skokova sa okruglom kupolom nemate mogucnost promene pravca leta.
[ trfgyuiktgufvh @ 12.04.2009. 18:21 ] @
Citat: Međutim, njegov padobran se prilikom skoka nije otvorio i Nenadović je poginuo! Istraga o tragediji vođena je nekoliko godina, a kada je optužnica podignuta, sredinom 2007. godine, utvrđeno je da su Simićeva i Naumović dozvolili Nenadoviću da skoči iako uređaj za automatsko otvaranje nije bio u funkciji, što je po svim pravilima obavezno kada je padobranac početnik.
Nije mi jasno jel on poginuo zato sto nije reagovao jer mislio da ce se glavni automatski sam otvoriti (a on se zbog kvara automata nije otvorio) ili...?
Uopste, koliko strah, panika i tako to moze uticati na to da se desi nesreca? Jer ja sticem utisak da se glavni i pomocni padobran mogu umrsiti bilo kom bez obzira na njegovo psihicko stanje. Ili ne mogu..?
[ optix @ 12.04.2009. 20:15 ] @
Rucica padobrana se obicno povlaci izmedju 1000-750m. Sa visine od 1000m imas jos nekih 15 sekundi do zemlje, svaka sekunda u panici je sekunda koja nece biti iskoriscena na efikasno resavanje problema koji imas. Svako otvaranje ispod 150m nije bezbedno i obicno prolazi sa povredama. Tako da, da, strah i panika su neprijatelj. Zato se i uci da sve radnje budu refleksne - automatske, da se o njima previse ne razmislja...
Problemi sa glavnim padobranom, tj. otkaz glavnog padobrana je obicno posledica loseg pakovanja i kao rezultat nepotpuno otvaranje i naduvavanje. Neka umotavanja konopaca pri otvaranju su normalna i cesta, i ne smatraju se otkazom padobrana. Glavni padobran u proseku (mada je ovo tesko izracunati) zbog ovog ili onog kvara (prilikom pakovanja) otkaze jednom na svakih 1000 otvaranja... Dakle, moze se desiti i iskusnom padobrancu. Postoje otkazi koji se mogu resiti u letu, i otkazi koji zahtevaju odbacivanje glavnog padobrana i otvaranje rezerve. Rezervni padobran je dizajniran da bude ekstremno bezbedan i efikasan u otvaranju. Njih pakuju samo za to posebno ovlascena i sertifikovana lica, i po pravilu se obavezno proverava i prepakuje posle odredjenog broja skokova ili vremena. Umotavanje tela u padobran (kao jedan od najgorih mogucih scenaria, jer tada ne mozete efikasno ni otvoriti rezervu) je prakticno nemoguce ukoliko se otvaranje zapocinje u propisanom polozaju tela. Glavni padobran iz svoje torbe izvlaci tzv. pilot padobrance, mali padobran koji mora biti slobodan u vazduhu kako bi sila otpora vazduhu bila dovoljna da glavni padobran izvuce iz torbe. Ovo ce se desiti jedino ako je pilot padobrance direktno par metara iznad vas. Ne kazem da ne predstavlja rizik, ali za umotavanje u padobran zbilja morate da ispunite fantastican niz neverovatnih scenaria. Ono gde se umotavanje cesce dogadja jeste letenje sa otvorenim kupolama u raznim formacijama sa drugim padobrancima, ili sudar sa drugim padobrancem.
Dobar deo nesreca desava se prilikom sletanja (sa otvorenim glavnim) ako padobranac (namerno) pravi neke vratolomije i slece brze nego sto bi inace trebalo, itd. Uglavnom, u vecini slucajeva je kriv ljudski faktor (sam padobranac).
[ Black_eyed @ 13.04.2009. 07:59 ] @
Poznanik iz srednje skole, decko je bio napaljen na padobranstvo i cim je mogao da polaze za padobranca to je i uradio.
Imao je 20-tak skokova i sve je bilo OK, na sledecem ne otvori mu se dobro glavni padobran (valjda se bio umrso, davno je bilo, ne secam se tacno), uhvati ga ludacka panika (po sopstvenom prizanju) i u panici povlaci i rucicu rezervnog padobrana koji se zapetljava u glavni padobran. On pada prema zemlji sa delimicno otvorenim rezervnim padobranom...
Epilog: Covek je slomio samo kljucnu kost! Kako ? Kao presudnu stvar (pored toga sto je imao delimicno otvoren pomocni padobran) rekli su mu da je imao ludacku srecu sto je prethodnu noc padala dobra kisa koja je raskvasila oranice u koje je pao (Aerodrom Cenej)...
Nikad vise nije skupio hrabrosti da skoci sa padobranom.
[ dejan @ 13.04.2009. 13:01 ] @
Ja sam dva puta skocio padobranom... jednom sa padobranom tipa kupola (nesto kao vojni), drugi put sa krilom. Pre toga sam imao obuku oko mesec dana, sve mi je bilo kristalno jasno, ali dzaba kad se odjednom nadjes na 1000m visine sasvim sam sa NULA iskustva... mislim, nije strasno ako sve ide kako treba, al da nesto krene na lose pitanje je koliko je realno ocekivati pravilnu reakciju.
A inace, ti likovi u Paracinu sve to olako dozivljavaju. Koliko sam video, mozes da dodjes kao da si pao sa Marsa, odrze ti neku obuku od pola sata, ulazis u avion i skok...
