[ guliver64 @ 11.06.2009. 22:17 ] @
ako je čamac registrovan, za prikolicu postoji treca tablica, dozvola za upravljanje u dzepu (elan 401+yamaha 15ks)
recimo za hrvatsku grcku bih išao,
kakvo je njihovo zakonodavstvo, granica, putarine, plovidba itd.
ima li neko iskustva o svemu tome?
[ Nocni @ 11.06.2009. 23:04 ] @
Prikolica mora biti registrovana posebno cak iako je sa jednom osovinom, ne moze biti pravljena vec fabricka, kuka takodje... ostalo nije sporno, camac moze biti registrovan gdje bilo a moras imati i godisnju polisu osiguranja iako je registrovan na 5 godina... Za camac se moze uzeti i privremena polisa za strano plovilo recimo na 15 dana koja je vrlo jeftina...


[ agw.mile @ 28.06.2009. 18:46 ] @
Citat:
Nocni: Prikolica mora biti registrovana posebno cak iako je sa jednom osovinom, ne moze biti pravljena vec fabricka, kuka takodje... ostalo nije sporno, camac moze biti registrovan gdje bilo a moras imati i godisnju polisu osiguranja iako je registrovan na 5 godina... Za camac se moze uzeti i privremena polisa za strano plovilo recimo na 15 dana koja je vrlo jeftina...


Ovo sto gore pise nije istina.

Imao sam problem u Republici Srpskoj. Imao sam laku prikolicu sa urednnom trecom tablicom. Zaustavili su me i trazili saobracajnu od prikolice jer navodno kod njih svako vozilo pa i prikljucno mora imati saobracajnu dozvolu. Pretili su mi da ce me voditi kod dezurnog sudije za prekrsaje u Focu, ali su odustali kada su videli da necu nista da im platim.

Onda sam malo prosarao po balkanskim auto forumima i neko me je uputio na pravi put. Ovo regulise Becka konvencija o drumskom saobracaju iz 1968 godine Anex 5. Znaci za registraciju prikljucnih vozila vaze propisi iz domicilne zemlje registracije

Annex 5

TECHNICAL CONDITIONS CONCERNING MOTOR VEHICLES AND TRAILERS
1. Without prejudice to the provisions of Article 3, paragraph 2 (a) and
Article 39, paragraph 1 of this Convention any Contracting Party may, with respect
to motor vehicles which it registers and to trailers which it allows on the road
under its domestic legislation, lay down rules which supplement, or are stricter
than, the provisions of this annex. All vehicles in international traffic must
meet the technical requirements in force in their country of registration when
they first entered into service.
2. For the purposes of this Annex, the term "trailer" applies only to a trailer
designed to be coupled to a motor vehicle.
3. Contracting Parties which, in conformity with Article 1, subparagraph (n),
of this Convention, have declared that they wish to treat as motor cycles threewheeled
vehicles the unladen mass of which does not exceed 400 kg, shall make such
vehicles subject to the rules laid down in this Annex either for motor cycles or
for other motor vehicles.


Ja svake godine vucem camac u Crnu Goru i na granici traze vazecu plovidbenu dozvolu i vlasnik camca MORA biti prisutan. Na bosanskim granicama samo bace pogled na plovidbenu dozvolu.

Teoretski bi trebalo da se prijavis u kapetaniji i platis "permit" voznju po stranom moru. Ja to ne radim u Crnoj Gori jer poslednji put prosle godine su mi rekli da jos to ne primenjuju na Srbe jer smo doskora bili ista drzava (a kad su se odvajali referendumom bilo je obecanje da ce gradjani Srbije imati sva prava kao i do tada osim izbornog).

