[ cccam @ 01.06.2009. 19:26 ] @
Evo, ekskluzivno, danas u Beograd su stigla još tri švajcarska tramvaja iz Bazela marke Duewag 4/6. U skorijoj budućnosti bi trebali stići još 18 komada :D

Inače, tramvaji su u odličnom stanju s obzirom da datiraju iz 1967. godine.








U Beogradu sada rade 26 ovakva tramvaja popularno zvana "Švajcarci".


[Ovu poruku je menjao cccam dana 01.06.2009. u 20:38 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao cccam dana 01.06.2009. u 22:22 GMT+1]
[ Tyler Durden @ 01.06.2009. 19:34 ] @
Vrh! Jedva cekam da se provozam.
[ zaraza @ 01.06.2009. 19:54 ] @
Super.
Stiglo novo djubre....
[ bakara @ 01.06.2009. 20:37 ] @
Cekaj, to je valjda stiglo za muzej?
[ Tehnoman @ 01.06.2009. 20:45 ] @
@zaraza i bakara

Ako se ne vozite tramvajima i GSP-om onda nemojte da komentarisete jer ne znate o cemu se radi.
Ovi tramvaji su tishi, kvalitetniji za voznju i meni kao putniku deluju pouzdaniji u odnosu na poluraspadnute
ceske CKD tramvaje koji su vecinom sa naprslim ramovima i horor izgledom. Doduse pojavilo se i nekoliko novih
ceskih tramvaja ali ovim starim svajcarskim bas, bas nista ne fali.
[ cccam @ 01.06.2009. 20:48 ] @
Citat:
zaraza:Stiglo novo djubre....


Nije đubre... Kako kažem u dobrom su stanju. Rade ko švajcarci. :D Inače tramvaj je vozilo koje uz dobro održavanja može da traje i do 60 godina. Pogledajte naše ČKD-KT4, sve su mlađe, a kako izgledaju!

Inače, ovi još rade u Bazelu, i kada je poslata prva garnitura, tj. kada je Bazel dobio nove tramvaje ispostavilo se da su ovi što je poslao Beogradu bili bolji od novih jer su oni imali probleme, koji su u kasnijim serijama otklonjenji.

btw.poklonu se u zube ne gleda :p

Što se tiče novih... Biće i novih... Hrvati su uradili prototip tromodulnog tramvaja kakav odgovara Beogradu. Moguće je da će se pojaviti na testu. Međutim neki tvrde da ovi tramvaji ne bi prošli u Beogradu dobro ni malo! Govorim o usponu uz Kalemegdan i Nemanjinoj! Međutim, mogu da tvrdim da je jedan Duewag ipak trajniji od ovog. Inače cena ovakvog je oko 1.2 mil €... Eto toliko, a vi razmišljate koliko bi nas koštalo ovih 30 tramvaja polovnih!



[ zaraza @ 01.06.2009. 20:57 ] @
Meni se cini da su oni japanski autobusi bili mnogo bolji i jeftiniji od ovih tramvaja...pitam se kolko kosta odrzavanje jednog ovakvog primerka...
Ne mogu da se otmem utisku da je ovo uvaljivanje skarta nekom kome treba, a onda taj treba da mu bude zahvalan....
Al dobro....nek posluze mesec dana isplatice se....
[ nick2 @ 01.06.2009. 20:59 ] @
e ljudi kad moze jedan BEC da ima stare tramvaje, cak mislim da su stariji od nasih, onda mozemo i mi
evo i dokaza
[ zaraza @ 01.06.2009. 21:05 ] @
Citat:
nick2: e ljudi kad moze jedan BEC da ima stare tramvaje, cak mislim da su stariji od nasih onda mozemo i mi


Hm ?



Sem toga....nesto mi se cini da ih ovi nasi nece bas tako dobro odrzavati - pogledaj samo na sta lici ostatak prevoza....
[ nick2 @ 01.06.2009. 21:10 ] @
Citat:
zaraza: Hm ?



Sem toga....nesto mi se cini da ih ovi nasi nece bas tako dobro odrzavati - pogledaj samo na sta lici ostatak prevoza....


tu se slazem, sto se tice odrzavanja tu se ne mozemo meriti, naravno da Bec ima i nove :)
[ cccam @ 01.06.2009. 21:18 ] @
Citat:
zaraza: Meni se cini da su oni japanski autobusi bili mnogo bolji i jeftiniji od ovih tramvaja...pitam se kolko kosta odrzavanje jednog ovakvog primerka...


Autobusi su daleko jeftiniji od tramvaja, to stoji. Ovi nisu japanski, već se radi o MAN napravljenom u Turskoj! Vek trajanja autobusa je manji od tramvaja. Ipak, manji gradovi a kamoli Beograd moraju imati dobar i razvijen ovakav sistem prevoza, čak šta više ide se na to da se rasterete autobusi, jer ono što autobusi preživljavaju kod nas su esktremni uslovi. Aktivni 3 smene, skoro pa uvek voze više od dozvoljenog broja putnika, a na sve to loše održavanje u GSPu .... Prosek starosti autobusa u GSP-u je oko 6 godina, a izgledaju kao da imaju 15 + godina!

Evo i tendera za nove http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1343650

Pretpostavlja se da su favoriti pored crotrama i neki tramvaji iz exSSSR-a, međutim ja nisam za njihova vozila. Ipak, najbolje rešenje po meni jesu opet češki Simensi, oprobano

@zaraza

Evo na slici se vidi ovaj prvi Duewag GT6, tj. ovakav kao što stiže u Bg. Kad mogu tamo da voze, zašto ne bi mogli kod nas! Inače, Beč ima još starije tramvaje od ovoga u pogonu. Kod nas još u garaži stoji ĐĐ 101 tzv. Čičica... (ako ga uskoro ne iseku) Oni koji se sećaju znaju o čemu govorim
[ cccam @ 01.06.2009. 21:30 ] @
Evo još jedna zanimljivost. Beloruski proizvođač autobusa MAZ (Minski Automobilni Zavod) u kooperaciji sa nekom firmom iz Kragujevca je napravila protorip niskopodnog autobusa MAZ 203 BIK. Ovaj autobus ima CNG motor i trenutno se nalazi na testu na liniji 74.




Ostale slike:
http://i580.photobucket.com/albums/s...c/PIC_2310.jpg
http://i580.photobucket.com/albums/s...c/PIC_2311.jpg
http://i580.photobucket.com/albums/s...c/PIC_2302.jpg
http://i580.photobucket.com/albums/s...c/PIC_2301.jpg
[ StORM48 @ 01.06.2009. 22:38 ] @
Hrvatski tramvaji su (koliko sam čuo) jedni od trenutno najmodernijih tramvaja današnjice.

Prošli put su kod nas otpali zbog nesuvislih objašnjenja i nenormalno glupih dizajnerskih zamerki (bolje da ne pominjem, povratiću po drugi put zbog toga). Ne sumnjam da će i na novom tenderu (ako ga uopšte bude) biti identična priča.

