[ S a l e @ 05.12.2003. 00:03 ] @
Jednog prijatelja interesuje koji softver (a ja se pitam da li) koriste za projektovanje automobila i u fabrici Zastava automobili? On bavi tim poslom, pa ... sto znam sto ce mu taj podatak, ali moje je samo da prenesem info, koji ja nemam.

Bas kao sto Petruci iz IndeXovaca u predstavi na pitanje 'novinara': "Sta od dodatne opreme ima Yugo", "IMA! - Rezervni tocak!" Ja pretpostavljam da koriste softver i to pod DOSom, ali za obracun plata...
[ salec @ 05.12.2003. 09:31 ] @
Cini mi se da odavno nisu projektovali novi automobil u Zastavi, ili ako jesu, nisu se hvalili!
[ NikolaVeber @ 05.12.2003. 13:28 ] @
SOLITARE bajo moj... sta ti mislis, sta je zastava ? Imaju ceo tim strucnjaka koji radi sa tim softverom!

;)
[ Maniac @ 05.12.2003. 16:01 ] @
evo ga program
[ Maniac @ 05.12.2003. 16:03 ] @
jel valja?
[ Nemanja Jakovljevic @ 08.12.2003. 16:13 ] @
ne valja; ne radi

Code:

nemanja@jaguar:~$ ./CALC.EXE
-bash: ./CALC.EXE: cannot execute binary file
nemanja@jaguar:~$
[ Safet Beriša @ 08.12.2003. 17:39 ] @
Valja, samo ga treba terati pod Windowsom budući da je to jedan od njegovih najkorisnijih delova.
[ S a l e @ 09.12.2003. 16:48 ] @
Ah, vi se bas zezate... A sigurno koriste bar AutoCad za projektovanje sharafa...
[ Ivan Dimkovic @ 09.12.2003. 17:06 ] @
Sto bi projektovali sharafe :) Mogu da kupe ISO srafove na svakoj pijaci sto verovatno i rade...

[ NikolaVeber @ 09.12.2003. 17:18 ] @
Ivane, pazi sta govoris !

Zastava je ozbiljna firma i oni paze na kvalitet. SRAFOVE KUPUJU SAMO NA POJEDINIM, PAZLJIVO ODABRANIM PIJACAMA ! ;)
[ Ivan Dimkovic @ 09.12.2003. 17:37 ] @
Xexexe... sad kad se pojavi onaj sto bi licno pobio svakog ko bojkotuje domace proizvode...

Odo' da zamenim ovo Eizo s***** od monitora sa Ei Nish (vid.. jos se skoro isto i pise) ... da budem patrijota i ja malo..
[ NikolaVeber @ 09.12.2003. 17:59 ] @
Patrijotizam je jedino sto nas je odrzalo u ovim teskim vremenima ....
Kupi i naocare, kada se budes vracao kuci sa monitorom... trebace ti uskoro :)
[ Vertygo @ 09.12.2003. 18:31 ] @
Ne trebaju mu naočare, a i prednosti Ei Niš monitora su ogromne :
veoma je lagan tj ne oseća se kada se prenosi
od ultra laganih materijala je napravljen, a ti ultra lagani materijali su nevidljivi kao i celi monitor jer ga i nema :)

Tako da, Ivane, čudi me da si uopšte i uzimao Eizo, šta ti bi?Nadam se da će ti sad Nišlije dozvoliti da pazariš monitor...
:)
[ NikolaVeber @ 09.12.2003. 18:39 ] @
U Nisu su razvili jedinstvenu tehnologiju - monitor se intuitivno itegrise sa korisnikom, sto je dobro iz nekoliko razloga :

1 : Vise mesta na stolu (prednost u odnosu na glomazne TFT monitore)
2 : Smanjena potrosnja el. energije
3 : Gotovo eliminisano svako zracenje
4 : Prakticno neogranicena rezolucija
5 : Jednostavna upotreba : stavis vga kabal u dupe i vozi Misko

[Ovu poruku je menjao NikolaVeber dana 09.12.2003. u 20:40 GMT]
[ Ivan Dimkovic @ 09.12.2003. 18:39 ] @
Citat:

Tako da, Ivane, čudi me da si uopšte i uzimao Eizo, šta ti bi?Nadam se da će ti sad Nišlije dozvoliti da pazariš monitor...


