[ grabber @ 23.05.2009. 14:37 ] @
Nedavno sam uzeo Lagunu II i vidim da je vanjski retrovizor vozaca podijeljen uspravnom linijom na dva dijela, i isto to sam primijetio na jos dosta novijih automobila. Eh sad, cini mi se da bi imao mnogo bolju preglednost kad bih mogao pomjerati taj drugi, vanjski dio retrovizora, ali nisam uspio naci kako ga podesavati. U user manualu od auta koje imam na engleskom samo ovo pise o tome:

"The external rear-view mirror on the driver's side has two clearly defined zones. Zone B is what can normally be seen in a conventional rear-view mirror. For your safety, zone A increases the area you can see at the rear and to the side of your vehicle. The objects in zone A look much further away than they really are."

Zna li neko moze li se i kako se to podesava (valjda je otprilike na svim autima slicno, pa tako i kod Renaulta).
[ endre85 @ 24.05.2009. 11:54 ] @
Po onome sto sam video na pezou 206, pretpostavljam da si lose shvatio situaciju. Ti ne mozes pomerati te dve zone ponaosob, jer su fizicki iz jednog dela. Ta linija je tu da ti pomogne da vidis gde ogledalo pocinje da "vara". Odnosno od kog njegovog dela pocinje zakrivljenje, koje je tu da imas bolji uvid u situaciju sa strane vozila.

Ako imas ovo ogledalo http://www.nicedeals.co.uk/product_info.php?products_id=9309, onda sam u pravu.

Doduse tako ti pise i u manualu; Dve posebno i jasno oznacene zone...

[Ovu poruku je menjao endre85 dana 24.05.2009. u 13:04 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 24.05.2009. 12:05 ] @
Vece vidno polje na retrovizoru podesis prema potrebi dok se onaj manji deo (konkavni) "sam" podesi.

Uz malo navikavanja ovaj detalj postaje nezamenljivi deo svakodnevnice
[ grabber @ 24.05.2009. 13:45 ] @
@endre85: da upravo na to mislim :)


I hvala vam ljudi na odgovoru ;)
[ endre85 @ 24.05.2009. 14:39 ] @
Nema na cemu.

Kako si vec i najverovatnije sam shvatio, podesi kako ti najvise odgovara. Ljudi se uglavnom vode zarsilicevom logikom. Podesis vece vidno polje i prilagodis se uticaju zone A. A tako su mislili i inzenjeri koji su isti projektovali. Teoretski uposte nije tesko da se to napravi iz dva dela sa dva posebna ogledala i sa minimalnim povecjanjem gabaritnih dimenzija, ali bi to sa druge strane diglo cenu retrovizora koji su vec i sad skupi...