Nimalo mi nebi smetalo da se vozim takvim tramvajima, mada se ja vozim i danas, bez obzira što imam šta da vozim. Smara me gužva, čekanje na semaforima i non-stop traženje parkinga, čak i ako ga plaćam godište (kao što plaćam). Mnogo me nervira jedino konstantna nečistoća (čak - posebno spoljna) i ono lepljenje reklama do nivoa iznemoglosti. Najviše se iznerviram kada stojim pored prozora koji je skroz izlepljen tim nekim perforiranim nalepnicama, od kojih normalnom čoveku pripadne muka, ako pokuša da kroz njih nešto vidi. I tako se dešava negodovanje putnika koji ne znaju kada da stignu, jer se voze ko u šatoru.

Bagri je sve dozvoljeno i kompletan vozni park su izlepili tim sranjima.

Pozdrav
[ Beltrammi @ 01.06.2009. 23:00 ] @
svajcarski tramvaji su dobri, kad ih odrzavaju Svajcarci. Temeljno, svake noci i podmazuju uljem. Onda ima da traju, a kod nas za to nema para. Raspasce se u roku od 2 do 5 godina.
[ Danijel Krmar @ 01.06.2009. 23:37 ] @
Citat:
cccam:Pretpostavlja se da su favoriti pored crotrama i neki tramvaji iz exSSSR-a, međutim ja nisam za njihova vozila. Ipak, najbolje rešenje po meni jesu opet češki Simensi, oprobano ;)


Problem je da je izdvojeno 40 miliona €, tako da od Siemens-a verovatno ništa, čisto sumnjam da će se javiti tako renomirani proizvođači. Verovatno je da će se u tu cenu uklopiti jedino CroTram i beloruski (ne znam ime). Bilo bi lepo i kada bi Škoda učestvovala na tenderu, no sve su to naglabanja, videćemo 22. juna (čini mi se da je to datum) kako će proći tender.

E da, prst gore za tramvaje iz Bazela :)).
[ stil @ 02.06.2009. 00:11 ] @
@ Beltrami Sta se to na tramvaju svake noci podmazuje uljem ? :)
[ cccam @ 02.06.2009. 00:35 ] @
Tršćanski tramvaj - proizveden 1935. godine! Sad procenite koliko su ovi naši stari




[ NicholasMetropolis @ 02.06.2009. 00:58 ] @
Citat:
cccam: Autobusi su daleko jeftiniji od tramvaja


Autobusi su manja investicija, ali su tramvaju na duži rok mnogo isplativiji gledano po novac/putnik-kilometru zato što tramvaj prevozi više putnika uz mnogo manji utrošak energije.
[ bttp @ 02.06.2009. 01:10 ] @
Ti švajcarski tramvaji su dobri, ubedljivo najbolji koje mi u Beogradu imamo. Oni češki, šatro modernog izgleda su jadni u odnosu na ove Švajcarce. Retro izgled ima mnogo više duha od kvazimodernog izgleda ovih ostalih.

Što se tiče zagrebačkih tramvaja, i oni sami imaju dosta primedbi na njihov dizajn. Npr. primaju jako malo putnika, a posebno ima malo mesta za sedenje. U našim uslovima gde su neviđene gužve po gradskom prevozu takvi tramvaji bi loše prošli. Drugi design-flaw im je što ne postoji mogućnost otvaranja prozora niti bilo kakve ventilacije, jer su aklimatizovani. To je sve lepo dok klima radi, a kad rikne u sred leta na 45C taj tramvaj se pretvara u rernu na točkovima. Poznavajući naše standarde održavanja, verujem da bi bilo više rerni u opticaju nego onih aklimatizovanih. Znači u tom smislu nisu projektovani prema našem mentalitetu, a ni prema potrebama.

Ovi švajcarci su bogom dani, em su izdržljivi em su lepi, samo kad se srede.
[ žutokljunac @ 02.06.2009. 08:35 ] @
Dobri su švajcarski tramvaji. Mora da su dobri. Čim prave dobre satove i čokoladu, siguran sam ( ne znam kako, ali sam siguran ) da prave dobre tramvaje.
Hrvatski tramvaji su lepo dizajnirani. Treba ih prekrstiti u vaskoliko srpstvo, i tamo gde je prazno mesto ( namerno, zbog nas ), obavezno staviti neku kokardu. Tramvaje prefarbati u boje srpske trobojnice. Tamo gde su sveti srpski putnici, tamo su i sveti srpski tramvaji. Ma, gde je i jedan putnik. Gotovo. Rešeno Đilas. Idemo dalje. Metro? ( To ćemo da sredimo sa Tokijom. Šojić će to da reguliše. Imaju mu dužni lovu od ventilatora, pa kad nemaju neka daju robno )... I to je rešeno. Ajmo na jagnjetinu.
[ zaraza @ 02.06.2009. 08:43 ] @
Citat:
cccam: Tršćanski tramvaj - proizveden 1935. godine! Sad procenite koliko su ovi naši stari ;)


Ja bih pre voleo da vidim ovakve tramvaje, nego onakve :)
[ stil @ 02.06.2009. 09:15 ] @
DUEWAG - Wikipedia
[ Beltrammi @ 02.06.2009. 10:05 ] @
Samo da dopunim cccam u vezi ovog Trscanskog tramvaja. Nije dobar primer.

Trst kao grad nema tramvaje. Ovo sto vidimo na odlicnim slikama je tzv. Opicinski tramvaj (Tram de Opicina) koji saobraca od Trga Oberdan (skoro centar Trsta) do opstine Villa Opicina koja se nalazi nekih 400 metara iznad Trsta i to je manje-vise tramvaj-uspinjaca ja bih rekao. Naime, uspon je tako veliki tj. nagib da na jednoj trasi dva tramvaja se zakace jedan gore jedan dole i onda se tako spuste tj podignu, drugacije ne bi bilo moguce.

Puno puta sam isao i nekad me hvatala i jeza, ali sam se navikao. Tramvaji se redovno odrzavaju i imaju mnogo sistema kocnica i dr a cesto su i van sluzbe. Nikad nema guzve, a koriste ga uglavnom turisti i nesto lokalaca.

http://www.tramdeopcina.it/tram/pages/tt2engl.htm

2 stil: svaki tramvaj se podmazuje, da ne skripi.
[ stil @ 02.06.2009. 10:37 ] @
Sta se to uljem podmazuje svako vece da ne skripi ? :) Koje komponente ?
[ pantic68 @ 02.06.2009. 11:02 ] @
Uvaljuju nam krsheve. Kad budu imali neke sa alu-felnama, sirokom lajsnom i digitalnom klimom nek se jave do tad nek nam ne izlaze na oci.
[ _andjela_ @ 02.06.2009. 11:41 ] @
Citat:
pantic68: Uvaljuju nam krsheve.


A sta da Srbija radi sa tim tramvajima kad budu krs krsevi? Gde se odlazu? Postoji li neki sistem reciklaze, ili ne mogu oni poslati toliko krseva koliko Srbija moze stvoriti deponija?
[ zaraza @ 02.06.2009. 11:48 ] @
Citat:
_andjela_: A sta da Srbija radi sa tim tramvajima kad budu krs krsevi? Gde se odlazu? Postoji li neki sistem reciklaze, ili ne mogu oni poslati toliko krseva koliko Srbija moze stvoriti deponija?


