[ vlnikolic @ 23.05.2009. 09:15 ] @
Pozdrav svima


Zanima me koliko je skupo odrzavati [koliko je pamento kupiti] bmw e30 star oko 20ak godina (serije3)?

Nikada nisam imao kola, veoma se lose razumem (mada bih mogao da naucim).

Kako bih mogao znati da li je automobil legalan, mislim da nije kraden ...

Zamolio bih da ako je moguce budete detaljni

hvala
[ HoT_Steppa @ 23.05.2009. 09:25 ] @
Sa uvodjenjem nove kategorije pri registraciji na porez za automobile starije od 20 godina, takvi automobili postaju opet interesantni jer im je niza registracija od recimo istog godinu dve mladjeg. Odrzavanje je relativno skupo, pa treba izabrati ocuvaniji primerak. Kvalitetniji je od bilo kog Golfa tog godista. Vecina koja ga je vozila se slaze da je BMW E30 jedan od najpreglednijih automobila za voznju. Izbegavaj nabudzene modele.
[ vlnikolic @ 23.05.2009. 12:27 ] @
pozdrav


hvala za odgovor


da li mozda mozete da mi kazete, kako bih mogao znati da li je automobil u dobrom stanju, na sta bih trebao da obratim paznju
[ etjen @ 23.05.2009. 12:54 ] @
na automobil
imaš dosta tema o kupovini polovljaka, pa iščitaj, nebitno koji je model, manje više prilikom kupovine važe ista pravila.
I najbolje-vodi nekog sa sobom ko se razume!
[ Azzrael @ 23.05.2009. 15:18 ] @
E30 je zvanicno proglasen "kraljicom" serije 3. Odnos cena-kvalitet je izuzetan. Slazem se sa autorima prethodnih postova da je izuzetno vazno izabrati model koji sadrzi standardnu opremu bez "serbian style tuning" elemenata poput spojlera, LED-ova i jambolije jer to nedvosmisleno ukazuje na potroseno magare u koje treba dosta uloziti vremena i novca. Obrati paznju na sasiju i motor (M40 1.6i ili 1.8i je jedan od najboljih). Mozes ih naci za do 2000 eur u top formi. Obavezno promeni filtere, ulje i zupcasti kajis, bez obzira kad ga je radjen servis. Ukoliko nadjes ocuvan primerak, izmedju redovnih servisa na 10.000 km neces imati potrebe za posecivanjem servisa.

Sve ovo pisem na osnovu licnog iskustva, obzirom da sam sa 316i M40 '91. presao 240.000 km za 3 godine i servisna knjizica je sledeca:

zamena ulja i filtera na svakih 10.000 - 60 eur
zamena filtera vazduha i goriva na svakih 20.000 - 30 eur
zamena svecica, z. kajisa i spanera na svakih 50.000 - 230 eur
servis prednjeg trapa (spone, kugle, silen blokovi) uradjen na 310.000 - 250 eur
sledi zamena amortizera napred i nazad, uz to naravno i silen blokovi - 400 eur (Bilstein)

Gas sam ugradio u ACR u visnjickoj banji, mislim da je lovato ili landirenzo, vec sam i zaboravio. Rekli su mi da je obavezan servis na 10.000, medjutim, ne znam da li je sramota da kazem, nisam bio ni JEDNOM, cekam da se pojavi problem.

E sad, potrosnja... Benzin 9-20l a plin 10-15l, zavisi od rezima. Uglavnom vozim na plin, sa 40l predjem oko 330 km kombinovano sto mu dodje nekih 12l.

Generalni utisci su da je auto dosta bolji od ostalih u rangu cene i godista, tezak je i pliva, pruza komfor, ne skakuce putem kao kotarica, tako da ga preporucujem. Jedino sto ponavljam, pre kupovine otidji u servis u koji imas poverenja, proveri da li je odrzavan propisno (org delovi itd)

Srecno
[ vlnikolic @ 24.05.2009. 01:27 ] @
pozdrav i hvala na odgovorima


nabudzen automobil svakako, bar sto se mene tice, ne dolazi u obzir.

bilo bi odlicno kada bih nasao jedan dobar primerak u tom cenovnom rangu (do 2k evra), i da se uz eventualno malo intervencija dovede u stanje da mogu da odem na more a da se ne pokvari :)