|
[ zid-024 @ 27.04.2009. 09:15 ] @
| Pozdrav svim forumasima
Nalazim se u situaciji, ni za smejati se, ni za plakati
Planiram da kupim auto, fond mi je ogranicen na jednu hiljadarku eura.
Da bi smanjio nedoumice, suzio sam izbor na Yugo ili Ladu Samaru.
Zbog mojih ne tako malih gabarita sam blizi Samari nego Yugu.
Zamolio bih vozace i vlasnike pomenutih modela da mi kazu svoja misljenja o istim modelima, na sta posebno obratiti paznju …..
Zamolio bih da se suzdrzite komentara u fazonu, “ako dodas jos 1000 e, mozes kupiti ovo, ono”, “ za te pare ne mozes kupiti nista”, “ a da razimslis o kupovini novog na kredit i sl.”
Sumu koju izdvajam za auto je 1000e, da bih mogao da ostavim nesto za menjanje potrebnih stvari po kupovini, kao i za ekstra iznenadjenja.
Svestan sam svoje trenutne situacije, svestan sam i sume koji mogu da izdvojim, kao i toga sta mogu da kupim za te pare.
Dakle, prelozi, saveti, ….
|
[ lanemici @ 27.04.2009. 09:25 ] @
Moje misljenje je SAMARA, mada je njih tesko naci u dobrom stanju limarije. Do skora sam bio vlasnik jedne i imam samo reci hvale, sad vozim forda MK6 i zalim za njom. Delovi su jeftini, odrzavanje sam radio ja uglavnom. Auto je pouzdan, udoban, sa plinom je trosio 9 litara na otvorenom sa brzinom od 90-100 km/h, opterecivana je i prikolicom dobro vuce, dosta je visoka pa nema problema van puta (ribolovac). Samo ako je limarija dobra uzimaj, moja je varena dva puta i vise joj nije bilo pomoci. Za juga nemam nijedan komentar.
[ kuntalo @ 27.04.2009. 09:46 ] @
Renault 4.
[ HoT_Steppa @ 27.04.2009. 10:28 ] @
Kec, mozes da nadjes sa ugradjenim plinom za sitne pare. Jos bolja varijanta je da nadjes bez plina jer znas da je taj manje presao od onog sa plinom pa naknadno ugradi, ugradnja je oko 250 evra.
[ reject @ 27.04.2009. 10:54 ] @
I ja sam pre za Yuga ili Keca, ali pre za Yuga. Ustvari, najpametnije je ne kupiti nista nego
skupiti jos para, ali kako si i sam rekao, to nije ponudjena opcija. Mozes da nadjes nesto
sto ima pristojnu limariju i za ispod soma evra i da za kusur sredis sve ostalo (polako jedno
po jedno), ugradis plin i dobijes vozilo za prevoz od tacke a do tacke b. Delovi su jeftini,
ima ih svuda, a ako mozes da odvojis jedan dan u dve nedelje za krpljenje vozila, nece te
nikada iznenaditi nikakav kvar.
Ako ti je prvi auto, trebace ti ovaj savet: Odma, ali odma po kupovini menjaj kajseve i
ulje i sredi kocnice - pod obavezno, bez obzira sta ti je lik koji prodaje auto rekao. Ne kosta
mnogo, a moze mnogo da kosta ako se ne uradi.
Naravno da ces beskonacno puta pozeleti da si kupio bilo koji drugi auto zato sto ces imati
milion stvari koje treba da sredis, a kad sve sredis opet imas zastavu koja nije auto nego
'vozilo', ali k'o sto rece drugar "Bolje je ciganski se voziti, nego gospodski pesaciti".
Takodje, Yuga uvek mozes da prodas i cena mu (ako je odrzavan) ne moze mnogo pasti,
jer niza ne moze biti, pa ako dodjes do nekih para mozes lako da ga se resis, jer samo
godiste nema previse uticaja na cenu (svi su krpljeni i sredjivani beskonacno puta tako
da ni u yugu iz '90 nema jednog dela iz '90) vec samo stanje vozila. Ovo sa lakom prodajom
mozda vise ne bude tako posle 'presuj juga, kupi punto' akcija, mada sumnjam.
[ Zarko Silic @ 27.04.2009. 11:10 ] @
Za jednu hiljadarku uskoro nece biti ni jedno vozilo, ako se ova akcija staro za novo nastavi planiranim tempom. Koliko cujem limit starih vozila nameravaju da podignu na 2.000 eura, ali se ne zna tacno po kom kriteriumu. Tada pogotovo, nece biti nista za soma eura.
