[ 93 Stefan @ 20.06.2009. 21:20 ] @
Zašto skoro svi modeli kamiona imaju kockastu kabinu? Svi znamo da su tako manje aerodinamični i zbog toga sporiji i više troše, dakle čemu to? Ima li neki poseban razlog, ili su se svi jednostavno koncentrisali samo na motore i vuču?
P.S. Naravno da ne mislim sada da prave kao kod automobila, ali ipak malo. Pa i nekada su imali napred izbačen motor ispred kabine, što to napustiše, i to je sigurno barem malo bolje rešenje?
Opet sam malo gledao trke na Eurosportu, pa nisam imao šta da radim nego vas da smaram :) Lepo što su to vratili posle baš dugo vremena...
[ Zarko Silic @ 21.06.2009. 00:17 ] @
Iskoriscenje unutrasnjeg prostora je primarno dok je aerodinamika sekundarna obzirom na relativno malu brzinu kojom se kamioni krecu. Postoje "aerodinamicni" kamioni; medjutim, takva aerodinamika ima vise estetski znacaj od prakticnog.
[ Horvat I @ 21.06.2009. 06:25 ] @
Tovarni prostor iza je jos gori.Da smanji tovarni prostor vise bi izgubio pri naplati nego sto dobije kroz rezervoar
[ lancia88 @ 21.06.2009. 09:24 ] @
Pozdrav,

tjah, otud im na kabinama one daske za stednju goriva....svojevremeno se reklamiralo da stede i do 25% potrosnje...stavis 4 komada i ne trosi nista :)
Zaista postoje i kabine sa aerodinamicnijim oblikom ali je skroz tacno da je realan benefit takvih kabina zaista u zoni estetskog, a ne u zoni stednje. Svojevremeno sam pratio neka istrazivajna za DAF i Reno i sustinski su postigli nekakav rezultat samo pri voznji solo, bez poluprikolice, za tegljace, pa su im cak i to rezultati iz prakse osporavali povremeno, ili je tu bilo malo novinarskog senzacionalizma, ne znam tacno. Na umanjenom modelu kabine jesu prikazani neki rezultati, ali samo kad je solo i pri odredjenim uslovima, ali to je opet, ma koliko to bio eksperiment, ipak domen teorije.
[ Ka2 @ 21.06.2009. 11:25 ] @
Citat:
zarsilic: Iskoriscenje unutrasnjeg prostora je primarno dok je aerodinamika sekundarna obzirom na relativno malu brzinu kojom se kamioni krecu. Postoje "aerodinamicni" kamioni; medjutim, takva aerodinamika ima vise estetski znacaj od prakticnog.


Ima kamiona na putevima sirom sveta, USA prvenstveno mislim, koji jure i 200 na sat...

Zamisli vozis auto 160km/h, pogledas u retrovizor kad' ono GRDOSIJA od 100 tona ti se pribliza NEVEROVATNOM brzinom i recimo trubi... jeza... :)
[ 93 Stefan @ 21.06.2009. 11:44 ] @
Pa da, i te američke krstarice (pretežno Fordove koliko znam) naravno nisu kockaste, samo ove ovde evropske su takve.
[ HoT_Steppa @ 23.06.2009. 11:39 ] @
Americke krstarice jesu aerodinamicnije, ali su i duze,samim tim i teze, i trose vise goriva. U SAD je duplo jeftinije gorivo nego u Evropi.
[ Ivan Dimkovic @ 23.06.2009. 13:13 ] @
Citat:
ka2
Ima kamiona na putevima sirom sveta, USA prvenstveno mislim, koji jure i 200 na sat...


U USA je potpuno ilegalno juriti bilo cime, osim avionom, 200 na sat ;-)

A sve i da nije, ne postoji teorijska sansa da veci kamion ide 200 (pretpostavljam, km/h ;-) na sat, bez ozbiljnog ugrozavanja bezbednosti sebe i drugih ucesnika u saobracaju - sve i da nekako moze da razvije tu brzinu, sto za teze kamione spada u domen naucne fantastike.

