[ Flo33 @ 29.05.2009. 22:23 ] @
Pozdrav,

dakle, gde kupiti pokvaren avion? Tipa Utve, kao za prasenje komaraca ili prskanje polja? Obavezno mora biti pokvaren, naravno, ne raspadnut skroz. Cilj je popravka,i vracanje u dobro stanje.
[ ventura @ 29.05.2009. 22:34 ] @
Sigurno da ima toga, ali mislim da je skuplje da takav avion vraćaš u ispravno stanje, nego da kupiš neki starij avion koji nije imao 'pauze' u korišćenju... Kako sam gledao oglase recimo Piper PA38 (Tomahawk) se može u evropi kupiti za oko 20-25k evra, što i nije neka preterana cifra...
[ qazqaz @ 29.05.2009. 22:42 ] @
Poslusaj venturu. Njegov savet vredi, a on ti ga poklanja. Nesebicno.
[ StORM48 @ 29.05.2009. 22:57 ] @
@Flo33
Nema kod nas takvih aviona.

Nenormalno je teško uvesti ih, osim na kilo (sečen), kao sirovinu za dalju obradu.

Otkud Ti takva ideja?
Kod nas takve letelice ne mogu da lete - poprilično je teško ugledati se na američke mangupe koji svašta budže po garažama

Idi do Jarka (Lisičjeg) za vikend, pa vidi da li su radi da se otarase neke olupine

Pozdrav
[ djordje1979 @ 29.05.2009. 23:28 ] @
Ja se slazem sa venturom. Popravka takvog aviona kosta jako puno. Neces ustedeti pare, zato bolje kupiti ispravan.
[ mulaz @ 29.05.2009. 23:39 ] @
A mozda neki pipistrel? (pipistrel.si)
Koliko sma cuo, prilicno su jeftini
[ Lesli Eldridz @ 30.05.2009. 00:50 ] @
Citat:
StORM48: @Flo33
Nema kod nas takvih aviona.

ne znam da li ih ima, ali zato ima ovoga
[ NicholasMetropolis @ 30.05.2009. 00:51 ] @
Imaš i u Kraljevu http://www.aeroeast.net/

Bliže je.
[ zaraza @ 30.05.2009. 00:53 ] @
Rode (rimejk Fi-156) kostaju nesto malo.
Ranije je bila aktivna firma koja ih je prodavala...i sada su aktivni , ali u Australiji....kakvo je stanje kod nas nisam upucen, ali tako nesto bi moglo da se nadje.....
[ StORM48 @ 30.05.2009. 01:52 ] @
U principu je budženje/restauracija svega što nije zmaj ili UL teška glavobolja, zbog propisa koji obuhvataju atest, a sastoje se iz buljuka dokumentacije koja je neophodna da bi ta letelica služila ičemu više od izigravanja eksponata u nekom dvorištu ili na livadi:

Zahtev za utvrđivanje plovidbenosti vazduhoplova
Lista tehničkih podataka o vazduhoplovu
Zahtev za upis vazduhoplova u registar civilnih vazduhoplova
Tarifa naknada za pregled vazduhoplova

Što će reći - da bi avion poleteo, mora da ima atest. Da bi imao atest, mora da bude održavam od strane za to obučenog i ovlašćenog lica, a onda moraš da poplaćaš sve ono gore i da neko lupi pečat za puno vrlo puno masne pare.

Dodatno, da bi uopšte stigao do dela gde podnosiš zahtev za svu ovu dokumentaciju i odobrenja, moraš da priložiš postojeći "Dnevnik vazduhoplova" (tačnije "Tehnički dnevnik vazduhoplova"), što je nešto kao servisna knjižica kod auta, samo što je kod aviona to vrlo obavezna stvar ("or else..."), a koji predstavlja kompletan istorijat aviona, od prvog probnog leta do poslednjeg dana. Budženje motora ne dolazi u obzir na primer - neophodno je da dimenzisanost bude identična onoj predviđenoj projektom. Isto važi i za raspored mase praznog aviona, obaveznu avioniku itd, mada kapiram da si se o ovome već dobro raspitao, pre nego što si počeo da tražiš avion.

Mnogo se više isplati kupiti neki UL, poput gore linkovanih - jeftinije, izvesnije i sasvim sigurno manje ubistveno (da ne kažem "samoubistveno").

Pozdrav
[ Flo33 @ 30.05.2009. 13:02 ] @
Ja sam bio neprecizan, i izvinjavam se zbog toga

dakle, tip i marka aviona su nebitni, taj avion i kada se sredi nece biti za letenje, nego za zadovoljstvo dovesti ga u red. Nazalost linkove ne mogu otvoriti trenutno (glupa politika limitiranja svih zanimljivih sajtova u kompaniji), ali ću ih pogledati prvom prilikom. Većina alata je obezbeđena, takodje i strug i glodalica. I neće se raditi u Srbiji, nego u Engleskoj. Tražim ovde, jer razlika u ceni može biti velika. Hvala svima na informacijama, ako ima još neki predlog, dobrodošao je.