[ Nocni @ 28.06.2009. 23:05 ] @
Pitanje se nije odnosilo na Crnu Goru... kod nas se takodje svaka prikolica mora registrovati posebno... Kod nasih se moze uvijek proci ali su se stvari promijenile sto se tice Bosne i Hrvatske od prosle godine... Ako je vozilo sa kukom koja nije euro ili nema fabricku plocicu ne mozes uci u Bosnu cak i ako ne vuces prikolicu i moras se vratiti nazad da skines kuku sa vozila. Da ti i nepricam za neregistrovanu prikolicu...
Ova odredba iz '68 takodje ne vazi u ovom slucaju jer ni u Srbiji nema vise izdavanja trece tablice... prikolica se mora registrovati posebno. Da li se to u praksi primjenjuje to je vec druga prica ali svakako ce se primjenjivati prije ili kasnije, mozda sa novim tablicama...
Sto se tice pravljenih prikolica one se ni u CG ni u BiH a ni u HR ne mogu registrovati jer je ukinuta procedura atestiranja i proizvod mora biti od fabrike tj. proizvodjac sa svim licencama... sto je po meni potpuno ispravno jer ipak je to vozilo koje ucestvuje u saobracaju i ne moze to da pravi ko kako hoce...
Ima jos jedna stvar, u mom slucaju dzip ima 2,8 t + prikolica i gliser 2,5 t, tako da po zakonu ovo moze da vozi samo E kategorija... znaci treba obratiti paznju na tezine i na kategoriju vozaca pogotovu ako se ide u zemlje eu...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 29.06.2009. u 00:30 GMT+1]
[ agw.mile @ 29.06.2009. 11:58 ] @
Citat:
Nocni: Pitanje se nije odnosilo na Crnu Goru... kod nas se takodje svaka prikolica mora registrovati posebno... Kod nasih se moze uvijek proci ali su se stvari promijenile sto se tice Bosne i Hrvatske od prosle godine... Ako je vozilo sa kukom koja nije euro ili nema fabricku plocicu ne mozes uci u Bosnu cak i ako ne vuces prikolicu i moras se vratiti nazad da skines kuku sa vozila. Da ti i nepricam za neregistrovanu prikolicu...
Ova odredba iz '68 takodje ne vazi u ovom slucaju jer ni u Srbiji nema vise izdavanja trece tablice... prikolica se mora registrovati posebno. Da li se to u praksi primjenjuje to je vec druga prica ali svakako ce se primjenjivati prije ili kasnije, mozda sa novim tablicama...
Sto se tice pravljenih prikolica one se ni u CG ni u BiH a ni u HR ne mogu registrovati jer je ukinuta procedura atestiranja i proizvod mora biti od fabrike tj. proizvodjac sa svim licencama... sto je po meni potpuno ispravno jer ipak je to vozilo koje ucestvuje u saobracaju i ne moze to da pravi ko kako hoce...
Ima jos jedna stvar, u mom slucaju dzip ima 2,8 t + prikolica i gliser 2,5 t, tako da po zakonu ovo moze da vozi samo E kategorija... znaci treba obratiti paznju na tezine i na kategoriju vozaca pogotovu ako se ide u zemlje eu...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 29.06.2009. u 00:30 GMT+1]


Ja sam trecu tablicu dobio za nova kola pre 5 meseci po vazecem zakonu, kako je u novom ne znam jer on stupa na snagu tek za 6 meseci.

Becka konvencija vazi jer kaze da se primenjuje zakon iz zemlje prve registracije. Znaci imam tablicu za prikolicu koja vazi u Srbiji pa tako mora vaziti i u svim ostalim evropskim zemljama (sto je i logicno jer i kola registrujes u svojoj zemlji a ne u nekoj drugoj).

Kuku u Bosni mi niko nije gledao, a ove godine sam isao jedno 6-7 puta Sepak-Zvornik-Sokolac-Rogatica-Gorazde-Foca-Scepan Polje i nazad. Na Sepaku me nista nikada nisu pitali za prikolicu, a na Scepan Polju pitaju i zadovolje se odgovorom da je to laka prikolica do 750kg i da postoji originalna treca tablica i da je upisana u saobracajnu dozvolu.

I meni su jedanput u Srbiji kod Prijepolja trazili plovidbenu dozlolu da vide koliko je camac tezak, ali u starim plovidbenim nije bilo podataka o tezini. U novim od prosle godine postoji i taj podatak. Za B kategoriju tezina prikolice + tezina camca ne sme da predje 750kg. Kako je to u novom zakonu takodje ne znam.

Ovo sa ukidanjem atestiranja mi nije bas najjasnije. Pa sta ako sam napravis automobil (sto nije nemoguce postoje i u Evropi kitovi za sastavljanje (npr http://www.kitcarlinks.com/euromakers.htm )

[ ventura @ 29.06.2009. 12:50 ] @
Citat:
agw.mile
Teoretski bi trebalo da se prijavis u kapetaniji i platis "permit" voznju po stranom moru. Ja to ne radim u Crnoj Gori jer poslednji put prosle godine su mi rekli da jos to ne primenjuju na Srbe jer smo doskora bili ista drzava (a kad su se odvajali referendumom bilo je obecanje da ce gradjani Srbije imati sva prava kao i do tada osim izbornog).


Moraš itekako, i oduvek je to važilo... To što te kapetanija nije nikad prekontrolisala/zaustavila, ne znači da nemora.. Mada u Crnoj Gori nije bitno šta imaš od papira, kad te prvi put zaustave naćiće ti da ti fali lefa gefufna na donjem šlajfcigeru i platićeš, za barku tvoje veličine do 50e, i posle si miran cele sezone...

Hrvati i Grci su itekako striktni oko nautičkih vinjeta, osiguranje ti ne treba za 15ks (mislim da je limit nešto tipa 15kw).

