[ skemamen @ 18.05.2009. 21:32 ] @
Spremam se na put (malo cudan ali 'ajd...) Beograd (Srbija), Rijeka (Hrvatska), Herceg Novi (Montenegro), Ohridsko jezero (Makedonija) pa nazad u Srbiju... Mozda i obrnutim redosledom, jos uvek nisam siguran...

Buduci da se stosta u zakonu promenilo, priznalo, dodalo, uvelo i oduzelo, napisite sta ste sve culi u vezi ovih stvari...

Ono sto mene konkretno interesuje je medjunarodna dozvola (idem kolima) koju definitivno trazi Makedonija, kao i zeleni karton, ali me buni sam put od Crne Gore do Makedonije. Koliko je sada sigurno ici kroz Kosovo...??? Ako ga zaobilazim potrosicu benzina ne daj boze mnogo i put je tri puta duzi... Takodje, zna li neko cenu medjunarodne dozvole?
[ ctrl alt del @ 19.05.2009. 12:01 ] @
2000rsd
http://www.amss.org.rs/ =>ovlašćenja=>međunarodna vozačka dozvola

Srećan put.
[ vidan kv @ 19.05.2009. 21:23 ] @
Da budem iskren nisam (još) išao na Kosovo i Metohiju ali su iskustva svih sa kojima sam pričao,a putovali su,iznenađujuće pozitivna..........jedino ne znam da li si mislio da ideš iz CG "čuvenim" putem Rožaje-Kula-Peć pošto je on umeo da bude pod snegom i tokom meseca maja i poprilično je krivudav i uzak(barem je takav bio pre 10-ak god,sumljam da su ga popravljali)....da dodam da ti je i potrebno ovlašćenje za upravljanje vozilom ukoliko nije registrovano na tvoje ime........pozzzz!
[ BioSQUAD @ 19.05.2009. 21:54 ] @
Citat:
medjunarodna dozvola (idem kolima) koju definitivno trazi Makedonija


Nikad nisu mi trazili!

Sigurno ti je u KS. Pazi samo ogranicenje brzine jer ces izgubiti ceo dan, posto kaznu mora da platis negde u banku a ne na licu mesta. Drzi upalena svetla i nemoj korisiti mobilni!
[ skemamen @ 26.05.2009. 22:52 ] @
Izgleda da smo promenili putanju pa ce ispasti da idemo preko Albanije (iz Makedonije u Crnu Goru). Cuo sam da sa njima nema nekih vecih problema ali opet ni to nije sigurno...

@BioSQUAD
Na sta tacno mislis da ti nikad nisu trazili? Medjunarodnu dozvolu za Makedoniju...?
[ BioSQUAD @ 27.05.2009. 00:51 ] @
Citat:
Medjunarodnu dozvolu
[ ctrl alt del @ 27.05.2009. 07:49 ] @
Pa zar zbog nečeg što košta 2000din i važi tri godine ako se ne varam, rizikovati da te neki pandur u inostranstvu zeza, naplaćuje kazne...
[ srdjanm3 @ 28.05.2009. 12:53 ] @
A gde mogu da vidim za koje sve zemlje mi treba medjunarodna dozvola?
[ vilil1 @ 28.05.2009. 15:00 ] @
Ne verujem da ces igde naci validnu informaciju. Npr. nasao sam da je obavezna za recimo Bugarsku i Tursku, ali nikada mi nisu trazili, samo domacu. Ta medjunarodna je samo prepis domace.
Kazu da je obavezna po toj i toj konvenciji iz '68, a evo sta pise tamo-
Citat:
ARTICLE 41

Validity of driving license


1.Contracting Parties shall recognize:
(a) Any domestic driver's license drawn up in their national language or in one of their national languages, or, if not drawn up in such a language, accompanied by a certified translation;
(b) Any domestic driver's license conforming to the provisions of Annex 6 to this Convention; and
(c) Any international driver's document conforming to the provisions of Annex 7 to this Convention, as valid for driving in their territories a vehicle coming within the categories covered by domestic driver's license, provided that the license is still valid and that it was issued by another Contracting Party or subdivision thereof or by an association duly answered thereto by such other Contracting Party. The provisions of this paragraph shall not apply to learner-driver permits.

