|
[ etjen @ 25.04.2009. 19:52 ] @
| interesuje me šta vi mislite:
U original uputstvu za auto koji sam relativno skoro uzeo - Renault Modus 1.5dci, stoji da se ''veliki'' servis, tj. zamena svih kaiševa radi na 120 000km. Tačnije, kaže se da je to kilometraža koja se ne sme prekoračiti za zamenu seta kaiševa i dodaje se da ukoliko je auto vožen često hladan i pri kratkim relacijama, po gradu, u uslovima gde ima puno prašine (tipa seoski putevi i sl.) treba se konsultovati sa ovlašćenim serviserima gde će vam oni savetovati da li je potrebno te kaiševe ranije menjati.
E sad, ja sam se savetovao sa ovlašćenim Renoovim servisom, gde inače godinama servisiram kola i u koji su skroz ok (preko njih sam i kupio Modusa, inače nikad ne bih kupio polovan dizel) i oni kažu da kaiševi treba da se menjaju na 80 000km. Kad sam im ja rekao da piše u knjižici 120 000 oni mi rekoše da praktično insistiraju da se veliki servis radi na 80-tak hiljada zbog toga što se auto vozio kod nas (šta god to imalo veze sa kaiševima).
Dakle, šta vi mislite, da li su naši u pravu kad kažu da treba ranije raditi ''veliki'' servis ili je to samo priča...
btw, i zamena ulja je kod nas na 10kkm a ne na 20kkm kako stoji u originalu, ali ajde dobro, to i ima smisla s'obzirom na lošije gorivo i nepouzdane uvoznike ulja... Ali kaiševi, stvano ne vdim kakve to ima veze?!? |
[ BioSQUAD @ 25.04.2009. 23:44 ] @
Neki serviseri preporucuju 80.000 km, neki 100.000.
[ Nocni @ 25.04.2009. 23:52 ] @
Mislim da nemaju potrebe nista da preporucuju kad je fabrika to odredila...
Inace 120.000 i nije neka kilometraza za moderne motore... npr. kod pezoa 307 1.6 hdi kais se mijenja tek na 240.000...
[ Zarko Silic @ 26.04.2009. 00:36 ] @
Vremenski intervali koje proizvodjac preporucuje odnosi se iskljucivo na originalne rezervne delove, a nikao na kopije. Znaci iskljucivo ovlasceni servis i savesni serviseri (koji ne varaju podmecuci kopije a naplacujuci originale).
120.000 km je interval koji se odnosi na najgore uslove eksploatacije vozila, tako da prica o 80.000 ne vazi.
Ukoliko su uslovi idealni, kaisevi imaju duzi vek trajanja, ali se proizvodjac ogradjuje podatkom koji navodi u uputstvu i treba ga poslusati.
[ etjen @ 26.04.2009. 12:57 ] @
pa i meni se logično čini da ne bi trebalo menjati pre navedenog roka, pogotovo mi je objašnjenje da treba menjati ranije zato što se auto vozio kod nas u najmanju ruku besmisleno.
Ja sam sada na 82000km i nikad ništa osim ulja i filtera nije menjano na autu (jedino su na prošlom servisu zamenjene pločice). Dakle sve je prva ugradnja.
Mislim, ajde zameniću ja te kaiševe ranije, čisto da ne mislim jer ipak to radim u ovlašćenom servisu koji mi to na zvaničnom papiru stavio kao HITNO za zamenu, (a i smaraće me kad god odem kad ću da menjam i kaiševe) ali ne moram baš da žurim kao što oni navode...
jer kad gledam papir koji sam dobio sad od njih kad sam menjao ulje gde stoji čekirano sve živo šta su proveravali na kolima, pa ima i sekcija šta treba uraditi ODMAH, ŠTO PRE i PLANIRATI, Zamena kaiševa stavljena pod HITNO!
Baš besmisleno...
[ bakara @ 26.04.2009. 13:29 ] @
Citat: etjen: Zamena kaiševa stavljena pod HITNO!
Baš besmisleno...
Nije besmisleno, narocito kada uzmes u obzir da si ti od njih kupio polovan auto sa dizel motorom.
Mislim da oni znaju nesto sto ti ne znas
Da nije polovno vozilo u pitanju, slozio bih se da je besmisleno.
[ etjen @ 26.04.2009. 13:36 ] @
he, he, to je i meni padalo na pamet... Ali nije ta varijanta u pitanju, to im je generalno politika servisa. Tako je bilo i za Twinga kojeg održavam tamo i još za par vozila koja nemaju veze sa mnom.
