[ Aleksandar79 @ 06.05.2009. 01:55 ] @
Imam golf 2, 1.3 benzinac 86-to godiste. Imam problem sa kazaljkom za temperaturu motora. Prvo je povremeno otkazivala, pa je pokazivala pogresne vrednosti i na kraju skroz otkazala. Nakon toga mi je jedan elektricar ugradio drugu polovnu skinutu sa neke instrument table kupljene na otpadu. Ova druga sada radi solidno, ali je jednom prilikom i ona bila nepomicna, tj. nije se pomerala sa pocetne pozicije.To se desilo samo jedanput, sada radi Ok, ali bih zeleo da napravim neki digitalni merac temperature jer ocekujem da i ova otkaze jer je stara i nepouzdana. Elektricari kazu da mi je ampula u motoru ispravna, proverili su je - izmerili. Da bih napravio ono sto sam zamislio hteo bih da mi neko ko zna kaze sta se konkretno nalazi u ampuli koja se nalazi na glavi motora iz koje idu 2 zice u instrument tablu.Ja pretpostavljam da je unutra neki otpornik koji menja otpornost u zavisnosti od temperature.Ako sam u pravu voleo bih da znam koji je to otpornik - treba mi tacna njegova oznaka.A ako nisam u pravu neka mi neko kaze sta je ustvari u toj ampuli. Pa kada saznam sta je u ampuli mogu da se obratim elektronicarima za neku elektronsku semu kako bih pokusao nekako da na nekom displeju na kraju izbacim temperaturu koju ampula meri. Unapred zahvalan Aleksandar.
[ vladd @ 06.05.2009. 09:14 ] @
Obicnoje neki NTC otpornik cija je otpornost usaglasena sa pokazivacem.

Najbolje je da ceo posao prepustis elektronicaru, koji ce premeriti vrednost otpornika na raznim temperaturama i napraviti panelmetar, pokazivac, prema izmerenim vrednostima.

U krajnjoj liniji, ne mora se koristiti postojeci senzor, ponekad je lakse, bolje i preciznije ubaciti dodatni senzor, linearniji, na boljem mestu, bez puno kopanja po instalaciji.

Poz
[ Aleksandar79 @ 06.05.2009. 19:38 ] @
Pa zato me i interesuje koji je tacno otpornik da bih rekao elektronicaru koji bi trebao da zna karakteristike tog otpornika da bi mi napravio semu.

Sto se tice drugog dodatnog senzora, to ne bi bila dobra ideja jer bi zahtevala prepravke na motoru, busenje glave ili nekog creva, a ceo sistem je pod pritiskom kada je motor u radnoj temperaturi pa bi trebalo da se obezbedi da antifriz na tom mestu ne curi, a to bi vec bilo komplikovano, zato bih koristio fabricki postavljen senzor. AKO NEKO ZNA KOJI JE TACNO OTPORNIK - OZNAKA OTPORNIKA NEKA MI NAPISE. UNAPRED HVALA ALEKSANDAR
[ vladd @ 06.05.2009. 20:41 ] @
Elektronicar mora da ga izmeri, hladnog i toplog. Bolje receno na poznatim temperaturama.
Znajuci elektonicare, vole sve konkretno i precizno. I znace kako i sta da meri.

Ne postoji oficijelni podatak koji se NTC stavlja u kapsulu. A i odstupanja mogu da postoje.

Nema nikakvog busenja i seckanja i kopanja, vec se dodatni senzor postavi ispod podloske nekog srafa na bloku. I mnogo je manji napad na elektroinstalaciju, od secenja kablova postojece kapsule.
Samo se obezbedi + i masa...

Prepusti ceo posao elektronicaru, nece mu trebati podatak koji trazis..

Ako ces sam da radis, dobices detaljno uputstvo sta i kako..

Poz





[ Zeleni zub @ 06.05.2009. 23:09 ] @
Ja imam Audi80 1.8, 66kW.
Imam karakteristiku za njega, ako moze da ti pomogne ili da neku ideju...
[ vladd @ 06.05.2009. 23:18 ] @
Ovaj za Audija odgovara NTC otporniku nazivne vrednosti 2Koma(2000 oma). Na 25oC.


