[ Sloven @ 19.06.2009. 12:41 ] @
| Ocekuje me skora kupovina autica do 1 500 e.
Ima gomila sasvim solidnih Yugica u tom cenovnom rangu ali primetih i da je Florida vrlo slicne cene. Naspram Yuga je veca ( ima cak i pravi gepek :) ) , ozbiljnije izgleda a takodje kao i Yugo moze lepo da se sredi estetski ( moderni spojleri itd).
Mene zanimaju iskustva ljudi. Cuo sam od raznih skroz oprecna iskustva sa Floridama. Za sada mi se cini da Floride sa 1.4 motorima treba izbegavati zbog potrosnje i koliko sam cuo teze nabavke delova. Cuo sam i da je za neke serije Florida teze nabaviti deo nego za bilo koji strani auto.
Da li postoje Floride sa Zastavinim motorima a ne samo Lancia, Peugeot itd? To bi puno smanjilo cenu odrzavanja.
Uopste, sta biste vi pre "pazarili" ? Yuga ili Floridu? |
[ etjen @ 19.06.2009. 16:06 ] @
florida jeste veći auto... i tu se njene prednosti završavaju.
Očajna završna obrada, nenormalno krckanje plastike unutra i uopšte osećaj totalno kršastog auta ga stavljaju u isti cenovni rang sa Yugom.
Da ne bih ulazio u preterano detaljisanje, ako ti ne treba toliki auto (a Florida je velika) uzmi Yuga.
[ smatch @ 19.06.2009. 17:50 ] @
Prednost dajem yugu osim ako ti treba veći auto. Većna florida ima domaći 1.3 motor. Retle su sa italijanskim 1.4 motorom. Delovi nisu problem ni za jednu verziju sa domaćim motorom.
[ Sloven @ 19.06.2009. 17:51 ] @
Skripanje plastike?
Ako je samo to u pitanju - nije problem.
Koliko su dostupni delovi i koja im je cena naspram Yuga itd.
Da li je izdrzljivija od Yuga? Ipak je Florida bila top ponuda "Zastave"
[ mex2c @ 19.06.2009. 21:21 ] @
E...pa prvo ja imam Floridu '91. 1.4, nepune dve godine. Platio sam je 1650 EUR. Ne znam zasto bi Florida koja je mehanicki 90% ista kao i ostale Zastave, bila losija od Yuga, ali eto... vlada takvo misljenje. Imao sam i dva Yuga '91. i '92., kupio ih nove i presao ukupno 200000 km. sa njima, a Floridu sam kupio sa 17 godina i 165000 km. Svaka kupovina polovnog auta je lutrija a od odrzavanja i ponasanja prethodnog vlasnika zavisi da li ce auto postati krsina ili moze da sluzi lepo i drugog vlasnika. Ja sam kupio garaziran auto od prvog vlasnika koji ga je redovno i savesno odrzavao. Nije me mrzelo da odem 50 km. do njega da ga pogledam. Plastika na instr. tabli krcka i to sam resio sa trakama sundjera 1x1 cm, ugurao u sve spojeve i krckanja vise nema. Teleoptikova instr. tabla je gubila kontakt, pola pokazivaca je radilo, pola nije, izvadio sam je i prelemio. Florida je prostrana unutra, ima i veliki prtljaznik i rezervni tocak u podu prtljaznika za razliku od Juga i 101/128, tako da se moze ugraditi toroidni rezervoar za plin a da gepek ostane upotrebljiv, sto sam i uradio. Za 27000 km. koliko sam do sada presao sa njom od kvarova je tri puta pucala sajla kvacila ( redovna pojava kao i na Jugu ) koja kosta cca. 200 din. komad, ostalo spada u redovno odrzavanje. Motor 1.4 je neunistiv za razliku od DMB 1.3 koji ne izdrzi ni 100000 km. a konstrukcija mu je potpuno ista, razlikuje se jedino karburator. Delova za Floridu ima u svim prodavnicama Zastava/Fiat delova i nisu nista skuplji od delova za Yuga i uglavnom su isti. Potrosnja je potpuno ista kao kod Yuga 10-ak l. plina/benzina po gradu, po Ibarskoj lagano moze i 5-6. Nikad se nisam sladje navozao za manje novca datog za nabavku i odrzavanje auta, ali ne mora da znaci da su sve takve. Ja nisam hteo da kupim mladju Floridu od 1991. jer mislim da je tada u Zastavi poceo kraj, moj Jugo '92. je vec bio sklepan od svakakvih poljsko-rumunsko-bugarskih delova a kasnije je samo bilo gore.