A i nisam od njih kupio, nego preko njih, nisu oni imali ništa od te moje kupovine, samo je auto od prvog dana održavan kod njih :)
[ Nocni @ 26.04.2009. 13:48 ] @
Osim ove mogucnosti oko km sto Bakara navodi mozda im je "takva politika" jer je generalno to skup zahvat, uz kaise obavezna je i zamjena vodene pumpe, svih natezaca itd... uvijek se na uzgred nadje jos stavki koje bi "trebalo" mijenjati... ne zove se to za DZ veliki servis
[ pisac @ 07.01.2012. 05:46 ] @
Ja htedoh da zamenim antifriz, pošto sam pročitao ovde i na još par mesta da se kao treba menjati na 5 godina... kad ono međutim:
Ispada da ne moram ni o kaiševima da brinem još dosta godina. Jedino sam period zamene kočionog ulja premašio 2-3 puta (mada me neki serviser iz komšiluka ubeđuje da je to potpuno nepotrebno i da on nikada nije čuo da je neko menjao ulje za kočnice)
[ vladd @ 07.01.2012. 11:10 ] @
Tog i takvog "servisera" ne treba ni da spominjes..osim kao primer ko se sve bavi i sa kojim nivoom poznavanja materije..ceprkanjem oko tehnike.
Poz
[ Zarko Silic @ 07.01.2012. 11:33 ] @
Kocionu tecnost svake 2 godine, bez obzira na broj predjenih kilometara,
rashladnu tecnost (antifriz) prvi put nakon najduze 7 godina, a nakon toga svakih 5.
Zupcasti kais na onoliko koliko pise u uputstvu, ali samo kod prve zamene. Period za ostale zamene, druga, treca itd., skratiti za 30%.
P.S. Kvalitet kocione i rashladne tecnosti se orjentaciono moze izmeriti instrumentima.
[ pisac @ 07.01.2012. 15:49 ] @
Citat: zarsilic: rashladnu tecnost (antifriz) prvi put nakon najduze 7 godina
Ali zašto biti veći katolik od pape? Lepo piše: 10 godina.
[ Java Beograd @ 07.01.2012. 17:17 ] @
@pisac
Diskutovao sam i ja jednom na ovu temu: "Servis pre servisnog intervala". Bilo je tu podeljenih mišljenja.
Moj zaključak je sledeći: "najveći i najmudriji savetodavci" su upravo oni koji zarađuju na sevisiranjima: prodavnice auto delova, majstori, ovlašćeni servisi i sl. Uz ozbiljno i namršteno čelo, posle "ozbiljne analize problema" mudrice zaključuju da je proizvođač Lancia (u mom slučaju) svakako pogrešio kad je servisni interval definisao na 20.000 km. Tri glavna aduta su već u rukavu: loš kvalitet goriva u Srbiji, putevi puni rupa, i loš kvalitet delova, koji nisu kao originalni, već su pravljeni za istočno tržište. Ne kažem, ima tu istine, nije da nije, ali baš i nije da uvek jeste.
I onda dolazi konačna istina: neko voli da potroši pare na kurave, neko na muziku u kafani, neko kupuje umetničke slike, a neko menja ulje na 5.000 km i rashladnu tečnost svake godine. "Za svaki slučaj, ipak je kvalitet goriva u Srbiji očajan"
[ jnk @ 07.01.2012. 22:16 ] @
Ovde mehanicar rece da kocionu tecnost ne mora da menja sto sam i ja cuo par puta od nekih 'mehanicara'. A sta cemo recimo sa uljem u automatskom menjacu? BMW ima politiku da je njihovo ulje sealed for life i da se ne menja nikad ali u praksi se preporucuje menjanje na nekih 150,000 km.
[ Java Beograd @ 08.01.2012. 10:34 ] @
Citat: jnk: Ovde mehanicar rece da kocionu tecnost ne mora da menja sto sam i ja cuo par puta od nekih 'mehanicara'. A sta cemo recimo sa uljem u automatskom menjacu? BMW ima politiku da je njihovo ulje sealed for life i da se ne menja nikad ali u praksi se preporucuje menjanje na nekih 150,000 km.
Poetnta je da Njegovo Visočanstvo Mehanilčar treba da dobije mesto koje mu pripada. Na žalost, ljudi često u "mudrom mehaničaru" vide apsolutni autoritet, i slepo veruju svemu šta On kaže.
Zaista ne znam za BMW i preporuku u vezi ulja u automatskom menjaču, ali ako je tako, baš bih voleo da vidim facu mehaničara koji "u praksi preporucuje" menjanje menjačkog ulja u na nekih 150,000 km. Dakle, da upoznam tu mudru ljudinu koji jedan poznaje ulje i automatske menjače bolje od desetine i desetine tehnologa i inženjera iz konstrukcionoih biroa BMW-a
[ Zarko Silic @ 08.01.2012. 10:46 ] @
Nije bas tako crno belo. I medju mehanicarima postoje autoriteti, a postoje i oni koji se samo slepaju uz ovaj epitet.