Ma to ti je bre zapadna imperijalisticka hegemonija... cuj neki Eizo... pored zivog i zdravog Ei Nis koncerna..

Sto, mogu da preprave televizore.. i da ih valjaju kao monitore :) Jos ako ti zvizne VF trafo, moze svaki KV majstor to da ti opravi bez frke... xexe

[ msav @ 09.12.2003. 19:30 ] @
Citat:
S a l e:
Jednog prijatelja interesuje koji softver (a ja se pitam da li) koriste za projektovanje automobila


Ne znam šta su koristili za ove šklopocije, ali ogromna većina korisi CATIA–u.
http://www.3ds.com/en/brands/catia_ipf.asp
Mislim da je čak i u Zastavi koriste.

BTW, da se razumemo, Zastavu treba zatvoriti pod hitno i dozvoliti uvoz polovnih vozila do 10 godina starosti. Eto ;)
[ Maniac @ 09.12.2003. 22:50 ] @
Ma uvoz i tacka....
E koliko se krecu golfovi II 1.3 motor benz i 1.6 diesel...da valjaju nesto
[ Vertygo @ 10.12.2003. 00:33 ] @
Jako teško ćeš naći tako nešto, ovde, a da nije izakano do zla boga.Ali recimo da se cene kreću od 2-3.5k (optimisti) evra...
[ salec @ 10.12.2003. 11:20 ] @
Moć negativnog razmišljanja... do skora je i Škoda bila šklopocija u odnosu na zapadna kola. Ja ne gubim nadu da će i ovde nekad uspeti da se organizuju više intelektualne aktivnosti u industriji. Samo ljudi treba da prestanu da tolerišu (uz ironičan osmeh) sranja u svojoj zemlji i među svojim sunarodnicima.

Zašto niko ne pljuje utoku CZ99 na primer? Zato jer je lik koji ga je projektovao, kad je dobio listu zamerki od Amera za čiji konkurs je prijavio u to vreme najbolji model Zastavinog ručnog oružja, odlučio da ih po tačkama ispoštuje, a ne da kaže: "ma ko im j.m. američku, za nas je i ovo suviše dobro...". A zašto ne postoje CZ 2000 i dalje? Zato što su lika sklonili jer je bio suviše dobar!

Kad su Slovenci pre skoro dvadeset godina trubili o Evropi i o želji i nameri da postanu kao Evropa, ovde su im se svi rugali. E, pa oni su to i postigli, jer su shvatili da to ne samo žele nego i mogu, samo treba da krenu da se porede sa boljima od sebe i kopiraju ono što je bolje od onoga što imaju (ne mislim bukvalno, kopiranje bez razumevanja, nego analiza i "diff"). Ja ne mislim da smo mi urođeno inferiorniji od drugih naroda sa kojima smo imali sličnu sudbinu (Slovenci, Česi, Slovaci, Poljaci,...), ali kao da je lakše pljuvati sve što se ovde proizvede (osim onoga što sam radiš) nego zahtevati da se postigne i održi kvalitet.

Čak i kad se neko potrudi i napravi nešto na nivou i savremeno ovde, tome se u startu nalepi neka "ocena manje". Skromnost u ime "svojih"? Da ne hvalimo, pa da ne ispadne baksuz! Pre nekog vremena sam se raspitivao za Xelo TFT monitore i našao sam ovde i odgovore tipa: "Ali to ti se sklapa u Arilju." i "...to je neki škart od Samsung OEM" (!). Lično sam doživeo da jedan korisnik tvrdi za jedan uređaj koji je original moj dizajn da je "iskopiran, malo izmenjenog izgleda" model jednog u toj oblasti poznatog proizvođača. Ljudi ovde ne mogu da veruju da je ovde moguće napraviti bilo šta osim svinjskih polutki, a kamoli nešto dobro. Privatni domaći proizvođači čak kriju poreklo svoje robe jer znaju za zlokobnu senku koju "made in Serbia" baca na duše domaćih kupaca.