Recimo u Hr kazne za nemanje ispravnog popisa posade, 5100 kuna po osobi, 10000 kuna za nemanje vinjete (za taj mali čamac)... Ako policajac baš odluči da te cima, a ti nemaš vinjetu + popis posade, a plovilo je strane registracije, mogu da te optuže za crni charter, i tu si ga ugasio, kazna 10-500.000 kuna + oduzimanje predmeta prekršaja (plovila) ... Sad, ne verujem da bi nekoga u malom čamcu cimali nešto posebno, ali za tih par stotina kuna/evra koliko košta vinjeta, ne isplati se uopšte razmišljati o tome...
[ agw.mile @ 29.06.2009. 13:25 ] @
Citat:
ventura
Recimo u Hr kazne za nemanje ispravnog popisa posade, 5100 kuna po osobi, 10000 kuna za nemanje vinjete (za taj mali čamac)... Ako policajac baš odluči da te cima, a ti nemaš vinjetu + popis posade, a plovilo je strane registracije, mogu da te optuže za crni charter, i tu si ga ugasio, kazna 10-500.000 kuna + oduzimanje predmeta prekršaja (plovila) ... Sad, ne verujem da bi nekoga u malom čamcu cimali nešto posebno, ali za tih par stotina kuna/evra koliko košta vinjeta, ne isplati se uopšte razmišljati o tome...


To su stvarno drasticne kazne. Ja imam Adriju 450 bez kabine i krecem se 4-5km lemo i desno od moje uvale. Svaki dan prodje pored mene policajac sa gumenjakom, ali mu pecarosi nisu interesantni, uglavnom kontrolisu ronioce.

Jedanput sam ja doplovio do policije da prijavim dinamitase (tada jos nisam ni imao dozvolu za upravljanje plovilom - 18 godina sam vozio camac po Dunavu i moru bez dozvole)
[ Nocni @ 29.06.2009. 16:15 ] @
Ne znam kad si ti isao ali ovo vezano za kuku na vozilu je tako kako ti kazem... cak je jedan momak razvio biznis od toga i ima malu trafiku 200 metara od punkta "Ilino brdo" u kojoj ima samo brusilica... kad te vrate nazad sa punkta on ti brusilicom otkine nepropisnu kuku i naplacuje 10 € oko te njegove trafike ima brdo otkinutih kuka jer se ljudima ne isplati da se vracaju po 50 km da bi skidali kuku sa vozila u nekom servisu koja im inace ne valja... Ovo su informacije od prosle nedjelje a ti kako hoces... sto se Crne Gore tice bolje ti je sa camcem ipak preko Zlatibora direktno...

Pozdrav
[ agw.mile @ 29.06.2009. 16:51 ] @
Citat:
Nocni: Ne znam kad si ti isao ali ovo vezano za kuku na vozilu je tako kako ti kazem...


Poslednji put sam isao pre 10-ak dana bez prikolice. Niko me nista nije pitao za kuku. Ja inace imam kuku sa atestom koja se skida za 10 sec. Pre toga u maju i aprilu sa prikolicom. Vise ih interesuje moj pas koji sedi nazad u kolima, nego prikolica.

Preko Bosne brze stignem, a od Scepan polja do Niksica prakticno nema nikoga na putu.


Znam da su Hrvati zezali ako vozis sa kukom, a nemas prikolicu, mada sam prosle godine prosao iz Bosne u Hrvatsku i sto me niko nije nista pitao za kuku. I ta je bila sa atestom. ali se skidala na dva srafa.
[ Nocni @ 29.06.2009. 17:17 ] @
Ako je sa plocicom onda nema problema... nisam ni ja imao problema licno jer mi je euro kuka u pitanju... mislim da sa bilo kojom moze da se prodje samo treba staviti kakvu takvu plocicu na nju jer poznat je IQ ovih sto su zaduzeni za kontrolu
Kad vec ides tuda onda treba u pluzinama da spustis camac u pivsko jezero i da se provozas 30 km do kanjona komarnice... to je 500 puta bolje iskustvo nego more...

Pozdrav
[ agw.mile @ 29.06.2009. 21:12 ] @
Svaki put kada prolazim razmisljam kako bi bilo lepo provozati se po Pivskom jezeru, ali se nikada nisam spustio u Pluzinama do vode.

Da li postoji navoz da moze da se spusti camac u vodu?
Ima li neki hotelcic blizu vode?

Ako je do Komarnice 30km meni sa pasarom treba treba 2,5-3 sata. I jos jedan mali problem, camac mi je uvek pun raznih stvari.
[ Nocni @ 30.06.2009. 09:05 ] @
Navoz nema betonirani jer nivo vode varira i po 15 metara... ali moze se spustiti camac u vodu ima makadamski put do vode... ja spustam gliser koji ima skoro 2 tone... hotel ima...
Dubina jezera je uglavnom od 100 do 200 metara... a u komarnici je sirina 15-20 metara a litice su visoke preko 200-250, evo pogledaj par slika sa camca od prije deset dana...
SLIKA 1 SLIKA 2

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 30.06.2009. u 10:19 GMT+1]
[ agw.mile @ 30.06.2009. 12:19 ] @
Ja imam kucu na moru i provodim tamo godisnje 3 meseca. Leti budem od 13.07 do 26.08 pa cu valjda uspeti da odvojim koji dan i za jezero.

Hvala za slike!