Na nasoj dozvoli jasno pise i na Francuskom "Permis de conduire"
[ skemamen @ 28.05.2009. 15:49 ] @
Da li neko ima informaciju kako se mogu dobiti vize za Bugarsku, buduci da su oni u EU od pre godinu i po dana...?
Cuo sam pricu da jedva daju sengen vize jer izmedju drzava clanica EU nema vise granica, samim tim niko ne garantuje da onaj ko je dobio vizu od Bugarske, nece otici u Nemacku i sl.
[ pexus @ 29.05.2009. 09:31 ] @
Mene interesuje da li mi treba ovlashcenje za upravljanje vozilom van Srbije, poshto ce auto biti registrovan na zenu (zbog kredita)! Da li moram imati overeno ovlascenje za upravljanje vozilom ili je dovoljan izvod iz knjige vencanih?

Takodje me interesuje, sta sve od papira treba da mi da Auto-plac kada dodjem da preuzmem auto, po uplati banke na njihov racun!
Auto su oni uvezli i platili carinu i PDV i meni ga prodaju da ga registrujem "na ime"
Deo cene je pokriven kreditom a deo cu im dati u keshu! Koju cifru treba da mi upise na fakturu (racun, ugovor...shta li?)
Sta je josh obavezan da mi da od papira (valjda potvrde u uvozu, izvrsenoj uplati poreza i carine....)
[ miletovmile @ 29.05.2009. 16:06 ] @
Ako je vlasnik vozila u kolima nepotrebno je bilo kakvo ovlascenje
[ BioSQUAD @ 29.05.2009. 23:38 ] @
Citat:
Da li neko ima informaciju kako se mogu dobiti vize za Bugarsku, buduci da su oni u EU od pre godinu i po dana...?


Zdr osiguranje za toliko dana boravka u Bg, pasos i popunjeni formular i cekas 7 radnih dana to jest 10 dana.
[ skemamen @ 06.08.2009. 10:39 ] @
E sad, imam jednu dilemu...

Planiram da izvadim medjunarodnu dozvolu ali cu voziti automobil od devojke koja ce biti u kolima sa mnom. Da li treba da vadim i dozvolu za upravljanje tudjim motornim vozilom, koja je dodatnih 1.500,oo dinara...?
[ Jbyn4e @ 06.08.2009. 11:55 ] @
A jesi pogledao 2 (DVA) posta iznad svog? Neko cita sta je napisano?
[ MrBratko @ 06.08.2009. 23:10 ] @
Citat:
skemamen: Da li neko ima informaciju kako se mogu dobiti vize za Bugarsku, buduci da su oni u EU od pre godinu i po dana...?
Cuo sam pricu da jedva daju sengen vize jer izmedju drzava clanica EU nema vise granica, samim tim niko ne garantuje da onaj ko je dobio vizu od Bugarske, nece otici u Nemacku i sl.

Bvlgaria jeste clanica EU ali nije jos uvek clanica shengen sporazuma, tako da bugarska viza nije shengen viza.
Bugarska viza vazi samo za prolazak (tranzitna, npr. ako putujete u Tursku) ili boravak u bvlgarii (turisticka, za boravak na odmoru u bvlgariji).
Ista je prica bila s madjarima. U EU su od ne secam se kad, a potpisnici su shengena od 01.01.2008.god.