Ja ne mislim da Zastavu treba ukinuti. Nema zemlje u Evropi koja živi samo od poljoprivrede, da bi imao standard na nivou Evrope, moraš da imaš industriju čiji proizvodi imaju "visok nivo finalne obrade" ili kako se već kaže. Uostalom ne možeš da prodaješ pamet, ako tvoji stručnjaci nemaju na čemu da se oprobaju, ako nemaju predmet rada. Korist od uspešnog spasavanja Zastave bi bilo iskustvo koje bi omogućilo da se revitalizuju i druge fabrike koje davi ista čuma. Uz određeni napor, Zastava bi mogla da bude konkurentna u svojoj klasi (Dacia, Lada, možda jednog dana čak i Škoda?). Prva stvar koja mora da se učini jeste da se fabrika preuredi da bude fleksibilnija, jer je sad optimizovana za masovni štanceraj zastarelih modela. U ovoj zemlji žive (ako već nisu zbrisali na Zapad) talentovani nagrađivani dizajneri automobila koji bi verovatno bili srećni da dobiju kintu da naprave Zastavi modele kojih se ne bi morala stideti. Ali, avaj, izgleda da čak ni "gigant" CZ ne može da plati nove kalupe za presovanje i da su zbog toga "novi" jugići i floride isti oni od pre dvadeset godina, samo maskirani plastičnim dodacima i sa dodatim a la fiat farovima.

Najtužnije mi je kad pitam nekog ko radi u domaćoj mašinskoj industriji zašto je sve tako kako jeste i dobijem odgovor da oni tačno znaju šta treba da urade da poboljšaju kvalitet, na primer motora, ali... naravno, onaj ko im je direktor (pravnik, ekonomista, politikolog,...) ne veruje da oni imaju ni toliko pameti koliko on sam, a kamoli... ili možda veruje:

Ako ste gledali juče "Najslabiju kariku", mogli ste da vidite poučan primer i razjašnjenje zašto ovde sve ide tako kako ide... oni nesposobni miniraju sposobne da bi sačuvali svoje pozicije. Zato takve nesposobne nazivaju "Sposobnim, snalažljivim ljudima"!

Prema tome, ne nasedajte! "Srpska posla" žvaka služi tome da niko ne dira parazite. Kad god čujete tako nešto, probajte (ako ste u prilici) da iščeprkate gde je zapelo i gde je tačka na kojoj logika prestaje da važi. Uvek ("Javlja mi se") će se ispostaviti da neka "sveta krava" leži na raskrsnici...
[ UroS @ 10.12.2003. 12:39 ] @
Pa ja ne znam ali kad neka fabrika proizvodi iste modele već 15 godina, da jedina izmena bude dodavanje 2 kg plastike ili par extra lampica ili fensi sedišta to znači da mora nešto žestoko da se menja.
[ srki @ 10.12.2003. 12:45 ] @
Zastavu ne treba ukinuti ali je treba prodati nekoj stranoj kompaniji. Recimo ako Pezo kupi Zastavu on ce te automobile prodavati i u inostranstvu a ne samo kod nas a nasa drzava ce od toga da uzima porez. A juga cemo tesko prodavati u inostranstvu. Znaci ne zivi se samo od poljoprivrede ali treba drugacije organizovati stvari a ne pustati da firma propadne pa je posle prodati za neku bagatelu.
[ Nemanja Jakovljevic @ 10.12.2003. 12:48 ] @
Sto mislis da nece da se prodaju u inostranstvu jugici?

Ja sam video u budimpesti jedno 10-ak jugica i par Zastava 101
[ NikolaVeber @ 10.12.2003. 12:58 ] @
Ja sam ziveo u Pesti 4 godine, i mogu ti reci par primera, ko vozi jugice i 128-ce :

Novog Jugica kupio je moj drug iz razreda, cini mi se prosle zime. Do sada je dao vise na delove, nego sto ge je auto kosto (malo preterano, ali ipak...).