[ zid-024 @ 27.04.2009. 11:21 ] @
Na moje veliko razocarenje, bojim se da ce jeftine kante na tockovima biti sve popularnije, barem jos izvesno vreme dok se ekonomija ne smiri, a sto se tice zamene staro za novo, mislim da se smanjuje i broj ljudi koji ce moci da sebi prisute tako nesto.
Sve cesce vidjam oglase sa vozilima koja su uzeta na lizing, ljudi ostaju bez posla, trebaju da prehrane porodice, a kola su tu sporedna.
Mislim da mi je bolje uzeti neku "kantu" koju mogu da odrzavam, nego uzeti nesto za sta bi se morao zaduzivati, a posle odxzavanje ....
[ BBS @ 27.04.2009. 13:26 ] @
Ako naletis na Samaru u dobrom stanju uzimaj odmah. Yugo je ipak igracka za nju. Kec bez uvrede ne moze ni da se priblizi ni po udobnosti ni po kvalitetu Samari. Cena delova, popravki je ista tako da to ne treba da te brine
[ Flo33 @ 27.04.2009. 13:38 ] @
A fiat uno? Delovi nisu nesto skuplji od juga, motor je bolji 600x.A ima visok krov. Ja taj autic nikada nisam primecivao dok nisam provozao jednog firea. I gepek mu je pristojan. Verujem da bi za te pare mogao naci nekog
[ reject @ 27.04.2009. 15:03 ] @
Citat: zarsilic: Za jednu hiljadarku uskoro nece biti ni jedno vozilo, ako se ova akcija staro za novo nastavi planiranim tempom.
I to je moguc ishod 'presuj juga, kupi punta' akcije. Ako je u voznom stanju, a drzava ga ceni 1000(evo sad cujem bice i dve),
sto da ga i gazda ne ceni toliko? :D
Citat: zid-024:Sve cesce vidjam oglase sa vozilima koja su uzeta na lizing, ljudi ostaju bez posla, trebaju da prehrane porodice, a kola su tu sporedna.
E, to ce biti pametan potez. Mnogi ce se zaletiti i uzeti punta na kredit, a ti sacekas koju godinu, teras juga ili slicno,
pa kad ne mogu da ga placaju, kupis ga povoljno dok je jos relativno nov.
Sto se lizinga tice, banka je vlasnik vozila dok se ne otplati tako da ne znam da li moze da se proda
dok se ne otplati, ali za vozila 'na kredit' moze sigurno jer je vlasnik onaj koji placa banci kredit.
Sto se tice vesele ekonomije, mislim da ce nas samo Tata spasiti. :D
http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/article3164205.ece
Jeste da je ruzan, gadan i nikakav, ali bi rado uzeo jednog 'plasticnog ficu sa 4 vrata', sluzio bi svrsi.
[ BokasaTzar @ 28.04.2009. 10:31 ] @
Samara ima problem i sa strujom a ne samo sa limom
Stavili su glavnu kutiju sa osiguračima i relejima ispod haube na mesto na koje je voda nehajno zaliva svaki put kad padne kišica ili snegić. Sve buksne su napravljene od rđajućeg nekvalitetnog čelika !
Ume i da zarđa limarija, još kako!
Ali.... Mašina je odlična. Prostor i udobnost su za svaku pohvalu. Ne moraš da je zaključavaš. Džaba vožnja sa gasom je veliki +. Džaba delovi i majstori, isto veliki +.
Ako možeš da sačekaš ove što su se navukli na puntiće na kredu i ostale liznige - biće toga dosta do nove 2010-te, a kamo li u 2010-oj, joj, joj,joj.
[ reject @ 28.04.2009. 11:39 ] @
Citat: BokasaTzar:Stavili su glavnu kutiju sa osiguračima i relejima ispod haube na mesto na koje je voda nehajno zaliva svaki put kad padne kišica ili snegić. Sve buksne su napravljene od rđajućeg nekvalitetnog čelika ! :-) :-) :-)
Kod juga je kutija sa osiguracima takodje pod haubom, na suvozacevoj strani, malo 'na unutra' od ivice haube.
Eto, u duhu teme Yugo/Samara, sto se tice idiotski postavljenih osiguraca - tu su jednaki. :)
[ BokasaTzar @ 28.04.2009. 21:25 ] @
Citat: reject: Kod juga je kutija sa osiguracima takodje pod haubom, na suvozacevoj strani, malo 'na unutra' od ivice haube.
Eto, u duhu teme Yugo/Samara, sto se tice idiotski postavljenih osiguraca - tu su jednaki.
Auuu - istina !!!
