[ stonex @ 22.06.2009. 10:40 ] @
Volkswagenov 1,4 litarski TSI četvorocilindrični benzinski motor poneo je titulu „2009. International Engine of the Year“.

izvor:
http://www.b92.net/automobili/...09&mm=06&nav_id=366956

Veoma interesantna lista !



Volkswagenov 1,4 litarski TSI četvorocilindrični benzinski motor poneo je titulu „2009. International Engine of the Year“.




Volkswagenov motor našao se ispred BMW-ovog 3,0 litarskog šestocilindričnog Bi-Turbo motora sa direktnim ubrizgavanjem koji je zauzeo drugo mesto sa 4 poena manje.

Pored titule za najbolji motor godine, ovaj motor proglašen je i najekološkijim tako našavši se ispred Hondinog 1,3 litarskog IMA hibridnog motora.

Nagradu za motor godine dodeljuje se na osnovu glasanja 65 automobilskih novinara iz 32 različite zemlje.

Najbolji motor na svetu 2009:

1. Volkswagen 1.4l TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra)
2. BMW 3l DI Bi-Turbo (135, 335, X6, Z4, 730)
3. Audi 2l TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI)
4. Mercedes-Benz Diesel 2.1l (BlueEfficiency C-Class, BlueEfficiency E-Class)
5. BMW 4-litre V8 (M3)
6. Mercedes-AMG 6.2l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML)
7. BMW-PSA 1.6l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207 308, Mini John Cooper Works)
8. Toyota 1l (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy)

Najbolji novi motor na svetu:

1. Porsche 3.8l sa šest cilindara DI (911)
2. BMW diesel 3l (330d, 730d, 530d, X3, X5)
3. BMW 4.4l DI Turbo (750i, X6)
4. Jaguar 5l V8 Supercharged (XF, XK)
5. Mercedes-Benz diesel 2.1l (BlueEfficiency C-Class, BlueEfficiency E-Class)
6. Audi 2l četvorocilindrični TFSI (Audi A4, A5, Q7, VW Scirocco, Golf GTI) 107

Najbolji ekološki motor na svetu:

1. Volkswagen 1.4l TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra
2. Honda Hybrid 1.3l (Insight Civic)
3. BMW Diesel 2l Bi-Turbo (123d)
4. BMW Diesel 3l Bi-Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6)
5. Mercedes-Benz Diesel 2.1l (BlueEfficiency E-Class, BlueEfficiency C-Class)
6. Ford Hybrid 2.5l (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan)

Najbolji motor visokih performansi na svetu:

1. Mercedes-AMG 6.2l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML)
2. BMW 5l V10 (M5, M6)
3. Jaguar 5l V8 Supercharged (XF, XK)
4. Porsche 3.8l šestocilindrični boxster (GT3)
5. BMW 4l V8 (M3)
6. Ferrari 6l V12 (599 GTB)

Najbolji motor na svetu do 1,0l zapremine:

1. Toyota 1l sa tri cilindra (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy)
2. Smart Diesel 799cc (Smart Fortwo)
3. Mitsubishi 999cc turbo (Smart Fortwo)
4. Opel 1l sa tri cilindra twinport (Opel Agila, Corsa, Suzuki Splash)
5. Mitsubishi 999cc sa tri cilindra (Smart Fortwo)
6. Kia 1l sa četiri cilindra (Picanto)

Najbolji motor na svetu zapremine od 1,0 do 1,4l:

1. Volkswagen 1.4l TSI Twincharger (Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra)
2. Volkswagen 1.4l TSI Turbo (Golf, Golf Plus, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Skoda Octavia, Audi A3, Seat Leon, Altea, Škoda Superb)
3. Fiat 1.4l Turbo (Fiat Abarth 500, Abarth Grande Punto, Linea, Bravo, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito)
4. Honda Hybrid 1.3l (Insight, Civic)
5. BMW-PSA 1.4l stop/start (Mini One, One Clubman)
6. Fiat-GM Diesel 1.3l (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Grande Punto, Qubo, Linea, Doblo. Musa, Lancia Ypsilon, Opel Agila/Suzuki Splash, Opel Meriva, Tigra, Combo, Corsa, Astra, Suzuki Ignis)

Najbolji motor na svetu zapremine od 1,4 do 1,8l:

1. BMW-PSA 1.6l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)
2. Toyota Hybrid 1.8l (Prius)
3. Audi 1.8l TFSI (Audi A4, A3, A5, TT, Seat León, Altea, Toledo, Skoda Octavia, Superb, VW Passat)
4. Mercedes-Benz 1.8l turbo (BlueEfficiency E-Class)
5. Opel 1.6l turbo (Corsa, Astra, Insignia)
6. Fiat Diesel 1.6l JTD (Alfa Romeo Mito, Fiat Bravo, Lancia Delta)

Najbolji motor na svetu zapremine od 1,8l do 2,0l:

1. Audi 2l TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI)
2. BMW Diesel 2l Bi-Turbo (123d)
3. Audi 2l četvorocilindrični TFSI (Audi A6, A3, TT, VW Tiguan, Eos, Jetta, Tiguan, Škoda Octavia, Seat Altea, León, Exeo)
4. Mercedes-Benz 1.8l BlueEfficiency (E-Class)
5. Honda 2l sa četiri cilindra (S2000)
6. Subaru Diesel 2l (Impreza, Outlook, Forester)

Najbolji motor na svetu zapremine od 2,0l do 2,5l:

1. Mercedes-Benz Diesel 2.1l (BlueEfficiency E-Class, BlueEfficiency C-Class)
2. Audi 2.5l petocilindrični Turbo (Audi TT RS)
3. Subaru 2.5l Boxster četvorocilindrični Turbo (Forester, Impreza, Legacy)
4. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2.2l (Citroën C5, C6, C8, Peugeot 407, 607, 807, Citroën C-Crosser, Land Rover Freelander, Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007, Ford Mondeo, S-Max, Galaxy, Jaguar X-Type)
5. BMW 2.5l DI sa šest cilindara (Z4)
6. Honda 2.4l sa četiri cilindra (Element, CR-V, Edix, Elysion, Odyssey, Accord/Acura TSX, Accord USA)

Najbolji motor na svetu zapremine od 2,5 do 3,0l:

1. BMW 3l DI Bi-Turbo (135, 335, X6, Z4, 730)
2. BMW Diesel 3l Bi-Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6)
3. Audi 3l DI Supercharged (S4)
4. Porsche 2.9l šestocilindrični DI (Boxster, Cayman)
5. Audi/VW Diesel 3l V6 (A4, A5, A6, A6 allroad, A8, Q7, VW Touareg, Phaeton, Porsche Cayenne)
6. Jaguar/Ford/PSA Diesel 3l (XF)

Najbolji motor na svetu zapremine 3,0l do 4,0l:

1. BMW 4-litre V8 (M3)
2. Porsche 3.8l boxster sa šest cilindara DI (911)
3. Porsche 3.8l boxster sa šest cilindara (GT3)
4. Nissan 3.8l Bi-Turbo (GT-R)
5. Porsche 3.4l boxster sa šest cilindara (Boxster, Cayman S)
6. Toyota Hybrid 3.5l V6 (Lexus GS450h, RX, Toyota Crown)

Najbolji motor na svetu zapremine preko 4,0l:

1. Mercedes-AMG 6.2l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML)
2. BMW 5l V10 (M5, M6)
3. Jaguar 5l V8 Supercharged (XF, XK)
4. BMW 4.4l DI Turbo (750i, X6)
5. Cadillac 6.2l V8 Supercharged (CTS-V)
6. Lexus Hybrid 5l V8 (LS600h)

[Ovu poruku je menjao bakara dana 22.06.2009. u 15:17 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao bakara dana 22.06.2009. u 15:17 GMT+1]
[ vladd @ 22.06.2009. 14:31 ] @
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories.html

Klasicna novinarska lista. Mada medju doticnim novinarima postoje ozbiljni likovi, ekonomska kriza cini svoje, i "mali genije", 1.4TFSI, mora da nosi neke lovorike, svake godine.

Osim sto je izmisljena "prelomna" kubikaza na 1,4 litre, relativno mali, "managerski" motor, sa velikom snagom i neispitanom trajnoscu, relativno malog zagadjenja, a pride veoma skup, pravo je olicenje auto industrije.

Globalno stedljiv (za pojedinca 6.2 litre nije neka velika usteda), veoma ekoloski(144gCO), mali po zapremini, sto je trend evrope i veceg dela sveta, a kao komponenta auto industrije solidno skup(cenu mu uvecavaju dve turbine i efektivna snaga, plus je relativno nov motor, od 2006-e god.), idealno je marketinski osmisljen, a grcevito cuva zastarelu filozofiju auto industrije.

I sasvim je za ocekivanje da, svi komplet, nastave da nas zaludjuju sa svojim filozofijama, i da nam otimaju mukom stecene, krizne novce..

Poz

P.S.
Nekada je, a u mnogim zakonodavstvima je i preostao trag, podela bila do 1000ccm, pa od 1-1,3l, 1,3-1,6, i od 1600ccm do 2000. I na dalje, ali nije vazno. Prelom je smisljeno proglasen na 1,4, da se "revolucionar"(sta je revolucija, osim marketinski odabrane koncepcije, ne znam) ne bi mesao sa odlicnim 1,5L i 1,6L motorima, a da bi, sa druge strane, ostavljao "u prasini" cmoljave 1,2 ili 1,3 motore
[ Horvat @ 25.06.2009. 11:20 ] @
a koj su kriterijumi? performans? cena? potrosnja? bucnost?
[ Zarko Silic @ 25.06.2009. 13:11 ] @
Citat:
Horvat: a koj su kriterijumi? performans? cena? potrosnja? bucnost?


Ima vise kriterijuma. Moze se pronaci na netu jer ima dosta clanaka.

http://www.elitemadzone.org/t327536-78#2314400