U Nemackoj, gde za putnicka vozila na dobrom delu auto puteva nema ogranicenje brzine, velikim kamionima je brzina ogranicena na - 80 km/h. Veliki kamioni takodje mogu imati i elektronsko ogranicenje od 90 km/h.

U takvoj konstelaciji - gde kamion ide do 80 km/h (EU regulativa), nekakva aerodinamika putnicke kabine je skoro potpuno irelevantna - dobitci bi bili u najboljem slucaju marginalni po pitanju goriva - a vozaci bi izgubili komfor, koji je bitan kada se uzme u obzir koliko dugo provode vremena u tom vozilu.

Citat:

Zamisli vozis auto 160km/h, pogledas u retrovizor kad' ono GRDOSIJA od 100 tona ti se pribliza NEVEROVATNOM brzinom i recimo trubi... jeza... :)


Bez brige - tako nesto sigurno neces videti nigde. Veliki kamion eventualno mozes da nagaris i da ides MAX 150 km/h ali to ce te vrlo brzo dovesti do provodjenja nekog vremena u policijskoj stanici :)
[ Zarko Silic @ 23.06.2009. 13:30 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Bez brige - tako nesto sigurno neces videti nigde. Veliki kamion eventualno mozes da nagaris i da ides MAX 150 km/h ali to ce te vrlo brzo dovesti do provodjenja nekog vremena u policijskoj stanici :)


Ni toliko. Maximalni ciptuning koji se radi (naravno ilegalno) dize brzinu na 120 Km/h. Takodje, vratolomna brzina za ove grdosije.

Ove ostale infantilno spomenute cifre su posledica uticaja americkih filmova


Koliko se neke stvari rade nezakonito, a pre svega nepromisljeno, pokazuje i jucerasnji dogadjaj na dalmatinskoj autocesti. (Posebno zanimljiv vlasnicima vozila novije generacije-A5)

http://www.index.hr/vijesti/cl...-s-dvoje-poginulih/438832.aspx

http://www.index.hr/vijesti/cl...ovo-ophodno-vozilo/438890.aspx

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 23.06.2009. u 14:44 GMT+1]
[ Majstor Duja @ 23.06.2009. 14:06 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Bez brige - tako nesto sigurno neces videti nigde. Veliki kamion eventualno mozes da nagaris i da ides MAX 150 km/h ali to ce te vrlo brzo dovesti do provodjenja nekog vremena u policijskoj stanici :)


...hoces, i to u Australiji...i to kakvih! Onaj bull-bar spreda je za divlje zivotinje, da kad ih udare ne probushe hladnjak....i ne staju ni zbog cega.




Inace, kamion od 550-660KS moze da ide poprilicno brzo prazan, bez svih zastita i sa modifikacijom menjaca...
http://videos.streetfire.net/v...truck-pushing-it-on_190498.htm

I na kraju malo shale:
http://www.metacafe.com/watch/916620/truck_air_race_action/
[ Ivan Dimkovic @ 23.06.2009. 14:10 ] @
Nesto mi se cini da su trke praznih kamiona sa vodenim hladjenjem kocnica obicno na putevima koji su zatvoreni za druge :-)

Pricamo o normalnim kamionima koje cete videti na putu a ne na nekoj opskurnoj trci - ne postoji teorijska sansa da se normalan kamion "munjevito problizava" automobilu koji ide 150 km/h - to je totalno nemoguce.

Takav kamion bi morao da bude:

a) Potpuno prazan, bez prikolica
b) Ilegalno tune-ovan, mada kao sto zarsilic rece, i tu postoji plafon
c) Sa enormnim disk kocnicama koje se aktivno hlade (ona "usteda" sa aero-dinamikom bi se sigurno otopila ovde ;-)

Pa cak i tada sumnjam da bi takav kamion bio agilniji od putnickog vozila sa 200-njak KS i 1.5-1.8 tone.