Davno bilo- zaboravio sam
Jugo struja je ipak bolja, jeste li primetili koliko se često sreće kod Lade ono šlogirano osvetljenje cele zadnje lampe kad se stisne kočnica ili upali žmigavac
[ Zeleni zub @ 29.04.2009. 22:12 ] @
Vozio sam Yuga i keca, a bio ponositi vlasnik Samare.
Predlazem ti Samaru po svim aspektima.
Obrati paznju na koseve (balone, kako vec) tj. one delove na koje se oslanjaju amortizeri i prednji i zadnji. Ja sam svojevremeno nasao jednu Samaru staru oko 15 godina u kojoj je covek jos malo pa cuvao pilice - bila je pod tremom i sva od kokosijih go*ana
Medjutim, odozdo je imala jos uvek fabricku zastitu i motor je bio solidan tako da sam je kupio, sredio i par godina vozio.
Za sijalice pozadi - njen problem je losa masa, tj. uopste spojevi struje su kako neko rece od nekvalitetnog rdjajuceg celika, ali se to mrdanjem levo-desno da srediti
Ako je motor 1.3 cuvaj se zupcastog kaisa, tj. zameni pri kupovini. Ako je 1.5 ne brini, njoj i ako pukne zupcasti kais klipovi ne dolaze do ventila, namestis novi kais, uzupcis i teras.
Gepek povelik, i sa bojler bocom za plin imaces vise mesta od 'golog' juga.
Na drugom mestu kec, pa dosta praznih mesta pa na kraju Yugo.
PS
Nije Yugo najgori, on je na pretposlednjem mestu.
Gora je jedino ona Diana sto joj "domaci crnci" poskidaju sve osim poda, motora i tockova
[ zid-024 @ 30.04.2009. 06:11 ] @
Mislim da ce to ipak biti Samara, ukoliko naidjem na ocuvan primerak iste, pa jos pri tome na prodaju.
Na strani Samare su velicina (vozila i mene samog), mogucnost 5 vrata, mogucnost boce za gas na mesto rezervnog tocka, ......
Ima toga jos .....
[ ubimestruja @ 30.04.2009. 21:20 ] @
Citat: reject: Kod juga je kutija sa osiguracima takodje pod haubom, na suvozacevoj strani, malo 'na unutra' od ivice haube.
Eto, u duhu teme Yugo/Samara, sto se tice idiotski postavljenih osiguraca - tu su jednaki. :)
Jugo nema problema sa tablom osigurača tako da poređenje po tom pitanju nema veze!
Samara ima ogromnih problema zbog lošeg mesta osigurač table+uglavnom je nepopravljiva.
Svejedno uprkos vrlo problematičnoj struji na Samari moj glas ide u pravcu kupovine ovog vozila.
Srećno!
[ reject @ 01.05.2009. 15:28 ] @
Citat: ubimestruja: Jugo nema problema sa tablom osigurača tako da poređenje po tom pitanju nema veze!
Jeste, voda ne ulazi, ali je izabrano najgluplje mesto za osigurace. Sta im je falilo u kabini? :)
[ ubimestruja @ 02.05.2009. 20:49 ] @
Sa obzirom gde većina renomiranih svetskih proizvođača montira vitalne elektronske komponente (kao da ih neko plaća da odrede mesto gde će ECU najviše najebti), tabla kod juga nemože bolje stajati ;))))
[ Deep|Blue @ 04.05.2009. 10:55 ] @
Lada Samara nema problema sa vlagom u kutiji osiguraca.
Pa sama po sebi, kutija sa osiguracima nije toliko problematicna. Ako obratite paznju i desno i levo postoje odvodi vode, tako da je potrebno samo povremeno proveravati da nisu zapuseni. Kontakt poklopca i kutije ima i neku diht gumu, tako da je na starijim primercima mozda potrebna zamena.
Sve u svemu kod lade samare ne bi trebalo da ima problema sa kutijom za osigurace i vlagom da nije genijalne postake i sistema otvaranja.
Naime vecina samara ima problema sa vlagom, zato sto su poklopci kutija polomljeni.
A polomljeni su zato jer nije moguce u jednom pokusaju otvoriti kutiju i podici poklopac.
Stavise potrebno je nekih 4-5 pokreta sa malo gurkanja da bi izvukao poklopac neostecen . Vecina ljudi koji imaju problema sa vlagom su malo nestrpljivi pa su polomili poklopac i to je ono sto sam najcesce vidjao na samarama.
Kod izbora jugo - kec - samara, definitivno bih predlozio samaru. Nije neka razlika u troskovima registracije i odrzavanja, a dobija se stabilnije i vece vozilo.
Problematika: limarija.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|