[ 93 Stefan @ 19.06.2009. 18:21 ] @
Ćao svima. Dakle, ceo život slušam kako je bolje kad se uđe u zavetrinu jer onda onaj auto ispred probija vazduh i onaj pozadi nema dakle toliko trenja i može lakše da ubrzava i manje troši. I sve je to logično, ali dok sam gledao 24 sata Le Mana na Eurosportu (jeste mnogo vremena prošlo, ali nisam mogo da se nateram ovo da pitam) jedan od one trojice komentatora je baš počeo da komentariše zavetrinu i rekao da je ona loša jer se ulazi u izduvne gasove auta ispred.
Da li je onda na kraju zavetrina dobra ili loša?
[ Ka2 @ 19.06.2009. 19:05 ] @
Koliko ja kapiram to sto pricas te dve stvari nemaju veze jedna sa drugom!? Mislim, izduvni gasovi ne mogu da uticu na to da tvoj auto vise trosi i slabije ubrzava... ali mogu da se ti ugusis... :) Zar ne?
[ Challenger @ 19.06.2009. 20:02 ] @
^ Na pravcu je dobra, u krivinama nije (zato sto na auto/bolid koji se nalazi iza vazduh ne deluje dovoljno) - aerodinamika je slabija, samim tim i prijanjanje (ili kako se to vec zove na srpskom). Izduvni gasovi nemaju mnogo veze s tim, sem ako je auto/bolid iza extremno blizu, pa onda utice i toplota, ali to je bezveze i zanemarljivo.
[ Zarko Silic @ 19.06.2009. 22:40 ] @
Nije bez veze. Upravo je ona (toplota) razlog zbog koga treba izbegavati zavetrinu. Bar kad je F1 u pitanju. Voznja tik iza nekoga sprecava (umanjuje efikasnost) hladjenja te dolazi do pregrevanja motora. Pregrejan motor ima za posledicu dve stvari: smanjenje snage u boljem slucaju i otkazivanje u gorem.

Sto se tice zavertine u "obicnoj" ovoj nasoj voznji, takodje nije dobra i ne preporucuje se. Ne iz tehnickih vec fizioloskih razloga: takva voznja je monotona, zahteva dodatne napore u pracenju vozila ispred sebe i nakon izvesnog vremena, otkazivanje koncentracije sto moze prouzrokovati nesecu. Zato je bolje, narocito na dugim turama, cesce menjati ritam (pa i stil) voznje i obavezno izbegavati zavetrinsku monotoniju.
[ Boobec @ 20.06.2009. 21:01 ] @
Ako se radi o voznji auta onda se slazem sa zarsilic-em...
Ali ako je u pitanju voznja bicikala znam da je jako bitno biti u zavetrini, cak postoje i vozaci iz istog tima koji sluze samo da drze zavetrinu glavnom vozacu, da se ovaj ne bi previse zamarao...
[ Muharem Serbezovski @ 21.06.2009. 15:05 ] @
Tacno je to za biciklizam, a kod automobila je mnogo bezbednije drzati odstojanje zbog naglog kocenja, a pri kriticnim situacijama ti bas i nije do ustede goriva.