Nisam siguran da ima puno takvih kamiona na ulici - cenim da je broj jednocifren: 0

Citat:
zarsilic
Koliko se neke stvari rade nezakonito, a pre svega nepromisljeno, pokazuje i jucerasnji dogadjaj na dalmatinskoj autocesti. (Posebno zanimljiv vlasnicima vozila novije generacije-A5)


Cini mi se da je A5 je prilicno masivniji auto (iako je "kupe") od Golfa 4, mada opet... ipak mislim da su u A5-tici imali srece, ipak je takav frontalni sudar poprilicno opasna stvar :(

Nego, jel funkcionisu Traffic Announcement poruke u Srbiji i Hrvatskoj preko FM talasa? Ovde u DE svakih par dana meni radio prekine slusanje muzike sa AUX-a (iPod) sa najavama da je neka budala na pogresnoj strani auto puta - mislim da je to jako dobar sistem za upozoravanje ljudi.
[ _andjela_ @ 23.06.2009. 14:32 ] @
Citat:
Majstor Duja: ...hoces, i to u Australiji...i to kakvih! Onaj bull-bar spreda je za divlje zivotinje, da kad ih udare ne probushe hladnjak....i ne staju ni zbog cega.


Majstor Duja, to malo cudo se zove 'road train'. Nije tacno da ne staju ni zbog cega. Staju za gorivo i lepe zene.
[ momsab @ 23.06.2009. 14:33 ] @
Majstor Duja, da li ovaj kamion potrosi celo gorivo u onim cisternama da bi isao 150Km/h? :) pre m ise cini da ipak ide max (i to retko) 100Km/h sa manje tovara http://en.wikipedia.org/wiki/Road_train#Speed_Limits
srednje veliki auto koji ide 60Km/h moze da ubije coveka na kog naleti, a ova grdosija je mnogo veca od takvog automobila
[ Slobodan Miskovic @ 23.06.2009. 14:41 ] @
Pricajte vi sta hocete iz teorije ali ja vam iz prakse kazem da sleperi koje vidjam po auto putu 2 puta mesecno idu min 120Km/h (znam jer sam jednom zamalo poginuo kad su turci krenuli da preticu jedan drugog pri brzini od 120km/h)...
[ _andjela_ @ 23.06.2009. 14:52 ] @
momsab,

Kakav speed limit kad se nalazis u sred pustinje, a put ravan k'o lenjir na stotine kilometara?

Moze pisati sta hoce, ali tip koji vozi road train ima tacno odredjeno vreme do kada treba da stigne na destinaciju, i do kada treba da se vrati. U to spada i uzimanje raznoraznih pomagala da se tako izrazim da ostanu budni, da mogu da izdrze. Mesta kroz koja putuju su uglavnom nenaseljena, a jedino imas problem ako bas neko hoce da ima pik na tebe od policije. Uglavnom ljudi to rade godinama, pa znaju ko je gde stacioniran.

Evo kako izgleda preticanje i voznja pored njih:
http://www.youtube.com/watch?v=k6MuT9JtzPk
[ momsab @ 23.06.2009. 15:20 ] @
meni cudno da tolike kamioncine mogu da brzo vuku onoliki tovar (jednica mere 10t), zato sam pomislio da je ogranicenje brzine elektronski podeseno

ako se ne varam, soferi ovakvih kompozicija su dobro placeni (ne moze svako da vozi ovako)?
[ _andjela_ @ 23.06.2009. 15:34 ] @
Zavisi kako gledas 'dobro placeni'. Jesu dobro placeni, ali sa druge strane, zavrsis sa ljudima koji kasnije imaju vecinom hronicne poremecaje sto se tice spavanja, i koje je teze povratiti u normalu. Takodje, posto si stalno na putu, nije bas najbolji posao za porodicu.

Znaci moguce je da voze pod takvim tempom par godina kad su mladi, ali sto su stariji - uzme danak sto se tice zdravlja.

Obicno krece treniranje sa manjim kamionima, sleperima i sl., da vide kako ljudi reaguju, jer prevashodno traze iskustvo da mozes sam voziti u sred pustinje. Nije bas da hoces svakog staviti u road train, jer nije par stotina hiljada u pitanju, nego je par miliona u pitanju. Vozaci imaju vecu verovatnocu da poginu od umora/pospanosti nego od brzine.