[ Horvat I @ 13.04.2009. 13:19 ] @
Upravo obuka na brzaka.Radi se za pare pa daj sto brze,znas odskok--- znas doskok -- znas upravljati gotovo SLEDECI!
Pre par godina Na takmicenju tipu se po uradjenoj formaciji ne otvaraju padobrani zauzima polozaj aterira i nazimu vec hoda.
Tu obuku na papiru prolaze svi padobranci.(Po udesu sam se raspitao i taj deo propisa nije promenjen)
[ optix @ 13.04.2009. 13:35 ] @
U klubu gde ja skacem, ucenici imaju radio vezu sa instruktorom na zemlji koji ih prati i usmerava tokom prvih 10-tak skokova dok jos skacu na gurtnu, kao i prilikom prvih samostalnih otvaranja padobrana. Dobar deo gresaka koje bi eventualno napravili na taj nacin se moze ispraviti.
Meni se eto, na drugom skoku, otvorio i rezervni padobran pa sam leteo sa obe kupole. Jedan od generalno zeznutijih scenarija. Bio bih mnogo vise sam da nije bilo radio veze, mozda bih cak i u nekom momentu odlucio da odbacim glavni padobran, sto nije uvek dobro resenje, a nekad je i potpuno pogresno (zavisi od medjusobnog polozaja obe kupole, da li se preplicu ili ne, da li su obe puno otvorene, stabilnosti leta itd.), u mom slucaju nije bilo potrebe za odbacivanjem glavnog...
Naravno, kada bi sve bilo 100% sigurno to vise ne bi bio sport, ni padobranstvo :)
Inace, ja sam pristalica kratke obuke za prvi skok. To naravno ne treba da izgleda samo tako: odvajanje, doskok, upravljanje kraj. Moja je trajala oko 7-8 sati pre prvog skoka (s tim da ja nisam dosao tamo bas iz vedra neba, procitao sam sve sto sam mogao da nadjem...), i za to vreme zaista mozete nauciti dobro sve najcesce greske, 'kvarove', procedure u takvim situacjama, rad padobrana... Ne kazem da je potpuno beskorisno, ali opterecivati ljude meterologijom, terati ih da trce bosi kilometre po pesku i sta sve jos drugo ne, ima vrlo malo uticaja na ono sto ce vam se u 99.99% slucajeva desiti pri prvom samostalnom skoku. Pri svakom sledecem skoku ucite nove stvari pa cete na kraju na ovaj ili onaj nacin opet doci i do stratusa, kumulusa, kumulonimbusa... Mnogi koji prodju tu obuku od mesec dana na kraju i ne skacu padobranom.
[Ovu poruku je menjao optix dana 13.04.2009. u 14:57 GMT+1]
[ bojan_bozovic @ 13.04.2009. 13:41 ] @
Citat: optix
Naravno, kada bi sve bilo 100% sigurno to vise ne bi bio sport, ni padobranstvo :)
Ma nemoj! Ne bi bio to sto je da nije rizican?
[ dmauka @ 13.04.2009. 13:42 ] @
Da li postoji naka klasifikacija padobrana po kilazi? Recimo...113 zive vage ? Kako tu ide tandem?
[ optix @ 13.04.2009. 13:51 ] @
Citat: bojan_bozovic: Ma nemoj! Ne bi bio to sto je da nije rizican?
Nista nije 100% sigurno
[ optix @ 13.04.2009. 14:03 ] @
Citat: dmauka: Da li postoji naka klasifikacija padobrana po kilazi? Recimo...113 zive vage ?;) Kako tu ide tandem?
Tandem padobran je dizajniran da nosi oko 230kg. Instruktor retko ima preko 100kg, obicno oko 70-80, tako da ne bi trebalo da bude problema :) Inace, ti padobrani su testirani do 400kg pri 400km/h, i cak i tada imaju normalno otvaranje.
[ dmauka @ 13.04.2009. 14:12 ] @
Citat: optix: Tandem padobran je dizajniran da nosi oko 230kg. Instruktor retko ima preko 100kg, obicno oko 70-80, tako da ne bi trebalo da bude problema Inace, ti padobrani su testirani do 400kg pri 400km/h, i cak i tada imaju normalno otvaranje.
A instruktor tek rucao pa...
Ja bih ipak isao na sigurno, sam pod tandem padobran
A zna li neko da li kod nas negde postoji onaj veliki ventilator za simulaciju slobodnog pada?
[ optix @ 13.04.2009. 14:14 ] @
Koliko ja znam, to ne postoji kod nas, bar ne pri padobranskoj skoli...
[ dmauka @ 13.04.2009. 14:56 ] @
http://www.flixxy.com/skydiving-simulator.htm
...eto, ko ima kintu da ulozi, ovo bi moglo da bude ekstra hit, sa vise posetilaca nego bandzi a jos moze da radi u svim vremenskim uslovima (objekat je zatvorenog tipa)..
+ priprema pred pravi skok...
za ideju, ako me se sete za Dan Bezbednosti, sete se, ako ne, nije vazno...
[ Horvat I @ 13.04.2009. 15:08 ] @
U Vinci je postojao ali se nije zato gradjen,jedino se komentarisalo da bi bilo idealno za padobranski trenazer
[ BBS @ 14.04.2009. 03:42 ] @
@optix
U kom si beogradskom klubu, od cega se sastoji obuka za prvi skok, koliko vremenski traje i naravno koliko kosta?
[ optix @ 14.04.2009. 20:11 ] @
Imas PP.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|