128-cu vozi vaspitac koji radi u srpskom djackom domu... a pored toga ima i suzuki swift. Samo ne znam koji ce mu 128-ca.

Ima jos par likova koji furaju jugice, ali tom resenju se pribegava ili iz gluposti, ili zbog nedostatka para.

Inace, u Madjarskoj se sklapaju Astre i Suzukiji, tako da ce oni uvek biti povoljniji u nekoj kredit-varijanti od nasih Jugica. Koliko si video Suzuki-Swifta u Pesti ? Svaki treci auto.

@UroS :
Kada se neki auto proizvodi 15 godina, znaci da je savrsen i da nema mesta poboljsanjima
[ srki @ 10.12.2003. 13:10 ] @
Citat:
Nemanja Jakovljevic:
Sto mislis da nece da se prodaju u inostranstvu jugici?

Ja sam video u budimpesti jedno 10-ak jugica i par Zastava 101

A koliko kosta jugic a koliko pezo? Da li je bolje prodati jugic i uzeti 2-3000 evra ili prodati auto od 10000 i uzeti porez na dobit uz to sto ce taj drugi auto bolje da se prodaje?
[ McKracken @ 10.12.2003. 15:26 ] @
Citat:
salec:

Zašto niko ne pljuje utoku CZ99 na primer? Zato jer je lik koji ga je projektovao, kad je dobio listu zamerki od Amera za čiji konkurs je prijavio u to vreme najbolji model Zastavinog ručnog oružja, odlučio da ih po tačkama ispoštuje, a ne da kaže: "ma ko im j.m. američku, za nas je i ovo suviše dobro...". A zašto ne postoje CZ 2000 i dalje? Zato što su lika sklonili jer je bio suviše dobar!


CZ99? Mislis na "Ceska Zbrojovka" utoke? Tacnije trademark infringement i freeloading na tudjoj popularnosti od strane naseg "giganta"?

Citat:

Čak i kad se neko potrudi i napravi nešto na nivou i savremeno ovde, tome se u startu nalepi neka "ocena manje". Skromnost u ime "svojih"? Da ne hvalimo, pa da ne ispadne baksuz! Pre nekog vremena sam se raspitivao za Xelo TFT monitore i našao sam ovde i odgovore tipa: "Ali to ti se sklapa u Arilju." i "...to je neki škart od Samsung OEM" (!). Lično sam doživeo da jedan korisnik tvrdi za jedan uređaj koji je original moj dizajn da je "iskopiran, malo izmenjenog izgleda" model jednog u toj oblasti poznatog proizvođača. Ljudi ovde ne mogu da veruju da je ovde moguće napraviti bilo šta osim svinjskih polutki, a kamoli nešto dobro. Privatni domaći proizvođači čak kriju poreklo svoje robe jer znaju za zlokobnu senku koju "made in Serbia" baca na duše domaćih kupaca.


Sa ovim se potpuno slazem. Problem je sto je vecinu tih senki izazvala dobrim delom "Zastava" svojim "programom putnickih vozila"... Kao i jos neke firme za koje ljudi misle da mogu da se izvuku iz bule, a u startu su neprofitabilne. Automobilska industrija je jedna veoma skupa stvar, a velika je steta sto se mnogo drugih industrija (koje su potencijalno veoma profitabilne) guse zbog zastitinih carina da se ne unisti domaca industrija, koja je uz to toliko nekonkurentna da je to strasno..

Golf II 1.6d '84 godiste kosta (i posle 150 000km) kosta kao pola novog juga, a kvalitetniji je barem dva puta. Kako?

Ceterum censeo Zastava delendam esse!

