Citat:
Nocni: Prikolica mora biti registrovana posebno cak iako je sa jednom osovinom, ne moze biti pravljena vec fabricka, kuka takodje... ostalo nije sporno, camac moze biti registrovan gdje bilo a moras imati i godisnju polisu osiguranja iako je registrovan na 5 godina... Za camac se moze uzeti i privremena polisa za strano plovilo recimo na 15 dana koja je vrlo jeftina...
Ovo sto gore pise nije istina.
Imao sam problem u Republici Srpskoj. Imao sam laku prikolicu sa urednnom trecom tablicom. Zaustavili su me i trazili saobracajnu od prikolice jer navodno kod njih svako vozilo pa i prikljucno mora imati saobracajnu dozvolu. Pretili su mi da ce me voditi kod dezurnog sudije za prekrsaje u Focu, ali su odustali kada su videli da necu nista da im platim.
Onda sam malo prosarao po balkanskim auto forumima i neko me je uputio na pravi put. Ovo regulise Becka konvencija o drumskom saobracaju iz 1968 godine Anex 5. Znaci za registraciju prikljucnih vozila vaze propisi iz domicilne zemlje registracije
Annex 5
TECHNICAL CONDITIONS CONCERNING MOTOR VEHICLES AND TRAILERS
1. Without prejudice to the provisions of Article 3, paragraph 2 (a) and
Article 39, paragraph 1 of this Convention any Contracting Party may, with respect
to motor vehicles which it registers and to trailers which it allows on the road
under its domestic legislation, lay down rules which supplement, or are stricter
than, the provisions of this annex. All vehicles in international traffic must
meet the technical requirements in force in their country of registration when
they first entered into service.
2. For the purposes of this Annex, the term "trailer" applies only to a trailer
designed to be coupled to a motor vehicle.
3. Contracting Parties which, in conformity with Article 1, subparagraph (n),
of this Convention, have declared that they wish to treat as motor cycles threewheeled
vehicles the unladen mass of which does not exceed 400 kg, shall make such
vehicles subject to the rules laid down in this Annex either for motor cycles or
for other motor vehicles.
Ja svake godine vucem camac u Crnu Goru i na granici traze vazecu plovidbenu dozvolu i vlasnik camca MORA biti prisutan. Na bosanskim granicama samo bace pogled na plovidbenu dozvolu.
Teoretski bi trebalo da se prijavis u kapetaniji i platis "permit" voznju po stranom moru. Ja to ne radim u Crnoj Gori jer poslednji put prosle godine su mi rekli da jos to ne primenjuju na Srbe jer smo doskora bili ista drzava (a kad su se odvajali referendumom bilo je obecanje da ce gradjani Srbije imati sva prava kao i do tada osim izbornog).