Vish, zbog ovoga se meni ta ideja ne svidja, a ne zato sto su tramvaji stari...evo, kazu ljudi da su dobro, ok mozda su dobri, u to se razumem ko marica....
[ hexter @ 02.06.2009. 12:02 ] @
Citat:
_andjela_: A sta da Srbija radi sa tim tramvajima kad budu krs krsevi? Gde se odlazu? Postoji li neki sistem reciklaze, ili ne mogu oni poslati toliko krseva koliko Srbija moze stvoriti deponija?


Uvažavam tvoje mišljenje u vezi mnogih drugih stvari, ali o tome "šta da Srbija radi" sa ovim ili onim možeš da diskutuješ kad budeš u Beogradu pa treba, za konkretni slučaj, da se prevezeš iz tačke A u tačku B gradskim prevozom. Filozofiranje sa 20 sati avionske udaljenosti je prilično nezahvalno.

Dobili smo jako upotrebljive tramvaje NA POKLON e sada nam fali 300 drugih čuda. Da li smo dobili ili kupili tramvaje svejedno MORAJU da se održavaju i na kraju svog života recikliraju. To što mi ne umemo ili ne želimo da recikliramo sa darodavcem nema nikakvie veze. Štaviše ni onaj ko ti proda nov tramvaj ne razmišlja o tome šta će biti sa njim na kraju njegovog života.

A o tome da li su ovo krš i đubre mogu da sude samo oni koji se već voze u njima jer je jedna količina takvih tramvaja ranije stigla i već neko vreme se uspešno koristi po Beogradu.
[ pantic68 @ 02.06.2009. 12:23 ] @
Citat:
_andjela_: A sta da Srbija radi sa tim tramvajima kad budu krs krsevi? Gde se odlazu? Postoji li neki sistem reciklaze, ili ne mogu oni poslati toliko krseva koliko Srbija moze stvoriti deponija?

U. S. Steel vise nego uspesno reciklira te gvozdurije i time cini najveceg izvoznika u zemlji. Tamo odakle stizu tramvaji vozila se odrzavaju u istom stanju bila stara 5 ili 50 godina. A po nacinu izrade rekao bih da ona stara 50 godina mogu da sluze, tj da ih bude ekonomicno odrzavati jos 50 a ona od 5 jos 5. E sad sto nemaju digitalnu klimu i alu-felne to je vec problem za stanovnike metropole kakav je beograd. A nemaju ni euro-19 elektromotor koji ne emituje elektromagnetno polje i ima nivo buke ispod 12,346 dB
[ StORM48 @ 02.06.2009. 13:54 ] @
Ja samo mogu reći, na osnovu sopstvenog iskustva, da su ti tramvaji ravno 20 puta udobniji i prijatniji za vožnju od onih 40-tonskih lokomotiva.

Da, jedan segment onih "naših" je težak 19 tona (a najčešće idu po dva vezana)!
Jedan segment švajcaraca je težak 7 tona. Razlika u devastaciji asfalta kojim prolaze jedni i drugi je nemerljiva. Prljanje takođe (iz ovih "naših" kipi ko iz naftnih bušotina). Samo stanite na neko manje kvalitetno parče asfalta kud prolaze tramvaji - kad prođe švajcarac, ko da je prošao klinac na rolerima. Kad prođe "naš", kao da prolazi železnička kompozicija mase 500 tona. Da ne pominjemo čukanje i slične kontakte sa ostalim vozilima. Kad vas čvokne "naš" bolje da vas pregazi T-84.

Pozdrav
[ despotbg @ 02.06.2009. 15:55 ] @
Dobri su to tramvaji. Ako se održavaju redovno (a ovi jesu) rok trajanja im je beskonačan. Jedino moderne fore da mu ugrade, klime isl.

Inače naši modernizuju te tramvaje. Ugrađuju im neke nove releje isl. tako da to nije loše. Veći je problem kvalitet šina (mada sad rade kompletno sve šine beograda) i majmuni koji se parkiraju na šinama i tik pored njih!
[ _andjela_ @ 02.06.2009. 18:24 ] @
Postovani hexter,

Postujem slobodu da se slazes ili ne slazes sa bilo cijim misljenjem, ali nisam u mogucnosti da izadjem u susret bilo cijim predrasudama, pa ni tvojim.

U normalnim uslovima, normalno bi bilo da se darodavcu ne gleda u poklone, ali ne znam cemu takva reakcija ako nekog zanima gde ce ogromni pokloni zavrsiti? Meni je prirodno da me zanima stanje zemlje kojoj placam poreze (tacnije, svih zemalja), koja god to zemlja bila. A koliko ti placas, mene ne zanima, a verujem da tebe ne zanima ni koliko ja placam, gledajuci da ne placas moje racune, takodje. :)

Cenim da se tvoje misljenje razlikuje.

p.s. Cenim da se tvoje misljenje ne bi promenilo, koji god IP bio otkucan. :) NHF.
[ cccam @ 02.06.2009. 19:33 ] @
Citat:
Beltrammi: Samo da dopunim cccam u vezi ovog Trscanskog tramvaja. Nije dobar primer.

Trst kao grad nema tramvaje. Ovo sto vidimo na odlicnim slikama je tzv. Opicinski tramvaj (Tram de Opicina) koji saobraca od Trga Oberdan (skoro centar Trsta) do opstine Villa Opicina koja se nalazi nekih 400 metara iznad Trsta i to je manje-vise tramvaj-uspinjaca ja bih rekao. Naime, uspon je tako veliki tj. nagib da na jednoj trasi dva tramvaja se zakace jedan gore jedan dole i onda se tako spuste tj podignu, drugacije ne bi bilo moguce.


Da, nije moguće porediti taj i ove u Beogradu, jer taj u Trstu mora da bude u perfektnom stanju da bi mogao da saobraća na takvom strmom terenu, međutim, hteo sam reći ako oni imaju taj iz 1935. u takvim uslovima, zašto kod nas ne bi bili iz 1967. skoro po ravnom Inače vozio sam se sa tim tramvajem par puta




Što se ČKD Tatra tramvaja tiče, nemojte ih podcenjivati, Tatra je gradila jako dobra vozila (sada su kupljeni od strane Škode mislim). Iz ugla putnika one jesu gore i neudobnije od švajcaraca, ali svaki vozač bi pre vozio ČKD nego švajcarca, jer se ČKD mnogo lakše i udobnije vozi.




U GSP-u za sada postoji ČKD-T4 http://en.wikipedia.org/wiki/Tatra_T4







ČKD-KT4 ili Katice najveći deo voznog parka je kupljen između 1980-1990, a stigle su nove i 1997. godine. 80ih je postojala želja uniformizacije tramvajskog voznog parka, pa zato je tada i kupljen veći broj ovog modela, koji se pokazao odlično u uslovima u Beogradu.

http://hr.wikipedia.org/wiki/Tatra_KT4

Jedan deo ovog modela je remontovan u Goši i ne izgledaju uopšte loše







Slike postavili @ČKD-KT4,@Gvozden,@Igibgd na autobusi-forum.info
nadam se da pomenuti članovi nemaju ništa protiv što sam postavio njihove slike


[Ovu poruku je menjao cccam dana 02.06.2009. u 20:43 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao cccam dana 02.06.2009. u 20:44 GMT+1]
[ 101010 @ 02.06.2009. 21:35 ] @
Haha iz nekog razloga ovo mi je jedna od najneobicnijih tema koje sam ovde video :), pa da ucestvujem.