Isto tako i medju ingenjerima i tencarima postoje "interesne zone". Nisam siguran da im je bas namera da se automobili voze stotinama hiljada kilometara.
Nedavno sam spomenuo da se kod VWovog TDI za zamenu filtera vazduha preporucuje (pise u uputstvu) interval od 90.000 km ili svakih 6 godina, sto bi u ovim nasim srbijanskim uslovima prakticno znacilo da je motor vrlo blizu generalke.
90.000 je svakako neprihvatljivo mnogo, a 10.000, koliko preporucuju majstori, bilo bi, uslovno receno, bacanje para. Znaci, nekakva srednja vrednost bi se mogla prihvatiti kao optimalna.
[ Java Beograd @ 08.01.2012. 11:27 ] @
Citat: zarsilic: Isto tako i medju ingenjerima i tencarima postoje "interesne zone". Nisam siguran da im je bas namera da se automobili voze stotinama hiljada kilometara. Ipak automobili se voze stotinama i stotinama hiljada kilometara. Iako se često može čuti da proizvođačima nije u interesu da ima automobili dugo traju, činjenica je da nikad nisu bili pouzdaniji, nikad trajniji, nikad se nisu manje kvarili. Pre svega zarad savremene tehnologije čelika i drugih metala, ulja i aditiva i svega ostalog šta se koristi u savremenoj automobilskoj industriji. Svi današnji automobili bez problema i bez iole većeg kvara prelaze bar 500.000 km a korozija karoserije je zaboravljena. Nekad je "generalka" bila redovna tema diskusije među vlasnicima automobila, a svaki drugi je imao muke i probleme sa ventilima, bregastom, semerinzima i slično. Sada su to zaboravljene teme. Ono čemu mi ovde (a i drugi) diskutujemo, je prosta zamena ulja, filtera, kaiševa i td.
Eto šta sve te NEZNALICE tehnolozi, inženjeri i tehničari neće da smisle. Priznajem da nisam čuo za taj podatak o zameni filtera vazduha na 90.000 ili 6 godina. Ali ako je tako, siguran sam da su inženjeri i tehnolozi dobro proučilii taj filter i da nisu tek tako, olako "lupili" period zamene. Garant može da izdrži bar 20% više, ali je iz razloga sigurnosti određeno tih 6 godina.
Uzgred, u čemu se razlikuju "srbijanski" uslovi vožnje od grčkih, bugarskih, rumunskih, mađarskih, austrijskih i ostalih, kad je u pitanju filter vazduha ? Na osnovu čega ti Žarko tvrdiš da je 90.000 "neprihvatljivo mnogo" ? Jesu li rupe na kolovozu i loš kvalitet goriva razlog za promenu pre servisnog intervala ? Jesi li testrao taj filter, jesi li upoznat sa tehnologijom materijala i izrade ?
Sa druge strane jasno je da "majstor" nikako neće da smisli mudrost "dođite ponovo posle 5 godina" već miu je mnogo bliđa mudrost "dođite obavezno posel 6 meseci" ... iako proizvođač kaže drugačije, ali on "nema pojma".
[ Zarko Silic @ 08.01.2012. 12:21 ] @
Prvo, nije tacno ono za 500.000 do generalke. Za vecinu vozila je i danas ova cifra nedostizna.
Drugo, podatak o zameni ulja u automatskim menjacima mnogi proizvodjaci ne daju, a menjaci im pucaju kako kokice nakon jedva predjenih 200.000 km.
Trece, mnogi proizvodjaci svoje "prvobitne izjave" napisane u uputstvu, naknadno koriguju, itd, da ne nabrajam.
P.S. Ogromna je razlika u eksploatacuji vozila u ovim nasim uslovima i u onim "njihovim". Na primer u Vojvodini se polen (klima) filter napuni za svega nekoliko letnjih meseci tako da ga na primer u Svedskoj i Svajcarskoj ne bi napunio prakticno nikada. Isto vazi i za filer vazduha.
O gorivu, mentalitetu, nacinu voznje i svemu drugom, da se ne diskutuije.
Primera radi, nije slucajno VAG zabranio primenu longlife rezima u nezapadnoevropskim uslovima. Nije slucajno, umesto preporucenih 15.000 km kod standardnog rezima zamene ulja, za nase (ne samo nase) u SVOM UPUTSTVU preporucio dvostruko kraci, 7.500 km, itd,
Citat: Java Beograd: Priznajem da nisam čuo za taj podatak o zameni filtera vazduha na 90.000 ili 6 godina.
Ovo se da primetiti
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|