[ Sloven @ 20.06.2009. 12:39 ] @
Hvala Mex. Ovo deluje ohrabrujuce.
Reci da li u svaku Floridu po potrebi moze da se ugradi i domaci motor, bez nekih specijalnih zahvata? Mislim na princip " Sraf na sraf"?
Verujem da su Lancia i ostali motori bolji, ali sve se na kraju pokvari zar ne? Samo zato domaci motor vise odgovara, jer moze covek da ode u DMB i dobije fabricki repariran motor za 200e.
Sto se delova tice, negde sam citao da je problem sa pupmom za gorivo. Za neke modele ( ne znam koji) tesko je naci taj deo pa kazu ljudi da ne moze ni serviser da ti pronadje. Kad uspes na kraju, moras da se otvoris 300e
Kad bih znao koji je to model pa da ga odmah preskocim...
[ mex2c @ 20.06.2009. 17:07 ] @
Nemoj da shvatis da sam ti ja preporucio da uzmes bas Floridu, svaki odrzavan auto je dobar auto, nemoj da suzavas izbor na bas odredjen model kad kupujes polovan, nego u okviru budzeta izaberi najbolji, najocuvaniji auto pa makar bio i Wartburg ako je drzan u dnevnoj sobi 20 godina.
Ne znam zasto mislis da 1.4 motor nije domaci, meni na njemu pise DMB i na poklopcu ventila i na cepu za ulje, mislim da tada jos nisu pravili blokove ali kasnije jesu. U DMB-u su reparirali ( ne znam da li jos ista rade ) i 1.4 motore kao i 1.1 i 1.3. To ti je u stvari isti motor sa zapreminom 1372ccm umesto 1116 i 1290 ili 1301 ccm kao kod 101. Na filteru vazduha pise Fiat/Lancia i to zato sto je tada ugradjivan i u Fiat Tipo i Lanciu Deltu. Delovi mogu biti problem samo za 1.3 EFI - el. pumpa za benzin itd. a to ti je bas kao sto kazes "domaci" motor. Za 1.4 pumpa kosta oko 1000 dinara.
[ Sloven @ 20.06.2009. 17:20 ] @
Mex, to znaci da je samo Efika sporna? Sve ostale su ok ?
[ mex2c @ 20.06.2009. 18:15 ] @
Pa ne bih rekao da je sporna, 1.3 EFI kad je ispravan i nastelovan ide lepo na benzin, delovi kao sto je ta pumpa ili centrala ubrizgavanja kad crknu mogu da namuce.
[ Sloven @ 20.06.2009. 20:00 ] @
Kako stoji Florida sa limarijom itd?
Yugo ima famoznu "gredu" kao najbolniju tacku.. za floridu sam cuo da je "meka", da amortizeri probiju haubu matene itd.
Verovatno su to samo price ali sta treba pogledati prilikom kupovine floride?
gde otvoriti "cetvero oci" ?
[ komosarz @ 20.06.2009. 21:29 ] @
Prijatelju 1998g.sam igrom slucaja uvezao floridu 1,4ccm,91g. iz Slovenije i mislio da je zadrzim za sebe.Posto sam prije nje imao na kratko fiat tipa 1,4(koji je bio duplo skuplji) mislio sam rjesiti problem tako sto bih kupio auto slicne konstrukcije sa istim motorom.Uzeo sam pomenutu floridu i polako je poceo porediti sa tipom(nebo i zemlja).Jedina stvar koja me je odusevila je talijanski motor koji je vukao kao lud ali je bezobrazno trosio(oko 11L po gradu) i velika prostranost kako u gepeku tako i u kabini.Tacno je da instrument tabla zna da poludi i sijalice se bez veze pale,tacno je da je prednje ogibljenje kao kod stojadina,tacno je da unutra krcka plastika,ali je tacno da za malo para mozes da dobijes prostran auto kojem mozes da ugradis jeftin plin i da se navozas i do 300000km(sa talijanskim 1372ccm motorom).Ovaj nas 1,3 motor nevjerujem da moze da predje preko 150000km.Sto se tice rezervnih dijelova raspitaj se jer ih kod nas u BL nikad nije ni bilo...