GSP i grad Beograd mogu samo reci hvala Bazelu, ovaj poklon nije problem, cak suprotno.

Sto se tice uvaljivanja, da nisu zavrsili kod nas, verovatno bi doziveli sudbinu Terminatora 2, jer ne vidim gde bi ih drugo udomili u Evropi. Opet u nasu korist.
Uopste se ne razumem u tematiku odrzavanja tramvaja, ali ono sto sigurno znam da im se jedna godina sluzbe u Bgd moze obracunati kao bar 10 svajcarskih godina u smislu broja putnika koje ce morati da prevezu. DAkle morace i da ih odrzavaju 10x cesce, delovi, itd...
Inace ovi nasi su mogli bar da ih ofarbaju, da ne ulazim u ukuse u vezi boje, ali potpuno mat i izbledeli dejuju neugledno...
Par puta sam vozio iza ovih tramvaja i primetio sam da nemaju stop svetla, jasne pozicije i zimigavce.
Unutra tiho i retro, lepo izgeledaju, sem sto su sedista za liliputance, eto potvrde da smo visa rasa od z. evropejaca ;).

Mislim da sam 90tih presao desetine hiljada km u nasim tramvajima, nije mi jasno otkud to da je bg ravan. Vise puta se desilo da tramvaj ne moze da se popne uz Karadjordjev park, Beogradsku, Banjicu ili Parisku, jedva krene u V. Stepe. Proklizava, vristi, przi i stoji u mestu, mudri majstori su stekovali vrece sa peskom u kabini. Desilo mi se da budem u tramvaju kad otkazu kocnice niz Karadjordjev park...

Tramvaj je cesto najsporije prevozno sredstvo u gradu, pa kada otkrijete da ste i pesaka brzi, na konju ste.



[ despotbg @ 02.06.2009. 22:09 ] @
TRamvaji imaju rezervoare sa peskom koje automatski prosipaju.
[ 101010 @ 02.06.2009. 22:13 ] @
Znam, ali je nezgodno kada ga nestane na sred uzbrdice.
[ cccam @ 02.06.2009. 22:17 ] @
Citat:
101010
Mislim da sam 90tih presao desetine hiljada km u nasim tramvajima, nije mi jasno otkud to da je bg ravan.


Hteo sam reći da usponi u Beogradu nisu ništa u poređenju sa usponom koji treba tršćanski tramvaj da savlada, bez obzira na sajle

Kad smo se već dotakli uspona, izgleda da sumnjaju da će Crotram imati baš problema u Nemanjinoj i na usponu uz Kalemegdan! Ali ništa dok ne probamo ne možemo znati
Citat:
101010esilo mi se da budem u tramvaju kad otkazu kocnice niz Karadjordjev park...

Tramvaj je cesto najsporije prevozno sredstvo u gradu, pa kada otkrijete da ste i pesaka brzi, na konju ste.


:o To se ne sme dogoditi da otkažu sve kočnice, tramvaj (pretpostavljam da se radi o KT4) ima:

1. šinske kočnice - upotrebljavaju se kod naglog kočenja, metalni deo kada se aktivira kočnica ponaša se kao elektromagnet i priljubi se uz šinu, a uz to se se otvaraju i otvori za pesak kako bi se smanjilo proklizavanje.

2. glavna kočnica (električna kočnica)... sam motor tramvaja se ponaša kao kočnica, prelazi u generatorski mod rada, motor proizvodi struju i pušta je kroz otpornike, a elektromagnetne sile koje pritom nastanu nastoje zaustaviti motor. Pretpostavljam da ste čuli zvuk ove kočnice, kada tramvaj usporava, isto važi i za autobuse kada usporavaju čuje se karakteristično zujanje retardera, tj. električne kočnice. Ovo cca uspori tramvaj do brzine od 3-5Km/h, e onda nastupaju
3. disk kočnice koje potpuno zaustavljaju vozilo...

Sad ne znam, koja je od ovih otkazala Ali pretpostavljam da je problema bilo sa elektro kočnicom, ne znam koji period devedesetih, ali od sredine pa sve do pre 2god katice su bile čak u gorem stanju nego sada.


Za ovo drugo nisam baš siguran, sporiji od busa jeste, ali u špicu sa Banovog Brda ćeš pre stići tramvajom ili busom ?


[Ovu poruku je menjao cccam dana 02.06.2009. u 23:38 GMT+1]
[ maliradojca @ 03.06.2009. 00:07 ] @
Da nije Svajcarskih tramvaja, i dalje bismo se vozili samo Ceskim krsinama, koje su udobne kao Yugo.
[ 101010 @ 03.06.2009. 01:16 ] @
@cccam
Ne secam se tacno kada je to bilo ima vise od 10g.
Uglavio sam se u masu u tramvaju na slaviji i krenuo ka autokmandi, vec na usponu mi je bilo jasno da ce biti svasta, jer kada je stao na semaforu krenuo je u riverc, slobodni pad, sto je kompenzovao motorom pa je tako seckao napred nazad. Pokusao sam da izadjem na K.parku ali nije bilo moguce, jer ovaj nije uspeo skroz da stane. Kad je krenuo nizbrdo vec sam se spremao za iskakanje iz sina i razmisljao na koju stranu cemo se prevrnuti kod Veterinarskog, cinilo mi se da je brzina veca nego sto jeste, a lagano smo prosli blagi zavoj kod Vet f. i spontano se zaustavili skoro kod autokomande. Kako su samo ljudi vristali...

Secam se da kako bi ovaj pritusnuo kocnicu samo se cuo zvuk prekidanja kao dzinovskog releja, i na msec bi malo prikocio i onda nista. Rekao bih da su sinske otisle, a nelekticna nije radila kako treba...

Inace ne verujem da je retarder kod autobusa elektricni, vec hidromehanicki, kineticka energija vozila se koristi za pokretanje uljne pumpe koja usmerava mlaz ulja tako da usporava rotacije neke vrste turbine povezane na transmisiju.

p.s. sa B.brda verovatno je tramvaj u prednosti, ali opet sam siguran da je najsporiji vid transporta u gradu, najcesce zbog drugih vozila, male max brzine, mesovitih raskrsnica i nemogucnost da promeni putanju...
[ cccam @ 03.06.2009. 20:24 ] @
2000-2003 tramvaji u Beogradu:


Čudno kako je ovo išlo, a kamoli kočilo!


