[ MatezYU @ 26.05.2009. 14:55 ] @
Da li moze neko da mi pojasni ove oznake na motorima... Koja je bolja i savremenijia izvedba od koje? |
[ MatezYU @ 26.05.2009. 14:55 ] @
[ cozmo_im @ 26.05.2009. 17:59 ] @
OHC - Over headed (ili overhead) camshaft - narodski receno bregasta u vugla:))))
SOHC - Single OHC, DOHC - Double OHC. Tj. jedna ili dupla bregasta. OHV - Overhead valve, bregasta u bloku, preko sipki gura podizace ventila (tj. klackalice). [ Ka2 @ 26.05.2009. 18:06 ] @
E i mene to zanima, posebno DOHC jer je to moj motor, na jednom forumu mi pricaju kako moj motor radi u dva rezima odnosno ventili drugacije rade na preko ja mislim 4k obrtaja te da ja nisam ni svestan kakvu "zverinu" od auta imam a nisam imao prilike da ga posteno isprobam... :) To se zove VVT.
[ vladd @ 26.05.2009. 18:49 ] @
DOHC je prosto verzija sa dve bregaste u glavi.
VVT je variable valve timing, odnosno drugacija kontrola ventila, varira nacin otvaranja ventila u zavisnosti od rezima rada. Regulisanje rada ventila je najlogicnije da se poveze sa brojem obrtaja motora. Poz [ Nebojsa Milanovic @ 26.05.2009. 20:38 ] @
Nevezano od ovih pitanja, i mene često začudi koliko mnogi muškarci ne znaju o motorima..šta ćeš, verovatno i ja neke druge stvari ne znam...:)
Nema genaralnog pravila jer ima dosta podvarijanti i SOHC i DOHC motora. Na primer, jedan od najsavremenijih motora Honda 2,0 i-VTEC, on je naravno 16 V, ali SOHC i pojednostavljeno rečeno, trostruki VVT. Manji motor iz Civica 1,8 140 KS je takođe odličan, on je dual VVT. DOHC je najjednostavnije rešenje za 16v motore, ali nije jeftino i daje popriličan otpor u radu. Ranije sam malo pominjao taj motor, a on zaslužuje i detaljniju elaboraciju. To Hondino rešenje je najsofisticiranije. Komplikovanije je nego što izgleda, ali je vrlo zanimljivo (ne samo to, sve to je zanimljivo analizirati i porediti). Ka2, tvoj motor je jedan od najboljih motora u klasi sa varijabilnim uglom otvaranja ventila. Nije i najbolji, bolji je recimo Toyota 1,3 Dual VVT koji ima još veće varijacija ugla otvaranja ventila (ali ne kao Honda, njemu je najpribližniji Toyotin 1,8 VVTL-i) Cilj je što veća snaga u što širem režimu, što ravnija karakteristika obrtnog momenta i što manji pad momenta u režimima van maksimalnog momenta. [ bakara @ 26.05.2009. 21:07 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic: Nema genaralnog pravila jer ima dosta podvarijanti i SOHC i DOHC motora. Na primer, jedan od najsavremenijih motora Honda 2,0 i-VTEC, on je naravno 16 V, ali SOHC i pojednostavljeno rečeno, trostruki VVT. Manji motor iz Civica 1,8 140 KS je takođe odličan, on je dual VVT. DOHC je najjednostavnije rešenje za 16v motore, ali nije jeftino i daje popriličan otpor u radu. Upravo tako... Ja recimo ispod haube imam single OHC sa 16 ventila i to dizel [ Nebojsa Milanovic @ 26.05.2009. 21:20 ] @
Sećam se da sam ranije već pisao i detaljnije o tom Hondinom 2,0 16V SOHC i-VTEC motoru, ali ne nađoh odmah post. Malo savršenstvo moto-tehnike, vrlo snažan i bez turbine, veoma pouzdan, sa malom potrošnjom i jednostavnim održavanjem.
Evo tog posta http://www.elitemadzone.org/p2049130 [ oporavak u banji @ 27.05.2009. 22:33 ] @
nisam napisao da dohc iskljucivo znaci 4v po cilindru, niti da sohc iskljucivo podrazumeva 2v/c, ali da bi se primetila jedna tako prosta finesa impliciranja, potrebna je i prosta logika.
evo ti animirano objasnjenje klasicnih rasporeda i funkcije bregastih osovina http://www.samarins.com/glossary/dohc.html [Ovu poruku je menjao bakara dana 28.05.2009. u 09:21 GMT+1] Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|