Za medjunarodnu dozvolu se nikad ne zna, zato je valja imati a i miran si 3 godine.
Meni se desilo da mi slovenacki policajac na carini Cro-Slo trazi medjunarodnu dozvolu.
Ja ga pitam da li je mislio na zeleni karton a on lepo ponovi na cistom srpskom
¨medjunarodnu vozacku dozvolu, molim¨.
Fala Bogu, uvek je imam u autu.
[ vilil1 @ 06.08.2009. 23:24 ] @
Policajac na granicnom prelazu ti je trazio medjunarodnu dozvolu? Da li ti je trazio i ovu nasu domacu, ili samo medjunarodnu?
[ MrBratko @ 06.08.2009. 23:33 ] @
Citat:
vilil1: Policajac na granicnom prelazu ti je trazio medjunarodnu dozvolu? Da li ti je trazio i ovu nasu domacu, ili samo medjunarodnu?

Samo medjunarodnu.
I u stvari, bila je policajka ... mozda joj je bilo dosadno .
Liku pre mene, s bosanskim tablicama, je cak otvarala haubu i zavirivala unutra ...radni dan, nema zive duse na prelazu,
moraju se i oni necim zanimati .
[ vilil1 @ 06.08.2009. 23:41 ] @
Citat:
MrBratko: Samo medjunarodnu.

Bas cudno, jer medjunarodna je samo prepis, i ne sluzi nicemu. Inace, ja sam stalno vadio tu glupu medjunarodnu, ove godine nisam.
Zaustavila me policija u Turskoj, radar, trazio je pasos, vozacku(domacu), i saobracajnu. Isto to i u Bugarskoj. Niko mi nije trazio medjunarodnu.
[ MrBratko @ 06.08.2009. 23:46 ] @
Citat:
vilil1: Bas cudno, jer medjunarodna je samo prepis, i ne sluzi nicemu. Inace, ja sam stalno vadio tu glupu medjunarodnu, ove godine nisam.
Zaustavila me policija u Turskoj, radar, trazio je pasos, vozacku(domacu), i saobracajnu. Isto to i u Bugarskoj. Niko mi nije trazio medjunarodnu.

I meni bilo cudno, ali nisam ulazio u dijalog da mi ne bi otvarala haubu i merila nivo ulja .

p.s. zapisa li broj od onog turcina sto je bio ispred tebe ...pozz od Buca s putovanja.info
I jesi li platio na kraju to prekoracenje od 6km/h ili ¨na granici¨?
[ lancia88 @ 07.08.2009. 08:32 ] @
Pozdrav,

medjunarodnu dozvolu izdaje iskljucivo AMSS kod nas, ali ta ekskluzivnost se vuce iz medjunarodnih sporazuma koje ispred drzave, jednim zaista davnim mesetarenjem, nastavlja bas taj AMSS. E taj legitimitet koji se crpi iz medjunarodnih sporazuma je osnova price o tome da se medjunarodna priznaje bilo gde preko, dok se nacionalna ne priznaje jer je interni dokument i vredi samo u toj drzavi. To sto neko gleda kroz prste ili cak i ne zna sta treba da gleda, to je potpuno pogresna stvar i nikako nije pravilo vec apsolutna greska. Cak stavise, ako vozilo nije registrovano, ono moze da se voziu stranim drzavama ukoliko je izvadjen zeleni karton jer je u medjunarodnim propisima iskljucivo zeleni karton potvrda validnosti voznje i nista drugo. Isto je i sa licnom kartom kao iskljucivo nacionalnim identifikacionim dokumentom sem ako bilateralnim sporazumima nije drugacije utvrdjeno, u odnosu na pasos kao dokument koji se doduse posebno verifikuje u svakoj drzavi ali je dokument od opste priznate medjunarodne vaznosti.

Iz svih tih razloga je i medjunarodna vozacka iskljucivo dokument koji daje licencu uprazljanju motornim vozilom u inostranstvu i nijedan drugi.
[ vilil1 @ 07.08.2009. 09:05 ] @
@MrBratko
He, pa onda si upoznat. :) Pa platio sam 50e, na licu mesta. Nisam hteo da rizikujem da me zezaju na granici, niti da gubim vreme tamo.