[ bond james @ 10.12.2003. 15:42 ] @
Khm,khm

Za one koji ne znaju:

1.danasnju zastavu 128 je napravio fiat pocetkom 70-ih, i 71 ili 72 godine(zaboravio sam koje tacno godine) kad su je Italijani napravili, bila je proglasena
za AUTOMOBIL GODINE u evropi.
2. Motor od 1100 cm3, koji se danas ugradjuje u stojedine, datira iz mile centa
(preteca tristaca) moj bajo. Cak sta vise, isti je vremenom namerno oslabljivan
nebi li mu se smanjila potrosnja. Jedino sto je dodano je elektronsko palenje i
male izmene na karburatoru.
I sad se postavlja pitanje, dali e normalno da motor od 1100 cm3 prosecno
trosi oko 8.5 l benzina ?
[ Vertygo @ 10.12.2003. 16:52 ] @
Za zastavu jeste :).

Inače neko je spomenuo da Zastava proizvodi svoje modele već 15 godina zato što su savršeni, i to me podseti, skoro sam na TVu gledao nekog inžinjera Zastave koji je pričao o tome zašto vw izbacuje na svakih par godina novi model golfa - pogađate , jeste, zato što su modeli loši i nemci nikako ne mogu da naprave auto kako treba, dok je njihov jugo savršen i zbog toga se proizvodi toliki broj godina. Ja sam u početku mislio da je neka sprdnja, kad na kraju ispade da je čovek ozbiljan.

Inače, neko takođe reče za kupovinu novog juga...to je čista ludost, viđao sam par ljudi koji su nakon 15-20 dana od kupovine dolazili u servis...

Najbolje bi bilo da Birklin,Fiat ili neko treći odkupi Zastavu...kružile su i priče kako će mercedes da kupi zastavu i u njoj će da proizvodi a klasu...ovo neću ni da komentarišem :).
[ S a l e @ 10.12.2003. 17:58 ] @
Da, to je rekao i IndeXovac Petruci u ulozi Jugoslava Evrica, kao direktora te fabrike u predstavi Izbori, jer ste Vi to trazili... 15. decembra ponovo u DvoraniDomaSindikata
[ SpelingMistakes @ 15.05.2004. 15:41 ] @
Da malo dodamo cinjenica na "vatru" :)
Salim se normalno ali evo nekih detalja

Pre nekoliko godina kada je pocela Nato intervencija, medju prvim ciljevima u zastavi je gadjana Alatnica, sa glanc novim masinama - CNC sa vise osa, jos nisu bile skinute sa paleta - Cisto da se zna.
Sledeca

Po onome sto aj znam, U zastavi se "ispod" ili iznad stola koriste paketa kao sto su Catija, ProE, i Ug - Najbolji koji postoje a vezano za dizajn. Koriste ih kako ih koriste, ne bih o tome - Ali prakticno vlada zakon kao i najboljim firmama evrope - Kad dodjes da radis u Zastavi, ceka te kompjuter i softver u kom znas da radis (da li ces oba doneti sam, ili ce ti oni obezbediti komp, to je vec pitanje).

Inace CZ 99 nije nastao kopiranjem nekog modela Ceske Zbrojevke, vec necega drugog.

Gospon koji je projektovao CZ 99 (iskopirao, i neke stvari izmenio) je kasnije projektovao Bb 22 (ako se secam dobro naziva) pa je zbog neslaganja sa rukovodstvom Zastave, otisao iz firme i zapoceo saradnju sa jednom domacom firmom koja ima ovlascenja za taj i takav rad kod nas u zemlji.

Slazem se sa optimizacijom fabriike, ali to ce stvarno da nas kosta jako mnogo. Mislim da je prosao preveliki broj godina neulaganja da bi se sada to moglo odjednom isfinansirati.

Kad smo vec kod Zastavine Fabrike za Namesku proizviodnju, oni stvarno imaju dobre strucnjake, ali mozda los menadzment kvari posao :(

Speling
[ McKracken @ 15.05.2004. 16:39 ] @
Citat:
Tacnije trademark infringement i freeloading na tudjoj popularnosti od strane naseg "giganta"?