I, da, neće biti ''budžen'' nego što je moguće približan originalu.
[ Horvat @ 30.05.2009. 13:55 ] @
sto se tice limitiranje,upisi u google proxy online ,pa se snadji ;)

sto se teme tice...hmmm...koliko havarisan zelis?
mozda da se raspitas po vojnim otpadima,i sportskim/poljoprivrednim aerodromima,da li imaju neki "otpad"
[ Laki_Gen @ 30.05.2009. 16:20 ] @
Pogledaj u Padinsloj Skeli kod Beograda. Na PKB-u ima nekoliko prizemljenih aviona, mislim da su oni za zaprasivanje ili sportski/obuku.
[ Flo33 @ 30.05.2009. 19:23 ] @
Hvala, pogledaću čim pre u PKB-u. Horvat, ja ne želim ništa, kolega koji će u penziju sledeće godine, hoće sa prijateljem, koji je otišao ove godine da sklopi neki krš. Bitno je da ne bude truo, ostalo žele sami sve. Inače su mehaničari, prvi brodskih motora, drugi je radio u Jaguaru. Ja sam kolateralna šteta jer su ubeđeni da u istočnoj Evropi mogu da prođu jeftinije :) pa sam bio zamoljen da se raspitam.
[ Horvat @ 30.05.2009. 19:56 ] @
hmm znaci zele da je avion prakticno citav,a motor neispravan?
iskreno,sumnjam da ce tako nesto naci ovde
[ flighter_022 @ 30.05.2009. 21:36 ] @
Idi do Sremske Mitrovice na aerodrom (Veliki Radinci). Bila je svojevremeno Utva 75 slupana. Mehanicar radio na motoru dok je klinka sedela u kabini. On se kune da su magneti bili iskljuceni. Motor proradio na punom gasu i koraku elise, tako usao u hangar, srecon nije nikog pokosio vec udario u naslagane kutije za padobrane. Jedno krilo znacajno osteceno, ram aviona iskrivljen, nosaci motora iskrivljeni, elisa i osovima iskrivljeni,jednom recju popravka bi bise kostala nego nov avion, a i kod nas ne bi nikad plovidbenu dobio.
[ ventura @ 30.05.2009. 23:59 ] @
Citat:
Flo33: Ja sam bio neprecizan, i izvinjavam se zbog toga :)

dakle, tip i marka aviona su nebitni, taj avion i kada se sredi nece biti za letenje, nego za zadovoljstvo dovesti ga u red. Nazalost linkove ne mogu otvoriti trenutno (glupa politika limitiranja svih zanimljivih sajtova u kompaniji), ali ću ih pogledati prvom prilikom. Većina alata je obezbeđena, takodje i strug i glodalica. I neće se raditi u Srbiji, nego u Engleskoj. Tražim ovde, jer razlika u ceni može biti velika. Hvala svima na informacijama, ako ima još neki predlog, dobrodošao je.

I, da, neće biti ''budžen'' nego što je moguće približan originalu.


Ako je tako, na jarku je jesenas stajao trup od galeba, pretpostavljam da je ostatak delova bio unutra po barakama... Sam trup je bio u prilično dobrom stanju, a to bi bio veoma interesantan avion za restauraciju...
[ Flo33 @ 31.05.2009. 13:29 ] @
Hvala Ventura! A zar galeb ima klipni motor?
[ StORM48 @ 31.05.2009. 13:32 ] @
Heh, pa Ti nisi "malo neprecizan", nego načisto - nisam primetio da si negde pomenuo da mora da bude klipni.
Štaviše, za avion koji ne leti - ne znam od kakve je uopšte važnosti motor?

Pozdrav
[ flighter_022 @ 31.05.2009. 14:38 ] @
Mozete i modifikaciju da radite, da umesto klipnog stavljate gasnu turbinu 160KW, radi na prakticno sva tecna goriva, ali je najjeftiniji JetA1... ako treba link, reci.
[ ventura @ 31.05.2009. 18:46 ] @
Citat:
Flo33: Hvala Ventura! A zar galeb ima klipni motor?


Nema, to ti se samo čini zbog performansi ;)


Šta znam, ako je neko već raspoložen da baci ogromnu količinu para, bolje nek to uradi sa stilom... Mnogo više je cool da kažeš da si spičio masu para na vojni mlaznjak nego na avion za zaprašivanje komaraca :)
[ B_A_K_I @ 11.02.2010. 14:26 ] @
Ima Utva-75 u Leskovac treba da se radi opsta opravka motora :P nije registrovana


pitati precedinka kluba Radomira Jovanovic Produkt Pecinjevce
[ Isak666 @ 11.02.2010. 15:03 ] @
E ako je precednik, onda je spreman na svaki bizmis :))
[ fade @ 11.02.2010. 15:56 ] @
Zna se da je precednik uvek glavni baja, on se za sve pita :)
[ boyy @ 11.02.2010. 23:39 ] @
Precednik je jaci nego ikad :-)
[ DusanSukovic @ 13.02.2010. 15:49 ] @
Sta je bilo sa ocem pokojnog Sinise Mitrovica, on je bio valjda dugo predsednik?
[ slobo665 @ 20.02.2010. 23:21 ] @
Imaju neki avioni na Cenejskom aerodromu pored Novog Sada koji spolja izgledaju u dosta dobrom stanju a koliko sam cuo problem je u motru. Ako hoces kontaktiraj me na PP pa cu ti posalti e mail i mob od sekretara aerokluba.
[ flighter_022 @ 21.02.2010. 00:25 ] @
Bila je UTVA-75 u Sremskoj Mitrovici slupana (tj. dok je mehanicar radio na motoru klinka (tj. tada je bila klinka, sada vise nije) koja je sedela u kabini valjda ukljucila magnete (mada tvrdi da nije, ili je mehanicar zaboravio da ih iskljuci), motor proradi na punom gasu i punom koraku elise. Srecom po nju 9klinku) avion je bio okrenut ka hangaru (pa nije stigao da naduva brzinu i mozda se odlepi od tla), usao u hangar, elisom pocepao par sanduka za padobrane (praznih), nosaci motora iskrivljeni, levo krilo tesko osteceno, radilica motora iskrivljena dovoljno da nema sanse da ikada dobije plovidbenost. Ukratko, avion je otpisan. Ako te interesuje, prosledi mi svoj broj (GSM) na PM, a ja cu ga proslediti vec dalje kome treba, pod uslovom da avion nije vec promenio vlasnika.