@lancia88, to sto medjunarodnu kod nas izdaje amss, znaci da je samo prepis koji ne vazi bez originala, a original vazi bez prepisa.
I u inostranstvu medjunarodnu izdaju razni klubovi, ne neka drzavna institucija. I tamo na pitanje da li je obavezna kada se putuje u inostranstvo, odgovaraju da nije obavezna, ali se preporucuje, narocito u "egzoticnim" zemljama.
Citat:
Cak stavise, ako vozilo nije registrovano, ono moze da se voziu stranim drzavama ukoliko je izvadjen zeleni karton jer je u medjunarodnim propisima iskljucivo zeleni karton potvrda validnosti voznje i nista drugo.

Da li ti kazes da mozes da vozis auto u inostranstvu bez saobracajne dozvole?
Zeleni karton je dokaz da je auto osiguran. Kako sa time mozes da vozis, bez saobracajne?

[Ovu poruku je menjao vilil1 dana 07.08.2009. u 10:52 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao vilil1 dana 07.08.2009. u 10:55 GMT+1]
[ lancia88 @ 07.08.2009. 10:24 ] @
Pozdrav,

gde se tacno ne razumemo, oko citanja sta je napisano ili neceg drugog?

Citat:
lancia88: .... Cak stavise, ako vozilo nije registrovano, ono moze da se voziu stranim drzavama ukoliko je izvadjen zeleni karton jer je u medjunarodnim propisima iskljucivo zeleni karton potvrda validnosti voznje i nista drugo......


Gde to ovde vidis da mozes da vozis vozilo bez saobracajne dozvole?
Pise lepo i precizno:
NIJE REGISTROVANO a ne bez saobracajne.
U inostranstvu nikoga nije briga, a pritom i ne sme da ga bude briga da li je za vozilo placena dazbina prilikom registacije ili nije, njih iskljucivo zanima PRISUSTVO saobracajne dozvole kao dokument o vozilu i zeleni karton kao dokaz o postojanju osiguranja trecem licu. Od toga su izuzete one drzave sa kojima postoje drugaciji bilateralni ugovori o medjusobnom priznavanju osiguranja, a ciji spisak se uvek deklarise na zelenom kartonu/karti.

Apropo medjunarodne vozacke dozvole, kako vec napisah, ona je jedina validna preko granice a u precizno definisanim medjunarodnim ugovorima tacno je i detaljno pojasnjen postupak dobijanja te dozvole, te se smatra da je taj postupak i ispostovan sto cini nacionalnu vozacku dozvolu nepotrebnom. Eliminisanje nacionalnih vozackih dozvola je medjunarodnim ugovorima predvidjeno iz razloga problema sa jezikom, ali i zbog nepoznavanja nacionalnih propisa, rokova vazenja, zabrana, ogranicenja i slicnih stavki koje sublimira medjunarodna dozvola u jedinstven i jasan dokument. Kada u inostranstvu pogleda domacu dozvolu, ona ima, primera radi, dve kategorije ali razlicitih godina pecatirane. Ne treba nikome da tumaci da li je jedna vazeca u tom trenutku ili nije, isto kao i za ogranicenja i ostalo, ako stoji da mora da nosi vozac naocare, strani saobracajni policajac to treba i da ume da prevede?
How yes no.

Iz svih tih razloga nacionalni dokument prerasta u medjunarodni ovakvim resenjem, slicno kao i u inostranstvu, sto je skroz tacno. Iza svih izdavaca dokumenata stoji drzava, slicno kao i za garantovanje uloga u bankama, kao i za mnoge druge stvari koje ne rade drzavne institucije vec ovlascena druga lica.
[ vilil1 @ 07.08.2009. 12:19 ] @
Citat:
lancia88:
NIJE REGISTROVANO a ne bez saobracajne.
U inostranstvu nikoga nije briga, a pritom i ne sme da ga bude briga da li je za vozilo placena dazbina prilikom registacije ili nije, njih iskljucivo zanima PRISUSTVO saobracajne dozvole kao dokument o vozilu i zeleni karton kao dokaz o postojanju osiguranja trecem licu.