Zasto pitas? Je l' te zanima trening? :)
http://www.arta.org.au/info.asp
[ Ivan Dimkovic @ 23.06.2009. 15:42 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic
Pricajte vi sta hocete iz teorije ali ja vam iz prakse kazem da sleperi koje vidjam po auto putu 2 puta mesecno idu min 120Km/h (znam jer sam jednom zamalo poginuo kad su turci krenuli da preticu jedan drugog pri brzini od 120km/h)...


Dobro sad, ne idu "min. 120 km/h" vec tu negde oko 120 km/h kada preticu jedan drugog - i ja moram da ih trpim ;-)

Inace, na mnogo mesta unutar EU je potpuno zabranjeno to sto rade (preticanje) - tamo gde imas samo 2 trake, a takodje je i zabranjeno da idu iznad 80 km/h.

Medjutim oni to rade, i cesto dostizu 120 km/h kad se prestizu, ali na kratkim rastojanjima. A razlog zasto to rade je taj sto su im gazde odredile vreme koje je nemoguce legalno postici - pa moraju da krse zakon, ali to je posebna prica.

Ali u svakom slucaju - ta grdosija ne moze cak ni 120 km/h konstantno da ide, a kamo li da jurca brze od 150 km/h - kada bi taj kamion isao na 120 km/h zakucan, trosio bi toliko goriva da bi firma koja ga drzi vrlo brzo propala.
[ _andjela_ @ 23.06.2009. 15:56 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Medjutim oni to rade, i cesto dostizu 120 km/h kad se prestizu, ali na kratkim rastojanjima. A razlog zasto to rade je taj sto su im gazde odredile vreme koje je nemoguce legalno postici - pa moraju da krse zakon, ali to je posebna prica.

Ne rade svi vozaci road trains za druge. Neki rade i za sebe. Ako stignes ranije, dobijes i bonus. Svima je u cilju da roba stigne na vreme, pa zato neki putuju u dvoje - jedan vozi, dok drugi odmara. Po zakonu, dozvoljno ti je da vozis maks. 14 sati u 24 sata, pa sad zavisi kako rasporedis to vreme.

Citat:
Ali u svakom slucaju - ta grdosija ne moze cak ni 120 km/h konstantno da ide, a kamo li da jurca brze od 150 km/h - kada bi taj kamion isao na 120 km/h zakucan, trosio bi toliko goriva da bi firma koja ga drzi vrlo brzo propala.

Nesto ne vidim da su sve ove firme propale. Je l' propadaju te u EU ili u Americi? Uvek postoji potraznja za vozace road trains, ali zavisi sa kim i gde. Mozes imati trening, ali te niko nece ako nemas iskustva. A da dobijes iskustvo, moras sa nekim da vozis. Catch 22. :)
[ Ivan Dimkovic @ 23.06.2009. 16:18 ] @
Probale bi da voze konstantno kamion u rezimu gde on trosi enormno mnogo vise goriva od proseka.

Primer je voznja kamiona sa dvocifrenim brojem tona brzinama iznad 100 km/h duze vremena, osim u momentima preticanja, kada ta vozila mogu da dostignu 120 km/h (ali samo na kratko). Probaj da vozis svoj auto u rezimu visokog broja obrtaja blizu limita, pa ces primetiti da mu potrosnja moze skociti i preko 50% u odnosu na prosecnu specifikaciju.

Ljudi su ovde pominjali nekakve svemirske brzine (vozis auto 150 km/h i priblizava ti se kamioncina u retrovizoru... sto je totalni SF)
[ _andjela_ @ 23.06.2009. 16:26 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Ljudi su ovde pominjali nekakve svemirske brzine (vozis auto 150 km/h i priblizava ti se kamioncina u retrovizoru... sto je totalni SF)

Mozda su proveli previse vremena u simulatoru?

Bolje da ovi vide road train u retrovizoru, nego da misle da ih ovaj ispred vidi u svom. Ako ih ne vidi, oni ni ne postoje, pa mogu da se slikaju sa svojim brzinama.
[ zaraza @ 23.06.2009. 17:02 ] @
A ti se andjela i u kamione razumes :)

[ _andjela_ @ 23.06.2009. 17:08 ] @
Sta pisac zeli da kaze? Da ne zna da kuva? :)
[ zaraza @ 23.06.2009. 17:11 ] @
Hehe, ko zna :):)
[ _andjela_ @ 23.06.2009. 17:12 ] @
Bolje da naucis, bar neces biti gladan. Ovako nije fino sto im sabotiras temu.
[ zaraza @ 23.06.2009. 17:16 ] @
Pa salim se malo, valjda se niko ne ljuti :)
[ Zarko Silic @ 23.06.2009. 17:48 ] @
Ne mogu sleperi postizati brzine o kojima pricate.