Citat:
@zeka na railserbia
Topčider.
[ Miladinovic @ 04.06.2009. 00:27 ] @
Nisu loši ti divagovi ali iz ugla putnika, čujem da šoferi beže od njih i da im je udobnije da voze Katice. Verovatno oni sa debelim živcima mogu da voze "švajcarce"... Dok putnici otvore vrata (ako neko ne zna, na ovim tramvajima putnici, bilo kada ulaze ili izlaze otvaraju vrata pritiskom na taster), pa dok sačeka da se vrata zatvore...a joj, a nisu ni startni tako kao Katice. Još ko ne zna za ovo za vrata, padnu teške reči što im šofer ne otvara vrata i sl.

Ne znam da li bi u Beogradu na nekim linijama mogao raditi i petomodulni tramvaj? Zašto mora biti samo tromodulni? Znamo da na nekim linijama tramvaji idu u tandemu (udvojeni).

Citat:
Hoće li trojka, šestica i sedmica celog veka tegliti svoje bračne drugove? Blago neženjama, tramvajima dvojki, devetki i desetki.

Beograde dobro jutro, Duško Radović




[ cccam @ 05.06.2009. 16:01 ] @
Citat:
GSP “Beograd” dobija nova vozila

Grad kupuje 70 trola


Autor: D. M. | Foto:l. šarac | 04.06.2009. - 10:19

Gradonačelnik Dragan Đilas najavio je da će Grad kupiti novih 70 trolejbusa za GSP “Beograd”. Ako sve bude po planu, kako kažu u GSP, novi trolejbusi mogli bi da budu na ulicama već u februaru 2010. godine, a ceo posao vredan je oko 18 miliona evra.

Firme koje se bave proizvodnjom trolejbusa biće unapred obaveštene da će Beograd nabaviti novih 70 vozila, kako bi mogle da se spreme da konkurišu na tenderu.

- Očekujem da ćemo već sledeće nedelje obavestiti firme da planiramo da kupujemo nove trole. Mesec dana posle toga već bi mogao da se raspiše međunarodni javni tender. U tom slučaju, na osnovu dosadašnjeg iskustva, mogu da pretpostavim da ćemo ugovor sa firmom koja pobedi na tenderu potpisati negde u septembru. Ako zaista bude tako, onda bi nova vozila mogla da se pojave na ulicama šest meseci kasnije, odnosno u ferbruaru sledeće godine - kaže za “Blic” Rodoslav Nikolić, direktor GSP “Beograd”.

Po Nikolićevim rečima, još nije poznato ko će voditi postupak nabavke, ali ni tačna cena jednog trolejbusa.

- Jedan trolejbus bi mogao da košta negde oko 260.000 evra, ali to pričam sa velikom rezervom. Još ne mogu sa sigurnošću da tvrdim ništa, pošto cena može da bude i 230.000, ali 300.000 evra. Preciznije o tome ću moći da pričam kad tender bude gotov i kad sa firmom koja pobedi utanačimo sve uslove. Inače, još nije odlučeno ni da li će ceo postupak nabavke da vodi uprava za javne nabavke grada ili GSP “Beograd” - objašnjava Nikolić.

Inače, GSP “Beograd “ trenutno u svom voznom parku ima 125 trolejbusa. Međutim, od toga su samo 42 vozila mlađa, odnosno kupljena posle 2000. godine. Ostala 83 trolejbusa su prosečno stara oko 15 godina, a ima onih koji su stariji i od 18 godina.

Izvor:Blic


Tačnije ZIU-9 sa garažnim brojem 1 je pre neki dan napunila 30 godina! Tada kada su stizale nove ZIU trole (od 1979) bile su najmodernije, a i jako udobna vozila. Sedišta su bila od veštačke kože, dok je nivo buke nizak za tadašnje standarde. Prateći komentara ljudi iz ExYu republika koji su dolazili u Bg, primetio sam da su bili zavidni kako bg ima ovakve trole, a oni nemaju.... Danas, te trole verovali ili ne predstavljaju svojevrsnu turističku atrakciju Beograda. Često se može naći na slikama i razglednicama tekst o tim retro trolejbusima u Beogradu, gde se preporučuje vožnja jednim kako bi se osetila atmosfera prošlosti. Na žalost sada su te trole budževina majstora, pa sve trese, buči, drnda... Da su uspeli očuvati autentičan izgled i funkcionalnost onda bi se o ovakvim stvarima i moglo govoriti... Za sada čekamo njihovu zamenu, a takođe očekujem da će ovu Zijaču restaurirati i postaviti u muzej kao prvi trolejbus ovog tipa u Beogradu...no to je verovatno samo mašta, pošto će GSP verovatno rashodovati i jedinicu....

[Ovu poruku je menjao cccam dana 05.06.2009. u 17:12 GMT+1]
[ Bata @ 08.06.2009. 08:18 ] @
Citat:
101010: @cccam
Ne secam se tacno kada je to bilo ima vise od 10g.
Uglavio sam se u masu u tramvaju na slaviji i krenuo ka autokmandi, vec na usponu mi je bilo jasno da ce biti svasta, jer kada je stao na semaforu krenuo je u riverc, slobodni pad, sto je kompenzovao motorom pa je tako seckao napred nazad. Pokusao sam da izadjem na K.parku ali nije bilo moguce, jer ovaj nije uspeo skroz da stane. Kad je krenuo nizbrdo vec sam se spremao za iskakanje iz sina i razmisljao na koju stranu cemo se prevrnuti kod Veterinarskog, cinilo mi se da je brzina veca nego sto jeste, a lagano smo prosli blagi zavoj kod Vet f. i spontano se zaustavili skoro kod autokomande. Kako su samo ljudi vristali...


Hahaha, daj još malo detaljnije o toj prpi koja je zahvatila stoku, ovaj htedoh reći putnike.
Jel bilo plakanja, dozivanja majke, boga, zapomaganja i jaukanja, spontanog mokrenja ?
Kako su se ti isti koji su kukali (ako ih je bilo) ponašali kad su izašli, jesu li se pravili hrabri ?

Hahahaha.



A što se tiče švajcarskih tramvaja, lepi su u tom retro fazonu, ali slažem se da i za retro treba imati
sredstava za održavanje da bi na nešto ličilo.

A o tome šta će gradska vlast nabaviti na tom tzv. konkursu, pa to je već upisano da će se uzeti hrvatski model,
pa taman im mercedes i volvo (iako oni ne prave tramvaje) nudili na poklon svoje najnovije specijalno za GSP
napravljene modele koji idu na vazduh, a struju u stvari prave a ne troše, i imaju auspuhe iz kojih izlazi
osvežavajući miris nane, i u svakome po dva klona Hajdi Klum, kad je imala 20 leta, rade kao stjuardese.

A čak i kada bi uzeli neki drugi model umesto hrvatskog, i njega bi verovatno kupili preko hrvatske firme-posrednika.
Bilo kako, samo da hrvati ne ostanu bez svojeg dela našeg novca.