Spelling, nisi dobro procitao :)

U svakom slucaju, mogu imati i paralelnu CNC masinu sa 255 osa i integrisanim friziderom za pivo, ali to im i dalje ne moze pomoci da naprave automobil jer boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka :)
[ SpelingMistakes @ 17.05.2004. 01:41 ] @
Hej hej hej - jel ti to mene kopiras :)

Ta izreka je moja :) Mislim ta pricica sa junakom i njegovim slabim srcem :)

Speling
[ Ivan Dimkovic @ 17.05.2004. 10:03 ] @
Citat:

Pre nekoliko godina kada je pocela Nato intervencija, medju prvim ciljevima u zastavi je gadjana Alatnica, sa glanc novim masinama - CNC sa vise osa, jos nisu bile skinute sa paleta - Cisto da se zna.


Pa ne bi ni bile skinute, verovatno bi se Sloba slikao sa radnicima ispred "ganc novih masina" i "pre novih radnih pobeda", a onda bi sve lepo spakovali i vratili tome od koga su uzeli na leasing.

Tako su isto setali sa nekim kompjuterskim labom po drzavnim domovima zdravlja - postave, dodje RTS1 - snimi, i sutra dan se sve pakuje i nose u drugi dom zdravlja, drugo selo... slikanje... ziveli.

Krajnji dometi tog "brze pruge" sistema su vec vidjeni.. samo da ne krenu ponovo isto.
[ SpelingMistakes @ 17.05.2004. 12:22 ] @
Bez uvrede Bla Bla truc -

Konkretno - Zastavina alatnica je bila a i sad je "poprilicno cenjena" - Pazi da se razuememo - ja sam kritican, ali nekad se moram naci nesto izmedju kritike i pljuvanja - Ja znam da se oni ne mogu meriti sa nekim privatnicima koje poznajem i u cijim pogonima sam bio (kao i utva) jer oni razmisljaju glavom - ili plate nekog ko razmislja glavom, pa je masinski park odlicno optimizovan i nabavljen za razliku od utve i zastave.

Znaci nemaju kao u utvi jedinu masinu koja moze da radi 6 m ramove i to samo za Boeing, jer taj posao moze da dodje ali isto tako i da odleti - ocu reci oni gledaju sta je najisplativije.

So se tice tih slucajeva koje si naveo - otkud znam - ne znaci da ako nisam video da ne verujem, ali ne nabavljaju se tek tako masina od ko zna koliko dolara da bi se na kraju vratile.


Speling
[ McKracken @ 17.05.2004. 13:22 ] @
Citat:

So se tice tih slucajeva koje si naveo - otkud znam - ne znaci da ako nisam video da ne verujem, ali ne nabavljaju se tek tako masina od ko zna koliko dolara da bi se na kraju vratile.


O daaaaa. Veoma se nabavljaju i vracaju.. ili se nikada ne aktiviraju ... Inace, zastavina alatnica moze biti "cenjena" koliko oces, ali kad ne rade nista ili slabo znaju, mogu samo da se qrce.

Recimo, ja imam jednu malu radionicu sa dva struga i jos nesto drugih alata (presa itd), i moji ljudi su opet radili za Zastavu delove koje oni nisu mogli da urade Inace jedan od tih strugova je proizveden 1913. godine, ali u Nemackoj bato ...
[ SpelingMistakes @ 17.05.2004. 14:53 ] @
Ja imam Iselovu CNC masinu - Mozda mozemo da saradjujemo :)

Speling
[ SBSL @ 17.05.2004. 22:56 ] @
Odgovor na pitanje ne znam ! :(

Ali znam da ne umes lepo da napises temu... :)

pozdrav * * *
[ ipakseobrce @ 22.10.2005. 05:16 ] @
Ja samo da dodam malu ispravku za motor u kecu (jugu). Motor je konstruisan za Fiatov model 128 koji je predstavljen daleke, mislim, '69 i istina bio automobil godine u Evropi. Velika novina u motoru je bila da ima bregastu u glavi! Svi prethodni Fiatovi motori su imali bregastu u bloku (kao kod Fice).