Dimkovic je u pravu.

Maximalna brzina koju mogu postici je 90 Km/h i to je kod pojedionih tipova dodatno ograniceno na 1 min (negde 2) radi preticanja gde se nakon tog vremena automatski vrati na 80 do 85.

Neki prevoznici rade ciptuning radi smanjenja potrosnje i boljih performansi samog vozila, ali maximalnu brzinu ne diraju.

Postoje i oni koji zahtevaju da se i maximalna brzina koriguje sto svakako spada u nelegalne radnje. I tako korigovana retko prelazi 130 km/h za nazivu snagu od oko 600 ks. Prakticno je ona oko 120.

Ovakva akrobatika se u zapadnim zemljama strogo kaznjava dok se, recimo u Turskoj, tolerise. Zbog toga ne treba da cudi pojava "turskih kamiona" koji se krecu relativno velikim brzinama.
[ _andjela_ @ 23.06.2009. 17:52 ] @
Citat:
zarsilic: Ovakva akrobatika se u zapadnim zemljama strogo kaznjava dok se, recimo u Turskoj, tolerise. Zbog toga ne treba da cudi pojava "turskih kamiona" koji se krecu relativno velikim brzinama.

Valjda se kaznjava jer zive ljudi skoro na svakom koraku?
[ Zarko Silic @ 23.06.2009. 20:44 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Nego, jel funkcionisu Traffic Announcement poruke u Srbiji i Hrvatskoj preko FM talasa? Ovde u DE svakih par dana meni radio prekine slusanje muzike sa AUX-a (iPod) sa najavama da je neka budala na pogresnoj strani auto puta - mislim da je to jako dobar sistem za upozoravanje ljudi.


Ne.

Ni IF, ni AF, ni TMC, ni TP, ni TA, ni bilo koja druga korisna informacija.
Na zalost.
[ Ivan Dimkovic @ 23.06.2009. 21:30 ] @
To je bez veze skroz :( Posto su ti sistemi jako dobri za informisanje vozaca.

Danas sam imao "priliku" da testiram brzinu reakcije tih servisa na A8 autoputu u DE... ko zna o kakvom se putu radi, znace vec unapred :-) Imao sam prilike da budem bas medju prvima iza sudara (mozda 500m iza) u jednoj izolovanoj traci (jer #@&^@# majmuni prekopavaju doticni auto put i ne daju mira vozacima, totalni mamac za sudare)

- U roku od oko ~3 min je TMC plus (koga koristi TomTom) reagovao i prijavio sudar
- TomTom HD traffic je registrovao isti za minut kasnije (verovatno zato sto skeniraju TMCplus) i na naviju je zasvetlela ikonica koja pokazuje da se desio sudar na tom mestu
- TP announcement je usledio za nekih 10-tak min, valjda nije bilo nista "ultra hitno" - posto u slucaju vozaca u suprotnoj traci rade vanredni TP

Meni to nista nije pomoglo, jer sam bas bio tik iza - ali svakom drugom posle prozora od 3 min bi i te kako pomoglo da zaobidje tu deonicu puta.

Genijalna stvar... skroz.
[ žutokljunac @ 23.06.2009. 21:38 ] @
Kockast oblik je jer u kabinu mora da stane krevet za vozača.
[ mrle 011 @ 23.06.2009. 23:13 ] @
... i televizor.
[ pitikovski @ 24.06.2009. 02:04 ] @
...i duplerica iz Playboy-a.
[ maliradojca @ 24.06.2009. 02:43 ] @
Da ih vise stane u kontejner kad ih pakuju u Kini :)
[ _andjela_ @ 24.06.2009. 03:59 ] @
... i frizider.
[ Laza80 @ 24.06.2009. 09:31 ] @
Citat:
_andjela_Ne rade svi vozaci road trains za druge. Neki rade i za sebe. Ako stignes ranije, dobijes i bonus. Svima je u cilju da roba stigne na vreme, pa zato neki putuju u dvoje - jedan vozi, dok drugi odmara. Po zakonu, dozvoljno ti je da vozis maks. 14 sati u 24 sata, pa sad zavisi kako rasporedis to vreme.