Poz
[ Aleksandar79 @ 07.05.2009. 12:46 ] @
Diplomirani matematicar, informaticar, pozdrav za mog kolegu iz Nisa i za sve vas koji ste se odazvali. Kolega reci mi odakle ti podaci o tom otporniku.Ja sam pokusao da vidim u auto dati,ali sam otprilike skinuo neku siromasnu verziju autodate pa nisam uspeo. Elektronicar u koga sam se nadao je otputovao iz zemlje i nece se skoro vracati pa ne znam kako cu ovo odraditi, moracu da nadjem nekog drugog u svakom slucaju trebaju mi podaci o tom otporniku,mozda je isti kao za audija mozda i ne. Hvala svima koji mi saljete seme trudicu se da ovo odradim,ako ne sada onda za mesec dana kada odbranim diplomski na faksu i dobijem jos vremena. Ja bih hteo da koristim taj fabricki senzor jer sam na ovom forumu citao da su ljudi merili laserski temperature na raznim mestima po motoru i dosli do zakljucka da se na safovima i maticama gde se moze postaviti dodatni otpornik temperature znatno razlikuju od temperature tcnosti koju meri fabricki senzor.Naime ima na bubanj potoku da se kupi univerzalni digitalni merac temperature motora, spoljne temperature,i broja obrtaja, cena je 30 evra. Ali imaju ljudi problem oko ugradnje na fiat pandu jer neznaju gde da mere temperaturu a da ne buse glavu i da ne seku creva jer su svuda po safovima i metalu glave motora dobijali nerealne temperature zbog strujanja vazduha i mnogih drugih okolnosti. Pitacu i njih u njihovoj temi sta su na kraju uradili. Pozdrav za sve!
[ vladd @ 07.05.2009. 21:51 ] @
Diplomski pre svega, a termometar cemo posle studirati.

Nije to bas tako dramaticno i kriticno, ne meri se tu temperatura precizno 0,1 stepen, koliko moze da se meri digitalcem, prostim.
I pokazivaci temperature pokazuju bar +- 3 ili vise stepeni. Nekada samo indikativno, tu negde oko nekoliko.

Inace, lako se kompenzuje pozicioniranje termodavaca na bilo kom srafu motora, ne mora da se meri bas TA i na tom mestu realna temperatura.
Nego, ako je 78C na stafu, prikazuje 83C, recimo, temperaturu vode. I to sve moze da se usaglasi sa par merenja.

Temperatura glave, izmedju izduvne i usisne grane je 4-5C niza od temperature vode. I sama temperatura vode varira za nekoliko stepeni u sistemu, na raznim lokacijama.
Sustina je meriti temperaturu motora, i preko vode je posredno, da bi masina bila na optimalnoj temperaturi.

Cesto se desi, da pojedini fabricki termodavaci ostanu van vode, u slucaju curenja, pa se kacenjem na glavu i taj problem premoscava.

Vrednost te "ampule" prosto mozes da izmeris ommetrom, dok je motor hladan, recimo posle cele noci mirovanja, i to ce biti otpornost tog otpornika na temperaturi okoline.
Pa ako se poklopi sa dijagramom, onda je isti, ako je neki drugaciji, napisi, pa cemo naci tacno koji je i koja mu je kriva.

Zato se i ne daje podatak, posto ga je lako izmeriti, na prikljuccima...kome bas treba.

Polako uklizavamo u problematiku, pa da je sam resavas..posle diplomskog..

Poz.
[ Zeleni zub @ 08.05.2009. 14:02 ] @
Skinuo sam davno neko rusko (a cije bi bilo ;) ) uputstvo za Audija pa sam odatle ukrao frejm.
A ako uzimas u radnji, fabricki broj dela je 049 919 501(e)
Cim prodjes diplomski posaljem ti sliku dela :D