Da bilo šta drugo urade , iznenadio bih se.
[ cccam @ 08.06.2009. 16:37 ] @
GSP pogon Kosmaj trenutno testira noviji model Mercedes Benz Conecto autobusa. Pa ako ih bude zadovoljio možda će kupiti koji Inače ovaj pogon je karkterističan po broju Mercedesovih vozila, ali i FAP-ovih



Citat:
@igibgd na autobusi-forum.info:Evo EvoBusa Conecta
Nažalost i on je knap za 50icu , tu treba neki troosovinac :wink:



[/quote]


Citat:
Bata:
A o tome šta će gradska vlast nabaviti na tom tzv. konkursu, pa to je već upisano da će se uzeti hrvatski model,
pa taman im mercedes i volvo (iako oni ne prave tramvaje) nudili na poklon svoje najnovije specijalno za GSP
napravljene modele koji idu na vazduh, a struju u stvari prave a ne troše, i imaju auspuhe iz kojih izlazi
osvežavajući miris nane, i u svakome po dva klona Hajdi Klum, kad je imala 20 leta, rade kao stjuardese.


Pa za te pare od 1.2mil € teško da možemo da kupimo išta bolje od Crotrama ili ovako nešto rusko:

Vagonmaš http://www.ptmz.ru/en_index.htm


Ili možda još bolje UKVZ http://www.ukvz.ru/catalogue/view.php?id=1&flag=1.



[Ovu poruku je menjao cccam dana 08.06.2009. u 18:06 GMT+1]
[ cccam @ 08.06.2009. 17:16 ] @
Po izjavama kupujemo previše jeftine tramvaje, a bogami veoma skupe trolejbuse Za navedene pare možemo i Neoplane ili Mečke da kupimo

Škoda tramvaj, pokazao se kao dobar odnos cene i kvaliteta.



Naravno ovo je cena petomodulnog, ali tromodulni bi bio jeftiniji!

Što se tiče autobusa MAZ BIK 203 Eko, naš i beloruski proizvod Na testu se nije pokazao tako loše. To je ubedljivo najjeftiniji niskopodni autobus na tržaištu. Mane su mu završna obrada, ali koliko para toliko muzike!

Evo da podsetim, slika:


[ Bata @ 09.06.2009. 06:57 ] @
Citat:

Pa za te pare od 1.2mil € teško da možemo da kupimo išta bolje od Crotrama ili ovako nešto rusko:



Mislim da je naša (gradska) vlast dokazala da joj pare nisu bitne kada je u pitanju punjenje hrvatskih i slovenačkih budžeta.

Koliko košta budući most preko Ade ? Koja će ga firma praviti (i po čemu je poznata u svojoj deželi) ?
O kakvoj je tu uštedi reč ?! Hoću da kažem da je taj razlog cene kojim favorizuju (ili pravdaju) izvesnu kupovinu hrvatskog tramvaja
čista demagogija, kada se uporedi cena koju su ugovorili za pravljenje mosta preko Ade - bezočno razbacivanje , pravo u slovenački džep.

Koliko koštaju sve one poklonjene parcele navedene u nedavnom "Insajderu" , pa čak i da su novinari duplo preterali u procenama ?

Prebrojte koliko ima hrvatskih i slovenačkih prodavnica (tzv. super/hiper-marketa) i na kakvim su lokacijama u gradu.

Pogledajte koliko je robe u bilo kojoj prodavnici bilo kojeg tipa, čije je poreklo iz bilo koje države na svetu, ali na dekleraciji
piše "zemlja uvoza Hrvatska" .

Kao što sam već pisao na ovom forumu, meni to smrdi na plaćanje ratne odštete putem nekritičnog i neproporcionalnog favorizovanja
njihove ekonomije i kapitala na štetu naše ekonomije i tržišta.
[ cccam @ 10.06.2009. 20:29 ] @
Ne mogu ništa da kažem povodom toga, ali ako tako razmišljamo onda mi kojegod tramvaje da kupimo punimo džepove nekom! Ili treba naša fabrika vagona "Goša" da nam napravi tramvaj za Beograd
[ Ivan Dimkovic @ 10.06.2009. 21:00 ] @
Citat:
Bata
Pogledajte koliko je robe u bilo kojoj prodavnici bilo kojeg tipa, čije je poreklo iz bilo koje države na svetu, ali na dekleraciji
piše "zemlja uvoza Hrvatska" .


To je vrlo verovatno zato sto je neka hrvatska firma odavno uspostavila odnose sa proizvodjacem i servisira ceo Balkan. Moguce je da zbog kolicine dobijaju nize cene i tako omogucuju krajnjem prodavcu u Srbiji veci profit nego da on sam uvozi nesto sa manjom kolicinom.

To nema puno veze sa politikom vec sa ekonomijom - opet, kako je Srbija vece trziste, ne vidim zasto bi bilo zabranjeno da se neko bavi uvozom ako vidi u tome racun.

Citat:

Prebrojte koliko ima hrvatskih i slovenačkih prodavnica (tzv. super/hiper-marketa) i na kakvim su lokacijama u gradu.


Opet, nista cudno - ako hrvatske firme imaju para, pricaju istim jezikom - logicno je da ce da investiraju u Srbiju. Isto kao sto je Telekom Srbija kupio Telekom RS u Bosni - ista prica, TS je veci, ima vise para i naravno da ce da kupuje po Bosni. Kladim se da ti to ne smeta :-)

Ne postoji ni jedan zakon koji sprecava firmu iz Hrvatske da kupi nesto u Srbiji - to sto ti imas neku nacionalnu averziju je jedna stvar - ali takvih kao sto si ti nema dovoljno da sprece poslovanje tih firmi. Mozda je u Hrvatskoj drugacije, samo je to meni losa a ne dobra stvar i na lose stvari se ne treba ugledati.

Jedini ispravan nacin je pobediti druge u otvorenoj trzisnoj utakmici. Glupi nacionalizam nema sta da trazi tu, jer onda pravis uljuljkane firme - videti sta se desilo sa USA auto industrijom zbog "patriotizma" - tehnoloski su totalno degenerisali jer su bili uljuljkani u domaci patriotizam. Pokretac razvoja je konkurencija a ne neka uljuljkavanja.


[ Bata @ 10.06.2009. 23:14 ] @
Veruj mi da nisam nacionalista, ako postoji neki narod na koji sam kivan iz manje ili više opravdanih razloga, to je ovaj
u kojem sam rođen - srpski.

I ova moja primedba je u stvari primedba na funkcionisanje naše politike i ekonomije koja dozvoljava dokazanim neprijateljima a ovo je u geo-političkom i istorijskom smislu objektivna kategorizacija
tako veliki upliv njihovog kapitala u svaku granu naše privrede, tržišta i vlasništva.

Taj geo-politički subjekt zvani država Hrvatska nije ni na koji način (ekonomski, politički, geografski, brojno...) dovoljno napredniji od
geo-političkog subjekta zvanog država Srbija da bi njihov ovoliki upliv u naše ekonomske i tržišne tokove bio objektivna neminovnost.

Da se isto dešava ali da je ekonomski kolonizator Rumunija ili Pakistan ili bilo ko treći,
opet bih to uočio i imao isto nezadovoljstvo tim tokovima.