Ograničenje vremena vožnje je 9 sati u 24 sata (i to sa pravilima u vezi obaveznog odmora u toku vožnje), dva puta nedeljno može i 10 sati. Nedeljno ograničenje vožnje ne postoji, ali nedeljni period odmora mora biti iskorišćen posle ne više od šestodnevnog perioda vožnje. Moguće je voziti najviše do 56 sati između nedeljnih odmora.
[ _andjela_ @ 24.06.2009. 14:03 ] @
Laza80,

Koja zemlja je u pitanju?
[ Laza80 @ 24.06.2009. 15:06 ] @
Pravni akti su Regulativa Saveta 3820/85/EEZ i AETR sporazum. Zemlje članice EU su potpisnice AETR sporazuma, ali unutar EU važe pravila koja su uopšteno nešto strožija. Skoro sve evropske zemlje su potpisnice AETR sporazuma, uključujući i Srbiju. Maksimalno vreme vožnje u dve nedelje je 90 sati.
[ oporavak u banji @ 24.06.2009. 17:07 ] @
evo zasto je kabina prostrana i kockasta
[ _andjela_ @ 25.06.2009. 10:35 ] @
Laza80,

Meni te cifre izgledaju mnogo male. Mozda zato sto su rastojanja u Evropi kraca, ali kad bi se svi drzali tih pravila u Australiji, niko nigde ne bi stigao.

National Transport Commission u AU:

Operacija - jedan covek :)
http://www.ntc.gov.au/viewpage.aspx?documentid=1498
http://www.ntc.gov.au/filemedi...tions/HVDF_Standard_July08.pdf

Ogranicenje 12 sati u 24h. Isto tako periodi obaveznog odmora. Maks. 72 sata sedmicno/144 na dve nedelje.

Za dva vozaca:
http://www.ntc.gov.au/viewpage.aspx?documentid=1501
http://www.ntc.gov.au/filemedi...ications/HVDF_TwoUp_July08.pdf

Postoje dve razlicite akreditacije:
U prvoj je ogranicenje 12 sati u 24h. Odmori bla bla bla. Maks. 60 sati sedmicno/120 na dve nedelje.
U drugoj - ogranicenje 14 sati u 24h. Odmori bla bla bla. Maks. 70 sati sedmicno/140 na dve nedelje.

[ NicholasMetropolis @ 25.06.2009. 11:00 ] @
Čekajte bre ljudi, pa kako vam je promaklo najočiglednije objašnjenje:

U pitanju je ZAVERA naftnih kompanija. Potplatili su inženjere i naučnike širom sveta da pričaju kako kockasti oblik skoro da ne utiče na aerodinamiku, pa time i na potrošnju goriva, dok je stvarnost totalno suprotna. Isto tako su otkupili sve patente za kamione sa aerodinamičnom kabinom da se osiguraju za budućnost.
[ Horvat @ 25.06.2009. 11:16 ] @
pa drugo je eu ,a drugo je au,jedno je priilicno gusto naseljeno,a drugo je veeeelikim delom pustara bez zive duse ,bez saobracaja i "zagadjenja"

[mali off: ima neko podatak kolika je najduza kompozicija vozova? video sam da u australiji idu vozovi dugacki nekoliko stotina metara]
[ NicholasMetropolis @ 25.06.2009. 11:48 ] @
Citat:
Horvat:
[mali off: ima neko podatak kolika je najduza kompozicija vozova? video sam da u australiji idu vozovi dugacki nekoliko stotina metara]


Kod nas, i inače u Evropi, idu vozovi od nekoliko stotina metara. Što se Australije tiče, na ovom linku

http://thelongestlistofthelong...nnameatlonglast.com/long8.html

Kažu:

Citat:

The longest train ever was a freight train:

Length: 7.353 KM
# of cars: 682
# of engines: 8 diesel/electric
Company: BHP Iron Ore
Location: Port Hedland, Australia
Length of trip: 275 KM - 171 Miles
Date of trip: June 21 2001


Inače u USA su poprilično česti vozovi od 2-2.5km
[ Horvat @ 25.06.2009. 11:56 ] @
zahvaljujem na podatku :)

da,u pravu si ,ima i kod nas,ali mislio sam vise stotina,do kilometar [ne secams e tacnog broja vagona,a ni linka do snimka] ,a tako nesto kod nas nisam video
[ Ivan Dimkovic @ 25.06.2009. 12:48 ] @
Ja ih gledam skoro svaki prokleti dan @#(*&@#(*

Bar 3 puta nedeljno idem do kancelarije, za sta moram proci oko 70 kilometara auto puta A8 izmedju Stuttgart-a i Karlsruhe-a. To je vrlo bitna trasa kroz koju prolazi dosta medjunarodnog saobracaja iz Nemacke/Austrije/Balkana/Turske do Francuske, Holandije, Belgije i delova DE...

Auto put je jedan od najkatastrofalnijih u DE, i vec 6-7 godina rade na prosirivanju i sudari i zastoji su svakodnevna pojava (danas je bio jedan lancani - plavusa uspela da dokusuri 3 automobila, svaka cast, u ponedeljak je bio jedan gde se prevrnuo kombi... uzas)

Elem, dugi vozovi kamiona su sasvim uobicajena pojava pogotovu na delovima gde su uzbrdice jer se onda grupisu, a NESTO STO NAJVISE MRZIM #@)*(&@(#& je kada kamioni krenu da preticu jedni druge na delu puta sa samo dve trake... to je smrt za protok saobracaja, jer je prosecna brzina automobila bar 30-40 km/h veca od brzine tih kamiona u preticanju, nekad i mnogo vise - kada se to desi, dolazi do naglog smanjivanja brzine a svako ko se iole razume u saobracaj zna da su nagle promene brzine na auto putu najveca opasnost za bezbednost saobracaja.

Danas sam bas "merio" koliko se krecu kada preticu jedni druge (prolazeci pored njih u levoj) - nesto tipa izmedju 100 i 120 km/h kako kad, 120 kada je nizbrdica - definitivno ne brze - u normalnim okolnostima se krecu oko 80-90 km/h.

Inace, koliko mi je poznato - oni to (preticanje) ne bi ni smeli da rade na delovima puta sa samo 2 trake, ali eto... rade, i niko im nista ne radi zbog toga.

Cak i kada ima 3 trake, kada veliki kamioni preticu jedni druge to izaziva vrlo nezgodne efekte - pogotovu na delovima puta koji nemaju ogranicenje brzine jer se onda ljudi iz druge trake sele u prvu levo, koja je obicno rezervisana za brze automobile i brzine od 150-200+ km/h - u tom momentu dolazi do potencijalne opasnosti jer ako ste vi u levoj traci, vozite 180 km/h, a u nju se upravo ukljucio auto iz srednje (koji hoce da obidje drugi kamion) i ide brzinom od 120 km/h...

Da stvar bude jos gora - iako "nema ogranicenja brzine" sve iznad 130 km/h vam donosi ucestvovanje u steti ako se nesto desi jer je 130 km/h "preporucena" brzina - tako da, ako je neko skrenuo u levu traku bezeci od kamiona koji pretice bez da je dao signal (a desava se stalno) i vi ga opalite iza... opet ste i vi delom krivi.

[ _andjela_ @ 25.06.2009. 13:12 ] @
Nece ti biti nista ako ih samo gledas, ali predlazem da ne vozis direktno ni ispred niti iza njih. Ne zbog njih, nego zbog sebe.

Citat:
Elem, dugi vozovi kamiona su sasvim uobicajena pojava pogotovu na delovima gde su uzbrdice jer se onda grupisu...