Da, jasno mi je, ne znam da li je to moguce. Ne znam da li bi mogao preci granicu a da ti vozilo nije registrovano. Znam da traze saobracajnu na uvid, a sta gledaju... Na osnovu cega pises?

Meni nikada niko nije trazio medjunarodnu dozvolu. Kada god mi policija u bilo kojoj zemlji trazi dozvolu, ja pruzim nasu. Osim u S jer tamo vozim sa njihovom dozvolom.
Citat:
Apropo medjunarodne vozacke dozvole, kako vec napisah, ona je jedina validna preko granice a u precizno definisanim medjunarodnim ugovorima tacno je i detaljno pojasnjen postupak dobijanja te dozvole, te se smatra da je taj postupak i ispostovan sto cini nacionalnu vozacku dozvolu nepotrebnom.

Pa, ima na prosloj strani post sa izvodom iz konvencije gde pise da je potrebna domaca dozvola.
Zaboravih, da li bi ti smeo da ides u inostranstvo bez domace dozvole, samo sa medjunarodnom?
[ lancia88 @ 07.08.2009. 13:42 ] @
Pozdrav,

u inostranstvo krenes i...ostanes. Istekne jedna, istekne druga dozvola, to je ta prica. Nije vise vozilo registrovano, nije vise vazeca vozacka dozvola. Stvar koja se desava.
Da bi se sprecilo ovo drugo, postoje medjunarodni ugovori koji definisu koliko moze da vazi vozacka dozvola koja je licencirana kao medjunarodno vazeca, i to upravo tako da se preventira izdavanje medjunarodnog ekvivalenta za vreme kada prestaje vaznost originalnog nacionalnog dokumenta. Dakle, sad ostaje samo mogucnost da se nacionalna dozvola opere uz pantalone, izgubi, iscepa i slicno za vreme dok si u inostranstvu. Nemas je iz bilo kog od tih razkloga u momentu udesa recimo. Postupak je takav da dajes medjunarodnu dozvolu, ona ide u ambasadu u proveru, kada se potvrdi njen legitimitet, slobodan si od tog dela i polazes sva ostala prava koja su garantovana medjunarodnim sporazumima medju drzavama u slucaju udesa. Nemas medjunarodnu?
E to je vec prilicna komplikacija, uglavnom se resava preko konzulata sa brzim izdavanjem potvrde ali su sva ona prava diskutabilna, posebno kada je u pitanju osiguravajuce drustvo. Velike muke najcesce.

Opet, onaj prvi slucaj sa isticanjem registracije je uvek, ali bas uvek moguc. Pokriva se upravo onako kako sam naveo, osiguranjem i zelenom kartom, odnosno kupovinom domicilnog osiguranja za period koji nameravas da ostanes sa vozilom u toj drzavi. To isto vazi i za strance kod nas, ista stvar.

Nadalje je medjunarodna saradnja prosirena i na pomoc na putu, zdravstveno osiguranje i slicno, naravno posebnim komercijalnim ugovorima, ali na osnovu upravo pomenutih medjunarodnih ugovora o medjusobnom priznavanju osiguranja i licenci za vozace i vozila.

Na osnovu cega pisem?

Sta mislis, deluje li kao da ovo kupim negde sa interneta? :)
Naravno da pisem sa debelom osnovom kao i ostalo sto pisem i tvrdim, duboko sam u materiji vise od decenijeipo, a sve dalje bi zvucalo kao reklamiranje pa je nepotrebno.

Uzgred, ni meni uglavnom ne traze dokumenta, cak me retko zaustavljaju uopste ali to ne znaci da ne znam koja dokumenta treba da imam sa sobom uvek. Isto je i sa medjunarodnom dozvolom, potpuno isto.