U slučaju Slovenije i Hrvatske postoji kao velika stavka istorija ispunjena neprijateljstvima i direktnim nanošenjima štete našem narodu radi njihove koristi još od vekova u kojima su to radili pod zastavama drugih država (prvi svetski rat i sve pre toga), pa preko sabotiranja obe zajedničke države, ratovanja, došli smo do toga da veliki deo svoje nacionalne svesti i morala zasnivaju na mitu o pobedi nad "velikosrpskim agresorima" i to je za njih legitiman izraz koji se čak nalazi u udžbenicima istorije.
Slično kao što se pobeda nad fašističkom Nemačkom uvrštava u građu nacionalnog morala mnogih evropskih naroda/država , tako će Hrvatska svest velikim delom, ako ne i preovlađujućim, uvek počivati na toj "pobedi nad velikosrpskim agresorom iz koje je nastala njihova država". To se u nekoj metafori može nazvati neprijateljstvom upisanim u firmware.

Eto zbog toga ja smatram da je prepuštanje naše ekonomije njima u najmanju ruku neoprezno, a pošto ne vidim koja je to viša sila koja bi naše političko i ekonomsko "rukovodstvo" primoralo na to, moje jedino objašnjenje je da su u pitanju političke "više sile" ili nesposobnost, ili naprosto potkupljivost.

Da rezimiram, moje nezadovoljstvo nije zbog nacionalizma (kojeg i ne osećam, čak naprotiv) već zbog političke neopreznosti koja će da nas ponovo i ponovo i ponovo dovede do toga da nas isti po ko zna koji put strižu kao ovce.


mali osvrti na neke tvoje teze:
-kupovina Telekoma Srpske nije pravi primer reciprociteta, jer je iz Rep.Srpske
-kakva se konkurencija može razviti u našoj privredi, kada se sve uvozi iz, to jest preko Hrvatske (pošto ni oni ništa značajno ne proizvode) Tu postoji samo preprodaja uvozne robe, i u toj (zajedničkoj) bednoj situaciji oni ipak uzmu malko para od nas jer se sve uvozi preko njih, i ne samo da se uvozi nego se i ovde distribuira i prodaje kroz njihove trgovinske lance (u kojima su cene jednako lopovske kao i u onom jednom delto-domaćem trgovinskom lancu)

Kažem, naš lopovluk i politička neukost ili štetočinstvo me ljuti, a ne Hrvati.
Oni samo koriste glupog komšiju da prigrabe ponešto (pare, zemlju, moral...) .
Ko ne bi ?

[ Ivan Dimkovic @ 10.06.2009. 23:20 ] @
Citat:
bata
-kupovina Telekoma Srpske nije pravi primer reciprociteta, jer je iz Rep.Srpske


A u Crnoj Gori - i tamo smo vlasnici neke mobilne mreze, zar ne? Poslednji put kada sam gledao, CG nije bas bila previse naklonjena Srbiji politicki, a - eto, opet... ne smeta im sto Srbija drzi jednu mobilnu mrezu tamo.

Ili recimo Comtrade computers koji posluje jako dobro po dosta balkanskih zemalja (recimo, Makedonija)?

Mogu da zamislim besne Makedonce koji 3.14zde sto je Makedonija dozvolila da se valjaju "srpski kompjuteri" :-) Cekaj... ne mogu, jbg... nemam dovoljno bujnu mastu izgleda :-)

Citat:

Taj geo-politički subjekt zvani država Hrvatska nije ni na koji način (ekonomski, politički, geografski, brojno...) dovoljno napredniji od


Poslednji put kada sam gledao, hrvatski BNP po glavi stanovnika je solidno veci od srpskog, nekih 60% - ekonomski ocigledno jesu ispred Srbije i to solidno, posto cifre ne lazu.

I bas im taj "sitan" faktor omogucuje da kupuju firme i da nam valjaju robu - bas kao sto jedan Comtrade moze da bude bitan u Makedoniji, isto tako i neka hrvatska firma moze da bude bitna u Beogradu.

Citat:

-kakva se konkurencija može razviti u našoj privredi, kada se sve uvozi iz, to jest preko Hrvatske (pošto ni oni ništa značajno ne proizvode) Tu postoji samo preprodaja uvozne robe, i u toj (zajedničkoj) bednoj situaciji oni ipak uzmu malko para od nas jer se sve uvozi preko njih, i ne samo da se uvozi nego se i ovde distribuira i prodaje kroz njihove trgovinske lance (u kojima su cene jednako lopovske kao i u onom jednom delto-domaćem trgovinskom lancu)


Zasto mi se cini da malo preterujes sa tim "sve se uvozi" - ti si recimo prva osoba od koje cujem tako nesto. Pa onaj Miskovic ce da se uvredi bre, ispada da on u stvari ne uvozi nista nego tamo neki Hrvati :-)

Zapravo... otkricu ti jednu jako gadnu stvar. I Srbija i Hrvatska su potpisnici CEFTA-e (bas kao i ostale zemlje okolo), i Hrvate moras tretirati kao bilo koje druge kupce za nesto - ako plate najvise, jbg... Ako krenete da odbijate nesto samo na toj "geopolitickoj" osnovi, moze lako da se desi da dodje do losih posledica. Takodje, raspitaj se malo koliko je CEFTA pomogla srpskoj ekonomiji (pozitivan bilans - izgleda i da Srbija "ekonomski kolonizuje" druge, da upotrebim tvoj bombastican izraz) - ako Srbiju sutnu iz CEFTA-e gubitnik bi bila samo Srbija.

Cisto da vidis koliko je to bizarno sto pricas - a, da... jos bizarnije je da su Hrvati bili najbucniji protiv CEFTA-e iako su oni od onih kojima se CEFTA i te kako isplatila (ima nesto sa velikim procentom nacionalno-ostrascenih subjekata tamo verovatno) - to samo dokazuje da su "ekono-nacionalisti" svih boja jedan vrlo kratkovid soj.

Ali dobro... vreme ide, pa ce i te stvari polako nestajati. A sto se Srbije tice, jbg... kad napravi nesto dobro (Comtrade, recimo) to se ocigledno valja... tako da...

[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 11.06.2009. u 00:31 GMT+1]
[ tarek @ 14.06.2009. 17:18 ] @
Citat:
Bata

Da rezimiram, moje nezadovoljstvo nije zbog nacionalizma (kojeg i ne osećam, čak naprotiv) već zbog političke neopreznosti koja će da nas ponovo i ponovo i ponovo dovede do toga da nas isti po ko zna koji put strižu kao ovce.


mali osvrti na neke tvoje teze:
-kupovina Telekoma Srpske nije pravi primer reciprociteta, jer je iz Rep.Srpske
-kakva se konkurencija može razviti u našoj privredi, kada se sve uvozi iz, to jest preko Hrvatske (pošto ni oni ništa značajno ne proizvode) Tu postoji samo preprodaja uvozne robe, i u toj (zajedničkoj) bednoj situaciji oni ipak uzmu malko para od nas jer se sve uvozi preko njih, i ne samo da se uvozi nego se i ovde distribuira i prodaje kroz njihove trgovinske lance (u kojima su cene jednako lopovske kao i u onom jednom delto-domaćem trgovinskom lancu)

Kažem, naš lopovluk i politička neukost ili štetočinstvo me ljuti, a ne Hrvati.
Oni samo koriste glupog komšiju da prigrabe ponešto (pare, zemlju, moral...) .
Ko ne bi ?

objasni mi, molim te, kakvu razliku TI osecas kada dajes svoje novce recimo u merkatoru ili idei ili delta sitiju? draze ti je dajes pare firmi registrovanoj na kipru nego firmi registrovanoj u sloveniji ili hrvatskoj?
[ cccam @ 22.06.2009. 00:34 ] @
Citat:
Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) "Beograd" predstavilo je danas, promotivno vožnjom, savremen sistem za klimatizaciju autobusa "Cityspere", koji je GSP-u za jedno vozilo poklonila slovenačka firma "Spheros".