To je normalna pojava za road trains, pogotovo ako voze na duzim relacijama. Put u grupi. Ako se nesto desi, bar nisi jedan jedini u sred pustinje. Takodje imaju i radio kontakt, jedino je problem kad kroz kontakt saznas da ti se prijatelj sofer nalazi par stotina (ako ne i hiljadu) kilometara dalje. Nije bas da moze da ti se nadje. :)
[ Dush0ica @ 25.06.2009. 13:36 ] @
Ja mislim da šleper može da ide 91 km/h. Šta vi mislite ?
[ _andjela_ @ 25.06.2009. 19:47 ] @
Road train & prevoz zapaljivih materija kroz pustinju:

http://www.roadtransport.com/b...ally-big-lorriesnaturally.html
[ 93 Stefan @ 25.06.2009. 23:28 ] @
Mislim da je (koliko god to zvučalo kao sprdnja i jedna od onih nenormalnih teorija zavera) NicholasMetropolis u pravu. Mislim pogledajte, ajde da samo gledamo aerodinamiku, vidite i sami kolicki su bolidi formule 1. A vidite šta se desilo ove godine, zbog onog malog proreza na prednjem spojleru su neke formule bile toliko superiorne da su se ovi odlučili na očajnički potez i tužili ih! Jeste, svi ćete reći da su to trke i da svi idu preko 300, ali imajte na umu i njihovu visinu koja je možda samo 1 metar (stvarno nemam pojma kolika je) i da tako mali detalj odredi pobednika, i da oni voze samo sat i po. Sad zamislite kad se stave one ogromne kabine kockastog oblika visoke po 3 ili koliko već metara koji voze često po 10 i više sati. Jeste da idu i 3 puta sporije (i to samo na auto-putu), ali ipak mislim da brzina ipak ne može biti najvažnija, mislim nema sad nekog skakanja u intenzitetu te sile koja deluje na njih barem pri ovoliko malim brzinama, pa je rekao bih mnogo bitnija kilometraža, ipak oni voze i po nekoliko puta veće rute od tih bolida.
P.S. Ode ova tema u googlanje o tome koliko smeju da idu šleperi...
[ Challenger @ 25.06.2009. 23:54 ] @
Citat:
Zašto kockast oblik kabine kod kamiona


Sta mu znaci neki fancy aerodinamican oblik kabine, kad je prikolica iza i dalje "kockasta"...
[ 93 Stefan @ 26.06.2009. 11:11 ] @
Pa ipak sila najviše deluje na taj prednji deo koji se probija. Dobro, sad ne kažem da ostalo nije važno, ali ipak.
[ momsab @ 26.06.2009. 15:09 ] @
93 Stefane, pogledaj snimak testiranja u vazdusnom tunelu, videces da vazduh ne ide na gore nego na dole
tako da bi prikolica/e morala da bude mnogo niza na kraju sto uospte nije preporucljivo (em manje orbe stane em se teze manipulise istom)
[ ljakse @ 29.06.2009. 10:03 ] @
Citat:
93 Stefan: Mislim da je (koliko god to zvučalo kao sprdnja i jedna od onih nenormalnih teorija zavera) NicholasMetropolis u pravu. Mislim pogledajte, ajde da samo gledamo aerodinamiku, vidite i sami kolicki su bolidi formule 1. A vidite šta se desilo ove godine, zbog onog malog proreza na prednjem spojleru su neke formule bile toliko superiorne da su se ovi odlučili na očajnički potez i tužili ih! Jeste, svi ćete reći da su to trke i da svi idu preko 300, ali imajte na umu i njihovu visinu koja je možda samo 1 metar (stvarno nemam pojma kolika je) i da tako mali detalj odredi pobednika, i da oni voze samo sat i po.


Off Topic Ovo je isuvise povrsan zakljucak o desavanjima u F1 - taj mali prorez ima nekoliko timova, a samo jedan pravi dobre rezultate. Mogao bih i da elaboriram, ali nije tema...

Ukratko - mali prorez u F1 nije nikakvo cudo koje ce doneti dramaticne promene, a za aerodinamiku kamiona nije dovoljna aerodinamicna kabina.
[ Vladokv @ 08.11.2009. 10:40 ] @
Evo link:
http://www.gizmag.com/truck-bo.../13283/?utm_source=PESWiki.com

Ipak je moguce poboljsanje, zavera ipak postoji :)