[ mrkic @ 04.06.2009. 07:41 ] @
Imam problem sa Citroenom ZX. Imam Citroena 1996.godiste. Ima motor od 1.4 kubika. Ugradio sam mu pre mesec dana plin BRC. Od tada imam samo probleme. Na plin radi idealno, ali ne benzin mnogo tesko. Prvo se nesto gusio pa su mi ugradili neki reset kompjutera i to je kao sredjeno. Ali mi se desava u zadnje vreme da mi motor cesto presisa kada hocu da ga upalim jer ga uvek palim na benzin pa on sam prebaci na plin kada dostigne oko 2000 obrtaja. Kada presisa motor prebacim da pali direktno na plin i on upali odmah. Cak i kada upali na benzin cuje se da rad motora nije normalan i hoce da trza za vreme voznje na benzin. Majsotr kaze da ne moze da utvrdi razlog jer kompjuter pokazuje da je sve u redu i tako to. Dok nisam ugradio plin sve je bilo dobro. A ugradio sam kod ovlascenog majsora za BRC i cak sam platio malo skuplje jer nisam hteo da stedim tj.nisam hteo da imam probleme ali tako je ispalo. Ja mogu da ga vozim stalno na plin i da nemam problema ali ne volim kada mi je auto neispravan. Cak se razmisljam i da skinem uredjaj za plin i da ga vratim na benzin koliko me nervira.
[ vladd @ 04.06.2009. 09:20 ] @
Moraces da ipak popricas sa majstorima koji su ugradjivali plin. Ako ne mogu da dovedu motor u red, neka ispricaju kakve su prerade uradili.
Obicno majstori (iako "ovlasceni", mada ih je verovatno uvoznik ovlastio, a to ne garantuje kvalitet) prave greske oko protokomera vazduha, i regulacije lera.

Ovde su, najverovatnije, jajarili na lambda sondi, odnosno, na uredjaju koji simulira sondu dok auto radi na plin. Verovatno su je samo otkacili, i racunar naliva visak goriva posto nema dobru informaciju.

Poz
[ mrkic @ 04.06.2009. 17:12 ] @
Videcu. Danas opet nije hteo lepo da ide na benzin otisao sam do njega i on mi ponovo ukljicio reset kompjutera i sada lepo radi na benzin ali mi je najavio da cu mozda opet da imam problema sa paljenjem. Kaze da tu ne moze nista da uradi i da tu ta lamdba sonda pravi problem tj. da ga plin koci. Ne znam sta vise da uradim. Videcemo kako ce da bude sada.
[ vladd @ 04.06.2009. 18:35 ] @
Nema sta lambda da "koci", koci majstora jajarenje, ili neznanje. Neka ugradi modul za laziranje rada lambda sonde, imaces stalno igranku, dok se ne napuni sekundarna memorija racunara, a nakon toga moze i u servisni mod da ode.
Sprava je prosta, moze se uraditi i u samogradnji, ali zasto, ako je vec "ovlasceni" i sta ja znam majstor.

Racunaru treba lambda, da bi odredio kolicinu goriva. Ako je otkacena, ne valja, racunar pamti gresku.

Nakon ugradnje plina treba dodati i taj sklop, po mogucnosti i rele, da prebacujelambda-elektronik box, i tada ce sve da radi.

Ali vajdica 30-40 evra je mnogo jaka motivacija za "ovlascene" jajare...

Poz

BTW, ti se nesto mnogo zlopatis sa plinovima, te swit te ZX...???
[ mrkic @ 04.06.2009. 19:07 ] @
Ne znam sta je to. Prodao sam Swifta ovaj Citroen mi se mnogo svidja i stvarno je dobar ali ovo sada me ubi.

On mi je ugradio neki reset kompjutera i kada to radi on lepo pali i na benzin. Mozda je to to sto si mi rekao da ugradim. To stoji u kutiji gde je kompjuter i ima neke, cini mi se, 4 buksne. Ako ne valja moram da odem ponovo i da ga pitam za to sto si mi rekao.

Nadam se da ce sve da bude u redu.

Hvala ti puno na pomoci ako imas jos neku ideju samo kazi.
[ vladd @ 04.06.2009. 22:00 ] @
Evo neki link
http://www.lecholpg.pl/en/mini_offer.htm

A da ne bude reklama.

Malo kompleksnija sprava.

Ako su otkacili lambdu, i nisu dobro uradili emulaciju, na plinu ce kako tako da radi,( komjuter ce da pamti gresku), ali na benzinu nikako.

Nije normalna ni ugradnja plina, kada se dozvoli fiksni tajming injektora(nije nemoguce, ali je lose), pa se doziranjem plina regulise max snaga.
Tada plinski uredjaj radi vise nalik na venrturi, bez ekonomisanja sa potrosnjom i snagom.

U svakom slucaju, racunar mora da ima sve uslove na plinu kao i na benzinu, prelazna(da ne kazem karabudz) varijanta pravi probleme, ili na plinu ili na benzinu.

Uglavnom, mora da radi identicno lepo i na LPG-u, i na benzinu, uz malo vise snage na benzinu, i mrvu vecu potrosnje na plinu. Sve van toga je fus ugradnja.

I to odmah po ugradnji, s tim, da se naknadno, nakon mesec dva, moze prestelovati ilina manju potrosnju plina, i 15-20% manje snage na plinu, po zelji, ili na vecu potrosnju plina, ali tada na 95% snage motora u odnosu na benzin.
Pa kako ko voli.

Poz.