Generalni direktor GSP Radoslav Nikolić istakao je da je sistem pokazao dosta dobre rezultate na probnom radu na liniji 50 i dodao da će se njegovo testiranje završiti u naredne dve sedmice.
On je dodao da će na kraju "probnih vožnji", u zavisnosti od izveštaja sa terena, nadležni iz gradske skupštine odlučiti da li će se sistem ugrađivati u svih 600 autobusa GSP-a.
Nikolić je rekao da bi, ukoliko grad odluči da kupi sistem, već dogodine Beograđani mogli da se tokom leta još udobnije prevoze.
Predstavnici firme istakli su da sistem uspešno koriste javni prevozi Ljubljane i Zagreba, a pokazao je odlične rezultate i u Budimpešti.

Izvor Blic



Video sam ovo ugradjeno na Mercedesu iz pogona kosmaj umesto šibera, hladi dobro... Ali džaba sve to kada GSP-ovi Ikarbusi IK-112N i IK-218N svi do jednog imaju klima, a u 30% je uključuju!
[ zaraza @ 22.06.2009. 07:13 ] @
Dzabe sve kada se tim autobusima voze seljaci i chobani, pa ni ne znaju sta je klima.
Vozio sam se nekim 18 cini mi se (ili 17), i pored svakog prozora OVOLIKIM slovima pise nesto u stilu "Ne otvarajate prozore, klima radi"....
....i udje ljakse i otvori prozor....
[ stil @ 22.06.2009. 08:04 ] @
Pa nije dzabe, ljudi naprosto neznaju da klima efikasnije hladi kada su prozori zatvoreni. Kada se polako stvori kriticna masa vise ih nije potrebno podsecati da klima radi i da je bolje za sve da prozori budu zatvoreni. To je moje zapazanje od kada su instalirali klime u autobuse Laste. E sad pojavio se drugi problem. Naime pojedini vozaci cak i kada je najveca vrucina ne ukljucuju klimu vec samo ventilaciju. Cuje se rad ventilatora i oseca strujanje vazduha ali ne hladi. Tako da klima "radi" , ali se ipak mora otvoriti prozor. U tom slucaju doticni vozac ustedjenu kolicinu goriva verovatno odvoji za sebe ? Zanima me koliko goriva potrosi klima u autobusu za 1 sat rada, ako neko zna ?
[ Beltrammi @ 22.06.2009. 09:29 ] @
pa ja ne bih bas rekao da je tramvaj spor. On ne ide brzo, ali buduci da ima svoje trake gradska guzva ne utice na njega ni malo pa ga ja licno smatram malim metroom. U BG se secam kako je isao pokraj kolona zaglavljenih auto u spicu (9 moja omiljena linija).

Uzgred u Zagrebu i ako se dobro secam Bratislavi, video sam tramvaje koji dolaze na sam centralni gradski trg i u tisini uz sitno obavezno qenjanje golubova kupe putnike.
[ cccam @ 25.06.2009. 12:57 ] @
Haha, izgleda da Mečka nije dobra za Beograd, tako da od kupovine ovakvih buseva nema ništa


Citat:
@miki222 na autobusi.net:


samo ukratko:
nje više nema na Kosmaju, završila se proba, radila je na 50 i 37
Dule je dao izjavu i samo je iskritikovao, shodno tome kupovine nema
loše strane: jedva vuče, osetljiva vrata (da se sama otvaraju)
inače sam po sebi osetljiv bus, i nikako nije za Beograd
dobra strana svega je što klima radi perfektno :!:


Zato je Ikarbus najkvalitetniji haha Izgleda da su druge zemlje u zabludi što kupuju MB, a ne naše Ikare

Više slika i informacija na:

http://autobusi-forum.info/for...ing.php?mode=quote&p=80581
[ Miladinovic @ 28.06.2009. 00:13 ] @
Ma MB je krš

Ikarbus rulezzzz

Pogledajte kilometražu ovog Ikarbusa, ovo nije fejk

ponos GSP-a Beograd
.
[ Miladinovic @ 01.07.2009. 21:11 ] @
Kako javljalju na zeljeznice.net Končar je dobio na tenderu (Nezvanično!!!!!!)

Ovako bi izgledao tramvaj u crvenoj varijanti!
[ Backy @ 02.07.2009. 02:18 ] @
jel onaj patrljak što se vidi na desnoj strani kod vozača kamera umesto retrovizora?
[ Miladinovic @ 02.07.2009. 11:43 ] @
Citat:
Backy: jel onaj patrljak što se vidi na desnoj strani kod vozača kamera umesto retrovizora?


Da to je kamera...

Što se tendera tiče to je sve nezvanično i neprovereno. Kod nas tvrde da je bilo 17 ponuda, dok neki drugi izvori pokazuju da zbog rigoroznih uslova konkursa se javio samo špasnki CAF, a da je tender produžen zbog Končara. Videćemo kako će se odvijati dalje.

Evo caf-a



Eusko caf



ovo je ipak Eširoko !

Evo još jednog edita Končara

[ stil @ 02.07.2009. 14:05 ] @
Nisam siguran da će ovi niskopodni tramvaji moći da se nose sa delom trase oko Kalemegdana.
[ Miladinovic @ 02.07.2009. 22:52 ] @
Ne znam, ali će verovatno moći posle rekonstrukcije koja je u toku

[ stil @ 03.07.2009. 06:57 ] @
Rekonstrukcija je OK. Medjutim problem su ti prelazi sa ravne pruge na uspon i obrnuto . Niskopodni tramvaji to ne mogu da savladaju. Za obicne nema problema. Videcemo .
[ cccam @ 24.07.2009. 11:11 ] @


Sa autobusi.net
[ Miladinovic @ 10.08.2009. 12:58 ] @
Od danas 82 vozila manje u prometu! Izgleda da nam se blizi ista situacija kao devedesetih....
[ cccam @ 12.08.2009. 00:36 ] @
Tako je i biće još gore. Od septembra 300 vozila manje! Danas se već oseća nedostatak vozila na linijama koji drže privatnici. Kako se piše na autobusi.net sledeći prevoznici su povukli vozila

Lasta 12,
Udruženje 17,
Veolija 14,
Beobus 28,
Tamnava 2,
Ćurdić 2,
Lui 3,
Autokodeks 2,
Presto 2 i
Domiko 1.

Što je još gore, korekcije u redu polazaka nisu načinjene, tako da ako bus ide u intervalu od 20min, dešava se da ga čekate po 40 ako baš pogodite taj što je ukinut!
[ coldcova @ 12.08.2009. 01:30 ] @
E vala ne mogu da verujem da je i ovoliko trajalo.