[ mex2c @ 20.06.2009. 22:24 ] @
Citat: Sloven: Kako stoji Florida sa limarijom itd?
Yugo ima famoznu "gredu" kao najbolniju tacku.. za floridu sam cuo da je "meka", da amortizeri probiju haubu matene itd.
Verovatno su to samo price ali sta treba pogledati prilikom kupovine floride?
gde otvoriti "cetvero oci" ?
Nije svakom Yugu greda bolna tacka nego starom i trulom Yugu, tako je isto i kod Floride imas manje i vise trule.
Moja nije bila trula kad sam je kupio jer je stajala u garazi, sad je malo pocela po rubovima pozadi i po sajtnama. Zdrav lim se ne savija i nema mekih auta dok su novi, sve to je posledica korozije. Ja sam letos prevezao 10-ak dzakova sa sljunkom - bilo je sigurno vise od 600 kg., legla je pozadi ali su se vrata normalno otvarala i zatvarala. Malo pre toga sam promenio fabricke amortizere i solje amortizera nazad koje su bile trule i verovatno bi popustile pod teretom. Prilikom kupovine bilo kog auta ( ako ti nisi strucan ) treba da povedes nekog ko se dobro razume i u mehaniku i u limariju inace mozes lako da dobijes zamazanu krsinu.
Opet ti savetujem da ne suzavas izbor odmah, bolje uporedi sve sto se nudi za priblizno istu cenu i izaberi najocuvaniji auto.
Mislim da ces tesko naci bas dobru Floridu jer ih je malo napravljeno a jos manje sacuvano kod prvih vlasnika. Ja nisam isao bas na Floridu, gledao sam svakakve krseve ali kad sam video ovu Floridu i toplu garazu, komplet racune, dokumenta i coveka - to je najbitnije, po vlasniku odmah mozes da vidis i kako je odrzavao auto - kupio sam je bez velikog zagledanja i odvezao odmah.
[ Sloven @ 20.06.2009. 22:55 ] @
Prednje ogibljene kao kod Stojadina? Ne zam sta to znaci.. samo znam da je "Kec" napred izuzetno tvrd. Video sam i sudar keca i golfa koji ga je udario sa strane u tocak. Kec malo ulubljen a golf se "rascvetao" sav. Posle sam cuo da je to najjaci deo stojadina ali ne znam nista za ogibljenje.
Motor domaci bi kod mene uvek imao prednost. Jer za sicu moze da se ode u DMB i kupi repariran za oko 200e i moze da se vozi makar jos 3 god s njim.
[ Sloven @ 20.06.2009. 23:01 ] @
Mex, nadam se da cu i ja naleteti na penzionera sa leptir masnom koji prodaje Floridu koju nikad nije vozio :)
Ima takvih likova. Moj komsija ( penzos 70-75 god) ima Golfa guzonju starog 20 godina ( sa 4 brzine). Taj auto je presao oko 40 000km. Tako pise na satu a ja sam svedok. Nikad ga nije vozio osim da mu produva motor. Stalno ga nesto licka, limarija je savrsena kao da je tek izasao ispod cekica a motor se jedva cuje i to u visokim tonovima, onako kako je karakteristicno za glanc nove makine.
Pitacu njega da li u familiji ima nekog sa Floridom ;)
[ komosarz @ 20.06.2009. 23:08 ] @
Lafete su iste,mislim i opruge kao i amortizeri(ako sam pogrijesio slobodno me ispravite,davno je to bilo),a auto se propinje kao i stojadin.Ogibljenje je totalno lose,cak i prastari uno ima bolje,ali neka te to ne zabrinjava,posluzice...
(ja bih licno uzeo prije yuga,ali nemoj da moji komentari stvaraju zabunu kod tebe,tvoje su pare i tvoj je konacan izbor)!!!
Pozz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|